Pricewatch missende mogelijkheden in Tweakers7, bugs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Excuses als dit ergens anders hoort, maar het zijn dingen specifiek voor de pricewatch (denk ik) en dit leek me de beste plek die ik zo snel zag.

Ik mis wat mogelijkheden / cruciale acties in de nieuwe pricewatch, en vroeg me af of iemand mij kon uitleggen wat de (nieuwe) juiste manier is, of bevestigen dat er bugs zijn :).
  • Dan begin ik juist tegendraads met een opmerking: Het is ergens irritant dat als ik nu bijvoorbeeld op CPUs klik, ik gelijk een lijst krijg. En niet door kan klikken in de subcategorieën zoals 'AMD', 'Intel', 'Core series', 'Socket blabla'. Ik snap dat dezelfde functionaliteit ook door de filters geregeld kan worden (en het voor nieuwe gebruikers zo waarschijnlijk handiger is), maar het was erg handig om door de categorieën een snelle selectie te hebben om niet te hoeven filteren op een gigantische lijst.
  • Ik mis de 'niet' functionaliteit heel erg in de filters! Bijvoorbeeld: Ik wil op zoek naar een micro-ATX kast, hoe doe ik dit? Voorheen ging ik naar behuizingen, en klikte ik ATX aan, en koos vervolgens 'niet. Zo krijg ik alle kasten die geen ATX hebben, en dus voornamelijk de kleinere kasten. Niet ideaal, maar het werkte wel. Nu kan ik alleen maar zeggen dat ik kasten wil die wel micro-ATX hebben, maar dan krijg ik dus ook alle grotere kasten die microATX en ATX ondersteunen.
  • Het is erg jammer dat je nu niet direct vanuit de productenlijst een artikel aan een wenslijst kan toevoegen. Je moet het artikel aanklikken, en daar op het gekke onduidelijke linkje 'willen' klikken. Om zeker te zijn dat m'n scrollpositie intact blijft betekent dit eigenlijk dat je gelijk een tabje moet openen door op het product te klikken met CTRL ingedrukt, en vanaf het nieuwe tabje het in een wenslijst stopt, en het tabje weer afsluit. Juist op tablets en zo is dit qua usability een ramp vergeleken met hoe het eerst was.
  • Volgens mij zit er een grote bug in het toevoegen van een artikel aan een wenslijst, of ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld is. Maar: Als je nu op 'willen' klikt, krijg je een lijst met al je bestaande wenslijsten met checkboxes er voor, en onderaan de optie 'nieuwe lijst'. Op zich, perfect. Makkelijk om een artikel aan meerdere lijsten tegelijk toe te voegen, en tablet friendly. En je kan gelijk zien in welke lijsten het product al zien (kon voorheen ook, maar dit lijkt iets duidelijker). Het probleem zit hem er in als ik een artikel toe wil voegen aan een (nieuwe) lijst, terwijl het artikel al in bijvoorbeeld vijf andere lijstjes staat. Ik klik op 'willen', en in de lijst staan de vijf andere lijstjes dus al aangevinkt. Ik klik op 'nieuwe lijst', vul een naampje in, en klik op toevoegen. Vervolgens wordt het artikel aan de nieuwe lijst toegevoegd, maar ook nogmaals aan de vijf lijstjes die het artikel al hadden! Ik moet nu dus of elke keer als ik een artikel toevoegen eerst de andere lijstjes uitklikken, of na het toevoegen van een artikel mijn wenslijstjes handigmatig af gaan en alle dubbele artikelen er uit halen. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me!
  • Vanuit de pricewatch zelf zie ik geen link om naar mijn wenslijsten toe te gaan?! Ik moet in de topbalk naar mijn username -> mijn profiel -> tabje 'wenslijsten'. De pricewatch en wenslijsten / inventaris gaan toch hand in hand, waarom is er geen directe link (zoals eerst)?
  • Het tabje bij artikelen dat je een overzicht krijgt van nieuws artikelen en / of reviews bij de artikel categorie is erg handig. Je klikt op CPUs, en je krijgt een overzicht van alle recente nieuwsposts en reviews over CPUs, niet specifiek over 1 artikel, maar over de hele categorie. Maar waarom is dit de default? Als ik ergens in de pricewatch bij een artikel op de categorie 'voedingen' klik, wil ik naar een lijst met voedingen. Ik kom vanuit een productlijst, ik wil naar een productlijst Niet naar een overzicht van nieuws artikelen. Dat het er is, is super. Maar het moet juist het 2e (of nog latere) tabje zijn. Als ik op de pricewatch klik, is dat toch heel duidelijk om te gaan browsen door de artikelen? Blijkbaar wel, want als ik inderdaad boven op pricewatch klik, vervolgens (weer door 3 klikken?!) een categorie kies, kom ik niet in het 'overzicht'-tabje terecht, maar de productenlijst. Top. Maar zodra ik vanuit een artikel bijvoorbeeld op een categorie klik kom ik op het 'overzicht'-tabje terecht i.p.v. de productenlijst. Heel verwarrend (omdat het opeens lijkt op de resultaten van een zoek-query i.p.v. de pricewatch) en niet consequent.
Zijn dit punten die op de lijst staan van 'todo', of zijn het punten waarvan wordt gezegd "zo doen we het vanaf nu, je moet even wennen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat betreft de filters, hier staat nog niks vast en gaan we in de komende tijd het een en ander bijschaven. Hier moet je denken aan een simpele aanpassing die wij in de backend kunnen doen, tot een functionele aanpassing in de werking van het filtersysteem. We zijn zelf ook op een aantal praktische problemen gestuit die het nu even iets moeilijker maken als voorheen, dus het heeft absoluut onze aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Bedankt voor de reacties!

@PcDealer: Geen van de posts die je linked hebben het over de punten die ik noemde, maar het belangrijkste van je post is voor mij het bestaan van het forum 'lieve devvers' (ben redelijk nieuw op GoT), waar ik kan zoeken hoe het met dit soort vragen staat. Top.

@Glaanie: Vooral het toevoegen aan wenslijsten is erg voor mijn gebruik. Je kan gewoon niet snel meer even een lijstje opstellen zonder je bestaande lijstjes overhoop te halen. Functionaliteit die ontbreekt is lastig, maar dat lijstjes dus onbedoeld veranderd worden (ik noem het even overdreven ' corrupt raken van content') zou niet mogen.

Bedankt voor de 'nod' dat er wordt geschaafd aan de pricewatch, dan ga ik in 'rustig afwachten' mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De handige PW home page met alle categorieën is ook verdwenen. Voorheen kon men direct op moederborden klikken, nu moet men eerst bedenken onder welke hoofdcategory dat valt, daar dan op klikken, bedenken onder welke subcategory het valt, daar op klikken, dan eventueel scrollen en dan NOG een keer klikken...

http://tweakers.net/pricewatch/

Een setting op by default op prijs (of iets anders) te sorteren zou ook erg fijn zijn.

Waar is de optie om producten te vergelijken gebleven?

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-10-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
Uit een ander topic:

Waarom koppel je niet de product aan de informatie :?
Als bij een apparaat in een categorie zeg Tablet staat er een SD-card-optie is dan staat er bij de categorie SD-cards. Zijn er apparaten met Fototoestellen met Compact-Flash dan komt er een categorie Compact-Flash bij. Volgens mij kan je het allemaal zo koppelen en heb je al 99 % van het systeem gereed voor wat gebruikers willen :).

In de huidige indeling maakt geen onderscheid tussen: toetsenbord / desktopsets enmuizen :? Misschien toch slim om te splitsen. Of eerst alles onder invoerapparatuur en dan splitsing naar type.

[ Voor 5% gewijzigd door Termi op 23-10-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Olaf: Klopt, je ben nu verplicht om via de category browser naar een categorie te gaan, het idee erachter is dat als je niet weet waar het staat, je de search gebruikt (don't shoot de messenger, wij als PW-team hebben dat niet gemaakt). Dat het niet altijd handig is, heb ik wel vaker gehoord en ook ik vind het soms wat lastig. Wellicht dat daar een oplossing voor zal worden gezocht, hoe dat er uit komt te zien en wanneer, geen idee. Geen belofte overigens, ik geef slechts aan dat het vaker is aangegeven en de klacht bekend is bij Development.

Sortering op prijs is een vreemde, ik vermoed dat dat een foutje is, zou je een topic willen aanmaken in Lieve Devvers (voor zover nog niet gemeld)? Ik realiseer me net dat dat precies de bedoeling is. Maar jij wilt graag weten of het mogelijk is dat er via een pref/cookie/whatever kan worden onthouden op welke manier jij wilt sorteren? ook dit dan graag even melden in Lieve Devvers svp :)

Producten vergelijken gaat nog steeds op dezelfde manier als voorheen, vinkjes zetten bij de producten en klik op de knop Vergelijken. Dus of je kijkt eroverheen, of ik begrijp je verkeerd :)

@Termi: Hoewel de informatie er is, is het systeem daar niet op berekend. We zijn aan het kijken of het in de toekomst mogelijk wordt om een categorie-alias te maken, zodat we bijvoorbeeld de categorie geheugenkaarten ook bij Tabletaccessoires en camera-accessoires kunnen koppelen.

De toetsenborden en desktopsets zijn gemergd in 1 categorie Toetsenborden, om ze toch uit elkaar te houden, is een nieuwe specificatie aangemaakt genaamd 'Leveringsomvang' met de keuzes 'Alleen toetsenbord' en 'Desktopset', waarbij alles uit de vroegere categorie Toetsenborden de eerste specificatie heeft gekregen en alles uit Desktopsets de tweede. Ik zag alleen net dat ik het filter vergeten was aan te zetten, oeps :p Dit staat nu aan en is het eerste filter wat je ziet (onder de standaardfilters voor prijs en merk), zo kan je toch makkelijk filteren. De reden waarom ze overigens gemergd zijn, kan je zien aan de aantallen, er waren toch net even te weinig desktopsets om een eigen categorie te rechtvaardigen en de overlap met toetsenborden is groot.

Muizen hebben overigens ook gewoon hun eigen categorie, net als vroeger, dus die snap ik niet helemaal

[ Voor 6% gewijzigd door Glaanie op 23-10-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRReeL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 21:31
Top, ben er helemaal mee eens, wilde nu ook voor een mATX kastje kijken maar zonder de 'niet' optie in de filter kan ik geen ruk vinden.

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
Nee, muizen was in eerste instantie. Ik was wat flabbergasted door de nieuwe layout en dacht dat de muis was verdwenen :). Dit bleek niet het geval te zijn maar ik had mijn post ook niet aangepast. Voor de rest kom je er wel uit, maar vind dan alleen de term 'toetsenborden' weer wat misleidend. Ik zou dan eerst zoeken naar desktopsets of invoerapparatuur, waarna ik een onderscheid maak tussen muizen, desktop sets of toetsenborden. Nadeel is dat je weer twee categorien op een hoop gooit, ik weet het ook niet meer ;) .

[ Voor 25% gewijzigd door Termi op 24-10-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 16:23
Wilde bijna een nieuwe topic starten, maar zag toen deze. Dus even een remark hierin.

Wat ik persoonlijk mis in de Pricewatch is de "geen" optie in de selectie column. Dit was een zeer goede manier om een soort minimale eisen systeem of telefoon of tablet te configureren. Ik gebruikte dat vaak om opties uit te sluiten die ik niet wilde (soort ondergrens) en daarboven werd dan prijs gewoon belangrijk.

Komt deze functionaliteit nog terug???
Zou fijn zijn.

Bucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Is bewust weggehaald in de eerste release van Tweakers 7 zoals je die nu ziet. Het werd als te verwarrend ervaren naast de en/of filter die je ook hier en daar ziet. De filters worden in een later stadium aangepakt, deze kunnen ook op andere punten verbeterd worden, waardoor ze nog beter in gebruik zijn. Het ontbreken van een wel/niet switch is vaker aangegeven als een gemis, dus wellicht dat deze op een later moment alsnog terugkomen. Voorlopig zal je het even zonder moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
heeft iemand de €/GB wel getest? (bij de ssd's)
er klopt werkelijk helemaal niets van.

€1582 / 480GB = 0,086 €/GB???
niet echt, meer €3.296...
en dat zo regel na regel,
hier en daar is er een wel goed...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
ik kon niet vinden hoe te sorteren op prijs; suggestie om het duidelijk te maken.
(ik wil de vorige tweakers terug, maar dat je je eigen kolommen kunt kiezen is beter)

"67 uitvoeringen - Pagina 1 van 3" links boven de resultaten. (ipv rechts)
"Sortering: Populariteit | Beoordeling | Opslag | € / GB | Bus | Prijs"
verplaatsen naar waar nu de kolom-keuze selectoren staan,
de kolom-keuze selectoren naar boven verplaatsen,
achter "67 uitvoeringen - Pagina 1 van 3"

deze verbetering zet zowel de kolom-keuze boven de kolommen met data,
alswel de sorteerknoppen boven de bijbehorende data-kolommen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Waarom kan ik niet naar gelang ik ruimte (breedte) heb kolommen toevoegen?
De data is toch al (bij mij?) beschikbaar?

Ik vind een site die zich niet aanpast aan de breedte van mijn browser window erg ouderwets.
Dat is toch een van de voordelen van het scheiden van de content van de opmaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Waarom de prijs/gb ineens fout ging weet ik niet, voor zover ik kan zien staat het nu wel goed. Mocht het weer misgaan, meldt het even in Lieve Devvers

Wat betreft de kolommen, stel je vraag nogmaals in Lieve Devvers (maar ik adviseer je wel je post even door te lezen voordat je 'm online zet, ik moest je 2de post 3 keer lezen voordat ik wist waar het over ging). Dit is een designkeuze waar wij als Pricewatch team geen directe invloed op hebben.

En graag voortaan je posts editten in plaats van een 3-dubbelpost in 5 kwartier te maken, is nergens voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
bedankt voor het antwoord, maar aangezien het mijn ervaring is dat als ik meer dan één item per keer (post/brief/etc) behandel, ze niet allemaal worden behandeld/beantwoord, was het mijn "design" keuze om verschillende items in aparte post te zetten.
En ik begrijp dat de post over deheaders even moeilijk leest, maar hoe ik dat in text beter kan doen weet ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

onetime schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:08:
bedankt voor het antwoord, maar aangezien het mijn ervaring is dat als ik meer dan één item per keer (post/brief/etc) behandel, ze niet allemaal worden behandeld/beantwoord, was het mijn "design" keuze om verschillende items in aparte post te zetten.
En ik begrijp dat de post over deheaders even moeilijk leest, maar hoe ik dat in text beter kan doen weet ik zo even niet.
Gebruikt
code:
1
[code][/]
of tabellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perboemski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou het wel fijn vinden een selectie aan winkels in de prijswatch te kunnen aanmaken, zodat ik altijd kan kiezen uit winkels waar ik al goede ervaringen mee heb, maar ook vooral winkels uit kan zetten waar ik niet wil bestellen.
Ik ben nu op zoek nu toevallig een harde schijf, merk en type nog te bepalen, en mijn zoekresultaten zijn op prijs behoorlijk vervuild met aanbiedingen van amazon.de. Sommige schijven zijn daar nog wel leverbaar, en spotgoedkoop, terwijl ze in Nederland nergens meer te koop zijn, of dubbel zo duur zijn. Maar ik kan nergens aangeven dat ik resultaten van die shop niet in mijn overzicht wil terugzien. Terwijl als ik op een bepaald resultaat klik voor de details op die pagina wel staat dat de aanbieding niet voldoet aan de filters... Wat dat dan ook zou mogen betekenen...
Ik zou het fijn vinden als ik dan in de overzichtlijst de aanbiedingen van die shop zou kunnen verbergen. Maar ook het omgekeerde, dat ik juist alleen bij de mij bekende shops wil kijken wat de prijzen zijn, gewoon omdat ik dan even geen zin heb om een nieuwe shop uit te proberen...

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Maak even een topic aan in Lieve Devvers :) Dit is niet iets wat wij kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34
Voor een vriend ben ik wat laptops aan het vergelijken en het viel me op dat ik bij Pricewatch->Laptops->Videochip niet de Radeon HD7690M kan selecteren, terwijl er in de Pricewatch wel degelijk modellen zijn met deze videochip. Maar ik kan er dus niet op zoeken.

Is de videochip-lijst niet volledig of staan er alleen populaire keuzes in?

NB. Deze HP Pavilion DV6 laptop heeft zo'n HD7690M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Er is op dit moment inderdaad een limiet op het aantal waarden wat wordt getoond bij de verschillende specificatietypes. Deze limiet is nu drastisch omhoog gezet en staat klaar om getest te worden, gevolg is echter wel dat je nu een heeeeele lang lijst krijgt, maar dat is nu even niet anders op te lossen. Ik verwacht* dat het met de volgende release online zal komen :)

*mits er geen andere rare bugs hierdoor getriggerd zullen worden die eerst gefixt moeten worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Glaanie op 09-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-07 20:48
En wat nu als je de keuze uitsplts naar 2 pull menu`s?

Dus eerste menu keuze tussen radeon en andere en bij de 2de pull pas de specifieke chipset?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Kan technisch nog niet op dit moment. De filters zoals je ze nu ziet hebben slechts een likje verf meegekregen om in de nieuwe layout te passen. Functioneel is nog niks gewijzigd, dit zal op een later moment gebeuren. Daar willen we ook iets doen om de lange lijsten bruikbaarder te maken. Hoe en wat weet ik nog niet, daar is nog geen beslissing over genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wilde net iets toevoegen aan een wenslijst, maar dat ging niet omdat het dialoogvenster grotendeels werd verborgen door de advertentie van xs4all. Gelukkig verdween die met een refresh. M'n browser is Opera trouwens.

En klopt het dat producten niet meer op naam zijn te sorteren?

[ Voor 13% gewijzigd door Artjuh op 13-11-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Wat betreft de advertentie die het dialoogvenster blokkeert, dit graag melden in Lieve Devvers :)

Producten zijn inderdaad niet meer op naam te sorteren, deze vraag is al eerder gesteld en is ook inmiddels doorgegeven aan development. Hoewel ik niks kan beloven, gok ik wel dat deze functie mettertijd weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

DaWaN

'r you wicked ??

dipje2 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 02:05:
Ik mis wat mogelijkheden / cruciale acties in de nieuwe pricewatch, en vroeg me af of iemand mij kon uitleggen wat de (nieuwe) juiste manier is, of bevestigen dat er bugs zijn :).
  • Het is erg jammer dat je nu niet direct vanuit de productenlijst een artikel aan een wenslijst kan toevoegen. Je moet het artikel aanklikken, en daar op het gekke onduidelijke linkje 'willen' klikken. Om zeker te zijn dat m'n scrollpositie intact blijft betekent dit eigenlijk dat je gelijk een tabje moet openen door op het product te klikken met CTRL ingedrukt, en vanaf het nieuwe tabje het in een wenslijst stopt, en het tabje weer afsluit. Juist op tablets en zo is dit qua usability een ramp vergeleken met hoe het eerst was.
  • Volgens mij zit er een grote bug in het toevoegen van een artikel aan een wenslijst, of ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld is. Maar: Als je nu op 'willen' klikt, krijg je een lijst met al je bestaande wenslijsten met checkboxes er voor, en onderaan de optie 'nieuwe lijst'. Op zich, perfect. Makkelijk om een artikel aan meerdere lijsten tegelijk toe te voegen, en tablet friendly. En je kan gelijk zien in welke lijsten het product al zien (kon voorheen ook, maar dit lijkt iets duidelijker). Het probleem zit hem er in als ik een artikel toe wil voegen aan een (nieuwe) lijst, terwijl het artikel al in bijvoorbeeld vijf andere lijstjes staat. Ik klik op 'willen', en in de lijst staan de vijf andere lijstjes dus al aangevinkt. Ik klik op 'nieuwe lijst', vul een naampje in, en klik op toevoegen. Vervolgens wordt het artikel aan de nieuwe lijst toegevoegd, maar ook nogmaals aan de vijf lijstjes die het artikel al hadden! Ik moet nu dus of elke keer als ik een artikel toevoegen eerst de andere lijstjes uitklikken, of na het toevoegen van een artikel mijn wenslijstjes handigmatig af gaan en alle dubbele artikelen er uit halen. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me!
  • Vanuit de pricewatch zelf zie ik geen link om naar mijn wenslijsten toe te gaan?! Ik moet in de topbalk naar mijn username -> mijn profiel -> tabje 'wenslijsten'. De pricewatch en wenslijsten / inventaris gaan toch hand in hand, waarom is er geen directe link (zoals eerst)?
Aan deze 3 punten stoor ik mij ook behoorlijk :X
Ik ben nu dus een half uur bezig geweest om uit te vogelen hoe ik weer wenslijsten kon maken vanuit de pricewatch producten. De link tussen het "willen" knopje en de wenslijsten had ik niet zelf gemaakt.
Daarbij heb ik ook in de FAQ gekeken en daar stond nog vermeld hoe het in het verleden (veel fijner/makkelijker) werkte....
reviews: Tweakers FAQ

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Meld deze punten aub in Lieve Devvers, voor zover het aldaar nog niet bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb een vraag over de werking van de Pricewatch. Ik weet niet of dit een feature, een bug, of iets anders is, vandaar dat ik het hier plaats.

Kan iemand mij de beoogde werking van de breadcrumb die ik te zien krijg bij het selecteren van een product uitleggen? Er zit vast logica in maar hij ontgaat mij op een bepaald punt, en daar loop ik steeds weer tegenaan bij het zoeken naar producten.

Voorbeeld van een actie in de pricewatch
Ik ben op zoek naar een SSD drive en kies daarvoor de betreffende categorie in de pricewatch. Mijn aandacht wordt getrokken door een populair product, de Samsung 830 SSD, dus ik selecteer pricewatch: Samsung 830 series 128GB

Ik krijg dan bovenaan een breadcrumb te zien die er zo uit ziet:

Solid state drives >> Samsung >> 830 series >> SSD >> 128GB

Ik lees dit zo: binnen de categorie Solid state Drives maakt Samsung een 830 series en daarvan heb ik de 128GB geselecteerd. Dat wordt dus automatisch uiteengerafeld in een breadcrumb bovenaan de lijst voor ons aller gemak.

Wat mij meteen opvalt is dat de mysterieuze subcategorie "SSD" verschijnt onder "830 series", terwijl op het toplevel al dicteert dat het hier om "Solid state drives" gaat. Misschien is dit mede de oorzaak van het door mij ervaren probleem. Kan iemand deze "SSD" subcategorie uitleggen?

Stel dat ik ook nog even bij andere uitvoeringen wil kijken, dan kan ik hierbij met de laatste crumb selecteren dat ik alle uitvoeringen wil zien, of bijvoorbeeld de 256GB versie. Heel handig. Klik ik op de vorige breadcrumb "SSD" dan zie ik in een keer alle uitvoeringen van de 830 series en verdwijnt de laatste breadcrumb. Ook heel logisch, afgezien de SSD categorie zelf dan, die had volgens mij weg gemogen. :)

Klik ik op de 830 series breadcrumb dan zie ik als resultaat nog steeds wat ik zou verwachten, namelijk wederom alle 830 series SSD's van Samsung. De breadcrumb verandert alleen in een keer naar "Samsung" in plaats van de verwachte "Solid state drives >> Samsung >> 830 series". Met andere woorden, opeens zit ik niet meer in de categorie "Solid state drives" maar in de algemene vergaarbak "Samsung" met een oneindige hoeveelheid producten, wat voor mij totaal nutteloos is.
Waarom word ik - breadcrumbgewijs :) - uit de productcategorie "Solid state drives" gegooid? Waarom kan ik niet kiezen tussen de verschillende series van Samsung (830, 840, etc), analoog aan het kiezen voor verschillende groottes (128GB, 256GB, etc) zoals eerder vermeld?

Als zo'n breadcrumb pad getoond wordt dan wordt gesuggereerd dat ik alle SSD's van Samsung kan zien, al dan niet per serie. Als dat niet kan, toon het dan ook niet zo, wat mij betreft. Naast dat ik het verwarrend/onlogisch vind, ervaar ik het ook als onhandig. Om namelijk naar een andere SSD te kijken moet ik óf een aantal keer op de backtoets van mijn browser gaan drukken, óf weer helemaal opnieuw beginnen met aanklikken van pricewatch en vervolgens de "Solid state drives" categorie selecteren.

Kan iemand uitleggen wat de beoogde werking is, en waarom ervoor gekozen is het zo te laten werken? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 26-11-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-07 17:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De breadcrumb is eigenlijk een opsomming van gerelateerde onderwerpen, om precies te zijn de categorie, het merk, de eventuele productserie, het product en eventuele productuitvoeringen (in dit geval uitvoeringen met de verschillende capaciteiten).

De opbouw van de productnaam is zichtbaar in deze 'breadcrumb'. Normaal gesproken zorgt dat niet voor verwarrming. In bijvoorbeeld 'Mobiele telefoons | Apple | iPhone | 5 | 64GB Zwart' is het wel duidelijk wat elk van die entiteiten betekent. De entiteit 'SSD' staat bij de Samsung 830 series SSD voor het product. '830 series' is de productserie. Binnen deze productserie zijn er naast het product 'SSD' ook nog de producten 'Desktop Upgrade Kit' en 'Notebook Upgrade Kit'.

De verwarring over de pagina's waar de onderwerpen naartoe leiden is bekend. Hier moet nog een goede oplossing voor gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Femme, dank voor je uitleg, er wordt me meer duidelijk. Die "SSD" subcategorie begrijp ik nu bij aanwezigheid van notebook/desktop SSD kits.

Ik kan er denk ik niet aan wennen dat wanneer met de breadcrumbs een bepaalde hierarchie wordt gesuggereerd en ik op de merknaam Samsung onder de categorie Solid State Drives klik, dat ik dan in de Samsung vergaarbak van alle producten kom, en dus niet alleen alle Solid State Drives van het merk Samsung te zien krijg (inclusief de kits). Ik verwacht dus eigenlijk hetzelfde te zien als wanneer ik binnen die categorie op het merk Samsung filter. Hopelijk wordt hier nog iets aan aangepast, en anders zal ik er maar aan moeten wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wilde hier even aanhaken om te vragen hoe ik kan filteren op features die ik *niet* wil?
Ik zoek bijvoorbeeld een behuizing die wel mini ITX aankan, maar geen micro ATX of groter.

Momenteel kan ik alleen maar zaken aanvinden die ik *wel* wil, waardoor alle grote behuizingen waar toevallig ook mini ITX in kan, ook in de lijst komen.

Ook heb ik nog niet ontdekt hoe ik in één keer alle filters ongedaan kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door BounceMeister op 03-12-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Het kunnen filteren op specs die je niet wilt is inderdaad vervallen met de komst van de nieuwe site, de reden was dat het voor sommige gebruikers als te onduidelijk ervaren. We nemen binnenkort de (werking van de) filters onder de loep, wellicht dat dit in een andere vorm terugkomt :)

Hoe je alle filters ongedaan kan maken, is simpel, klik nogmaals op de productentab bovenin. De reset-knop die in de vorige site zat, deed in feite hetzelfde, de pagina herladen zonder gebruik van filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Wanneer kunnen we eindelijk weer eens dingen niet filteren, zodat het weer normaal mogelijk wordt om bijv. ATX kasten weg te filteren en enkel op de kleinere maten te zoeken?

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:00
Geen idee of het hier al aangehaald is, ik ga het hele topic niet omspitten, maar ik zou het wel een stuk logischer vinden dat een klik op de kleine thumbnail naast de titel van een product de grote afbeelding tevoorschijn tovert, in de plaats van op de prijzen van het product terecht te komen / te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Bijvoorbeeld ja. Zijn een hoop kleine dingen die naar het lijkt makkelijk kunnen worden opgelost maar waar niets mee word gedaan.

Als je binnen V&A op de knop specs klikt bij een advertentie dan ga je naar een prijsoverzicht ipv naar de daadwerkelijke specs. 1,5 maand terug al gemeld, geregistreerd maar er is nog steeds niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 07:38
Is dit een fout? pricewatch: AMD FX-8350 Boxed
De processor krijgt de 5 volle sterren. Als ik de reviews bekijk zo dit toch niet mogelijk mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je kan kiezen tussen de reviews van de redactie en van de gebruikers. Bij de gebruikers komt hij beter uit de bus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 07:38
Dom van mij, ik had dit niet door.

Edit: Ik had een paar keer op die 5 sterren geklikt maar er gebeurde dan niets. Misschien kunnen dan ook de beoordelingen van de gebruikers zichtbaar worden?

[ Voor 70% gewijzigd door dragonlords1 op 27-01-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Kapiteiniglo schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:20:
Wanneer kunnen we eindelijk weer eens dingen niet filteren, zodat het weer normaal mogelijk wordt om bijv. ATX kasten weg te filteren en enkel op de kleinere maten te zoeken?
Dit is iets wat we mee gaan nemen in de algemene filter-overhaul, waarbij de (technische) werking nogmaals onder de loep wordt genomen. Het is een wens die vaker voorbij is gekomen, we gaan er absoluut serieus naar kijken. Wanneer dit gepland staat, durf ik niet te zeggen, niet op zeer korte termijn in ieder geval :)
Nikolas schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:07:
Geen idee of het hier al aangehaald is, ik ga het hele topic niet omspitten, maar ik zou het wel een stuk logischer vinden dat een klik op de kleine thumbnail naast de titel van een product de grote afbeelding tevoorschijn tovert, in de plaats van op de prijzen van het product terecht te komen / te blijven.
Op de vorige site was het zo dat je met een klik op de thumbnail vanaf de prijzenpagina (dit dus: pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)) naar de specificatietab ging (pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)), waar ook de grote plaatjes staan. Daar zie je dan ook de rest van de plaatjes staan, die groter zijn dan de thumbnail én klikbaar zijn voor maximale grootte. Is dat wat je bedoelt? Meld het in ieder geval even in Lieve Devvers (voor zover het daar nog niet gemeld is), daar zitten de mensen die over het design gaan :)
Anoniem: 93986 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:17:
Bijvoorbeeld ja. Zijn een hoop kleine dingen die naar het lijkt makkelijk kunnen worden opgelost maar waar niets mee word gedaan.

Als je binnen V&A op de knop specs klikt bij een advertentie dan ga je naar een prijsoverzicht ipv naar de daadwerkelijke specs. 1,5 maand terug al gemeld, geregistreerd maar er is nog steeds niets mee gedaan.
Bedenk wel dat er veeeeeeel meer zaken spelen dan je kan zien. Een hele hoop lijkt klein, maar geloof mij dat juist de kleine dingen vaak veel tijd kosten. Het product-team zit achter mij en er gaat geen dag voorbij dat er geen overleg is over een probleem dat misschien klein lijkt, maar uiteindelijk toch meer impact heeft. Dus dat er met sommige dingen (in eerste instantie) niks mee gedaan wordt, is misschien waar, maar dat wilt zeker niet zeggen dat er niets gedaan wordt, er zijn nog genoeg andere zaken die misschien even wat belangrijker zijn.

Ook bij ons op de Pricewatch geldt dit principe. Sommige dingen kosten veel tijd om te fixen, waardoor we het niet in een keer perfect kunnen maken. Ook ons normale werk (het toevoegen van producten) loopt gewoon door, dus er is niet altijd genoeg tijd voor, waardoor werkzaamheden opschuiven.
dragonlords1 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:18:
Is dit een fout? pricewatch: AMD FX-8350 Boxed
De processor krijgt de 5 volle sterren. Als ik de reviews bekijk zo dit toch niet mogelijk mogen zijn?
Anoniem: 93986 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:31:
Je kan kiezen tussen de reviews van de redactie en van de gebruikers. Bij de gebruikers komt hij beter uit de bus blijkbaar.
dragonlords1 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:34:
Dom van mij, ik had dit niet door.

Edit: Ik had een paar keer op die 5 sterren geklikt maar er gebeurde dan niets. Misschien kunnen dan ook de beoordelingen van de gebruikers zichtbaar worden?
Klopt, hoewel ik ook even twee keer moest kijken dat je kon schakelen tussen de user-reviews en die van de redactie (en ik snapte dus ook de score niet). Kaart het aan in Lieve Devvers, wellicht dat het design kan worden bijgeschaafd zodat het duidelijker is.
Pagina: 1