[feat][pw]aantal winkels bij productlijst + mouse-over prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:11
wat ik heel erg mis in de nieuwe pricewatch is dat je in een lijst met producten niet meer kunt zien hoeveel winkels het product verkopen. Bij de keuze tussen producten vind ik dat vaak een belangrijk punt (zeker wanneer de specificaties en prijs elkaar weinig ontlopen zoals bij intern geheugen)

Ook de mouse-over bij de prijs mis ik, je kon dan in het verleden direct zien of de prijs een beetje
constant was of dat er één obscure webshop een extreem lage (waarschijnlijk foute) prijs hanteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik zou dat inderdaad ook graag weer zien.
Hoe vaak ik vandaag en gisteren al wel niet producten heb gehad die al niet meer te koop waren.

Voorheen nooit last gehad hiervan, er werd toen altijd bij de prijs keurig aangegeven hoeveel winkels hem verkochte, nu moet ik alles na klikken om het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik sluit me bij beide punten aan (aantal winkels, en mouse-over op prijs).

Het aantal winkels zou zelfs een filter mogen zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Is dit eigenlijk wel een feature request?

Dit werkte allebei in de vorige versie van tweakers en nu niet meer. Is het dan niet gewoon een bugreport. Had misschien wel opgesplitst mogen worden in twee aparte topics

In ieder geval mis ik het aantal winkels ook best. Het gaf vaak een snelle indicatie of iets nog een actueel item is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 20:45

iambig

* z.o.z *

Ik wil mij hierbij graag aansluiten.
Dit is een snelle en goede graadmeter hoe courant en populair een product is.
Dus in een lijst met resultaten mouseover op de prijs met hoeveel en de top 3/5 goedkoopste shops.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 20:00
Met bovenstaande!
Vaak is een product wat nog maar door 1 winkel wordt verkocht zelfs daar niet meer leverbaar, maar update men hun voorraadsysteem iets minder vaak. Ik koop ook enkel producten die bij meerdere winkels leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Dergelijke informatie moet wat mij betreft inderdaad gewoon toegankelijk zijn.

Met betrekking tot het aantal winkels: we zitten een beetje met een ruimte issue. Het aantal winkels zal niet zo makkelijk toe te voegen zijn, domweg vanwege ruimtegebrek (waar moet je het kwijt? Of wat moeten we er voor killen?). Wat we bijvoorbeeld wel zouden kunnen doen, samen met de andere (bug)request, is dat we het aantal winkels gaan integreren in de modal window die verschijnt zodra je met de muis over een prijs zweeft. In de modal window zie je vervolgens:

- Het aantal winkels waarbij het product beschikbaar is
- De drie goedkoopste winkels
- De betrouwbaarheid van de goedkoopste winkels
- De prijzen bij de drie winkels
- De levertijd
- Linkje naar het totale overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
kan het aantal winkels niet gewoon achter de prijs? Dat kost maar 3 tekens "spatie##" of 5 met haakjes. En de score kan misschien ook ergens anders, bijvoorbeeld achteraan de 2e regel product info.

Maar daar heb ik verder ook geen verstand van, ben blij dat het toegevoegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Soms kan een prijs ook erg lang zijn, daar moet je rekening mee houden. Stel dat bijvoorbeeld een prijs 5.555,55 is, dan zal het uiteindelijk foutgaan als je daar achter ook nog een andere cijfer neerzet

De vraag is ook of enkel een extra cijfer achter een prijs vermelden voldoende duidelijk is voor alle gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
je kan prijzen afronden (zonder ",-" levert dat 3 tekens op) dat lijkt me boven de €20 geen proleem en een mouse-over de aantal winkels met info (dat het het aantal winkels betreft) lost het probleem van onduidelijkheid op.

Nog een verzoek: kan in dat modal window ook de mogelijkheid om het product toe te voegen aan een wenslijst? dat scheelt ook een hoop geklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als het ook voor touchscreen moet werken, gaat een modal window on hover niet werken, dan moet je hem ergens on click (en graag ook on hover) op zetten. Verder zie ik zoiets wel zitten, ik maakte er zelf ook veel gebruik van in de vorige layout om snel te zien of een product een beetje verkrijgbaar was.

Voor het aantal winkels zou je eventueel optioneel nog wel een specificatiekolom kunnen opheffen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Kick vanwege het feit dat ik de popup, of het modale venster zoals het genoemd wordt, ook wel mis. Even de eerste drie winkels peilen in het overzicht en bovendien de totaalprijs vast kunnen duiden... dat was zó handig :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Misha schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:44:
Dergelijke informatie moet wat mij betreft inderdaad gewoon toegankelijk zijn.

Met betrekking tot het aantal winkels: we zitten een beetje met een ruimte issue. Het aantal winkels zal niet zo makkelijk toe te voegen zijn, domweg vanwege ruimtegebrek (waar moet je het kwijt? Of wat moeten we er voor killen?). Wat we bijvoorbeeld wel zouden kunnen doen, samen met de andere (bug)request, is dat we het aantal winkels gaan integreren in de modal window die verschijnt zodra je met de muis over een prijs zweeft. In de modal window zie je vervolgens:

- Het aantal winkels waarbij het product beschikbaar is
- De drie goedkoopste winkels
- De betrouwbaarheid van de goedkoopste winkels
- De prijzen bij de drie winkels
- De levertijd
- Linkje naar het totale overzicht
Dit is nu ook een beetje net-niet, bijvoorbeeld bij de pricewatch: Logitech Harmony 700

De popup toont de drie (met verzendkosten gerekend) goedkoopste wel, maar toont de prijs zonder verzendkosten, en dan klopt de volgorde sowieso niet meer en er zijn vast wel producten waarbij er dan ook andere winkels goedkoper zijn. Ik weet niet wat er in Tweakers 6 als prijs in de pop-up stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vond de plotseling verschijnende popups juist bloedirritant.

Een simpele tooltip op de prijs met informatie over de prijsrange en het aantal winkels lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Jimp schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:14:
Kick vanwege het feit dat ik de popup, of het modale venster zoals het genoemd wordt, ook wel mis. Even de eerste drie winkels peilen in het overzicht en bovendien de totaalprijs vast kunnen duiden... dat was zó handig :).
Het aantal keer dat iets gekickt wordt heeft geen invloed op hoe snel iets wordt opgepikt ;)
C0rnelis schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:09:
[...]

Dit is nu ook een beetje net-niet, bijvoorbeeld bij de pricewatch: Logitech Harmony 700

De popup toont de drie (met verzendkosten gerekend) goedkoopste wel, maar toont de prijs zonder verzendkosten, en dan klopt de volgorde sowieso niet meer en er zijn vast wel producten waarbij er dan ook andere winkels goedkoper zijn. Ik weet niet wat er in Tweakers 6 als prijs in de pop-up stond?
Dan gaat die berekening denk ik domweg toch niet helemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:13
Miyamoto schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:13:
Met bovenstaande!
Vaak is een product wat nog maar door 1 winkel wordt verkocht zelfs daar niet meer leverbaar, maar update men hun voorraadsysteem iets minder vaak. Ik koop ook enkel producten die bij meerdere winkels leverbaar zijn.
Precies daarom post ik hier ook maar een "vote" voor het terug brengen van deze feature. zo vervelend dat je nu niet kan zien welk product nog veel wordt verkocht en welke niet.

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:23

Fiber

Beaches are for storming.

Helemaal mee eens met beide verzoeken.

En ik zou ook graag kunnen filteren en/of sorteren op het aantal winkels in de product lijst.

Ik zou de ruimte ervoor overigens niet in de breedte zoeken maar in de hoogte... Op de tweede regel is nog ruimte zat. Zet bijvoorbeeld de sterretjes van de beoordelingsscore helemaal links, voor de product-omschrijving, dan is er ruimte voor het aantal verkooppunten onder de prijs.

(Een derde regel erbij maken zal er wel niet inzitten... :) )

De mouse-over pop-ups bij product linkjes op het forum zijn er overigens ook niet beter op geworden, de prijs inclusief verzendkosten is weg...

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 28-10-2012 19:56 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me graag hierbij aan. Snap ook niet dat dit ook weer is weggelaten :/. Was het voorheen ook drie winkels of was het iets van vijf?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 19:55

slb

Bwoah......

Fiber schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:54:
Helemaal mee eens met beide verzoeken.

En ik zou ook graag kunnen filteren en/of sorteren op het aantal winkels in de product lijst.

Ik zou de ruimte ervoor overigens niet in de breedte zoeken maar in de hoogte... Op de tweede regel is nog ruimte zat. Zet bijvoorbeeld de sterretjes van de beoordelingsscore helemaal links, voor de product-omschrijving, dan is er ruimte voor het aantal verkooppunten onder de prijs.

(Een derde regel erbij maken zal er wel niet inzitten... :) )

De mouse-over pop-ups bij product linkjes op het forum zijn er overigens ook niet beter op geworden, de prijs inclusief verzendkosten is weg...
Same here, ik heb dat eerste ook al een keer aangekaart, omdat sommige produkten nog maar bij één winkel leverbaar zouden zijn (en in de praktijk meestal niet meer leverbaar zijn). Ik wil deze feature/filter om te zien of een produkt nog courant (= niet EOL) is, en omdat sommige winkels te laks zijn om prijzen weg te halen. Toen ik het opperde werd gezegd dat dit filter niet geïmplementeerd zou worden omdat je ook op datum pricewatch-vermelding kunt filteren 8)7 . Toen was er gelukkig nog de hooverfunctie op de prijzen, zodat je enigzins kon zien dat er meer winkels waren die een produkt verkochten, maar die is met TN7 ook weer verdwenen.

Ik begrijp dat er steeds meer tabletgebruikers zijn, wat wat aanpassingen in de UI vergt. Maar de hooverfuncties zou ik graag terugzien, niet iedereen kijkt namelijk op zijn Tablet/smartphone naar PW. Ik denk dat er legio desktop (notebook/laptop) gebruikers zijn, met een bijbehorende (G)UI. Die krampachtige manier om GUIs gelijk te maken is IMHO belachelijk. Je zet toch in je auto toch ook geen fietsstuur (en vice versa)? Hou wat differentiatie voor het meest praktische gebruik. Ik wordt nu echt gek van al die extra klikken met de muis |:(
(excuses voor de rant)

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gietoo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 10:38
Ik zou me graag aansluiten bij deze feature request.
Aanduiding van aantal winkels/aanbieders maakt duidelijk of de prijsindicatie relevant is of niet, en welke varianten van een bepaald product populair/vlot beschikbaar zijn.
Hoe deze info zichtbaar wordt, doet er niet toe, maar feit dat hij nu ontbreekt, is een echt gemis in de 'verbeterde' pricewatch.
Pagina: 1