[windows 8] een upgrade versie upgraden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.912 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie Microsoft melden dat als je de ISO/USB optie kiest dat je dan je bestaande settings en files niet kan bewaren. Dat lijkt me raar, ik wil graag een fysieke kopie maken van de install disk, maar dan wel mijn settings etc bewaren.
Kan dit nu wel of niet?

Deze tekst dus: Als u uw pc wilt opstarten vanuit een verwijderbaar medium dat is aangemaakt tijdens het downloaden van de upgrade-bestanden van Windows 8, kunt u uw apps, Windows-instellingen en persoonlijke bestanden niet bewaren als u een upgrade uitvoert.

Kan je ervoor kiezen wel de DVD te branden oid, maar er niet vanaf te starten?

[ Voor 39% gewijzigd door max3D op 26-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 17:51
DCG909 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:46:
volgens mij was 32 -> 64 niet mogelijk .....
(zoiets stond op de upgrade offer site)
http://answers.microsoft....57-4970-897e-dcb4d1bfb712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 08:20
Met betrekking tot de 32/64 bits zie;

http://windows.microsoft....requently-asked-questions
Als u van een 32-bits versie van Windows wilt overschakelen naar een 64-bits versie van Windows 7, moet u een back-up van uw bestanden maken en de optie Aangepast kiezen tijdens de installatie van Windows 7. Vervolgens moet u uw bestanden terugzetten en uw programma's opnieuw installeren. Zie Windows 7 installeren en opnieuw installeren voor meer informatie over het uitvoeren van een aangepaste installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:47:
Ik zie Microsoft melden dat als je de ISO/USB optie kiest dat je dan je bestaande settings en files niet kan bewaren. Dat lijkt me raar, ik wil graag een fysieke kopie maken van de install disk, maar dan wel mijn settings etc bewaren.
Kan dit nu wel of niet?

Deze tekst dus: Als u uw pc wilt opstarten vanuit een verwijderbaar medium dat is aangemaakt tijdens het downloaden van de upgrade-bestanden van Windows 8, kunt u uw apps, Windows-instellingen en persoonlijke bestanden niet bewaren als u een upgrade uitvoert.

Kan je ervoor kiezen wel de DVD te branden oid, maar er niet vanaf te starten?
Toch niet zo raar? Volgens mij raden ze aan om na installatie een volledige backup te draaien zodat je een as-is hebt van de upgrade.
De rest begint er steeds meer op te lijken dat je op een kale schijf zonder verdwaalde OSen op je systeem gewoon kan installeren. Scheelt weer veel ellende bij een herinstal.

Edit
Kan je ervoor kiezen trouwens om een ISO voor op DVD én een USB-stick te maken? Kan je die USB optie in eerste instantie ook op een NAS of HD installeren dat je hem later kopieert naar een stick?
Of staan op de DVD exact dezelfde bestanden als op de stick als je de ISO uitpakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 26-10-2012 16:10 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Senor Sjon, maar daarmee weet ik nog niet of ik mijn settings kan houden als ik wél de ISO wil, maar niet vanaf dat medium W8 will installeren. Iemand die het gedaan heeft en het kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd een (zo standaard mogelijke) US versie van Windows geïnstalleerd door de jaren heen (vooral voor de taal). Is het nog steeds zo dat er verschillende taal-uitvoeringen van Windows zijn, of is er nu één (generieke) versie, waar je bij de installatie zélf de (interface) taal kunt ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:52:
Ik heb altijd een (zo standaard mogelijke) US versie van Windows geïnstalleerd door de jaren heen (vooral voor de taal). Is het nog steeds zo dat er verschillende taal-uitvoeringen van Windows zijn, of is er nu één (generieke) versie, waar je bij de installatie zélf de (interface) taal kunt ingeven?
Je kan zelf de taal opgeven, ik kwam van een engelse en zit nu op Nederlands.

Ik heb net eerst op m'n laptop windows 7 (niet geactiveerd) geïnstalleerd en daarna Windows 8. Dit lost de problemen op die ik had met de harde schijf wissel icm upgrade van vista naar Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Laatst online: 09-10 17:51
Senor Sjon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:09:
Kan je ervoor kiezen trouwens om een ISO voor op DVD én een USB-stick te maken? Kan je die USB optie in eerste instantie ook op een NAS of HD installeren dat je hem later kopieert naar een stick?
Of staan op de DVD exact dezelfde bestanden als op de stick als je de ISO uitpakt?
ja dat kan, je kan eerst de ISO opslaan en dan sluit de installer af. Maar op je desktop staat er een icoon om de installatie weer te starten wat je naar het scherm brengt na de aankoop. Kan je dus opnieuw een iso maken, usb stick maken of de upgrade meteen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik had W8 RTM draaien.

Dus upgrade tool gestart:
-moest in win7 compatibility mode anders werkte niet
-spatie in de postcode
-Iso gedownload
-bij control panel gegeven code ingevoerd en registratie ok...

hmm maar nu heb ik RTM versie toch draaien.... toch? RTM=final...
bij winver staat build 9200, dus ik twijfel...

Dus toch maar iso branden
-booten van dvd
-serial invoeren
-kun je gewoon custom install kiezen
-format C-drive en clean install (dus ja dat kan met je upgrade serial)
-standaard wil hij dan alleen op UK niet US trouwens.. heeft misschien met NL region te maken??
-registratie staat weer op ok

Nu weer live op clean install... winver zegt weer build 9200 dus voor niets gedaan :D

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:11:
Ik heb een legitime versie van Vista op m'n laptop staan. In het kader van een upgrade heb ik gelijk een SSD gekocht. Alleen ik moet hier eerst vista op zetten. Hoe zet ik mijn partitie over en zorg ik dat de ssd kan booten met Vista? Dan kan ik daarna met de gebrande dvd een upgrade uitvoeren (Keep Nothing of clean install)
Het simpelst is denk ik via een torrent site de volledige versie van Windows 8 Pro downloaden, en je win8 upgrade key hiervoor gebruiken. 99% kans dat dit gewoon lukt. Anders zou niemand meer over 3 jaar bijv. een nieuwe harde schijf in zijn pc kunnen gooien zonder dat ie eerst weer een oude windows xp/vista/8 installeert.

Dit laatste is anders de oplossing, hoe lastig die ook is. Laat vooral ook even weten of optie 1 lukt :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Tip voor degenen die vanaf een windows xp/vista/7 zijn geupdated met een schone installatie naar windows 8.

Zelfs als je een clean upgrade uitvoert wordt er een windows.old map aangemaakt op de C schijf waar je maar een paar gigabyte kan verwijderen. De map die blijft staan is al snel 15-20gb groot en zeker op een SSD zonde van de ruimte als je toch zeker weet dat je er niks meer van nodig hebt. Verwijderen kan echter niet zomaar.

Wat moet je doen:
1. ga naar eigenschappen vd c schijf (via rechtermuisknop op c:)
2. ga naar schijfopruiming
3. klik aan systeem bestanden opschonen
4. nu kan je in schijfopruiming 3 hele grote bestanden aanvinken met namen als oude windows versie. Bij mij kon ik hierdoor 25,6 gb vrij maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07

TheVMaster

Moderator WOS
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

Het simpelst is denk ik via een torrent site de volledige versie van Windows 8 Pro downloaden, en je win8 upgrade key hiervoor gebruiken. 99% kans dat dit gewoon lukt. Anders zou niemand meer over 3 jaar bijv. een nieuwe harde schijf in zijn pc kunnen gooien zonder dat ie eerst weer een oude windows xp/vista/8 installeert.

Dit laatste is anders de oplossing, hoe lastig die ook is. Laat vooral ook even weten of optie 1 lukt :)
Ik zou nooit maar dan ook nooit een Windows 8 DVD downloaden van een torrent site als je gewoon een legale product key hebt. Overigens schijn je met de Windows 8 Upgrade dvd ook een 'clean install' te kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:52:
Het is bijna niet te geloven.

00:01 ik download het OS via www.windows.nl
00:28 klaar met downloaden en bestanden controleren
00:30 installatieproces gestart
00:50 ik zit in windows 8 dit bericht te typen ;)

het upgradetooltje checkt niet eens of je een legale windows hebt zal ik vast even meegeven. Mijn XP licentie werd niet eens gevraagd.
Zou je willen proberen een clean install te draaien? Ik zit hier op een non-genuine windows 7 omdat windows 8 al aangekondigt was toen ik mijn pc bouwde en toen zoiets had van "ik koop 't wel als 't echt uit is". Wil graag weten of ik op een compleet lege partitie deze versie ook kan installeren zonder dat ik een andere windows key heb, heb namelijk weinig behoefte aan het bewaren van alles wat er nu op staat.

Ik wil in de toekomst namelijk niet met een situatie zitten waar ik niet meer complete clean install na een format kan doen omdat ik niet kan verifyen via die tool.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:53:
[...]

Ik zou nooit maar dan ook nooit een Windows 8 DVD downloaden van een torrent site als je gewoon een legale product key hebt. Overigens schijn je met de Windows 8 Upgrade dvd ook een 'clean install' te kunnen doen....
Wat een onzin, als de hash van de DVD die je op een torrentsite pakt overeen komt met het origineel is hij net zo prima hoor. Als het precies dezelfde bitjes heeft is hij identiek, of hij nou van een torrentsite, van een server van Microsoft of uit de keukenla van mijn oma komt.

Overigens: het is dus maar de vraag of je echt een clean install kunt doen. In dit topic staat al de ervaring van iemand die het niet gelukt is. En met clean install bedoel ik dus ook echt clean install, op een harddisk waar helemaal niets op staat.

[ Voor 16% gewijzigd door posttoast op 26-10-2012 22:11 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:10:
[...]

Wat een onzin, als de hash van de DVD die je op een torrentsite pakt overeen komt met het origineel is hij net zo prima hoor. Als het precies dezelfde bitjes heeft is hij identiek, of hij nou van een torrentsite, van een server van Microsoft of uit de keukenla van mijn oma komt.

Overigens: het is dus maar de vraag of je echt een clean install kunt doen. In dit topic staat al de ervaring van iemand die het niet gelukt is. En met clean install bedoel ik dus ook echt clean install, op een harddisk waar helemaal niets op staat.
Ik probeer nu wel even een 100% clean install. Heb net de key binnen. Als het misgaat heb ik geen back-up OS om op terug te vallen, dus hoop dat het werkt ;). Heb over een minuut of 20-30 de installatie bestanden binnen. Wat is de beste manier om te formatten voordat ik boot vanaf de USB drive die ik ga aanmaken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:30:
[...]

Ik probeer nu wel even een 100% clean install. Heb net de key binnen. Als het misgaat heb ik geen back-up OS om op terug te vallen, dus hoop dat het werkt ;).
Formatteer je je disk dan ook even vanuit een andere tool, dus voordat je het installatieproces in gaat? Ben benieuwd :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Formatteer je je disk dan ook even vanuit een andere tool, dus voordat je het installatieproces in gaat? Ben benieuwd :)
Zie mijn edit. Ik ben alleen bang dat ik maar 1 usb stick hier heb. Dus als er een manier is om mijn bootdrive te formatten zonder usb stick, let me know. Ik heb ook geen dvd-drive er in zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Laatst online: 16:30
Ik heb zelf een Upgrade gedownload en als ISO gebrand.
Toen de HDD met Win7 uit de PC gehaald, en er een andere met alleen een oude data partitie ingestopt.

Boot van DVD, kies voor clean install, verwijder de bestaande partitie en maak een nieuwe aan, en installatie loopt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Zie mijn edit. Ik ben alleen bang dat ik maar 1 usb stick hier heb. Dus als er een manier is om mijn bootdrive te formatten zonder usb stick, let me know.
Booten vanaf de Windows USB stick in het scherm waar je de partitie moet klikken even op Ehh F8 / F10 of ALT-F10 drukken (vergeet altijd welke key het is in Windows Setup) en dan ff intypen :

Diskpart
List disk (onthoud het nummer van je HDD)
Select disk * (waar * het nummer is van je HDD)
Clean

Vervolgens 2x exit
en dan eventueel rebooten (mocht je de partielijst niet kunnen refreshen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:39:
[...]

Booten vanaf de Windows USB stick in het scherm waar je de partitie moet klikken even op Ehh F8 / F10 of ALT-F10 drukken (vergeet altijd welke key het is in Windows Setup) en dan ff intypen :

Diskpart
List disk (onthoud het nummer van je HDD)
Select disk * (waar * het nummer is van je HDD)
Clean

Vervolgens 2x exit
en dan eventueel rebooten (mocht je de partielijst niet kunnen refreshen)
Maar dan zit ik nog steeds met windows tools te werken. We willen eigenlijk weten of de Upgrade key een volledige retail key is. En als ik de reactie hierboven lees is dat zo. Hoef ik zelf niet te gaan stunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:40:
[...]

Maar dan zit ik nog steeds met windows tools te werken. We willen eigenlijk weten of de Upgrade key een volledige retail key is. En als ik de reactie hierboven lees is dat zo. Hoef ik zelf niet te gaan stunten ;)
Ehh...als ik m'n disk clean, neem van mij aan..dan is die disk leeg hoor. Daarna rebooten...tja...je bent wel heel paranoia als je denkt dat Windows iets wegschrijft ofzo...waardoor je dus een Upgrade doet.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:42:
[...]

Ehh...als ik m'n disk clean, neem van mij aan..dan is die disk leeg hoor. Daarna rebooten...tja...je bent wel heel paranoia als je denkt dat Windows iets wegschrijft ofzo...waardoor je dus een Upgrade doet.
Natuurlijk is het bizar als ze het zouden doen, naar bijvoorbeeld de USB drive, maar je kan het beter uitsluiten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:44:
[...]

Natuurlijk is het bizar als ze het zouden doen, naar bijvoorbeeld de USB drive, maar je kan het beter uitsluiten :P .
Pfff...paranoia dus :) Maar eh..je kunt dezelfde actie ook van DVD uitvoeren.....dan kun je nergens naar schrijven he...of eh...wacht als het een brandbare dvd is en je stopt de dvd in de brander |:( |:(

Nee ff serieus...tuurlijk kun je het zekere voor het onzekere nemen, maar dit vind ik wel wat overdreven hoor.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 26-10-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hier ben ik het dan wel weer met TheVMaster eens. Je kunt best formatteren vanuit de Windows setup als je daarna maar een keer reboot en opnieuw begint. Je start dan een setup zonder dat er een Windows installatie bestaat. Als dat werkt, dan werkt een clean install dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Maar zullen we de Windows 8 discussie even lekker in het grote Windows 8 topic voortzetten?.

>> Graag verder in [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.