We praten niet langs elkaar heen, ik trek mijn antwoord domweg wat algemener. Dat nu de laagste prijs door filtering grijs en onderaan staat is slechts een uitkomst, het is ook vrij gebruikelijk dat de laagste prijs zonder verzendkosten met bijtelling van verzendkosten ook niet bovenaan staat. En daar geldt dezelfde klacht voor.
We weten al heel lang dat deze onduidelijkheid bestaat
en dat er - in ieder geval door ons - geen goede oplossing voor is verzonnen. En om dan niet onnodig rekentijd te verspillen aan een halfbakken oplossing, kiezen we er maar gewoon voor om een ongefilterde "dit is de laagst mogelijke prijs"-prijs te tonen.
Hetzelfde probleem bestaat voor sortering op met en zonder verzendkosten en op filtering die jij wel zelf aanpast (die wordt tenslotte voor je onthouden).
Dat Amazon vaak verkeerde prijzen hanteert is dan eerder een reden om Amazon uit te sluiten of te kijken of de feed die we van ze krijgen anders kan, dan om gelijk maar het hele systeem om te gooien

Cap schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:38:
Ik vermoed dat het filter dat Tweakers hier zelf onder de motorkap toepast is dat de aanbieder niet uit Nederland komt, maar dat blijft giswerk want uit de getoonde filteropties rechts van het product kan je dat niet afleiden.
Nee hoor, er wordt niks speciaals op de achtergrond gedaan en er zijn ook geen onduidelijke filters die jij niet zou kunnen instellen. Amazon doet nou eenmaal niet aan iDeal en dat is de standaard instelling voor de door te rekenen betaalmethode

1. Liever niet filteren, dat kunnen we zelf wel.
De ervaring leert dat voor elke persoon die klaagt dat ie alles zelf wil kunnen instellen, er ook altijd wel twee of meer zijn die roepen dat ze het stom vinden dat een duitse internetwinkel waar je alleen met creditcard kan betalen bovenaan staat... Dus we kunnen het per definitie nooit iedereen naar de zin maken
Overigens wordt er niet zozeer gefilterd maar een poging gedaan om met de meest gebruikelijke voorkeuren de verzendkosten berekend. Dat dat ook een filtering oplevert voor alle winkels (meestal die ene) die die standaardvoorkeuren niet ondersteunen is eigenlijk maar bijzaak...
Geen filtering betekent in dit geval dus ook geen verzendkostenberekening (en we hebben nu geen ondersteuning om maar elke mogelijke combinatie van verzendmethode en betaalmethode door te rekenen, bovendien zou je dan altijd op vooruitbetalen met afhalen uitkomen want dat is doorgaans het goedkoopst... maar niet wat je wil)
2. Als dan automatisch door Tweakers (niet door mij!) gefilterd wordt binnen de lijst van aanbiedingen van een product, dan graag óók in de productlijsten filteren. Als er niet gefilterd wordt in die productlijst, dan óók niet binnen de lijst van aanbiedingen filteren. Consistent blijven.
De productlijst is een van de vele plekken waar we prijzen tonen. En op lang niet al die plekken is het relevant dat er verzendkosten bij komen (en dus of je wel of niet met iDeal kan betalen) of dat een bepaalde aanbieder alleen onder meer exotische voorwaarden het product kan leveren.
En het is al helemaal niet eenvoudig om duidelijk op de vaak zeer beperkte ruimte duidelijk te maken dat de prijs die je ziet onderhevig is aan bepaalde filtering.
3. Geen tweedehands producten meenemen in de lijst zoals nu lijkt te gebeuren bij Amazon. Als Amazon die productprijzen zo blijft aanleveren dan Amazon a.u.b. verwijderen uit de lijst, dit is vervuiling. Iets anders waar ik meteen aan moet denken dat bij Amazon fout zou kunnen gaan is dat de aanbieder niet in Nederland levert, ik weet niet of dit mee wordt genomen in de aanlevering van de prijzen van Amazon.
Dat is dan ook het punt waarom ik dit topic naar dit forum heb verhuisd. Foute prijzen moeten er gewoon niet in staan, evenals prijzen voor producten die niet hier leverbaar zijn. Als die foute prijzen wegvallen is het probleem ineens een stuk minder groot.
4. Uiteraard de goede prijzen vermelden. Bij bedrijven die gedurende langere tijd herhaald foute (ex btw of anders) prijzen blijven aanleveren deze ook (tijdelijk) verwijderen.
Dat is al lang ons beleid. Maar om te weten dat er foute prijzen zijn moeten we daar natuurlijk wel van op de hoogte gesteld worden
[
Voor 70% gewijzigd door
ACM op 28-10-2012 09:32
]