There is no place like 127.0.0.1
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gebruik al zeker een jaar google music. Nu krijg ik als ik de app open het aanbod van ze om een trial te proberen "Try google Play music all acces". Als ik op "try it for free" druk krijg ik de volgende foutmelding: Error the requested item could not be found. Iemand een oplossing hiervoor?
Proxy... Het is US only die service.hans180 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:38:
Beste mensen
Ik gebruik al zeker een jaar google music. Nu krijg ik als ik de app open het aanbod van ze om een trial te proberen "Try google Play music all acces". Als ik op "try it for free" druk krijg ik de volgende foutmelding: Error the requested item could not be found. Iemand een oplossing hiervoor?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 90% gewijzigd door jellydaddy op 20-05-2013 20:34 ]
Waarom dat sowieso gebruiken? Zit gewoon in Android toch?CLB schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:11:
Kan ik simpel weg uitlezen dat NetCounter 2595x is opgestart in de tijd dat de phone aan staat?
[afbeelding]
Dan gaat die er maar is af
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
edit: Nevermind, found it: Google Play: Wakelock detector
[ Voor 78% gewijzigd door Maardiweb op 21-05-2013 00:02 ]
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik heb een Sony Xperia T en wil graag Action Launcher gebruiken. Alleen gebruik ik wel stock widgets.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
De Xperia Z widgets zijn wel los te downloaden, van de T, geen idee...
Is de Xperia Z launcher 2.0.5b niks voor je? Daar werken die Z-widgets ook mee...
Nee wil Action Launcher hebben. Heb die ook voor mijn Nexus 7 en werkt geweldig.CLB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:32:
Eigenlijk nooit...
De Xperia Z widgets zijn wel los te downloaden, van de T, geen idee...
Is de Xperia Z launcher 2.0.5b niks voor je? Daar werken die Z-widgets ook mee...
Nee, die widgets zijn afhankelijk van api's die de launcher heeft, daarom werkt dit meestal niet. Erg vervelend.Touchdomex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:28:
Is er een mogelijkheid om mijn stock widgets ook te gebruiken in een custom launcher?
Ik heb een Sony Xperia T en wil graag Action Launcher gebruiken. Alleen gebruik ik wel stock widgets.
Misschien heb je iets aan deze uitleg?hans180 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:38:
Beste mensen
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik wil de Action Launchter wel proberen, maar ik kan alleen de betaalde 'Pro'-versie vinden? Is er ook een niet-"Pro"-versie?Touchdomex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:35:
[...]
Nee wil Action Launcher hebben. Heb die ook voor mijn Nexus 7 en werkt geweldig.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, er is geen gratis uitprobeer versie.anandus schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:23:
[...]
Ik wil de Action Launchter wel proberen, maar ik kan alleen de betaalde 'Pro'-versie vinden? Is er ook een niet-"Pro"-versie?
[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 22-05-2013 11:22 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hmm krijg een error bij installeren: "Couldn't install on USB storage or SD card."Maardiweb schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:00:
Welke app is dat CLB?
Ik heb hem ook even op m'n OneX gezet, ik zie dat de Facebook app in 5 uur en 19 minuten 148 x actief is geweest met 1,28 minuten. Vind ik ook nogal veel, ik heb sync uitstaan en de app nog niet geopend vandaag.Maardiweb schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:00:
Welke app is dat CLB?
Gmail staat op nr:1 maar die heb ik dan ook wel diverse malen gebruikt vandaag.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Koop hem gewoon nandusanandus schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:23:
[...]
Ik wil de Action Launchter wel proberen, maar ik kan alleen de betaalde 'Pro'-versie vinden? Is er ook een niet-"Pro"-versie?
Daar was ik al bang voor. Eens de ontwikkelaar mailenCyleo schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:44:
[...]
Nee, die widgets zijn afhankelijk van api's die de launcher heeft, daarom werkt dit meestal niet. Erg vervelend.
* MegaTronics wil 's nachts alleen gestoord worden voor meldingen van storingen op het werk en niet omdat Pietje om 3:00 in een dronken bui een Whatsapp stuurt.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Is dit wat? moet je wel je mobiel op stil zetten elke nacht.
Verwijderd
Tasker kan dat, al dan niet met deze pluginMegaTronics schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:11:
Bestaat er eigenlijk een app waarin je kunt instellen dat 's nachts alleen bepaalde ingestelde nummers mogen bellen/smsen en dat de rest van de notificaties uit zijn. Ik heb er al naar gezocht, maar zo 123 nog niet een app gevonden die dat kan.
* MegaTronics wil 's nachts alleen gestoord worden voor meldingen van storingen op het werk en niet omdat Pietje om 3:00 in een dronken bui een Whatsapp stuurt.
Google Play: Call Monitor Tasker Plug-in
Alles wel ingesteld, nog nooit getest moet ik zeggen
Ik gebruik hiervoor de Blokkeerstand. Zit standaard in Samsung JB firmware.MegaTronics schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:11:
Bestaat er eigenlijk een app waarin je kunt instellen dat 's nachts alleen bepaalde ingestelde nummers mogen bellen/smsen en dat de rest van de notificaties uit zijn. Ik heb er al naar gezocht, maar zo 123 nog niet een app gevonden die dat kan.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heeft iemand een idee welke keuze ik in het onderstaande scherm moet maken? Iets van Nederland staat hier niet bij...
[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 23-05-2013 14:37 ]
Ik heb ingelogd met mijn Amazon account en heb dit scherm niet gekregen....
Die link werkte niet meer, maar een zoektocht naar de naam op Google Play leverde dit op: Google Play: My VIP Calls. Die lijkt precies te doen wat ik wil, dus die gaan we eens een tijdje testen.Bartske schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:16:
http://www.addictivetips....selective-incoming-calls/
Is dit wat? moet je wel je mobiel op stil zetten elke nacht.
Verwijderd
Ook gewoon ingelogd met standaard Amazon account en net Fruit Ninja "gekocht". Ging blijkbaar via .com:janvanduschoten schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:37:
Heeft iemand een idee welke keuze ik in het onderstaande scherm moet maken? Iets van Nederland staat hier niet bij...
Order Details
Order #D01-7889926-0048325
Placed on Thursday, May 23, 2013
Fruit Ninja
Sold by Amazon Digital Services, Inc.
$0.00
Item(s) Subtotal: $0.00
Tax Collected: $0.00
Grand Total: $0.00
Learn more about Amazon Appstore for Android in Help.
We hope to see you again soon!
Amazon.com
Oh mooi nieuws, kan ik eindelijk mijn fake US account omzetten naar Nederlands.janvanduschoten schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:37:
Ik las net dat de Amazon app store nu ook in Nederland is te gebruiken sinds vandaag en dat je daar vandaag en morgen Cut the rope en Fruit Ninja gratis krijgt (en als het goed is elke dag een andere app gratis).
[afbeelding]
Als ik bijvoorbeeld op vakantie ben maak ik enkele tientallen foto's. 's Avonds wil ik deze foto's bekijken en als er een leuke tussenzit wil ik deze kunnen selecteren/markeren. Vervolgens wil ik deze geselecteerde kunnen verkleinen naar een custom size (het hoeft niet zo achterlijk klein te zijn) en naar een aparte locatie kopiëren zodat ik ze eenvoudig aan mijn blog kan toevoegen.
Met QuickPic lukt het wel om de foto's uit te zoeken en te kopiëren maar kan ik ze niet eenvoudig verkleinen. Als ik de Share optie gebruik (eventueel icm de Blogger app) wordt de foto weer te klein.
Oh, het gaat trouwens om een Android tablet.
In een topic over Androidapps dacht ik niet dat je het voor een iPad of Windows 8 tablet zou vragen.
vrijwel tegelijkertijd update voor Opera & Chrome Beta (28) gekregen. Nieuwe Opera is dus de geheel nieuwe versie waar al Beta van uit was.
Chrome Beta: nieuwe instelling met bandwith saving, klinkt leuk, maar v18 is stuk trager dan v27.
Opera: mooi! vlot, goede snelheid.
Ben weer om naar Opera
Is trouwens ook qua layout en functionaliteit super browser.
(alles op Nexus7 trouwens)
Ik kreeg de indruk dat het meer om 'batch resizen gaat', en volgens mij werkt dat nu juist niet. Maar daar zal wel weer een andere app voor zijnCaptJackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:26:
Tapje op foto in Quickpic>Menu rechtsboven aantikken>Edit>Quickpic Edit aantikken (of evt. andere keuze)>Daar zitten enkele edit opties o.a. om te resizen.
In een topic over Androidapps dacht ik niet dat je het voor een iPad of Windows 8 tablet zou vragen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
MegaTronics schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:16:
[...]
Die link werkte niet meer, maar een zoektocht naar de naam op Google Play leverde dit op: Google Play: My VIP Calls. Die lijkt precies te doen wat ik wil, dus die gaan we eens een tijdje testen.
Zoals janvanduschoten al aangaf is Silent Time hier een goede app voor. Ook getest door iemand op de white list te laten bellen en daarna nog een keer te laten bellen maar dan met nummer verborgen bij caller ID, bij de eerste keer wordt de ringtone afgespeeld ook al staat de silent mode geactiveerd en bij de tweede keer blijft het toestel gewoon helemaal stil, ideaal.janvanduschoten schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:18:
Ik gebruik hiervoor Google Play: Silent Time, die heeft een whitelist waar je contacten in kunt zetten die je mogen bellen als het geluid uit staat.
Alles wel ingesteld, nog nooit getest moet ik zeggen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
"Google zoeken" is bijvoorbeeld een die constant terug komt net als "Google+" en '7digital', kan ze wel Killen, maar dit heeft totaal geen effect.
Met Facebook had ik dit ook, maar hier heb ik gewoon de notificaties en alles uitgezet.
Ondertussen ben ik nu 'belangrijke gesprekken' aan het testen, laat nog wel horen of deze app daadwerkelijk doet wat ie moet doen.
Deze is lekker strak vormgegegevn, maar wat ik erg jammer vind is dat hij niet goed samen werkt met shush Google Play: Shush!.. ze werken elkaar tegen omdat ze samen iets met geluid dempen doen. Nu kan je in die silent hours achtige apps ook wel een quick setting doen, maar het voordeel van shush is dat ie zichzelf triggert als je je volumeknop ingedrukt houd
www.casarodriguillo.com
En werkt het ook met SMS berichten? Dus alleen een notificatie bij ingesteld nummer en bij de rest stil?Laguna schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:49:
[...]
[...]
Zoals janvanduschoten al aangaf is Silent Time hier een goede app voor. Ook getest door iemand op de white list te laten bellen en daarna nog een keer te laten bellen maar dan met nummer verborgen bij caller ID, bij de eerste keer wordt de ringtone afgespeeld ook al staat de silent mode geactiveerd en bij de tweede keer blijft het toestel gewoon helemaal stil, ideaal.
Edit: even getest, maar bij SMS berichten blijft het stil ook al staat het nummer in de lijst.
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 24-05-2013 13:54 ]
Android start inderdaad vaker diverse processen op de achtergrond, soms geen idee waarom. Google+ en Google Search worden volgens mij gestart als je de browser opent.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:28:
Als ik kijk welke applicaties ik open heb staan, met Advanced Task Killer, dan heb ik te maken met diverse apps die constant terug komen.... Hoe kan ik dit voorkomen?
"Google zoeken" is bijvoorbeeld een die constant terug komt net als "Google+" en '7digital', kan ze wel Killen, maar dit heeft totaal geen effect.
Met Facebook had ik dit ook, maar hier heb ik gewoon de notificaties en alles uitgezet.
Daarnaast was het goed voor mijn batterij en geheugen om advanced task killer te verwijderen.
google cached bepaalde processen vooruit, hierdoor zul je veel gebruikte apps sneller kunnen starten. Als de hoeveelheid vrij geheugen te laag wordt, wordt er ook vanzelf weer het een en ander opgeruimd.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:28:
Als ik kijk welke applicaties ik open heb staan, met Advanced Task Killer, dan heb ik te maken met diverse apps die constant terug komen.... Hoe kan ik dit voorkomen?
Ondertussen ben ik nu 'belangrijke gesprekken' aan het testen, laat nog wel horen of deze app daadwerkelijk doet wat ie moet doen.
een automatische task killer heeft dan ook geen zin, als je bepaalde apps niet gebruikt kan je ze beter verwijderen (of disablen als het systeem apps zijn)
over het geheugen beheer van android is goed nagedacht, probeer het zelf niet beter te weten, dat zal alleen negatieve effecten hebben (op de accu bv zoals hierboven aangegeven)
Niet helemaal waar, mijn one s start zeer vaak zaken op die ik nooit gebruik of zelfs gedisabled heb.Prulleman schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:34:
[...]
google cached bepaalde processen vooruit, hierdoor zul je veel gebruikte apps sneller kunnen starten. Als de hoeveelheid vrij geheugen te laag wordt, wordt er ook vanzelf weer het een en ander opgeruimd.
een automatische task killer heeft dan ook geen zin, als je bepaalde apps niet gebruikt kan je ze beter verwijderen (of disablen als het systeem apps zijn)
over het geheugen beheer van android is goed nagedacht, probeer het zelf niet beter te weten, dat zal alleen negatieve effecten hebben (op de accu bv zoals hierboven aangegeven)
Vervolgens slaat hij niet in het geheugen de geopende pagina's op omdat er niets over is.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
[ Voor 105% gewijzigd door AmbroosV op 24-05-2013 18:57 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb het niet terug kunnen vinden in de settings of ik kijk er overheen.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik heb een Mac, Nexus 7 en iPod. Graag zou ik willen dat de agenda's met elkaar syncen, ikzelf heb een tijdje Wunderlist uitgebrobeerd, maar dit is toch echt meer een To-Do app, dan agende, ook Evernote vond ik niet fijn. Heeft iemand een ander alternatief dat wel fijn en snel werkt?
Bij voorbaat dank,
Arthur
Gewoon calendar.google.com ?Arthur-M. schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:57:
Hallo,
Ik heb een Mac, Nexus 7 en iPod. Graag zou ik willen dat de agenda's met elkaar syncen, ikzelf heb een tijdje Wunderlist uitgebrobeerd, maar dit is toch echt meer een To-Do app, dan agende, ook Evernote vond ik niet fijn. Heeft iemand een ander alternatief dat wel fijn en snel werkt?
Bij voorbaat dank,
Arthur
Hoezo voor jou beter? Bij Silent Time krijg je ook elke telefoontje binnen of bedoel je dat je je telefoon alleen stil wilt hebben voor alles behalve telefoontjes?Pinin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Een vergelijkbare app - en voor mij beter, want ik wil elk telefoontje binnenkrijgen binnen de stille uren- is Google Play: Silent Hours
Ziet er inderdaad strak uit, alleen jammer dat er geen exceptions toegevoegd kunnen worden.Deze is lekker strak vormgegegevn, maar wat ik erg jammer vind is dat hij niet goed samen werkt met shush Google Play: Shush!.. ze werken elkaar tegen omdat ze samen iets met geluid dempen doen. Nu kan je in die silent hours achtige apps ook wel een quick setting doen, maar het voordeel van shush is dat ie zichzelf triggert als je je volumeknop ingedrukt houd
Niet bij SMS berichten dus, maar daar zie ik het nut ook niet echt van in. SMS berichten zijn eigenlijk nooit dringend en daarnaast zou ik niet wakker worden van het geluid van een binnenkomende SMS (al is dat wel afhankelijk van je SMS toon).MegaTronics schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:39:
[...]
En werkt het ook met SMS berichten? Dus alleen een notificatie bij ingesteld nummer en bij de rest stil?
Edit: even getest, maar bij SMS berichten blijft het stil ook al staat het nummer in de lijst.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Dat is een lockscreen widget die je kan toevoegen.JunkO schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:27:
Ik heb vandaag Battery Widget Reborn op m'n Nexus 4 geinstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om het batterij 'widget' in beeld te krijgen tijdens het laden. Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik heb het niet terug kunnen vinden in de settings of ik kijk er overheen.
Je scherm continue aan laten zou alleen maar nadelig zijn voor de oplaadtijd en je helderheid van je scherm op de langetermijn
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 12:49 ]
Zet Daydream aan in je settings.JunkO schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:27:
Ik heb vandaag Battery Widget Reborn op m'n Nexus 4 geinstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om het batterij 'widget' in beeld te krijgen tijdens het laden. Zie dit voorbeeld:
[afbeelding]
Settings/Display/Daydream en dan selecteer je Battery Widget Reborn
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
In dit geval juist wel. Tijdens de standby dienst worden storingen door het systeem gemeld via een SMS en dan is het wel handig dat die dan ook geluid geeft.Laguna schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:32:
Niet bij SMS berichten dus, maar daar zie ik het nut ook niet echt van in. SMS berichten zijn eigenlijk nooit dringend en daarnaast zou ik niet wakker worden van het geluid van een binnenkomende SMS (al is dat wel afhankelijk van je SMS toon).
Danku, daar was ik zelf echt nooit op gekomen.quartex schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:20:
[...]
Zet Daydream aan in je settings.
Settings/Display/Daydream en dan selecteer je Battery Widget Reborn
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Iemand tips?
Eerste hit op Google: http://weloveastrid.com/h...e-astrid-v3/backups-sync/pven schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:24:
Omdat Astrid verkocht is aan Yahoo wil ik mijn tasks converteren naar Google Tasks. Converteren van Google naar Astrid werkt prima, de andere kant uit lijkt niet te werken. Uiteraard heb ik op de site van Astrid gekeken, maar daar is niet veel te vinden over het exporteren naar Google Tasks.
Iemand tips?
Heb je écht gezocht?Google Tasks:
Press Log In & Synchronize to and select the Google account you’d like to sync with.
Status: Displays whether you are syncing with Google Tasks and whether a sync was successful. It also provides useful stats such as when you last synced your phone.
Background Sync: Set up the interval at which the phone should perform an automatic sync. You can have intervals as short as every fifteen minutes or as long as every week.
Sync on Save: Option to sync individual tasks are they are saved on your phone.
Log Out: If you no longer want to sync to Google Tasks, simply log out.
Heb je echt gelezen: 'de andere kant uit lijkt niet te werken'Smultie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:37:
[...]
Eerste hit op Google: http://weloveastrid.com/h...e-astrid-v3/backups-sync/
[...]
Heb je écht gezocht?
Google Tasks verschijnen wel in Astrid, maar mijn Astrid-tasks verschijnen niet in Google Tasks. De manier die jij aanhaalt is volgens mij de enige manier om deze twee te kunnen syncen.
nu blijkt dat te komen omdat Mantano de Adobe Digital Editions SDK gebruikt. Die kan dat niet goed weergeven. Ook in andere apps zitten dus diezelfde fouten. De Adobe versie voor op de pc heeft ook diezelfde fout. Kortom, Adobe kan niet alle letters/tekens weergeven.
Als je de .epub uitpakt en je opent de html in Chrome komen de letters wel goed in beeld.
Is er dus een app die .epubs kan lezen, die er slick uitziet zoals Mantano, maar die NIET de adobe-rotzooi gebruikt?
Herkenbaar al draai ik zelf ploegendienst en ben ik dus juist diegene die mensen oppieptMegaTronics schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:32:
[...]
In dit geval juist wel. Tijdens de standby dienst worden storingen door het systeem gemeld via een SMS en dan is het wel handig dat die dan ook geluid geeft.
Zoals eerder gezegd, het zelf killen van apps is niet handig. Wat wel kan helpen om apps wat onder controle houden, is Greenify (hibernate apps wanneer je ze niet gebruikt) en Autostarts (om te controleren wanneer bepaalde apps opgestart worden). Root benodigd!Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:28:
Rail Away!
Bij versie 3.7.0 had ik geen icoontje in m'n notificatiebalk, bij de net geinstalleerde laatste versie wel...
En ik kan het ook nergens disablen, word ik nu gek, of had ik niet moeten updaten? EDIT: Stupid me dus!
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 27-05-2013 14:51 ]
CLB schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:46:
Google Play: Light Flow - LED&Notifications
Bij versie 3.7.0 had ik geen icoontje in m'n notificatiebalk, bij de net geinstalleerde laatste versie wel...![]()
En ik kan het ook nergens disablen, word ik nu gek, of had ik niet moeten updaten?
Nieuwe functies
Functies in deze versie:
Version 3.7.1 (Release 1084) - 18 May 2013
Added support for Google Hangouts including pushing text to - DashClock (see new DashClock screenshot)
Added support for newly announced Google now reminder notification
Made persistent icon mandatory when running in foreground mode - as requested by Google
Fixed chat heads notifications on some devices
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 27-05-2013 15:03 ]
Verwijderd
Heldere uitleg waarvoor dank, ik zal de betreffende apps eens disablen. Kijken wat er dan gebeurd.Prulleman schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:34:
[...]
google cached bepaalde processen vooruit, hierdoor zul je veel gebruikte apps sneller kunnen starten. Als de hoeveelheid vrij geheugen te laag wordt, wordt er ook vanzelf weer het een en ander opgeruimd.
Helaas klopt er geen bal van want als ik niet regelmatig met enkele appkillers flink wat achtergrondapps om zeep help en geheugen vrij maak gaan apps zéér duidelijk merkbaar trager lopen. Soms tijdens het spelen van een spel merk ik dat het trager wordt. Als ik het dan afsluit en met appkillers en Fast Reboot de zaak weer wat opschoon en het spel weer opstart loopt het weer evenzeer merkbaar beter. Soms zijn delen van het scherm ook zwart of krijg ik flikkerende videoartefacten vermoedelijk door gebrek aan "resources"/geheugen(?).Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:17:
[...]
Heldere uitleg waarvoor dank, ik zal de betreffende apps eens disablen. Kijken wat er dan gebeurd.
Ik wordt strontziek van al die apps die denken dat zij de belangrijkste app op mijn tablet zijn of mijn activiteiten willen tracken of advertenties willen ophalen en meer van dergelijke ongein willen uithalen.
Het geheugenbeheer van Android is, ook van versie 4.x, nog verre van volmaakt. Rooten en zoveel mogelijk controle terugnemen is vooralsnog de beste/enige oplossing wat mij betreft.
Mee eens, zonder task killer is mn tablet niet vooruit te branden. Het lijkt er dus op dat het allemaal nog niet zo werkt als het hoort te werken.CaptJackSparrow schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
[...]
Helaas klopt er geen bal van want als ik niet regelmatig met enkele appkillers flink wat achtergrondapps om zeep help en geheugen vrij maak gaan apps zéér duidelijk merkbaar trager lopen. Soms tijdens het spelen van een spel merk ik dat het trager wordt. Als ik het dan afsluit en met appkillers en Fast Reboot de zaak weer wat opschoon en het spel weer opstart loopt het weer evenzeer merkbaar beter. Soms zijn delen van het scherm ook zwart of krijg ik flikkerende videoartefacten vermoedelijk door gebrek aan "resources"/geheugen(?).
Ik wordt strontziek van al die apps die denken dat zij de belangrijkste app op mijn tablet zijn of mijn activiteiten willen tracken of advertenties willen ophalen en meer van dergelijke ongein willen uithalen.
Het geheugenbeheer van Android is, ook van versie 4.x, nog verre van volmaakt. Rooten en zoveel mogelijk controle terugnemen is vooralsnog de beste/enige oplossing wat mij betreft.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik zie het eigenlijk meer als een app probleem. Ze zijn vaak gratis omdat ze iets van je terug willen, en ja dan krijg je bij sommige ontwikkelaars van die halve malware-praktijken (lichtelijk overdreven - maar je snapt mijn punt).
Gelukkig hebben de nieuwere toestellen genoeg RAM. Dat helpt ook erg.
Ik weet dat Google dat onderdeel volgens mij gebruikt voor de Play Store alleen vind dit verbruik wel bijzonder grof eigenlijk
Tuurlijk zijn de apps een groot deel van het probleem. Maar ook dat het onderliggende OS dergelijk gedrag 'toestaat'. Feit is is gewoon dat er op dit punt een probleem IS en dat je niet mag aannemen dat het beheer van apps en geheugen e.d. allemaal wel goed zal verlopen en dat het niet nodig is om te proberen er zelf aanvullende invloed op uit te oefenen. Want dat is wel degelijk (hard) nodig.serhat schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:04:
Android kan er toch weinig aan doen dat er zoveel slechte apps bestaan en zich maar toch gaan restarten als het eenmaal neergehaald worden? Of dat er zoveel apps doen alsof ze alle resources nodig hebben.
Ik zie het eigenlijk meer als een app probleem. Ze zijn vaak gratis omdat ze iets van je terug willen, en ja dan krijg je bij sommige ontwikkelaars van die halve malware-praktijken (lichtelijk overdreven - maar je snapt mijn punt).
Dergelijk gedrag heb ik de afgelopen jaren nog nooit gemerkt of last van gehad... Je hebt gelijk dat het OS het niet mag laten gebeuren, maar blijkbaar komt het wel door een hele specifieke combinatie van apps/OS/hardware? Zeker omdat juist de algemene stelling is, is dat het sinds Android 4.0 (of zelfs 3?) goed is geregeld.CaptJackSparrow schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:14:
[...]
Tuurlijk zijn de apps een groot deel van het probleem. Maar ook dat het onderliggende OS dergelijk gedrag 'toestaat'. Feit is is gewoon dat er op dit punt een probleem IS en dat je niet mag aannemen dat het beheer van apps en geheugen e.d. allemaal wel goed zal verlopen en dat het niet nodig is om te proberen er zelf aanvullende invloed op uit te oefenen. Want dat is wel degelijk (hard) nodig.
Zolang de heap size instelling 32MB of meer isserhat schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:04:
(heap size is het maximaal MB te gebruiken van het RAM geheugen per app).
Dit misschien:Touchdomex schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:14:
Iemand enig idee wat er met die Google (play) Services is gebeurd? Hij heeft nu ongeveer 24% van mijn batterij opgeslurpt terwijl die normaal passief op de achtergrond draaitOok pas sinds dit weekend. Normaal blijft die echt heel rustig op de achtergrond draaien en neemt hooguit 2% in. Verschil van 22% is best veel...
Ik weet dat Google dat onderdeel volgens mij gebruikt voor de Play Store alleen vind dit verbruik wel bijzonder grof eigenlijk
Google Services Bug Causing Location Issues For HTC Owners, Google Working On A Fix
Komt dus ook voor op niet HTC telefoons.
Ik gooi ook wel eens al mijn lopende zaken leeg, maar dat je toestel daarvan sneller word, wil niet zeggen dat een auto killer zin heeft. Dan kom je gegarandeerd in een loop terecht van starten/killenCaptJackSparrow schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
[...]
Helaas klopt er geen bal van want als ik niet regelmatig met enkele appkillers flink wat achtergrondapps om zeep help en geheugen vrij maak gaan apps zéér duidelijk merkbaar trager lopen. Soms tijdens het spelen van een spel merk ik dat het trager wordt. Als ik het dan afsluit en met appkillers en Fast Reboot de zaak weer wat opschoon en het spel weer opstart loopt het weer evenzeer merkbaar beter. Soms zijn delen van het scherm ook zwart of krijg ik flikkerende videoartefacten vermoedelijk door gebrek aan "resources"/geheugen(?).
Wat voor tablet heb jij dan?CaptJackSparrow schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
[...]
Ik kill nooit apps, en wanneer ik het doe om naar het verschil in snelheid te kijken zie ik nooit een verschil. Er is wel een nadeel dat ik merk wanneer je apps killt en dat is dat het langer duurt voordat een app opent.
P.S.: er is een groot verschil tussen een app afsluiten met de home knop en met de back knop.
Ja inderdaadLizard schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:04:
[...]
Dit misschien:
Google Services Bug Causing Location Issues For HTC Owners, Google Working On A Fix
Komt dus ook voor op niet HTC telefoons.
Thnx voor de Shush! tip. Prettige app. Af en toe moet ik 'n nachts wel bereikbaar / wakkerbelbaar zijn dus een standaard timer instellen is voor mij geen optie. Inderdaad ideaal dat Shush! zichzelf triggert wanneer je um op stil of trillen zet.Pinin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Een vergelijkbare app - en voor mij beter, want ik wil elk telefoontje binnenkrijgen binnen de stille uren- is Google Play: Silent Hours
Deze is lekker strak vormgegegevn, maar wat ik erg jammer vind is dat hij niet goed samen werkt met shush Google Play: Shush!.. ze werken elkaar tegen omdat ze samen iets met geluid dempen doen. Nu kan je in die silent hours achtige apps ook wel een quick setting doen, maar het voordeel van shush is dat ie zichzelf triggert als je je volumeknop ingedrukt houd
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | HWP1
Xperia Ray heeft er ook last van.
De threadnaam zegt al een hoop. 720p/1080p kwaliteit youtube videos op je mobiel en de mogelijkheid om met het scherm uit door te laten spelen (handig als je muziek wilt luisteren).
Als YouTube als system app op je telefoon staat heb je root nodig om hem te verwijderen en anders kan je gewoon de oude eraf halen en deze erop zetten. Niet vergeten om via advanced options de hogere kwaliteit aan te zetten.
naar Pansi sms: Google Play: Pansi SMS maar merk op dat bij sturen MMS deze nooit aankomen, moet dan altijd naar de stock messenger op men htc one x en daar komen ze wel aan en kan ik ze ook versturen, voor de rest ben ik heel tevreden over pansi sms omdat deze licht is en weinig ram geheugen neemt, en no bullshit van allerhande popups , zijn er toevallig nog mensen die een sms app kunnen aanraden die voldoet aan bovenstaande kenmerken maar waar het MMS gedeelte ook werkt
[ Voor 4% gewijzigd door Rigs op 28-05-2013 10:53 ]
Gewoon een app waar ik kan kiezen 'productivity' of 'foto-achtergrond' ofzo of moet ik alles los regelen.
Wil graag m'n mail in 1 oogopslag lezen, evenals sms, WhatsApp (als het kan) en oproepen zien enzo.
gebruik deze ook, werkt echt wel perfect Virtuous WidgetsCLB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:56:
Is er een simpele app die de welbekende lockscreens van de HTC's een beetje overneemt...
Gewoon een app waar ik kan kiezen 'productivity' of 'foto-achtergrond' ofzo of moet ik alles los regelen.
Wil graag m'n mail in 1 oogopslag lezen, evenals sms, WhatsApp (als het kan) en oproepen zien enzo.
Google Play: Virtuous Widgets
Waarom vraag je dan om een overname van sense? Je wilt dus geen overname, maar een vergelijkbare functie als sense.....CLB schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:46:
Ik heb 'n Sony: "This app *ONLY* works on devices which run ROMs (firmware) with full Sense 4.x."?
How how sorry hoorrockhopper schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:19:
Waarom vraag je dan om een overname van sense?
Je wilt dus geen overname, maar een vergelijkbare functie als sense.....
Ik hoef ook geen Sense, Ik vroeg om een alternatief voor de Sense-lockscreens.
Even bekijken dank!agoNITE schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:21:
Enige wat ik ken wat bv. ook WhatsApp laat zien is Dashclock. Laat enkel notificaties zien, geen volledige berichten ofzo.
Als je een lockscreen replacement zoekt kan je ook maar widgetlocker kijken
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Ik heb een Nexus7, en zou deze graag willen syncen met mijn Macje, maar als ik de USB-kabel in mijn Mac stopt reageert de computer niet op de Nexus, is er hier een app voor, zodat ik lekker kan syncen met mijn Mac en Nexus??
Bedankt alvast,
Arthur
Jammer, ziet er heel mooi uit, heb zelf nog Android 4.1, can't waitPrulleman schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:35:
Let wel op, werkt alleen met 4.2 het is een zogenaamd lockscreen widget
Daar ga ik wat van bouwen ja, vind het wel een oud, brak, niet fresh uitziende app.Als je een lockscreen replacement zoekt kan je ook maar widgetlocker kijken
Ik registreer nu mijn routes die ik hardloop/loop/fiets met Runtastic inderdaad, Fantastische applicatie. Helaas weet ik niet hoe ik met deze app een route uitstippel.TRaSH schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:54:
runtastic of runkeeper ?
Het is hier geen helpdesk: het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat en meldt wat je al hebt geprobeerd. Iets meer inzet graag.Arthur-M. schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:26:
Hallo,
Ik heb een Nexus7, en zou deze graag willen syncen met mijn Macje, maar als ik de USB-kabel in mijn Mac stopt reageert de computer niet op de Nexus, is er hier een app voor, zodat ik lekker kan syncen met mijn Mac en Nexus??
Bedankt alvast,
Arthur
Ik sync alles via Gmail, exchange, dropbox en video's zet ik over via Wi-Fi. Gebruik zelden USB
Het gaat dus om de onderste buttons.
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.