Monitor Dell of Iiyama?

Pagina: 1
Acties:

• gjtimp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 13:28
Wie het weet mag het zeggen...

Hoe kan het dat in de laatste best buy van november de Dell Ultrasharp U2312HM aanbevolen wordt terwijl 2 maanden (sept. best buy) terug de Iiyama E2473HDS-B1 nog de beste was. Dit komt niet echt concequent over of moeten beide merken tevreden gehouden worden? Aan de prijs of beschikbaarheid kan het niet liggen.

Wie het weet mag het zeggen. Welke moet ik nu kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er hoeft natuurlijk niet 1 product de beste te zijn, het hangt af van wat je in een monitor zoekt, maar in de BBGs wordt ook gekeken naar de prijs en beschikbaarheid.
De Dell beschikt sowieso over een beter paneel, dus ik kan me wel voorstellen dat die is voorgesteld in de nieuwe BBG.

• gjtimp
Dank voor je reactie. Wat ik zoek is het scherpste beeld voor die prijs. Het design van de monitor moet er ook wel een beetje fraai uitzien. Maar ja dat is weer een kweste van smaak.
In hoeverre heeft een videokaart invloed op de kwaliteit van een scherm?

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 08:31
Dit is erg afhankelijk wat je wilt gaan doen met de monitor. Wil je een scherp beeld dan zoek je weer een kleiner scherm met zoveel mogelijk beeldpunten. Een 21.5" is dan weer iets prettiger dan een 24". Maar dit is dus erg persoonlijk en dat verschil is ook vrij klein. Als je mooiere kleuren en betere kijkhoeken wilt hebben is een IPS scherm weer fijn, maar wil je gaan gamen en moet je scherm zo vaak mogelijk refreshen is het aantal milliseconde belangrijk en het aantal Hz. Deze liggen bij IPS helaas wat minder gunstig en zul je weer voor een TN paneel gaan kijken.

Met andere woorden, je zult moeten kijken wat je belangrijk vind. Als je dit weet kunnen we verder helpen met het juiste scherm zoeken.

• gjtimp
Er is ook zo veel keus...het wordt er niet makkelijker op. Ik hou van mooie kleuren, scherpe letters en als ik een spelletje speel is het Need for speed.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52

Zenix

BOE!

Ga dan voor de Dell zoals hierboven aangegeven beter paneel en mooiere kleuren.

• gjtimp
Ok thanx. Ik ga voor de Dell.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gjtimp schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:15:
In hoeverre heeft een videokaart invloed op de kwaliteit van een scherm?
Bij analoge aansluitingen maakt het best veel uit, maar digitaal (DVI, HDMI, DP etc) maakt het allemaal geen klap meer uit.

• SmokingCrop
  • Niet online
Sietse1990 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:20:
maar wil je gaan gamen en moet je scherm zo vaak mogelijk refreshen is het aantal milliseconde belangrijk en het aantal Hz. Deze liggen bij IPS helaas wat minder gunstig en zul je weer voor een TN paneel gaan kijken.
Dit is al lang niet meer zo.. De input lag bij het gamen is tegenwoordig veel belangrijker om naar te kijken dan een paar ms reactietijd verschil. En wat blijkt? De 23" dell met zijn ips scherm heeft een heel lage input lag ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg

Ik heb deze zelf ook en vind hem veel fijner om zowat alles mee te doen eigenlijk (gamen, gewoon browsen etc -> verschillende pre-sets bij de hardware knoppen om het aangenamer te maken)

• gjtimp
Bedankt smoking crop. Goeie site trouwens!
Pagina: 1