RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:17:
Dag snelle jongens!
Door de GoT wedstrijden ben ik geïnteresseerd in dit spel, echter heb ik een paar vraagjes:
-Moet je aan iedere wedstrijd deelnemen of mis je gewoon eventuele punten als je niet altijd meedoet?
-Moet je per sé een clutch gebruiken of kan ik gewoon meedoen met mn Logitech Driving Force Pro met sequential stick?
Je kunt gewoon meedoen wanneer je wil, geen probleem. We hebben 4 drop weeks (van de 12), dat wil zeggen dat aan het eind de laagste 4 scores worden weg gehaald. Dus je kan 'gratis' 4 races missen en alsnog maximaal punten halen. Maar ook al mis je er meer, dan heb je gewoon minder kans om hoog te eindigen, maar ach, iedereen speelt toch maar voor de fun dus zoveel maakt dat ook allemaal niet uit
Hetzelfde geldt voor de officiele races by the way.
Een clutch heb je niet nodig. Je hebt verschillende hulpmiddelen beschikbaar voor mensen die geen clutch hebben (of hem niet willen gebruiken) zoals autoclutch. En zelfs zonder deze hulpmiddelen kun je veel auto's gewoon zonder koppeling schakelen net als in het echt (gewoon even liften bij opschakelen en blippen bij terugschakelen). Je kunt het zo realistisch maken als je zelf wil: gewoon 2 pedalen en met links remmen, of 3 pedalen en netjes met rechts remmen, stuk lastiger maar wel leuker als je het kan.
Met sequentiele stick kun je gewoon autoclutch gebruiken, bij opschakelen kun je gewoon volgas blijven geven en bij terugschakelen moet je even blippen in de meeste auto's (even gas bijgeven tijdens het schakelen om de revs te matchen). Zelfs dat blippen kun je automatisch laten doen met autoblip, dan hoef je alleen maar aan de pook te trekken
Ten slotte kun je ook altijd nog een knop op je stuur als koppeling gebruiken, dat doen ook veel mensen, zo kun je toch racen zonder hulpmiddelen (is klein beetje sneller) en hoef je niet lastig te doen met 3 pedalen.