Pricewatch is "vervuild" met aanbiedingen die niet voldoen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheppy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
1. Bestemming
Bijvoorbeeld de Synology Disk Station DS411+II. Hier verziekt amazon.de met tweedehands artikelen de tracker.

2. URL
http://tweakers.net/pricewatch/281643/synology-disk-station-ds411+ii.html

3. De omschrijving & steps to reproduce
Ga naar een artikel toe en als er onderaan staat "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters: " en deze prijs is lager dan de rest, dan wordt die prijs WEL meegenomen in de tracker, waar het niet zo zou moeten zijn. Een hele irritante is dat amazon.de nu ineens overal tussenstaat.

4. Je browserversie
NVT

5. Door jou gebruikte plug-ins
NVT

6. Besturingssysteem
NVT

Dit is knap irritant en maakt de tracker totaal onbruikbaar. Je kunt niet meer vertrouwen op de gerapporteerde prijzen. Laat dit uit de tracker, of nog beter, neem dit soort winkels niet eens op je de pricewatch tracker. Bij Tweakers 6.0 was dit anders/beter/betrouwbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Is dit niet gewoon een PW fout, i.p.v. een Dev fout die toevallig net nu optreedt? Tweedehands spul hoort sowieso niet in de PW, daar is al vaker over geklaagd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheppy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
@Fiber: zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt v.w.b. het nu optreden.
En ja, tweede hands spul hoort hiet in PW thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik heb dezelfde ervaring en al meerdere foute vermeldingen gemeld. Dit probleem was al aanwezig voor de introductie van T7.

Het is een combinatie van 2 dingen: een winkel die niet voldoet aan de filters, en een product dat niet aangeboden wordt voor de vermelde prijs.

Probleem:
1. Amazon.de voldoet niet aan de minimale filters zoals Tweakers die zelf ingesteld heeft (ik vermoed omdat het een buitenlandse aanbieder betreft, maar dat is niet te herleiden uit de filters) en verschijnt dus onderaan en greyed-out in de categorie "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters:".
Wat je dan krijgt is dat je een product zoekt, en er staat een lage prijs bij. Hé mooi denk je dan. Klik je door, dan is de laagte prijs bovenaan veel hoger en blijkt de lage prijs bij de productlink te slaan op het product dat door het weggefilterde Amazon.de wordt aangeboden.

2. Klik je vervolgens op de link dan klopt ook die prijs nog eens niet, ook niet als je keek naar het tweedehands aanbod. Dubbel irritant dus. Die foute prijs is bij bepaalde aanbieders vaker het geval, waaronder Amazon.de. Zal wel iets te maken hebben met de automatische prijsupdate interface tussen de betreffende aanbieder en de tweakers pricewatch.

Verzoek:
1. Kan bij de toplink van een product de laagste prijs getoond worden van de aanbieder die wél door de filters heen komt?
2. En dan natuurlijk ook nog graag de correcte prijs. Ik begrijp dat dat laatste wel eens mis kan gaan, maar als dit bij een bepaalde aanbieder nou de hele tijd gebeurt kan die dan niet op het strafbankje door hem bij de weggefilterde resultaten te zetten?

(Ik begrijp dat Tweakers geld vangt van de aanbieders voor het doorgeven van de prijzen maar dan moeten ze wel correct zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helemaal mee eens.

Je kan foute prijzen natuurlijk ook doorgeven via het linkje in de pricewatch. (Hover over de prijs.) Voor regelmatig terugkerende foute prijzen is er ook: [PW] Terugkerende foutieve prijzen

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranendo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik loop ook tegen het probleem aamzon.de aan. Ik ben op zoek naar een betaalbare harde schijf intern en op dit moment zijn alle betaalbare schijven onvindbaar door dit fenomeen. Jammer, weet iemand nog een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is vooralsnog een keuze om niets met de (door gebruikers ingestelde) prijsfilters te doen in lijsten van producten. Naast dat het is het behoorlijk rekenintensief is (nu kunnen we een gedenormaliseerde minimale prijs pakken) levert het ook design-technische wat complicaties op: hoe maak je duidelijk dat een prijs inclusief verzendkosten is en/of er lagere prijzen weggevallen zijn door filtering als je heel weinig ruimte hebt?
En dan moet het bij voorkeur niet alleen duidelijk zijn voor mij en jullie, maar voor (nagenoeg) iedereen die in de pricewatch rondklikt.

Dat staat natuurlijk verder los van de foute prijzen die we blijkbaar vaak van Amazon krijgen. Maar daar mag de pricewatch-afdeling in eerste instantie naar kijken. Dus ik verplaats dit topic even van Lieve Devvers naar de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb het idee dat we hier een beetje langs elkaar heen praten. Het is nu namelijk juist onduidelijk, want je krijgt eerst prijs A te zien, dan klik je erop en dan zie je prijs B bovenaan staan als laagste prijs, niet A. En dan moet je prijs A vervolgens helemaal onderaan zien te vinden in het lichtgrijs. Als klap op de vuurpijl klopt die dan ook nog eens niet. Dat noem ik onduidelijk.

Door gebruikers ingestelde filters? Die snap ik niet helemaal. Ik zeg in mijn probleemstelling niet voor niets "voldoet niet aan de minimale filters zoals Tweakers die zelf ingesteld heeft".

Voorbeeld - voor zolang als het duurt, want ik heb de foute prijs gisteren al gemeld. Dit zie ik als ik in de categorie NAS behuizingen browse, ik filter dus verder niets:

Synology Disk Station DS411slim € 239,-

Mooie prijs, denk ik, dus ik klik op de link, filter zelf verder weer niets. Wat zie ik:

PIXmania.com Score: 2.5 Parijs € 250,90 € 259,89
AMMS Electronics Score: 4.5 Pijnacker € 259,94 € 259,94
.
.
..

En helemaal onderaan in het lichtgrijs
De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters:
Amazon.de Score: 5 € 239,- € 239,-

Ik vermoed dat het filter dat Tweakers hier zelf onder de motorkap toepast is dat de aanbieder niet uit Nederland komt, maar dat blijft giswerk want uit de getoonde filteropties rechts van het product kan je dat niet afleiden.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat bij het product een prijs geadverteerd staat die vervolgens bij doorklikken op dat product niet door de filters heen komt die ik zelf niet ingesteld heb?

Dus nog even het probleem helemaal uiteenrafelen om misverstanden te voorkomen:
1. Liever niet filteren, dat kunnen we zelf wel.
2. Als dan automatisch door Tweakers (niet door mij!) gefilterd wordt binnen de lijst van aanbiedingen van een product, dan graag óók in de productlijsten filteren. Als er niet gefilterd wordt in die productlijst, dan óók niet binnen de lijst van aanbiedingen filteren. Consistent blijven.
3. Geen tweedehands producten meenemen in de lijst zoals nu lijkt te gebeuren bij Amazon. Als Amazon die productprijzen zo blijft aanleveren dan Amazon a.u.b. verwijderen uit de lijst, dit is vervuiling. Iets anders waar ik meteen aan moet denken dat bij Amazon fout zou kunnen gaan is dat de aanbieder niet in Nederland levert, ik weet niet of dit mee wordt genomen in de aanlevering van de prijzen van Amazon.
4. Uiteraard de goede prijzen vermelden. Bij bedrijven die gedurende langere tijd herhaald foute (ex btw of anders) prijzen blijven aanleveren deze ook (tijdelijk) verwijderen.

Dit zou toch mogelijk moeten zijn?

PS Als ik zelf ergens onbewust toch filter door een obscure persoonsgebonden voorkeursinstelling in de pricewatch dan hoor ik dat natuurlijk graag, ik heb die setting in ieder geval niet kunnen vinden.

PS2 wat mij betreft is dit dus nog steeds iets voor de de Lieve Devvers.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 27-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We praten niet langs elkaar heen, ik trek mijn antwoord domweg wat algemener. Dat nu de laagste prijs door filtering grijs en onderaan staat is slechts een uitkomst, het is ook vrij gebruikelijk dat de laagste prijs zonder verzendkosten met bijtelling van verzendkosten ook niet bovenaan staat. En daar geldt dezelfde klacht voor.

We weten al heel lang dat deze onduidelijkheid bestaat en dat er - in ieder geval door ons - geen goede oplossing voor is verzonnen. En om dan niet onnodig rekentijd te verspillen aan een halfbakken oplossing, kiezen we er maar gewoon voor om een ongefilterde "dit is de laagst mogelijke prijs"-prijs te tonen.
Hetzelfde probleem bestaat voor sortering op met en zonder verzendkosten en op filtering die jij wel zelf aanpast (die wordt tenslotte voor je onthouden).

Dat Amazon vaak verkeerde prijzen hanteert is dan eerder een reden om Amazon uit te sluiten of te kijken of de feed die we van ze krijgen anders kan, dan om gelijk maar het hele systeem om te gooien :)
Cap schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:38:
Ik vermoed dat het filter dat Tweakers hier zelf onder de motorkap toepast is dat de aanbieder niet uit Nederland komt, maar dat blijft giswerk want uit de getoonde filteropties rechts van het product kan je dat niet afleiden.
Nee hoor, er wordt niks speciaals op de achtergrond gedaan en er zijn ook geen onduidelijke filters die jij niet zou kunnen instellen. Amazon doet nou eenmaal niet aan iDeal en dat is de standaard instelling voor de door te rekenen betaalmethode ;)
1. Liever niet filteren, dat kunnen we zelf wel.
De ervaring leert dat voor elke persoon die klaagt dat ie alles zelf wil kunnen instellen, er ook altijd wel twee of meer zijn die roepen dat ze het stom vinden dat een duitse internetwinkel waar je alleen met creditcard kan betalen bovenaan staat... Dus we kunnen het per definitie nooit iedereen naar de zin maken :P

Overigens wordt er niet zozeer gefilterd maar een poging gedaan om met de meest gebruikelijke voorkeuren de verzendkosten berekend. Dat dat ook een filtering oplevert voor alle winkels (meestal die ene) die die standaardvoorkeuren niet ondersteunen is eigenlijk maar bijzaak...
Geen filtering betekent in dit geval dus ook geen verzendkostenberekening (en we hebben nu geen ondersteuning om maar elke mogelijke combinatie van verzendmethode en betaalmethode door te rekenen, bovendien zou je dan altijd op vooruitbetalen met afhalen uitkomen want dat is doorgaans het goedkoopst... maar niet wat je wil)
2. Als dan automatisch door Tweakers (niet door mij!) gefilterd wordt binnen de lijst van aanbiedingen van een product, dan graag óók in de productlijsten filteren. Als er niet gefilterd wordt in die productlijst, dan óók niet binnen de lijst van aanbiedingen filteren. Consistent blijven.
De productlijst is een van de vele plekken waar we prijzen tonen. En op lang niet al die plekken is het relevant dat er verzendkosten bij komen (en dus of je wel of niet met iDeal kan betalen) of dat een bepaalde aanbieder alleen onder meer exotische voorwaarden het product kan leveren.

En het is al helemaal niet eenvoudig om duidelijk op de vaak zeer beperkte ruimte duidelijk te maken dat de prijs die je ziet onderhevig is aan bepaalde filtering.
3. Geen tweedehands producten meenemen in de lijst zoals nu lijkt te gebeuren bij Amazon. Als Amazon die productprijzen zo blijft aanleveren dan Amazon a.u.b. verwijderen uit de lijst, dit is vervuiling. Iets anders waar ik meteen aan moet denken dat bij Amazon fout zou kunnen gaan is dat de aanbieder niet in Nederland levert, ik weet niet of dit mee wordt genomen in de aanlevering van de prijzen van Amazon.
Dat is dan ook het punt waarom ik dit topic naar dit forum heb verhuisd. Foute prijzen moeten er gewoon niet in staan, evenals prijzen voor producten die niet hier leverbaar zijn. Als die foute prijzen wegvallen is het probleem ineens een stuk minder groot.
4. Uiteraard de goede prijzen vermelden. Bij bedrijven die gedurende langere tijd herhaald foute (ex btw of anders) prijzen blijven aanleveren deze ook (tijdelijk) verwijderen.
Dat is al lang ons beleid. Maar om te weten dat er foute prijzen zijn moeten we daar natuurlijk wel van op de hoogte gesteld worden :P

[ Voor 70% gewijzigd door ACM op 28-10-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

De gebruiker kan zelf de betaalvoorkeuren instellen en dus de filtering op de achtergrond beïnvloeden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ACM schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 09:18:
[...]
We weten al heel lang dat deze onduidelijkheid bestaat en dat er - in ieder geval door ons - geen goede oplossing voor is verzonnen. En om dan niet onnodig rekentijd te verspillen aan een halfbakken oplossing, kiezen we er maar gewoon voor om een ongefilterde "dit is de laagst mogelijke prijs"-prijs te tonen...
Ja, duidelijk, maar in T6 was er nog de, door mij zeer veel gebruikte, optie om over de prijzen te 'hooveren' (mouse-over) in een product categorie, waarna je wel de echte prijs top drie zag zonder door te klikken. Met- en zonder verzendkosten.

Waarom is dat er in T7 uit gesloopt? Dat loste voor mij namelijk al heel veel van de hier genoemde problemen op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Fiber schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:30:
Waarom is dat er in T7 uit gesloopt? Dat loste voor mij namelijk al heel veel van de hier genoemde problemen op. O-)
Weet ik eigenlijk niet, ik vond er geen goede reden voor, maar ik ga er uiteindelijk ook niet over. Wellicht heeft het te maken met de ingewikkeldheid van zo'n popup op het moment dat je groepeert op producten... Maar ik zou zeggen: meld het in Lieve Devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

ACM, dank voor je verhelderende uitleg!
Pagina: 1