Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop €1500-€2000

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Brocodus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Beste allemaal

Ik heb een nieuwe laptop nodig.
Mijn huidige laptop is een Asus K52Jc van 2010, deze is helaas te traag geworden voor gebruik in mijn studies.
Bovendien is de grafische kaart, een 310M, stuk gegaan (mijn eigen schuld).

Ik studeer Informatica, en heb gekozen in mijn laatste jaar voor de keuzerichting Systeem- en Netwerkbeheer. Hierbij doen we vooral veel aan virtualisatie, cloud computing, …

Ik heb dus voldoende geheugen nodig, liefst 16GB voor mijn meerdere virtuele machines op hetzelfde moment te laten draaien met elk voldoende geheugen.

Verder krijgen we ook zeer veel programmeervakken, vaak op verschillende platformen.
Hier een opsomming van een aantal vakken dat we hebben en welke software we zoal moeten gebruiken:

Vakken:
C#
Java
HTML
CSS
Windows & Linux
SQL
ASP.NET
XML
SharePoint
Distributie en virtualisatie van applicaties
Cloud computing
SAP
...

Software:
Photoshop
Netbeans
VMware Workstation
VMware vSphere
VMware vCenter
VMware ESXi Server
MySQL Workbench
Visual Paradigm
Microsoft Windows Server
Microsoft Visual Studio
Microsoft Hyper-V Server
Ubuntu Server
...

Aan deze lijst zie je dus dat ik best een krachtige laptop nodig heb.
Ja, ik zou liever een PC kopen, maar mijn school werkt met het 'Bring your own laptop' principe, waardoor ik niet veel aan een PC zou hebben.

Graag game ik ook wel eens, ik heb er niet veel tijd meer voor, maar als ik het doe wil ik niet dat mijn game stottert door te weinig fps.

Ik vind het belangrijk dat mijn laptop een SSD heeft, en dat vind je momenteel nog niet vaak standaard in een laptop van een merk.

Daardoor kwam ik op XNotebooks, waar ik zelf mijn laptop kan samenstellen en waarvan ik voor bijna elk onderdeel weet dat het kwaliteit is.

Ik kies voor een 17.3” scherm omdat dit makkelijker werken is als je met programmeren bezig bent.

Ik dacht aan de XNB Turbine 17.3".

Dit is mijn configuratie:
Scherm: FULL HD 1920x1080 GAMUT GLANS­ HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid
GPU: NVIDIA GTX660M Optimus Technologie 2GB DDR5
CPU: Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache­ (Ivy Bridge) 45 Watt
RAM: 16GB DDR3-1600 CRUCIAL ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
SSD: 256 GB SSD CRUCIAL m4­ Sata-600 READ: 500 MB/s - WRITE: 260 MB/s (met TRIM functie)
DVD: Blu-Ray Combo drive
Netwerk: Bigfoot N 1202

Samen zou dit op zo'n €1.650 komen.

Mijn budget is tussen de €1.500 en €2.000

Mijn vraag is dus: wat denken jullie hierover? Hebben jullie betere suggesties of info/raad/tips?

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, zo niet, vraag maar.
Voor diegene die mij willen helpen, bedankt!

Groeten

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Ik zou voor een Dell gaan. Ik ken XNB niet eens, maar ik weet van Dell dat de service en kwaliteit goed is. Zelfs buiten garantie zijn ze vaak buitengewoon coulant. (Zo kreeg ik een gratis moederbord vervanging incl. manuren gratis e.d. terwijl mijn laptop 2,5 jaar oud was). Daarnaast zijn onderdelen goed op ebay te vinden, en zeer makkelijk te vervangen.

Een dergelijke samenstelling moet ook wel bij een dell laptop te vinden zijn lijkt me ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Brocodus
  • Niet online
Neen sorry, zoiets vind je niet bij Dell, toch bedankt voor je antwoord. :)
(Het dichtste dat in de buurt komt is een Alienware waarvoor ze veel te veel geld vragen.)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 13:33
XNB is bij mijn weten een vorm van een BTO notebook, maar dat kan ik mis hebben (edit: en dat heb ik, XNB is gewoon een vergelijkbaar bedrijf als BTO, maar geen dealer van BTO.eu laptops zover ik nu zie). Je kan dan ook kijken in dit topic voor ervaringen van mensen met vergelijkbare of wellicht een laptop met dezelfde specificaties. Roberto en de man achter het bedrijfsaccount van Notebook Totaal staan je vaak vrij snel en goed te woord via een DM oid en dat zeg ik uit eigen ervaring.

Je kan dan zelf ook nog met configs spelen op www.bto.eu of hier voor de grotere schermen (en hem voor aankoop daar nog in Utrecht op afspraak bekijken/advies vragen) of gewoon bij NBT hier kijken. Bij NBT heb je vaak het geluk van goedkopere laptops, alleen is je keuze wat beperkter per onderdeel. Met een CL46/CL48/M45/M49 zit je vergelijkbaar met de specs die jij graag wilt en heb je nog ruim de keuze in verdere configuratie.

Overigens wil ik er nog bij zeggen dat extra RAM of een andere HDD zowel bij BTO als NBT vaak relatief veel duurder is. Als je een beetje handig bent, wat ik wel aanneem in jouw geval, dan kan je het net zo goed los bestellen via een webshop en dan zelf inbouwen.

Verder weet ik niet precies wat je als ICT-er nodig zal hebben bij de progs die je noemt, maar dat weten waarschijnlijk een hoop andere tweakers vast wel te zeggen hier. ;)

Edit2:
@ Hieronder, ik lees nu sinds vannacht weer een aantal pag's in het BTO topic. Me valt op dat de de laptops op het nieuwe H77 opmerkelijk meer probs hebben met drivers etc. Een jaar geleden viel het toch allemaal nogal mee daar, ten tijde van de CL35 en CL38. Met name de CL38 had ook een forse koeling en wat ik ervan heb gezien viel het toen allemaal nog wel mee met de probs.

Nou goed, dan zal ik aan de TS die laptopserie ook verder niet meer aanraden, maar te gaan voor eentje die Darkstone aangeeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Aardwolf op 18-10-2012 02:18 ]

Verwijderd

Brocodus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:59:
Neen sorry, zoiets vind je niet bij Dell, toch bedankt voor je antwoord. :)
(Het dichtste dat in de buurt komt is een Alienware waarvoor ze veel te veel geld vragen.)
Grappig hoeveel mensen dit zeggen. Vrijwel iedereen met een beetje verstand van laptops hier zal beweren dat de M17x de enige 17" laptop is in het hogere segment die het geld waard is: met HD 7970m en 1080p scherm leg je ongeveer €1520 neer.

BTO en xnotebooks verkopen voornamelijk clevo barebones. Die zijn gewoon crap. Het model wat jij linkt klokt terug als je de GPU uberhaubt aanraakt en, hoewel er nog geen reviews van dat model zijn, is clevo er de afgelopen 5 jaar nog nooit in geslaagd om een laptop te produceren waarbij de user interfaces en bouwkwaliteit niet zwaar worden bekritiseerd door o.a. anandtech. Terwijl ze ook nog eens duurder zijn dan een vergelijkbare laptop van een ander merk.

De inspiron 17R SE bijvoorbeeld. Naar mijn mening een matige laptop. Maar ik hoor er eigenlijk geen klachten over. En hij is €300 goedkoper dan de turbine..
Het enige significante verschil in specificaties is de GT 650m vs de GTX 660m. Maar dat verschil is niet zo groot als je zou verwachten: het is dezelfde chip. En vanwege het omlaag klokken van de CPU onder load verwacht ik zelfs dat de inspiron betere grafische prestaties heeft. In het 15" segment heb je als alternatief de asus N56, Y580, en W530. Ik raad ten zeerste aan een 15.6" model te nemen. Een 17.3" bied geen enkel voordeel boven een 15.6" als je een beetje goede ogen hebt: de resolutie is toch exact hetzelfde.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Meh xnotebooks, no offence naar het bedrijf, ze bieden mooie specs aan maar ze hebben de koeling no way onder controle.

De opties die Darkstone aanraad zijn het overwegen waard.
Voorbeeld:
De Dell Inspiron 17R SE voor €999,-
Met kortingen gaat er nog wel aardig wat vanaf, zo'n +- 150,- (geen zin om ff uit te rekenen :+).
Je stopt er een SSD bij van 256GB heb je ook nog eens 750GB HDD voor data.

Je gooit voor je VMs nog eens 8GB erbij (weet niet of de 17R SE 2 of 4 sloten heeft, dat terzijde) en je zit op practisch zelfde als wat je daar boven hebt staan voor minder geld. Ook nog eens veel. heul veel betere kwaliteit. Waar de xNotebook stopt gaat Dell verder :).

De CPU is iets anders, maar zal het veel schelen voor wat jij (gaat doen) doet? Ik denk het niet.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je in de pricewatch een paar zoektermen knalt zijn er maar twee modelseries over:

Asus G75 Series
MSI Gaming Series GT70

De parameters waar ik op filter:

- Intel 77 chipset (dus H77, M77 etc)
- i7
- DDR3 / SO-DIMM DDR3 (sommige laptops staan verkeer in de PW..)
- 17+ inch

In de pricewatch zelf staan dan 10 modellen, maar dat zijn in de praktijk dus die twee series van die fabrikanten.
Wat je dan het beste kan doen is het model nemen met de video kaart die je leuk vind, want de CPU en chipset en LCD zijn door de hele serie hetzelfde. Daarna doen wat er eerder voorgesteld is: leuke SSD erin, leuke HDD erbij, RAM maxen met een of ander A-Merk.

Dit alles bedenk ik om 2 uur 'snachts in bed. Dan moet iedereen dat toch overdag ook kunnen ;)?

Laat je trouwens niet misleiden door de 'gaming' woorden en reclames van de modellen, dat doet er niet echt toe als je op zoek bent naar 'gewoon' een chipset en lcd. Daarnaast: ik ga er van uit dat je aan een legale retail versie van Windows 8/7 Pro of beter kunt komen (msdn? msaa?), want je zal als IT'er wel snappen dat de OEM windows je niet helemaal blij zal maken :p vooral niet de bloatware die voor de halft niet met uninstallers komt). Je zal ook zelf VT-x en VT-d aan moeten zetten in de meeste gevallen..

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 18-10-2012 02:00 ]

• Brocodus
  • Niet online
@marcel87:
Ik ken BTO ook, het is inderdaad hetzelfde principe als XNotebooks.
De website van BTO is echter chaotisch, maar de laptops zijn inderdaad net iets goedkoper, valt te overwegen.

@Darkstone:
Ik heb jouw opties zeker overwogen, heb net nog even op de Dell website zitten configureren en sorry
maar daar vind ik echt niet wat ik wil.
EDIT: Wanneer ik de M17x configureer, met bijna net dezelfde hardware als op XNotebooks (buiten dat ik niet weet van welke merken de SSD, RAM, ... is) kom ik uit op €500 meer dan XNotebooks. Inderdaad, de behuizing van de Alienware zal beter zijn, maar dit is erg veel verschil.
Ik begrijp dat de behuizingen van XNotebooks/BTO niet altijd van de beste kwaliteit zijn, ik zit echter al een tijdje te lezen op het XNotebooks ervarings topic en daar lees ik de laatste maanden echt niets negatiefs meer.

De enige "merk" laptop die in de buurt komt van wat ik wil is de Toshiba Qosmio X870, maar deze valt dan weer natuurlijk veel duurder uit vaak met slechtere hardware dan wat ik kan kiezen op XNotebooks.

@Johnkeates
Ik zou inderdaad een merk laptop kunnen aanschaffen en dan extra hardware erin gaan steken maar dan ben ik ineens ook mijn garantie kwijt. XNotebooks bied een garantie van 2 jaar aan, zonder dat ik erin hoef te gaan sleutelen voor extra hardware.
Ik geraak inderdaad aan legale versies van Windows 8/7 via school ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Brocodus op 18-10-2012 12:14 ]

Verwijderd

Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:05:

@Darkstone:
Ik heb jouw opties zeker overwogen, heb net nog even op de Dell website zitten configureren en sorry
EDIT: Wanneer ik de M17x configureer, met bijna net dezelfde hardware als op XNotebooks (buiten dat ik niet weet van welke merken de SSD, RAM, ... is) kom ik uit op €500 meer dan XNotebooks. Inderdaad, de behuizing van de Alienware zal beter zijn, maar dit is erg veel verschil.
Ik begrijp dat de behuizingen van XNotebooks/BTO niet altijd van de beste kwaliteit zijn, ik zit echter al een tijdje te lezen op het XNotebooks ervarings topic en daar lees ik de laatste maanden echt niets negatiefs meer.
Kijk eens in het shopping forum of volg de link in de sig van darkstone. Daar vind je de dell kortingsbonnen sheet, en daarmee kun je veel korting krijgen. Ram en ssd moet je er sowieso later zelf inzetten. Is veel goedkoper. Een crucial m4 heb je al voor 160 euro en 8gb ram erbij zetten in de alienware gaat ook al voor een paar tientjes uit de pricewatch. Daarnaast is de 7970m echt vele malen beter dan de 660m. Uit mijn hoofd wel 2x zo snel. En het mooiste is: Je raakt je garantie NIET kwijt als je gaat upgraden. De enige beperking is dat je, als er een probleem is, de originele hardware weer in moet zetten (dus extra geheugen eruit etc). Verder heeft het geen effect op garantei.

• Brocodus
  • Niet online
Een 7970m heb ik dan ook echt niet nodig, deze kost trouwens ook veel meer dan de 660m.
Niet dat het iets uitmaakt, je kan bij de m17x gewoon kiezen voor een 660m, maar het blijft nog steeds duurder.
Of ik er nu de ssd en ram instop of xnotebooks, dat maakt niet veel verschil. Buiten dat zij het al vaak gedaan hebben en ik niet.

Verwijderd

johnkeates schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 01:56:
Als je in de pricewatch een paar zoektermen knalt zijn er maar twee modelseries over:

Asus G75 Series
MSI Gaming Series GT70
Alleen zijn die beiden over het algemeen duurder dan de M17x, terwijl je een minder grafische kaart krijgt en in het geval van de MSI minder kwaliteit.
Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:21:
Een 7970m heb ik dan ook echt niet nodig, deze kost trouwens ook veel meer dan de 660m.
Niet dat het iets uitmaakt, je kan bij de m17x gewoon kiezen voor een 660m, maar het blijft nog steeds duurder.
Als je toch genoegen neemt met de GTX660m, neem dan de inspiron 17R SE. Het verschil tussen de GTX 660m en GTX 650m in de dell is bijna nul vanwege de terugklok issues in de clevo barebone. Terwijl de inspiron honderden euro's goedkoper is.

De HD 7970m is uit het hoofd ongeveer 80% sneller dan de GTX 660m. Ja dat scheelt echt zo veel.
Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:05:
@Darkstone:
Als je het goed doet scheelt het een paar tientjes met afterkerket SSD & RAM. Het kwaliteitsverschil is zo groot dat je daar gerust een paar honderd euro extra voor wilt neerleggen.
Ik zou inderdaad een merk laptop kunnen aanschaffen en dan extra hardware erin gaan steken maar dan ben ik ineens ook mijn garantie kwijt. XNotebooks bied een garantie van 2 jaar aan, zonder dat ik erin hoef te gaan sleutelen voor extra hardware.
Ik weet niet wie je dat heeft verteld. Maar je mag je notebook gewoon openschroeven zonder dat de garantie vervalt.

• Brocodus
  • Niet online
Oké ik wist niet dat je laptop openschroeven geen invloed meer had op je garantie.
Maar ik geraak echt niet overtuigd van jouw dell optie, hieronder laat ik kort zien waarom:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gIux6.jpg

Snap je? Of ben ik fout, dat kan ook, bedankt om te helpen alvast :)
P.S.: Ik krijg trouwens een gratis legale versie van W7/8 via school, ik heb het er nu gewoon bijgezet omdat deze standaard in de prijs zit van de M17x.

• Quad

Quad

Doof

Neem nu de optie eens van de Inspiron 17R SE en zet dat er eens naast.
Neem niet diegene met 3D scherm want daar betaal je meer voor terwijl voor de rest er niet in zit.
Tel er voor 16GB 40€ erbij op, en voor de SSD 150,- (ja zoveel kost dus de Samsung 830/Crucial M4). En totaal overzichtje wil ik dan wel eens zien.

nggyu nglyd

Verwijderd

Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:29:
Oké ik wist niet dat je laptop openschroeven geen invloed meer had op je garantie.
Maar ik geraak echt niet overtuigd van jouw dell optie, hieronder laat ik kort zien waarom:

[afbeelding]

Snap je? Of ben ik fout, dat kan ook, bedankt om te helpen alvast :)
P.S.: Ik krijg trouwens een gratis legale versie van W7/8 via school, ik heb het er nu gewoon bijgezet omdat deze standaard in de prijs zit van de M17x.
inspiron 17R SE:
€ 847 voor de laptop met i7 en GT 650m. Give or take a few dollars. Ik weet niet zeker of ik het correct bereken.
€ 155 voor pricewatch: Samsung 830 series 256GB
€ 64 voor pricewatch: Corsair CMSO16GX3M2A1333C9
totaal: €1066.

M17x:
€1520 voor de laptop met i7 en HD 7970m.
€155 voor de SSD.
€64 voor extra RAM (totaal 22GB).
totaal: €1700-ish.

Overigens is de titan een totale miskoop. Al sinds januari klaagt iederen over de slechte drivers voor de HD 7970m. De M17x is de enige laptop met high-end AMD grafische kaart die daar geen last van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2012 18:49 ]

• Brocodus
  • Niet online
Ik wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik in België woon, ik weet niet of de prijzen bij dell voor jullie in Nederland minder zijn ofzo.

http://i.imgur.com/ivzKK.jpg

De prijzen van de losse RAM en SSD zijn de absolute minimum prijzen die ik in België kan vinden.

Inderdaad, de 17R SE is dan nog wat goedkoper, maar je hebt er ook een slechtere CPU, GPU en netwerkkaart voor. Je kan maar blijven afschrappen, en uiteindelijk zou ik er een laptop van €800 aan overhouden.

Ik hoop dat jullie wel nog steeds beseffen dat dit niet zomaar een laptopje moet zijn voor een doorsnee student dat office en internet gebruikt en af en toe eens gamed. Ik gebruik zeer veel zware programma's om te programmeren, virtualiseren en meer. En ga dit nog blijven doen voor de komende jaren.

Verwijderd

Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:30:
Ik wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik in België woon, ik weet niet of de prijzen bij dell voor jullie in Nederland minder zijn ofzo.
Een procent of 5, ja. Vergeet Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 niet. Ik kom op € 1,582 voor de alienware in belgie met de epp truuk.
Inderdaad, de 17R SE is dan nog wat goedkoper, maar je hebt er ook een slechtere CPU, GPU en netwerkkaart voor. Je kan maar blijven afschrappen, en uiteindelijk zou ik er een laptop van €800 aan overhouden.
je staart je blind op cijfertjes. De CPU in de inspiron is eigenlijk sneller dan het exemplaar in de turbine. Omdat de turbine direct terugklokt als je de GPU aanraakt. Daarnaast is de inspiron volgens mij een stuk beter dan de turbine, omdat clevo de afgelopen 5 jaar nog nooit iets fatsoenlijks heeft geproduceerd.

Dat geldt ook voor de titan: Een HD 7970m is toch gewoon een HD 7970m? Die in de alienware is procenten sneller, dan dan reken in de driver issues voor het gemak niet mee.

• Brocodus
  • Niet online
De XBO Titan had ik erbij gezet om te vergelijken met de Alienware voor de HD 7970M. Ik ben niet van plan de Titan te kopen.

Mijn enige twijfel is dus tussen de M17x en de XBO Turbine. Kan jij even een screenshot nemen van de specificaties van jouw M17x? Aangezien mijn €2440 en jouw €1582 best wel een groot verschil is.

Verwijderd

http://configure.euro.del...m01&s=dhs&vw=classic&fb=1 + HD 7970m + 1080p scherm. Als je hem in je mandje zet komt er zoveel procent korting op. Waardoor je rond € 1,582 uit komt. Of er nog kortingsbonnen voor belgie zijn is mij onbekend.

De voordelen van de turbine ten opzichte van de inspiron ontgaan mij overigens volledig. Je betaalt alleen (volgens jouw schema. Zonder de dell kortingsacties) €300 meer voor specs op papier waar je in de praktijk niets aan hebt vanwege throttle bugs.

• Brocodus
  • Niet online
Als ik enkel + 7970 + 1080p scherm doe zit ik al aan €1770,04 en dan moet er nog de prijs van van mijn losse 256GB en 16GB en dan kom ik op €2069,63.

De Turbine was met dezelfde configuratie buiten een 660M ipv een 7970m €1677,90. En dan hoef ik ook geen aparte SSD en RAM erin te stoppen.

€400 meer voor enkel een betere grafische kaart die ik amper ga benutten is het voor mij dus niet waard.

Het enige goede argument tot nu toe dat ik heb gehoord is dat de behuizing van clevo niet van dezelfde kwaliteit is als die van dell.

Verwijderd

Brocodus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:15:
Als ik enkel + 7970 + 1080p scherm doe zit ik al aan €1770,04 en dan moet er nog de prijs van van mijn losse 256GB en 16GB en dan kom ik op €2069,63.
Als je hem in je mandje zet..
De Turbine was met dezelfde configuratie buiten een 660M ipv een 7970m €1677,90. En dan hoef ik ook geen aparte SSD en RAM erin te stoppen.

€400 meer voor enkel een betere grafische kaart die ik amper ga benutten is het voor mij dus niet waard.
Het enige goede argument tot nu toe dat ik heb gehoord is dat de behuizing van clevo niet van dezelfde kwaliteit is als die van dell.
Dat is een behoorlijk understement. De M17x maakt totaal gehakt van de titan op vrijwel alle fronten. En de titan is al een upgrade ten opzichte van de turbine. Als je me niet gelooft kan je http://www.anandtech.com/...x-r3-an-antidote-to-clevo en http://www.anandtech.com/...em-amds-hd-7970m-got-game raadplegen.

En als die grafische kracht je niet zo veel uitmaakt. Dan snap ik wederom niet waarom de inspiron geen optie is. Het verschil tussen de GT650m uit de dell en de GTX 660m in de clevo is behoorlijk te verwaarlozen.

• Brocodus
  • Niet online
Een recenter artikel op anandtech over de nieuwste versie:

http://www.anandtech.com/...-and-the-geforce-gtx-680m

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Ik heb zelf de BTO 17CL48-GTX660 (http://www.notebooktotaal...estatie-laptop-p-340.html) en die is zéker géén crap zoals Darkstone wéér eens onterecht meld. Zie ook mijn review in het BTO topic.
Zeker een goede stevige laptop waar je lang en veel plezier van hebt!

• Brocodus
  • Niet online
Oké bedankt :) Ik ga straks nog wat verder lezen op de BTO en XNotebooks ervaring topics. Ik merk inderdaad op dat zowat op elk topic hier over laptop aankoopadvies wordt aangeraden dat ze een Dell kopen. Ik ben er zeker van dat Dell een goed merk is maar het is volgens mij niet wat ik zoek.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Even een hele gekke vraag, maar is het geen optie om thuis een PC neer te zetten voor de helf of minder en dan via RDP/SSH daarmee te verbinden met je laptop? Dat heb ik op een zeker moment bij mijn HBO Bedrijfskundige Informatica ook gedaan en op die manier heb ik mijn oude vertrouwde Dell XPS M1330 met alleen een SSD en ram upgrade tot de dag van vandaag goed kunnen gebruiken.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Alleen in het 17" segment of budget 15" segment. De inspirons zijn erg goedkoop (in veel gevallen met heel grote afstand de goedkoopste met een 1080p scherm). De kwaliteit is niet geweldig, maar grote concurrent de N76 met vergelijkbare specs kost €400 meer en is niet leverbaar (en komt bovendien met iets mindere GT 650m). Voor de prijs is de turbine absoluut crap. Ik zie geen redenen waarom die beter is dan de inspiron en hij is een paar honderd euro duurder. Als we nu goede bronnen hadden.. ja. Maar die hebben we niet, en het verleden spreekt clevo erg tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 15:29 ]

• Quad

Quad

Doof

@TS, wat jij nu wilt is meer betalen dan wat je nodig bent, zo komt het over. De notebook wat je aangeeft is niet zo slecht, maar als je zo graag die wilt hebben waarom maak je dan er een topic over open en koop je hem gewoon niet ipv naar onze adviezen te luisteren?

De software wat je aanhaalt gaat echt perfect af op een Inspiron 17R SE met een GT650M waar je ook lekker een spel op kan spelen.
De processor ondersteund VMware en je kan er een SSD bij plaatsen. In totaal hou je nog wat aardig centjes in je zak en krijg je een zeer mooie laptop voor terug die aan je wensen voldoet.

Maar ik denk dat het allemaal nutteloos is en dat je toch voor het systeem gaat wat je aanhaalt in je TS, geen probleem natuurlijk, maar had dan even 2/3 keer nagedacht en gewoon dat ding gekocht.

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
Nee helemaal niet hoor, ik twijfel zelfs heel hard, geloof me.
Maar ik ga niet zoals zoveel mensen onmiddelijk akkoord gaan met wat ze hier zeggen. Ik wil het zelf onderzoeken en ik wil meningen van anderen en daarom post ik het hier.
Ik heb nog steeds geen "bewijs" gezien dat de huidige behuizing dat XNotebooks of BTO gebruiken van slechte kwaliteit zouden zijn, ik lees zelfs in de recentse berichten op anandtech, de website dat jullie steeds blijven aanhalen, dat Dell zijn behuizingen niet heeft geupdate en Clevo wel. Ook al zouden de behuizingen dan slechter zijn, Dell vraagt nog steeds veel meer geld voor dezelfde configuratie. Ik kan trouwens ook op XNB/BTO de configuratie van de 17R SE nabouwen en dan kom ik ook op een mindere prijs uit hoor.
Verder vind ik het ook nog steeds een groot voordeel dat ik bij XNB/BTO weet van zo goed als elk onderdeel van welk merk en welke kwaliteit het is, bij een merk-laptop weet ik dit niet en dat is net hetzelfde als met een vaste PC.

Verwijderd

Dus dat alienware dezelfde behuizing heeft als vorig jaar is een nadeel? Ik zou juist zeggen dat een andere behuizing een nadeel is. De voorganger van de inspiron was namelijk op diverse punten beter.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:39:
Dus dat alienware dezelfde behuizing heeft als vorig jaar is een nadeel? Ik zou juist zeggen dat een andere behuizing een nadeel is. De voorganger van de inspiron was namelijk op diverse punten beter.
Waarop is dat gebaseerd dan? Dat het toevallig eens is voorgekomen, hoeft toch niet te betekenen dat in de laatste reactie van de TS dat ook zo is... heb je een link dan of is het onderbuikgevoel? ;)

• Quad

Quad

Doof

@Brodocus, als ik de Inspiron 17R SE zou na bouwen bij xnotebooks kom ik nog op een bedrag van 1123,- uit.
Dat is zeker 250,- meer en dan heb je nog zonder SSDs en extra geheugen.

Maar bekijk het maar mooi wat je het liefst wilt, Wil je op papier een van de snelste laptops willen moet je er voor gaan dan.

nggyu nglyd

Verwijderd

marcel87 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Waarop is dat gebaseerd dan? Dat het toevallig eens is voorgekomen, hoeft toch niet te betekenen dat in de laatste reactie van de TS dat ook zo is... heb je een link dan of is het onderbuikgevoel? ;)
Dat volgt uit reviews. De goddelijke speakers uit de XPS 17 zijn verdwenen. De bouwkwaliteit is ook minder volgens notebookcheck. Het is meer een issue voor de 15" inspiron dan voor de 17": die heeft grove downgrades gekregen op het gebied van accuduur en het beeldscherm plus de 2 punten die hierboven staan.

• Brocodus
  • Niet online
Is er een goede reden waarom Alienware(Dell) heeft gekozen voor een 14,0" en een 17,3" versie maar geen 15,6"?

1 groot nadeel ook voor mij bij de m17x: blijkbaar enkel te verkrijgen met een qwerty toetsenbord, in belgië werken we met azerty(be) toetsenborden. de m14x is te verkrijgen met een azerty(fr) toetsenbord, dit is nog niet zoveel verschil.

[ Voor 52% gewijzigd door Brocodus op 20-10-2012 13:54 ]

Verwijderd

Volgens een dell rep. op het forum van notebookreview laten ze het 15.6" segment over aan de concurrentie. Zonde, vind ik. Want er is niet echt iets fatsoenlijke te krijgen met wat snellers dan de GTX 660m (ja.. MSI. Maar dat gaat over de €2000 als je de meest recente barebone wilt hebben. Volgens een reactie op anandtech throttlet die ook snel terug omdat de koeling ontoereikend zou zijn. Geen idee wat daar van waar is.
Brocodus schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:49:
1 groot nadeel ook voor mij bij de m17x: blijkbaar enkel te verkrijgen met een qwerty toetsenbord, in belgië werken we met azerty(be) toetsenborden. de m14x is te verkrijgen met een azerty(fr) toetsenbord, dit is nog niet zoveel verschil.
Nu breekt mijn klomp. Alienware is voor zover ik weet de enige fabrikant die nog de nederlandse toetsenbordlayout aanbied.. in belgie 8)7 .

Een belletje zou dat op moeten lossen volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2012 14:16 ]

• Brocodus
  • Niet online
Dan zal ik maandag eens een belletje doen :)

• Brocodus
  • Niet online
Wat weten jullie over Eurocom en Maingear?

Verwijderd

Dat zijn de buitenlandse varianten op BTO en XNB. Die verkopen gewoon clevo's en een paar MSI's.

• Brocodus
  • Niet online
Oké, en waarom bieden bijna alle laptops USB 3.0 EN USB 2.0 aan? USB 2.0 devices kan je toch gewoon gebruiken op een USB 3.0 aansluiting?

Verwijderd

Maar het chipset bied geen oneindig aantal USB 3.0 poorten. Al zou elk chipset er 4 moeten hebben. Source: http://www.anandtech.com/...ge-mobile-lineup-overview

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 12:51 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik heb nergens last van (zowel .nl als .com extensie)

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
Bij mij beide.. weird

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
ik heb vorig jaar een alienware mx17 r3 op aanraden van dit forum gekocht, en ben er toch nog steeds blij mee ;-) . Kwalitatief vind ik deze laptop uitmuntend.

• Brocodus
  • Niet online
Heb zonet vastgesteld dat de Inspiron 17R SE is geupdate naar een nieuwere cpu en windows 8, helaas nu opeens ook enkel qwerty te verkrijgen op de belgische site...

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:57
en al gebeld om te vragen of het ook mogelijk is deze met azerty tobo te bestellen?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Brocodus
  • Niet online
De Alienware M17x is voorlopig niet beschikbaar met azerty, de 17R SE nu weer wel :)

• Quad

Quad

Doof

Mja, wel weer een stuk duurder.
Ik neem aan dat je naar de (op moment) €1039,- versie kijkt?

X21HPDK$5Q0KLR kortingscode voor €50,- korting
5%EPP maakt €49,45

Totaal aan Dell betalen is dus € 989,01
Shopkorting eraf á € € 54,35

Totaal: € 934,66 voor een laptop met:
i7 3630Qm
GT650m 2GB
FullHD scherm
2TB (2x 1TB HDD)

Rest is bekend.
Volgens mij is dit als je het op prijs/prestatie gaat bekijken de betere keuze als bij xNotebooks. Scheelt toch al gauw bijna € 800 / € 900,- voor de configuratie die jij bij xNotebooks wilt aanschaffen.

nggyu nglyd

Verwijderd

Alleen woont hij in belgie, shopkorting is daar niet zo interessant. Ik zie ook geen configuratie in BE met 2 harde schijven.

• Quad

Quad

Doof

Ahh BE. Vandaar.
Dan wordt het een ander verhaal. Niet een NL betaal/afleveradres mogelijk?

nggyu nglyd

Verwijderd

Zo veel duurder is dell in BE nu ook weer niet. En hij wil een AZERTY toetsenbord.

• Brocodus
  • Niet online
Inderdaad. Ik heb ook een wat betere vergelijking gemaakt tussen mijn keuze bij Dell en mijn keuze bij XNB.
De vorige keren koos ik bij XNB veel extra'tjes, deze keer heb ik het zo identiek mogelijk proberen te maken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ds59q.jpg

• Quad

Quad

Doof

Prima config die XNB zo dan.
Goed je mist dan 2TB HDD, maar de Dell heeft dan nog geen SSD. Kwa prijzen zal het elkaar dan niet veel ontlopen.

De GTX660m is ietsjes krachtiger. Wordt een lastige keuze zo :')

nggyu nglyd

Verwijderd

Je hebt de startconfiguratie van €1099 gepakt bij de inspiron. Je kan beter de €999 pakken. die is identiek op 2GB RAM na welke je waarschijnlijk toch gaat vervangen. Met epp truuk (verder niets) kom ik op € 941
Quad schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 14:42:
De GTX660m is ietsjes krachtiger. Wordt een lastige keuze zo :')
Alleen klokt de CPU in de turbine terug, waardoor je dus niet veel hebt aan de snellere GPU.

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/30hnaeq.jpg

Links de GTX660m rechts de GT650m.
Als de CPU zich terugclocked in de Turbine heb je er vrijwel niets aan want dan is het verschil te verwaarlozen en waarschijnlijk zelfs in het voordeel van de GT650M.

nggyu nglyd

Verwijderd

Dat zijn dus nutteloze testen omdat er X varianten van de GT 650m zijn, waarvan de variant in de inspiron de snelste is.

• Brocodus
  • Niet online
GT650M of GTX660M maakt mij inderdaad niet veel uit, helaas is de 17.3" laptop met GT650M weg bij XNB.

Ik zou sowieso bij beide configuraties 2x8GB RAM erin steken en in het geval van de Dell een SSD, in het geval van de XNB een extra HDD.
Het mooie aan XNB is dat wanneer ik daar de extra RAM en HDD kies de extra kost minder is dan wanneer ik dit apart zou kopen en er zelf moet in steken.

Verwijderd

Het is helemaal niet jammer dat de GT 650m variant bij XNB weg is. Dat ding is gebaseerd op de allerkutste barebone die ze bij clevo de afgelopen jaren hebben gemaakt. En dat wil wat zeggen.

Ik loop hier ongeveer 3 jaar rond. En ik heb exact 4x mensen hun eigen laptop hun miskoop zien noemen. Waarvan 3x die laptop. Of de opvolger (met GTX 660m, dus) beter is is mij onbekend.
Het mooie aan XNB is dat wanneer ik daar de extra RAM en HDD kies de extra kost minder is dan wanneer ik dit apart zou kopen en er zelf moet in steken.
bij mij niet. Voor RAM betaal je €85, terwijl het in de pricewatch €60 kost (in nederland. Maar het bestaat niet dat een dergelijk product in belgie 33% duurder is). Voor de harde schijf geldt hetzelfde: voor een 750GB HDD betaal je letterlijk het dubbele van wat een schijf bij de goedkoopste webshop kost.

• Brocodus
  • Niet online
Inderdaad ik had de laatste keer blijkbaar heel verkeerd gekeken, de prijsverschillen zijn als volgt:
+ 2 x 8GB Crucial DDR3 bij XNB = +€179 // zelf kopen = €85.99
+750GB 7200rpm WD Scorpio Black 16MB = +149€ // zelf kopen = €70.79

Elke fabrikant doet dit wel volgens mij, bij de M17x was het hetzelfde verhaal.

Ben jij 100% zeker dat een laptop openhalen en er zelf hardware inproppen niets veranderd aan de garantie?
Ik had namelijk vroeger altijd geleerd dat er zich een sticker aan de binnenkant bevond die werd opengescheurd wanneer je de laptop openhaalde, en dat dit dan je garantie weghaalde.

• Quad

Quad

Doof

Als je het in originele staat weer terug brengt voor een eventuele RMA is er niets aan de hand.

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
Oké bedankt, het verschil tussen de 999€ en 1099€ 17R SE is inderdaad 2GB RAM maar de 999€ heeft ook maar 1TB HDD en de 1099€ heeft 2x 1TB.

Verwijderd

Wat heb je aan 2 harde schijven, als je er toch een gaat vervangen door een SSD?

Wat betreft RMA-en: ik heb een dell studio 1555. Het toetsenbord is vervangen door een backlit exemplaar en de dvd drive door een SSD. Toen het moederbord stierf had ik geen gezeur. Maar je hebt bij dell dan ook in-home garantie (alhoewel niet op elk model standaard).

• Brocodus
  • Niet online
Wat is in-home garantie als ik vragen mag? Ik krijg trouwens deze warning als ik de 17R SE kies hehe:

Instructies inzake compatibiliteit
Warnings:
Please Note The operating system you have selected is a different language to the keyboard and documentation that is in the build.

Ik ga er ook van uit dat Dell wel wat bloatware installeert op de laptop, volgens mij ga ik meteen formatteren wanneer ik deze zou kopen :) maar men besluit staat zeker nog niet vast.

Verwijderd

In home garantie houd in dat er een monteur (van getronics, in nederland althans) langs komt om de boel te repareren.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Waarom geen precission, elitebook of lenovo w serie?

• Brocodus
  • Niet online
Die zijn te duur.

Verwijderd

Een W530 is nochtans erg betaalbaar met de juiste omwegen: brilsmurfffje in "[NBBG] Workstation notebook oktober 2012". Of je dat wil doen is een ander verhaal.
Brocodus schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:29:
Ik ga er ook van uit dat Dell wel wat bloatware installeert op de laptop, volgens mij ga ik meteen formatteren wanneer ik deze zou kopen :) maar men besluit staat zeker nog niet vast.
Dell levert van alle grote fabrikanten de minste bloatware mee. Maar nog steeds te veel.

• Brocodus
  • Niet online
Owja was daarnet BTO vergeten op te nemen in mijn vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xjlpY.jpg

Verwijderd

Dat is dus de reeks waar ik het over had. kijk en huiver en nog eens. Totale miskoop tenzij je echt honderden euro's bespaart. Ervan uitgaande dat je het modelnummer fout hebt: de 17CL48 met GT 650m bestaat namelijk niet voor zover ik weet. Je bedoelt de 17CL45.

Ik heb zelfs hoogstpersoonlijk van een clevo dealer gehoord dat een dell (XPS 17) voor de normale consumentenprijs beter en goedkoper is dan de 17CL45 voor inkoopprijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 20:51 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Brocodus schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:32:
Owja was daarnet BTO vergeten op te nemen in mijn vergelijking:

[afbeelding]
Nee niet doen,

Streep die gelijk weg, zijn kwalitatief belachelijk slecht... Zo een miskoop wil je echt niet begaan...
Het zijn namelijk Clevo rebrands, en laat clevo nou echt net het meest budget van het budget zijn op het gebied van kwaliteit.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Brocodus
  • Niet online
Ik bedoelde inderdaad niet de BTO 17CL48 maar de BTO PBOOK 17M45.

[ Voor 30% gewijzigd door Brocodus op 24-10-2012 21:17 ]

Verwijderd

Die is €856 ex. BTW, of vergis ik mij?

Dat is overigens een rebranded http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html. Geen dramatische notebook, maar de bouwkwaliteit valt toch serieus tegen (en de voorganger had een enorme lijst met issues, al zijn volgens notebookcheck de meesten opgelost).

• Brocodus
  • Niet online
Ow jah.. €1045,44 incl BTW.. Oeps.

Wat is dan je standpunt over 17R SE (of 15R SE) vs XPS 15?
XPS 17 lijkt niet meer beschikbaar.

Verwijderd

De oude XPS 15, of de nieuwe?

De nieuwe XPS 15 vind ik vrij slecht als je het vergelijke met de prijs, en de kinderziekten die je erbij krijgt.

De oude XPS 15, daar komt de inspiron niet bij in de buurt. Niet voor niets is de XPS 15 volgens anandtech de beste multimedialaptop ooit, en ik kan niet anders zeggen dan dat de inspiron SE reeks een downgrade is, zowel de 15" als de 17". King of the hill is nu asus met de N56 en N76 serie. Die helaas 30 tot 40% duurder zijn dan wat dell aanbied. En in belgie wordt dat plaatje er niet beter op: op de een of andere manier is asus in BE niet zelden honderden euro's duurder dan in nederland. En dan wordt het prijsverschil met de M17x opeens erg klein.

• Brocodus
  • Niet online
Ik heb het inderdaad over de nieuwe.

Bedoel je dan dat ik beter een N76VZ/N56VZ koop in plaats van een 17R SE/15R SE/XPS 15

Verwijderd

De XPS lijn van dell kun je op dit moment beter vermijden. Slechts de XPS 12 is vrij goed, maar kampt alsnog met zware koelingproblemen.

Als je liever €930 (asus N56) uitgeeft dan €670 (inspiron 15R), of liever €1200 dan €800 voor de 17" varianten (in nederland, althans) voor wat meer kwaliteit, ja, kan je beter de asus nemen. Ik vind het prijsverschil echter vrij fors. Want met de inspiron 17R is niet veel mis. Behalve het gebrek aan gigabit ethernet...

Snelle google vergelijking:
Inspiron 17R: €900-940-ish.
N76VZ: €1250

In nederland is de N76VZ helemaal niet meer te krijgen. Vermoedelijk vanwege het aankomende windows 8.

• Brocodus
  • Niet online
Ik verwacht dat de N76VZ of een variant ook wel snel een update zal krijgen naar Windows 8 met hier en daar nog wat tweaks zoals ze ook net bij Dell hebben gedaan.

Hij kost inderdaad wat meer maar nog steeds ruim binnen mijn budget :)

• Quad

Quad

Doof

Voor de inspiron 17R SE:
Pierken schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:46:
Voor de belgen onder ons:
€75,- korting op alle XPS desktop L79J8TL5B99XF$
€100,- korting op alle XPS laptops (uitgezonderd XPS13) $MT?55R1$5D8W5
€50,- korting op alle Inspiron 15R/17R SE X8W0NZ0L0ZVZTS
allemaal geldig t/m 31.10.12.
en combineerbaar met epp
De standaard-prijzen voor de Inspiron 17R SE liggen wel rond de 50 € hoger dan in Nederland en de levering is niet meer gratis (+29€) :(

De Windows 8 installatie CD's zijn zowel in NL als in Belgie nog niet beschikbaar? Hoog tijd dat ze dat in orde brengen!

nggyu nglyd

• MichelvA
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 14:43
Brocodus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:43: Dit is mijn configuratie:
Scherm: FULL HD 1920x1080 GAMUT GLANS­ HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid
GPU: NVIDIA GTX660M Optimus Technologie 2GB DDR5
CPU: Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache­ (Ivy Bridge) 45 Watt
RAM: 16GB DDR3-1600 CRUCIAL ( 2 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE (1e klas)
SSD: 256 GB SSD CRUCIAL m4­ Sata-600 READ: 500 MB/s - WRITE: 260 MB/s (met TRIM functie)
DVD: Blu-Ray Combo drive
Netwerk: Bigfoot N 1202

Samen zou dit op zo'n €1.650 komen.

Mijn budget is tussen de €1.500 en €2.000

Mijn vraag is dus: wat denken jullie hierover? Hebben jullie betere suggesties of info/raad/tips?
Al eens gekeken naar de Asus G75VW-T1086V? Die heeft:
Scherm: Full HD 1920x1080 mat scherm -> na kalibratie zeer kleurecht (zie mijn verslag)
CPU: Intel Core i7 - 3610 M (minder dan wat je noemde, maar zie hieronder)
GPU: nVidia GTX-670 met 3 GB memory ...
RAM: 12 GB DDR3-1600 (upgrade naar 24 GB mogelijk zelf te doen voor rond de 100 euro)
SSD: 256 GB 480 MB/s
OD: BR en DVD/R
Kost rond de €1799.
Een schermkalibratie kost €85 (Datacolor 4 Express via Kamera Express, zelf uit te voeren)
Upgrade naar 16 GB is makkelijk, boven de 16 GB upgrade naar Windows 7 Professional vereist. Ik heb dit gedaan via Anytime Upgrade en kostte slechts 11 minuten (gewoon WIn 7 Upgrade nummer gebruiken). Dan is 24 GB mogelijk.
De laptop kan 32 GB aan, maar nu zit 2x4 GB onder het toetsenbord en vervangen daarvan kan gevolgen hebben voor garantie! Hoop dat je er iets aan hebt. Ik heb deze laptop zelf gekocht en ben enorm tevreden - vooral over bouwkwaliteit en ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door MichelvA op 27-10-2012 23:58 ]

Verwijderd

Alleen die die duurder dan de M17x, terwijl die laatste een 2x zo snelle GPU heeft. Het kwaliteitsverschil is ook niet erg groot (de M17x heeft een 2 a 3x zo lange accuduur, asus een iets beter toetsenbord).

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:20

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een beetje futureproof laptop wilt kopen, dan neem je natuurlijk een convertible met touchscreen..

• Quad

Quad

Doof

Joh computerland en futureproof?

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
barcawinner schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:29:
Als je een beetje futureproof laptop wilt kopen, dan neem je natuurlijk een convertible met touchscreen..
Misschien moet je mijn eerste post eens wat beter lezen ;)

• Brocodus
  • Niet online
Wat weten jullie over HP Envy / Sony Vaio / Samsung Series 7 / Acer Aspire / Gigabyte ?

[ Voor 34% gewijzigd door Brocodus op 29-10-2012 11:24 ]

• Brocodus
  • Niet online
http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/model/NX.M1WEH.031

Acer Aspire V3-771G-736b161.26TBDCaii

Alles wat ik wil hebben buiten 1600x900 HD+ in plaats van 1920x1080 Full HD...

Verwijderd

Brocodus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:54:
Wat weten jullie over HP Envy / Sony Vaio / Samsung Series 7 / Acer Aspire / Gigabyte ?
HP envy is imo troep.. Duurder dan alienware zonder duidelijk voordelen.
sony heeft geen high-end 17"
Samsung, geen idee. Anandtech vond de meest recent gereviewde samsung 7 erg goed. Maar het is mij onduidelijk wat het beesie moet kosten.
Acer is.. Acer. 3-7 jaar geleden de afvoerput van de industrie. Ik zou het niet snel kopen. Ze hebben -afaik- ook niets interessants.
En Gigabyte verkoopt niets in nederland. En de laatste keer dat ik een review van gigabyte zag kwam het neer op een miskoop. Dat is wel meer dan een jaar geleden.
Brocodus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:52:
http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/model/NX.M1WEH.031

Acer Aspire V3-771G-736b161.26TBDCaii

Alles wat ik wil hebben buiten 1600x900 HD+ in plaats van 1920x1080 Full HD...
Niet meer leverbaar. En wederom, wat is het voordeel tov de inspiron?

Verwijderd

Samsung series 7 is een heel mooi apparaat, ik heb hem een tijdje geleden in mijn handen gehad, en zeker het scherm is echt heel mooi. Hij is volgens mij voor omgerekend 1500 euro te krijgen in de U.K., maar daar krijg je slechts eeb 670m voor

• Brocodus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:30:
Samsung series 7 is een heel mooi apparaat, ik heb hem een tijdje geleden in mijn handen gehad, en zeker het scherm is echt heel mooi. Hij is volgens mij voor omgerekend 1500 euro te krijgen in de U.K., maar daar krijg je slechts eeb 670m voor
Een 670m is al meer dan wat ik nodig heb, ik ben tevreden met een 650m/660m.
Bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Ik vind pricewatch: Samsung NP700Z7C-S01 in de pricewatch. Met GT 650m.

Maar ik vraag me nog steeds hetzelfde af als altijd in dit segment: waarom niet de M17x. Ik heb http://www.anandtech.com/...-series-7-notebook-review even geskimd en het ziet er goed uit met uitzondering van de koeling. Maar in mijn optiek levert de M17x voor minder dan €100 extra enorm veel meer waar voor je geld. Met name op het gebied van grafische prestaties.

• Brocodus
  • Niet online
Ik vind het allemaal zeer moeilijk..
Het ene merk prijst nog dingen aan op zijn website die je niet meer kan kopen, het andere prijst nog oude toestellen aan op zijn website terwijl je nieuwere versies ervan vindt op andere webshops..

Langs de ene kant denk ik dat ik beter nog een maandje kan wachten omdat de verschillende merken nu blijkbaar hun modellen zijn aan het updaten door Windows 8, langs de andere kant heb ik zo snel mogelijk mijn nieuwe laptop nodig..

De Inspiron 17R SE / ASUS N76VZ / Alienware M17x / Samsung Series 7 / Acer Aspire V3 / ... zijn allemaal erg interessant maar een keuze maken is niet makkelijk. De makkelijke optie is nog steeds een XNB of BTO bestellen met exact wat ik wil, maar blijkbaar zeer slechte afwerking/behuizing.

Ik zal alvast sowieso zelf een SSD en extra RAM in de nieuwe laptop moeten proppen aangezien je anders meer dan €2.000 betaald voor de laptop.

• Brocodus
  • Niet online
Nog eens contact opgenomen met Dell.
De M17x is enkel met Frans Azerty beschikbaar wanneer je deze offline zou kopen of dus via een omweg. Belgisch Azerty zit er niet in. Ze hadden nog geen informatie over wanneer de M17x met Windows 8 zal uitgerust worden.

• Brocodus
  • Niet online
Ja jongens nu moetk snel een beslissing maken, keyboard van men hudige laptop is naar de knoppen

Verwijderd

Bij gebrek aan beter zou ik dan gaan voor de 17R SE of heel misschien de samsung. Asus is niet leverbaar, alienware idem met jouw toetsenbord voorkeur, acer heeft een slecht scherm. En BTO is niets. Verder blijft er niets over lijkt mij?

• Brocodus
  • Niet online
Samsung heeft net een nieuwe gereleased: http://www.samsung.com/be...mance/NP700Z7C-S02BE-spec

Dan is er ook nog de MSI GE70 OND: http://be.msi.com/product/nb/GE70-0ND.html

Oftewel inderdaad de Dell Inspiron 17R SE

Verwijderd

Aldus http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html is de bouwkwaliteit van de MSI enorm slecht.

• Brocodus
  • Niet online
Nuja en die Samsung kost veel meer dan de 17R SE met zo goed als dezelfde specs..

Verwijderd

Correct. Niet voor niets komt de 17R SE hier zo vaak langs :P

• Brocodus
  • Niet online
Jij kan mij verzekeren dat ik met de 17R SE alles kan doen wat ik moet doen zoals in mijn eerste post staat en geen problemen ga ondervinden? :P

• Quad

Quad

Doof

Brocodus schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:54:
Jij kan mij verzekeren dat ik met de 17R SE alles kan doen wat ik moet doen zoals in mijn eerste post staat en geen problemen ga ondervinden? :P
Zeg nooit nooit, maar specwise moet je kunnen draaien.

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
Oké dan bestel ik em zometeen, fijn dat die €50 korting ook nog net geldig is!

• Quad

Quad

Doof

Mja €50 is altijd mooi, al heb ik een gevoel dat Dell na morgen de prijzen iets aanpast of een verbeterde kortingsbon komt. Maar ja, het is altijd gokken!

Zo had ik poos terug een besteld voor kameraad met €75,- 5% EPP en 7% shopkorting. Nu kan je in NL tot 2 november zelfs 10% shopkorting krijgen icm EPP en €50,- korting. Helaas dat België dat weer net niet heeft.

nggyu nglyd

• Brocodus
  • Niet online
Sja dat weet je nooit, kon echt niet langer blijven wachten en was al blij met die €50 korting :)
Alles is besteld, nu maar hopen op een snelle levering en ik laat wel weten wat ik van de laptop vind :P
Pagina: 1 2 Laatste