Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
behuizing is persoonlijk, opslag geheugen is net zoveel als de iPhone 5 16 gb..CLB schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:12:
Denk het niet... Behuizing, camera, LG, opslaggeheugen, schermlayout?

[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 29-10-2012 23:24 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Kan specs-prijs verhouding ook nauwelijks geloven... 2x nexus 4 voor de prijs van de iphone 5!alwaysleft schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:10:
[...]
Ik denk dat een Mediamarkt ook wel winst wil maken, en dan is die gok ik 400 euro los voor de 16GB versie. Wat een killerprijs, voor zo een high end toestel. Enige wat die minder heeft dan een iPhone 5 is de camera, de rest is top notch![]()
Meestal is die wel de eerste weken alleen in Duitsland te verkrijgen via de Play Store, dus denk pas eind november begin december bij een Duitse Mediamarkt of Saturn..
Camera moet nog blijken dat deze minder is, bovendien hebben wij dan ook nog NFC en wireless charging.
De Nexus 7 was toch ook "gewoon" 249 bij de duitse (en nederlandse) mediamarkt. Lijkt me sterk dat ze er 50 euro bovenop gooien.
Anoniem: 318025
Waarom zou de MediaMarkt er meer voor vragen dan in de playstore? Dat deden ze ja ook niet bij de Nexus 7. Maar kwa specificaties is dit toestel vergelijkbaar met de Xiaomi m2, alleen die is omgerekend 250 euro voor de 16GB versie en volgens mij een van weinig toestellen met 1080p front camera.alwaysleft schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:10:
[...]
Klopt, wie kan Duits? http://www.computerbase.d...exus-4-fuer-299-euro-vor/
Ik denk dat een Mediamarkt ook wel winst wil maken, en dan is die gok ik 400 euro los voor de 16GB versie. Wat een killerprijs, voor zo een high end toestel. Enige wat die minder heeft dan een iPhone 5 is de camera, de rest is top notch![]()
Meestal is die wel de eerste weken alleen in Duitsland te verkrijgen via de Play Store, dus denk pas eind november begin december bij een Duitse Mediamarkt of Saturn..
Maar goed voor € 400 hoef ik hem niet, € 350 vind ik dan wel mooi bedrag voor zo'n toestel, maar grote vraag is werkt OTG, als OTG niet werkt den valt een toestel zonder sd kaart slot af en bij de Xiaomi m2 werkt OTG wel.
Dan zie je helemaal nietsaveenhuysen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:18:
Als ik vanuit Spanje naar de Playstore ga:
[afbeelding]
Anoniem: 230001
Omdat ik vorig jaar toen de Nexus uitkwam meer heb moeten betalen in de Mediamarkt Duitsland dan in de play store Duitsland. Dacht ik althans.Gohan040 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:18:
[...]
Kan specs-prijs verhouding ook nauwelijks geloven... 2x nexus 4 voor de prijs van de iphone 5!
Camera moet nog blijken dat deze minder is, bovendien hebben wij dan ook nog NFC en wireless charging.
De Nexus 7 was toch ook "gewoon" 249 bij de duitse (en nederlandse) mediamarkt. Lijkt me sterk dat ze er 50 euro bovenop gooien.
400 euro te duur voor een top toestel ? Dacht het nietAnoniem: 318025 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:19:
[...]
Waarom zou de MediaMarkt er meer voor vragen dan in de playstore? Dat deden ze ja ook niet bij de Nexus 7. Maar kwa specificaties is dit toestel vergelijkbaar met de Xiaomi m2, alleen die is omgerekend 250 euro voor de 16GB versie en volgens mij een van weinig toestellen met 1080p front camera.
Maar goed voor € 400 hoef ik hem niet, € 350 vind ik dan wel mooi bedrag voor zo'n toestel, maar grote vraag is werkt OTG, als OTG niet werkt den valt een toestel zonder sd kaart slot af en bij de Xiaomi m2 werkt OTG wel.
Camera is gewoon de optimus g camera lijkt meGohan040 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:18:
[...]
Kan specs-prijs verhouding ook nauwelijks geloven... 2x nexus 4 voor de prijs van de iphone 5!
Ja voor mij wel wetend dat de Xiaomi M2 met zo'n beetje dezelfde specificaties in China verkocht word voor 1999 yuan wat dus € 250 is.alwaysleft schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:28:
[...]
400 euro te duur voor een top toestel ? Dacht het niet
Die Xiaomi M2 komt met 4.1 MIUI en er is ook een ASOP Rom. Garantie kunnen ze in China ook, maar dat is meer hopen dat ie niet stuk gaat.Anoniem: 230001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:22:
Maar krijg je met zo'n Chinees ding ook altijd de updates of moet je daarvoor met roms gaan kloten? En garantie, hoe werkt dat?
Maar ik ben afwachtend op Mediatek quadcores omdat die nu met dualcores zeer veel voor me geld geven en ook al een 720p scherm, dus ik heb hoge verwachtingen van wat er nog uit mort komen van quadcore smartphones.
Maar deze Nexus 4 is best interessant, maar ik blijf mar oriënteren voorlopig, een Nexus device heb ik al en kijk nu liever de kat uit de boom want zal me niks verbazen als er in januari plots een 32gb Nexus 4 is voor € 350 want dat heeft Google met Nexus 7 nu ook gedaan.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 29-10-2012 23:39 ]
Galaxy Nexus is toen deze uitkwam niet in de play store te koop geweest in Duitsland. (Dacht ik iig)alwaysleft schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:26:
[...]
Omdat ik vorig jaar toen de Nexus uitkwam meer heb moeten betalen in de Mediamarkt Duitsland dan in de play store Duitsland. Dacht ik althans.
Dan is de Galaxy S3 heel duur dan, wat gewoon vergelijkend met een iPhone 5 een hele nette prijs heeft.Anoniem: 318025 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
Ja voor mij wel wetend dat de Xiaomi M2 met zo'n beetje dezelfde specificaties in China verkocht word voor 1999 yuan wat dus € 250 is.
Toch echt liever een echte Nexus voor 400 ipv een Xiaomi voor 250... Al is het allen maar omdat de Nexus een gigantische community heeft.... en puur google is.Anoniem: 318025 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
Ja voor mij wel wetend dat de Xiaomi M2 met zo'n beetje dezelfde specificaties in China verkocht word voor 1999 yuan wat dus € 250 is.
Dan toch liever een Nexus.
En dat, met de Nexus heb je zowel een (originele) vanilla android en komende jaren elke keer de nieuwste updates als eerste binnen. Lijkt me toch ook erg fijn.Anoniem: 230001 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:37:
Die Xiaomi heeft geen originele Android aan boord, toch wel een minpunt.
[ Voor 56% gewijzigd door Goudstalen op 29-10-2012 23:43 ]
Maar het is inderdaad grote voordeel van Nexus devices, je krijg snellere updates en zo. Maar ik vind Chinese toestellen interessant omdat je dan een toestel hebt dat niet veel mensen hebben.
Ik ga dit topic gewoon mooi volgen, want Nexus toestellen vind ik tegenwoordig interessant, nu ze best goeie toestellen leveren voor een redelijke prijs.
( Import en export heb ik geen last van, ik ga toch slecht naar China en mag tot € 430 belasting vrij importeren. )
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 29-10-2012 23:48 ]
Met die Chinese toestellen heb je inderdaad nog meer waar voor je geld.
http://www.allaboutphones...-nederlandse-winkels.html
HOI.
Dat maakt mij dan weer niet uit, als het toestel maar goed werkt. LG is in principe niets mis mee. Goede hardware altijd, alleen software support is crap. Maar daar heb je geen last van met deze Nexus.Bananenspin schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:53:
Heel interessant.. misschien toch maar wachten met de xiaomi m2 dan? Wel vind ik hem erg groot.. maar dat is de trend he steeds grotere schermen. Ook erg jammer vind ik dat er LG achterop staat in tegenstelling tot Google zoals het vorige Nexus toestel een klein puntje van kritiek. Vertel liever dat ik een Google toestel dan een LG toestel heb
Vind het zelf wel mooi dat er op de voorkant geen merk staat.
Met de genoemde prijs is het verlokkend om hem direct in de Duitse Play Store te bestellen maar aangezien mijn contract in April afloopt zal ik me denk ik inhouden en wachten tot december.
Misschien dat een beetje wachten wel leuk uitpakt en dat er nog andere nexus smartphones worden aangekondigt.
Btw wat zouden HTC en Samung ervan vinden dat Google deze Nexus met zijn specs voor zo een lage prijs verkoopt?
[ Voor 24% gewijzigd door Deadsy op 29-10-2012 23:58 ]
Daar zeg je iets, dat zou zomaar kunnen iddAnoniem: 318025 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
Ik kijk nu liever de kat uit de boom want zal me niks verbazen als er in januari plots een 32gb Nexus 4 is voor € 350 want dat heeft Google met Nexus 7 nu ook gedaan.
Dat denk ik ook niet. Haha, moeten ze hun smartphones maar eens normalere prijzen meegeven.
Ja en je kunt wel blijven wachten.Cyclonist schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:09:
[...]
Daar zeg je iets, dat zou zomaar kunnen idd![]()
Maar het is wel al een érg scherpe prijs nu.
170074
Het lijkt me het beste om zo'n toestel te kopen bij de mediamarkt ipv playstore, ivm garantiezaken.
Netjes, jammer dat er geen prijs bijstaat!partyondude schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:51:
In een persbericht laten LG en Google weten dat de Nexus 4 eind november in Nederlandse winkels komt te liggen.
http://www.allaboutphones...-nederlandse-winkels.html
Anoniem: 396639
Deze moet ik gewoon hebben, en voor zon prijs ga ik echt geen contract afsluiten. Deze zal mooi staan naast mijn Nexus 10
Anoniem: 172410
Het valt me op dat er de laatste tijd wat goedkopere high-end telefoons verschijnen. De prijzen van een SGS3 of iPhone 5 vallen zo bijna niet meer te verdedigen of te verantwoorden.170074 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:46:
Dit is prachtige aanval op de kunstmatig hoog geprijsde smartphone markt!
maar aan de andere kant ben ik ook nog meer dan tevreden met mijn galaxy nexus.
The same for me, ook 2 jaar gedaan met een HTC DZ (nu met Elitemod ICS ROM). Al blijf ik nog wel met een schuin oog kijken naar de Xiaomi Mi2. Maar ik voel er meer voor om gewoon in Nederland een telefoon te kopen vanwege garantie, ondersteuning en garantie-afhandeling en zo. Al weet ik dat je met een Chinese telefoon meer waar voor je geld hebt. Ik vind de hardware van de Nexus 4 gewoon top of the line op dit moment en ben ook wel gecharmeerd van de kale looks van android. Downside vind ik de opslag, 16GB niet-uitbreidbaar geheugen? Zou voor mij wel genoeg moeten zijn, dan maar wat minder muziek erop. De Nexus 4 gaat em worden.Haay schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:33:
Zo, dit topic aan mijn bookmarks toegevoegd want dit wordt mijn volgende telefoon, na 2 jaar met mijn HTC Desire-Z gedaan te hebben!
Wat betreft de opslag: Op dit moment heb ik een 8GB microSD kaartje in mijn Desire-Z zitten waarvan meer dan de helft ongebruikt is. Zowel thuis als op mijn werk heb ik Wifi en kan ik muziek streamen vanaf mijn Google Play Music. En voor 'noodgevallen' dat ik onderweg wat muziek wil luisteren zonder mijn databundel te belasten heb ik een selectie van mijn favoriete MP3s op de microSD kaart staan.
Ben vooral ERRUG benieuwd naar de kwaliteit van de 8MP camera die LG in dit toestel gestopt heeft. Hoop dat het zich kan meten met camera's in bv. de Samsung Galaxy S en iPhone toestellen...
[ Voor 12% gewijzigd door maarud op 30-10-2012 09:03 ]
[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 30-10-2012 09:11 ]
Dit vind ik als ik Google:
Het betreft hier een indicatie over de snelheid van je internetverbinding. En dat gaat als volgt:
G : GPRS (max 56 kbit/s)
E : EDGE (max 115 kbit/s) (Niet helemaal zeker…)
3G : UMTS (max 384 kbit/s)
H : HSDPA (van 3,6 tot 14,4 Mbit/s)
H+ : HSPA+ (tot 42 Mbit/s)
De looks zijn mooi, specs zijn mooi, alhoewel ik het scherm af wil wachten qua layout, toch geen pentile!?
16GB vind ik echt grote onzin zeg, geheugen kost geen hol en die 'cloud' kan m'n rug op... Als ik zie dat ik al 9GB aan foto's / filmpjes op m'n huidige telefoon heb staan (gemaakte dan, niet eens mappen met geresizede foto's van trips / vakanties) dan vind ik 16GB echt weinig en dat is eigenlijk het enige wat gewoon tegen me zegt: CLB dat is helemaal niks! Dan nog het scherm, 1280x768, ik heb nu 800 pix in de breedte, nou okee.. maar er wordt ook weer wat weggesnoept door de buttons, wat ik ook niet de mooiste oplossing vind

Misschien ben ik aan het mierenneuken, maar dit wordt hem toch niet voor mij, 32GB of meer graag...
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeZit ook een notificatie-ledje op, dat is nice! Micro-HDMI ontbreekt, werkt via het MHL-protocol, dus niet apart!
[ Voor 91% gewijzigd door CLB op 30-10-2012 09:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Een soort AirPlay dus? Klinkt leuk, maar ik heb alleen niet het idee dat er al veel van dat soort tv's zijn in Nederland...
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 30-10-2012 09:48 ]
CLB: je kan je foto's toch gewoon uploaden naar dropbox en van je toestel afgooien? Ik heb ook aardig wat materiaal erop staan, maar 9 GB aan beeld en video materiaal is best fors
[ Voor 41% gewijzigd door janvanduschoten op 30-10-2012 09:49 ]
Anoniem: 478829
Een Nexus met de schermlayout van de laatste iPhone zou ik zo een pre order van plaatsen. Als ze dan ook nog eens iets anders dan plastiek gebruiken mogen ze die van mij ook volgens prijsmodel van Apple op de markt zetten.
Alleen al omwille van formaat ga ik dan liever voor de Nexus S denk ik zo.
Nieuw kun je de huidige Galaxy Nexus voor rond de 300 EUR excl. kopen. Meer dan 200 EUR zou ik voor een 2dehandse dus zeker niet geven.
Er zit een gigantisch snelle chip in die Nexus: http://www.anandtech.com/...o-320-performance-previewAnoniem: 478829 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:50:
Google gaat deze echt niet met verlies verkopen. Op quad cpu na lijkt me dit geen echt vernieuwende telefoon. Er zit bijvoorbeeld geen LTE op. Bluetooth versie? Niet vervangbare batterij en geheugen noem ik eerder achteruitgang.
Een Nexus met de schermlayout van de laatste iPhone zou ik zo een pre order van plaatsen. Als ze dan ook nog eens iets anders dan plastiek gebruiken mogen ze die van mij ook volgens prijsmodel van Apple op de markt zetten.
Alleen al omwille van formaat ga ik dan liever voor de Nexus S denk ik zo.
Nieuw kun je de huidige Galaxy Nexus voor rond de 300 EUR excl. kopen. Meer dan 200 EUR zou ik voor een 2dehandse dus zeker niet geven.
Scherm is rgb layout, dus ook super. Wat verwacht je nog meer voor 350 euro?!
Anoniem: 478829
Correctie: niet alleen snellere cpu, wel snellere chipset. Daar heb je geliljk in. Gigantisch? Weer net iets sneller dan wat er al op de markt was veronderstel ik.alwaysleft schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:11:
[...]
Er zit een gigantisch snelle chip in die Nexus: http://www.anandtech.com/...o-320-performance-preview
Scherm is rgb layout, dus ook super. Wat verwacht je nog meer voor 350 euro?!
Ik bedoel dat ik vooral liever een andere schermlayout (in de zin van afmetingen, niet pixellayout) had gezien. En dan doel ik vooral op de handzaamheid van een model. Die grote schermen vind ik gewoon niet handig. Dat heeft volgens mij weinig invloed op de prijs. Tenzij dat soort schermen nu nog niet gemaakt worden (anders dan voor iPhone) en daarom de prijs ervan hoger ligt.
Als je elke tekortkoming van een smartphone moet counteren met de prijs dan betaal ik liever iets meer.
Mijn i9000 was dan ook hoognodig aan vervanging toe. Hopelijk is hij voor de Sinterklaas ook in Nederlands beschikbaar:P
Edit: eigenlijk is 3g snel genoeg voor mij on the road, youtube filmpjes enzo kunnen wel sneller, maar dan ga ik veel te veel data gebruiken. Valt dus wel mee als minpunt.
[ Voor 36% gewijzigd door mngm op 30-10-2012 10:58 ]
theverge.com verwacht binnen een week al een review te hebbenKenny1001 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:53:
spreekt me aan! Ik ben benieuwd naar revieuws en benchmarks!
is niet plus 100 euro he, slechts 50 euro meer. hij gaat 350 euro kosten..joris1989 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:50:
Ik vind eerlijk gezegd dat LTE ook wel jammer, maar zoals eerder aangegeven zal het nog wel even duren voordat goed en wel uitgerold is. Nu ik zoveel mogelijk wifi gebruik moet ik zeggen dat ik mobiel internet niet zo mis. En als ik dan over 2 jaar een telefoon koop dan mag die mooi LTE hebben. Bluetooth heb ik al jaren niet meer gebruikt, batterij heb ik nog nooit vervangen. De geheugen upgrade is idd wel wat raar (+100), ik pak de 8 gb wel, dropboxen en go. Als ik hem in december heb, dan ben ik blij!
In België zouden Base en Proximus LTE hebben tegen het einde van dit jaar, Mobistar zou volgen in het voorjaar.mngm schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:45:
Deze gaat mijn Galaxy S2 vervangen denk ik. Enige minpunt vind ik dat er geen LTE ondersteuning is. LTE is al beschikbaar hier in belgie met proximus...
Beetje jammer om dan nu nog een telefoon te kopen die dat niet heeft.
Aan de andere kant heeft de Nexus 4 wel DC-HSPA+ (tot 42mbps) wat dubbel zo snel zou moeten zijn als HSPA+.
Hoe zit het nou met andere fabrikanten die met een Nexus zouden komen?
YouTube: LG Nexus 4 Hands on Review!
Confirmed: Micro sim slot
Mooi toestel, vooral rond 2 minuten als je de achterkant ziet. Mooi!
[ Voor 21% gewijzigd door alwaysleft op 30-10-2012 12:01 ]
alleen zijn ze zo aardig geweest om het Engadget-gedeelte er even af te slopen, stelletje lutsers
@ habermans: Waarom vergelijken met 'n iPhone 5, dat is gewoon al scheef, pak dan 'n One X
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 30-10-2012 12:08 ]
specs zeggen niet alles, heb de iPhone5 nu en die is echt sneller dan snel al. Zit er aan te denken deze te kopen, de iPhone 5 weer te verkopen en de iPad mini te kopen.habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07:
Toch lekker dat je in vergelijking met een simlockvrije iPhone 5 16gb (750,- !!) zo'n beetje dubbele specs krijgt voor de helft v.d. prijs: Quadcore vs. Dualcore, 1,5 Ghz vs. 1 Ghz en 2Gb RAM vs. 1Gb RAM etc.
Heb je 2 apparaten ( ipad mini plus nexus 4) voor de prijs van 1 iPhone 5
hoezo is dat scheef?? hier leuke vergelijking: http://www.knowyourcell.c.../nexus_4_vs_iphone_5.htmlCLB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07:
Zelfde filmpje als in CLB in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"
alleen zijn ze zo aardig geweest om het Engadget-gedeelte er even af te slopen, stelletje lutsers
@ habermans: Waarom vergelijken met 'n iPhone 5, dat is gewoon al scheef, pak dan 'n One X
[ Voor 6% gewijzigd door alwaysleft op 30-10-2012 12:15 ]
mmmm, denk dat veel mensen nu voor deze kiezen omdat die wel gelijkwaardige specs aan doet bieden tegenover de 670 euro kosten iPhone 5...CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:10:
Omdat dat iOS vs Android is, waardoor GHz'en, RAM enzovoort helemaal geen ene jota zegt
Dan zou ik de nexus 4 + nexus 7 kopen..... je blijft bij 1 os en houd geld over..alwaysleft schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:08:
[...]
specs zeggen niet alles, heb de iPhone5 nu en die is echt sneller dan snel al. Zit er aan te denken deze te kopen, de iPhone 5 weer te verkopen en de iPad mini te kopen.
Heb je 2 apparaten ( ipad mini plus nexus 4) voor de prijs van 1 iPhone 5
Nexus 4 16gb 349,- + nexus 7 16gb wifi 199,- = 548,-! eurotjes Dat is 200,- goedkoper dan een iphone 5!
Alles wat je opnoemt heeft niet perse iets met snelheid te maken. Het gaat hier sowieso om twee verschillende besturingssystemen, niet te vergelijken.habermas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:07:
Toch lekker dat je in vergelijking met een simlockvrije iPhone 5 16gb (750,- !!) zo'n beetje dubbele specs krijgt voor de helft v.d. prijs: Quadcore vs. Dualcore, 1,5 Ghz vs. 1 Ghz en 2Gb RAM vs. 1Gb RAM etc.
Quadcore is leuk, maar echt nodig? Ga je dat echt zoveel merken? 1GB ram moet ook genoeg zijn, ligt er maar net aan hoe goed het OS geoptimaliseerd zijn.
Alleen naar specs kijken heeft geen zin, kun je (zeker in dit geval) helemaal niets uit halen.
Daar durf ik wel geld op te zetten van niet! "Ach het is wel veel geld, maar dan heb ik wel 'n iPhone"alwaysleft schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:11:
mmmm, denk dat veel mensen nu voor deze kiezen omdat
die wel gelijkwaardige specs aan doet bieden tegenover de 670 euro kosten iPhone 5...
Vergeet niet dat i-producten waarde vast blijven. Die kan je over een jaar makkelijk voor een hoog bedrag verkopen en vervolgens weer een nieuwe iPhone kopen door maar een beetje extra neer te leggen.CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:14:
[...]
Daar durf ik wel geld op te zetten van niet! "Ach het is wel veel geld, maar dan heb ik wel 'n iPhone"
Ik heb 2 banen en studeer er naast dus ik ben niet bang om €600 aan een toestel uit tegeven, Maar Google geeft je nou die keus niet meer, je moet hem wel kopen omdat prijs-kwaliteit verhouding er niks in de buurt komt. Plus rappe updates van Google
idd, en qua specs doet die alleen qua camera onder aan de iPhone 5Anoniem: 396639 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:18:
Ja maar ik hoorde ook steeds vaker van de Apple Fanboys hier dat de prijs nu toch wel een echt struikelblok gaat worden. En als je dan een gelijkwaardig product op de markt krijgt, voor minder dan de helft van de prijs. Dan komt die op-zijn-centen-lettende-hollander weer in me terug.
Ik heb 2 banen en studeer er naast dus ik ben niet bang om €600 aan een toestel uit tegeven, Maar Google geeft je nou die keus niet meer, je moet hem wel kopen omdat prijs-kwaliteit verhouding er niks in de buurt komt. Plus rappe updates van Google
Dat sowieso, maar als jij pro-pics wilt gaan schieten moet je maar lekker een aparte camera kopen. Ik vind een 8-megapixel camera meer dan genoeg voor die paar snelle kiekjes, plus Photo Spherealwaysleft schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:19:
[...]
idd, en qua specs doet die alleen qua camera onder aan de iPhone 5
Dat bedoel ik te zeggen, voor €300 ga je toch geen contract afsluiten, nee dat koop je dan. Sim-Only abbo erbij en je bent klaar voor de komende 2 jaar, en veel goedkoper uit.CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:20:
Uhm nee, tevens bestaat er zoiets als abonnementen, zodat mensen niet in 1x hun telefoon moeten betalen.
preciesAnoniem: 396639 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:23:
Dat bedoel ik te zeggen, voor €300 ga je toch geen contract afsluiten, nee dat koop je dan. Sim-Only abbo erbij en je bent klaar voor de komende 2 jaar, en veel goedkoper uit.

Dan maakt de prijs van het toestel wel weer uit natuurlijk.
Anoniem: 230001
Voor 5 tientjes per maand betaal je nog altijd 200 euro bij voor een iPhone 5.CLB schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:24:
Nee, mensen sluiten gewoon een abbo af met 'n iPhone van €50,00 in de maand voor 2 jaar, dat bedoel ik.
Tenzij je hem least maar dan betaal je twee jaar lang voor een toestel wat nooit de jouwe zal worden.
Voor het geld is de Nexus 4 gewoon de winner en probeer maar eens een betere telefoon te krijgen, hij is zelfs op moment van spreken de snelste Android smartphone op de westerse markt, want wereldwijd was Xiaomi als eerste met deze chipset, alleen het verschil is niet bijsters groot zoals je ziet bij dualcore vs quadcore.
Ik zou het nog eens goed na gaan rekenen, denk dat je goedkoper uit bent met een losse Nexus 4 en een sim only abbo voor je moeder.DGonlag2 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:26:
Mijn moeder moet een nieuw abonnement, maar die heeft geen high-end toestel nodig. En ook geen 50 euro abonnement. Word dus een goedkoper abonnement waarbij je moet bijbetalen voor het mobieltje. Neem ik het mobieltje (Nexus 4 bijvoorbeeld) en krijgt zij mijn oude nog goed werkende Black.
Dan maakt de prijs van het toestel wel weer uit natuurlijk.
On-Topic: Ik hoop dat we straks de N4 uit Duitsland kunnen kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door floepie05 op 30-10-2012 14:05 ]
Anoniem: 476174
Vandaar dat marktplaats vol staat met i-phones die niet verkocht worden. Mensen vragen €300 of meer voor een gebruikte iPhone 4 van twee jaar oud. Als er dan al iemand zo gek is om een €300 neer te leggen voor een toestel van 2 jaar oud dan moet je alsnog minimaal €370 bijleggen voor een nieuwe iPhone 5.DGonlag2 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:16:
[...]
Vergeet niet dat i-producten waarde vast blijven. Die kan je over een jaar makkelijk voor een hoog bedrag verkopen en vervolgens weer een nieuwe iPhone kopen door maar een beetje extra neer te leggen.
Waardevast zou ik het in ieder geval niet noemen. Als je nagaat dat Android toestellen na de introductie vrij snel onder de adviesprijs duiken (en je er dus verstandig aan doet om een paar weken te wachten met de aanschaf) en het toestel na twee jaar dan voor €150-€200 verkoopt dan krijg je absoluut gezien minder voor je telefoon maar relatief gezien maakt het dus niets uit, sterker nog, ik denk dat het zelfs in het voordeel van Android uitvalt.
Laatst stond er nog een mooi artikel op de FP dat steeds meer Nederlanders overstappen op een sim-only + los toestel omdat ze zelf ook inzien dat je geen toestel meer bij je abonnement 'krijgt' maar er gewoon flink voor betaald. Ik ben laatst wat sites langs gegaan om een vergelijking te maken van een Samsung Galaxy S3 met abonnement en sim-only en het is een stuk goedkoper om het toestel los te kopen en er een sim-only abonnement bij te nemen. Bij KPN betaal je over een periode van 2 jaar €200 teveel bij een abonnement met toestel (en dat was volgens mij zelfs nog met een lease-constructie...).
Los van dit vind ik $350 voor de nieuwe Nexus een erg scherpe prijs. Als bezitter van de huidige Nexus zie ik overigens niet direct een noodzaak om over te stappen op de Nexus 4 ondanks dat het best een fraai toestel is. Weet alleen niet of ze wel zo verstandig doen aan de glazen achterkant zeker gezien de slechte ervaringen met de iPhone 4 & 4S. Dat er geen sd-card slot in zit vind ik persoonlijk ook niet zo erg, ik dacht hem in het begin ook te missen bij de Galaxy Nexus maar tot nu toe geen gebrek aan opslagruimte gehad.
Ik hoop vooral dat ze Android 4.2 ook snel uitrollen naar de 'oude' toestellen, ben namelijk wel nieuwsgierig of de Miracast functionaliteit lekker werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 30-10-2012 15:47 ]
Denk eerste paar weken exclusief play store, en eind november in duitse winkelsDr. Horrible schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:17:
Is 13 november de Nexus 4 alleen te bestellen in de play store? Ik zat anders te twijfelen even naar Duitsland te karren om hem daar te gaan halen...
Een iPhone 4 is dan ook weer iets ouder dan een 4S. Maar het klopt wel wat je zegt.Jorick schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:58:toon volledige bericht
[...]
Vandaar dat marktplaats vol staat met i-phones die niet verkocht worden. Mensen vragen €300 of meer voor een gebruikte iPhone 4 van twee jaar oud. Als er dan al iemand zo gek is om een €300 neer te leggen voor een toestel van 2 jaar oud dan moet je alsnog minimaal €370 bijleggen voor een nieuwe iPhone 5.
Waardevast zou ik het in ieder geval niet noemen. Als je nagaat dat Android toestellen na de introductie vrij snel onder de adviesprijs duiken (en je er dus verstandig aan doet om een paar weken te wachten met de aanschaf) en het toestel na twee jaar dan voor €150-€200 verkoopt dan krijg je absoluut gezien minder voor je telefoon maar relatief gezien maakt het dus niets uit, sterker nog, ik denk dat het zelfs in het voordeel van Android uitvalt.
Laatst stond er nog een mooi artikel op de FP dat steeds meer Nederlanders overstappen op een sim-only + los toestel omdat ze zelf ook inzien dat je geen toestel meer bij je abonnement 'krijgt' maar er gewoon flink voor betaald. Ik ben laatst wat sites langs gegaan om een vergelijking te maken van een Samsung Galaxy S3 met abonnement en sim-only en het is een stuk goedkoper om het toestel los te kopen en er een sim-only abonnement bij te nemen. Bij KPN betaal je over een periode van 2 jaar €200 teveel bij een abonnement met toestel (en dat was volgens mij zelfs nog met een lease-constructie...).
Los van dit vind ik $350 voor de nieuwe Nexus een erg scherpe prijs. Als bezitter van de huidige Nexus zie ik overigens niet direct een noodzaak om over te stappen op de Nexus 4 ondanks dat het best een fraai toestel is. Weet alleen niet of ze wel zo verstandig doen aan de glazen achterkant zeker gezien de slechte ervaringen met de iPhone 4 & 4S. Dat er geen sd-card slot in zit vind ik persoonlijk ook niet zo erg, ik dacht hem in het begin ook te missen bij de Galaxy Nexus maar tot nu toe geen gebrek aan opslagruimte gehad.
Ik hoop vooral dat ze Android 4.2 ook snel uitrollen naar de 'oude' toestellen, ben namelijk wel nieuwsgierig of de Miracast functionaliteit lekker werkt.
Uitrollen van nieuwe OS duurt altijd lang, als je het al krijgt. Daarom is zo'n Nexus toch wel fijn.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
wie doet het??
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 30-10-2012 16:40 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Gohan040 op 30-10-2012 16:48 ]
En de vergelijking met een iPhone mag dan wel omwille van het ecosysteem mank gaan. Het zijn wel twee flagships die je kunt vergelijken. Wellicht beter om dan ipad Mini + iPhone 5 16GB = x vs Nexus 7 16GB + Nexus 4 16GB = y. Nou, gezien de iPhone 5 16GB alleen al volgens de pricewatch over de toonbank pas gaat tegen 670 euro + 329 euro voor de ipad mini kom je uit op: 999 euro. Nexus 7 16GB is dus 249 euro in beginsel. Samen met de Nexus 4 16GB van 349 euro maakt dat een totaal van: 599 euro. Bespaart je mooi 400 euro, die je kunt uitgeven aan accessoires, alle apps die je nodig hebt en nog hou je geld over.

Ieder zo zijn eigen afweging en of je het er voor over hebt maar noem mij een gierige Nederlander: geld overhouden en dezelfde dingen kunnen doen is altijd tof
En ik ben het helemaal eens met je conclusie
Ik denk dat ik gewoon de Nexus via officiële kanalen ga kopen, niet in Duitsland. Ik kan nog wel even wachten.
[ Voor 13% gewijzigd door Eypo op 30-10-2012 18:15 ]
dar heb je inderdaad gelijk in. was ook bang dat 8/16Gb te weinig is, maar op m'n 30Gb (!) sd-card gebruik ik nu 70mb apps + 1gb pics + 4,25gb music = zo'n 6Gb, nu ik t check... dan zou de 16Gb versie toch echt wel genoeg moeten zijnJoosie200 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:27:
Ik heb eens gekeken hoe zwaar ik leun op een flink micro-SD-kaartje en dan blijkt dat ik maar 1,5GB van de 8GB 7,28GB beschikbaar daadwerkelijk gebruik. Waarvan 1GB voor muziek en de rest download/foto/video. Dus ik zou zelfs met 8GB toe kunnen
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]