Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Windows 8 Pro Upgrade

Je kan voor 29,99 een upgrade kopen, in de vorm van een key. Deze key is vervolgens bruikbaar om een oudere (of 8 basic) windows versie te upgraden. Als je ervoor kiest installatiemedia aan te maken (DVD/USB) is er ook een clean install mogelijk, of die clean install op een versie windowsloze computer geinstalleerd kan worden weet ik niet zeker. Ik heb wel van een medetweaker te horen gekregen dat de basis waar de upgrade over heen geïnstalleerd moet worden niet eens een geactiveerde windows hoeft te zijn.

Om recente 7 kopers tegemoet te komen is er een kortingsactie waarvan de voorwaarden op hieronder geplaatste link staan. Ik heb een van mijn laptops als uitgangspunt genomen en daar de gegevens van ingevoerd maar het zou met alles moeten werken. Microsoft wil graag iedereen over op 8 al is het gratis, want ze denken met metro en de store een alternatieve inkomensstroom te hebben aangeboord.

http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-BE

Een zeer korte samenvatting van de kortingsvoorwaarden:
Geldig voor kopers van systemen met windows 7 voorgeïnstalleerd vanaf 2 Juni 2012 tot 31 Januari 2013, vervolgens heb je tot 28 Feb de tijd om van deze aanbieding gebruik te maken. Ook geldig bij systemen van lokale pc boer of je eigen zaak bijvoorbeeld.

Een zeer korte samenvatting van de actie:
Vul gegevens in > krijg kortingscode > gebruik de upgrade assistant en voer code in en koop 8 Pro Upgrade key met korting.

Hierdoor krijg je dus de key die normaal 30 euro kost voor 15 euro. De key werkt verder hetzelfde voor zover ik weet. Het is mogelijk dat er toch wel beperkingen aan een met korting verkregen key zitten.

Voorbeelden van mogelijke beperkingen zijn:

- Alleen bruikbaar op systeem waar de key mee is gekocht GETEST
- Alleen bruikbaar met een windows 7 basis GETEST

LET OP: Dit zijn voorbeelden die ik zou kunnen bedenken die gelden, maar waarvan ik niet verwacht dat dit zo is, als er mensen zijn die dit getest hebben, laat maar ff weten per DM dan doe ik een edit

De korting krijg je heel makkelijk, ook nog via die NL site, en je hoeft er geen codes voor in te voeren behalve dan de kortingscode zelf. Dit is mijn ervaring zojuist nog via een paypal order in ms upgrade assistant programma. Vink dus gewoon paypal aan, en klik op volgende zonder direct eerst paypal te authoriseren, voer dan de kortingscode in, en daarna krijg je vanzelf paypal login te zien op scherm daarna. Creditcard kan misschien anders zijn.

Ik heb alles overigens gedaan op een win7 systeem, met een 'alternatieve key'. En zal straks mijn win8 key proberen op ander systeem met originele key.

Een apart topic waar we in kunnen lullen over exact welke omstandigheden wel en niet werken etc is inderdaad geen slecht idee, dat zou mijn inziens hier ook niet meer op zijn plaats zijn. Ik heb mijn post dan ook een beetje aangepast en vind het prima als deze of delen ervan als basis van een topic dienen.

EDIT: Ik kreeg direct na betaling een mailtje met orderbevestiging etc en daar in dat mailtje kreeg ik meteen de key, ook direct na betalen kreeg ik die key op mijn scherm.

EDIT: Inmiddels heb ik via de upgradeassisant ook direct de files gedownload, na het kiezen van de optie 'niets meenemen' en ik kreeg de keuze direct te installeren, te installeren vanaf de desktop (later dus) of een DVD/USB installer te maken. Ik maar momenteel een USB installer en zal deze gaan testen.

EDIT:

Kijk overigens meteen even hier voor gratis MCE add-on voor 8 pro:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/feature-packs

[ Voor 67% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-11-2012 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 23:34
TWeaKLeGeND schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:16:
In de hoop dat mods dit niet als topicvervuilend zien maar juist als een kort maar krachtige afsluiter van dit onderwerp:
...
Tip: knal dr ff wat links in, zodat je stukje ook écht als 'samenvatting' gezien kan worden. :)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 03:43
TNJ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:33:
Mensen die voor Win8 gaan, doen er verstandig aan om ok even de MCE key te regelen:

http://www.tweaktown.com/..._free_for_a_limited_time/
Leek mij ook verstandig en heb vanochtend vroeg e.e.a ingevoerd en zou een email ontvangen. Hoe lang duurt dat eigenlijk in dit geval, daar ik nog steeds niets heb mogen ontvangen. Ook niet in de spam-box

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

rambocus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Leek mij ook verstandig en heb vanochtend vroeg e.e.a ingevoerd en zou een email ontvangen. Hoe lang duurt dat eigenlijk in dit geval, daar ik nog steeds niets heb mogen ontvangen. Ook niet in de spam-box
Hier ook nog niks ontvangen. Misschien is de 24 uur alleen geldig tijdens werkdagen?

[EDIT]Zijn inmiddels binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door TNJ op 29-10-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

miyazakiman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:14:
Het is gewoon mogelijk voor iedereen uptegraden voor 15euro. :)

Wat je moet doen is naar gaan
http://www.windowsupgradeoffer.com/en-IE

Vul je gewoon je gevens in en dan krijg je meteen een code per email voor win 8 upgrade.

Werkt vreemd genoeg niet op de nederlandse website daar vraagd ie om je Windows licentie code maar hier niet (de Ierse versie).
Ook de ierse vraagt nu om je win7 licentie code.
Rare is dat ik die gewoon heb (win7 home premium), legaal en van mijn PC welke ik op 2 juli 2012 heb gekocht.
Met diezelfde PC vraag ik het trouwens aan. En toch krijg ik het niet voor elkaar op de één of andere manier. Heel erg vreemd. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 13:49
Sinner schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

Rare is dat ik die gewoon heb (win7 home premium), legaal en van mijn PC welke ik op 2 juli 2012 heb gekocht.
Met diezelfde PC vraag ik het trouwens aan. En toch krijg ik het niet voor elkaar op de één of andere manier. Heel erg vreemd. :\
Toevallig die van de onderkant op je laptop? want ik vraag me af hoe uniek die is ik heb een HP laptop en ik had home premium opnieuw geinstalleerd met de code op de sticker en na 30 dagen was ik ineens 'de dupe geworden van illegale software' dus toen moest ik alsnog windows loader gebruiken :/
Ik blijf tevens bij win7 ookal kan ik de key gratis kijken via microsoft studenten account*, maar vind het echt niet upgrade waardig

*Even ter herinnering ook voor mede studenten die via school een ms dreamspark account hebben

[ Voor 5% gewijzigd door HitDyl op 29-10-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Zijkant van de desktop :p

Leek me gewoon wel handig alvast een win8 key te hebben, al helemaal als het maar €15 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:13
[...]

Via de Nederlandse site ( http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL ) heb ik net gewoon een code aan kunnen vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Ik heb net via de nederlandse site ook een code aangevraagd, vervolgens netjes betaald via paypal en nu niets?
Krijg je dan een mailtje met download van win8 binnen 24 uur of is er iets mis gegaan? Ik kreeg het idee dat die direct gedownload en geinstalleerd zou worden..

[ Voor 18% gewijzigd door Peter91 op 29-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Laatst online: 22-06 16:58
[...]

Het rare is, die productcodepagina wordt niet getoond bij een vriend van mij. Hij voert de zelfde gegevens in als ik,(zelfs met mijn email adres) en krijgt direct een goedkeurig, en ik ontving de actiecodr in mijn mailbox,

Dus microsoft kan op afstand verschillen bij ons zien? IP gebonden?

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:45
Kwobra schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:02:
[...]

Via de Nederlandse site ( http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL ) heb ik net gewoon een code aan kunnen vragen. :)
Gister avond hier inderdaad zonder problemen Windows 8 kunnen halen voor €15,00. Dit wel gedaan op een legale Windows 7 64bit PC, met een beetje creatief ingevulde gegevens. Verder hoefde ik geen productcode of niks in te voeren. Opgeslagen als ISO bestand, vanavond maar eens op mijn Vista 32bit proberen te installeren, een mooie upgrade voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:31
Een clean install is wel degelijk mogelijk via command prompt (en na format c) voordat je begint met installeren. Zo heb ik het zelf ook gedaan.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Je kan altijd de "upgrade" doen en dan later via de "settings" kan je kiezen om je pc naar fabrieksstatus te herstellen. Ik ga er vanuit dat dan alles weg is en dat je dus alsnog een clean installatie heb ;)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Laatst online: 20:56

Patrick89

PSN : Gamesource

Met wat willekeurige gevens geprobeerd hier op het werk :

NL site : Er wordt gevraagd om een key.
BE site : Geen recht op upgrade

Vanavond nog maar eens proberen op een windows 7 machien..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Voor mensen die problemen hebben met installeren/ upgraden moeten eens in dit topic gaan kijken want je bent namelijk niet de enige: [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 30-10-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Hier ook gelukt met mijn *kuch* onlangs aangeschafte Medion PC. O-)

Legale W7 Ultimate installatie.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:40

painkill

Pain(k)(ill)

Upgrade is hier gelukt met een niet legale versie van windows 7 ultimate.
Al vond microsoft wel dat het een legale versie van windows 7 was..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

painkill schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:56:
Upgrade is hier gelukt met een niet legale versie van windows 7 ultimate.
Al vond microsoft wel dat het een legale versie van windows 7 was..
Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat je versie nu ineens wel legaal is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:03
Op papier niet, maar de Windows 8 licentie die je hebt is wel legaal, dus als je software wil downloaden* dan herkent hij de legale licentie toch alleen? In feite is dit wat de meeste mensen willen, legaal is het inderdaad nog steeds niet, omdat je je niet aan de voorwaarden houdt.

*Die een 'genuine' Windows vereist

Ik heb hem zelf overigens ook een paren dagen geleden gekocht. Fijn OS en super aanbieding zo.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkCreative op 01-11-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Gunner schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat je versie nu ineens wel legaal is.
Neem aan dat hij dat niet denkt.

Echter kan hij nu dus wel voor weinig een nieuwe Windows versie gebruiken zonder te wachten op de nieuwe loader of zonder het gebruik van KMS redirects etc. Deze versie wordt geziens als legaal, krijgt updates en geeft geen problemen met activaties en hidden trojans, wat waarschijnlijk zijn doel zal zijn.
Ook verdient MS nu meer aan hem dan dat hij bovenstaande had gedaan (30€ ipv 0€).

Het is duidelijk dat piraten bereid zijn te betalen voor software, tegen een bepaalde prijs.
Ik zie dit ook om me heen: mensen die alles piraten wat los en vast zitten gebruiken hun Win7 met loader om te upgraden en betalen MS daarvoor 30€. Deze mensen hebben nog nooit een legale Windows gehad en als ik zo even uit mijn hoofd tel heeft MS daar nu al zeker 210€ aan verdient (welke ze normaal nooit gehad zouden hebben). Ik zou dan ook alle piraten aanmoedigen hetzelfde te doen om MS te steunen in dit prijs-beleid en ze met de beurs te laten weten dat 30€ (of minder ;)) voor de pro versie zo'n beetje de sweet spot is.

Hetzelfde valt me op bij Android: bovengenoemde piraten gebruiken virtuele CC's en kopen massa's apps.
Waarom zou je ook voor die 79ct of euro?
Apps die dan weer gepiraat worden zijn de duurdere apps: Sygic enzovoorts.
Duidelijk is prijs een belangrijke motivator. Echter is niet zo, zoals veel beweerd wordt, dat de piraat toch blijft piraten al zou de software maar 1 cent kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
FabianNL schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:16:
[...]
Opgeslagen als ISO bestand, vanavond maar eens op mijn Vista 32bit proberen te installeren, een mooie upgrade voor dat geld!
Ik heb wegens een recent aangeschafte PC recht op een upgrade, maar ik blijf liever Win7 gebruiken op die PC. Een upgrade van een oude PC met Vista, die hier ook nog ergens zwerft, lijkt me een mooiere deal. Ik ben danook heel benieuwd of het jou gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:40

painkill

Pain(k)(ill)

alucard.erbacam schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

Neem aan dat hij dat niet denkt.

Echter kan hij nu dus wel voor weinig een nieuwe Windows versie gebruiken zonder te wachten op de nieuwe loader of zonder het gebruik van KMS redirects etc. Deze versie wordt geziens als legaal, krijgt updates en geeft geen problemen met activaties en hidden trojans, wat waarschijnlijk zijn doel zal zijn.
Ook verdient MS nu meer aan hem dan dat hij bovenstaande had gedaan (30€ ipv 0€).

Het is duidelijk dat piraten bereid zijn te betalen voor software, tegen een bepaalde prijs.
Ik zie dit ook om me heen: mensen die alles piraten wat los en vast zitten gebruiken hun Win7 met loader om te upgraden en betalen MS daarvoor 30€. Deze mensen hebben nog nooit een legale Windows gehad en als ik zo even uit mijn hoofd tel heeft MS daar nu al zeker 210€ aan verdient (welke ze normaal nooit gehad zouden hebben). Ik zou dan ook alle piraten aanmoedigen hetzelfde te doen om MS te steunen in dit prijs-beleid en ze met de beurs te laten weten dat 30€ (of minder ;)) voor de pro versie zo'n beetje de sweet spot is.

Hetzelfde valt me op bij Android: bovengenoemde piraten gebruiken virtuele CC's en kopen massa's apps.
Waarom zou je ook voor die 79ct of euro?
Apps die dan weer gepiraat worden zijn de duurdere apps: Sygic enzovoorts.
Duidelijk is prijs een belangrijke motivator. Echter is niet zo, zoals veel beweerd wordt, dat de piraat toch blijft piraten al zou de software maar 1 cent kosten.
Het is inderdaad een goede prijs, eindelijk een prijs welke bij het product past.
Ik had in de tijd dat windows 7 uitkwamniet eens €200 om het te kopen.
Maar microsoft heeft volgensmij ook aardig baat bij het piraten van hun OS. Je krijgt er immer meers marktaandeel voor terug, en ook alle windows gerelateerde zaken zullen zo een grotere doelgroep hebben.
Zeker nu windows 8 zo tablet gericht is zullen er meer windows telefoons en tablets verkocht worden.

En zeker met office weet ik zeker dat ze het, zeker in het verleden, maar voor lief namen.
Het heeft namelijk er wel voor gezorgd dat in vrijwel alle kantoren Office word gebruikt, en dat zijn juist de melkkoeien waar microsoft het van moet hebben. Ik ken trouwens niemand die office legaal heeft voor thuis, misschien dat het bij andere mensen anders is, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen even €200 uitgeven aan office.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Toff schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:23:
[...]

Ik heb wegens een recent aangeschafte PC recht op een upgrade, maar ik blijf liever Win7 gebruiken op die PC. Een upgrade van een oude PC met Vista, die hier ook nog ergens zwerft, lijkt me een mooiere deal. Ik ben danook heel benieuwd of het jou gaat lukken.
Gister avond zonder problemen de ISO/DVD kunnen installeren op de 32bit Vista PC. Heb hem gewoon geboot vanaf de DVD, gekozen voor een schone installatie en installeren ging verder zonder enig probleem. Heb er gister nog nauwelijks mee kunnen spelen, maar tot nu toe ziet het eruit als het gewoon zonder enig probleem gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:37
Nu de ISO aan het downloaden na het hele Windows Upgrade Offer proces te hebben doorlopen.

Wat ik onduidelijk vindt: Hoe kan ik nu zien of ik een 32bit of een 64bit versie heb, of is dit hetzelfde bestand? En er is ook geen locatie aangegeven waar de ISO wordt neergezet.

Edit: Na de download kan je dus het bestand opslaan als *.iso en een locatie kiezen waar deze moet worden opgeslagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 31-10-2012 12:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ik vermoed dat het een universal installer betreft. Hij zal wel een 32Bit OS upgraden naar een 32Bit versie van Windows8. Maar hoe het met een clean install zit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik zie berichten dat de Upgrade Advisor de versie pakt die je op dat moment hebt draaien van de vorige versie van het OS, dus 32bit = 32bit en 64bit = 64bit. Echter nog geen officiele bevestiging gevonden. Je kan de key wel gebruiken voor beide versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
painkill schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:46:
[...]
Ik ken trouwens niemand die office legaal heeft voor thuis, misschien dat het bij andere mensen anders is, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen even €200 uitgeven aan office.
:w Voor een tientje 2 home licenties van Office 2010 pro via Microsoft Home Use Program gekocht.

Ik ga vanavond eens proberen of hij mijn HP Touchsmart wil upgraden. Daar lijkt me Windows 8 wel handig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Jumpman schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:57:
Ik zie berichten dat de Upgrade Advisor de versie pakt die je op dat moment hebt draaien van de vorige versie van het OS, dus 32bit = 32bit en 64bit = 64bit. Echter nog geen officiele bevestiging gevonden. Je kan de key wel gebruiken voor beide versies.
Inderdaad, dit is ook hoe ik het het begrepen. De DVD welke je besteld bij MS bevat wel beide versies, de download bevat echter maar een van de twee versies (waarschijnlijk om data te besparen), en is afhankelijk vanaf waar (32 of 64bit) je Upgrade Advisor uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

TNJ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:33:
Mensen die voor Win8 gaan, doen er verstandig aan om ok even de MCE key te regelen:

http://www.tweaktown.com/..._free_for_a_limited_time/
Misschien een idee om dit aan de topicstart toe te voegen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 368013 op 31-10-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
painkill schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:46:
[...]

Het is inderdaad een goede prijs, eindelijk een prijs welke bij het product past.
Ik had in de tijd dat windows 7 uitkwamniet eens €200 om het te kopen.
Maar microsoft heeft volgensmij ook aardig baat bij het piraten van hun OS. Je krijgt er immer meers marktaandeel voor terug, en ook alle windows gerelateerde zaken zullen zo een grotere doelgroep hebben.
Zeker nu windows 8 zo tablet gericht is zullen er meer windows telefoons en tablets verkocht worden.

En zeker met office weet ik zeker dat ze het, zeker in het verleden, maar voor lief namen.
Het heeft namelijk er wel voor gezorgd dat in vrijwel alle kantoren Office word gebruikt, en dat zijn juist de melkkoeien waar microsoft het van moet hebben. Ik ken trouwens niemand die office legaal heeft voor thuis, misschien dat het bij andere mensen anders is, maar ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen even €200 uitgeven aan office.
Ik ken inderdaad geen mens die office gekocht heeft, net als Windows btw (tenzij ze ze bij de pc geleverd krijgen). Als moet ik zeggen dat ik nu met Win8 steeds meer mensen hoor (en de vraag krijg) of ze gebruik kunnen maken van de 30€ upgrade (en of dat gaat met hun Windows, al dan niet legaal)

Zag hierboven dat Sh0ckTr00per Office voor 10€ heeft kunnen kopen, gelijk gekeken wat dat home use program inhoud aangezien ik (en velen met mij) daar ook wel oren naar zullen hebben.
Helaas is het een bedrijfs iets waar je niet zomaar voor in aanmerking komt.

Hopelijk komt MS ook met office upgrade versies die goedkoop zijn dan zal het daar ook rap mee gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:25:
[...]
:w Voor een tientje 2 home licenties van Office 2010 pro via Microsoft Home Use Program gekocht.
Ik ga eens navraag doen bij mijn werkgever, dank voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 01-11-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283748

Om nog even in te haken op Office, via Surfspot gekocht Office 2010 Professional Plus gekocht voor 5 tientjes. Dat heb ik nog wel over voor het pakket aan programma's wat ik vrij veel gebruik.

Maar, back on-topic, volgensmij dwalen we namelijk een beetje af. Heb zelf gisteren een 15 euro kostende upgrade key aangevraagd en meteen de Media Center Pack erbij aangevraagd. Of ik het ga gebruiken weet ik nog niet, maar heb hem dan iig op de plank liggen, mocht ik willen upgraden. Voorlopig blijf ik nog even Win 7 gebruiken, even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
FabianNL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:02:
[...]
Gister avond zonder problemen de ISO/DVD kunnen installeren op de 32bit Vista PC. Heb hem gewoon geboot vanaf de DVD, gekozen voor een schone installatie en installeren ging verder zonder enig probleem.
Goed nieuws!
Jumpman schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:57:
De (gratis) upgrade van Win7 heb ik ooit gebruikt (schone install) om van Vista 32 naar Win7 64 te gaan, op een andere PC dan die waarvoor de upgrade was bedoeld (die was al 64 bits). Geen garantie dat het met Win8 ook zo werkt natuurlijk...
alucard.erbacam schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:22:
Ik ken inderdaad geen mens die office gekocht heeft, net als Windows btw (tenzij ze ze bij de pc geleverd krijgen).
Ik wel hoor. Alle Windowsen hier (na 98SE) zijn legaal, net als alle Officen (na2000). Op het totaalbedrag voor een nieuwe PC zijn de kosten voor een besturingssysteem niet echt een factor en voor Office gebruiken we Studentversies of Corporate Home licenties van ongeveer 10 euro. Ook dat zijn de kosten niet toch? Als je MS Office niet nodig hebt voor studie of werk, dan kan je beter naar Open Office kijken ofzo lijkt me, gezien de prijs in de normale verkoop. Minstens 80% van de mogelijkheden van MS Office gebruiken we hier nooit, het gaat voornamelijk om de compatabiliteit en de gelijke werkwijze, thuis en op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

interessant om even te volgen ik twijfel nog altijd W8 of niet.
maar anders kan ik het ook aan mijn schoonvader vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-06 20:11
FabianNL schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Inderdaad, dit is ook hoe ik het het begrepen. De DVD welke je besteld bij MS bevat wel beide versies, de download bevat echter maar een van de twee versies (waarschijnlijk om data te besparen), en is afhankelijk vanaf waar (32 of 64bit) je Upgrade Advisor uitvoert.
Ik kwam er iets te laat achter dat ik de 32 bits versie van Windows 8 had 'gekocht'. Er draaide namelijk een 32 bits versie van Windows 7 op de laptop. Ik heb daarna op een andere pc met een 64 bits Windows 7 en de reeds gekochte Windows 8 Upgrade key code de 64 bits versie van Windows 8 kunnen binnenhalen.

Dat is dus geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Anoniem: 368013 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Misschien een idee om dit aan de topicstart toe te voegen?
Idd, maar dan met direct link:

"Door het volgen van deze link krijgt U na het achterlaten van uw E-mail adres een gratis key toegestuurd voor MCE. In WIndows7 was het een onderdeel van het OS, maar in 8 zult U een aparte module moeten aanschaffen, zodra deze actie afloopt.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/feature-packs "

Als je genoeg E-mail adressen hebt, kun je deze natuurlijk alvast regelen voor als je ooit via windows8 naar windows9 moet upgraden, of alvast voor de hele familie, vrienden enz.

Tja, het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Toff schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:21:
[...]

Goed nieuws!

[...]

De (gratis) upgrade van Win7 heb ik ooit gebruikt (schone install) om van Vista 32 naar Win7 64 te gaan, op een andere PC dan die waarvoor de upgrade was bedoeld (die was al 64 bits). Geen garantie dat het met Win8 ook zo werkt natuurlijk...

[...]

Ik wel hoor. Alle Windowsen hier (na 98SE) zijn legaal, net als alle Officen (na2000). Op het totaalbedrag voor een nieuwe PC zijn de kosten voor een besturingssysteem niet echt een factor en voor Office gebruiken we Studentversies of Corporate Home licenties van ongeveer 10 euro. Ook dat zijn de kosten niet toch? Als je MS Office niet nodig hebt voor studie of werk, dan kan je beter naar Open Office kijken ofzo lijkt me, gezien de prijs in de normale verkoop. Minstens 80% van de mogelijkheden van MS Office gebruiken we hier nooit, het gaat voornamelijk om de compatabiliteit en de gelijke werkwijze, thuis en op het werk.
Ik begrijp wat je wil zeggen en echt respect dat je netjes de software aanschaft.
Echter als je een goedkoop AMD pc'tje bouwt ben je wel voor zon 500€ klaar zonder software.
Als je dan gaat kijken dat momenteel home premium voor 82,50 en Pro (die je eigenlijk wil) voor 129€ over de toonbank gaat dan is dat toch een grote hap uit je budget.
Tel daar office 2010 home en student a 100€ op en je zit tegen de helft van je budget aan voor de software. Ook hebben mensen vaker meer dan 1 pc's waardoor de softwarekosten enorm kunnen oplopen. Verder komen niet alle mensen in aanmerking voor een corporate of student versie, meestal juist de armere/lager opgeleide mensen moeten dan het hele bedrag neerleggen.

Daarbij heb je natuurlijk een punt dat ze dan beter gratis software ala linux en open office kunnen gebruiken.
Echter zit dat er bij die mensen toch in dat ze Windows en office moeten hebben, maar de hoge prijzen niet kunnen en willen betalen. Voor hen is piraterij (in samenwerking met de handige buurjongen) een makkelijke oplossing. (Vooral met de loaders en KMS activators)

Die 30 Euro voor win 8 pro daaraantegen gaat echt bijna niemand moeilijk over doen, en voor tussen de 15 en 30 voor office zou men dat ook niet. Echter zijn de huidige bedragen voor veel mensen te veel waardoor men imho overgaat op piraterij. In mijn omgeving zie ik een grote overstap van illegale Win 7's naar legale Win8's (30€ upgrades) wat ik natuurlijk toejuich, zowel vanwege het feit dat men over het algemeen ook zuiniger omspringt met legale software en niet alles zomaar installeert almede een signaal naar MS te sturen dat 30€ een mooie prijs is wat piraterij een stuk kan verminderen en voordelig is voor ons als consument.

On-topic:
Ben enorm blij met deze actie en heb ondertussen mijn pc en ons Mediacenter geupgrade en er Windows Media Center aan toegevoegd (met aangevraagde keys). Trouwens echt een aanrader metro op het Mediacenter/op de TV :9~
TNJ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:56:
[...]

Idd, maar dan met direct link:

"Door het volgen van deze link krijgt U na het achterlaten van uw E-mail adres een gratis key toegestuurd voor MCE. In WIndows7 was het een onderdeel van het OS, maar in 8 zult U een aparte module moeten aanschaffen, zodra deze actie afloopt.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/feature-packs "

Als je genoeg E-mail adressen hebt, kun je deze natuurlijk alvast regelen voor als je ooit via windows8 naar windows9 moet upgraden, of alvast voor de hele familie, vrienden enz.

Tja, het is gratis.
In de kleine letters staat het volgende over het activeren van de Media center code: "Your product key must be activated no later than January 31, 2013". Zou daar iig wel rekening mee houden, tenzij de hele familie voor die tijd overgaat natuurlijk ;).

[ Voor 13% gewijzigd door alucard.erbacam op 01-11-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

alucard.erbacam schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:31:
In de kleine letters staat het volgende over het activeren van de Media center code: "Your product key must be activated no later than January 31, 2013". Zou daar iig wel rekening mee houden, tenzij de hele familie voor die tijd overgaat natuurlijk ;).
Klopt, maar er gaat niemand huilen als een gratis key verloopt. Er zal hoogstens iemand een |:( doen, dat hij het vergeten was. :)

Wel stom dat de MCE 'module' niet geintegreerd is in de "New UI" (Metro). Hij springt naar desktop, voordat hij MCE opstart, zoals andere non-Win8 programmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier vraagt hij ook om een key, maar ik wil een Vista laptop upgraden, niet de pc waar ik win7 op heb staan.
Hoe weet ik of de code niet gekoppeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
alucard.erbacam schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:31:
[...]
Ik begrijp wat je wil zeggen en echt respect dat je netjes de software aanschaft.
Ik ben echt niet roomser dan de paus hoor, maar de basis van m'n PC's moet gewoon goed zijn en altijd werken. Absoluut geen zin om bv steeds opnieuw het OS te moeten installeren, of geen updates meer te krijgen, omdat de gebruikte versie niet legit zou zijn.
Ook hebben mensen vaker meer dan 1 pc's waardoor de softwarekosten enorm kunnen oplopen. Verder komen niet alle mensen in aanmerking voor een corporate of student versie, meestal juist de armere/lager opgeleide mensen moeten dan het hele bedrag neerleggen.
Zoals ik aangaf: als je het niet nodig hebt voor werk of studie, ben je beter af met gratis software. Verder heeft mijn gezin op het moment 9 PC's in gebruik. Ja, dat kost een hoop, ook voor de software. Daarom staat bv MSO niet op alle PC's en variëren de versies tussen 2003 en 2010.
Daarbij heb je natuurlijk een punt dat ze dan beter gratis software ala linux en open office kunnen gebruiken.
Echter zit dat er bij die mensen toch in dat ze Windows en office moeten hebben, maar de hoge prijzen niet kunnen en willen betalen. Voor hen is piraterij (in samenwerking met de handige buurjongen) een makkelijke oplossing. (Vooral met de loaders en KMS activators)
Ja, een auto stelen en tanken zonder te betalen is ook makkelijk... Niet echt een argument.
Die 30 Euro voor win 8 pro daaraantegen gaat echt bijna niemand moeilijk over doen, en voor tussen de 15 en 30 voor office zou men dat ook niet. Echter zijn de huidige bedragen voor veel mensen te veel waardoor men imho overgaat op piraterij. In mijn omgeving zie ik een grote overstap van illegale Win 7's naar legale Win8's (30€ upgrades) wat ik natuurlijk toejuich, zowel vanwege het feit dat men over het algemeen ook zuiniger omspringt met legale software en niet alles zomaar installeert almede een signaal naar MS te sturen dat 30€ een mooie prijs is wat piraterij een stuk kan verminderen en voordelig is voor ons als consument.
Een illegale versie upgraden blijft natuurlijk twijfelachtig. Je kan het ook omdraaien: Als iedereen z'n software legaal kocht, dan zou de prijs ook omlaag kunnen...

On topic: Mijn TV-kaart en mijn IR-remote werken prima op Win7+WMC. Weer een reden om niet te "up"graden naar TOSFKAW, als je voor WMC zou moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zie sufspot niet genoemd, is erg handig voor studenten voor 9.95* een upgrade naar win8 pro
voor alle studenten, niet opleidingsspecifiek.
https://www.surfspot.nl/h...urnUrl=%2fSURFspot%2fTask
je hoeft geen account aanmaken, gebruik de inloggegevens van je school :)
*note: nog niet leverbaar, 9.95 was was dacht ik de normale prijs, maar surfspot kan nog geen licenties leveren. kan dus veranderen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens de FAQ kan ik met mijn Win7 Ultimate 64bit retail die ik 2 jaar terug gekocht heb niet deze versie kopen maar dit werkt dus gewoon wel? Dat zou een hele goede deal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 06:57
Cartman! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:22:
Volgens de FAQ kan ik met mijn Win7 Ultimate 64bit retail die ik 2 jaar terug gekocht heb niet deze versie kopen maar dit werkt dus gewoon wel? Dat zou een hele goede deal zijn :)
Dat kan prima. Elke pc met een legale Windows code (van XP tot Windows7) mag je voor 30 euro upgraden naar Windows 8. Als je een kortingscode* kunt krijgen zelf voor 15 euro.

Kortingscode kun je krijgen als je in de actie periode een nieuwe pc hebt gekocht met Windows 7.
De kortingscode mag je ook aan iemand weggeven. In het begin kon iedereen een code aanvragen maar dit hebben ze inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Cartman! schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:22:
Dat zou niet de OS zijn die ik zou upgraden. Werkt prima en heeft nog jaren te gaan.

Als je nou een XP, Vista of "Home Premium 32Bit" hebt, en dan op Win7 64 de 64Bit iso van Win8 downloaden voor een van die 3 lagere versies te 'verjongen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TNJ schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:35:
[...]

Dat zou niet de OS zijn die ik zou upgraden. Werkt prima en heeft nog jaren te gaan.

Als je nou een XP, Vista of "Home Premium 32Bit" hebt, en dan op Win7 64 de 64Bit iso van Win8 downloaden voor een van die 3 lagere versies te 'verjongen'.
Als ik voor 15 euro een code kan kopen vind ik dat wel de moeite waard. De vraag is dus of Microsoft checkt of de productkey daadwerkelijk verkocht is tussen die bepaalde maanden of dat ze dat niet doen. Zonee, dan kost die upgrade me dus maar 15 euro, anders 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
Toff schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:23:
[...]

Ik ben echt niet roomser dan de paus hoor, maar de basis van m'n PC's moet gewoon goed zijn en altijd werken. Absoluut geen zin om bv steeds opnieuw het OS te moeten installeren, of geen updates meer te krijgen, omdat de gebruikte versie niet legit zou zijn.

[...]

Zoals ik aangaf: als je het niet nodig hebt voor werk of studie, ben je beter af met gratis software. Verder heeft mijn gezin op het moment 9 PC's in gebruik. Ja, dat kost een hoop, ook voor de software. Daarom staat bv MSO niet op alle PC's en variëren de versies tussen 2003 en 2010.

[...]

Ja, een auto stelen en tanken zonder te betalen is ook makkelijk... Niet echt een argument.

[...]

Een illegale versie upgraden blijft natuurlijk twijfelachtig. Je kan het ook omdraaien: Als iedereen z'n software legaal kocht, dan zou de prijs ook omlaag kunnen...

On topic: Mijn TV-kaart en mijn IR-remote werken prima op Win7+WMC. Weer een reden om niet te "up"graden naar TOSFKAW, als je voor WMC zou moeten betalen.
In XP was opeens geen updates meer krijgen inderdaad een probleem met die WGA beveiliging. Bij Vista en 7 is er de Loader waar ze niets aan kunnen doen en waardoor die volledig legit is en blijft.

Over de office versie: niet dezelve versie op alle pc's hebben kan compatibiliteits en opmaakfouten tot gevolg hebben en is best frustrerend. Niet om het goed te praten maar op een illegale is dat probleem er natuurlijk niet. Verder zijn mijn argumenten er alleen maar op gestoeld dat het goedkoper moet, zowel Windows als Office wil de gemiddelde consument/piraat het kopen. Dat het niet zo hoort is duidelijk.

Het auto-voorbeeld is een leuke, maar ondanks dat het voor jou misschien geen argument is, is het wel de realiteit.Men wil Windows maar wil er niet (te veel) voor betalen. Linux wil men niet, daar werkt MSN plus en incredimail etc immers niet op :'( De consument/piraat is helaas niet altijd even logisch en niet altijd even wet-getrouw (wat op sommige punten goed is, zonder kritische burgers zou de regering het veel te makkelijk hebben, ook in allerlei dictatoriale regimes). Verder is het daardoor realiteit dat als je die "doelgroep" wil bereiken de software goedkoper zal moeten worden.

Je laatste argument "als iedereen zou kopen kan de prijs om laag" is een goede, echter ook onderschreven met dezelfde logica en moraal waarmee je duidelijk maakt dat iedereen ipv illegaal Linux zou moeten gebruiken. Het klopt wat je zegt, echter is ook in dit voorbeeld de realiteit dat als MS zou zien dat iedereen het toch wel voor die prijs kocht ze de prijs niet omlaag zouden doen. Hoewel dit logisch gezien en moreel gezien wel zou moeten.

Om ook iets On-topics te zeggen over Win8:
Mijn vriendin is ondertussen vol verslaaft aan Metro, de market, de spelletjes daarin en kan er perfect mee werken. Op het Media center ziet het ook goed uit, vooral als je bij toegankelijkheid aangeef alles op het scherm te willen vergroten.
Wat me wel opvalt is dat er soms opties lijken te missen: mijn vriendin had haar Mp3's niet in de metro muziek app, die pakte alleen de Music library. Blijk dat je naar de desktop moet en de folder met mp3's moet toevoegen aan de library. Waarom geen dialoog die je dat laat doen in Metro...?
Bij mijn pa op het media center heeft hij trouwens ook gelijk de IR remote ontdekt, wat ook weer scheelt.

Nog 1 minpunt waar MS niet echt iets aan kan doen: waar blijven de drivers?
Mijn logitech G19 en G600 hebben geen officiële drivers, de HD4870 van mijn GF ook niet, de AMD met APU in het media center ook niet enzovoorts. Heb er wel hoop op dat het opgelost wordt, maar eigenlijk zou dat toch bij launch al in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:44
BounceMeister schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:19:
Hier vraagt hij ook om een key, maar ik wil een Vista laptop upgraden, niet de pc waar ik win7 op heb staan.
Hoe weet ik of de code niet gekoppeld wordt?
De FAQ zegt het volgende:
Moet ik de Windows 8 upgrade installeren op de in aanmerking komende pc, of kan ik het ook op een andere pc installeren?
De upgradeaanbieding is gebonden aan een Windows 7-pc, gekocht tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013, maar je kan er voor kiezen de aanbieding in te wisselen en de upgrade op elke compatibele Windows-pc met een gekwalificeerd besturingssysteem te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Er lijken twee acties door elkaar te lopen. Die van 29,99 en dan nog de korting vaar 15 euro.

Als je via Microsoft de upgrade koopt van 30 euro, krijg je dan gewoon een licentiecode en een downloadlink?

Ik wil uiteindelijk zelf een DVDtje branden en clean installeren op een lege PC.
Maar op de MS site wil hij de upgrade assistant gelijk installeren..?

Edit:
Ik heb inmiddels iets gevonden (volgende keer beter kijken):
Kan ik zelf installatiemedia voor Windows 8 maken?
Je kan je eigen installatiemedia op USB of dvd maken. Tijdens het installatieproces verschijnt de optie: 'Nu installeren, Installeren met behulp van media, of Later installeren vanaf je bureaublad.' Als je 'Installeren met behulp van media' kiest, worden de opties weergegeven om een installatiekopie op dvd of USB te maken.

->Heeft iemand dit al in de praktijk getest?

Maar vervolgens staat daar ook weer dit:
Komen alle Windows 7-pc's die worden aangeschaft tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 in aanmerking voor het Upgrade Offer?

In aanmerking komende pc's zijn nieuwe pc's die zijn gekocht tijdens de promotieperiode, die beschikken over een geldig Windows 7 OEM Certificate of Authenticity en die een geldige productcode voor een van de volgende voorgeïnstalleerde versies hebben:

[ Voor 66% gewijzigd door BounceMeister op 20-11-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb bovenstaande methode gebruikt en inderdaad media gemaakt via de upgrade tool. Ik heb vervolgens geprobeerd om dit te installeren op een nieuwe pc, maar bij de validatie van Windows kreeg ik een melding dat ik een upgrade serial had en dat niet ging werken. Uiteindelijk met een andere serial wel de boel weten te valideren, maar vond het wel vreemd dat ik de optie kreeg om een schone installatie te doen zonder dat deze optie daadwerkelijk valideert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:53:
Ik heb bovenstaande methode gebruikt en inderdaad media gemaakt via de upgrade tool. Ik heb vervolgens geprobeerd om dit te installeren op een nieuwe pc, maar bij de validatie van Windows kreeg ik een melding dat ik een upgrade serial had en dat niet ging werken. Uiteindelijk met een andere serial wel de boel weten te valideren, maar vond het wel vreemd dat ik de optie kreeg om een schone installatie te doen zonder dat deze optie daadwerkelijk valideert.
Wat is de meerwaarde van het legaal aanschaffen van de 'goedkope' legale key, als je vervolgens een andere 'had ik nog op de plank liggen enzo' key gebruikt bij de installatie? Of heb je de key na de installatie weer veranderd naar je betaalde exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Danny the dog schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:57:
[...]

Wat is de meerwaarde van het legaal aanschaffen van de 'goedkope' legale key, als je vervolgens een andere 'had ik nog op de plank liggen enzo' key gebruikt bij de installatie? Of heb je de key na de installatie weer veranderd naar je betaalde exemplaar?
Ik doe dat ook hoor.
Heb windows 7 legaal aangeschaft voor 3 computers maar gebruik een vesrie die ik van Internet haal en die helemaal gestroomlijnd is. Gebruikt daardoor wel de loader.
Maar omdat ik 3 legale versies heb zit ik daar niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Danny the dog schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:57:
[...]

De gekochte key wilde niet valideren voor een nieuwe installatie. Ik gebruik die key zodra ik mijn huidige computer ga upgraden (komende maanden). Aangezien dat dan technisch gezien wel een upgrade wordt verwacht ik daarbij geen problemen.

Win8 was voor mij een leuk experiment waar ik niet teveel geld aan wilde uitgeven ivm nog beschikbare Win7 licenties. De key die ik nu gebruikt heb voor mijn nieuwe installatie is overigens een officiele key die nu wordt gebruikt buiten de licentie voorwaarden. Feitelijk gezien dus onjuist, moreel gezien grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Microsoft schijnt nu wel een heel grote korting te geven op 8:
http://www.ad.nl/ad/nl/55...oor-beveiligingslek.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Voor de luie tweakers:
" *In de beveiliging van het nieuwe Microsoft-besturingssysteem Windows 8 is een lek ontdekt. Door het lek is het mogelijk om op de pc een testversie te installeren, die na de testperiode kan worden gebruikt als volledige versie van Windows 8 en dan dus onbeperkt gratis beschikbaar is.*
Dat meldt Webwaves. 

Het lek zit in het Key Management System en heeft te maken met de Windows Media Center upgrade. Na het installeren van deze upgrade kan Windows 8 permanent worden gebruikt. Waarschijnlijk is het probleem voor Microsoft van tijdelijke aard. 

Als de periode van de gratis updates eind januari is afgelopen, zou het 'misbruik' niet meer voor kunnen komen. Verwacht wordt dat de softwaregigant er dan ook nauwelijks schade door lijdt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:13:
[...]

De gekochte key wilde niet valideren voor een nieuwe installatie. Ik gebruik die key zodra ik mijn huidige computer ga upgraden (komende maanden). Aangezien dat dan technisch gezien wel een upgrade wordt verwacht ik daarbij geen problemen.

Win8 was voor mij een leuk experiment waar ik niet teveel geld aan wilde uitgeven ivm nog beschikbare Win7 licenties. De key die ik nu gebruikt heb voor mijn nieuwe installatie is overigens een officiele key die nu wordt gebruikt buiten de licentie voorwaarden. Feitelijk gezien dus onjuist, moreel gezien grijs.
Ah kijk, t was n experiment :)
Niks gezegd, was enkel geinteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ik heb op Reddit wat voorbij zien komen, dat de gratis MCE key voor Windows8, ook zijn werk zou doen als Windows 8 key? Dus met een paar emails nog enkele MCE keys aanvragen en je hebt wat keys om te testen?

[EDIT] Ik zie dat BounceMeister hetzelfde al min of meer beschreven heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door TNJ op 21-11-2012 23:15 ]

• Patrick89
  • Laatst online: 20:56

Patrick89

PSN : Gamesource

Hmm bijzonder, dat had ik eerder moeten weten :).
Heb ik voor 2 licenties weer 30 euro te veel betaald xD

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Is het nou via een 'legale' manier dan toch gratis?
Of wordt dit toch als 'illegaal' gezien door MS?

Rotterdam

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
Legaal voor het MCE-gedeelte, feitelijk illegaal doordat je een trial buiten de aangegeven trial-periode gebruikt. Het lijkt mij niet iets dat MS niet kan fixen met een update aan de key manager waarna je toch met een verlopen trial komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Je kunt windows 8 blijkbaar niet installeren met de gratis MCE code, dat heeft m'n broer gisteren geprobeerd.
Er is ook geen trial periode na installatie meer, want je moet gelijk een code invoeren om te activeren.
Helaas zijn de trial codes/versies van microsoft niet meer beschikbaar omdat windows 8 nu officieel uit is.
Er is alleen een enterprise versie voor developers met 90 dagen trial periode, maar die is niet te verlengen/upgraden.

Nu had m'n broer ook wel een officiële Win8 code liggen dus hij kan aan de slag. Maar als ik het wil testen, zal ik eerst 30 euro moeten investeren. Of is er nog een andere legale manier om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
BounceMeister schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:36:
Er is ook geen trial periode na installatie meer, want je moet gelijk een code invoeren om te activeren.
Helaas zijn de trial codes/versies van microsoft niet meer beschikbaar omdat windows 8 nu officieel uit is.
Misschien heb je hier iets aan? http://www.windowsvalley....ws-8-without-product-key/

ISO's van de release candidate staan hier: http://www.windowsvalley.com/download-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Is er in Win8 ook de mogelijkheid om het start menu (zoals in Win7, etc.) terug te brengen? Wanneer je soms wisselt tussen Metro en het bureaublad lijkt het me gewoon erg handig om op het bureaublad nog steeds het 'oude' startmenu beschikbaar te hebben.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

GS88 schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:06:
Is er in Win8 ook de mogelijkheid om het start menu (zoals in Win7, etc.) terug te brengen? Wanneer je soms wisselt tussen Metro en het bureaublad lijkt het me gewoon erg handig om op het bureaublad nog steeds het 'oude' startmenu beschikbaar te hebben.
o.a. StartMenu8
Had je zelf ook wel op Google kunnen vinden ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Of Start8 van Stardock
http://www.stardock.com/products/start8/download.asp

Deze is iets uitgebreider maar kost wel $4,99. Toch wel de moeite waard vind ik.
Microkid schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:09:
o.a. StartMenu8
Had je zelf ook wel op Google kunnen vinden ;)
Het is altijd handig als iemand je even snel iets kunt aanbevelen. Het duurt maar een paar seconden en je kunt het, indien gewenst, negeren.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 05-12-2012 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 00:05
Anoniem: 248568 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 04:02:
Het is altijd handig als iemand je even snel iets kunt aanbevelen. Het duurt maar een paar seconden en je kunt het, indien gewenst, negeren.
Het is altijd handig als je eerst zelf even iets snel opzoekt. Het duurt maar een paar seconden en het scheelt je weer een, onnodige, vraag posten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De actie is nog een week geldig!Kan ik vanaf één Win7 laptop ook twee discount-keys bestellen? :D Kan ik überhaupt twee keys bestellen op mijn laptop? Nee.

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 23-01-2013 22:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:43
Het lijkt er op dat de actie al is afgelopen. Ik kom niet verder dan het payment info scherm in de upgrade assistent. Ik kan kiezen voor creditcard of paypal maar in beide gevallen gebeurt er niets als ik op next klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Media Center was tot 31-12-2012, als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
kwiebus schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:43:
Het lijkt er op dat de actie al is afgelopen. Ik kom niet verder dan het payment info scherm in de upgrade assistent. Ik kan kiezen voor creditcard of paypal maar in beide gevallen gebeurt er niets als ik op next klik.
Ik heb zojuist voor 2 PC's hier via de upgrade assistant een bestelling geplaatst, alles verliep vlekkeloos. (België, betaling via PayPal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324818

TNJ schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:33:
Media Center was tot 31-12-2012, als ik het goed herinner.
** Windows 8 Media Center Pack is available at no charge for a limited time only through this promotional page on Windows.com. If you obtain Windows 8 Media Center Pack through any other location fees might apply. Offer valid from October 26, 2012, until January 31, 2013, and is limited to one product key per email address. You qualify for this promotion if your PC is running Windows 8 Pro. Additional hardware may be required to watch and record live TV. You must provide a valid email address to receive your Windows 8 Media Center Pack product key. Your product key must be activated no later than January 31, 2013. Microsoft will only contact you at the email address you provide to send you your product key and to remind you when the activation period for your product key is ending. Catalysis Corporation is a third-party company we use to collect subscription information and process the delivery of these emails. If you purchase a new PC with Windows 8 preinstalled and you later upgrade that PC with Windows 8 Pro Pack, Windows 8 Media Center Pack, a volume license edition, or a retail edition, you will no longer be able to install apps that are provided exclusively from your PC manufacturer through the Windows Store. Get the full details on our special offers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:40
Misschien dat iemand hier het volgende weet

Ik heb een Windows 8 upgrade licentie gekocht, en ook de media center key ontvange na deze aangevraagd te hebben.

Nu wil ik echter wachten met mijn windows 8 key te gebruiken tot ik mijn nieuwe hardware heb aangeschaft (ik draai nu nog op een 4 jaar oud I7 920 systeem) en wil niet dat mijn upgrade key zich locked aan deze hardware.

Nu moet de media center key voor 31-1-2012 gebruikt zijn, is het mogelijk om de media center key te activeren in een Windows 8 VM, en deze dan later alsnog te gebruiken als toevoeging op de Windows 8 upgrade key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 12:08
Mediacenter pack werkt ngo steeds. Vanochtend nog een gratis key gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag nog Windows 8 Pro upgrade besteld :). Toch wel handig en het wordt straks een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

thefox154 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:29:
Mediacenter pack werkt ngo steeds. Vanochtend nog een gratis key gehad!
Bij mij niet... lukt me niet om een key aan te vragen op een windows 7 laptop...
(niet in chrome.. niet in IE, niet in firefox)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberpope schreef op maandag 28 januari 2013 @ 23:30:
[...]

Bij mij niet... lukt me niet om een key aan te vragen op een windows 7 laptop...
(niet in chrome.. niet in IE, niet in firefox)
Bij mij werkte een stock IE wel. FF werkte ook niet.

Anders nog even een sleutel uit dit topic vissen: Windows 8 Media Center Codes

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 29-01-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren werkte de mediacenter key nog prima met Chrome. Vanochtend kreeg ik hem binnen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb 5 computers met elk 4 verschillende browsers op 3 verschillende netwerken geprobeerd, keer 3 email-adressen, met twee besturingssystemen. Het resultaat:

Ik heb één sleutel. Bij de rest kreeg ik allemaal diezelfde melding :

We couldn't process your order.
If you think you have received this message in error, contact a Microsoft Customer Support representative.

Toen het wel lukte was dat in Windows 7 met IE10. Maar het is op 4 andere computers in Windows 7 met IE dus niet gelukt, en daarom heb ik geen flauw idee of dat toeval was, of dat het alleen kan werken in IE/Windows.

[ Voor 26% gewijzigd door Sando op 29-01-2013 14:45 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Sando schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:42:
We couldn't process your order.
If you think you have received this message in error, contact a Microsoft Customer Support representative.
Ik loop tegen hetzelfde aan.

2 Win8 Pro upgrade licenties gekocht, MCE upgrade loopt steeds tegen dezelfde melding aan. Zelfs als ik het probeer vanaf m'n Win8 machine.

Morgen maar ff bellen met Microsoft, schijnt dat ze daar ook een sleutel kunnen genereren. Maar dan moet ik wel achter m'n Win8 machine zitten.

Voor de tweede MCE upgrade betaal ik wel dat tientje, geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 00:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Weet er iemand hoe het zit met de taal?

Ik heb een legale win7ult machine NL, en kan alleen maar engels kiezen. Heb zelfs gebeld naar microsoft maar dit was zo een ongeïnteresseerde boer. Deze zei dat je alleen maar naar engels kon upgraden, mits je de dvd kocht en die kost 60 euro.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja... nu is het mij gelukt te bestellen (via een andriod tablet nb). Maar krijg de melding dat hij binnen72 uur verstuurt word. Daar hebben we dus niets meer aan..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 00:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Cyberpope schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:03:
Tja... nu is het mij gelukt te bestellen (via een andriod tablet nb). Maar krijg de melding dat hij binnen72 uur verstuurt word. Daar hebben we dus niets meer aan..
Je heb hem toch voor 31-01-2013 besteld of zie ik dat verkeerd?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kromme schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:04:
[...]

Je heb hem toch voor 31-01-2013 besteld of zie ik dat verkeerd?
Ja, maar hij moet het ook voor die datum activeren op een Windows 8 systeem.

Over je probleem met taal, check anders even dit topic is dicht maar je kunt wel zoeken erin natuurlijk: [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3 en zoeken op andere topics via de Zoekfunctie en anders in dit subforum een nieuw topic starten met je vraag Windows Clients

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 30-01-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Uberhaupt iemand een MC sleutel gekregen vanuit niet-Windows of niet-IE?

Ik wil weten of het zin heeft een paar keer per dag te refreshen voor zo'n MC licentie op mijn andere Windows 8 machine, maar als developer zit ik de hele dag in Linux.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Sando schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:53:
Uberhaupt iemand een MC sleutel gekregen vanuit niet-Windows of niet-IE?

Ik wil weten of het zin heeft een paar keer per dag te refreshen voor zo'n MC licentie op mijn andere Windows 8 machine, maar als developer zit ik de hele dag in Linux.
Ja.. .ik dus. op 2 adressen sleutels aangevraagd op mijn andriod tablet en 2x gekregen (sorry.. andere is al vergeven). Duurde dus een stuk korter als 24 uur..

(helaas heb ik hier mijn tablet niet bij de hand, anders had ik je hem voor je willen aanvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ah, het kan dus wel. :)

Ik heb nu met een key uit dat andere topic MC geinstalleerd.. maar hij zegt ACHTERAF pas dat de key al gebruikt wordt, evenals alle andere keys in dat topic.

Nu is mijn Windows dus niet meer geactiveerd en ik kan de MC versie ook niet met mijn eigen legale key activeren en ik kan de MC ook niet verwijderen. ;(

Nog iemand anders met een key teveel?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Sando schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:36:
Ah, het kan dus wel. :)

Ik heb nu met een key uit dat andere topic MC geinstalleerd.. maar hij zegt ACHTERAF pas dat de key al gebruikt wordt, evenals alle andere keys in dat topic.

Nu is mijn Windows dus niet meer geactiveerd en ik kan de MC versie ook niet met mijn eigen legale key activeren en ik kan de MC ook niet verwijderen. ;(

Nog iemand anders met een key teveel?
Je hebt een DM. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zo, bedankt, pak van mijn hart, ik was al bang dat ik Windows opnieuw moest gaan installeren omdat dat volgens Google de enige manier is om dat MediaCenter 'updeetje' ongedaan te maken.

Echt hilarisch dat ie hem zo makkelijk installeert alsof het niets is, en DAN PAS de key gaat controleren. Het zou toch niet mogelijk moeten zijn om met een paar klikken je legale Windows, in dit geval retail nog wel, onomkeerbaar illegaal te verklaren?

Anyway, vreemde foutmelding (als ik het goed onthouden heb) "The Software Licensing Server reported that the license evaluation failed" was vreemd, maar wel geactiveerd nu. Ik hoop dat hij nu niet over een paar dagen zijn mening verandert. Microsoft en dingen gratis, ik weet het niet. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zojuist voor iemand Windows 8 Pro (officiele licentie) geinstalleerd, alles geupdat, toen Windows Media Center met de aangevraagde productsleutel geinstalleerd, na het herstarten geeft de PC aan dat deze nu nog geactiveerd moet worden, wat dus niet lukt omdat hij aangeeft dat gloednieuwe WMC productsleutel al gebruikt is. :( :( :(

De hele avond voor niets een systeem zitten configureren? Deze persoon heeft echt alles netjes gekocht en de WMC productsleutel aangevraagd.

Waarschijnlijk ga ik morgen terug om Windows 8 Pro weer zonder WMC te installeren, dan maar geen WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Het lukt me niet om er 1 aan te vragen, ik heb verschillende email adressen gebruikt. Ik krijg steeds te zien dat mijn bestelling niet kan worden verwerkt. Ik heb al een 1/2 uur bij Microsoft in de wachtrij gestaan, dat schiet ook niet op. Wie heeft nog een code voor mij? Graag DM

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik neem aan dat je voor de Windows 8 Pro upgrade al over een legale W7 moet beschikken? Zou Windows 8 Pro nog wel even aan willen schaffen, maar heb geen legale W7's, alleen XP.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook XP wel met SP3 komt in aanmerking voor de upgrade Windows 8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

The Executer

Lekker belangrijk!

De pc die XP draait voldoet bij lange na niet aan de eisen (Athlon XP 2600+, 1024MB Ram, Geforce Fx5600 :9 ). Daarnaast wil ik W8 op mijn mediacenter draaien. Op de laptop waar ik nu op werk draait een "andere" versie van 7.

[ Voor 12% gewijzigd door The Executer op 31-01-2013 00:53 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Cyberpope schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 00:03:
Duurt in de praktijk meestal 'maar' een uur of zes.
The Executer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:51:
De pc die XP draait voldoet bij lange na niet aan de eisen (Athlon XP 2600+, 1024MB Ram, Geforce Fx5600 :9 ). Daarnaast wil ik W8 op mijn mediacenter draaien. Op de laptop waar ik nu op werk draait een "andere" versie van 7.
Met die laptop lukt het dan hoogstwaarschijnlijk ook wel om nog van de aanbieding gebruik te maken. Of zet de Windows 8 Release Preview in een VM (met 1 GB mem), en draai vanaf daar die upgrade assistent, dat werkt ook (negeer de 'expired' meldingen). Zolang je maar bij het werkelijk installeren/activeren een legale Windows XP, Vista of 7 geïnstalleerd (of bij de hand) hebt. Officieus zou je zelfs dán nog met een Win 8 release preview kunnen activeren, maar hoelang dat nog blijft werken is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 18:18
Hier nog een paar media keys die ik over heb:

CMM2D-2RX2G-NPGHT-WVB4T-4M2M3

VQX79-T7TVK-QGXNK-TVH77-KHGB3

K3MJQ-RC672-CG7N6-H8KT3-GFYRQ

Had ze aangevraagd toen iedereen dat nog kon doen, en het duurde nogal lang dus had het een paar keer geprobeerd, vandaar dat ik ze nog heb. Laatste dag dat je ze kan gebruiken is vandaag dus maak er gebruik van! Toch weer 10 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Probleem met die bekend gemaakte keys is dat iedereen ze kan gebruiken, maar alleen de laatste activatie geldig is. Dat betekent, dat als iemand bv. volgende maand één van bovenstaande keys opnieuw activeert, alle voorgaande activaties daarmee ongeldig worden, dus dat iedereen die dan al eerder diezelfde key heeft gebruikt, uiteindelijk met een niet werkende installatie komt te zitten. Volgens de helpdesk tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:14
Ik heb nog 1 Media key...zoals hierboven gezegd; moet uiterlijk vandaag gebruikt worden. Helaas hier nog geen Windows 8 voorlopig :'( .

DM als je hem vandaag nog kunt activeren, hier plaatsen lijkt me niet handig

Edit: Ik heb jps110 net een DM gestuurd, dus vergeven :)

[ Voor 12% gewijzigd door weertenaar op 31-01-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 00:32
Ik heb er ook nog een aantal over, stuur me een DM en dan stuur ik ze.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:08
weertenaar schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 07:55:
Ik heb nog 1 Media key...zoals hierboven gezegd; moet uiterlijk vandaag gebruikt worden. Helaas hier nog geen Windows 8 voorlopig :'( .

DM als je hem vandaag nog kunt activeren, hier plaatsen lijkt me niet handig
Ik heb er een, maar hij zegt bij mij dat hij niet werkt dat is ook al weer zoiets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 15:14
Bender schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:18:
[...]

Ik heb er een, maar hij zegt bij mij dat hij niet werkt dat is ook al weer zoiets :o
let er wel op dat je een windows 8 Pro versie hebt, anders werkt de code niet,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Jumpman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:58:
Zojuist voor iemand Windows 8 Pro (officiele licentie) geinstalleerd, alles geupdat, toen Windows Media Center met de aangevraagde productsleutel geinstalleerd, na het herstarten geeft de PC aan dat deze nu nog geactiveerd moet worden, wat dus niet lukt omdat hij aangeeft dat gloednieuwe WMC productsleutel al gebruikt is. :( :( :(

De hele avond voor niets een systeem zitten configureren? Deze persoon heeft echt alles netjes gekocht en de WMC productsleutel aangevraagd.

Waarschijnlijk ga ik morgen terug om Windows 8 Pro weer zonder WMC te installeren, dan maar geen WMC.
Had ik ook (key uit forum gebruikt die al eerder gebruikt bleek te zijn). Ik heb toen de helpdesk van MS gebeld en na wat controlevragen (o.a. de key van mijn originele W8 Pro versie) gaven ze me zonder probelemen een nieuwe, wel werkende key voor W8 Pro MCE.

Hoewel de wachttijd voor de MS helpdesk niet bepaald kort is te noemen, is dit misschien toch sneller dan nieuwe installatie + je hebt alsnog MCE.
Pagina: 1 2 Laatste