Nog nooit zoveel problemen gehad met een bestelling..
Dinsdag 30 oktober plaats ik dus de bestelling van de 17R SE, samen met de kortingsbon van €50 die tot en met 31 oktober geldig was. Tijdens de bestelling raden ze mij aan voor met kredietkaart te betalen omdat dit de snelste manier zou zijn om alles te verwerken. Dit heb ik dus ook gedaan en tot hiertoe geen problemen.
Donderdagmiddag (gisteren dus) word ik opgebeld door een Engelse mevrouw met een Indisch accent. Ze verteld me in wat gebrekkig Engels dat de kredietkaart waarmee ik de betaling heb gedaan is geblokkeerd en de betaling dus niet kan doorgaan, ze vroeg mij of ik de gegevens van de kredietkaart opnieuw wou doorgeven via de telefoon. Ik vertrouwde het hele zaakje niet meteen dus ik vroeg haar om mij dit door te mailen en ze ging akkoord. Vijf minuten later belt ze mij opnieuw om te zeggen dat de kredietkaart toch geaccepteerd is en alles dus in orde is.
Zo'n tiental minuten later belt ze mij weer op, om mij te vertellen dat de 1 jaar accidental support waarvoor ik gekozen heb niet meer beschikbaar is. Deze optie kostte mij €40. Je kan deze optie trouwens NOG STEEDS kiezen als je nu een 17R SE gaat bestellen.. Ik zeg haar oké, dat betekent dus dat ik €40 minder moet betalen toch? Zegt ze nee, de prijs blijft hetzelfde. Ik ga hier dus niet mee akkoord en ze zegt me dat ze mij opnieuw gaat opbellen.
Ondertussen bel ik naar Dell België, lijkt mij handiger dit met iemand in het Nederlands te regelen. Zij verteld mij dat ze inderdaad kan zien op haar scherm dat ik ben opgebeld voor dit probleem, en dat ik inderdaad de €40 hoor terug te krijgen maar dat dit allemaal dus wel geregeld zou worden. Hierdoor ben ik weer gerust gesteld.
Deze ochtend word ik dan door Dell gebeld in het Nederlands zij verteld mij dat ze de bestelling opnieuw zal maken zonder de accidental support en dat ze mij dit zal doormailen en dan hoef ik enkel nog te bevestigen. Een uur later had ik nog steeds niets aangehad. Plotseling word ik weer opnieuw gebeld door de Indische mevrouw in het Engels. Zei zegt mij dat de bestelling geannuleerd is en dat ik zelf opnieuw een nieuwe bestelling moet maken. Ik zeg haar dat ze mij in het Nederlands verteld hebben dat zij voor mij een bestelling gingen maken en dat ik dit enkel nog hoef te accepteren. Zij verteld met dat dit niet klopt en dat ik het dus zelf moet doen.
Ik bel dus opnieuw met Dell België waar ze mij vertellen dat de bestelling op mijn vraag geannuleerd is (niet waar) en dat ze mij gaan doorverbinden met iemand om de bestelling via telefoon te maken. Oké.. ik maak dus met deze man mijn bestelling aan telefoon, HIJ BIEDT MIJ OPNIEUW DE 1 JAAR ACCIDENTAL SUPPORT AAN! Ik zeg meneer, hierdoor kwamen net alle problemen, ze hebben mij verteld dat dit niet meer beschikbaar is. Hij zegt het staat nochtans hier op mijn scherm.. Zucht.. Nadat hij dus voor mij de bestelling had gemaakt zonder accidental support vraagt hij mijn kaartgegevens. Sorry, maar die heb ik nu niet bij mij. Nu wil die dat ik alles via hem doe en hij heeft mij gegarandeerd dat er geen geld is afgegaan van de kredietkaart.
Zucht, ik weet niet of ik de bestelling nog opnieuw ga maken bij Dell, nog nooit zoveel problemen gehad met zoiets en in totaal al meer dan een uur hiervoor aan de telefoon gehangen en waarschijnlijk nog voor moeten betalen ook.
Oja, en die kortingscode van €50 is ook natuurlijk niet meer geldig nu dus die ga ik ook niet meer kunnen gebruiken!
Wie de moed heeft om deze wall of text te lezen, dankje!