Heb ik al gedaan, dit was het antwoord. Totaal 388 euro. Ongeveer hetzelfde als fromus2eu.nl
Dit was de mail;
Voor zover ik weet is er hier nog geen exacte prijs bekend, maar $349 lijkt aannemelijk. Ik heb een offerte opgesteld voor je, gebaseerd op die prijs en verwachte gratis shipping naar ons.
Er zijn geen invoerrechten verschuldigd., maar wel BTW in Nederland. Die wordt gebaseerd op de exportprijs die wij neerzetten op de formulieren. En vanwege onze bedrijfs registratie hier in Amerika mag dat lager zijn dan de winkelwaarde.
Zoals uitgelegd op onze site ( usa2you.nl) is onze Shipping Commissie €35 voor 1 of 2 dozen, ongeacht de waarde of gewicht. (elke volgende doos is 10 euro)
De Shopping Commissie is 5% van het te besteden bedrag. De meeste Amerikaanse online bedrijven nemen geen buitenlandse credit cards aan (veel fraude), en daarom bieden wij dus ook onze Shopping Service aan. Zelfs als je zelf een Amerikaanse credit card hebt, dan willen de meeste winkels niet sturen naar een adres dat niet het "billing address" is.
Wij ontvangen de bestelling in Amerika, herpakken in een nieuwe doos (indien nodig) en verzorgen de export-formulieren. Wij zorgen dan ook dat het zsm weer vertrekt naar Nederland.
Het verzend gewicht betreft altijd een schatting en is aangegeven in de offerte. Iedere pound (454 gram) meer of minder scheelt ongeveer $3 in post frankering. Eventuele verschillen worden verrekend zodra verzend gewicht bekend is na ontvangst. Zelfs als een site het gewicht vermeld, kan het nog afwijken.
En vanwege ons dagelijkse volume krijgen we korting van USPS (de post) zowel als van UPS, dus de verzendkosten zijn ook nog eens lager dan "standaard".
Om overigens de relatieve kosten te drukken kunnen we ook bestellingen van verschillende winkels samenvoegen in 1 pakket. Daar zijn geen verdere kosten aan verbonden bij ons en brengt de totale kostprijs per artikel omlaag, omdat de Shipping Fee van €35 hetzelfde blijft, ongeacht gewicht of waarde van de bestelling. Wij kunnen zelfs bestellingen voor verschillende klanten samenvoegen in 1 pakket (bijv. als je bestelt met vrienden of familie die kleren, elektronica, wat dan ook willen hebben).
Onze enige kosten zijn de Shipping Commissie, de frankering en de 5% Shopping Commissie.