Wel omslachtig, hoor. Als ik dus een dualboot Win7/Win8 installatie zou willen hebben, zou ik éérst moeten partitioneren via de W7 installer, op partitie A Win7 installeren, op partitie B Win7 installeren, en dan één van de installaties upgraden naar Win8.
Op zich geen probleem (even afgezien van het feit dat ik 3 keer een OS moet installeren), maar wel vervelend bij toekomstige herinstallaties. Een systembuilder versie is echter 5 keer zo duur. Dan is de afweging, €150 uitgeven voor de OEM versie, of €30 uitgeven en wat langer bezig zijn met installeren?
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik kan natuurlijk ook géén dualboot nemen, en volledig overstappen op Win8, maar dan wil ik niet tegen problemen aanlopen. Zoals bijvoorbeeld compatibiliteitsissues met oudere software/drivers. Of toch kleine ergernissen m.b.t. de vernieuwingen in de nieuwe Windows UI (voorheen 'Metro'), het ontbreken van het startmenu (ik weet dat dit is op te lossen via 3rd party applicaties, maar ook die moeten foutloos functioneren), en de wijzigingen in de 'ribbon' van Windows 'explorer'.