Excuses als dit ergens anders hoort, maar het zijn dingen specifiek voor de pricewatch (denk ik) en dit leek me de beste plek die ik zo snel zag.
Ik mis wat mogelijkheden / cruciale acties in de nieuwe pricewatch, en vroeg me af of iemand mij kon uitleggen wat de (nieuwe) juiste manier is, of bevestigen dat er bugs zijn
.
Ik mis wat mogelijkheden / cruciale acties in de nieuwe pricewatch, en vroeg me af of iemand mij kon uitleggen wat de (nieuwe) juiste manier is, of bevestigen dat er bugs zijn
- Dan begin ik juist tegendraads met een opmerking: Het is ergens irritant dat als ik nu bijvoorbeeld op CPUs klik, ik gelijk een lijst krijg. En niet door kan klikken in de subcategorieën zoals 'AMD', 'Intel', 'Core series', 'Socket blabla'. Ik snap dat dezelfde functionaliteit ook door de filters geregeld kan worden (en het voor nieuwe gebruikers zo waarschijnlijk handiger is), maar het was erg handig om door de categorieën een snelle selectie te hebben om niet te hoeven filteren op een gigantische lijst.
- Ik mis de 'niet' functionaliteit heel erg in de filters! Bijvoorbeeld: Ik wil op zoek naar een micro-ATX kast, hoe doe ik dit? Voorheen ging ik naar behuizingen, en klikte ik ATX aan, en koos vervolgens 'niet. Zo krijg ik alle kasten die geen ATX hebben, en dus voornamelijk de kleinere kasten. Niet ideaal, maar het werkte wel. Nu kan ik alleen maar zeggen dat ik kasten wil die wel micro-ATX hebben, maar dan krijg ik dus ook alle grotere kasten die microATX en ATX ondersteunen.
- Het is erg jammer dat je nu niet direct vanuit de productenlijst een artikel aan een wenslijst kan toevoegen. Je moet het artikel aanklikken, en daar op het gekke onduidelijke linkje 'willen' klikken. Om zeker te zijn dat m'n scrollpositie intact blijft betekent dit eigenlijk dat je gelijk een tabje moet openen door op het product te klikken met CTRL ingedrukt, en vanaf het nieuwe tabje het in een wenslijst stopt, en het tabje weer afsluit. Juist op tablets en zo is dit qua usability een ramp vergeleken met hoe het eerst was.
- Volgens mij zit er een grote bug in het toevoegen van een artikel aan een wenslijst, of ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld is. Maar: Als je nu op 'willen' klikt, krijg je een lijst met al je bestaande wenslijsten met checkboxes er voor, en onderaan de optie 'nieuwe lijst'. Op zich, perfect. Makkelijk om een artikel aan meerdere lijsten tegelijk toe te voegen, en tablet friendly. En je kan gelijk zien in welke lijsten het product al zien (kon voorheen ook, maar dit lijkt iets duidelijker). Het probleem zit hem er in als ik een artikel toe wil voegen aan een (nieuwe) lijst, terwijl het artikel al in bijvoorbeeld vijf andere lijstjes staat. Ik klik op 'willen', en in de lijst staan de vijf andere lijstjes dus al aangevinkt. Ik klik op 'nieuwe lijst', vul een naampje in, en klik op toevoegen. Vervolgens wordt het artikel aan de nieuwe lijst toegevoegd, maar ook nogmaals aan de vijf lijstjes die het artikel al hadden! Ik moet nu dus of elke keer als ik een artikel toevoegen eerst de andere lijstjes uitklikken, of na het toevoegen van een artikel mijn wenslijstjes handigmatig af gaan en alle dubbele artikelen er uit halen. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me!
- Vanuit de pricewatch zelf zie ik geen link om naar mijn wenslijsten toe te gaan?! Ik moet in de topbalk naar mijn username -> mijn profiel -> tabje 'wenslijsten'. De pricewatch en wenslijsten / inventaris gaan toch hand in hand, waarom is er geen directe link (zoals eerst)?
- Het tabje bij artikelen dat je een overzicht krijgt van nieuws artikelen en / of reviews bij de artikel categorie is erg handig. Je klikt op CPUs, en je krijgt een overzicht van alle recente nieuwsposts en reviews over CPUs, niet specifiek over 1 artikel, maar over de hele categorie. Maar waarom is dit de default? Als ik ergens in de pricewatch bij een artikel op de categorie 'voedingen' klik, wil ik naar een lijst met voedingen. Ik kom vanuit een productlijst, ik wil naar een productlijst Niet naar een overzicht van nieuws artikelen. Dat het er is, is super. Maar het moet juist het 2e (of nog latere) tabje zijn. Als ik op de pricewatch klik, is dat toch heel duidelijk om te gaan browsen door de artikelen? Blijkbaar wel, want als ik inderdaad boven op pricewatch klik, vervolgens (weer door 3 klikken?!) een categorie kies, kom ik niet in het 'overzicht'-tabje terecht, maar de productenlijst. Top. Maar zodra ik vanuit een artikel bijvoorbeeld op een categorie klik kom ik op het 'overzicht'-tabje terecht i.p.v. de productenlijst. Heel verwarrend (omdat het opeens lijkt op de resultaten van een zoek-query i.p.v. de pricewatch) en niet consequent.