iRacing: Seizoen 4 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 45.706 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
derx666 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:43:
Net de CSW incl BMW en Formula rim besteld. Fanatec heeft nu een ERG interessante aanbieding:

[...]

Oftewel 715,- incl verzendkosten naar Nederland. Ik was nog aan het twijfelen of ik het Formula stuur erbij zou pakken of niet, en wilde eigenlijk wachten tot rond kerst... Maar deze aanbieding kon ik niet aan me voorbij laten gaan...
Klinkt echt super aantrekkelijk, maar heb mijn CSR pas 3 maanden... Iemand een CSR met V1 pedals, sequentiele shifter en h shifter voor ehm, €300? :D Doe maar niet kost mij veel te veel geld dit hahaha O-)

edit; owja.. Daar zitten natuurlijk geen pedals bij. Dan wordt het toch net iets teveel van t goeie.. :X

Ik heb wel mooi gebruik gemaakt om mijn iRacing membership te verlengen, thanks voor de tip _/-\o_ Hij verliep volgende maand dus kwam wel geroepen, hoopte al op een leuke aanbieding met de feestdagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Streskip op 23-11-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:02:
Dat is wel een mooie deal ja... Maar ik vind 700 nog steeds errug duur zeg :X Kan mezelf lastig overhalen zoveel geld uit te geven voor een stuur... Is het dat wel echt waard? Zou daarbij ook jammer vinden als ik m'n G25 shifter niet meer kan gebruiken (ja, is een brak ding, maar sequentiele shifter werkt prima en vind ik voor veel auto's leuker dan paddles), of kun je die ook los gebruiken met een van die bodnar kabels ofzo?
We kunnen het nog altijd over de GT3 RS V2 hebben die ik op reserve heb staan ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik wil wel klikken bij Fanatec, maar is het Formula-wheel wel nuttig? Ga ik dat ook daadwerkelijk gebruiken?? Iemand?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Vandaag een dagje vrij en besloten om op het laatst in de Proto/GT Fixed in te stappen. 12 man aan de start, merendeel HPD's (8/2/2 verhouding). 3e geworden, met name door fouten van anderen. Zelf werd ik steeds snelelr maar het is echt maanden geleden dat ik de HPD reed. Makkelijk op de weg te houden, maar moeilijk om echt snel mee te gaan. In ieder geval weer een leuke race achter de kiezen, op naar de volgende als er nog iets is vandaag.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:39:
Ik wil wel klikken bij Fanatec, maar is het Formula-wheel wel nuttig? Ga ik dat ook daadwerkelijk gebruiken?? Iemand?
Ik overweeg de F1 rim te kopen puur en alleen voor de McLaren MP4 GT3, alleen omdat er in die auto in het echt ook een F1 stuur zit. 8)7

Maar wat maakt het uit of 'ie nuttig is. Tis gratis.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:39:
Is het enige stuur dat ik heb en gebruik :+

Ik vind em echt briljant, heb echter de BMW rim niet, dus kan niet echt oordelen wat dat betreft.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JoepW schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:53:
Wat kan geld toch enorm in de zak 'branden' hè? _/-\o_
Haha, spot on... net salaris gekregen dus het jeukt nu alleen nog maar erger :+

Ik zie dat je ook zo'n table clamp moet kopen om hem op een tafel vast te kunnen zetten? Of is dat niet nodig?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Die ga je wel nodig hebben als je geen gaten wil boren in je tafel :+
Of je moet zelf iets zien te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
NickThissen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:22:
[...]

Haha, spot on... net salaris gekregen dus het jeukt nu alleen nog maar erger :+

Ik zie dat je ook zo'n table clamp moet kopen om hem op een tafel vast te kunnen zetten? Of is dat niet nodig?
Heb er hier eentje liggen ;)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Klikkie gedaan......toch even snel 179,90 verdient.....hahaha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:23:
Klikkie gedaan......toch even snel 179,90 verdient.....hahaha
Of 700+ euro verloren? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ach, alles is relatief....haha....vandaag mijn huis weer teruggekregen en een fijne vergoeding van mijn oude baas ontvangen, dus het kon eraf ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:51:
Ach, alles is relatief....haha....vandaag mijn huis weer teruggekregen en een fijne vergoeding van mijn oude baas ontvangen, dus het kon eraf ;)
Je huis teruggekregen? Had je het met iemand meegegeven of zo? :+

Kriebelt nu toch ook wel voor die CSW, maar eerst al mijn lopende projecten maar eens afwerken. Dan heb ik wat meer tijd om te racen.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Maar die aanbieding is alleen vandaag, zolang er voorraad is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
Oh jeetje, over een maand weer een golf met posts over afgebroken veertjes enzo :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:51:
2x gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja dat heb ik soms ook, ben ik m'n huis kwijt. Erg vervelend, moet ik weer bij familie/vrienden slapen en dan kom je erachter dat je het gewoon bij je vriendin hebt laten liggen.

8)7

In al m'n enthousiasme ook in de Lotus gestapt op Spa. 3e ronde na Eau Rouge snoeihard de banden in, ik moet echt meer dan 5 kilometer rijden met die auto voordat ik in een race stap ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Wat word er toch met geld gesmeten hier zeg, Nou ja ik blijf voorlopig nog even bezig met men Fanatec GT2 stuur. Vakantie was dit jaar best duur en wil niet heel men budget erdoor raggen dit jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee ik laat hem ook schieten helaas, is me toch echt te veel geld. Ik wil hem eigenlijk sowieso wel een keer proberen voordat ik zoiets koop, misschien eens een mini-meet organiseren bij iemand in de buurt :+

Vanavond maar weer eens oefenen voor de ProtoICE. Sebring is wel een van mijn favo banen en ook altijd mijn beste geweest in de HPD, eens kijken of ik deze week iets meer in de buurt kan komen van de top tijden (maar ben er bang voor)...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wat voor tijden heb je al gedaan?
M'n beste low fuel tijd is een 44.5 zo uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dit seizoen nog geen... Maar vorig seizoen (of nog een geleden??) kon ik jou wel ongeveer bijhouden, dat lukte me op andere tracks toen niet zo makkelijk. Ga er maar even vanuit dat jij ook weer een stuk sneller bent geworden, maar dan nog zou ik wat dichter bij de top moeten zitten dan op silverstone etc. Hoop ik dan :+ Heb je toevallig een setup die je kan sharen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Over een meeting gesproken. We zijn van plan in Januari/Februari weer een meeting te houden als afsluiter van het lopende seizoen. We zaten dan te denken aan eventueel binnen karten of bowlen met eten erbij ( en na tafelen) Maar als iemand anders nog een goed idee heeft kan die dat altijd laten weten.
Zal dit weekend nog wat gaan brainstormen en dan komende week weer een inschrijving houden waarmee we een datum planner op starten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:54:

M'n beste low fuel tijd is een 44.5 zo uit m'n hoofd.
Is dat van dit seizoen?? Ik rij een 47.0 in m'n eerste rondjes met de fixed set, dat is wel een groot verschil zeg :/

Ok, 46.3 met iets minder downforce, maar dan nog. Rij je met medium df?

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 23-11-2012 17:49 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
dabelg schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:13:
[...]

ik heb juist een nv 680 gtx en 3 schermen dus kan je beetje helpen. splitter heb je toch niet nodig , heb je geen 2 DVI en 1 HDMI uitgang op kaart ?

nu wat betreft iracing moet 3 schermen goed draaien op 1 kaart ( dan scheelt er toch iets aan mijn setup :()

i7 940 @4.2 + 680gtx 4gb en draai 100 fps 3 schermen, maar als ik render seperate aanzet draai ik net 50fps. Kan het zijn dat mijn CPU dit niet aankan ? of zit ik met gt challange op serieus zware banen enkel suzuka en mid-ohio getest.
heb oplossing gevonden stond setting in registry (profiel iracing 64bit) op single screen performance. dit op multiple screen gezet en haal nu overal 120 fps minimum. Dus aanrader met nvidia multiple screens reinstall drivers en select clear profile settings tijdens installatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:39:
Over een meeting gesproken. We zijn van plan in Januari/Februari weer een meeting te houden als afsluiter van het lopende seizoen. We zaten dan te denken aan eventueel binnen karten of bowlen met eten erbij ( en na tafelen) Maar als iemand anders nog een goed idee heeft kan die dat altijd laten weten.
Zal dit weekend nog wat gaan brainstormen en dan komende week weer een inschrijving houden waarmee we een datum planner op starten.
ooh maakt voor mij niet uit als het niet te ver van huis is natuurlijk :p

was jullie al aan het missen :+

edit: en over geld gesproken dit was wat de sint mij bracht :p (pikant detail voor +- de prijs van die CSW)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/485072_558420954184216_45420277_n.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door dabelg op 23-11-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Fragbeestje schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:27:
[...]

Je huis teruggekregen? Had je het met iemand meegegeven of zo? :+
Ik woon momenteel niet voor niets op Texel....haha.....nee, een bepaalde mevrouw wilde het pand niet verlaten maar ik had geen zin meer om die mevrouw dagelijks tegen te komen......LOL, maargoed, volgende maand mag ik er weer wonen (zonder de mevrouw dan:)), scheelt ook een hoop bootkosten en geknipper in iRacing;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:40:
[...]
Is dat van dit seizoen?? Ik rij een 47.0 in m'n eerste rondjes met de fixed set, dat is wel een groot verschil zeg :/

Ok, 46.3 met iets minder downforce, maar dan nog. Rij je met medium df?
Ja, met een team setup die ik dus niet kan sharen.
Ik had in het begin ook nog de fixed setup met low fuel geprobeerd en reed daar toen een 45.7 mee.

De team setup is low downforce btw. Het is niet veel sneller dan een medium setup, maar voor de race zal het wel makkelijker inhalen/verdedigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Zo, ook maar even een jaartje bijgetekend voor iRacing, voor 3,15 Euro per maand kan je geen buil vallen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:39:
Bowling is lame, zeker met de thrill-seekers die we hier hebben.

Weer karten, weliswaar op een binnenbaan, is wel tof. :9
Wel met race deze keer, vind ik.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Huizen is wel kicken.....maargoed, misschien iets te ver voor mensen uit het zuiden?? Hebben we veel Noordelingen in de groep eigenlijk??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Met karten moet ik helaas passen, al kom ik wel aanmoedigen natuurlijk.
Over het stuur, ik was er al voor aan het sparen, en had de 700,- al liggen. Was alleen nog aan het twijfelen of ik het bwm of Formule stuur zou pakken. Met deze aanbieding hoef ik de keuze niet te maken :)
Mijn PC is nog prima up to date met een i5 2500k en een 670gtx met 3 schermen. Misschien eind 2013 of begin 2014 eens kijken wat er dan aan intel CPU's te krijgen is. De opvolger van Sandy Bridge schijnt weer een flinke boost te gaan geven. Ik werk de hele week, heb verder geen dure hobby, en dit ff iRacing na een dag werken en stress is erg lekker... Dan mag het voor mij ook wel wat geld kosten :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 19:07:
Huizen is wel kicken.....maargoed, misschien iets te ver voor mensen uit het zuiden?? Hebben we veel Noordelingen in de groep eigenlijk??
Dat vraag ik me ook af. Vorige keer hebben we Eindhoven gekozen om onze zuider buren ook een kans te geven te komen. Maar kan zijn dat er daardoor wel wat man uit het Noorden niet zijn gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ben volgens mij een jaar of 6 geleden eens in Huizen geweest. Dat was inderdaad wel een leuke baan. Toendertijd een leuke flyover met een flinke krappe bocht onderaan. Was een uitje van mn toenmalige werkgever, en ben toen 3e geworden met mn (toen iets minder dan nu) flink gewichtsnadeel :)
We hebben er toen niet gegeten alleen gekart, dus ik weet niet hoe goed of slecht dat daar is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Mij ervaring is dat kart banen zonder fly overs stuk leuker zijn. Zelf vind ik de binnen baan in Uden zeer leuk. Is gewoon allemaal gelijk vloers en zit behoorlijk wat uitdaging in de bochten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er een 2-tal weken uit zijn helaas .... mijn jongste is opgenomen in het ziekenhuis en het ziet er naar uit dat die al zeker één week moet blijven als de medicatie aanslaagd ... slaat deze niet aan dan zijn wij weg voor 2- ... weken .... ik ga af en toe wel een keertje online komen maar veel potten ga ik niet breken ... al is het dan maar om ff te ontstressen ... wat de ziekte van kawasaki al niet kan doen met een mens gvdm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel sterkte aaikman, hopelijk slaat de medicatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.krabbelplaatjes.nl/krabbels/krabbels/beterschap/krabbels-beterschap-071102.gif
Heel veel sterkte en kracht gewenst Aaikman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:41:
Mij ervaring is dat kart banen zonder fly overs stuk leuker zijn. Zelf vind ik de binnen baan in Uden zeer leuk. Is gewoon allemaal gelijk vloers en zit behoorlijk wat uitdaging in de bochten.
De Kartfabrique in Utrecht is ook erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beterschap aaikman, dat klinkt niet goed :'(

Net F1 race gedaan, start als 5e en kwam T1 uit als 2e, mede omdat ik dit voor me zag 5 seconden na de start 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp2039.png

Ik wilde hem net rechts inhalen en toen schoot hij ineens rechtsaf en nam zo 3-4 man mee. Na 2 rondjes lag ik weer 4e en daar heb ik de hele race alleen gereden, beetje saai maar wel 0 incs :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:03:
ik ga er een 2-tal weken uit zijn helaas .... mijn jongste is opgenomen in het ziekenhuis en het ziet er naar uit dat die al zeker één week moet blijven als de medicatie aanslaagd ... slaat deze niet aan dan zijn wij weg voor 2- ... weken .... ik ga af en toe wel een keertje online komen maar veel potten ga ik niet breken ... al is het dan maar om ff te ontstressen ... wat de ziekte van kawasaki al niet kan doen met een mens gvdm :(
Sterkte hiermee, echt klote zo iets. Beterschap!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Sterkte Aaikman! Hopelijk slaat de medicatie snel aan, en wordt hij/zij snel weer beter!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Succes en sterkte aaikman
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:41:
Mijn (tot nu toe) favoriete kartbaan is in Poeldijk, Van der Ende racing. Zo'n 1300m lang met fly overs, maar zo geplaatst dat het niet storend maar eerder leuk en uitdagend is. Een rondje is voor de kenner rond de 1.16/1.17. Maar als jullie een meeting willen organiseren, misschien alvast een beetje gaan sparen ervoor, om naar Genk te gaan en lekker wat rondjes knallen op het FIA circuit.
Inbegrepen:
Toegang tot het groot circuit
15’ rijden met Sodikart 390cc
Topsnelheid: 90km/u
Race outfit en helm
Circuit : CIK-FIA Circuit
€25,- per heat

Meer info: http://www.kartinggenk.be...e448b7e616bf#.ULAysva9LCQ

[ Voor 4% gewijzigd door Streskip op 24-11-2012 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:18:
Beterschap aaikman, dat klinkt niet goed :'(

Net F1 race gedaan, start als 5e en kwam T1 uit als 2e, mede omdat ik dit voor me zag 5 seconden na de start 8)7

[afbeelding]

Ik wilde hem net rechts inhalen en toen schoot hij ineens rechtsaf en nam zo 3-4 man mee. Na 2 rondjes lag ik weer 4e en daar heb ik de hele race alleen gereden, beetje saai maar wel 0 incs :)
Dit zie je echt te vaak bij de F1 starts.

Er zit een kans in dat ik vandaag nog even kan oefenen en dan zondag de race van 22:15 kan pakken. (of oefenen in de quali van 21:45...) Anders wordt dit de eerste dropweek.

Tot nu toe toch ong. 110 punten per week kunnen pakken (2x 4e in split 2 en 1x 9e in split 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iedereen, thnx voor de wensen, ik ga ze meenemen naar het ziekenhuis en onder de gordel stoppen van de kleinste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Streskip schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 03:40:.........Mijn (tot nu toe) favoriete kartbaan is in Poeldijk, Van der Ende racing. Zo'n 1300m lang met fly overs, maar zo geplaatst dat het niet storend maar eerder leuk en uitdagend is. Een rondje is voor de kenner rond de 1.16/1.17. Maar als jullie een meeting willen organiseren, misschien alvast een beetje gaan sparen ervoor, om naar Genk te gaan en lekker wat rondjes knallen op het FIA circuit.
Bijna 3 uur auto rijden voor mij. Dat gaat 'm niet worden. Ik vond Eindhoven de vorige keer al een beetje (te) ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Dag snelle jongens!

Door de GoT wedstrijden ben ik geïnteresseerd in dit spel, echter heb ik een paar vraagjes:

-Moet je aan iedere wedstrijd deelnemen of mis je gewoon eventuele punten als je niet altijd meedoet?
-Moet je per sé een clutch gebruiken of kan ik gewoon meedoen met mn Logitech Driving Force Pro met sequential stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je hoeft niet aan elke race mee te doen. Als je voor een kapioenschap wilt rijden is het wel aan te raden om minstens 1 x per week een race te rijden, omdat je anders niet genoeg punten bij elkaar sprokkelt om enigszins serieus mee te doen.

Als dat niet zo je ding is (kampioenschappen) is het natuurlijk ook perfect mogelijk om af en toe gewoon in te stappen en een "losse" race te rijden. Zo heb ik gisteren in een Honda HPD geracet en in een Lotus F1 auto, en ga ik zometeen meedoen met een Star Mazda race, geen probleem.

Clitch is ook niet nodig, ik ben zelf ook begonnen met een DFGT en dat is gewoon een prima stuur. Je kunt altijd nog investeren als je het leuk gaat vinden, heb ik ook gedaan.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:17:
Dag snelle jongens!

Door de GoT wedstrijden ben ik geïnteresseerd in dit spel, echter heb ik een paar vraagjes:

-Moet je aan iedere wedstrijd deelnemen of mis je gewoon eventuele punten als je niet altijd meedoet?
-Moet je per sé een clutch gebruiken of kan ik gewoon meedoen met mn Logitech Driving Force Pro met sequential stick?
Je kunt gewoon meedoen wanneer je wil, geen probleem. We hebben 4 drop weeks (van de 12), dat wil zeggen dat aan het eind de laagste 4 scores worden weg gehaald. Dus je kan 'gratis' 4 races missen en alsnog maximaal punten halen. Maar ook al mis je er meer, dan heb je gewoon minder kans om hoog te eindigen, maar ach, iedereen speelt toch maar voor de fun dus zoveel maakt dat ook allemaal niet uit :)
Hetzelfde geldt voor de officiele races by the way.

Een clutch heb je niet nodig. Je hebt verschillende hulpmiddelen beschikbaar voor mensen die geen clutch hebben (of hem niet willen gebruiken) zoals autoclutch. En zelfs zonder deze hulpmiddelen kun je veel auto's gewoon zonder koppeling schakelen net als in het echt (gewoon even liften bij opschakelen en blippen bij terugschakelen). Je kunt het zo realistisch maken als je zelf wil: gewoon 2 pedalen en met links remmen, of 3 pedalen en netjes met rechts remmen, stuk lastiger maar wel leuker als je het kan.

Met sequentiele stick kun je gewoon autoclutch gebruiken, bij opschakelen kun je gewoon volgas blijven geven en bij terugschakelen moet je even blippen in de meeste auto's (even gas bijgeven tijdens het schakelen om de revs te matchen). Zelfs dat blippen kun je automatisch laten doen met autoblip, dan hoef je alleen maar aan de pook te trekken :+

Ten slotte kun je ook altijd nog een knop op je stuur als koppeling gebruiken, dat doen ook veel mensen, zo kun je toch racen zonder hulpmiddelen (is klein beetje sneller) en hoef je niet lastig te doen met 3 pedalen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Oke bedankt voor jullie uitgebreide informatie!

Ik denk dat ik het snel eens probeer, als het bevalt kan er altijd nog een degelijker stuur worden aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:38:
Oke bedankt voor jullie uitgebreide informatie!

Ik denk dat ik het snel eens probeer, als het bevalt kan er altijd nog een degelijker stuur worden aangeschaft!
Als je lid wordt van iRacing geef dan mijn email adres (te verkrijgen via een DM aan mij) op als referral-address. Dan krijgt de GoT-community 10 iRacing-dollars om races te hosten ;)
Welkom overigens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Bedankt, dat zal ik zeker doen!

Waarom kost het hosten van een race eigenlijk geld? Werkt dit anders dan in andere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het kost een dollar voor 2 uur, eigenlijk helemaal niks dus (en uiteraard alleen voor de host, meedoen is gratis). Het zal wel zijn om een beetje de serverkosten te dekken en vooral om te voorkomen dat er 3895 servers tegelijk gehost worden waar niemand in zit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En als je veel host zoals ik kost het $ 0,75 ;)
Ik denk dat Nick geheel gelijk heeft. Kostendekking voor het server park en voorkomen dat het echt een zooitje wordt met heel veel ongebruikte gehoste sessies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat misschien niet duidelijk is is dat deze 'hosted sessions' eigenlijk een geheel apart onderdeel van iRacing zijn. Het hoofd onderdeel zijn gewoon de official sessions, dat zijn races die op vaste tijdstippen starten (om de 2 uur meestal, om het uur in de lagere klasses) en daar kun je gewoon aan mee doen wanneer je wil. Het hosten van eigen races kun je dus doen om zelf met een groepje mensen wat te racen, zoals wij elke dinsdagavond doen, maar dat staat eigenlijk los van de rest.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Maar als je dus met een vriend een beetje wil oefenen moet je wat betalen?

Ik bekijk sowieso het betaalmodel van de sim, klopt het dat je de meeste auto's en tracks los moet kopen? Op de site staan niet echt prijzen enzo erbij, heeft iemand hier meer informatie over?

Edit: Een auto en track kost respectievelijk 12 en 15 dollar, dit wil dus zeggen dat ik voor iedere race die ik met jullie mee wil doen 27 dollar moet betalen?

[ Voor 23% gewijzigd door RMB op 24-11-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Ja en ja.
Je betaalt per baan en auto. Je hebt wel grip op wat je wilt gaan doen. Er zijn heel veel mensen die oval rijden niets vinden, dus kopen die niet de oval auto's en banen.

iRacing is in het begin wat duurder, maar het is zeker het geld waard. Je hoeft ook niet alles in een keer te betalen. Zo kan je de kosten ook een beetje verdelen.

De sim wordt constant verbeterd en de support is heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:52:
Maar als je dus met een vriend een beetje wil oefenen moet je wat betalen?
Nee, je kunt ook gewoon samen dezelfde practice session joinen als er die week een combinatie (auto+track) rijdt die jullie leuk vinden. Alleen als er geen officiele sessions zijn met de auto+track die je wil rijden dan zul je zelf iets moeten hosten (je kan natuurlijk ook offline alleen testen, maar niet met vrienden).
Ik bekijk sowieso het betaalmodel van de sim, klopt het dat je de meeste auto's en tracks los moet kopen? Op de site staan niet echt prijzen enzo erbij, heeft iemand hier meer informatie over?
Auto's kosten $11.95 en tracks soms $11.95 en soms $14.95 ligt aan de lengte. Als je 3 dingen tegelijk koopt krijg je 10% korting, bij 6 tegelijk 20% korting. Maar je kunt natuurlijk kopen wat je wil/nodig hebt. Als je meteen alles koopt is het heel duur, maar dat doet bijna niemand.

Verder kun je met racen ook een beetje geld verdienen, als je minimaal 8 weken van de 12 meedoet in een series dan kun je daar $4 of $7 aan verdienen aan het eind van de 12 weken (maximaal $10 per 12 weken).

Heb je de topic start al gelezen? Daar staat het meeste wel in (maar de prijzen niet volgens mij, Joep? ;))

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Edit: Een auto en track kost respectievelijk 12 en 15 dollar, dit wil dus zeggen dat ik voor iedere race die ik met jullie mee wil doen 27 dollar moet betalen?
Eenmalig.
Stel je koopt de Ford Mustang en Zandvoort. Dan kost dat (bijvoorbeeld, weet de precieze prijzen niet) $27 voor een keer.
Daarna kan je onbeperkt rijden met die auto op die baan.
Als je dan een nieuwe baan wilt, kost dat eenmalig $15 en kan je met diezelfde auto ook op de nieuwe baan rijden.

Hier is een mooie beginnershandleiding

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 24-11-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Alleen als je de content nog niet hebt, en alleen de eerste keer uiteraard. Af en toe rijden we ook combinaties met een gratis baan en/of track. Als je meteen alle races met ons mee wil doen dan zul je wel meteen flink wat moeten kopen, dat zou ik niet aanraden want stel dat het niet bevalt... Je kunt je beter op de officiele kant richten kwa aankopen, eerst maar eens flink rijden in de rookie classes, daar kun je gratis meedoen (met content die je gratis krijgt), en als je daar doorheen bent kun je eens langzaam verder kijken wat je leuk lijkt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Bedankt voor de informatie!

Ik heb inderdaad de topicstart gelezen maar kon niets vinden over de clutch requirement in het GoT toernooi en ook niet over de kosten :)

Waarschijnlijk ga ik het spel proberen maar dan ga ik niet steeds met jullie meedoen, $27,- per week is toch wel veel.
Misschien als het mij overdonderd met kwaliteit dat ik hier diep in ga maar op het 1e gezicht lijkt het bijvoorbeeld in vergelijking met GTR duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dit seizoen kun je in ieder geval 27 december gratis mee doen, verder helaas niks meer zie ik. In het verleden hadden we wel eens vaker races met content die iedereen heeft maar vaak kwamen er toch niet zo heel veel nieuwe mensen (en we hebben nu bijna alle leuke combinaties wel gehad dus voor ons is het dan ook een beetje saai) dus daar zijn we een beetje vanaf gestapt.

Maar we kunnen natuurlijk altijd kijken of er op een andere dag (donderdag bijvoorbeeld) een groep mensen zin heeft om een race te doen met gratis content, daar hebben we het wel vaker over gehad maar het komt er niet echt van omdat :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

GTR is ook een heel oud spel. :P
Tijden veranderen en veel spellen gaan deze richting op. RaceRoom Experience (Simbin), heeft nu free 2 play maar je moet dan ook per baan en auto gaan betalen. rFactor 2 moet je nu ook per jaar gaan betalen en SimRaceWay (zo ver het een sim is), heeft het zelfde model als RRE.

Maar de kwaliteit van, vooral de circuits, iRacing is op dit moment het beste in vergelijking met andere sims. Door het Safety Rating systeem kan je ook met onbekende mensen close racen en hoeft je, 8 van de 10 keer, niet bang te zijn dat je er lomp er af gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Hoe zit het eigenlijk als hier bijvoorbeeld een deel 2 van komt, neem je dan je aankopen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:07:
Hoe zit het eigenlijk als hier bijvoorbeeld een deel 2 van komt, neem je dan je aankopen mee?
Na elk seizoen (13 weken) komt er altijd een vrij grote update (ene keer groter dan de andere keer maar tot nu toe altijd wel flink wat nieuwe dingen), dus echt nieuwe "delen" is geen sprake van, je krijgt gewoon elk seizoen nieuwe updates en uiteraard blijf je alles houden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, de Star Mazda race was weer geweldig ... krijg een 4x aan m'n broek omdat iemand voor me spint in een chicane, ronde later knalt er iemand achterop en weer een 4x, auto reed raar en 3 ronden voor het eind verlies ik in 1 klap alle grip op het rechterachterwiel waardoor ik in de muur eindig. Escape, Quit, wegwezen, geen zin in op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Ik heb wel veel zin dit te proberen! Ik koop gewoon 1 maand om te testen.

Wel gek om te zien dat een 2 jarige subscription duurder is dan 1 jaar (oke, het scheelt maar $1,- op de reguliere prijs maar toch: je verwacht bij zo'n commitment een voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan beter deze actie van Cadillac pakken.
http://www.cadillaccupracing.com/

Dan krijg je er een aantal banen + 3 maanden lidmaatschap gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kom amper in de 46 in de HPD voor vanavond... Laat maar gewoon zitten, daarmee ben ik meer dan 3 seconden off pace :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Niellie41 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:28:
Je kan beter deze actie van Cadillac pakken.
http://www.cadillaccupracing.com/

Dan krijg je er een aantal banen + 3 maanden lidmaatschap gratis.
Deze heb ik ook gepakt. Met de nvidia cup begonnen en geen spijt. Hij zou aankomende maand verlopen maar met een jaar verlengt. Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb net eens lekker met de L49 op Spa gereden. Erg leuke auto:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s4/lotus49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:55:
[...]
Frank, al de F1 geoefend? Ik rij nu 1:07.6 met lage fuel maar gooi er net een 1:08.2 uit met race fuel dus ik moet wel een stuk dichter bij (in?) de 1:06 kunnen komen in de Q... Ik gebruik de Watkins Glen setup van Paul met lagere heave spring achter (200, laagste, dan wel rijhoogte aanpassen) en 2 clicks minder exit diff, maakt hem een stuk beter op het gas in die langzame glij bochten. Maar nog steeds lastig zeg, moeilijke baan... Setup van Paul voor indy vond ik niks, stuit veel te veel op de curbs, met die van Watkins kom ik veel beter rond.
Om even hierop terug te komen :+

Ik rijd 1:08 laag met lage fuel, Pauls setup, en nog behoorlijk wat foutjes in het uitacceleren. De race set van Paul heb ik aangepast, in het diff menu ergens, links, staan boven elkaar de waarde 4 - 2 - 2- 6 geloof ik, die staan bij mij nu allen op 2, dan rijd ie eigenlijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De Pro race vandaag was wel een absoluut drama vandaag.
Net als mijn 2 teamgenoten was ik betrokken bij een incident in lap 1.

Dave deed het allemaal een stukje beter en heeft een nette 5e plek gepakt :)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6951026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lekker zo'n knipperlicht voor je... balen man...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja, het was redelijk vervelend dat hij net besloot om vroeg te remmen op het moment dat hij even uit beeld verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
JoepW schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:33:
Ik heb net eens lekker met de L49 op Spa gereden. Erg leuke auto:
[afbeelding]
Da geloof ik nie..... is de verkeerde kleur groen..... 8)7

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MAN Godverdomme niet te geloven, lig ik 4e in een lekker hoge SOF in de Lotus, rijdt er een of andere idioot zijwaards over de baan (zoveel damage had hij). Hij rijdt rechts en net voordat ik langs kom komtie naar links en kan ik hem niet meer ontwijken, too much damage... Dat wordt weer een protest, zoveel damage over de baan rijden is gewoon niet toegestaan... BAH :( Weer iemand die ik nog nooit had gezien. Leuk al die nieuwe mensen in de lotus, alleen kan niemand ook maar een beetje rijden :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
RichardA schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:09:
[...]

Da geloof ik nie..... is de verkeerde kleur groen..... 8)7
PCARS ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, dan maar ProtoICE proberen, kijken of ik die wel finish. In de Q nog naar low df overgestapt omdat het toch wat sneller was, en voor zover ik kan zien rijdt zowat iedereen ermee (tenminste in Q). Wel stuk lastiger in de bochten zeg...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:12:
MAN Godverdomme niet te geloven, lig ik 4e in een lekker hoge SOF in de Lotus, rijdt er een of andere idioot zijwaards over de baan (zoveel damage had hij). Hij rijdt rechts en net voordat ik langs kom komtie naar links en kan ik hem niet meer ontwijken, too much damage... Dat wordt weer een protest, zoveel damage over de baan rijden is gewoon niet toegestaan... BAH :( Weer iemand die ik nog nooit had gezien. Leuk al die nieuwe mensen in de lotus, alleen kan niemand ook maar een beetje rijden :S
Bah ;(
:P :9

[ Voor 68% gewijzigd door JoepW op 24-11-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuke race die 2e heat, helaas net wat teveel fouten gemaakt, had Joe Junior makelijk moeten kunnen pakken maar steeds foutje toen ik dichtbij kwam. Toen Greger en nog zo'n snelle gast ons kwamen inhalen werd het echt heel leuk, hun met medium df en Joe en ik met low df dus op de straight haalden we ze steeds terug in :9 Paul ook erg mooi resultaat 6 en 4? Netjes...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat waren 2 lekkere race'jes na die zaad race van eerder vandaag oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
RMB schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:24:
Ik heb wel veel zin dit te proberen! Ik koop gewoon 1 maand om te testen.

Wel gek om te zien dat een 2 jarige subscription duurder is dan 1 jaar (oke, het scheelt maar $1,- op de reguliere prijs maar toch: je verwacht bij zo'n commitment een voordeel)
Op veel manieren kun je geld besparen in iRacing. Bijvoorbeeld:

Wanneer je meerdere auto's/banen tegelijkertijd koopt dan krijg je korting.

Er zijn veel akties gedurende een jaar. Zoals $75 voor $100 op je account.
Of een twee jaar abonnement voor de prijs van één. Doe je dit in combinatie
dan is dat $75 voor twee jaar.

Je kunt ook geld verdienen met racen. Door alleen al mee te doen kun je max
$10 per 13 weken verdienen, dus $40 per jaar. Daarvoor moet je dan gemiddeld
twee races per week rijden.

Stel dat je een poosje wil stoppen. Wanneer je later weer wil gaan racen dan
heb je alles nog wat je eerder had gekocht / bereikt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:09
Red Baron schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:29:
De Pro race vandaag was wel een absoluut drama vandaag.
Net als mijn 2 teamgenoten was ik betrokken bij een incident in lap 1.

Dave deed het allemaal een stukje beter en heeft een nette 5e plek gepakt :)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6951026
Klopt, het was een erg goede race voor ineX. Vrijwel de hele race met mijn team in een treintje gereden :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14361078/Screenshots/iRacingSim%202012-11-25%2013-25-05-98.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zometeen de Lotus SOF race (broadcast door GlacierTV) om half 4 in plaats van half 6 ivm F1 ! Wie doet er mee?

Net bezig geweest met netwerk zooi (wifi extender en netwerk printer installeren) en het werkt nog niet helemaal lekker, heb iedereen gevraagd om aub even niet met internet te gaan kloten het komende uur, maar goed, als ik ineens verdwijn heeft iemand een kabel uitgetrokken of een modem gereset 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 25-11-2012 15:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Derx niet, want die heeft een verjaardag. Jubby niet, want heeft al geracet en ik ook niet, want ik kom maar niet rond en 1 uur rijden gaat me niet lukken met mijn schouder. Dus jij en Devil denk ik.
Ik ga alvast wat oefenen op Sonoma. Werkt goed met jouw en ook mijn Setup. ;) Weet alleen niet wat voor een tijden ik moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer eruit gereden, race incident maar ik vind dat ik genoeg ruimte liet, hij schoot door in les combes, en daarbij had hij al damage, ik haalde hem met 2s per rondje in, beetje optimistisch om dan zo hard te verdedigen... Klein contact, uiteraard ik enorme damage (te veel om te repareren) en hij heeft niks en rijdt vrolijk door, zegt niet eens sorry :( Tijd om weer eens een goeie race te hebben want m'n iR en SR zakken behoorlijk en ik kan er steeds vrij weinig aan doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja dat was heel jammer Nick.

F1 @ Brasil, was eindelijk weer eens leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog maar eens proberen dan, kijken of ik nu wel een goeie race kan krijgen :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ga zo ook meedoen met de Lotus op Spa .. wish us luck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Inc'zu daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vieze $#@!$#@!$#@! iRacing .. start de game op, alles op singlescreen en lage resolutie .. wtf. Alles instellen, eruit, erin, nog steeds. Nog een keer, weer niks. PC gereboot, weer niks, nog steeds singlescreen. Toen startte de race dus maar 1 op scherm gereden maar dan ziet alles er ineens zo raar uit, ik had geen idee waar de rempunten lagen en vloog er vlak voor s/f af. Zo gaat je iRating er wel aan en nu mag ik ook nog eens dit weer troubeshooten gvd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja, drama start (vast achter langzame starter, wéér een T1 wreck, en nog eens een enorme wreck richting eau rouge waar ik door een auto heen reed), maar race ging verder wel zonder grote problemen gelukkig. Beetje damage van de start overgehouden waardoor ik heel veel moeite had om dicht achter iemand in de slipstream te blijven, kwam dan ook steeds van 3 naar 0.5 seconden bij de P6 maar toen kwam ik niet verder en was al m'n grip weg en viel ik weer terug. Niet meer kunnen pakken helaas waar dat op snelheid wel had gekund (hij had snellere fastest lap maar overall was ik sneller denk ik). Ach ja, niet super veel punten maar tenminste iets.

Sonoma is leuk, lekker veel downforce, tot een 21.5 gekomen na paar rondjes, zit nog wel flink wat tijd in hier en daar. Ik hoop niet dat Roland straks weer met een wing 5 setup komt die dan onmogelijk te besturen is maar toch 0.2 sneller waardoor iedereen die gaat racen......

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

F1 was gisteravond geen succes...

Na de warmup crasht iRacing, waardoor ik met 30 seconden achterstand moest beginnen. Daarna een rondje of 20-25 kunnen rijden, waarna ik aankwam op het rechte stuk, en P2 en P3 de pits uitkwamen. Ik verkeek me daar echt gruwelijk op, en dacht dat ik ze al voorbij was. De spotter riep net na het insturen 'Car on the right' maar het was al te laat en ik reed Ales aan :X

Heb mijn excuses aangeboden aan Ales, was gewoon 100% mijn fout. Zo dom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ach ja dat kan gebeuren hey. Achteraf is het altijd makkelijk te zien waar het fout is gegaan maar op moment moet je snel beslissen. :)

Zelf gister nog 2 racejes in de Lotus79 gedaan en een met de Corvette.

Lotus79 races op Spa waren vrij saai voor mij. Had op Zaterdag al een race gedaan waar ik 149 punten had gescoord (ook al vrij saai alleen gereden daar) dus zat gister niet veel druk op. Ging er ook niet vanuit meer punten te scoren in de race die uitgezonden word op Glacier. Zit daar altijd in het achterveld te vechten en voorin worden weinig fouten gemaakt. Bij de start ging het redelijk goed en kon redelijk door wat chaos rijden. Stond een plek voor Nick op de grid en kon ook voor hem blijven en had zelfs een gaatje van 3 seconde na ronde 1. Echter maakte ik in ronde 2 een domme fout door Eau Rouge af te snijden. Dacht met langzaam rijden de slow down wel int e kunnen lossen maar zelfs Nick voorbij laten hielp niet en kreeg een 16 seconde penalty. Dus rondje erna maar de pit in gegaan om men penalty in te lossen. Daarna alleen nog door uitvallers op p17 kunnen finischen. Wel heel de race alleen gereden. Wel jammer want had toch wel een P10 of 11 kunnen scoren. Maar ja uit eindelijk maar 30 irating puntjes verloren door de hoge SOF.
Later op de avond nog een race gedaan (had nog 1 staan). Bedoeling om men Irating maar wat op te krikken. Als P4 gestart en bij de start 1 plekje moeten toe staan. Daarna kon ik weg rijden bij de mensen achter me. Maar die voor me waren net te snel waardoor ik weer in een gat kwam. Uit eindelijk nog wel wat door moeten rijden omdat ik het gat naar achter door weer een slow down op 4 seconde had terug laten lopen. Maar uit eindelijk kon degene achter me niet echt dichter bij komen. Zo door nog 1 uitvaller voor me op P4 gefinisched. Irating toch weer kunnen verhogen en men SR rating staat nu ook op 4,99. :)

Corvette race op Mid Ohio was leuker dan de Spa racejes in de Lotus wat dat betreft. Stond daar op p3 en heb eerste deel van de race lekker kunnen vechten met de p2. Wel erg lastig om iemand in te halen daar zeg. Uit eindelijk ben ik hem voorbij gekomen doordat die teveel remde voor een Ford GT die gelapt werd. Kon ik van profiteren en hem zo bij de volgende bocht uit remmen. :) Daarna nog wel geprobeerd om de nr 1 te achterhalen maar die had toen 13 seconde voorsprong. Dat nog kunnen terug brengen naar 7 seconde maar de race was te kort om er nog bij te komen.

De komende week hopelijk men irating boven de 4000 te brengen. Moet nog 60 punten bij elkaar sprokkelen volgens mij. Moet te doen zijn als ik niet uitval. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Dat viel echt wel mee. De GP layout is een stuk minder strikt kwa incjes. Heb zelfs men SR op 4,99 kunnen brengen met de 4 races op Spa. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:17:
Sonoma is leuk, lekker veel downforce, tot een 21.5 gekomen na paar rondjes, zit nog wel flink wat tijd in hier en daar. Ik hoop niet dat Roland straks weer met een wing 5 setup komt die dan onmogelijk te besturen is maar toch 0.2 sneller waardoor iedereen die gaat racen......
Ronald gaat ook voor high DF ;)
Ik reed met een licht aangepaste setup van Oran Park een 22.1 met een optimal van 21.3 in 10 rondjes.
Room to improve O-)

En dit was toch wel het grappigste dat ik ooit in F1 gezien heb:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ugig2WPx860]

Later was dit onboard te zien:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s4/raikkonen_weg_kwijt

:+ _/-\o_

Lotus @ Sonoma: 1:21,750 met deze setup:
http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=313

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 26-11-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Scheduled Delivery: 28-November-2012 ...... Lekker hoorrrr ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Incl. boottocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
Ik zet dit even tijdelijk in de TS ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s4/ir_black_friday_special.png
Ik had nog wat credits staan (na de Lotus 49 refund), voor $32 verlengd tot februari 2014.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ericjooo schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:40:
Scheduled Delivery: 28-November-2012 ...... Lekker hoorrrr ;)
Geplande aflevering: Dinsdag, 27/11/2012, Voor het einde van de dag

alleen moet ik nog wat hout halen om hem tijdelijk te monteren. Dus dat zal wel pas zondag ofzo worden. Zaterdag avond eerst een naar Nitro Circus live in Arnhem, dan kijken of ik zondag nog zin en tijd heb :)

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.