Opera: vernieuwde site en features non-functional

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 12:35

TetsuoShima

low energy output

Topicstarter
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen, ik ben niet zeker of het een bug is, verlies van support voor Opera of een instelling bij mij, dus wilde het nog niet onder lieve devvers zetten.

Sinds de vernieuwe site, werken bij mij de dropdowns en popups van bijvoorbeeld de menu balk niet meer. Zo krijg ik de extra items niet te zien als ik op 'meer' klik en ook mijn username en de icons daarnaast doen niets als ik erop klik.

Dit gebeurt alleen onder Opera (wat mijn main browser is), geen problemen op bijvoorbeeld Chrome.

Zou iemand kunnen testen of dat bij hem ook niet meer werkt onder Opera?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik Opera full time en vanaf het begin geen probleem gehad met T7. Het moet aan jou liggen dat het niet werkt.

Eerste wat je natuurlijk hebt gedaan, is een profile reset (backup maken van je huidige instellingen) en dan kijken of 't nog steeds zo is, of niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 05:05

GeekK

Rag Mama Rag

Kun je iets meer vertellen over je setup? Dus Opera versie, OS, gebruik je extensies/userjs.

Heb deze problemen zelf niet (Opera 12.10/1627 beta, 64bit op Win64).

Centraal Opera topic is hier: [ervaringen] Het grote Opera Internet Suite topic

[ Voor 26% gewijzigd door GeekK op 18-10-2012 23:02 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 12:35

TetsuoShima

low energy output

Topicstarter
Erg bedankt voor de snelle reacties.

Ik was nog steeds Opera 11.64 aan het gebruiken. Na een upgrade naar 12.02 had ik nog altijd hetzelfde probleem. Dan maar een erg oude Opera portable geprobeerd, die deed het perfect.

Dat toonde aan dat het aan een instelling moest liggen. Content blocker uitgezet en voila, het werkte. Ik gebruik een erg algemene blocklist die wel eens vaker dingen blokkeert die hij niet zou moeten blokkeren.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de file 'frontpage+banners.js' beblokkeerd werd door de blocklist (*banners.*). In deze javascript file is het menu gedefinieerd, dus dan werkt het natuurlijk niet. Blocklist aangepast en hij doet het nu perfect.

Het gebeurt wel vaker dat sites Opera niet meer ondersteunen bij site updates dus daarom dat ik daar eerst aan dacht, hoewel me dat toch erg verbaasd zou hebben van tweakers. Mijn excuses dat het een dom probleem aan mijn eigen instellingen was. Maar ja, 't is toch opgelost nu.

Nogmaal bedankt voor de snelle feedback en de link naar het Opera topic. Ik gebruik Opera al als mijn main browser sinds 2004, dus het zou jammer geweest zijn als ik daarin verandering had moeten brengen. Als ik nogmaals iets 'stoms' moet vragen zal ik mij de volgende keer tot het Opera topic wenden. ^^

[ Voor 23% gewijzigd door TetsuoShima op 19-10-2012 04:11 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 05:05

GeekK

Rag Mama Rag

Mooi dat het opgelost is. :)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips