iRacing: Seizoen 4 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:
  • 45.667 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:21:
........

Lotus49 actie vind ik maar kut, de mensen die pre-orderen hebben blijkbaar geen probleem om ervoor te betalen, maar die krijgen hem nu gratis? Hou dat geld liever om een extra staff member in te huren ofzo zodat je niet elke keer je deadlines mist..?!
Misschien hadden ze juist op véél meer pre-orders gehoopt, zodat ze die extra staff member hadden kunnen inhuren om sneller (lees:op tijd/zoals aangekodigd) klaar te zijn.....
Ik baal nu om 2 dingen...
- Het duurt nòg weer langer voordat ie uitkomt, en
- Ik ben zo stom geweest om te wachten met de pre-order.... |:(

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:06

derx666

mecker ende blaet

zo, weer terug in het land. Jammer van de L49, maar gelukkig heb ik wel de pre-order gedaan. Morgen maar eens gaan kijken hoe de L79 met ntm is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

derx666 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:34:
zo, weer terug in het land. Jammer van de L49, maar gelukkig heb ik wel de pre-order gedaan. Morgen maar eens gaan kijken hoe de L79 met ntm is.
Welcome back, Jos heeft je gemist. >:) >:)

NTM op de Lotus79 is wennen. Sommige vinden het beter sommige slechter. Ik begin er iig steeds beter aan te wennen. En het leuk te vinden. Opvangen gaat echt super, alleen stuiterd die wel als een malle over curbs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
DutchDevil79 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:45:
[...]

Welcome back, Jos heeft je gemist. >:) >:)

NTM op de Lotus79 is wennen. Sommige vinden het beter sommige slechter. Ik begin er iig steeds beter aan te wennen. En het leuk te vinden. Opvangen gaat echt super, alleen stuiterd die wel als een malle over curbs.
Gewoon niet die super hard geveerde setups gebruiken. Die van Joep en mijn aanpassing daarop hebben stuk minder harde vering (ik heb ze nog iets harder gemaakt om iets meer downforce te krijgen in de esses met lagere wing) en daarmee kan ik prima curbs pakken, zowel exit T5 en de chicane. Uiteraard wel rustig doen, niet vol gas erop knallen maar gewoon beheerst dan gaat het prima. Heb nog een 1:12:6xx gereden in quali net, maar me vergist in de race tijd, net gemist en wilde eigenlijk nog wel eentje doen :-( Nou ja dan maar morgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga vandaag nog voor een F1 race, waarschijnlijk vanavond dus :)

Als het dan even meezit ook nog ergens een SM oefensessie + race, want Laguna is wel aardig.
Echter eerst nog paar uur werken vanochtend :(

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-11-2012 08:50 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Culture clash.....

Mario Andretti in de Lotus 79 op de nieuwe Tilke asfaltwoestijn van Austin!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Ericjooo op 10-11-2012 09:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik blijf hopen dat er wat bekende F1 tracks naar iRacing komen.

Ik ben het ook niet altijd eens met de kritiek op Tilke, natuurlijk is niet elke baan even goed, maar om nou te zeggen dat de circuits allemaal ruk zijn gaat me toch te ver. In Austin is nog nooit gereden, en toch is men al sceptisch... (immers klinkt 'Tilke asfaltwoestijn van Austin!!!' niet erg positief...)

Er zijn best een aantal F1 tracks die echt iets kunnen toevoegen, zowel voor de profs zoals Paul, die dan lekker op de echte banen aan het werk kunnen, als voor de lagere klasses. Veel van de nieuwe circuits hebben een aantal layouts, wat het dus aantrekkelijker maakt om die banen op te nemen.

Abu Dhabi is daar een mooi voorbeeld van (ontzettend veel alternatieve layouts), coureurs vinden het ook een erg leuke baan. India lijkt mij ook wel vet, en het nieuwe Circuit of the America's lijkt ook een ontzettend mooie baan te zijn.

Nja, ik ben al blij dat Montreal op de planning staat, en ik wacht nog steeds op het eerste stratencircuit :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-11-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opzich zijn niet alle Tilke banen slecht, zelf vind ik de Turkse track nl erg leuk.

Wat Tilke banen imho saai maakt (om te racen) is dat er bijna geen blinde bochten inzitten (dit is waarom Montreal zo leuk is) en er geen bumps inzitten. (Mosport, Laguna seca, Road Atlanta, Adelaide)
Het is te makkelijk om elke bocht elke keer precies goed te nemen.
Met bv Mosport is zoals iedereen weet de dubbele rechtse hairpin nooit twee keer hetzelfde, waardoor battlen en inhalen veel meer mogelijkheden krijgt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
DutchDevil79 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:45:
[...]

NTM op de Lotus79 is wennen. Sommige vinden het beter sommige slechter.....
Ik vind het niet alleen slechter, ik vind het helemaal niks! :(

Eerst vond ik de indycar leuk, toen kwam daar NTM op en getver, wat een ellende.
Nu hetzelfde voor de L79, niks meer aan en je moet de setups zo verkrachten qua vering, lijkt nergens op.
Tis een kompleet andere auto geworden die ook nog eens op elke track kompleet anders aanvoelt. 8)7

En nu ook nog geen L49, dat teruggeven van credits is een zwaktebod, wat moet ik daar mee...

Ik zie hem nu voorlopig niet verschijnen. ;w

Not amused at all !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:45

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jubby: Probeer nou eens meer dan 3 rondjes (want dan komt de wegligging pas goed) mijn of Nick's setup. Ik vind de Lotus79 dan echt meer lijken op de OTM-versie. Die Alien setups van Frank, Eric en anderen zijn echt niet te rijden.

Ik ga zo (binnen een half uurtje) weer even trainen op een Practice server ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 10-11-2012 11:06 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Geloof me, ik heb al honderden rondjes gedaan met diverse setups, tis niet meer leuk.

Ik steek best veel tijd in mijn hobby's maar het moet wel leuk blijven en dat vind ik het op dit moment in geen geval , het lijkt wel werken..........

NTM ligt mij gewoon helemaal niet en behalve die sprintcar en en dat andere gebakje is alles NTM.

Nou ja, gelukkig heb ik ook nog andere hobby's..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Bij racen moet je je altijd aanpassen aan nieuwe regels of in ons geval nieuw banden model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ook de echte coureurs in de F1, die aan de Pirelli's moesten wennen. Die verandering was echt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:30:
Ook de echte coureurs in de F1, die aan de Pirelli's moesten wennen. Die verandering was echt gigantisch.
Niet alleen in de F1 ;)

Ze zijn bijna klaar met het scannen van Fontana
Only 9 more hours of looking at this!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A7UkJmVCcAAxfPT.jpg

Na Fontana is de rescan van Phoenix aan de beurt.

[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 10-11-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Nog een klein uurtje tot de eerste Pro race op spa (broadcast op glaciertv.com)
Nu maar hopen dat de Q een beetje wil en ik dus uberhaupt wel mag starten :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In de F1 weer de muur in... Watkins is zo verraderlijk....
Ochja, dan de volgende race maar weer proberen....

Succes Paul!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-11-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer een race naar de klote in T1 door een of andere idioot die niet kan rijden :( Man man man voor elke 5 iRating die ik win verlies ik er 100+ zonder mijn schuld :(
Hij rijdt door zonder schade, niet te geloven...

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 10-11-2012 17:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's mooi k.t ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En dan niet eens sorry zeggen zelfs niet na de race, krijg je een lamme PM met "I gave you enough room it was ghost contact" :') Totaal geen ghost contact te zien, vond het zelfs een heel realistische crash, zijn voorwiel tegen mijn achterwiel en ik stuiter de lucht in. Ach ja, op naar de volgende race, als ik jullie was zou ik meedoen want ik ben nogal wat iR aan het doneren de laatste tijd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nog nooit zo'n gemengde gevoelens gehad over een race... 150 punten, erg nice, maar vies gewoon, enige woord dat ik kan bedenken. Gast wat me vorige race eraf kegelde komt in m'n draft na een foutje, haalt me in, rijdt voor me richting de chicane en remt 100 meter eerder dan normaal, duidelijk een brake check, hij remt elk rondje 100 meter later en nu ineens niet :') 4x en damage. Rondje erna heb ik een kansje om hem terug te pakken maar zit een achterligger in de weg, ik haal hem (mijn inziens) netjes aan de buitenkant uitkomen chicane in maar hij snapt niet wat je lijn houden is en snijd gewoon links af en drukt me van de baan, weer een 4x en nog bijna ingehaald door Bredo. Laatste rondje ontiegelijke divebomb van Bredo maar ik had het helemaal gehad dus ik gooi de deur dicht, nog een 4x, gelukkig spint hij wel en ik niet.

Lelijke race maar die 150 punten pak ik dan maar.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04

BM

Moderator Spielerij
Brake check? Dat kun je toch wel reporten denk ik?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nah denk het niet, kan natuurlijk ook per ongeluk zijn geweest maar dan wel toeval.. Ach ja.

F1 race gepakt, 1:17.005 in de Q, was ik prima tevreden mee. Toen in de race ineens een super start (wtf, heb ik nooit), en in de draft meteen 2 man ingehaald op de straight. Ik was echt bang dat iedereen op een 0-stopper zat ofzo want ik reed iedereen voorbij. Opgewerkt tot P2, toen ging ik pitten en de rest kwam netjes een rondje later ook binnen :D Eric den Hollander op P3 kwam uiteindelijk nog erg dichtbij (van 3-4 s naar minder dan 1 sec in de 2e stint), maar nog net P2 kunnen houden, in een redelijke SOF dus 189 punten en +84 iRating :D

Thanks voor de setup Paul, helpt enorm :)

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 10-11-2012 23:21 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor diegene die twijfelde over specifieke SW voor een dashboard. Er is een speciale (1 dags) aanbieding:
Hier de link naar de aankondiging op het memberforum:
http://members.iracing.co.../300/2028724.page#4975847
En hier de directe link:
http://www.z1simwheel.com...mponentID=191&code=VET-12

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 11-11-2012 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
JoepW schreef op zondag 11 november 2012 @ 06:54:
Voor diegene die twijfelde over specifieke SW voor een dashboard. Er is een speciale (1 dags) aanbieding:
Hier de link naar de aankondiging op het memberforum:
http://members.iracing.co.../300/2028724.page#4975847
En hier de directe link:
http://www.z1simwheel.com...mponentID=191&code=VET-12
goede deal voor een mooi stukje software _/-\o_

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:14:
Nah denk het niet, kan natuurlijk ook per ongeluk zijn geweest maar dan wel toeval.. Ach ja.

F1 race gepakt, 1:17.005 in de Q, was ik prima tevreden mee. Toen in de race ineens een super start (wtf, heb ik nooit), en in de draft meteen 2 man ingehaald op de straight. Ik was echt bang dat iedereen op een 0-stopper zat ofzo want ik reed iedereen voorbij. Opgewerkt tot P2, toen ging ik pitten en de rest kwam netjes een rondje later ook binnen :D Eric den Hollander op P3 kwam uiteindelijk nog erg dichtbij (van 3-4 s naar minder dan 1 sec in de 2e stint), maar nog net P2 kunnen houden, in een redelijke SOF dus 189 punten en +84 iRating :D

Thanks voor de setup Paul, helpt enorm :)
Netjes Nick. Ik eindig tot nu toe steeds in de muur...

De setups helpen enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:49:
[...]

Netjes Nick. Ik eindig tot nu toe steeds in de muur...

De setups helpen enorm!
Ik probeer niet over de curb te gaan in T1, geloof nog steeds niet dat dat sneller is en het gast gewoon te vaak mis. Paar keer wel iets te wijd uitgekomen maar toen gewoon mn verlies gepakt en gas losgelaten anders was ik hem ook kwijt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:05:
[...]

Ik probeer niet over de curb te gaan in T1, geloof nog steeds niet dat dat sneller is en het gast gewoon te vaak mis. Paar keer wel iets te wijd uitgekomen maar toen gewoon mn verlies gepakt en gas losgelaten anders was ik hem ook kwijt.
Ik ga ook niet over die curb.

Het ging de eerste keer wel mis, omdat ik in T1 de binnenkant raakte.
2e keer was in de rechterknik, 4 bochten voor het eind. Ik moest corrigeren en toen hield de weg op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn race van 15:30 was een genot. Als 6de gestart zonder Q in de 2de split en als 3de geëindigd na veel leuke gevechten ;)
Ik reed met een totaal verkeerde setup (veel te veel DF). Ik had nl de verkeerde geselecteerd en ff mee getraind. Dus ik moest steeds op de backstraight verdedigen en liep op iedereen in in de rest van de bochten. Ik heb bijna de hele race in groepjes gereden en dat was echt leuk. Wel 2x car contact gehad. De eerste keer omdat er iemand ff stil ging staan in de chicane omdat er ongeluk voor hem gebeurde en daar had ik niet op gerekend. En de tweede keer moest ik iets extra remmen bij het opgaan van de backstraight en voor me slipte iemand en ik remde iets bij om hem te ontwijken en ja hoor iemand achter me rijdt mijn achterkant in. Maar bij beide keren geen noemenswaardige schade. Wel SR kwijt ;( Maar IR en Punten gescored.

Wel tevreden ;)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6859489

Ik heb net de top split en 2de split van de SoF race van de Lotus tegelijk bekeken.
Ik wist niet dat dat kon ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s4/2_races_volgen.JPG
Boven de Top Split & DutchDevil en beneden de 2de split met Derx 8)

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 11-11-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Was nog een (uiteindelijk) goeie race ook.
Gestart vanaf P6 in de 2e split (3 splits stelletje idioten :) ) en een SOF van 2508. Start was goed, volgens mij ging ik als P5 de bocht in aan de buitenkant, echter ging ik daar zelf de mist in, en kwam wat asfalt te kort. Ritje door het gras als gevolg, en in kon net voor T3 aansluiten op P13 volgens mij. Op het korte rechte stuk na de esses kon ik meteen iemand inhalen, en zat op de versnellingsbak van Katier bij het opkomen van het rechte stuk. Ik had een geweldige tow, en kon haar dan ook vrij gemakkelijk uitremmen voor de chicane. Zo lag ik 11e ipv 6e na L1...
Daarna een heerlijke inhaal race gereden. Op de straight had ik gelukkig niet teveel wing staan, maar liep aan het einde wel de toerenbegrenzer in als ik een tow had, dus inhalen was er niet echt bij daar. Dan maar mijn goeie exit uit de esses de kleine straight op gebruiken om in te halen. Dit ging een aantal keren best goed, zowel aan de binnen als aan de buitenkant :)
Uiteindelijk kwam ik op P6 terecht op zo'n 6s achter P5 met nog 10 rondes te rijden. Mes tussen de tanden en gaan met die banaan. Heb in die 10 rondes 6 rondes 13 laag gereden, met een snelste van 13.0. Alleen jammer dat er ook 2 rondes 14 laag bij zaten. Toch krijg ik nog een kleine kans. Met het ingaan van de laatste ronde zat ik op 0.9s, en ik ging lekker door de eerste paar bochten en de esses in. Zo kwam ik nog iets dichterbij, alleen verknalde ik het toen bij het aanremmen van de bocht richting de korte straight... Kwam in een vreemde cadans, en bij het remmen kreeg ik een flinke zwiep overstuur rechtsaf (de verkeerde kant op). Kon niks anders doen dan een 2fmsh, en door het zand terug de baan op. Gelukkig had ik een grote voorsprong op P7 dus dat was geen probleem, alleen de mogelijkheid om nog voor P5 te gaan was pleite... nja... evengoed een geweldige race, met een beloning van 121 punten, +47iR en zelfs 0.06sr :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Yes, alweer 4e in de 2e split van de SOF race F1 :D

Er was een behoorlijke zooi in T2/3 tijdens de eerste ronde, wat begon met een dikke ghost contact tussen mij en Aecio... Er zat nog een halve auto-dikte tussen en hij stuitert de muur in. Ik krijg een 4x, geen damage en niet eens gevoeld dat ik hem raakte....

Nja, verder inc-loos en in ieder geval aan de finish :)
http://members.iracing.co...onid=6861069&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Netjes Hoogie2004! Net resultaat. Nog effe en je kunt Red Baron achterna :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

derx666 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:40:
Netjes Hoogie2004! Net resultaat. Nog effe en je kunt Red Baron achterna :)
lol, daar mis ik nog wel 1,5 a 2 seconden aan racepace voor :P

Maar de races gaan qua pace echt super, en dat is bemoedigend.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-11-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Watkins is ook leuk in de Lotus :) Heb m'n road atlanta setup gepakt, zat hier wat meer grip lijkt het, daarom nog wat wing eraf, beetje tricky hier en daar (laatste 2 bochten vooral) maar wel lekker rap op het rechte stuk in ieder geval.
http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=294

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rijd de Lotus op de volledige layout *(incl. boot?)
Mij lijkt voor de Lotus juist de korte versie erg gaaf.

Watkins blijft een behoorlijk leuke en snelle track, met echt een paar tricky punten (laatste paar bochten en T1 voornamelijk). Er zit ook een super lekkere flow in die baan. In de F1 vond ik het alleen vervelend dat ik door de pitstop compleet uit mijn ritme was :(

Overigens had ik op Watkins in een testsessie geprobeerd met genoeg fuel voor de race, maar dat kostte hier teveel tijd (de stop was dus sneller, iets waar ik in Spa niet van overtuigd was).

[ Voor 68% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-11-2012 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja volledige layout voor de Lotus. Had ook wel leuk gevonden als het de korte layout was maar ja dan zijn de racejes wel erg vlug over omdat de Lotus overal maar 25 rondjes rijden.

Gister nog men laatste 2 race pogingen gedaan in de Lotus79. Alleen niet meer punten kunnen scoren dan dat ik eerder al had gescoord.
Eerste race met Nick en Derx samen welke best leuk was. Stond 2 plekken achter Nick en kon in het begin ook goed bij blijven. Jammer genoeg had ik alleen een moment in de esses. Men achterkant brak in een keer weg en met het opvangen kwam ik op een curb terecht waardoor ik rond ging. Gelukkig niemand geraakt en men weg weer redelijk snel kunnen vervolgen. Daarna vnaf P13 terug moeten vechten. Wat aardig goed ging. Moest wel werken omdat ik redelijk wat wing had staan waardoor ik geen voordeel had op het rechte stuk. Wel 2 man ingehaald in de esses wat een echt WTF moment was. 2 auto's voor me ging er een met een mega slide door de esses. Waardoor de auto voor me enorm moest afremmen en ik half door het gras en stuiterend over de curbs beide auto's voorbij kon steken. Zo had ik 2 plekken gewonnen en na nog wat profiteren van foutjes uit eindelijk op P9 kunnen finishen.
2de race was de totp split welke uitgezonden word op Glacier TV. Stond daar op P18 en bij de start kon ik 1 plekje winnen. Echter zat er een auto niet echt op te letten achter me waardoor die in de esses vol achterop knalde. Gelukkig raakte die me recht achterop waardoor ik men weg kon vervolgen. Wel eerste ronde wat voorzichtiger aan gedaan maar merkte niks aan de handeling van de auto. Kan wel zijn dat men top speed minder was op het rechte stuk want sommige auto's kwamen wel erg makkelijk dichtbij daar. Maar ja men wing stond misschien wel wat hoog dus of het de schade was weet ik niet. Race was voor de rest best leuk heb aardig kunnen vechten maar niet echt veel plaatsen kunnen winnen.Uit eindelijk op plek 16 gefinisched. Werd trouwens wel nog een behoorlijke tijd gevolgd op Glacier TV. In het youtube filmpje vanaf 17 min 10 volgen dan word men gevecht achteraan in het veld gevolgd.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GPZ48zhnN7w]

Kijken of ik komende week op Watkins Glenn iets meer van voren kan zitten in de top split die uitgezonden word. Maar vrees dat dat wel lastig gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bummer, heb dus geen internet meer thuis. Denk dat me modem van Ziggo is overleden, volgens de mevrouw aan de lijn waren er geen foutmeldingen, maar we hadden alles al samen bekeken, dus komt er een monteur, woensdagochtend !!!! Grmmmmble, niet trainen met lotus vanavond :( en niet racen morgenavond, das echt balen. :(

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's zeker balen.
Via wifi van de buren, misschien inet 'lenen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja we hebben zat accespoints in de buurt :P, alleen ik weet niet hoe ze te hacken, en zo goed kennen we onze buren nog aangezien we er net een paar maanden wonen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Goeie reden om eens kennis te gaan maken :p

Maar ik ken het, heb het een paar weken terug ook gehad, dan pas merk je hoe 'afhankelijk' (in dit geval voor hobbies) je van internet geworden bent :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
BM schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:50:
Goeie reden om eens kennis te gaan maken :p

Maar ik ken het, heb het een paar weken terug ook gehad, dan pas merk je hoe 'afhankelijk' (in dit geval voor hobbies) je van internet geworden bent :)
Ben er niet alleen afhankelijk van, je hebt gelijk niks te doen. Net zoals dat de koelkast altijd leeg is terwijl je net boodschappen hebt gedaan.

De komende race is niet zo'n mijn ding (NASCAR), eerlijk gezegd geen zin om er geld aan uit te geven.. Wel lekker rustig voor mijn schouder, ik heb vorige week een ongeluk in het echte leven gehad :+ ,kan de stekker niet eens uit de muur krijgen...

Volgende week doen jullie Legends @ Twin Ring Motegi West, wat is 'Legends' voor klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij een rookie oval gebakje, dus die auto heb je zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

In Iracing:

In het echie:

Yep rookie oval gebakje waar ook mee op road circuits gereden kan worden. Zeer grappig om mee te rijden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:24
Ohw dat ding! Moet TR Motegi toch nog kopen voor het Mustang seizoen, komt wel goed uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:06:
Watkins is ook leuk in de Lotus :) Heb m'n road atlanta setup gepakt, zat hier wat meer grip lijkt het, daarom nog wat wing eraf, beetje tricky hier en daar (laatste 2 bochten vooral) maar wel lekker rap op het rechte stuk in ieder geval.
http://iracingsetups.nick...ups/ViewSetup.aspx?id=294
Ik heb jouw / mijn setup nogal wat veranderd. Staat geshared in de practice sessie en hier is ie te d/l:
https://dl.dropbox.com/u/...2012S4_watkinsglen_q3.sto (nog niet op de setup-site gezet).
Als je op de backstraight precies in het midden gaat rijden raakt de auto de grond en gaat ie langzamer rijden in de 5. Dus midden vermijden! Hoger zetten of harder veren helpt niet echt of ik verlies te veel snelheid in de bochten.
Ik ben straks weer op de server ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 12-11-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Practice server up: Lotus 79 @ Watkins Glen

Was fun. Hier de resultaten:
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6867995
Moet nog even zien die optimal van laag 33 aan elkaar te maken voor een goede tijd ;)

Morgen de Silverado @ Las Vegas Motor Speedway - Oval!

[ Voor 75% gewijzigd door JoepW op 12-11-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Denk dat we morgen beter wat anders kunnen inplannen als ik zo de inschrijvingen zie.

Iets op Zolder, want die zit niet in de agenda, Riley, V8 of zo?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben erbij, maar heb me niet ingeschreven geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Wist niet dat we moesten inschrijven......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Check! (4 man tot nu toe, ik ga voor de overwinning! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De tweede race hadden ook maar 7 man aangegeven te komen maar waren er uit eindelijk 16. Denk dat inschrijven nog niet echt ingebakken zit. Is nu ook niet verplicht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga vanavond toch niet kunnen mee doen ... zag dat ik die baan niet had, en ik ga pas content bij aan kopen wanneer de mclaren uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb me ook ff ingeschreven :)

Moet ik vandaag wel eerst ff mijn fps weer op orde krijgen, want dat zit toch nog steeds niet helemaal goed.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is inschrijven weer nodig voor het verkrijgen van een password ofzo?
Heb eigenlijk nog niet op die tournament site van Nick gekeken sinds die weer in gebruik is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:14:
Ik ben erbij, maar heb me niet ingeschreven geloof ik.
+1

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:44:
Is inschrijven weer nodig voor het verkrijgen van een password ofzo?
Heb eigenlijk nog niet op die tournament site van Nick gekeken sinds die weer in gebruik is genomen.
Nee, inschrijven is niet nodig voor het verkrijgen van een ww.
De inschrijving bij de league is voldoende om mee te doen.
We hebben alleen op de site inschrijven mogelijk gemaakt om enigszins te bepalen hoe veel mensen er mee doen. Alleen als de meeste niet inschrijven helpt het ons niet echt. ;)

Verder is de site van Nick weer in het leven geroepen om tournament en league uitslagen te kunnen combineren, want dat kan iRacing niet.
De overal stand in de de League @ iRacing is dan ook niet gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jij en ik moest ook de drop races zelf berekenen en extra punten toe kennen na de race. Werd zo wel erg veel aanpassen van die stand.

EN dan na alles netjes te hebben aangepast erachter te komen dat practise sessies ook mee deden in de stand. :( :( :( :( :( :(

[ Voor 33% gewijzigd door DutchDevil79 op 13-11-2012 13:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Heb ook maar de moeite gedaan om me eens in te schrijven.

Er is echter een heeeeeeeeel klein kansje dat ik niet kan meedoen

@DutchDevil : hopelijk scoor ik deze avond dan goed in de P sessie >:)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Misschien haal ik de race vanavond wel. Het ligt er aan hoe snel de race voor bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hebben we ook een ronden limiet (die we zouden kunnen halen) of is het gewoon 50 min?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Als ik kijk naar de sessie is het gewoon 50 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Daar staat idd 50 min alleen... Ik dacht dat je altijd rondes en tijd limiet allebei had (maar meestal doe je eentje gewoon zo hoog dat je er toch nooit aan komt). Zelfs in officiele races is dat toch? Dacht in de HPD altijd te zien dat het 25 minuten of 100 laps was, maar dat is alweer tijdje geleden misschien is dat veranderd...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb gewoon aangenomen dat we 50 minuten deden.
Ik kan ook een max aantal ronden instellen naast de tijd, maar laten we nu 20 minuten voor de race maar niks veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Argh, lekker aan het racen met de Radical op Mosport (heerlijk dat die auto nu een full schedule heeft!), hang ik hem in de muur na start/finish. Iets te wijd en in plaats van even van m'n gas af te gaan (6 seconden speling op nummer 4 en 10 op nummer 6) ga ik vol door. 6 minuten repairs aan m'n broek. Uitzitten maar en kijken of ik nog over de finish kan zo. Zonde, maarja.

EDIT: -52 iRating en -0.01SR. Valt mee :P

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 13-11-2012 21:16 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Trucks-LasVegas.jpg

Mijn 2e GoT win *O*

Leuke gevechten gehad met Robbert en Eric! :D Na de green flag pitstops had ik een ruime voorsprong op de hen. Het was nog even spannend aan het einde toen Davy op kop lag, omdat hij nog niet was gestopt. Maar uiteindelijk ging hij toch de pits in.

Heel mooie racen en maar één caution! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 13-11-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Proficiat Niel!

1caution meer en Davy had gewonnen. Ik heb me goed vermaakt iig. Domme crash zorgde voor een ronde achterstand, en dat was einde race... Toch nog leuk met Joep rond gereden :) (en de rest van dat groepje)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was leuk :) Helaas tijdens de green pitstop geen bandjes gepakt, en (mede) daardoor op het einde nog een plekje moeten opgeven aan Paul. Wijze les voor de toekomst, ik wist niet dat die banden zo snel gingen :)

Daarna nog ff met watn man met de Legend op New Hamshire gereden. Dat was eigenlijk nog veel leuker. Ik kende die Legend helemaal niet, maar wat een leuke auto is dat :D

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja de Legend zal wel lachen worden volgende week, was iig erg leuk nog even. Mijn race was best een beetje saai, ik was ook een beetje dom tijdens de eerste stop dat ik mijn fuel nog uit had staan en snel de linkerbanden heb uitgeklikt omdat ze naar ik dacht al klaar waren met tanken.....silly me. Uiteindelijk ruim 50 liter onder groen moeten tanken en wederom twee bandjes genomen. Dat was niet zo slim want Robert liep snel op mij in en Niel erg snel uit.

Een klein stukje grasmaaien zorgde ervoor dat Robbert voorbij kon steken en toen gezamenlijk naar de finish gereden. Strakke overwinning hoor Niel!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vond er geen zak aan :p In pack rijden kan ik gewoon niet ofzo, iedereen steekt net een half neusje aan de binnenkant en dan moet ik al ruimte maken (anders word ik rond getikt, ervaring genoeg mee in de trucks) en dan komen er meteen 4 man onderlangs zeilen waar ik niks aan kan doen. Bij de exit moet ik zowat op de rem om te voorkomen dat ik tegen de muur gedrukt wordt. Zal allemaal wel aan mij liggen maar voor mijn gevoel krijg ik van niemand ook maar een haartje ruimte aan het begin. En dan door een crash die ik niet kon ontwijken loop ik 4 rondjes achterstand op en DAN begin ik ineens iedereen in te halen. Leuk dat oval rijden 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ook met een truck kan je defensief rijden hoor, gewoon een krappere lijn nemen dan glijden ze vanzelf onderstuurd achter je weg......Ook hier geldt; oefening baart kunst!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

En inderdaad, je kan er helemaal niets aan doen als er zo'n treintje langs komt. Je moet dan een gaatje zien te vinden en dan gewoon ritsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Vraagje, hoe lang doen jullie erover om een nieuwe baan te leren kennen? (road)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zelf paar rondjes, om echt op snelheid te komen iets meer natuurlijk.

Behalve Virgina, daar heb ik echt lang over gedaan, mede omdat ie zo lang is, en veel rare bochten heeft. De compleet lange variant ken ik nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Ik doe er alleen al een hele avond over om weer een circuit te leren kennen die ik eerst wel op snelheid kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep het ligt aan de baan. Soms heb je ze wat sneller door en zeker bij de wat complexere banen kan het even duren. En hoe meer rondjes je erop rijd hoe beter je hem kent natuurlijk.

Gister leuk gehad met de GoT race.

Na de practise met een setup van het forum te hebben gereden uit eindelijk Niel zijn setup genomen in de kwalificatie. Daarmee de pole kunnen pakken met wel geteld 6 duizenste.
Race daarna lekker kunnen vechten met Eric en Niel. Niel was wat agressiever op het begin waardoor ik maar achter hem bleef om niet teveel tijd te verliezen met naast elkaar rijden. Bij de eerste caution bijgetankt maar dat bleek niet genoeg om uit te rijden. Niel had doordat ik met Eric aan het vechten was een gaatje geslagen na de herstart. Dat was jammer genoeg niet meer dicht te rijden voor de pitstops. Eric en Niel gingen als eerst en ik ben uit eindelijk na proberen brandstof te sparen (gign niet) ook maar gaan pitten. 2 verse bandjes mee genomen, maar omdat ik te lang door gereden had, hadden Eric en Niel een grotere voorsprong. Nog wel gat met Eric dicht gereden doordat die problemen had met zen banden Daarna P2 kunnen pakken door te profiteren van een foutje van Eric. Zo dus gefinsiched op P2.

Avond afgesloten door met nog wat man (en een paar smurfen 8)7 ) met de Legend op NHMS road te rijden. Dat was zeer vermakelijk, leuke combinatie. Bakje heeft wel een los kontje maar als je die onder controle hebt is het zeer leuk racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meestal 10 rondjes, tot 30 rondjes ... trial on error .... nieuwe banen daar heb ik de eerste 10 rondjes nodig om elke muur een keer op te zoeken :) om de limiet te weten ... dan de wolgende 10 begin ik dan naar consistent rijden uit te kjiken en dan 10 rondjes verder probeer ik eens wat tijden te zetten ... ik begin ook altijd met een basline setup zo weet je meteen dat je nog rek hebt op het circuit :-) kwestie ge gemoed niet meteen de kop in te drukken ... het is vooral practice practice ... radical op twin ring motegi vorig seizoen was eerste maal dat ik met die wagen en op een nieuw circuit reed .. een combinatie van de beide en dat koste mij toen ook +- 30 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het ligt er ook een beetje aan of je de auto ook goed kent.
Als je het met een vertrouwde auto doet gaat het natuurlijk makkelijker.

Het ligt een beetje aan de lengte van de baan, maar ik ben meestal wel binnen 10 rondjes redelijk op snelheid. Om echt top tijden neer te gaan zetten duurt het wat langer natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 14-11-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd ...kennis van parcour en wagen doet enorm veel, gisteren met de skip barber sinds lang nog eens op spa gereden (bij gebrek aan las vegas oval) ... na 5 rondjes zat ik op 2.49 te rijden ... wat op die moment de 2de tijd in de sessie was ...ik kan mij best inbeelden dat er veel mensen zijn die pas na 20 rondjes die tijden rijden gewoon omdat niet iedereen dezelfde manier heeft van aanvoelen

@Piekartz87 fixeer u dus vooral niet te hard om meteen dezelfde pace te vinden als anderen, dit is gewoon persoons gebonden en ik zou er mij eigenlijk niet te hard op blindstaren ... bekijk mss ook eens wat replays van snellere mensen in je sessie ... daar leer je ook heel veel van (rempunten, apex pakken) en anders spreek met iemand af en rijd een keer wat rondjes achter iemand aan ... ik denk dat hier veel mensen zijn die dit gerust een keer willen doen (mijn incl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

Fuelke

Forza Ferrari

11 rondjes aan de leiding gisteren, in een GoT race moet dat een unicum zijn voor me. Echte racerondjes dan nog ;)

Ik wist al vroeg na mijn stop dat ik 6 rondjes brandstof te kort kwam, leek me niet dat ik zoveel kon opsparen. dan maar zo lang mogelijk buiten gebleven, hopend op een yellow, maar die kwam niet. Dook de pit in, ging eigenlijk te snel, schoof echter aan de juiste kant van de kegel de pitlane in. Twee bandjes en weer naar buiten.

Leuke race voor de rest, op vers rubber kon ik Joep volgen. Maar een paar ronden later moest ik hem steeds laten gaan. Had het wel eventjes warm in een 3-wide met Frank & Joep. Heb een paar keer de muur geschraapt na de eerste yellow, denk dat ik daarmee een halve seconde per ronde kwijtraakte.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Volgens mij zat het hele veld op een yellow te hopen......haha.....was wel een leuke stunt geweest als je het gehaald had!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zat voor je te juichen Davy.

Het is dat ik niet bewust crash om iemand een overwinning te geven, maar ik had hem je echt gegund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ericjooo schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:58:
Volgens mij zat het hele veld op een yellow te hopen......haha.....was wel een leuke stunt geweest als je het gehaald had!!
Precies, denk dat op 1 of 2 man na iedereen nog een rondje of wat benzine te kort kwam :) Al weet ik nieteens of je we het dan met een yellow van 3/4 rondjes het wel gehaald hadden, ik niet. Al had ik dan wel een stuk rustiger kunnen gaan pitten (en wel bandjes gaan halen :p)

Edit: wellicht dat iemand hier het leuk vind :p

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 14-11-2012 18:43 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fuelke schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:48:
11 rondjes aan de leiding gisteren, in een GoT race moet dat een unicum zijn voor me. Echte racerondjes dan nog ;)

Ik wist al vroeg na mijn stop dat ik 6 rondjes brandstof te kort kwam, leek me niet dat ik zoveel kon opsparen. dan maar zo lang mogelijk buiten gebleven, hopend op een yellow, maar die kwam niet. Dook de pit in, ging eigenlijk te snel, schoof echter aan de juiste kant van de kegel de pitlane in. Twee bandjes en weer naar buiten.

Leuke race voor de rest, op vers rubber kon ik Joep volgen. Maar een paar ronden later moest ik hem steeds laten gaan. Had het wel eventjes warm in een 3-wide met Frank & Joep. Heb een paar keer de muur geschraapt na de eerste yellow, denk dat ik daarmee een halve seconde per ronde kwijtraakte.
Op TS waren we het er over eens dat je eigenlijk moest winnen. We gunden het je! En ik moet zeggen je reed netjes man! Complimenten. :+

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:51:
[...]

Edit: wellicht dat iemand hier het leuk vind :p
[video]
Leuk, moet zelf ook nog ff proberen wat rondjes te doen op Zolder met de Spec racer. Denk dat dat best leuk is. Alleen tip voor je. Boven de 5600 tpm hoef je met dat bakje niet te komen. Vroeg schakelen werkt beter bij dat bakje.

Gister ook nog de Lotus79 op Watkins gereden samen met Jos en Marco. Ging vrij aardig. Kon de eerste 2 man niet echt bijhouden maar voor de rest wel een degelijke race gehad. Jos en Marco hadden wat last van verkeer op het begin waardoor ze niet echt in men buurt zaten. Zo wel wat saaie race gehad maar ja wel IR, SR en wat puntjes kunnen scoren. :)

iRacing Profiel

• Piekartz87
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:24:
idd ...kennis van parcour en wagen doet enorm veel, gisteren met de skip barber sinds lang nog eens op spa gereden (bij gebrek aan las vegas oval) ... na 5 rondjes zat ik op 2.49 te rijden ... wat op die moment de 2de tijd in de sessie was ...ik kan mij best inbeelden dat er veel mensen zijn die pas na 20 rondjes die tijden rijden gewoon omdat niet iedereen dezelfde manier heeft van aanvoelen

@Piekartz87 fixeer u dus vooral niet te hard om meteen dezelfde pace te vinden als anderen, dit is gewoon persoons gebonden en ik zou er mij eigenlijk niet te hard op blindstaren ... bekijk mss ook eens wat replays van snellere mensen in je sessie ... daar leer je ook heel veel van (rempunten, apex pakken) en anders spreek met iemand af en rijd een keer wat rondjes achter iemand aan ... ik denk dat hier veel mensen zijn die dit gerust een keer willen doen (mijn incl)
Bedankt voor de tips. Ik moet eerst de stabiliteit weer terugvinden. Ik had op de 2 Mazda mx5 banen wel een goede pace gehad voor mijn lange "pauze". Dus ik zou nog moeten weten wat de punten zijn.

Heb ook nog niet de tijd/kans/zin gehad om ff serieus 30 rondjes te rijden.

• BM

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 07:18:
[...]

Leuk, moet zelf ook nog ff proberen wat rondjes te doen op Zolder met de Spec racer. Denk dat dat best leuk is. Alleen tip voor je. Boven de 5600 tpm hoef je met dat bakje niet te komen. Vroeg schakelen werkt beter bij dat bakje.
Ja, ik zag het ook :)
Met mijn huidige FOV zie ik alleen de toerenteller niet. Normaliter heb ik dan ShiftTone draaien, maar nu dus niet :)

Als je tijd hebt is het zeker een aanrader om er wat te rijden, SRF + Zolder is een hele leuke combi :)

Xbox

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

iRacing is klaar met het scannen van Kansas Speedway, Auto Club en de rescan van Phoenix.
West coast trip is done! Time to head back east
https://twitter.com/KIannarelli27/status/268947517931134977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:05:
[...]

Ja, ik zag het ook :)
Met mijn huidige FOV zie ik alleen de toerenteller niet. Normaliter heb ik dan ShiftTone draaien, maar nu dus niet :)

Als je tijd hebt is het zeker een aanrader om er wat te rijden, SRF + Zolder is een hele leuke combi :)
Gister even 30 minuten getest. Ging best ok alleen houd die niet zo van de hoge curbs op Zolder. Iets te veel curb en je staat meteen omgedraaid. Had uit eindelijk een 1.52.2 als snelste volgens mij met een optimal van 1.51.3 dus een 1.51 laag of 1.50 hoog moet wel te doen zijn met wat meer oefenen . Alleen zag al dat Roope een 1.49.9 had gereden. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop dat ik nog wat tijd heb om de F1 te oefenen op Motegi, en een race te rijden...

Veel te druk deze week en dit weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:07:
[...]

Gister even 30 minuten getest. Ging best ok alleen houd die niet zo van de hoge curbs op Zolder. Iets te veel curb en je staat meteen omgedraaid. Had uit eindelijk een 1.52.2 als snelste volgens mij met een optimal van 1.51.3 dus een 1.51 laag of 1.50 hoog moet wel te doen zijn met wat meer oefenen . Alleen zag al dat Roope een 1.49.9 had gereden. 8)7
Ja, Roope weet lekker te motiveren idd :+
Mijn optimal ligt op 51 laag nu geloof ik. Rare is alleen dat ik momenteel in de 1e 2 sectoren 2 à 3 tiende verlies, en vervolgens bijna al die tijd in S3,4,5 weer terug win.

En opzich, 2 seconde achter Roope vind ik geen schande :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, had al paar dagen last van jeuk / rood oog en hoofdpijn, blijkt dat ik misschien gordelroos in m'n gezicht heb... Komende dagen 5 keer per dag oogzalf smeren, beetje wazig zicht, en mag geen lens dragen rechts, dus racen gaat er niet in zitten ben ik bang, in ieder geval niet op een veilige manier want ik zie dubbel aan een kant zonder lens :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hmm jammer Nick. Geen Watkins Glenn met de Lotus79 voor jou dan.

Ik heb zelf net even men kwallificatie verscherpt naar een 1.33.7. Setup van Colling Swecke die rijdt me toch verdomde lekker en snel is die dus ook. Race setup werkte ook al prima zat al na 2 rondjes op een 1.35.0.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Mooi klote nick!!! Sterkte met dat, hoop dat je er snel weer vanaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Getver Nick, wat vervelend. Hopelijk is het geen gordelroos en heelt het allemaal snel. Beterschap in ieder geval :Y

Ik zal dit weekend ook niet veel rijden. Vandaag, morgen en zondag huis vol met visite en logees. Was ik even vergeten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:46:
Ik zal dit weekend ook niet veel rijden. Vandaag, morgen en zondag huis vol met visite en logees. Was ik even vergeten _O-
Live publiek? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nick: heb je geen bril meer ergens liggen ? Toen ik nog lenzen droeg had ik altijd wel ergnes nog een reserve bril liggen voor het geval dat... Na 2x een oogontsteking ben ik gestopt met lenzen dragen, want dat is het me niet waard. Soms wel eens lastig, mja, lenzen waren ook niet heilig bij mij. En laseren laat ik zeer zeker niet doen, want over 10-15 jaar moet je evengoed een bril gaan dragen, omdat je ogen dan weer slechter zijn geworden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze video zal ik volgende week maar eens toevoegen aan de TS:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hINFxNOOG8U&hd=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee heb geen bril, nooit last gehad van m'n lenzen ook al heb ik ze de hele dag lang in, dus eigenlijk nooit nodig gehad. Denk dat ik met bril ook niet goed zou kunnen zien, die zalf helpt ook niet echt...

Joep: goeie video, misschien wel wat veel informatie in een keer ;) Af en toe een pauze met duidelijke titel waar het volgende stukje over gaat zou wel helpen denk ik, nu is het echt van de hak op de tak, van race naar painting naar forums naar hosted sessions allemaal bijna in een teug adem, dat kan toch wel rustiger denk ik...

[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 16-11-2012 18:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een g27 stuurtje en windows 8. Nu doet mijn g27 het niet onder windows 8 omdat hij de driver niet wou instaleren omdat ze de nieuwste driver voor windows 8 nog niet beschikbaar hebben gesteld.
Dus nog even wachten op de windows 8 driver.

Maar iracing kun je toch ook prima spelen zonder g27 driver?
Het g27 stuurtje moet toch ook gewoon werken zonder driver?
Nog iemand met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Werkt de Win7 driver niet gewoon?
Voor mij werken de Win7 drivers altijd prima op 8.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.