[windows 8] een upgrade versie upgraden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Opzich ook wel logisch, het is niet alsof zo'n upgrade versie echt iets te maken heeft met 'upgraden'. Puur marketingtrucje om mensen een nieuwe windows te laten aanschaffen. Maar het verbaast me wel dat ze niet vragen om een geldige win xp/vista key tijdens het installatieproces van zo'n upgrade.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Die eis hadden ze met Vista en Windows 7 ook. Daar kon je echter een upgrade van een lege harde schijf doen. Dan had je een niet werkende versie die je vervolgens nog een keer kon upgraden waardoor die wel werkte. Dit werkt gebruikt door de support desk van MS om bepaalde problemen op te lossen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit met Windows 8 nog steeds werkt of dat je dit zomaar even moet doen als je geen geldige Windows XP, Vista of 7 licentie hebt. Dat laatste moet je als het überhaupt nog mogelijk is natuurlijk nog steeds voor zorgen.
Vanuit de informatie die wij van Microsoft hebben gekregen is het bij Windows 8 NIET mogelijk om een installatie op een computer zonder OS te doen via het upgrade-pakket. Nou weet ik zelf ook dat dit voorheen nog wel kon, maar dit zou vanaf Windows 8 niet meer mogelijk moeten zijn.

Noem het 'Media Markt verkoopwijsheid' of anders, dit is de informatie die is verschaft door Microsoft en tot het tegendeel is bewezen (wanneer Windows 8 vanaf vrijdag te koop zal zijn) kan nog niemand hier volledig uitsluitsel over geven aangezien nog niemand dit uitgeprobeerd heeft hier op het forum behalve Microsoft zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10
Didyoumeetmax? schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 00:10:
[...]

Dit is echt verkoopwijsheid die je bij de mediamarkt leert, het klopt gewoon niet. Ik heb vandaag nog eens voor de test een clean install gedaan met een windows 7 prof versie. Custom install, product code pas invoeren nadat de installatie is afgerond. Het werkt 100%.
Ik wil er wel een video van maken als je het niet geloofd, maar met een upgrade schijf kun je gewoon een clean install doen.
Voor zover ik weet kun je in Windows 8 (in tegenstelling tot in Windows 7, daar kan het inderdaad wel) niet installeren zonder een productkey in te voeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
posttoast schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Voor zover ik weet kun je in Windows 8 (in tegenstelling tot in Windows 7, daar kan het inderdaad wel) niet installeren zonder een productkey in te voeren.
ah, wat flauw van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
dan zou je dus met een xp key + win8 key genoeg hebben, en kunnen installeren zonder xp op de pc. Zou mooi zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door DeNachtwacht op 24-10-2012 11:27 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:26:
dan zou je dus met een xp key + win8 key genoeg hebben, en kunnen installeren zonder xp op de pc. Zou mooi zijn :)
Als je dit bedoelt in het geval van: Ik upgrade vanaf Windows XP naar Windows 8 doormiddel van een upgrade pakket en een Windows 8 key, dan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 15:03

DMDude

Enjoy the silence....

Ik heb destijds een Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade Edition gekocht voor alle PC's die we hebben. Dat zijn 3 licenties.

Nu wilde ik via de website van Microsoft kijken of ik voor die upgrade aanbieding van 15 euro in aanmerking kon komen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd met een upgrade versie van Windwos 7 ? En is dat ook gelukt ?
In de mail van Microsoft staat niet aangegeven waarom ik niet voor een upgrade versie in aanmerking kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 21:45
DMDude schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:25:
Ik heb destijds een Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack Upgrade Edition gekocht voor alle PC's die we hebben. Dat zijn 3 licenties.

Nu wilde ik via de website van Microsoft kijken of ik voor die upgrade aanbieding van 15 euro in aanmerking kon komen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd met een upgrade versie van Windwos 7 ? En is dat ook gelukt ?
In de mail van Microsoft staat niet aangegeven waarom ik niet voor een upgrade versie in aanmerking kom.
Je komt alleen in aanmerking voor de upgrade van 15 Euro als je na 2 juni 2012 een nieuwe pc hebt gekocht met Windows 7. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik denk dat het hem gaat om zijn licentie (betaald) te upgraden naar win8 via de 30 euro download. Het familiepakket staat niet benoemd op de site.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 15:03

DMDude

Enjoy the silence....

Senor Sjon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:08:
Ik denk dat het hem gaat om zijn licentie (betaald) te upgraden naar win8 via de 30 euro download. Het familiepakket staat niet benoemd op de site.
Klopt. Ik heb nu op de website gewoon een datum ingevuld na juni 2012 (had ik eerst niet gedaan) en heb nu een mail gekregen waarin een link is opgenomen naar een website waar ik mijn license-key moet opgeven. Die heb ik niet bij de hand, want ik zit op mijn werk, dus ik moet even tot vanavond wachten. Mocht dit niet werken, dan bestel ik de upgrade versie van Windows 8 Pro bij bol.com voor 59,99.

[ Voor 7% gewijzigd door DMDude op 25-10-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 17:51
TheVMaster schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

Je kunt vast upgraden, maar dan zul je wel een 'clean' install moeten doen. van 32 naar 64 bit upgraden wil niet.
Ik kan uit dit antwoord nu moeilijk afleiden of het mogelijk is om een "upgrade" te doen van Windows XP 32 bit naar Windows 8 64 bit.

Concreet: ik heb nog 2 legale windows XP keys liggen en zou dus van dat upgradepakket van 30€ willen profiteren om een legale windows 8 pro 64 bit te installeren.

Moet ik hiervoor dan eerst windows XP SP2 installeren, valideren en upgraden naar XP SP3? En kan ik van daaruit dan een "clean install" doen naar Windows 8 pro 64 bit?

Alvast bedankt om dit op te helderen, denk dat ik niet de enige ben met deze vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb precies die vraag. Ik heb een XP Home Edition licentie van mijn oude netbook die ik hier prima voor kan misbruiken ;) maar nu hoop ik wel dat dat lukt zonder XP home te moeten installeren en upgraden. Ik denk alleen dat niemand dat nog met zekerheid kan zeggen, morgen zelf uitproberen is de beste optie ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

v1pEr86 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Moet ik hiervoor dan eerst windows XP SP2 installeren, valideren en upgraden naar XP SP3? En kan ik van daaruit dan een "clean install" doen naar Windows 8 pro 64 bit?
Zoals het er nu uitziet moet je inderdaad eerst XP installeren. Daarna start je de update (vanaf DVD of USB) en kan je formatteren en beginnen met een schone installatie. Of er nog een workaround komt weten we pas als Windows 8 uit is. (Ik hoop wel dat het kan zonder XP te installeren, maar ik ben bang van niet.)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
DMDude schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:47:
[...]

Klopt. Ik heb nu op de website gewoon een datum ingevuld na juni 2012 (had ik eerst niet gedaan) en heb nu een mail gekregen waarin een link is opgenomen naar een website waar ik mijn license-key moet opgeven. Die heb ik niet bij de hand, want ik zit op mijn werk, dus ik moet even tot vanavond wachten. Mocht dit niet werken, dan bestel ik de upgrade versie van Windows 8 Pro bij bol.com voor 59,99.
Bij Media Markt Rijswijk (weet niet zeker of de andere MM's dit ook doen) kun je vanaf morgen de volledige Windows 8 Pro versie voor 59.99 kopen (geen upgrade dus!)
DeNachtwacht schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:50:
Ik heb precies die vraag. Ik heb een XP Home Edition licentie van mijn oude netbook die ik hier prima voor kan misbruiken ;) maar nu hoop ik wel dat dat lukt zonder XP home te moeten installeren en upgraden. Ik denk alleen dat niemand dat nog met zekerheid kan zeggen, morgen zelf uitproberen is de beste optie ;)
Je kunt (zoals ik al eerder verklaarde) niet een Windows 8 upgrade uitvoeren op een computer zonder OS. Hier moet minimaal Windows XP op staan (je doet er dus goed aan eerst die licentie te installeren) alvorens je op deze computer een Windows 8 upgrade gaat uitvoeren.

[ Voor 33% gewijzigd door ProfoundValue op 25-10-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:31:
Je kunt (zoals ik al eerder verklaarde) niet een Windows 8 upgrade uitvoeren op een computer zonder OS. Hier moet minimaal Windows XP op staan (je doet er dus goed aan eerst die licentie te installeren) alvorens je op deze computer een Windows 8 upgrade gaat uitvoeren.
En dat lukt van XP 32 bit naar Windows 8 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Bij Media Markt Rijswijk (weet niet zeker of de andere MM's dit ook doen) kun je vanaf morgen de volledige Windows 8 Pro versie voor 59.99 kopen (geen upgrade dus!)
Wat staat er dan op die doos ? Retail/OEM 64 bits UK oid :? En wat is de code van deze versie :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
ProfoundValue schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:44:
Vanuit de informatie die wij van Microsoft hebben gekregen is het bij Windows 8 NIET mogelijk om een installatie op een computer zonder OS te doen via het upgrade-pakket. Nou weet ik zelf ook dat dit voorheen nog wel kon, maar dit zou vanaf Windows 8 niet meer mogelijk moeten zijn.
Dat is juist waarom ik twijfel. Natuurlijk zal microsoft zeggen dat het niet werkt, want ze willen niet dat iedereen massaal zijn oude xp licentie van de weggegooide laptop krabt. Ze willen dat mensen zo veel mogelijk op de pc die ze nu gebruiken, windows xp/vista/7 vervangen door windows 8.

Technisch gezien is het echter extra moeite om te controleren of er een legale xp aanwezig is, en bovendien vergroot het ook weer de mogelijkheden van fouten/niet werkende onderdelen. Kortom het zou mij niks verbazen dat MS dit alleen officieel uitdraagt maar er verder geen maatregelen tegen genomen heeft. Net zoals dat bij voorgaande edities was.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
v1pEr86 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:44:
[...]

En dat lukt van XP 32 bit naar Windows 8 64 bit?
Als je gewoon een clean installatie kunt doen, moet het lukken. Al zoek ik hiervoor ook nog even een bevestiging :) !!

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
DeNachtwacht schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:43:
[...]
Dat is juist waarom ik twijfel. Natuurlijk zal microsoft zeggen dat het niet werkt, want ze willen niet dat iedereen massaal zijn oude xp licentie van de weggegooide laptop krabt. Ze willen dat mensen zo veel mogelijk op de pc die ze nu gebruiken, windows xp/vista/7 vervangen door windows 8.

Technisch gezien is het echter extra moeite om te controleren of er een legale xp aanwezig is, en bovendien vergroot het ook weer de mogelijkheden van fouten/niet werkende onderdelen. Kortom het zou mij niks verbazen dat MS dit alleen officieel uitdraagt maar er verder geen maatregelen tegen genomen heeft. Net zoals dat bij voorgaande edities was.
Heel simpel gesteld: de methode die in Windows 7 / Windows Vista werkte om een clean install te doen met een upgrade licentie werkt nu niet meer. Voorheen installeerde je eerst Windows zonder een licentie key in te voeren. Dat kan nu dus niet meer (en dat heb ik niet van horen zeggen, dat heb ik zelf geprobeerd), je moet een key invullen tijdens de installatie. Dus... ze hebben we degelijk maatregelen genomen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
die licentie key heb ik wel liggen en is stuk minder moeite dan xp weer op het apparaat zetten. Nuja, morgen afwachten ;) Hoe laat komt ie online?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

posttoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Heel simpel gesteld: de methode die in Windows 7 / Windows Vista werkte om een clean install te doen met een upgrade licentie werkt nu niet meer. Voorheen installeerde je eerst Windows zonder een licentie key in te voeren. Dat kan nu dus niet meer (en dat heb ik niet van horen zeggen, dat heb ik zelf geprobeerd), je moet een key invullen tijdens de installatie. Dus... ze hebben we degelijk maatregelen genomen.
Misschien te simpel voor mij >:) , maar ik bestel een upgrade licentie en begin met de installatie van w8.
Mijn disk is leeg, en w8 vraagt om de licentie. Dan voer ik de upgrade licentie in, en dan.......?

Duidelijk is dat bij win7 het invullen van de key overgeslagen kon worden, bij w8 is deze mogelijkheid komen te vervallen. Maar hoe reageert w8 wanneer je dan je upgrade key invoert 8)7 .

Iemand dat al tegen gekomen.?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
mcv schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Misschien te simpel voor mij >:) , maar ik bestel een upgrade licentie en begin met de installatie van w8.
Mijn disk is leeg, en w8 vraagt om de licentie. Dan voer ik de upgrade licentie in, en dan.......?

Duidelijk is dat bij win7 het invullen van de key overgeslagen kon worden, bij w8 is deze mogelijkheid komen te vervallen. Maar hoe reageert w8 wanneer je dan je upgrade key invoert 8)7 .

Iemand dat al tegen gekomen.?
Het lijkt mij dat ie dan aangeeft dat het een upgrade licentie is en dat je dus niet verder kunt. Maar we zullen dat na morgen zeker weten :)

Als het zo makkelijk was, waarom zouden consumenten dan überhaupt nog een non-upgrade aanschaffen?

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 25-10-2012 15:38 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
posttoast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:38:
[...]

Het lijkt mij dat ie dan aangeeft dat het een upgrade licentie is en dat je dus niet verder kunt. Maar we zullen dat na morgen zeker weten :)

Als het zo makkelijk was, waarom zouden consumenten dan überhaupt nog een non-upgrade aanschaffen?
Of hij vraagt om de geldige key van een xp/vista/win7 installatie, dat zou het meest gebruiksvriendelijke zijn :-)

Het is toch omslachtig als je steeds 2 windows versies zou moeten installeren bij het herinstalleren van je OS...

Maar inderdaad, ik hou dit topic morgen goed in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
v1pEr86 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:40:
[...]

Of hij vraagt om de geldige key van een xp/vista/win7 installatie, dat zou het meest gebruiksvriendelijke zijn :-)

Het is toch omslachtig als je steeds 2 windows versies zou moeten installeren bij het herinstalleren van je OS...

Windows 8 heeft een functie waarbij je direct vanuit het OS een clean install kunt doen. Als je een keer opnieuw gaat installeren hoef je dus niet eerst Windows XP/Vista/7 op je machine te zetten. Tenzij je een nieuwe harddisk gaat gebruiken natuurlijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 17:27
Als ik de windows support moet geloven op de website:

Johannes F: De 30 euro versie is een upgrade download vanaf Windows 7

Daarnaast zei hij ook dat je met de upgrade niet een clean install kan doen en alleen maar je windows kan upgraden. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 36% gewijzigd door TheNightbringer op 25-10-2012 17:06 ]

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
v1pEr86 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:40:

Uiteindelijk zal je natuurlijk ook met een reguliere dvd kunnen installeren, zelfs met een illegaal gedownloade. Zolang je jouw legale key maar invult is er niets aan het handje. Da's ook de reden waarom ik het via deze weg wil doen, t is een spotgoedkope manier om een legale key te krijgen :o

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Kan niet, aangezien de €59,99 versie de upgrade-versie is. Voor 40 euro meer heb je de OEM System Builder editie, de normale versie dus waar geen eerdere licentie voor nodig is. Ik geloof niet dat een MM mag gaan stunten bij de release.

http://www.mediamarkt.nl/...,10259,350628,492187.html

Er is bij veel zaken blijkbaar verwarring over. Zo ook in onze folder (MyCom) die morgen ingaat, bij de €59,99-versie van Windows 8 staat niet dat het een upgrade is maar door het hoofdkantoor is ons via een interne memo benadrukt dat het dus wel om de upgrade gaat. De verpakkingen zelf geven dat ook aan :) al is dat dan in kleine lettertjes

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2012 20:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
Hoe weet ik welke ik kan downloaden (gewoon legaal)?

Ik draai nu Windows 7 Home Premium...
Er staan er 4 bij MS maar welke kan ik gebruiken?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 23:47
Ik heb een Windows 8 Pro installatie gedaan gisteren met een DVD van Microsoft Technet.
Hier kon ik gewoon de Licentie code overslaan, of dit ook zo is bij een Upgrade licentie weten we morgen natuurlijk pas zeker. Volgens mij is het bij een WAU (Windows Anytime Upgrade) alleen noodzakelijk om een OS geïnstalleerd te hebben. Dit was in ieder geval bij Windows Vista en Windows 7 zo

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
nils7 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:36:
Hoe weet ik welke ik kan downloaden (gewoon legaal)?

Ik draai nu Windows 7 Home Premium...
Er staan er 4 bij MS maar welke kan ik gebruiken?
www.windows.com en je belandt op de site waar je vanaf 00:00u vandaag voor 29,99 een licentie kan aanschaffen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hij is te downloaden vanaf www.windows.nl :)
Je krijgt een installer die hem automatisch voor je download en zelfs installeert als ik het goed heb. Nog 16 minuutjes geduld dan heb ik hem binnen :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tragamota
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 15:23
Hallo,

Is het ook mogelijk om van windows 8 enterprise versie te upgraden naar windows 8 pro

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het is bijna niet te geloven.

00:01 ik download het OS via www.windows.nl
00:28 klaar met downloaden en bestanden controleren
00:30 installatieproces gestart
00:50 ik zit in windows 8 dit bericht te typen ;)

het upgradetooltje checkt niet eens of je een legale windows hebt zal ik vast even meegeven. Mijn XP licentie werd niet eens gevraagd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:27

Wildfire

Joy to the world!

tragamota schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:22:
Hallo,

Is het ook mogelijk om van windows 8 enterprise versie te upgraden naar windows 8 pro

Gr.
Nee aangezien dat een downgrade zou zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmm... het ziet er allemaal wel lekker gelikt uit hoewel ik het App aanbod nog tegen vind vallen. Toch denk ik dat dit wel potentie heeft voor de desktop, de gemiddelde jan met de pet vindt dit veel fijner werken dan de reguliere windows. En voor de tweakers blijft de desktop beschikbaar.

Enige is dat het nogal zoeken is om apps in te stellen en te configureren, maar ik moet ook zeggen dat het nauwelijks nodig is zo goed is het getweakt. Morgen maar fijn ff verder mee spelen :)

Weet iemand trouwens hoe je een App uit zet (in plaats van naar de achtergrond verplaatsen)?

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-10-2012 01:33 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
@DeNachtwacht: heb je bij het kopen van die upgrade ook een key gekregen? Nu is het natuurlijk interessant om uit te zoeken of je met die key ook een clean install kunt doen, maar ik denk niet dat je daar zin in hebt ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Laatst online: 11-10 08:20
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:32:

Weet iemand trouwens hoe je een App uit zet (in plaats van naar de achtergrond verplaatsen)?
Als je naar de linkerbovenhoek gaat (en er staan apps op de achtergrond) en je schuift naar beneden of naar linksonder en je schuift naar boven dan krijg je een overzicht van die apps. Rechtsklikken en sluiten :)

[ Voor 36% gewijzigd door jfversluis op 26-10-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
Wel omslachtig, hoor. Als ik dus een dualboot Win7/Win8 installatie zou willen hebben, zou ik éérst moeten partitioneren via de W7 installer, op partitie A Win7 installeren, op partitie B Win7 installeren, en dan één van de installaties upgraden naar Win8.

Op zich geen probleem (even afgezien van het feit dat ik 3 keer een OS moet installeren), maar wel vervelend bij toekomstige herinstallaties. Een systembuilder versie is echter 5 keer zo duur. Dan is de afweging, €150 uitgeven voor de OEM versie, of €30 uitgeven en wat langer bezig zijn met installeren?

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik kan natuurlijk ook géén dualboot nemen, en volledig overstappen op Win8, maar dan wil ik niet tegen problemen aanlopen. Zoals bijvoorbeeld compatibiliteitsissues met oudere software/drivers. Of toch kleine ergernissen m.b.t. de vernieuwingen in de nieuwe Windows UI (voorheen 'Metro'), het ontbreken van het startmenu (ik weet dat dit is op te lossen via 3rd party applicaties, maar ook die moeten foutloos functioneren), en de wijzigingen in de 'ribbon' van Windows 'explorer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
@ posttoast. Ja je krijgt een key toegestuurd in je mail
@ jfversluis. Hmm.. wel een beetje omslachtig ik wil die apps direct uit hebben als ik ze weg klik.

Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg mooi vind, je moet het zien als een soort startschermlaag over je windows, waar je direct alles in ziet wat je nodig hebt. In plaats van een bureaublad waar je eerst nog allerlei programma's moet starten voordat je informatie ziet (agenda, nieuwe mails, nieuws et cetera).

nee ik denk dat MS hiermee een heel goede zet heeft gedaan, maar ik ben zelf natuurlijk wat gekleurd omdat ik al gewend ben aan windows Phone 7.5

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Seroth schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:15:
Wel omslachtig, hoor. Als ik dus een dualboot Win7/Win8 installatie zou willen hebben, zou ik éérst moeten partitioneren via de W7 installer, op partitie A Win7 installeren, op partitie B Win7 installeren, en dan één van de installaties upgraden naar Win8.

Op zich geen probleem (even afgezien van het feit dat ik 3 keer een OS moet installeren), maar wel vervelend bij toekomstige herinstallaties. Een systembuilder versie is echter 5 keer zo duur. Dan is de afweging, €150 uitgeven voor de OEM versie, of €30 uitgeven en wat langer bezig zijn met installeren?

Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik kan natuurlijk ook géén dualboot nemen, en volledig overstappen op Win8, maar dan wil ik niet tegen problemen aanlopen. Zoals bijvoorbeeld compatibiliteitsissues met oudere software/drivers. Of toch kleine ergernissen m.b.t. de vernieuwingen in de nieuwe Windows UI (voorheen 'Metro'), het ontbreken van het startmenu (ik weet dat dit is op te lossen via 3rd party applicaties, maar ook die moeten foutloos functioneren), en de wijzigingen in de 'ribbon' van Windows 'explorer'.
QFT
Die update is leuk, maar als je bij bv een nieuwe SSD opeens 2 keer windows moet installeren is snel de lol eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Seroth schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:15:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik kan natuurlijk ook géén dualboot nemen, en volledig overstappen op Win8, maar dan wil ik niet tegen problemen aanlope. Zoals bijvoorbeeld compatibiliteitsissues met oudere software/drivers. Of toch kleine ergernissen m.b.t. de vernieuwingen in de nieuwe Windows UI (voorheen 'Metro'), het ontbreken van het startmenu (ik weet dat dit is op te lossen via 3rd party applicaties, maar ook die moeten foutloos functioneren), en de wijzigingen in de 'ribbon' van Windows 'explorer'.
In de desktop loop je denk ik niet snel tegen compatibiliteitsproblemen op, dit heeft nagenoeg dezelfde look & feel als windows 7. Sowieso begint de installer met een compatibiliteitstest van al je programma's zodat je mogelijke problemen meteen ziet.

Nogmaals ik heb nu gewoon een legale key, de volgende keer download ik ergens een windows 8 dvd die ik ff brand, en ik kan gewoon met mijn key een normaal installatieproces doorlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 26-10-2012 10:18 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:17:
Nogmaals ik heb nu gewoon een legale key, de volgende keer download ik ergens een windows 8 dvd die ik ff brand, en ik kan gewoon met mijn key een normaal installatieproces doorlopen.
Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Natuurlijk. Zolang het maar Windows 8 Pro is en geen andere versie

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Natuurlijk. Zolang het maar Windows 8 Pro is en geen andere versie
Heb je een bron waar dit wordt bevestigd? Krijg je überhaupt (per mail o.i.d.) een key toegezonden bij de aanschaf van de upgradeversie van €30? Anders is het hele upgrade gebeuren wel erg snel/makkelijk te omzeilen, en is er voor de consument (buiten hoeveelheid installatielicenties) geen reden om andere versies aan te schaffen dan de upgrade versie.

Hiermee zou ook meteen mijn probleem uit de weg geholpen zijn m.b.t. het uitvoeren van schone installaties of dualboot installaties, maar ik betwijfel of het zo makkelijk is. Mijn vermoeden is dat je de key (mits je die überhaupt al apart krijgt meegeleverd) niet kunt laten verifiëren bij een andere Win8 installatie buiten de 'upgrade' variant. Anders is Microsoft wel erg dom bezig (in ons voordeel; maar desalniettemin dom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Hoelang duurt een upgrade ongeveer ?
En zie dat McAfee niet meer compatibel is met Win8
Hoe zit dit met een virus scanner, heb je in Win8 pro geen nodig ?

[ Voor 64% gewijzigd door Albert020 op 26-10-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyisboy890
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ff een vraagje tussen door, ik heb hem net gedownload en wil hem instaleren maar hij geeft aan dat de instalatie is mislukt heeft iemand hier meer last van.
Btw dit is ook de enige melding en op Google is nog niets te vinden.

Probleem opgelost, zit in gebruikers accounts 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door boyisboy890 op 26-10-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:15:
[...] @ jfversluis. Hmm.. wel een beetje omslachtig ik wil die apps direct uit hebben als ik ze weg klik. [...]
In principe hoef je die apps niet af te sluiten. Mocht je door je geheugen heen gaan doet Windows dat wel voor je. Die apps gebruiken ook geen CPU tijd, maar blijven alleen in het geheugen, wanneer je ze naar de achtergrond stopt.
Wat wel kan zijn is als je desktop programma's veel geheugen nodig hebben dit Windows niet Metro apps gaat afsluiten. Zelf heb ik zodanig veel geheugen dat ik dat scenario nog niet ben tegengekomen en de blog post van MS geeft hier ook geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mweegels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-10 08:45
Ik krijg de volgende melding van de upgrade assistant:
Windows 8 is niet beschikbaar om te downloaden. Windows 8 is helaas niet beschikbaar voor online aanschaf in uw land/regio.
Feit is dat ik reeds (langere tijd) W8 Pro op mijn laptop heb staan maar deze niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
mweegels schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:19:
Ik krijg de volgende melding van de upgrade assistant:
Windows 8 is niet beschikbaar om te downloaden. Windows 8 is helaas niet beschikbaar voor online aanschaf in uw land/regio.
Feit is dat ik reeds (langere tijd) W8 Pro op mijn laptop heb staan maar deze niet geactiveerd is.
Same here.
Er lopen al wat threads bij Microsoft hierover, officieel kan dit ook niet volgens mij, maar zou wel fijn zijn als ik gewoon alleen een key kan kopen nu en klaar is Kees.

Threads;
http://answers.microsoft....6e-43c8-9345-64d74a99e6a2

http://answers.microsoft....ea-4951-b29e-7ca66164693d

Hier ook nog een op superuser; http://superuser.com/ques...nt-available-for-download

[ Voor 5% gewijzigd door jfversluis op 26-10-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04
Seroth schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:43:
[...]

Heb je een bron waar dit wordt bevestigd? Krijg je überhaupt (per mail o.i.d.) een key toegezonden bij de aanschaf van de upgradeversie van €30? Anders is het hele upgrade gebeuren wel erg snel/makkelijk te omzeilen, en is er voor de consument (buiten hoeveelheid installatielicenties) geen reden om andere versies aan te schaffen dan de upgrade versie.

Hiermee zou ook meteen mijn probleem uit de weg geholpen zijn m.b.t. het uitvoeren van schone installaties of dualboot installaties, maar ik betwijfel of het zo makkelijk is. Mijn vermoeden is dat je de key (mits je die überhaupt al apart krijgt meegeleverd) niet kunt laten verifiëren bij een andere Win8 installatie buiten de 'upgrade' variant. Anders is Microsoft wel erg dom bezig (in ons voordeel; maar desalniettemin dom).
Ik heb gisteravond via de upgrade assistant mijn Windows 7 Ultimate geupgrade naar Windows 8. Na de betaling krijg je in de upgrade assistant je product key te zien. Deze key wordt ook naar je email gestuurd. Ik heb vervolgens gekozen om Windows 8 installatie naar mijn USB te kopieren.

Het installeren van Windows ging eigenlijk heel soepel daarna. Tijdens het opstarten de USB als opstart medium gebruiken. De bekende installatie schermen van Windows komen vervolgens gewoon. Je kan vervolgens kiezen voor een upgrade van je oude Windows, of een custom installatie. Bij de custom installatie heb je zelf de controle over je partities etc. Zelf heb ik via de custom installatie mijn partities verwijderd en opnieuw aangemaakt en vervolgens Windows 8 erop geïnstalleerd.

Ook kan ik melden dat er geen legitieme Windows XP / Vista / 7 geïnstalleerd hoeft te zijn op je computer. De upgrade assistant lijkt hier niet op te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:46
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:31:
[...]
Ik heb vervolgens gekozen om Windows 8 installatie naar mijn USB te kopieren.
Hoe heb je de win8 installatie naar je usb gekopieërd?
Het update programma geeft je toch geen iso bestand terug?

Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Als (mogelijke, zelf nog niet geprobeerd) werkende oplossing op het niet kunnen updgraden met de assistent door regio problemen;
i'd like to point out that by downloading the "assistant" app and setting it to windows XP SP3 compatibility, i've been able to bypass that error.
Bron

[ Voor 23% gewijzigd door jfversluis op 26-10-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
mathijs727 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:39:
[...]

Hoe heb je de win8 installatie naar je usb gekopieërd?
Het update programma geeft je toch geen iso bestand terug?

Mathijs
Die keuze is er wel. Je kan kiezen om direct een installatie medium aan te maken door middel van een DVD of USB. Er is ook nog een mogelijkheid om de ISO op te slaan op je computer. Dan kan je vervolgens zelf kiezen hoe je deze wilt branden / gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs727
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:46
Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Die keuze is er wel. Je kan kiezen om direct een installatie medium aan te maken door middel van een DVD of USB. Er is ook nog een mogelijkheid om de ISO op te slaan op je computer. Dan kan je vervolgens zelf kiezen hoe je deze wilt branden / gebruiken.
Kan je die dan ook meerdere keren gebruiken op dezelfde pc?
Bijvoorbeeld als ik wil wipen, dat ik win7 installeer en dan de upgrade opnieuw doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
mathijs727 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:51:
[...]

Kan je die dan ook meerdere keren gebruiken op dezelfde pc?
Bijvoorbeeld als ik wil wipen, dat ik win7 installeer en dan de upgrade opnieuw doe?
Dat durf ik niet te zeggen. Wel hoor ik vanuit de USA steeds meer mensen zeggen dat de upgrade keys gewoon retail keys zijn. Dit lijkt me echter sterk.

Ik heb nog een blog van iemand gevonden die voor mensen wellicht interessant is: http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Xorecs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:53:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. Wel hoor ik vanuit de USA steeds meer mensen zeggen dat de upgrade keys gewoon retail keys zijn. Dit lijkt me echter sterk.

Ik heb nog een blog van iemand gevonden die voor mensen wellicht interessant is: http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/
Een OEM key kun je oneindig aantal keren gebruiken op dezelfde hardware. Mocht de automatische activatie roet in het eten gooien, kun je altijd nog bellen met MS die dan handmatig de activatie laten slagen, mits dus nog steeds op dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbruijs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Als ik de upgrade assistant doorloop en op order klik, krijg ik een formulier waar enkel een adres uit de USA is in te vullen. Iemand het zelfde probleem? Ik draai overigens een Engelse OEM versie van W7. Is w8 ook te downloaden zonder U-assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:49
mbruijs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:22:
Als ik de upgrade assistant doorloop en op order klik, krijg ik een formulier waar enkel een adres uit de USA is in te vullen. Iemand het zelfde probleem? Ik draai overigens een Engelse OEM versie van W7. Is w8 ook te downloaden zonder U-assistant?
Ik lees in sommige reacties dat je bij je postcode een spatie tussen de cijfers en 2 letters moet doen! Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een legitime versie van Vista op m'n laptop staan. In het kader van een upgrade heb ik gelijk een SSD gekocht. Alleen ik moet hier eerst vista op zetten. Hoe zet ik mijn partitie over en zorg ik dat de ssd kan booten met Vista? Dan kan ik daarna met de gebrande dvd een upgrade uitvoeren (Keep Nothing of clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:11:
Ik heb een legitime versie van Vista op m'n laptop staan. In het kader van een upgrade heb ik gelijk een SSD gekocht. Alleen ik moet hier eerst vista op zetten. Hoe zet ik mijn partitie over en zorg ik dat de ssd kan booten met Vista? Dan kan ik daarna met de gebrande dvd een upgrade uitvoeren (Keep Nothing of clean install)
Vista nog even laten staan en daar de upgrade tool in draaien. Die kijkt dan of je pc windows 8 kan draaien en daarin kan je dan een key kopen had ik begrepen. Een kopie van die key krijg je via mail.

Dan kan je ofwel onmiddelijk de upgrade starten en doe je een echte upgrade. In jouw geval moet je dan eerst nog de iso op usb stick of dvd zetten en rebooten. Bij reboot kan je dan via custom install een partitie selecteren en daar kies je dan jouw SSD. Dit is dan een volledige fresh install.

Het is dus niet nodig om eerst vista op de SSD te zetten en daarover dan windows 8.

Ter info: ik heb zelf het proces nog niet doorlopen, dit is de info die ik heb gehaald uit diverse posts op fora en blogs.

[ Voor 5% gewijzigd door v1pEr86 op 26-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1pEr86 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Vista nog even laten staan en daar de upgrade tool in draaien. Die kijkt dan of je pc windows 8 kan draaien en daarin kan je dan een key kopen had ik begrepen. Een kopie van die key krijg je via mail.

Dan kan je ofwel onmiddelijk de upgrade starten en doe je een echte upgrade. In jouw geval moet je dan eerst nog de iso op usb stick of dvd zetten en rebooten. Bij reboot kan je dan via custom install een partitie selecteren en daar kies je dan jouw SSD. Dit is dan een volledige fresh install.

Het is dus niet nodig om eerst vista op de SSD te zetten en daarover dan windows 8.

Ter info: ik heb zelf het proces nog niet doorlopen, dit is de info die ik heb gehaald uit diverse posts op fora en blogs.
Dit zijn precies de stappen die ik doorlopen heb. Ik krijg na de (verder vlekkeloze) installatie de melding dat de upgrade niet vanaf een eerdere versie van windows geinstalleerd is (iets in die trand). Ik zou een externe 2,5 inch casing kunnen kopen en dan daar W8 op installeren. Weet alleen niet of dat werkt en kost mij ook weer geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Dit zijn precies de stappen die ik doorlopen heb. Ik krijg na de (verder vlekkeloze) installatie de melding dat de upgrade niet vanaf een eerdere versie van windows geinstalleerd is (iets in die trand). Ik zou een externe 2,5 inch casing kunnen kopen en dan daar W8 op installeren. Weet alleen niet of dat werkt en kost mij ook weer geld....
Kan je dit eens proberen?

1. Press Windows key + X then click Run, then type: slui.exe 4
2. Next press the 'ENTER' key
3. Select your 'Country' from the list.
4. Choose the 'Phone Activation' option.
5. Stay on the phone (do not select/press any options) and wait for a person to help you with activation.
6. Explain your problem clearly to the support person.

Gezien je een legale Vista hebt sta je recht in je schoenen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbruijs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Fikkie007 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:55:
[...]

Ik lees in sommige reacties dat je bij je postcode een spatie tussen de cijfers en 2 letters moet doen! Misschien is dat het?
Geprobeerd: Download nog 4 minuten resterend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v1pEr86 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:31:
[...]

Kan je dit eens proberen?

1. Press Windows key + X then click Run, then type: slui.exe 4
2. Next press the 'ENTER' key
3. Select your 'Country' from the list.
4. Choose the 'Phone Activation' option.
5. Stay on the phone (do not select/press any options) and wait for a person to help you with activation.
6. Explain your problem clearly to the support person.

Gezien je een legale Vista hebt sta je recht in je schoenen :-)
Ik heb die optie niet. Iemand anders nog ideeen?

Net gebeld met Microsoft; Ze kunnen mij niet helpen. Er dient eerste een legale versie van vista op de ssd te staan, voordat ik de upgrade kan starten. Hoe krijg je een partitie van vista op de SSD (het is een laptop). Heb wel een externe HDD en een synology waar de 2.5 inch misschien inpast.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Ik heb die optie niet. Iemand anders nog ideeen?

Net gebeld met Microsoft; Ze kunnen mij niet helpen. Er dient eerste een legale versie van vista op de ssd te staan, voordat ik de upgrade kan starten. Hoe krijg je een partitie van vista op de SSD (het is een laptop). Heb wel een externe HDD en een synology waar de 2.5 inch misschien inpast.
Uit je verhaal kan ik afleiden dat je geen Vista CD hebt?

Wat ik zou doen is een illegale Vista cd downloaden en met de legale key installeren op de SSD en daarbovenop den windows 8 met een clean install.

Een andere optie is je hdd met vista clonen naar de SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed, maar we kunnen dus concluderen dat een clean install met die upgrade-actie-versie niet mogelijk is? Was te verwachten, maar toch jammer :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Laatst online: 09-10 17:17
posttoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:24:
Goed, maar we kunnen dus concluderen dat een clean install met die upgrade-actie-versie niet mogelijk is? Was te verwachten, maar toch jammer :)
Als je dit leest, dan zie je dat een clean install wel degelijk mogelijk is, zelfs zonder legale vorige versie
http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hellhound schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Als je dit leest, dan zie je dat een clean install wel degelijk mogelijk is, zelfs zonder legale vorige versie
http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/
Het verschil is dat die blogger wel degelijk een Windows installatie op zijn harddisk heeft staan. Hij wist die partitie pas tijdens het installeren. Dan heeft de setup die check dus al kunnen doen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarna heeft ie een USB stick gemaakt en die op een schone, lege schijf geïnstalleerd. Ik wacht de ervaringen even af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Het is geen koshere suggestie maar je kan ook gewoon een illegale windows (7) op je SSD installeren en dan de clean install doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:37:
Daarna heeft ie een USB stick gemaakt en die op een schone, lege schijf geïnstalleerd. Ik wacht de ervaringen even af. ;)
Hm, het is een beetje dubieus als je het mij vraagt.
Hij zegt;
If you want to start completely fresh, you will have to install Windows 8 Pro off the USB Drive / DVD you created. Make sure you set your DVD drive / USB as first priority on the boot sequence in your BIOS and you get the familiar fresh Windows installation screen. You can set your partitions and the like. As per usual, I deleted all partitions of my Windows 7 installation and formatted before putting Windows 8 on it.
Je kunt daaruit niet duidelijk opmaken of hij de partities/format vooraf weg heeft gegooid, of vanuit de Windows 8 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Laatst online: 09-10 17:17
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:37:
Ja precies dat bedoel ik dus, beneden vanaf "A Proper Clean Install" lezen, hij heeft een usb/dvd gebrand en daarna moet je dus wel helemaal opnieuw booten en dan kun je gewoon fresh installen en ook bepalen of je de HD helemaal wilt formatten, volgens mij gaat dit dus gewoon werken. Voor 30 euro wil ik hem ook wel, meer mag het niet kosten :D

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Hellhound schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

Ja precies dat bedoel ik dus, beneden vanaf "A Proper Clean Install" lezen, hij heeft een usb/dvd gebrand en daarna moet je dus wel helemaal opnieuw booten en dan kun je gewoon fresh installen en ook bepalen of je de HD helemaal wilt formatten, volgens mij gaat dit dus gewoon werken. Voor 30 euro wil ik hem ook wel, meer mag het niet kosten :D
Maar zoals posttoast terecht aangeeft; als jij de format pas uitvoert vanaf de Windows 8 setup, dan kan de setup tijdens het opstarten (van de setup) al kunnen checken of je al een Windows installatie hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Ik koop straks een SSD en doe dan de installatie.

Ik heb enkel een legale XP (SP2) 32 bit en wil uiteindelijk een windows 8 64 bit als eindresultaat, zal mijn bevindingen nog posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
volgens mij was 32 -> 64 niet mogelijk .....
(zoiets stond op de upgrade offer site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie Microsoft melden dat als je de ISO/USB optie kiest dat je dan je bestaande settings en files niet kan bewaren. Dat lijkt me raar, ik wil graag een fysieke kopie maken van de install disk, maar dan wel mijn settings etc bewaren.
Kan dit nu wel of niet?

Deze tekst dus: Als u uw pc wilt opstarten vanuit een verwijderbaar medium dat is aangemaakt tijdens het downloaden van de upgrade-bestanden van Windows 8, kunt u uw apps, Windows-instellingen en persoonlijke bestanden niet bewaren als u een upgrade uitvoert.

Kan je ervoor kiezen wel de DVD te branden oid, maar er niet vanaf te starten?

[ Voor 39% gewijzigd door max3D op 26-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
DCG909 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:46:
volgens mij was 32 -> 64 niet mogelijk .....
(zoiets stond op de upgrade offer site)
http://answers.microsoft....57-4970-897e-dcb4d1bfb712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
Met betrekking tot de 32/64 bits zie;

http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Als u van een 32-bits versie van Windows wilt overschakelen naar een 64-bits versie van Windows 7, moet u een back-up van uw bestanden maken en de optie Aangepast kiezen tijdens de installatie van Windows 7. Vervolgens moet u uw bestanden terugzetten en uw programma's opnieuw installeren. Zie Windows 7 installeren en opnieuw installeren voor meer informatie over het uitvoeren van een aangepaste installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:47:
Ik zie Microsoft melden dat als je de ISO/USB optie kiest dat je dan je bestaande settings en files niet kan bewaren. Dat lijkt me raar, ik wil graag een fysieke kopie maken van de install disk, maar dan wel mijn settings etc bewaren.
Kan dit nu wel of niet?

Deze tekst dus: Als u uw pc wilt opstarten vanuit een verwijderbaar medium dat is aangemaakt tijdens het downloaden van de upgrade-bestanden van Windows 8, kunt u uw apps, Windows-instellingen en persoonlijke bestanden niet bewaren als u een upgrade uitvoert.

Kan je ervoor kiezen wel de DVD te branden oid, maar er niet vanaf te starten?
Toch niet zo raar? Volgens mij raden ze aan om na installatie een volledige backup te draaien zodat je een as-is hebt van de upgrade.
De rest begint er steeds meer op te lijken dat je op een kale schijf zonder verdwaalde OSen op je systeem gewoon kan installeren. Scheelt weer veel ellende bij een herinstal.

Edit
Kan je ervoor kiezen trouwens om een ISO voor op DVD én een USB-stick te maken? Kan je die USB optie in eerste instantie ook op een NAS of HD installeren dat je hem later kopieert naar een stick?
Of staan op de DVD exact dezelfde bestanden als op de stick als je de ISO uitpakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 26-10-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Senor Sjon, maar daarmee weet ik nog niet of ik mijn settings kan houden als ik wél de ISO wil, maar niet vanaf dat medium W8 will installeren. Iemand die het gedaan heeft en het kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd een (zo standaard mogelijke) US versie van Windows geïnstalleerd door de jaren heen (vooral voor de taal). Is het nog steeds zo dat er verschillende taal-uitvoeringen van Windows zijn, of is er nu één (generieke) versie, waar je bij de installatie zélf de (interface) taal kunt ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:52:
Ik heb altijd een (zo standaard mogelijke) US versie van Windows geïnstalleerd door de jaren heen (vooral voor de taal). Is het nog steeds zo dat er verschillende taal-uitvoeringen van Windows zijn, of is er nu één (generieke) versie, waar je bij de installatie zélf de (interface) taal kunt ingeven?
Je kan zelf de taal opgeven, ik kwam van een engelse en zit nu op Nederlands.

Ik heb net eerst op m'n laptop windows 7 (niet geactiveerd) geïnstalleerd en daarna Windows 8. Dit lost de problemen op die ik had met de harde schijf wissel icm upgrade van vista naar Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:09:
Kan je ervoor kiezen trouwens om een ISO voor op DVD én een USB-stick te maken? Kan je die USB optie in eerste instantie ook op een NAS of HD installeren dat je hem later kopieert naar een stick?
Of staan op de DVD exact dezelfde bestanden als op de stick als je de ISO uitpakt?
ja dat kan, je kan eerst de ISO opslaan en dan sluit de installer af. Maar op je desktop staat er een icoon om de installatie weer te starten wat je naar het scherm brengt na de aankoop. Kan je dus opnieuw een iso maken, usb stick maken of de upgrade meteen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik had W8 RTM draaien.

Dus upgrade tool gestart:
-moest in win7 compatibility mode anders werkte niet
-spatie in de postcode
-Iso gedownload
-bij control panel gegeven code ingevoerd en registratie ok...

hmm maar nu heb ik RTM versie toch draaien.... toch? RTM=final...
bij winver staat build 9200, dus ik twijfel...

Dus toch maar iso branden
-booten van dvd
-serial invoeren
-kun je gewoon custom install kiezen
-format C-drive en clean install (dus ja dat kan met je upgrade serial)
-standaard wil hij dan alleen op UK niet US trouwens.. heeft misschien met NL region te maken??
-registratie staat weer op ok

Nu weer live op clean install... winver zegt weer build 9200 dus voor niets gedaan :D

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:11:
Het simpelst is denk ik via een torrent site de volledige versie van Windows 8 Pro downloaden, en je win8 upgrade key hiervoor gebruiken. 99% kans dat dit gewoon lukt. Anders zou niemand meer over 3 jaar bijv. een nieuwe harde schijf in zijn pc kunnen gooien zonder dat ie eerst weer een oude windows xp/vista/8 installeert.

Dit laatste is anders de oplossing, hoe lastig die ook is. Laat vooral ook even weten of optie 1 lukt :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Tip voor degenen die vanaf een windows xp/vista/7 zijn geupdated met een schone installatie naar windows 8.

Zelfs als je een clean upgrade uitvoert wordt er een windows.old map aangemaakt op de C schijf waar je maar een paar gigabyte kan verwijderen. De map die blijft staan is al snel 15-20gb groot en zeker op een SSD zonde van de ruimte als je toch zeker weet dat je er niks meer van nodig hebt. Verwijderen kan echter niet zomaar.

Wat moet je doen:
1. ga naar eigenschappen vd c schijf (via rechtermuisknop op c:)
2. ga naar schijfopruiming
3. klik aan systeem bestanden opschonen
4. nu kan je in schijfopruiming 3 hele grote bestanden aanvinken met namen als oude windows versie. Bij mij kon ik hierdoor 25,6 gb vrij maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

Het simpelst is denk ik via een torrent site de volledige versie van Windows 8 Pro downloaden, en je win8 upgrade key hiervoor gebruiken. 99% kans dat dit gewoon lukt. Anders zou niemand meer over 3 jaar bijv. een nieuwe harde schijf in zijn pc kunnen gooien zonder dat ie eerst weer een oude windows xp/vista/8 installeert.

Dit laatste is anders de oplossing, hoe lastig die ook is. Laat vooral ook even weten of optie 1 lukt :)
Ik zou nooit maar dan ook nooit een Windows 8 DVD downloaden van een torrent site als je gewoon een legale product key hebt. Overigens schijn je met de Windows 8 Upgrade dvd ook een 'clean install' te kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:52:
Het is bijna niet te geloven.

00:01 ik download het OS via www.windows.nl
00:28 klaar met downloaden en bestanden controleren
00:30 installatieproces gestart
00:50 ik zit in windows 8 dit bericht te typen ;)

het upgradetooltje checkt niet eens of je een legale windows hebt zal ik vast even meegeven. Mijn XP licentie werd niet eens gevraagd.
Zou je willen proberen een clean install te draaien? Ik zit hier op een non-genuine windows 7 omdat windows 8 al aangekondigt was toen ik mijn pc bouwde en toen zoiets had van "ik koop 't wel als 't echt uit is". Wil graag weten of ik op een compleet lege partitie deze versie ook kan installeren zonder dat ik een andere windows key heb, heb namelijk weinig behoefte aan het bewaren van alles wat er nu op staat.

Ik wil in de toekomst namelijk niet met een situatie zitten waar ik niet meer complete clean install na een format kan doen omdat ik niet kan verifyen via die tool.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:53:
[...]

Ik zou nooit maar dan ook nooit een Windows 8 DVD downloaden van een torrent site als je gewoon een legale product key hebt. Overigens schijn je met de Windows 8 Upgrade dvd ook een 'clean install' te kunnen doen....
Wat een onzin, als de hash van de DVD die je op een torrentsite pakt overeen komt met het origineel is hij net zo prima hoor. Als het precies dezelfde bitjes heeft is hij identiek, of hij nou van een torrentsite, van een server van Microsoft of uit de keukenla van mijn oma komt.

Overigens: het is dus maar de vraag of je echt een clean install kunt doen. In dit topic staat al de ervaring van iemand die het niet gelukt is. En met clean install bedoel ik dus ook echt clean install, op een harddisk waar helemaal niets op staat.

[ Voor 16% gewijzigd door posttoast op 26-10-2012 22:11 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Wat een onzin, als de hash van de DVD die je op een torrentsite pakt overeen komt met het origineel is hij net zo prima hoor. Als het precies dezelfde bitjes heeft is hij identiek, of hij nou van een torrentsite, van een server van Microsoft of uit de keukenla van mijn oma komt.

Overigens: het is dus maar de vraag of je echt een clean install kunt doen. In dit topic staat al de ervaring van iemand die het niet gelukt is. En met clean install bedoel ik dus ook echt clean install, op een harddisk waar helemaal niets op staat.
Ik probeer nu wel even een 100% clean install. Heb net de key binnen. Als het misgaat heb ik geen back-up OS om op terug te vallen, dus hoop dat het werkt ;). Heb over een minuut of 20-30 de installatie bestanden binnen. Wat is de beste manier om te formatten voordat ik boot vanaf de USB drive die ik ga aanmaken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:30:
[...]

Ik probeer nu wel even een 100% clean install. Heb net de key binnen. Als het misgaat heb ik geen back-up OS om op terug te vallen, dus hoop dat het werkt ;).
Formatteer je je disk dan ook even vanuit een andere tool, dus voordat je het installatieproces in gaat? Ben benieuwd :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Formatteer je je disk dan ook even vanuit een andere tool, dus voordat je het installatieproces in gaat? Ben benieuwd :)
Zie mijn edit. Ik ben alleen bang dat ik maar 1 usb stick hier heb. Dus als er een manier is om mijn bootdrive te formatten zonder usb stick, let me know. Ik heb ook geen dvd-drive er in zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Laatst online: 16:30
Ik heb zelf een Upgrade gedownload en als ISO gebrand.
Toen de HDD met Win7 uit de PC gehaald, en er een andere met alleen een oude data partitie ingestopt.

Boot van DVD, kies voor clean install, verwijder de bestaande partitie en maak een nieuwe aan, en installatie loopt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Zie mijn edit. Ik ben alleen bang dat ik maar 1 usb stick hier heb. Dus als er een manier is om mijn bootdrive te formatten zonder usb stick, let me know.
Booten vanaf de Windows USB stick in het scherm waar je de partitie moet klikken even op Ehh F8 / F10 of ALT-F10 drukken (vergeet altijd welke key het is in Windows Setup) en dan ff intypen :

Diskpart
List disk (onthoud het nummer van je HDD)
Select disk * (waar * het nummer is van je HDD)
Clean

Vervolgens 2x exit
en dan eventueel rebooten (mocht je de partielijst niet kunnen refreshen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:39:
[...]

Booten vanaf de Windows USB stick in het scherm waar je de partitie moet klikken even op Ehh F8 / F10 of ALT-F10 drukken (vergeet altijd welke key het is in Windows Setup) en dan ff intypen :

Diskpart
List disk (onthoud het nummer van je HDD)
Select disk * (waar * het nummer is van je HDD)
Clean

Vervolgens 2x exit
en dan eventueel rebooten (mocht je de partielijst niet kunnen refreshen)
Maar dan zit ik nog steeds met windows tools te werken. We willen eigenlijk weten of de Upgrade key een volledige retail key is. En als ik de reactie hierboven lees is dat zo. Hoef ik zelf niet te gaan stunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

Maar dan zit ik nog steeds met windows tools te werken. We willen eigenlijk weten of de Upgrade key een volledige retail key is. En als ik de reactie hierboven lees is dat zo. Hoef ik zelf niet te gaan stunten ;)
Ehh...als ik m'n disk clean, neem van mij aan..dan is die disk leeg hoor. Daarna rebooten...tja...je bent wel heel paranoia als je denkt dat Windows iets wegschrijft ofzo...waardoor je dus een Upgrade doet.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Ehh...als ik m'n disk clean, neem van mij aan..dan is die disk leeg hoor. Daarna rebooten...tja...je bent wel heel paranoia als je denkt dat Windows iets wegschrijft ofzo...waardoor je dus een Upgrade doet.
Natuurlijk is het bizar als ze het zouden doen, naar bijvoorbeeld de USB drive, maar je kan het beter uitsluiten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:44:
[...]

Natuurlijk is het bizar als ze het zouden doen, naar bijvoorbeeld de USB drive, maar je kan het beter uitsluiten :P .
Pfff...paranoia dus :) Maar eh..je kunt dezelfde actie ook van DVD uitvoeren.....dan kun je nergens naar schrijven he...of eh...wacht als het een brandbare dvd is en je stopt de dvd in de brander |:( |:(

Nee ff serieus...tuurlijk kun je het zekere voor het onzekere nemen, maar dit vind ik wel wat overdreven hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hier ben ik het dan wel weer met TheVMaster eens. Je kunt best formatteren vanuit de Windows setup als je daarna maar een keer reboot en opnieuw begint. Je start dan een setup zonder dat er een Windows installatie bestaat. Als dat werkt, dan werkt een clean install dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Maar zullen we de Windows 8 discussie even lekker in het grote Windows 8 topic voortzetten?.

>> Graag verder in [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.