hm vorige topic is weg, nu heb ik zelf een schema getekend, gaat dit werken? het schema staat op: http://us.f1.yahoofs.com/users/d87b76ae/bc/My+Photos/nieuwe+schakeling.gif?bcjrQZ7Ays8iWDND alvast bedankt
Forbidden
You must supply a local referer to get URL '/users/d87b76ae/bc/My+Photos/nieuwe+schakeling.gif?bcjrQZ7Ays8iWDND' from this server.
Kijk anders ff op http://www.fanbus.com . Of maak anders een proefopstelling van deze schakeling en test deze.
You must supply a local referer to get URL '/users/d87b76ae/bc/My+Photos/nieuwe+schakeling.gif?bcjrQZ7Ays8iWDND' from this server.
Kijk anders ff op http://www.fanbus.com . Of maak anders een proefopstelling van deze schakeling en test deze.
damn, bij mij doet linkje het gewoon, probeer anders ff te copy pasten in de balk, ban je IE. Nou het is dus een schakeling, met 7 en 12 volt, en leds, en uit mogelijkheidOp vrijdag 01 juni 2001 10:10 schreef Sir_Floppy het volgende:
Forbidden
Wil je met normale LEDs of Dualcolor?
Voor de laatste heb ik nog een schema liggen.
Zal het wel ff digitaliseren en posten.
Voor de laatste heb ik nog een schema liggen.
Zal het wel ff digitaliseren en posten.
nou d8 zelf led's maar dual is beter denk ik, maar weet niet of dat moeilijker is, what's the difference?
Maakt nie zoveel uit. Je hebt minder gaten nodig maar je moet wel weten hoe je die dingen op je schakelaar zet. Maar dat zie je zo ben nu druk bezig met Illustratort
Tussen 5 en 12 schakelen:

Tussen 7 en 12 schakelen:

Eenvoudig fanbus schema'tje
Simpele 7V/12V fanbus met LEDs

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
thxOp vrijdag 01 juni 2001 12:13 schreef Exirion het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De led moet ik dan zeg maar op de zelfde draad als de fan zit solderen toch?
waarb staan die tekentjes voor? die zijn niet echt van belang denk ik of wel?Op vrijdag 01 juni 2001 12:13 schreef Exirion het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, zoals het in de schemaatjes staatOp vrijdag 01 juni 2001 12:50 schreef FFF het volgende:
[..]
thx
De led moet ik dan zeg maar op de zelfde draad als de fan zit solderen toch?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik snap, moeten dus 2 lets bij elke schakeling, en 2 weerstanden,?
die werstand van 12v moet 470 zijn toch? hoeveel die bij 5V
die werstand van 12v moet 470 zijn toch? hoeveel die bij 5V
Daar is ie dan. Fanbus voor 7/12 V met dual-color LEDjes. Je kan hem dmv doorschakelen uitbreiden tot zeg maar 4 switches.
7/12V bi-color LED Fanbus
Nie gaan zeiken dat de tekening ingenieur-technisch niet correct is.
Als het maar begrijpelijk is
FixedOp vrijdag 01 juni 2001 13:14 schreef Joboskrillo het volgende:
hehe link doet het niet
Ook een optie =] maar als je hem schakeld op 7 volt, dan gaat een normale led toch alleen maar minder fel branden?Op vrijdag 01 juni 2001 13:03 schreef Sir_Floppy het volgende:
Daar is ie dan. Fanbus voor 7/12 V met dual-color LEDjes. Je kan hem dmv doorschakelen uitbreiden tot zeg maar 4 switches.
Nope, LEDjes branden op 12 en 7 volt even fel omdat ze op 12V en ground zitten aangesloten (Zie schema)
Nou ik heb er niet zoveel verstand van, maar het lijkt mij dat die led's altijd braden ook al zet je alles uit of niet? Niet als je de pc uit zet natuurlijk, maar bedoel fan''sOp vrijdag 01 juni 2001 16:19 schreef Sir_Floppy het volgende:
Nope, LEDjes branden op 12 en 7 volt even fel omdat ze op 12V en ground zitten aangesloten (Zie schema)
Ze gaan uit zodra je de schakelaar op de middelste stand zet
Pagina: 1