Beste allemaal
Ik heb een nieuwe laptop nodig.
Mijn huidige laptop is een Asus K52Jc van 2010, deze is helaas te traag geworden voor gebruik in mijn studies.
Bovendien is de grafische kaart, een 310M, stuk gegaan (mijn eigen schuld).
Ik studeer Informatica, en heb gekozen in mijn laatste jaar voor de keuzerichting Systeem- en Netwerkbeheer. Hierbij doen we vooral veel aan virtualisatie, cloud computing, …
Ik heb dus voldoende geheugen nodig, liefst 16GB voor mijn meerdere virtuele machines op hetzelfde moment te laten draaien met elk voldoende geheugen.
Verder krijgen we ook zeer veel programmeervakken, vaak op verschillende platformen.
Hier een opsomming van een aantal vakken dat we hebben en welke software we zoal moeten gebruiken:
Vakken:
C#
Java
HTML
CSS
Windows & Linux
SQL
ASP.NET
XML
SharePoint
Distributie en virtualisatie van applicaties
Cloud computing
SAP
...
Software:
Photoshop
Netbeans
VMware Workstation
VMware vSphere
VMware vCenter
VMware ESXi Server
MySQL Workbench
Visual Paradigm
Microsoft Windows Server
Microsoft Visual Studio
Microsoft Hyper-V Server
Ubuntu Server
...
Aan deze lijst zie je dus dat ik best een krachtige laptop nodig heb.
Ja, ik zou liever een PC kopen, maar mijn school werkt met het 'Bring your own laptop' principe, waardoor ik niet veel aan een PC zou hebben.
Graag game ik ook wel eens, ik heb er niet veel tijd meer voor, maar als ik het doe wil ik niet dat mijn game stottert door te weinig fps.
Ik vind het belangrijk dat mijn laptop een SSD heeft, en dat vind je momenteel nog niet vaak standaard in een laptop van een merk.
Daardoor kwam ik op XNotebooks, waar ik zelf mijn laptop kan samenstellen en waarvan ik voor bijna elk onderdeel weet dat het kwaliteit is.
Ik kies voor een 17.3” scherm omdat dit makkelijker werken is als je met programmeren bezig bent.
Ik dacht aan de XNB Turbine 17.3".
Dit is mijn configuratie:
Scherm: FULL HD 1920x1080 GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid
GPU: NVIDIA GTX660M Optimus Technologie 2GB DDR5
CPU: Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
RAM: 16GB DDR3-1600 CRUCIAL ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
SSD: 256 GB SSD CRUCIAL m4 Sata-600 READ: 500 MB/s - WRITE: 260 MB/s (met TRIM functie)
DVD: Blu-Ray Combo drive
Netwerk: Bigfoot N 1202
Samen zou dit op zo'n €1.650 komen.
Mijn budget is tussen de €1.500 en €2.000
Mijn vraag is dus: wat denken jullie hierover? Hebben jullie betere suggesties of info/raad/tips?
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, zo niet, vraag maar.
Voor diegene die mij willen helpen, bedankt!
Groeten
Ik heb een nieuwe laptop nodig.
Mijn huidige laptop is een Asus K52Jc van 2010, deze is helaas te traag geworden voor gebruik in mijn studies.
Bovendien is de grafische kaart, een 310M, stuk gegaan (mijn eigen schuld).
Ik studeer Informatica, en heb gekozen in mijn laatste jaar voor de keuzerichting Systeem- en Netwerkbeheer. Hierbij doen we vooral veel aan virtualisatie, cloud computing, …
Ik heb dus voldoende geheugen nodig, liefst 16GB voor mijn meerdere virtuele machines op hetzelfde moment te laten draaien met elk voldoende geheugen.
Verder krijgen we ook zeer veel programmeervakken, vaak op verschillende platformen.
Hier een opsomming van een aantal vakken dat we hebben en welke software we zoal moeten gebruiken:
Vakken:
C#
Java
HTML
CSS
Windows & Linux
SQL
ASP.NET
XML
SharePoint
Distributie en virtualisatie van applicaties
Cloud computing
SAP
...
Software:
Photoshop
Netbeans
VMware Workstation
VMware vSphere
VMware vCenter
VMware ESXi Server
MySQL Workbench
Visual Paradigm
Microsoft Windows Server
Microsoft Visual Studio
Microsoft Hyper-V Server
Ubuntu Server
...
Aan deze lijst zie je dus dat ik best een krachtige laptop nodig heb.
Ja, ik zou liever een PC kopen, maar mijn school werkt met het 'Bring your own laptop' principe, waardoor ik niet veel aan een PC zou hebben.
Graag game ik ook wel eens, ik heb er niet veel tijd meer voor, maar als ik het doe wil ik niet dat mijn game stottert door te weinig fps.
Ik vind het belangrijk dat mijn laptop een SSD heeft, en dat vind je momenteel nog niet vaak standaard in een laptop van een merk.
Daardoor kwam ik op XNotebooks, waar ik zelf mijn laptop kan samenstellen en waarvan ik voor bijna elk onderdeel weet dat het kwaliteit is.
Ik kies voor een 17.3” scherm omdat dit makkelijker werken is als je met programmeren bezig bent.
Ik dacht aan de XNB Turbine 17.3".
Dit is mijn configuratie:
Scherm: FULL HD 1920x1080 GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid
GPU: NVIDIA GTX660M Optimus Technologie 2GB DDR5
CPU: Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
RAM: 16GB DDR3-1600 CRUCIAL ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
SSD: 256 GB SSD CRUCIAL m4 Sata-600 READ: 500 MB/s - WRITE: 260 MB/s (met TRIM functie)
DVD: Blu-Ray Combo drive
Netwerk: Bigfoot N 1202
Samen zou dit op zo'n €1.650 komen.
Mijn budget is tussen de €1.500 en €2.000
Mijn vraag is dus: wat denken jullie hierover? Hebben jullie betere suggesties of info/raad/tips?
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, zo niet, vraag maar.
Voor diegene die mij willen helpen, bedankt!
Groeten