Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude Tweakerssite terug aub

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 01:22
Hopelijk worden al de negatieve reacties op de nieuwe site snel ten harte genomen en staat er liefst vandaag nog de oude site terug.

Met op dit moment meer dan 1000 reacties op tweakers 7.0 waarvan globaal genomen >95% negatief lijkt me de conclusie duidelijk en hopelijk wordt er geluisterd naar de mensen die jullie groot gemaakt hebben. De website van het jaar zul je met de nieuwe lay-out nooit meer gaan winnen.

Mvg.
Een sinds vandaag onttevreden gebruiker.

Verwijderd

Eensch. Ik wil graag de optie om te kiezen tussen oud en nieuw.

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Marktplaats heeft precies hetzelfde design , ook zo wit en ook hun hebben vele dingen weggelaten.

Blijkbaar denken ze dat iedereen alleen nog maar op zijn Ipad of smartphone surft maar ik heb nog gewoon een PC met een 24 inch scherm gewoon omdat dat een betere surf en kijkervaring geeft.

Ik moet nu enorm veel scrollen op tweakers , ik zie veel wit en weinig info !

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 21:06
Graag. Ik vind de de 7.0 update absoluut inferieur aan 6.0.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik vond de oude ook stukken beter! Een keuze hiertussen zou fijn zijn alleen vrees ik dat die optie niet mogelijk is :(

• EMWEEE
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
6.0 > 7.0

Verwijderd

6.0 >> 7.0

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 15:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Moeten jullie misschien niet even wennen aan de nieuwe interface?
Want tijdens de overgang naar Tweakers-NG (de interface die jullie terugwillen) zijn er ook genoeg van dergelijke reacties geweest.

Daarnaast moet je de devs ook de tijd geven om bugs te fixen en her en der mogelijk wat aan het design te sleutelen. Als je netjes onder elkaar zet wat je dwars zit en hoe je denkt dat het wel moet, valt er veel meer nuttig te reageren dan nu het geval is met "ik vind het bagger" (om het even zo af te korten).

Zelf moet ik ook nog aardig wennen, maar ik heb al wel een suggestie richting Lieve Devvers over de zoekfunctie. En er komt er nog eentje bij straks.

Let op: ik ben enkel forummod en heb niets te maken met de devvers noch het design.

Overigens denk ik niet dat dit topic in "Geachte Redactie" op de juiste plek staat. En zonder onderbouwing van "het is bagger" denk ik ook niet dat er snel een serieus gesprek zal ontstaan.
Dus neem aub wat meer tijd om je posts te onderbouwen, daar heeft men veel meer aan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 18-10-2012 17:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het is nuttiger om het centraal te houden lijkt mij?

Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19
Ik mis zoieso het menu aan de linkerkant. Ja ik weet dat je het aan kunt zetten maar dat is het gewoon net niet.

Verwijderd

Ik mis de uitklap menuutjes, en vooral een knop om snel bij 'myreact' te komen...

En een simpele Custom CSS:
html { background-color: #bbbbbb; }
Doen mijn ogen tenminste geen pijn meer...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 17:44 ]

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
Moet er nu aangegeven worden wat we missen.... ?????

De informatie welke we nodig hadden, was toch al in Tweaker 6.0 aanwezig.. ???

Sorry maar dit is gewoon Tweakers 7.0 Alpha !!!

[ Voor 15% gewijzigd door Mystery1976 op 18-10-2012 17:45 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
wever338 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:28:
Hopelijk worden al de negatieve reacties op de nieuwe site snel ten harte genomen en staat er liefst vandaag nog de oude site terug.

Met op dit moment meer dan 1000 reacties op tweakers 7.0 waarvan globaal genomen >95% negatief lijkt me de conclusie duidelijk en hopelijk wordt er geluisterd naar de mensen die jullie groot gemaakt hebben. De website van het jaar zul je met de nieuwe lay-out nooit meer gaan winnen.

Mvg.
Een sinds vandaag onttevreden gebruiker.
95%? Daar geloof ik echt niks van.
Sowieso denk ik dat veel mensen (waaronder ik) die wél positief zijn, niet gaan reageren in dat artikel. Win je toch niks mee, haters gonna hate.
Bovendien is het nogal Nederlands om, als iets niet goed is, met zijn allen te gaan klagen. Merk je ook in het verenigingsleven/bedrijfsleven. Doe je wat goed, dan hoor je niks of krijg je een minimaal complimentje. Doe je iets niet goed, staat iedereen in te rij om te zeggen dat je het niet goed hebt gedaan..

Ten tweede is algemeen bekend dat mensen "verandering" in algemene zin vaak negatief ervaren. Mensen moeten eraan wennen voordat ze daadwerkelijk een (gedegen) mening kunnen vormen. Al helemaal in de IT merk je dat íedere verandering gepaard gaat met negatieve reacties. Denk aan Facebook timeline, het vergrote lettertype op Google, Windows 8, noem maar op. Een aantal weken/maanden later is iedereen eraan gewend, en hoor je er niks meer over. Sterker nog, vaak zien mensen dan in dat het eigenlijk tóch wel een verbetering was.

Je laatste stelling dat T.net nu nooit meer de Website-van-het-jaar-prijs zal winnen, is natuurlijk een op niks-gestoelde uitspraak, die je onmogelijk onderbouwen kan.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-11 00:07
ik vindt het wel mooi hoor

gr gr

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
Tweakers moet de gebruikers gewoon laten kiezen tussen de nieuwe en oude site !

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik heb na 11 jaar t.net als startpagina te hebben gebruikt, nu t.net vaarwel gezegd als startpagina...

Wat een superlelijk design... 1996 much?

Zwaar onprofessionele uitstraling en alles is veel groot en onoverzichtelijk... ook dat je per se full screen (doet pijn aan je ogen met een super lelijke wit op 90% van je scherm) moet browsen voor de tracker te MOGEN (lol? mogen...) zien...

Cijfer: 2 (op een schaal van 10).

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

eens, gebruiksgemak is alleen maar naar beneden gegaan

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
FiRePaTH schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:44:
Ik heb na 11 jaar t.net als startpagina te hebben gebruikt, nu t.net vaarwel gezegd als startpagina...

Wat een superlelijk design... 1996 much?
Lol? Als je een beetje de "(web)design trends" volgt weet je "clean en strak" weer helemaal hip is..

Geen gradients, geen "bevel and emboss", geen fake-3D elementen, geen schaduwen, geen afgeronde hoeken (of minimaal).

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:41:
Ik mis de uitklap menuutjes, en vooral een knop om snel bij 'myreact' te komen...

En een simpele Custom CSS:
html { background-color: #bbbbbb; }
Doen mijn ogen tenminste geen pijn meer...
+1

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
Krijg een lamme vinger van het scrollen en klikken ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 15:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Toetsenbord much? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:46:
[...]
Lol? Als je een beetje de "(web)design trends" volgt weet je "clean en strak" weer helemaal hip is..

Geen gradients, geen "bevel and emboss", geen fake-3D elementen, geen schaduwen, geen afgeronde hoeken (of minimaal).
Ja lekker hip doen... maar ondertussen zwaar onoverzichtelijk...

Dit geintje gaat t.net ERG veel bezoekers kosten...

Gelukkig heeft Microsoft een hoop geld betaald voor de Metro look... moet toch minimaal 5ton zijn geweest om dit wangedrocht er doorheen te rammen? _O-

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• wever338
@ Hooglander,

Sorry had de poll gemist net zoals veel mensen mijn reactie niet onder de 1000 reacties zullen zien. Centraal was beter geweest, poll is trouwens ook beter.

@ Hyperion Ik heb de reacties behoorlijk goed bekeken en denk niet dat ik met 95% er veel langs zit. Tevens is de laatste stelling een die niemand kan onderbouwen want je moet nooit nooit zeggen maar dit is wel met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen.

• wever338
Ultraman schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:39:
Want tijdens de overgang naar Tweakers-NG (de interface die jullie terugwillen) zijn er ook genoeg van dergelijke reacties geweest.
Of een interface wel of niet fijn werkt heb je meteen door, een goede interface vraagt immers geen gewenning. Gewenning is de basis van een inferieur product, zou zo uit de mond van Steve Jobs hebben kunnen komen, hij stelde immers dat product instutief moesten kunnen werken.

Daarnaast moet je de devs ook de tijd geven om bugs te fixen en her en der mogelijk wat aan het design te sleutelen. Als je netjes onder elkaar zet wat je dwars zit en hoe je denkt dat het wel moet, valt er veel meer nuttig te reageren dan nu het geval is met "ik vind het bagger" (om het even zo af te korten).
Ik denk dat er bij de meer dan 1000 reacties voldoende redenen gegeven zijn en die hoeven hier niet wederom aangegeven te worden.

Zelf moet ik ook nog aardig wennen, maar ik heb al wel een suggestie richting Lieve Devvers over de zoekfunctie. En er komt er nog eentje bij straks.

Let op: ik ben enkel forummod en heb niets te maken met de devvers noch het design.

Overigens denk ik niet dat dit topic in "Geachte Redactie" op de juiste plek staat. En zonder onderbouwing van "het is bagger" denk ik ook niet dat er snel een serieus gesprek zal ontstaan.
Dus neem aub wat meer tijd om je posts te onderbouwen, daar heeft men veel meer aan :)
De onderbouwing zit in het andere topic zoals gezegt. Naar mijn bescheiden mening moet je blij zijn dat je niets met 7.0 te maken hebt gehad want dan mag je nog zonder zak over het hoofd over straat lopen ;).

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

Eens, dit topic lijkt me de betere plaats op dit moment.

Liefhebber van Tweakers

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021

Beste Ultraman,

Eerste indrukken zijn erg belangrijk , maar ik kan je zeggen dat Marktplaats precies dezelfde nieuwe layout/website gebruikt vanaf vandaag en daar heb ik de site eerst maanden mogen testen.

Helaas hebben ze bij MP ook weinig met de kritiek gedaan en went het nog steeds niet, ik surf daar nog steeds op de oude site zo lang als het kan.

En als straks de 'storm' is uitgeraasd op tweakers voorspel ik je dat de gebruikers er hier ook niet aan gaan wennen. (iig niet als je op een normale PC of laptop surft)

Maar MP en Tweakers zijn zo groot ,ze hebben geen concurrentie dus weglopen doen we niet , sterker nog ik moet nu nog langer op de site blijven om te zoeken en te scrollen om al mijn info te vinden.

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020

..

dit meen je toch niet serieus hoop ik? Check de threads over de vorige designverandering nog maar eens toen was een overweldigende hoeveelheid positief. Totaal ander beeld dan nu

En zijn punt is helemaal niet om een discussie aan te slingeren of het wel/niet een slecht design is, zijn vraag is of jullie hier iets mee gaan doen. Dat hoeft helemaal niet verder onderbouwd te worden, want de poll over T7 en de hoeveelheid spotlight mods (bijna 1000!!!) van deze reactie is onderbouwing zat

Cheetah in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

[ Voor 4% gewijzigd door Garma op 18-10-2012 18:59 ]

Verwijderd

Klein voordeel: als het licht in het toilet niet werkt, kan je gewoon een iPad ophangen met daarop de site van Tweakers.net. :o

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Ik navigeer gewoon niet lekker meer op het Forum. En ik leun 100% op de tracker voor overige navigate. Dus waarom die standaard dicht stond EN ook nog eens rechts :?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tweakers verlicht mijn hele kamer door het licht wat van de monitor afkomt, bedankt voor de stroombesparing. Wie gaat de oogarts betalen echter?

• keon891
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik vind de oude veel beter. In de nieuwe worden te veel lichte kleuren gebruikt. Het oogt simpel, maar het maakt vinden van iets heel erg lastig. Er is ook te veel 'leeg', zonde van de ruimte zal ik zeggen.
In de oude had je in 1 oogslag een goed overzicht. Dat was ook de kracht!
Verder is de zoek functie in pricewatch slechter geworden(?). Zocht ik voorheen bijv. met 's3' naar de samsung s3, nu krijg ik een hele slechte match terug. Moest 'S III' invoeren!
Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe website zwaar tegen vallen. Niet voor niets heeft de oude de prijs Website van het jaar 2011 (en 2009) gewoon!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Arsenius schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:10:
Tweakers verlicht mijn hele kamer door het licht wat van de monitor afkomt, bedankt voor de stroombesparing. Wie gaat de oogarts betalen echter?
Heb jij een CRT of plasma? :P

Een LCD/TFT gebruikt altijd even veel stroom.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nee, ik bedoel dat er zoveel licht van mijn monitor afkomt dat ik geen verlichting meer in de kamer hoef aan te doen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet het wel een kans geven. Wel erg makkelijk om het direct al af te branden. Ben er zelf best wel positief over. Het ziet er fris en overzichtelijk uit. Op de oude site gebruikte ik veel functionaliteit niet en die zie ik nu ook niet meer. Paar dingetjes die me opvallen na er een uurtje gebruik:

- De 'timeline' op de frontpage toont nu alle categorieën door elkaar. Ik zou graag wat wat meer onderscheid willen kunnen maken tussen de verschillende categorieën. Bijv. door er een gekleurd bolletje voor te zetten (rood = nieuws, geel = meuktracker, blauw = mededeling) etc. en dan ook een mogelijkheid om met 1 klik te filteren op een categorie, zodat ik in één keer alle meuktracker-posts zie.

- Op het forum klikte ik altijd op de indexpagina op mijn naam (Welkom <username>) om mijn active topics te zien. Die mogelijkheid lijkt verdwenen te zijn. Hoe zie ik nu snel mijn eigen posts? Wat mij betreft in de tabs bovenin naast 'Active topics' een 'My Active topics'.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 18-10-2012 19:17 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

HyperioN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:42:
95%? Daar geloof ik echt niks van.
Het lijkt er anders aardig in de buurt te komen. Opiniestuk van mij over de nieuwe layout hier, en dat is niet positief: Cheetah in 'reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?'

Dit is een opiniestuk, dus in de praktijk altijd downvotes van degenen die het er niet mee eens zijn...

Scorekaart momenteel:
+3 Spotlight 1035
+2 Informatief 34
+1 On-topic 21
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 1

Dat is meer richting 98% die het er schijnbaar met die stevige kritiek en de conclusie of Tweakers 6 niet terug beschikbaar kan worden gesteld eens is. Alle +3's in dat topic zijn zwaar - en vaak goed onderbouwd - kritisch en de +2's ook. Congratulations, want zo'n duidelijke gele kaart van zo'n grote usergroep heb ik nog nooit eerder meegemaakt in mijn 14-jarige loopbaan als IT'er.

Ergo: Deze layout is gewoon een fail bij de standaard Tweakers bezoekersgroep. Blijkbaar zelfs voor de n00bs voor wie dit lijkt te zijn ontwikkeld.... Ik snap ook echt niet dat dit niet eerst breed in beta is gezet, want dan had men het al kunnen weten...
Wennen? Ik ben al klaar met wennen: het is ruk.
Een site-ontwerp voelt natuurlijk, intuitief en prettig of doet dat niet. And guess what...
Tweakers-NG had zeker nadelen ten opzichte van Tweakers 5. Alleen bij Tweakers 7 moet ik de voordelen ten opzichte van Tweakers 6 - zeker qua usability - met een loep zoeken.
Daarnaast moet je de devs ook de tijd geven om bugs te fixen en her en der mogelijk wat aan het design te sleutelen.
Dit heeft niks met bugs te maken. Het design is gewoon ruk vanuit een desktop0usability scenario.
Als je netjes onder elkaar zet wat je dwars zit en hoe je denkt dat het wel moet, valt er veel meer nuttig te reageren dan nu het geval is met "ik vind het bagger" (om het even zo af te korten).
Already done in posting hierboven...

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 18-10-2012 19:20 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Ziet er goed uit!

Alleen het wit is een klein beetje irritant en mag wel iets "zachter".

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sorry, maar het lijkt me beter om alles een beetje centraal te houden. Daarnaast heeft dit weinig met de redactie uit te staan.

Graag verder in Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang dus. Deze gaat dicht :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.