Onmeunig Posthoeren in het GKMT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Met mij worden sommige mensen best wel vervelend van het wel heel erge spammen en slowchatten in het Grote kleine mededelingen topic.

Reden van gelijk een topic ipv een Topic report:
Er doet ook een HK mod aan mee.

Voorbeeld:
Anoniem: 19894 in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300"
Vanaf deze post bijvoorbeeld wordt er weer geslowchat als een malle.

Als ik dan kijk naar de 'regeltjes' van het topic:
Wees je ervan bewust dat dit topic bestaat om de net-niet-topic-waardige mededelingen onder te brengen. Dat betekent dus niet dat elk nutteloos geblaat zomaar is toegestaan!
Houd je aan de algemene huiskamerregels. Misschien ten overvloede, maar ook in dit topic gelden de algemene HK-regels.

Dump al je nutteloze mededelingen maar weer in dit topic!

Vooral: Heb plezier, maar post met mate(n) en maak posts die het waard zijn om te lezen!
en uit het HK beleid:
Geen pure onzintopics
Zoals gezegd is de Huiskamer geen onzinforum. Onzinnige topics zoals: "Ik moet poepen" zijn dus niet toegestaan. Je hoeft dus niet voor elke plant die je water geeft een topic te openen. Voor de kleinere mededelingen hebben we "Het grote kleine mededelingen topic". Probeer in dit topic ook niet al te nutteloos te zijn.
Waar imho opmerkingen als 'hihi ik maak MASTRUBEREN VAN EEN WOORD IN ZIJN POST!!!!1111' en 'om 12 uur weer je kontje verkopen achter het station?', 'GA JE WEER WIET ROKEN??!!'

wel onder vallen.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 15-10-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, tja, wat moet je hier mee he.. Ik snap ergens wel waar je op doelt, maar daarvoor post ik niet vaak genoeg in dat topic om me er aan te gaan ergeren. Ik denk dat dit gewoon een geval is van verschuivende grenzen, iets wat langzaam zo gegroeid is onder relaxed modbeleid.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Eens.

Heb een TR gedaan zojuist om hier op te wijzen, en ik zie tussen de regels door dat er meer mensen zijn die zich hier aan ergeren.

61 62 posts van 1 bepaalde user binnen 24u is imo echt teveel van het goede.

Als je echt zoveel tijd teveel hebt dan is IRC (of fok >:) ) een beter tijdverdrijf ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het er mee eens, check Outerspace in "Topic reports"
Ik ben er maar een beetje mee gekapt in dat topic, dat schijnt ook te werken. Het leuke is dat er een 'rode' lekker meedoet, regels?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Was mij ook redelijk opgevallen. Lijkt meer een slow-chat aan het worden. Open een nieuw GKMT, en de huidige lekker de titel aanpassen in het relnichten slowchat draadje ofzo >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07 21:22
Ik kom nog niet zo lang op Tweakers als sommigen van jullie, en al helemaal niet in de HK. Ik heb altijd begrepen dat het een soort veredeld chattopic was met een fancy naampje, maar blijkbaar zit ik daarmee toch fout. :+ Ik vind het topic in haar huidige vorm eigenlijk wel leuker dan een soort prikbord met mededelingen over hoe school en werk was, nu is er tenminste nog wat interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Dat er soms wat slowchat in dat topic plaatsvindt voorkom je niet, maar het is nu al wekenlang de chatplek van een paar users (waaronder een modje).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het hele topic is eigenlijk niet eens meer de moeite waard om te openen. Tuurlijk zal het excuus komen dat het vroeger ook zo was met het slowchatten maar dat is onzin. Hedendaags zijn het constant dezelfde users die eindeloos kansloos posten om maar te posten.
Voorbeeld:
"het is warm hier"
"joh, trek je wat uit"
"ja zou je wel willen he"
"hehe jij ouwe draak dat je bent, een lekker ritje wilde je zeker"
"owhhw haha ik heb de krachten er niet meer voor"

Een vrijdag/zaterdag avond kansloos gechat is best leuk op z;n tijd maar dag in, dag uit, dezelfde mensen die maar eindeloos doorgaan met alleen posten in HK lijkt mij niet de bedoeling.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Armada. , niks persoonlijks, maar wat is er tegen om irc.tweakers.net/huiskamer te gebruiken als je zo veel tijd hebt / zo vaak wil chatten?

Daar is IRC voor bedoeld en is ook allemaal prima, maar imo hoort het er in de HK, en ook in het GKMT gewoon net ff 3x minder slowchatterig / spammerig aan toe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Al dat geblaat over hoe stoned of dronken iedereen is mag ook wel wat minder imho.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
kamstra schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:46:
Armada. , niks persoonlijks, maar wat is er tegen om irc.tweakers.net/huiskamer te gebruiken als je zo veel tijd hebt / zo vaak wil chatten?

Daar is IRC voor bedoeld en is ook allemaal prima, maar imo hoort het er in de HK, en ook in het GKMT gewoon net ff 3x minder slowchatterig / spammerig aan toe te gaan.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik simpelweg niet wist dat dat bestond. Heb het volgens mij wel eens voorbij zien komen, maar nooit echt aandacht aan besteed omdat het mij niks zei. Sowieso ben ik wat minder techonderlegd dan de meesten hier, dus misschien dat ik het daarom niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Misschien is 1 apart SC-topic in de HK dan een beter alternatief. Want ik kan geen reden bedenken waarom dat dan wel op IRC en niet in een topic zou kunnen? En dan zit het wel op 1 plek bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Armada. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:48:
[...]

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik simpelweg niet wist dat dat bestond. Heb het volgens mij wel eens voorbij zien komen, maar nooit echt aandacht aan besteed omdat het mij niks zei. Sowieso ben ik wat minder techonderlegd dan de meesten hier, dus misschien dat ik het daarom niet kende.
Fair enough ;)

Maar neem het eens in overweging....ik zat in the old days ook hele dagen op IRC te ouwehoeren (sweet old days toen ik daar nog tijd voor had....). Als je een zootje mensen weet te mobiliseren en er ff wat tijd insteekt om er achter te komen hoe het werkt is het imo een prima alternatief voor 1k posts per dag in de HK ;)

(En ik kan t weten, sta vast nog steeds bovenaan de all time stats van #huiskamer channel op IRC :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
kamstra schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Fair enough ;)

Maar neem het eens in overweging....ik zat in the old days ook hele dagen op IRC te ouwehoeren (sweet old days toen ik daar nog tijd voor had....). Als je een zootje mensen weet te mobiliseren en er ff wat tijd insteekt om er achter te komen hoe het werkt is het imo een prima alternatief voor 1k posts per dag in de HK ;)

(En ik kan t weten, sta vast nog steeds bovenaan de all time stats van #huiskamer channel op IRC :+ )
Ja zal ik ook wel doen. Toegegeven, ik post de laatste tijd (zeg maar gerust een hoop) meer dan voorheen, maar dat komt omdat ik ook een enorme hoop vrije tijd heb opeens. Ik vond het echter nooit bezwaarlijk omdat ik altijd dacht dat GKMT gewoon een 'chattopic' was. Had geen idee dat zoveel mensen zich er druk om maakten. :P Maar goed, misschien dat er wat bedacht op kan worden.

Algemene opmerking: dat specifieke gebash richting McGryphon vind ik nodeloos en ook wel beetje ordinair, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk niet dat McGryphon er wakker van zal liggen. Wat ik wel apart vind is dat McGryphon toch wel één van de grootste spammers is in dat topic, samen met Armada. en nog eentje. Niet echt wat je van een mod zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dan is het maar goed dat jullie niet in mijn geschiedenis gaan duiken. /me SDD heeft in het verleden aardig wat geposthoerd in het KMT :)

Af en toe slowchatten is niet iets waar de crew van wakker zal liggen. Daarop modereren gaat geen leuk topic opleveren. Als het de spuigaten uitloopt is het een ander verhaal. Blijkbaar is er nu even een piek in de hoeveelheid slowchat daar, dan moeten we daar gewoon even wat alerter op zijn de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Sowieso is wel gebleken dat het nooit goed is op Tweakers. Als het koud is krijg je topics dat het warmer mag zijn, als het warm is krijg je topics dat het frisser zou moeten, als er slowchat is...

Je snapt 'm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Komt door een groter wordende userbase. Je kan immers niet altijd iedereen te vriend houden. Nu met de reclames op tv, en het open gooien van NSTM plus nog meer publieke subfora zal dat nog meer users aantrekken.

Of er gewoon GKST van maken :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hahn schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:01:
Ik denk niet dat McGryphon er wakker van zal liggen. Wat ik wel apart vind is dat McGryphon toch wel één van de grootste spammers is in dat topic, samen met Armada. en nog eentje. Niet echt wat je van een mod zou verwachten.
Je mag mij ook wel bij naam noemen. Of bedoelde je Xereon?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Armada. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:59:
[...]
Ja zal ik ook wel doen. Toegegeven, ik post de laatste tijd (zeg maar gerust een hoop) meer dan voorheen, maar dat komt omdat ik ook een enorme hoop vrije tijd heb opeens. Ik vond het echter nooit bezwaarlijk omdat ik altijd dacht dat GKMT gewoon een 'chattopic' was. Had geen idee dat zoveel mensen zich er druk om maakten. :P Maar goed, misschien dat er wat bedacht op kan worden.
Spreek gewoon eens af met de meesten die je daar spreekt dat je IRC gaat gebruiken. In principe hoef je er niets voor te doen. Dan kan je je later altijd nog wel verdiepen in wat er daar allemaal mogelijk is, maar er zitten nog zat lui in #huiskamer die je dat uit kunnen leggen.

Door de grootste onzin naar IRC te verhuizen kan je de net wat interessantere dingen bewaren voor KMT.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:50:
[...]

Spreek gewoon eens af met de meesten die je daar spreekt dat je IRC gaat gebruiken. In principe hoef je er niets voor te doen. Dan kan je je later altijd nog wel verdiepen in wat er daar allemaal mogelijk is, maar er zitten nog zat lui in #huiskamer die je dat uit kunnen leggen.
Beter pak je een wat kleiner iets en laat je het door anderen uitleggen. Tussen die IRC mastodonten kom je ook niet makkelijk kan ik je vertellen.
Door de grootste onzin naar IRC te verhuizen kan je de net wat interessantere dingen bewaren voor KMT.
Of pak de DM's ;) Dat werkt ook heel goed vooral omdat het groepje <10 is.... Blijft het binnen het forum en hoef je niet mIRC op te starten :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Touchdomex schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:53:
[...]
Beter pak je een wat kleiner iets en laat je het door anderen uitleggen. Tussen die IRC mastodonten kom je ook niet makkelijk kan ik je vertellen.
Ja, want er zijn nog zoveel mensen actief in #huiskamer het laatste jaar :D

Daar zit niemand meer, dus daar is juist alle ruimte hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:54:
[...]

Ik moet weer eventjes op IRC om te kijken welke ik ook alweer bedoel maar dat kan niet vanaf hier :> Kan ook zo dat ik enkele door elkaar haal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:54:
[...]

Best veel mensen in het kanaal, alleen zegt niemand iets...

http://irc.tweakers.net/huiskamer

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

SmartDoDo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:08:
Dan is het maar goed dat jullie niet in mijn geschiedenis gaan duiken. /me SDD heeft in het verleden aardig wat geposthoerd in het KMT :)

Af en toe slowchatten is niet iets waar de crew van wakker zal liggen. Daarop modereren gaat geen leuk topic opleveren. Als het de spuigaten uitloopt is het een ander verhaal. Blijkbaar is er nu even een piek in de hoeveelheid slowchat daar, dan moeten we daar gewoon even wat alerter op zijn de komende tijd :)
Maar het 'af en toe' slowchatten is 'redelijk veel' slowchat geworden in de laatste jaren. Ik kan mij herinneren dat er redelijk actief gemod werd, maar blijkbaar is die tijd voorbij of ik mis hem telkens.

Ik heb het ook al eens aangegeven in het topic, maar blijkbaar was ben ik een oude lul ;(

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik gok dat het probleem niet eens de slowchat is, maar doordat het met veel one-liners meer gaat om het in-crowd gevoel. Daardoor kan het zijn dat nieuwelingen zich minder welkom voelen, doordat je als je er de eerste keer kijkt geen reet van snapt.

Denk dat vooral dat laatst heel onwenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Kan je wel gelijk in hebben ja. Want slowchat is natuurlijk moeilijk om te voorkomen in zo'n topic. Iemand post een 'geldige' :p kleine mededeling. Maar daar reageert iemand op. En dan weer iemand. En dan heb je alweer een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vooral de berichten in de nacht kun je gewoon overslaan

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Haan

dotnetter

Het was toch zo dat het topic eerst het Grote Nutteloze Kleine Mededelingen Topic heette? Volgens mij is dit precies dezelfde discussie als daar toen aan vooraf ging, waarna het topic is hernoemd naar GKMT, met strengere regels.

Maar ik ben al jaren geleden gestopt met lezen/posten in het topic, want dat was toen al alleen nog een beetje leuk als je daar full-time mee bezig bent.

* Haan neemt weer plaats in De Devschuur Coffee Corner

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 20:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mja, dat topic las ik ook vrij regelmatig, maar nu sla ik hele stukken over.
De laatste tijd had ik ook het idee dat het het grote Armada. topic aan het worden was.
Hij wordt daarin uiteraard 'geholpen' door Xereon, Touchdomex en McGryphon (o.a. er zijn er vast meer).

Dat laatstgenoemde toevallig een modje is, vind ik totaal irrelevant trouwens. Die zogenaamde voorbeeldfunctie vind ik in de HK niet zo belangrijk.

Het is niet zo erg dat de een meer aanwezig is als de ander, maar het is nu wel wat overdreven inderdaad.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:55:
Ik gok dat het probleem niet eens de slowchat is, maar doordat het met veel one-liners meer gaat om het in-crowd gevoel. Daardoor kan het zijn dat nieuwelingen zich minder welkom voelen [...]
Ik ben nauwelijks een nieuweling, maar zelfs ik voel me in dat topic enigzins buitengesloten.
En dat zegt wat :P

Nu betreft het niet veel mensen die veel slowchatten, misschien is het een idee voor ze om onderling een DM-draadje te openen, zodat ze minder in dat topic hoeven te slowchatten?
DM-draadjes zijn daar ideaal voor. Ik heb zo ook een aantal DM-draadjes om slap te ouwehoeren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

anandus schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:12:
[...]
Ik ben nauwelijks een nieuweling, maar zelfs ik voel me in dat topic enigzins buitengesloten.
En dat zegt wat :P
Hoe denk je dat ik op dat idee kom :P

* Hooglander1 loopt toch ook al een tijdje rond :X
PromWarMachine schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:11:
Dat laatstgenoemde toevallig een modje is, vind ik totaal irrelevant trouwens. Die zogenaamde voorbeeldfunctie vind ik in de HK niet zo belangrijk.
Tjah, hangt er vanaf wat de GC crew wil met het topic en de HK. Als zelfs de modjes er aan meedoen zegt dat op zich wel genoeg lijkt mij. Een voorbeeldfunctie heb je nu net overal als modje, een van de down-sides van het geheel.

Dat dit topic zo'n 15 uur opengestaan heeft voor een slotje zegt ook wel iets over de vlotheid van de moderatie recently.2

Nu zal ik niet zeggen dat het niveau daalt, maar de afgelopen jaren is volgens mij wel bewust een softere koers uitgekozen, wat mijns inziens meer heeft geleid tot in-crowd dan eerder.

Vroegah was alles bètah :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De laatste tijd had ik ook het idee dat het het grote Armada. topic aan het worden was.
Hij wordt daarin uiteraard 'geholpen' door Xereon, Touchdomex en McGryphon (o.a. er zijn er vast meer).
Je las serieus die reacties? :X Doen mensen dat echt serieus als een soort van lurken op wat voor dingen mensen dagelijks overkomen?

Ik loop al wat jaren mee maar had dat eigenlijk niet eens door :$

Het is niet zo erg dat de een meer aanwezig is als de ander, maar het is nu wel wat overdreven inderdaad.
Klein detail is wel dat Gryphon juist van de HK is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:38
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Hoe denk je dat ik op dat idee kom :P

* Hooglander1 loopt toch ook al een tijdje rond :X

[...]

Tjah, hangt er vanaf wat de GC crew wil met het topic en de HK. Als zelfs de modjes er aan meedoen zegt dat op zich wel genoeg lijkt mij. Een voorbeeldfunctie heb je nu net overal als modje, een van de down-sides van het geheel.

Dat dit topic zo'n 15 uur opengestaan heeft voor een slotje zegt ook wel iets over de vlotheid van de moderatie recently.2

Nu zal ik niet zeggen dat het niveau daalt, maar de afgelopen jaren is volgens mij wel bewust een softere koers uitgekozen, wat mijns inziens meer heeft geleid tot in-crowd dan eerder.

Vroegah was alles bètah :+.
Tsja, vroeger kwamen de bans sneller en duurder ze langer. Het is maar wat je wil.

Blijkbaar is er onder een deel van de HK aanhang behoefte om te kletsen via het GKMT topic. Inderdaad zat daar vroeger de kwalificatie 'nutteloos' bij, scherp opgemerkt. :+ Maar goed, de slowchat. Ik vind dat daar in dat topic geen groot probleem wat reden zou zijn tot direct ingrijpen. Zolang het bij dat topic blijft in de HK heb ik er vrede mee. Temeer omdat zo onzin elders deel wordt afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

zeef schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

Tsja, vroeger kwamen de bans sneller en duurder ze langer. Het is maar wat je wil.
Ik zal er geen seconde wakker van liggen om eerlijk te zijn :P
Blijkbaar is er onder een deel van de HK aanhang behoefte om te kletsen via het GKMT topic. Inderdaad zat daar vroeger de kwalificatie 'nutteloos' bij, scherp opgemerkt. :+ Maar goed, de slowchat. Ik vind dat daar in dat topic geen groot probleem wat reden zou zijn tot direct ingrijpen. Zolang het bij dat topic blijft in de HK heb ik er vrede mee. Temeer omdat zo onzin elders deel wordt afgevangen.
Op zich is de slowchat niet het grootste probleem, het feit dat het een enorme incrowd geworden is waar je als 3e amper tussen komt vind ik wel heel erg jammer.

Maar goed, uiteindelijk boeit het mij ook vrij weinig, maar ik zou het jammer vinden als daardoor mensen zich niet welkom voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als je eenmaal de HK binnen bent gekomen dan denk ik dat je je daar ook wel tussen kan... praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Op zich is de slowchat niet het grootste probleem, het feit dat het een enorme incrowd geworden is waar je als 3e amper tussen komt vind ik wel heel erg jammer.

Maar goed, uiteindelijk boeit het mij ook vrij weinig, maar ik zou het jammer vinden als daardoor mensen zich niet welkom voelen.
Dat is altijd al geweest. De afgelopen 6 jaar zeker en daarvoor vast ook wel Niet iets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Touchdomex schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

Dat is altijd al geweest. De afgelopen 6 jaar zeker en daarvoor vast ook wel Niet iets nieuws
Absoluut, daarom is er ook altijd wel voor gewaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Absoluut, daarom is er ook altijd wel voor gewaakt.
Ik bedoel dan vooral op dat incrowd gevoel. Jij ook of meer algemeen de slowchat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

zeef schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

De kwalificatie 'nutteloos' is niet voor niks geschrapt. Er werd duidelijk gemod dat er niet met one-liners gepost kon worden. Gewoon onderbouwde zinnen, geen posts met alleen een :> of een ;) erin.

Ik stoor mij er wel degelijk aan, aangezien de iets uitgebreiderde posts wel interessant zijn of waren. Die verstranden nu in de bult one-liners, waar je weinig tot niks aan hebt. Posthoeren was destijds not-done, nu wordt het gewoon toegestaan :/
zeef schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:04:
Als je eenmaal de HK binnen bent gekomen dan denk ik dat je je daar ook wel tussen kan... praten. ;)
Alsof het een moeite is om de HK binnen te komen :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Touchdomex schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:07:
[...]

Ik bedoel dan vooral op dat incrowd gevoel. Jij ook of meer algemeen de slowchat?
Beiden, maar dat eerste is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.

Vind je het niet een beetje overdreven om het het grote Armada. topic te noemen? :+ Ik reageer juist veel op anderen, juist om mensen te betrekken bij 'het gesprek'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51

McGryphon

Veul vrouwkes!

Om ook even iets van mijn kant te laten horen:
Laten we vooropstellen dat ik ook maar een mens ben. Een mens met een beetje een vertyfd dag/nachtritme en heel veel kleine verantwoordelijkheden van alle kanten overdag.
Betreffend het slowchatten in het KMT: dat is met name enigszins geëscaleerd doordat de tendens al een hele tijd steeds meer richting slowchat ging, het bereikte nu een bepaald punt waarop een aantal users (waaronder ik) op een vrije avond tientallen posts neerplempten, grotendeels op elkaar gericht. Wellicht dat mijn eigen involvement het versterkte: een combinatie van "als een modje het ook doet zal het wel oké zijn" en van mijn kant geen objectieve beoordeling van de verandering, daar ik hem semi-onbewust zelf mee had veroorzaakt.

Ik vind het niet echt eerlijk om zo Armada. aan te vallen als hier in dit topic een beetje gedaan wordt; Zoals hij in de post hierboven al naar waarheid aangeeft deed hij wel in ieder geval moeite mensen er zo veel mogelijk bij te betrekken. Dat de onstane sfeer/postwijze die op dat moment in het KMT heerste niet iedereen aansprak is hem zeker niet allemaal aan te rekenen.

De "ernstigste" momenten waren geloof ik de keren dat ik in het weekend weinig te doen had en zelf lekker mee relde; op het moment zelf kreeg ik daar echter meer positieve feedback op dan negatieve. Als je zo de reacties ziet zijn er een aantal die het maar niks vonden, maar een evenzogroot deel dat lekker meedeed en zich daar prima mee leek te vermaken. Wij liepen dan wel voorop, maar er liepen best wat mensen vrijwillig mee ;)

Overigens wil ik me wel verontschuldigen voor enige sfeerbederving die in jullie ogen uit mijn postgedrag voorkwam, maar op het moment zelf leek er zoals gezegd meer positief dan negatief op gereageerd te worden.

Laatste puntje:
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:17:
Dit vind ik niet geheel fair. Als ik een keer een avond niet aanwezig ben een incident dat dan voorvalt direct gebruiken als een voorbeeld voor hoe je de laatste weken ervaren hebt is m.i. niet geheel netjes.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-07 22:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nog een kleine reactie vanuit mij. Ik sluit bij McG aan qua dag en nachtritme.

Dat een topique 15 uur open kan staan, dat mag en kan best. Soms staan topique's ook bewust langer open. Het hoeft niet altijd een slotjes festijn te zijn.

Persoonlijk vond ik 't de afgelopen tijd erg fijn dat er niet zoveel gesloten hoefde te worden en dat 't vaak bleef bij het verwijderen van posts en het aanspreken van users. Dat is veel leuker werken en modden dan de hele tijd op scherp staan, kan ik je vertellen.

Ik heb vandaag even opruiming gehouden bij 't KMT, net specifiek door dit topique (zag ik later pas) maar meer omdat 't me (naast de TR's) al opgevallen was.

Ow en ik heb vandaag voor 't eerst in lange tijd weer eens 't banknopje gebruikt. Don't let it be a repeating action zou ik zeggen. Dat ligt namelijk niet zo zeer aan mij.

[ Voor 11% gewijzigd door zwahiel op 16-10-2012 16:21 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 22:47

Zorian

What the fox?

Reden 1 waarom ik KMT verkies boven IRC: Geschiedenis. Op IRC kom ik ergens middenin iets binnenvallen en heb ik geen idee waar het de afgelopen 5 minuten over is gegaan en kan ik niks teruglezen van de afgelopen dag(en). Tenzij ik constant de pc aanlaat met het IRC kanaal ingelogd.

Reden 2: Mobiel. Op de mobiel kan ik veel makkelijker een post op een website plaatsen dan op IRC inloggen, daarvoor zijn alleen maar buggy apps voor. (imho)

Reden 3: Posts aanpassen. In DM en IRC kan dat niet. Foutje gemaakt of wat toevoegen? Pech of spammen met nog een post.

Reden 4: Geen auto-update. Okay, eigenlijk een luxe-probleempje. Maar ik vond het wel handig dat je nu gewoon automatisch de nieuwe updates in dat topic te zien krijgt zonder eerst af en toe F5 te moeten doen.
Zit je wat op andere sites te kloten, zie je de (1) in de titelbalk verschijnen welke je erop attendeert dat er iets nieuws gepost is. Superhandig.

Zo kan ik nog wel wat redenen verzinnen, maar goed. I'd say, maak gewoon een slowchattopic. Ik zie niet in wat er op tegen is om een slowchattopic te openen? Ben je van het gezeik af in KMT en tegelijk zijn de benadeelden blij.

Ik vind overigens dat het de laatste tijd prima is gegaan. Goede sfeer enzo.

Daarnaast, zoals reeds aangegeven is de andere keerzijde van de medaille dat je niet wil dat het een prikbord wordt voor de vastgeroeste lui die even mededelen dat ze zojuist een flinke bolus hebben gedraaid en de koffie op het werk te koud was.

[ Voor 44% gewijzigd door Zorian op 17-10-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zet dan een slowchat DM draadje op en ga daar aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

MegaTronics schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:32:
Zet dan een slowchat DM draadje op en ga daar aan de slag.
Die is er ook al. Mc heeft er een groot aantal users aan toegevoegd , jou naam blijkbaar niet .

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gelukkig niet zeg, daar zit ik niet op te wachten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik wilde weten of mijn mogelijk gechargeerde beeld van het topic klopte, dus ik heb wat simpele statistieken opgezocht. Ze zijn niet zaligmakend, gezien het topic momenteel meer dan 60k posts telt, maar misschien geeft het een beeld.

Armada. 3600
Touchdomex 3100
Xereon 2500
Stukfruit 2300
McGryphon 1700
CodeCaster 1400
MrVegeta 1200
Kenneth 1100
Deflite 900
Angeloonie 300
King Nothing 200

Naar boven afgerond op honderden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:18:
Ik wilde weten of mijn mogelijk gechargeerde beeld van het topic klopte, dus ik heb wat simpele statistieken opgezocht. Ze zijn niet zaligmakend, gezien het topic momenteel meer dan 60k posts telt, maar misschien geeft het een beeld.

Armada. 3600
Touchdomex 3100
Xereon 2500
Stukfruit 2300
McGryphon 1700
CodeCaster 1400
MrVegeta 1200
Kenneth 1100
Deflite 900
Angeloonie 300
King Nothing 200

Naar boven afgerond op honderden.
Eventjes ook in perspectief met de tijd dat iemand is begonnen met posten. Aangezien niet iedereen bovenin vanaf het begin van deel 300 is mee gaan posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Iedereen had iig al HK-XS toen het topic openging ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

McGryphon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:33:
Iedereen had iig al HK-XS toen het topic openging ;)
Ja maar nog niet actief aan het posten in het KMT. Daar zit een verschil tussen ;)

Vandaar ook perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:00

Quad

Doof

Ik ben sinds kort ook actief in hkgmt. Ik vind het prettig en leuk gaan tot dus ver.
Dat er mensen klaarblijkelijk niet me eens zijn is te verwachten en dat mag ook, is niet verkeerd natuurlijk.

Maar ik wil wel melden dat persoonlijk op de man spelen niet echt fair over komt. Hoewel je heel vaag kan gaan doen schiet het dan ook niet op.

Ik vind het jammer dat ik straks gecontroleerd op de verzendknop moet drukken iets wat ik altijd doe behalve in het kgmt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

Bestla

M/M -> V/F

Dat er gereageerd wordt op elkaar is niet erg maar vele 'oneliners' maakt het lezen er niet leuker op. Alles met mate is hier het toverwoord. Maar wie let op die grens? dat valt haast niet te modereren. Ik stoor me er niet zo aan.

Het GKMT is toch altijd wel een beetje het kroegtopic van de huiskamer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoals ik vannacht al zei:
anandus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:46:
[...]
Er is natuurlijk een verschil tussen mededelingen doen en er eventueel op reageren (of niet) en slap ouwehoeren. Voor dat laatste heb je msn.
Ik denk ook dat een groot verschil in de participatiegraad zit. Nu zitten er 20 mensen in dit topic waarvan er een paar 90% (ofzo) van de posts plaatst. Zo lijkt het toch een beetje teveel op een privéchatroom.
Moet natuurlijk wel aangemerkt worden dat het een vage lijn is tussen mededelingen en reacties daarop, en slap ouwehoeren.

Maar zo te zien vangt het DM draad aardig wat geouwehoer af (op het moment), dus even kijken hoe dat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik zou me daar zeker geen zorgen over maken. :)
De oproep van TS om het niveau enigszins omhoog te tillen is duidelijk niet aan jou gericht.

Uit reacties van degenen aan wie het wel gericht is, merk ik dat zij het wel (h)erkennen, waarmee het doel van dit topic volgens mij bereikt is.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

De oproep van TS om het niveau enigszins omhoog te tillen is duidelijk niet aan jou gericht.

Uit reacties van degenen aan wie het wel gericht is, merk ik dat zij het wel (h)erkennen, waarmee het doel van dit topic volgens mij bereikt is.
De vraag is alleen of het met de mogelijke nieuwe aanwas ook op die manier gerealiseerd gaat worden of dat je over enkele maanden weer met hetzelfde geneuzel waardoor het dus niet opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Nou ik ben wat dat betreft wel later gaan posten. Dus of ik mij zorgen moet gaan maken weet ik niet maar ik heb er ook een aandeel in natuurlijk.

Het kgmt is gewoon ff lekker rant / ouwehoer topic waar zaken gepost worden wat in andere topics (ook hk) niet gewaardeerd worden. Ik zou het zo laten met een enkele moderatie wanneer het te gek wordt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 22:47

Zorian

What the fox?

anandus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:01:

[...]

Moet natuurlijk wel aangemerkt worden dat het een vage lijn is tussen mededelingen en reacties daarop, en slap ouwehoeren.

Maar zo te zien vangt het DM draad aardig wat geouwehoer af (op het moment), dus even kijken hoe dat loopt.
Het vangt het op, maar het gemis aan een edit- en quote knop is op zijn lichtst zwaar hinderlijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

Bestla

M/M -> V/F

Xereon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Het vangt het op, maar het gemis aan een edit- en quote knop is op zijn lichtst zwaar hinderlijk te noemen.
Eventjes bij de devvers neerleggen deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven, is al eens gedaan: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart ....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het laatste wat we willen is dat dit topic als een DM doorgaat. Daar zijn DM's niet voor bedoeld en ik vind de openheid die we hebben een groot goed. Dat even los van de featurerequest voor DM quote & edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:25:
Het laatste wat we willen is dat dit topic als een DM doorgaat.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik zal niet zover gaan dat ik het technisch onmogelijk maak maar ik vind het wel een bijzonder betreurenswaardige ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tot dusver is het DM niet bijzonder anders als het GKMT oid. Valt mee kwa slowchat of iets in die trent.
Edit: Wij zijn juist aan het kijken of er iets niet in een oplossing mogelijk is.

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 17-10-2012 14:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:00
is zo'n DM thread al niet een paar x uit de hand gelopen? Ook dat kwam toen voort uit het GKMT dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Tarkin schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:
is zo'n DM thread al niet een paar x uit de hand gelopen? Ook dat kwam toen voort uit het GKMT dacht ik.
Die waren breder dan GKMT. Daarnaast waren er toen hele andere situaties die nu niet van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

anandus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:01:

[...]

qft...
Maar, ook mij was het interne geneuzel opgevallen die avond. IMHO ging dat ook te ver.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tarkin schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:
Wiethoofds meuk en 'overige': F5 je DM-rechten weg :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ghehe, ja, aan die moest ik ook denken Raven!

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

* Wiethoofd had tijdens dat DM-thread geneuzel niet eens HK-XS (laat staan dat ik ooit in GKMT gepost heb) :>

Maar dit topic geeft maar weer eens aan dat er in de HK 'ondergemodereerd' wordt (net als in een aantal snel lopende subfora) waar ook TR's dagen kunnen blijven staan voordat er naar gekeken gaat worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wiethoofd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:48:
* Wiethoofd had tijdens dat DM-thread geneuzel niet eens HK-XS (laat staan dat ik ooit in GKMT gepost heb) :>

Maar dit topic geeft maar weer eens aan dat er in de HK 'ondergemodereerd' wordt (net als in een aantal snel lopende subfora) waar ook TR's dagen kunnen blijven staan voordat er naar gekeken gaat worden.
dat idee heb ik ook, diverse TR's gedaan in GKMT maar voordat er wat mee gedaan werd waren er al 3 dagen verstreken.

1 keertje was het het punt van kritiek al opgelost(MCG had toen de titel veranderd en een aantal stellingen in de topicwaarschuwing gezet) maar stond mijn TR nog op rood.

ook vind ik het onprofessioneel van MCG dat hij gewoon meedoet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Die discussie zou hier beter passen: Topic reports
Ik heb die ervaring ook met TR's in datzelfde topic, maar om de gehele modschap onderuit te trappen is imo niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Outerspace schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:56:
Die discussie zou hier beter passen: Topic reports
Ik heb die ervaring ook met TR's in datzelfde topic, maar om de gehele modschap onderuit te trappen is imo niet nodig.
ik probeer niemand de grond in te praten, maar juist als ruimte voor verbetering.
ook de DM treat ben ik liever kwijt dan rijk, dm's zijn voor privéberichten. niet om te slowchatten.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ach waar maken wij ons druk om. Het beste is dat ik gewoon wat minder rigoureus moet posten in het GKMT niet overal op reageren en als ik dat doe dmv edits met quotes. opgelost.

Edit: Wat betreft de TRs ik wil mij best aanmelden om dingen in te zien en af te handelen zodat het versneld wordt. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 17-10-2012 16:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Quad schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:07:
Ach waar maken wij ons druk om. Het beste is dat ik gewoon wat minder rigoureus moet posten in het GKMT niet overal op reageren en als ik dat doe dmv edits met quotes. opgelost.

Edit: Wat betreft de TRs ik wil mij best aanmelden om dingen in te zien en af te handelen zodat het versneld wordt. :)
Dat wil iederen wel ;) :+

Knopjes *O* oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Over TR's e.d. wil ik graag even iemand quoten:
RobIII schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:46:
Ik zie deze vraag vaker en wil graag eens iets kwijt: er komen tientallen zo niet honderden topicreports forum-breed binnen; elke dag. Het kan inderdaad zo zijn dat een TR niet meteen gelezen wordt of domweg bij een "weggezakt topic" ofzo over 't hoofd gezien wordt. Maar het is ab-so-luut niet zo dat TR's genegeerd worden of niet afgehandeld worden. Soms kan 't even duren, soms wordt er vergeten een TR op "gelezen" te zetten. Soms wordt een situatie gewoon even aangekeken. En ja, soms blijft een TR om welke reden dan ook liggen. Wat de specifieke reden voor dit topic is zul je van de mods in kwestie allicht horen maar ik wil dus even die algemene indruk die sommige mensen lijken te hebben even de kop indrukken. Misschien is 't wel zo simpel als een paar <insert_forum_here>-mods die toevallig allemaal 't weekend iets anders om handen hebben gehad dan GoT.
Vooral die laatste regel: overdag werken of studeren mensen natuurlijk en het is inmiddels zo dat we allemaal gegroeid zijn in leeftijd. Wat natuurlijk geen excuus is om dingen niet op te pakken. Het is echter wel zo dat bijvoorbeeld in dit geval het rond 23 uur escaleerde en dat 't de volgende morgen opgepakt wordt. Je bent natuurlijk niet 24/7 aanwezig elke dag. Geloof me, er zijn genoeg dagen dat dat wel is, dus ben maar niet bang. Daarnaast lossen veel dingen zichzelf in de HK vaak op. Dat is het leuke, het leukste modden is modden zonder dat de gebruikers 't opvalt. Stilletjes op de achtergrond.

Zeg nu zelf: als er in een kroeg ruzie is heb je dat liever niet, maar als die ruzie voorkomen wordt zodat jij niet eens merkt dát er iets gaande zou zijn, is dat toch veel prettiger?

Voor de rest sluit ik me aan bij RobIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mrc4nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:55:
ook vind ik het onprofessioneel van MCG dat hij gewoon meedoet.
En nou weten we het wel met z'n allen...

Wat ik nog het mooiste vind is dat GoldenSample een mod erbij haalt en op de pagina (met 100ppp) er geen een reactie van een mod is :)

Maarja, het probleem van dit soort grote topics (en dat is ook een reden waarom ik er eigenlijk geen voorstander van ben) is dat het heel makkelijk incrowd wordt (dus minder open naar de buitenkant toe), maar ook dat originele regels steeds makkelijker worden "vergeten".

Je moet je dan afvragen of je dat een beetje op z'n beloop moet laten, aangezien er wel degelijk behoefte is.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PromWarMachine schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:18:

Armada. 3600
Touchdomex 3100
Xereon 2500
Stukfruit 2300
McGryphon 1700
CodeCaster 1400
MrVegeta 1200
Kenneth 1100
Deflite 900
Angeloonie 300
King Nothing 200
Dit soort statistieken zeggen opzichzelfstaand niet zo heel veel... Ik kan me nog een mod herinneren ;) die ontiegelijk veel posts maakte per dag :)

Waar ik me meer zorgen om maak, sorry Armada. en Touchdomex dat ik jullie even als publiek voorbeeld gebruik is het postgedrag: http://gathering.tweakers...nd/poster/255287/messages en http://gathering.tweakers...nd/poster/142128/messages

Als dat postgedrag al wat diverser zou zijn, dan voorkom je volgens mij automatisch al een hele hoop slow-chat-posts in grote topics als het GKMT.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BtM909 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:00:
[...]

Dit soort statistieken zeggen opzichzelfstaand niet zo heel veel... Ik kan me nog een mod herinneren ;) die ontiegelijk veel posts maakte per dag :)
Ik denk wel meerdere mods eigenlijk.
Waar ik me meer zorgen om maak, sorry Armada. en Touchdomex dat ik jullie even als publiek voorbeeld gebruik is het postgedrag: http://gathering.tweakers...nd/poster/255287/messages en http://gathering.tweakers...nd/poster/142128/messages
Geen probleem want volgens mij ben ik juist een bijzonder goed voorbeeld in dit geval. Al zeg ik het zelf met de hoogte van de onzin posts....
Als dat postgedrag al wat diverser zou zijn, dan voorkom je volgens mij automatisch al een hele hoop slow-chat-posts in grote topics als het GKMT.
Ik denk dat als het zelfs diverser zou zijn dat het nog weinig uitmaakt aangezien het bullshit gehalte in het KMT de laatste tijd behoorlijk hoog is geweest en dat veranderd helemaal. Ik ben alleen bang dat wanneer ik wat algemener weer ga posten dat het stokje zo weer word overgenomen door iemand anders. Zo is op dit moment een beetje de tendens daar. Ik denk dat zoiets eerst moet veranderen voordat de rest pas aangepakt kan worden.

Zou het schelen dat wanneer ik mijn postgedrag wat aanpas dat het meer als een voorbeeld voor anderen kan gelden? Of zou het meer iets zijn als een druppel op een gloeiende plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Als het mensen troost geeft in deze moeilijke tijden, ik denk tegenwoordig bij iedere reactie ook wel drie keer na dus het zal wel minder worden van mijn kant.

Glas, plas, was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mja ik krijg zo'n gevoel van take it or leave it.

Ik wil niemand beledigen of iets in die richting, laat dat duidelijk zijn. Als men het ronduit niet meer leuk vind, maak nieuw deeltje aan wat beter te controleren is etc. Als je kijkt naar het huidige topic, zitten al gegantisch veel rotzooi in wat uitnodigt om mee te rellen etc.

Ik vind het leuk om af en toe mijn inbreng te doen, en geniet van reacties van anderen dit is mijn uitleef topic in de HK en op GoT. Alle andere topics ben ik serieus en onderbouwend bezig, daar kan en mag je mij niet op afrekenen (is dat wel zo, mag je mij vriendelijk DM-en natuurlijk).

Ik vind dit gewoon een beetje geneuzel van een aantal personen die het niets aan vinden om te weten welke koffiesmaak de tweakert vandaag heeft gehad, dan lees je daar maar over heen en plaats je zelf wat nuttigs. punt

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zo, zullen we nu rustig even afwachten waar de GC crew mee komt? Dat lijkt me beter voor de sfeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

zeef schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:42:
Zo, zullen we nu rustig even afwachten waar de GC crew mee komt? Dat lijkt me beter voor de sfeer. :)
8)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Quad schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:39:

Ik vind dit gewoon een beetje geneuzel van een aantal personen die het niets aan vinden om te weten welke koffiesmaak de tweakert vandaag heeft gehad, dan lees je daar maar over heen en plaats je zelf wat nuttigs. punt
Het punt is juist dat het topic vol staat/stond met geneuzel van een aantal personen.

Het GKMT is juist leuk om te volgen, omdat het een verzameling is van kleine berichtjes van heel veel verschillende mensen. Soort van Facebook eigenlijk :+ Maar de laatste tijd waren het voornamelijk 3-4 mensen die alleen maar slap tegen elkaar aan het lullen waren ("hey geilerd, vanavond weer?" "hé, dat zou je niet zeggen! dat wou ik geheimhouden!" en dat dan elke dag herhalen).

En daar valt niet overheen te lezen, want dat was soms wat er pagina's lang alleen maar gepost werd, zonder andere posts tussendoor (waarschijnlijk mede doordat mensen ook denken van 'ik ga niet tussen deze slowchat m'n verhaal plaatsen, want dat heeft toch geen zin').

Dan kan je er natuurlijk wel voor kiezen om er niet meer te komen, maar als er dan een keer wat van gezegd wordt (zoals nu, in dit topic), dan is het niet zo gek dat mensen laten weten dat ze het daarmee eens zijn.

En de slowchatters hoeven ook niet op de brandstapel, maar het zou leuk zijn als het GKMT weer een topic voor iedereen wordt en waar iedereen z'n berichtje kan en wil achterlaten, zonder dat het binnen een half uur uit het zicht geslowchat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 20:32

mace

Sapere Aude

Die snotneuzen in het GKMT zijn de reden dat ik nooit meer in de HK post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

#hint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het spijt me zéér dat ik nog aan het typen was terwijl je dat postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zelf post ik er maar bar weinig, maar zo'n ramp is het eigenlijk niet als er 1 topic voor slowchatten / posthoeren is. Liever de bullshit daar, dan in een serieus bedoelt topic.

Ik zou het lekker laten gaan, bevalt het je niet, blijf er dan gewoon weg. Zelfde als wat de redactie eigenlijk zegt over nieuws wat iemand niet aanstaat. Niemand dwingt je het te lezen of er aan mee te doen.

Daarbij blijft de bullshit lekker in 1 centrale plek, en blijbaar hebben mensen er plezier aan. Het is niet zo dat heel GoT 1 groot posthoer-forum is geworden ofzo.

En tjah, dat er een mod is die daar vrolijk aan mee doet, lekker boeiend. Mods zijn ook - net als de andere users - ook maar mensen. Net de vrijwillige poltie :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45
Weer open & update.

De input van dit topic is in de crew besproken. Heel handig dat alleen al in dit topic twee verschillende geluiden te horen zijn die niet perfect verenigbaar zijn :+ Daarom hieronder een eerste insteek van een vervolg zonder enige garantie dat dat niet zal veranderen.

Kernpunten:
  • er is in de HK ruimte voor enige mate van slowchat (dat was er in de praktijk al, maar bij deze bevestigd)
  • hoewel in bestaande topics zoals GKMT af en toe best beperkt slowchat kan voorkomen is het niet de bedoeling dat topics op die manier gekaapt worden
  • slowchat is geen excuus voor compleet loze meuk (zie HK-beleid)
Concreet betekent dit dat topics in slowchat vorm vanaf nu mogelijk zijn. De 'met mate' hierboven slaat op het feit vanaf morgen niet de hele HK er vol mee moet staan ;)

Ik daag de HK-community uit om creatiever te zijn dan "het-grote-slowchat-topic" of aftreksels van bestaande topics. Komt goed uit dat een brainstorm perfect in slowchat vorm kan plaatsvinden :+

En zoals eerder gezegd: wijzigingen voorbehouden

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 18-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het spijt me Rukapul, maar ik snap niet precies welke boodschap je over wilt brengen, wat ik er nu uithaal is: het beleid is zoals die altijd was, users verzin eens een oplossing ((te) kort maar concreet samengevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45
De uitbreiding is dat er nu ook topics toegestaan zijn met slowchat als vorm. Ik zal dat iets verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Laat het duidelijk zijn dat het buiten de HK geen slowchat aanwezig moet zijn met uitzondering van de iboodtopics en waar het niet anders kan ivm apple / microsoft en andere live evenementen.

Binnen de HK ben ik wel van overtuigd dat waar [serieus] tags staan ook gewoon serieus op gereageerd moeten worden en met respect.
Binnen het GKMT moet ook wanneer een post er om vraagt serieus en met respect behandeld worden. Ik ben van mening dat je niet verplicht het gevoel moet gaan krijgen van hier mag niet daar mag wel geslowchat worden, helemaal niet. Het is vaak een spontane bedoening.

Wij zijn allemaal mensen met verstand en inzicht, we kunnen zelf (mag ik toch aannemen?) goed inzien waar er geouwehoerd kan worden en waar niet. Als iemand (of meerderen) het niet op dat moment niet willen hebben moet dat dan gerespecteerd worden anders krijg je vervelende escalaties zoals dit topic.

Laat het duidelijk zijn dat het dus spontaan moet blijven maar ook binnen de regels van GoT zodat we met zijn allen een plezierig verblijf hebben.

Voor de rest, leuk dat de modjes ook gevoelens hebben voor hun mede GoTters :> :9.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Om op Quad's woorden in te haken: als ik zelf meedoe met slowchat (of iets anders) waar dat als vervelend wordt erveren kan je alsnog een TR aanmaken. Dat ik zelf ergens aan meedoe wil niet zeggen dat ik dat ook blijf doen totdat een admin (oid) zegt dat ik moet ophouden. Ik was me er echter niet direct bewust van hoezeer het als vervuilend en ongewenst werd ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:24:
Weer open & update.

De input van dit topic is in de crew besproken. Heel handig dat alleen al in dit topic twee verschillende geluiden te horen zijn die niet perfect verenigbaar zijn :+ Daarom hieronder een eerste insteek van een vervolg zonder enige garantie dat dat niet zal veranderen.

Kernpunten:
  • er is in de HK ruimte voor enige mate van slowchat (dat was er in de praktijk al, maar bij deze bevestigd)
  • hoewel in bestaande topics zoals GKMT af en toe best beperkt slowchat kan voorkomen is het niet de bedoeling dat topics op die manier gekaapt worden
  • slowchat is geen excuus voor compleet loze meuk (zie HK-beleid)
Concreet betekent dit dat topics in slowchat vorm vanaf nu mogelijk zijn. De 'met mate' hierboven slaat op het feit vanaf morgen niet de hele HK er vol mee moet staan ;)

Ik daag de HK-community uit om creatiever te zijn dan "het-grote-slowchat-topic" of aftreksels van bestaande topics. Komt goed uit dat een brainstorm perfect in slowchat vorm kan plaatsvinden :+

En zoals eerder gezegd: wijzigingen voorbehouden
Feest!

Lijkt mij een prima oplossing, 'het grote slowchat topic' was natuurlijk alleen bedoeld om dit topic kracht bij te zetten en er een meer :) statement/opmerking van te maken. Proefde deze ergenis bij meer users en vond op deze wijze een uitlaatklep :+
[small]En ja ik weet dat dat niet de bedoeling is etc. etc. :P{/]

Zo, * GoldenSample kan eindelijk weer slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
McGryphon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:48:
Om op Quad's woorden in te haken: als ik zelf meedoe met slowchat (of iets anders) waar dat als vervelend wordt erveren kan je alsnog een TR aanmaken. Dat ik zelf ergens aan meedoe wil niet zeggen dat ik dat ook blijf doen totdat een admin (oid) zegt dat ik moet ophouden. Ik was me er echter niet direct bewust van hoezeer het als vervuilend en ongewenst werd ervaren.
Met jou waren veel meer daar niet mee bekend. Sowieso denk ik dat de groep die er een probleem mee heeft kleiner is dan de groep die dat niet heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Armada. op 19-10-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Gaan ze hier gewoon verder met chatten. _O-

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Xereon schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 02:05:
Reden 1 waarom ik KMT verkies boven IRC: Geschiedenis. Op IRC kom ik ergens middenin iets binnenvallen en heb ik geen idee waar het de afgelopen 5 minuten over is gegaan en kan ik niks teruglezen van de afgelopen dag(en). Tenzij ik constant de pc aanlaat met het IRC kanaal ingelogd.
Een aantal kanalen heeft dus wel een geschiedenis die je kunt raadplegen via
code:
1
!lift logurl
zoals de #huiskamer. Net getest :D

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad