Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 13:46
Wat een vette eerste aflevering! Ik was echt benieuwd of er dit seizoen weer wat meer schot in de zaak zou komen (lees: actie) en of ze nu een beetje snel over zouden gaan naar een nieuwe locatie. Gelukkig wel. Beetje gek dat ze er zo lang over deden, maar who cares?

Ze zijn er nu, zijn bezig de gevangenis op te schonen en denken dat ze hier voorlopig wel even kunnen zitten. Leuk dat ze nu 'gevangenen'? / andere overlevenden tegenkomen. Dat zal wel weer een hoop problemen/mogelijkheden op gaan leveren. :)

Goed om te zien dat er nu wel weer budget is voor het e.e.a. Ik vond de meeste effecten en de grime van de zombies erg goed overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

WOW, ik dacht dat ze na episode 1 niet grover konden worden, maar ja hoor :) Wat een episode was het weer zeg! Ben benieuwd hoe het straks met Hershal gaat! Schrok toch wel toen hij dood ging en toen opeens zijn dochter greep ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dreanor

Joene

Donnie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:00:
WOW, ik dacht dat ze na episode 1 niet grover konden worden, maar ja hoor :) Wat een episode was het weer zeg! Ben benieuwd hoe het straks met Hershal gaat! Schrok toch wel toen hij dood ging en toen opeens zijn dochter greep ;)
Niet zijn dochter, maar mevr. zeurkous werd gegrepen. Die deed de mond op mond beademing. :P

Ik moet wel zeggen, ondanks dat ik de vorige seizoenen erg sterk vond dat seizoen drie echt een verbetering is. Al mag van mij de actie/zombie slaying wel wat minder, want doordat vorige seizoen trager was kregen de zombie momenten veel meer impact (schuur shootout, random zombies en finale). Nu is het afmaken van zombies iets te gewoon. Maargoed, puur persoonlijke voorkeur dit. ;)

De serie is er echt op vooruit gegaan en over het algemeen genomen echt beter. Er zit meer vaart in en er wordt niet mee vast gehouden aan tijdrekkende onzin (zoals op de boerderij wel iets te vaak gebeurde).

Die mexicaanse crimineel, die ineens een kapmes in zijn schedel krijgt bijvoorbeeld, die zou in vorige seizoen nog drie afleveringen tegenover onze sherif hebben gestaan voordat hij de genadeklap kreeg. ;)

Wat ik ook een verbetering vind is dat er meer andere overlevende langskomen zoals bijvoorbeeld die gevangenen.

Kan weer niet wachten tot volgende week, kijk de preview we dat wilt er lijkt veel, echt veel te gebeuren. _/-\o_

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
Nice, er gebeurt echt een stuk meer dan in het uitermate saaie tweede seizoen. Die new-kid-on-the-block dude ook gewoon geen gezeik, bijl erop. Ik ben positief verrast so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zat me al te ergeren aan Rick omdat hij die langharige latino liet leven, terwijl je al aanvoelde dat-ie een bedreiging ging vormen.

Attaboy Rick!

Blijkbaar heeft zijn nieuwe bad-ass'ness als gevolg dat hij moeite heeft met emoties tonen enzo, maar dat nemen we maar even voor lief. Doet Lori ook, maar die heeft ook weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Wow, dat Rick dat kapmes zonder aarzeling door die schedel van die latino heen jast. Echt vet en totaal niet verwacht eigenlijk. Dat de rest dan ook gelijk zo wordt aangepakt, vond ik dan weer een tikkeltje overdreven. Waarom mocht die gast die wegrende van Rick naar dat buitenplein met walkers niet meer terug? Volgens was alleen die mexicaan een ergenis voor Rick. De rest viel wel mee.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 22-10-2012 19:57 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vette aflevering, sprong een halve meter omhoog toen Hershell bij kwam na de mond op mond en ik heb helemaal niets met Rick's vrouwtje ;)

Ben nu ook aflevering 4 voor de PS3 aan het downloaden van de game dus ik heb TWD avondje :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
Hebben jullie de acteur die Rick speelt weleens met zn normale stem horen praten? Wat een accent heeft hij in het echt! :P

Overigens snap ik niet waarom die tweede donkere gevangenen zo nodig dood moet (niet naar binnen mocht). Als je zo in paniek wegrent ben je toch geen bedreiging?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dreanor schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:53:
Al mag van mij de actie/zombie slaying wel wat minder, want doordat vorige seizoen trager was kregen de zombie momenten veel meer impact (schuur shootout, random zombies en finale). Nu is het afmaken van zombies iets te gewoon. Maargoed, puur persoonlijke voorkeur dit. ;)
Maar de hoeveelheid actie is wel logisch, die hele gevangenis zit vol met walkers, die moeten gewoon (grotendeels) dood om het veilig te maken, even door hakken, daarna kan het weer wat rustiger.
Zeror schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:56:
Wow, dat Rick dat kapmes zonder aarzeling door die schedel van die latino heen jast. Echt vet en totaal niet verwacht eigenlijk. Dat de rest dan ook gelijk zo wordt aangepakt, vond ik dan weer een tikkeltje overdreven. Waarom mocht die gast die wegrende van Rick naar dat buitenplein met walkers niet meer terug? Volgens was alleen die mexicaan een ergenis voor Rick. De rest viel wel mee.
Die gozer die hij buiten opsloot was wel vreemd inderdaad, dat was een bangerik die helemaal geen gevaar vormde, hij zou later terug kunnen sluipen ofzo, maar met alle deuren op slot is hij ook dan nog geen bedreiging, als hij de walkers in de tussentijd al zou overleven. Beetje duistere actie van Rick.
ph4ge schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:26:
Hebben jullie de acteur die Rick speelt weleens met zn normale stem horen praten? Wat een accent heeft hij in het echt! :P
Mooi verschil is dat inderdaad, hij heeft een heel mooi beschaafd en duidelijk Londens accent en weet dat in de show heel goed te verbergen.

Ik kan niet wachten tot Michonne en Andrea weer in beeld komen, Michonne mag wat meer met haar Katana aan de slag :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:12
Die Rick begint een beetje door te slaan in zijn rol om de groep te beschermen. Elke mogelijke dreiging wordt nu afgeslacht lijkt het wel. Waar hij in het eerste en tweede seizoen juist iedereen wilde helpen gaat hij nu alleen nog maar voor de groep.
Dat achteloze zombies afslachten vind ik zelf juist beter. Dat laat zien dat het een deel van het dagelijkse leven is geworden. Iets wat moet worden gedaan, maar waar ze niet echt meer gevoel bij hebben.
Dat stukje waarbij die gevangenen helemaal los gaan op de zombies en zij wat meer naar achteren blijven staan laat ook goed zien hoever ze al zijn gekomen in het aanvaarden van hoe de wereld nog is.
Zelf vraag ik me dan ook af wat er nog gaat komen om het geheel weer wat actie te geven of de groep een duidelijk doel te geven (afgezien van overleven dan). (... En nee ik wil het nog niet weten :P ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Spike_wolf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:49:
[...]

Maar de hoeveelheid actie is wel logisch, die hele gevangenis zit vol met walkers, die moeten gewoon (grotendeels) dood om het veilig te maken, even door hakken, daarna kan het weer wat rustiger.
Dat klopt en op zich vind ik het helemaal niet erg die actie/zombie slaying, maar het doet naar mijn mening wel wat af aan de "dreiging" van de zombies.
Spike_wolf schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:49:Die gozer die hij buiten opsloot was wel vreemd inderdaad, dat was een bangerik die helemaal geen gevaar vormde, hij zou later terug kunnen sluipen ofzo, maar met alle deuren op slot is hij ook dan nog geen bedreiging, als hij de walkers in de tussentijd al zou overleven. Beetje duistere actie van Rick.
Ik denk, dat het dood laten gaan van die bangerik meer komt door Rick die nog de balans moet vinden tussen het nodige kwaad (zoals die latino doden) en het menselijke. Waar hij hier waarschijnlijk niet de juiste keuze maakte.

Maar ik kan echt niet wachten op de volgende aflevering en als je de preview gezien hebt weet je waarom. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Sorry voor de dubbel post maar wat ik nog wou melden is het volgende voorbeeld waaraan je duidelijk ziet dat het tempo van de serie echt hoger ligt als vorig seizoen.

Herchel is gebeten, ligt bijna dood in de cel op bed. Carl is al een tijdje uit beeld en komt ineens terug met medicijnen/verband.

Als we kijken naar vorig seizoen, waar een vergelijkbare situatie was.

Carl ligt bijna dood op bed, in Herchels boerderij. Dan kost het twee (of drie) afleveringen voordat er medicijnen zijn gehaald.

Ja, op de boerderij moesten ze helemaal naar de stad. Maar in de gevangenis hadden ze precies hetzelfde kunnen doen, daarvoor is de gevangenis groot genoeg en zijn er misschien wel net zoveel zombies.

Kudo's hiervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Heerlijke aflevering. Ze gaan gelukkig geen taboes uit de weg. Dat belooft veel goeds (of moreel gezien slechts) wat betreft de uitwerkingen van de strips.

Wat me wel op valt is dat per aflevering maar 2 a 3 zombies echt vol uitgelicht worden. Misschien toch iets te maken met het budget? Misschien een iets te voorbarige conclusie, gezien het feit dat dit nog maar de 2e aflevering is.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

http://fashionablygeek.co...lking-dead-zombie-makeup/

Ik denk dat het wat moeite kost.

Wel verschrikkelijk einde deze keer, mijn vriendin en ik keken echt naar elkaar van: "WTF. Wat een gek einde". Dat doods moment, en dan het zwarte scherm...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Cyphax

Moderator LNX
Dreanor schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:56:

Ik denk, dat het dood laten gaan van die bangerik meer komt door Rick die nog de balans moet vinden tussen het nodige kwaad (zoals die latino doden) en het menselijke. Waar hij hier waarschijnlijk niet de juiste keuze maakte.
Dan hoop ik dat ie heel gauw een keuze maakt want dit werkt voor geen meter zo. Ik erger me onderhand aan die gast. Alsof ie richting grootheidswaanzin gaat ofzo. En dat ie af en toe worstelt met keuzes snap ik prima maar tot dusverre gaat ie richting gewetenloze moordenaar van onschuldige mensen. Die gast in het witte hemd: fine, die spoorde niet, dat was een goede keus, maar iemand zo achterlaten in een groep zombies? Fuck it, dan verdien je imo zelf dezelfde pijnlijke dood. Hopelijk gaan de schrijvers hier iets mee doen, anders haak ik gewoon vanzelf af.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als ik hem was had ik die andere 2 ook nog neergeschoten, met 2 gevangenen in het zelfde gebouw zitten lijkt me niet heel veilig. Maar goed, hij wil geen moordenaar worden en die 2e gevangene rende niet voor niets weg lijkt mij :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Cyphax schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:55:
[...]...tot dusverre gaat ie richting gewetenloze moordenaar van onschuldige mensen.
Totaal niet mee eens. Het past juist prima in de serie. Afgezien van de zombies is het een menselijk verhaal over "overleven" in een wereld waar de menselijkheid/beschaving is verdwenen.
Zodra het laagje beschaving weg is komen heel andere menselijke trekjes naar voren.
Dat zien we in oorlogen en conflicten om ons heen. Mensen kunnen veranderen van goede buur naar een gewetenloze slager.

Wij kijken naar de serie vanuit de luie stoel. Om ons heen is beschaving en gelden er regels.
Goed en kwaad zijn redelijk duidelijke begrippen.

Maar vergeet niet dat deze mensen al maanden dood en verderf zien. Een klein groepje die afhankelijk van elkaar is en constant in gevaar is. De onderlinge band wordt daardoor zeer groot. Idemditto bij groepjes soldaten die in oorlog samen trachten te overleven en tot het uiterste gaan.

In de serie zijn niet alleen de walkers gevaarlijk, maar ook andere overlevenden. Deze strijden namelijk allemaal om dezelfde resources (schuilplaats, eten, wapens). Het is dus een overlevingsinstinkt om anderen te wantrouwen.
Wat er gebeurde met die gevangenen is IMHO juist wat aangeeft die strijd tussen overleven en de menselijkheid bewaren. Het laatste wordt steeds minder. Wat ook al werd aangegeven in de eerste aflevering, waar Rick het blik hondenvoer weggooide. Hij tracht hier het laatste stukje menselijkheid nog overeind te houden, maar de grens is er niet ver vandaan.

Daarbij was die gevangene zodanig gevaarlijk voor de groep dat het uitschakelen van dez epersoon wel onvermijdelijk was. Nadenken over wat de relatie met de andere gevangenen kan zijn is ook gevaarlijk. Welke hidden agenda hebben ze?
Het is beter om elk mogelijk gevaar te elimineren. Het valt me juist nog mee dat die twee anderen nog gespaard werden. In de tumult van het moment had netzogoed bij iedereen het lampje uit kunnen gaan en alle gevangenen gedood kunnen worden.

Vergeet niet dat je moet proberen je te verplaatsen uit je luie stoel en dat je maanden lang vol gevaar en zonder beschaving moet zien te overleven.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Er wordt getoond dat Rick ook een wat meer duistere kant heeft. Dat die latino gedood werd was nodig, maar dat dat ventje doodging was dat gewoon niet. Dus zelfs voor Rick vervagen die grenzen zolangzamerhand.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Vond het ook jammer dat de scene met Lori en Carl niet uitgewerkt werd. Het zal wel opbouw zijn naar, maar was toch leuk geweest als daar ook een harde confrontatie uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Cyphax

Moderator LNX
Xymox schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Totaal niet mee eens. Het past juist prima in de serie. Afgezien van de zombies is het een menselijk verhaal over "overleven" in een wereld waar de menselijkheid/beschaving is verdwenen.
Zodra het laagje beschaving weg is komen heel andere menselijke trekjes naar voren.
Dat zien we in oorlogen en conflicten om ons heen. Mensen kunnen veranderen van goede buur naar een gewetenloze slager.
Dat is hartstikke leuk maar dit is geen realityshow. :+
Als ik me eraan ga ergeren is het gewoon afgelopen, zo simpel is het. Het is uiteindelijk niet meer dan vermaak. Als ik een hoofdrolspeler niet uit kan staan, om wat voor reden dan ook, hoe realistisch dan ook, dan ga ik afhaken. Da's eigenlijk het enige dat ik bedoelde. :P

Ik wil best geloven dat het in de realiteit ook zo zou kunnen lopen maar dat is ondergeschikt aan de entertainmentfactor. Die gaat boven alles.
Blonde Tux schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:05:
Vond het ook jammer dat de scene met Lori en Carl niet uitgewerkt werd. Het zal wel opbouw zijn naar, maar was toch leuk geweest als daar ook een harde confrontatie uit kwam.
Ik snap Rick niet. Misschien heb ik wat gemist, maar waarom zegt hij geen woord tegen haar? Waarom die kille afstand? Vanwege Shane? Ik ben het even kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 23-10-2012 14:36 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:12
Cyphax schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:35:
[...] Ik snap Rick niet. Misschien heb ik wat gemist, maar waarom zegt hij geen woord tegen haar? Waarom die kille afstand? Vanwege Shane? Ik ben het even kwijt.
Volgens mij nog steeds ja. Maar meer omdat dat wijf waarschijnlijk zwanger is van Shane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Cyphax schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:35:
...
Dat is hartstikke leuk maar dit is geen realityshow. :+
...
Ik wil best geloven dat het in de realiteit ook zo zou kunnen lopen maar dat is ondergeschikt aan de entertainmentfactor. Die gaat boven alles.
Ieder zijn smaak. De reden waarom mij deze serie zo aanspreekt is dat het een goede mix is tussen actie/horror en de menselijke maat. Er zijn al zoveel zombie/apocalyptische films waar het juist op het vlak van emotie/gevoel/menselijkheid ver te zoeken is en waar het vrijwel alleen maar gaat om rambo-acties en oppervlakkige personages. Bij het kijken naar The Walking Dead heb ik al meerdere malen mij afgevraagd hoe ik zelf bepaalde situaties zou oplossen of ervaren. Ik zit er dus zelf aardig in.
Maargoed dit is uiteraard persoonlijk...

Voorbeeld. Als ik sommige top-zoveel lijstjes bekijk van mensen die houden van post-apocalyptische films dan zie je een verschil tussen mensen die houden van films zoals "2012", "Independance Day" die duidelijk een hoog enternainmentfactor hebben. Veel spectakel, ovetreffende visual effects etc etc. Maar daar zijn de personages oppervlakkig, stereotyp. Zet daar films zoals "The Road" of "The Quiet Earth" tegenover, waar ik dus van houd, waar meer aandacht is voor personages en waar de actie niet zo de nadruk krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door Xymox op 23-10-2012 14:57 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Diegene boven mij begrijpt het.

Het is een wereld zonder ook maar enige vorm van beschaving. Iedereen is dood of een zombie. Ze zijn allemaal infected, en dan wil jij nog enige vorm van beschaving hier hebben?

Nee ik kan er alleen maar van genieten. Je moet je eigen pakkie redden, en dan ga je nog moeilijk doen om het feit dat hij een mannetje meer of minder afslacht. Als ik Rick was geweest had ik die andere 2 ook dood gemaakt, om de simpele reden dat er in deze wereld helemaal niemand te vertrouwen is. Je kan alleen maar uitgaan van de groep waar je inzit. En die groep zou je dus met z'n allen moeten veiligstellen, ook al moet dat mensenlevens kosten.

Tevens kan ik nu ook weer normaal naar Carl en Lori kijken. Lori is niet meer doorgedraaid en Carl is eindelijk de jongen die hij in de strips ook min of meer is. TWD is weer terug bij het niveau van S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als hij die latino niet dood zou hebben gemaakt zou dat pas onrealistisch zijn. Het was duidelijk dat het met die kerel nooit goed zou zijn gegaan. Dat hij die zombie tegen hem aangooide was alleen de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Caelorum schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:50:
[...]

Volgens mij nog steeds ja. Maar meer omdat dat wijf waarschijnlijk zwanger is van Shane.
Kan dat dan? Hoeveel maanden is ze al zwanger momenteel in de serie? Ze moet zwanger geraakt zijn nadat Rick weer terug bij Lori is gekomen. Rick heeft ongeveer een maand in coma gelegen voordat ie ontwaakte. In aflevering s3.ep03 werd verteld dat de gevangenen al zo'n 10 maanden tussen de walkers opgesloten zaten. Vanaf het moment dat rick ontwaakt tot nu in de serie is dus een periode van 9 maanden. Ik denk dat Lori wel zwanger is van Rick en niet van Shane. Als het wel van Shane is dan moet dat gebeurd zijn toen Shane Lori probeerde te verkrachten toen ze in het CDC in Atlanta waren.

Ik kan het fout hebben, want ik weet niet wat de comics hier over zeggen overigens.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:10

Vrijdag

De Zwarte

Zeror schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Kan dat dan? Hoeveel maanden is ze al zwanger momenteel in de serie? Ze moet zwanger geraakt zijn nadat Rick weer terug bij Lori is gekomen. Rick heeft ongeveer een maand in coma gelegen voordat ie ontwaakte. In aflevering s3.ep03 werd verteld dat de gevangenen al zo'n 10 maanden tussen de walkers opgesloten zaten. Vanaf het moment dat rick ontwaakt tot nu in de serie is dus een periode van 9 maanden. Ik denk dat Lori wel zwanger is van Rick en niet van Shane. Als het wel van Shane is dan moet dat gebeurd zijn toen Shane Lori probeerde te verkrachten toen ze in het CDC in Atlanta waren.

Ik kan het fout hebben, want ik weet niet wat de comics hier over zeggen overigens.
Volgens mij zijn ze ongeveer zes maanden verder sinds ze vertelde dat ze zwanger was. Het wordt in de laatste aflevering ook ergens gezegd hoelang ze al onderweg zijn. Dan moeten ze wel een gigantische omweg gemaakt hebben trouwens, want ze waren een paar afleveringen geleden echt vlakbij de gevangenis.

spoiler:
Ik denk dat ze het afgehakte been van Hershel gebruiken als een soort surrogaat van Rick's hand. Een afgehakt been is meteen ook makkelijker te verwerken met een prothese, of gewoon een lange broek :P

Mooiste:
Lori: Waar heb je dat vandaan :? (wijzend op de verpleegspullen)
Carl: Oh, hier verderop is een verpleegpost :)
Lori: Hoe weet je dat :?
Carl: Daar ben ik net geweest :)
Lori: Hoe dan :?
Carl: Gewoon, in mijn eentje. En ik heb ook nog twee walkers uitgeschakeld :Y)
Lori: .... :? :? :? ... :( }:|

Priceless _O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Vrijdag schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:23:
spoiler:
Ik denk dat ze het afgehakte been van Hershel gebruiken als een soort surrogaat van Rick's hand. Een afgehakt been is meteen ook makkelijker te verwerken met een prothese, of gewoon een lange broek :P
spoiler:
Nee ze gebruiken Hershel als surrogaat voor Dale, hij was de gene die in de comics zijn been kwijt raakte in de prison.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Mooie aflevering weer! Serie gaat duidelijk weer de goeie kant op.

Vond 't wel mooi dat die gevangenen, na 10 maanden opgesloten gezeten te hebben, er zo goed netjes geschoren bijliepen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:40:
[...]

spoiler:
Nee ze gebruiken Hershel als surrogaat voor Dale, hij was de gene die in de comics zijn been kwijt raakte in de prison.
Echt? Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren eigenlijk :? :$

*opnieuw in de comics begint*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Vrijdag schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:03:
[...]

Echt? Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren eigenlijk :? :$

*opnieuw in de comics begint*
Het is in de comics dan ook al een tijd geleden :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Toch zit me nog iets dwars na deze episode.

aan het eind van ep. 1 vluchten ze voor de walkers die achter hun aanzitten! En gaan ze schuilen in de keuken! logisch

start van aflevering 2 ze zitten nog altijd in de keuken in principe is er nog geen seconde verloren sinds hershels been eraf is. ze worden (tijdelijk) vriendjes met die gevangen en besluiten hershel terug te brengen! doen de deur op en er stormt 1 walker in uniform naar binnen!

nu is mijn vraag: Waar is de rest gebleven!!?? die zijn opgelost?

Vervolgens rennen ze terug naar de cellen waar ze overnachten! Met die gevangenen achter zich aan! Ze gaan niet via buiten anders hadden ze wel een hek dicht gedaan zodat die gevangen er niet bij konden komen (dus alles vindt plaats in hetzelfde gebouw). Komen aan bij de cellen en gaan vervolgens voor de deur een tijdje overleggen enzovoorts...
Als die groep walkers inderdaad vertrokken zijn zouden die toch nog in dat gebouw moeten zijn en op het geluid van rennende mannen en vrouw moeten afkomen en in principe bij dezelfde plek moeten kunnen komen? Of denk ik nu te ver door?

BTW: kudo's voor rick en mij mega held carl. Jammer dat hershel geen zombie werdt en ons eindelijk van lori (die gewoon niet kan acteren.... heb altijd nog het idee dat ik naar PB zit te kijken als ze in de scene zit!) kon verlossen. Anderzijds had ik het wel jammer gevonden als hershel een zombie was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:07:
[...]

Het is in de comics dan ook al een tijd geleden :P
OMG, ik lees net de comics dat ze in de gevangenis zijn en nu snap ik weer waarom Rick zowat over zijn nek ging toen hij de deur van de koelcel open deed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Vrijdag schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

OMG, ik lees net de comics dat ze in de gevangenis zijn en nu snap ik weer waarom Rick zowat over zijn nek ging toen hij de deur van de koelcel open deed :D
Als je tijdens de aflevering geluisterd had, had je het ook geweten :)
In de comics werd er wat meer tijd aan besteed, maar ook op TV zeggen ze dat die koelkast als toilet gebruikt werd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

bartjas schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:29:
Toch zit me nog iets dwars na deze episode.

aan het eind van ep. 1 vluchten ze voor de walkers die achter hun aanzitten! En gaan ze schuilen in de keuken! logisch

start van aflevering 2 ze zitten nog altijd in de keuken in principe is er nog geen seconde verloren sinds hershels been eraf is. ze worden (tijdelijk) vriendjes met die gevangen en besluiten hershel terug te brengen! doen de deur op en er stormt 1 walker in uniform naar binnen!

nu is mijn vraag: Waar is de rest gebleven!!?? die zijn opgelost?
Nee, waar ze doorheen lopen is een gangenstelsel, bijna een doolhof. Die walkers konden na het sluiten van de deur niet verder en zijn de meeste waarschijnlijk gewoon verder geslenterd door de gangen. Je zag wel toen ze weer door die gangen gingen, dat ze goed om hun aan het kijken waren voor walkers. Die gevangenen echter niet aangezien hun het gevaar nauwelijks nog ervan kennen. Pas aan de andere kant wordt dit hun duidelijk als Rick dit aan hun uitlegt.
Door het geren zijn de walker wel weer teruggekomen aan de kant waar Rick en Co. waren. Wanneer ze weer door de gangen willen om naar die voorraad van die mexicaan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spike_wolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Als je tijdens de aflevering geluisterd had, had je het ook geweten :)
In de comics werd er wat meer tijd aan besteed, maar ook op TV zeggen ze dat die koelkast als toilet gebruikt werd.
Damn, dan zat ik echt niet op te letten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

bartjas schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:29:
BTW: kudo's voor rick en mij mega held carl. Jammer dat hershel geen zombie werdt en ons eindelijk van lori (die gewoon niet kan acteren.... heb altijd nog het idee dat ik naar PB zit te kijken als ze in de scene zit!) kon verlossen. Anderzijds had ik het wel jammer gevonden als hershel een zombie was geworden.
Haha, zoveel gasten hebben haat voor Lori.

Maar dat terzijde.

Gezien de serie, is het nog niet de tijd voor Lori om door zombie hershel gegrepen te worden. Immers, er kan nog genoeg drama komen door/dankzij de baby die levend of niet nog te wereld gebracht moet worden.

Althans, zo zie ik het, ik ken de comics niet maar die dikke buik vraagt gewoon om later in de serie drama op te leveren en niet door een simpele zombie beet uit de serie te verdwijnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dreanor schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:34:
Gezien de serie, is het nog niet de tijd voor Lori om door zombie hershel gegrepen te worden. Immers, er kan nog genoeg drama komen door/dankzij de baby die levend of niet nog te wereld gebracht moet worden.
Dit gegeven is inderdaad de mogelijkheid voor behoorlijk wat drama.
Zelfs zeer schokkend drama !
Te schokkend misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Iets zegt mij dat het kind doodgeboren ter wereld komt en eigenlijk een little walker is. Geen idee of dit ook waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zeror schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:00:
Iets zegt mij dat het kind doodgeboren ter wereld komt en eigenlijk een little walker is. Geen idee of dit ook waar is.
Ik zou die baby zich wel een weg naar buiten willen zien eten :D
spoiler: Comic info over de baby
In de comic is er niks aan de hand en komt de baby gewoon ter wereld, maar word wat later samen met Lori op brute wijze doorzeeft met kogels als ze uit de gevangenis ontsnappen, waarop Rick Carl (die met z'n 2en voorop rennen) aandringt verder te rennen zonder achterom te kijken en dus nog niet weet dat z'n moeder en zusje dood zijn tot ze een stuk verder weg zijn).
Maar ik vraag me nog steeds af of ze dat op TV kunnen maken, ik denk dat die situatie toch iets te ver gaat voor het Amerikaanse publiek.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zeror schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:00:
Een crawler of lurker lijkt me beter passen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Spike_wolf schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Ik zou die baby zich wel een weg naar buiten willen zien eten :D
spoiler: Comic info over de baby
ik denk dat die situatie toch iets te ver gaat voor het Amerikaanse publiek.
spoiler:
AMC :P in breaking-bad werd een klein kindje dood geschoten. ik zou het niet uitsluiten vanwege sencuur. maar hoop dat je gelijk hebt, die lori .. pfff :F kan zij uberhoubt een andere rol 'acteren'

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 23-10-2012 22:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
[...]

Haha, zoveel gasten hebben haat voor Lori.
Ook niet zo gek, het is een zeikwijf. Ik zou het niet erg vinden als een walker een hapje van haar neemt :)

Ik vind de serie nu echt heel gaaf, Rick is eindelijk wat harder geworden en het doden van walkers is nu niet zo'n obstakel meer.

Carl is nu ook een badass (voor z'n leeftijd), voorheen was het een piepertje nu gaat ie in z'n eentje op jacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik ben erg blij met de snelheid en de wendingen die het verhaal nu neemt. De laatste Ep van S02 was al een behoorlijke verbetering, maar nu komt echt de vlam in de pan. Al denk ik wel dat er nu een relatief rustigere Ep komt omdat ze de gevangenis wat op gaan schonen (zoals Rick in de laatste scene zei).

Die laatste scnene was wel wat apart trouwens? Eindigde die nou met Rick/Lori in die 'overgang' terwijl Rick wegliep en Lori een traan pinkte? Ik dacht dat ik gewoon niet de hele aflevering had.

Carl wordt nu tenminste een vent. Is ook wel nodig, want het aantal mannen dunt aardig uit en die zijn toch nodig voor het zwaardere / groepsbescherm werk. Wellicht dat die 2 gevangenen ook nog bij de groep aansluiten?

De donkere jongen die door Rick buiten werd gesloten was denk ik een goede vriend van die latino. Zoals ze af en toe naar elkaar keken (2 scenes, tijdens de zombie schoonmaak) dacht ik echt dat ze met z'n 2en Rick om zouden leggen om de groep over te nemen. Die anderen waren veel 'vriendelijker/onschuldiger'.

Comic info over de gevangenen wat eigenlijk in de serie ook al voorbij is gekomen, maar toch:
spoiler:
In de comic zijn er inderdaad meerdere gevangenen, waarvan er 2 samenspannen tegen Rick. Dat zullen deze 2 dus wel zijn. Die worden ook tijden een vuurgevecht/zombie schoonmaak afgemaakt. Dat gebeurt alleen in de heat of the moment waardoor bijna niemand weet dat Rick die kerel expres heeft afgemaakt. Nu gelukkig wel, want dan weet iedereen dat er niet meer met hem te fucken valt en dat hij ten koste van alles zijn gezin/de groep zal beschermen.

Ik ben benieuwd hoe het met Michonne en Andrea gaat. En wie er buiten de prison naar de moeder van Sophia stond te gluren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bootje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:29:

Ik ben benieuwd hoe het met Michonne en Andrea gaat. En wie er buiten de prison naar de moeder van Sophia stond te gluren.
spoiler:
Ik denk dat het iemand van de Governor is of een andere survivor is. Ik heb twee versies gezien en in één was er nog het "next time in ..." erachteraan geplakt. Daar is te zien dat Michonne en Andrea in een ander kamp komen, ik vermoed dat van de Governor. Deze zegt echter "tell me where your people are", wat misschien betekent dat diegene die naar Sophia's moeder keek niet iemand van de Governor kan zijn. Aan de andere kant, kan dit natuurlijk wel en dat diegene op dat moment nog niet is teruggekeerd.

/edit: Wat Verkxx zegt kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 15:45

...

spoiler:
Ik heb een vermoeden dat dat de broer van Daryl(die z'n hand achter liet op het dak van een flat in seizoen 1) wel is zou kunnen zijn. Die zou nog terugkomen dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Verxx schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:41:
[...]

spoiler:
Ik heb een vermoeden dat dat de broer van Daryl(die z'n hand achter liet op het dak van een flat in seizoen 1) wel is zou kunnen zijn. Die zou nog terugkomen dit seizoen
spoiler:
Mee eens, hij komt uit het zelfde nest als Daryl, dus het gesneak en geloer zal hem ook in het bloed zitten.

even off-topic, misschien slim om een los topic over de comic te beginnen om dit draadje niet helemaal te vullen met
spoiler:
spoilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Comic info over de gevangenen wat eigenlijk in de serie ook al voorbij is gekomen, maar toch:
spoiler:
In de comic zijn er inderdaad meerdere gevangenen, waarvan er 2 samenspannen tegen Rick. Dat zullen deze 2 dus wel zijn. Die worden ook tijden een vuurgevecht/zombie schoonmaak afgemaakt. Dat gebeurt alleen in de heat of the moment waardoor bijna niemand weet dat Rick die kerel expres heeft afgemaakt. Nu gelukkig wel, want dan weet iedereen dat er niet meer met hem te fucken valt en dat hij ten koste van alles zijn gezin/de groep zal beschermen.

spoiler: comic stuff
Ik denk dat die gevangene met dat snorretje hier de gevaarlijke blijkt te zijn, die in de comics de kids van Hershel omlegt en Andrea haar litteken geeft. Hij gaf op TV aan alleen drugs te gebruiken, maar ik vertrouw hem niet en denk dat hij inderdaad ongezien gevaarlijk word straks.

[Edit]
@ hierboven: Een los topic voor de comics is leuk, maar daar schiet je hier niks mee op. Deze spoilers gaan over de comics en hoe we denken dat ze die gebeurtenissen verwerken in de serie. Een los topic gaat dan over de comics en de serie en word dus hetzelfde als deze.

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 24-10-2012 09:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

[...]

Althans, zo zie ik het, ik ken de comics niet maar die dikke buik vraagt gewoon om later in de serie drama op te leveren en niet door een simpele zombie beet uit de serie te verdwijnen. 8)
_/-\o_ Uhm ik herinner mij een scene uit de film Alien _/-\o_ Mixed met TWD en ik hoop dat je dan krijgt: het kind dat zich naar buiten eet!!

spoiler:
Ik verwacht dat ze toch wel zoiets doen! Ondanks dat het inderdaad tegenwoordig (herinner me de laatste afl. van M*A*S*H waarin in een baby werd gestikt dat was ook al 20 jaar geleden op nationale tv!!) wel mogelijk is een kind/baby te vermoorden op tv is, verwacht ik toch dat het ethisch minder zwaar is als het kind al een zombie is!! En dus gewoon zonder pardon vermoord kan worden ipv de manier waarop het in de strip gebeurd

[ Voor 17% gewijzigd door bartjas op 24-10-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Verxx schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:41:
[...]
spoiler:
spoiler:
Ik denk ook dat het inderdaad Merle (de broer van Daryl) is.
Spike_wolf schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:55:[...]
spoiler: comic stuff
Ik denk dat die gevangene met dat snorretje hier de gevaarlijke blijkt te zijn, die in de comics de kids van Hershel omlegt en Andrea haar litteken geeft. Hij gaf op TV aan alleen drugs te gebruiken, maar ik vertrouw hem niet en denk dat hij inderdaad ongezien gevaarlijk word straks.
spoiler:
Ik zit te twijfelen. Of dat is hij inderdaad, maar dan vind ik hem erg slecht gecast. Die uit de comic was echt zo'n boekouder/aalglad typje. Ik denk (en hoop) eigenlijk dat het die 'dikke biker gevangene' is uit de comic. Dan kan hij met die donkere overgebleven gevangene de groep straks versterken.
@ hierboven: Een los topic voor de comics is leuk, maar daar schiet je hier niks mee op. Deze spoilers gaan over de comics en hoe we denken dat ze die gebeurtenissen verwerken in de serie. Een los topic gaat dan over de comics en de serie en word dus hetzelfde als deze.
Daar ben ik het volledig mee eens. Voor mij is dit juist de ideale combinatie. En als iedereen goed zijn best doet, dan wordt er niets gespoild.

Maar nogmaals mijn andere vraag: Was het einde van deze Ep nou echt zo abrupt (met Lori en Rick op die overgang)? Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bootje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:13:
[...]

Maar nogmaals mijn andere vraag: Was het einde van deze Ep nou echt zo abrupt (met Lori en Rick op die overgang)? Of heb ik wat gemist?
Ja, je hebt niets gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Pfieuwww, ik schrok al. Ik had er dit keer namelijk ook al geen "next time..." bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bootje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Pfieuwww, ik schrok al. Ik had er dit keer namelijk ook al geen "next time..." bij zitten.
de versie van EVOLVE heeft dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Zijn er trouwens ook nog mensen die "The Road to Woodbury" of "The Rise of the Governor" al hebben of gelezen hebben. Ben momenteel halverwege "The Rise of the Governor" en moet zeggen dat het een geweldige sidestory toevoegt aan TWD wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Blonde Tux schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:
Zijn er trouwens ook nog mensen die "The Road to Woodbury" of "The Rise of the Governor" al hebben of gelezen hebben.
Nee, ik niet. Ik heb net wel gelijk even de synopsis van die eerste gelezen op amazon en het klinkt inderdaad veelbelovend. Het zijn echter romans en dat lees ik niet door de week. Meer tijdens de vakantie. Dus wellicht. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zijn er trouwens ook nog mensen die "The Road to Woodbury" of "The Rise of the Governor" al hebben of gelezen hebben. Ben momenteel halverwege "The Rise of the Governor" en moet zeggen dat het een geweldige sidestory toevoegt aan TWD wereld.
ben niet zo van het boekjes lezen; zijn ze misschien verfilmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

himlims_ schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:34:
[...]

ben niet zo van het boekjes lezen; zijn ze misschien verfilmd?
Voor zo ver ik weet niet, misschien kan je een audiobook versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Uhm dit zijn moordernaars en verkrachters dus tuig van het bovenste plank. Ik had eigenlijk verwacht dat hij ze gelijk allemaal de schedel zou inhakken. Shane had dit wel gedaan denk ik. Tenslotte moet je aan de veiligheid van je groep denken en helemaal als daar ook je (ex) vrouw en kind tussen zit.

Volgens mij houden de gevangen iets achter en zaten ze helemaal niet bijna jaar in de gevangenis zoals ze beweren. De ouwe boef mocht ook niet zijn muil opentrekken van de andere gevangenen.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:53

Player1S

Probably out in the dark

Wel lachen hoe die latino keek toen Rick zei "Yeah I know...shit happens"
zo van "oh shit, fucked with the wrong guy...."

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog niet, ze staan wel op mijn 'to read' lijst, maar die lijst is ook wel meters lang, dus ik weet niet wanneer ik er aan toe kom, maar ik ga ze zeker lezen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

L1nt schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:25:
Wel lachen hoe die latino keek toen Rick zei "Yeah I know...shit happens"
zo van "oh shit, fucked with the wrong guy...."
Ik heb die scene nogmaals bekeken wetende wat er gaat gebeuren en hij zegt twee keer shit happens (1x na zijn tweede uithaal en 1x nadat alle zombies dood zijn).

Ja, hij haalt tijdens het gevecht 2x uit en dan gooit hij nog een zombie op Rick. Eerste keer is trouwens nauwelijks zichtbaar als je er niet op let.

Daarnaast, die kleine donkere gevangene valt Rick aan nadat de latino dood gaat, dus vandaar om zichzelf en de groep veilig te houden moest hij dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Blonde Tux schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:06:
Het zou zeer intressant zijn als deze doden weer terug kwamen als Walkers. Alleen het feit dat ze onder een goede meter aarde liggen zal dat wel tegenhouden denk ik zo.
Creepy idee dat al die doden dus levend in de grond liggen. Voor eeuwen...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Guillome schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:53:
[...]

Creepy idee dat al die doden dus levend in de grond liggen. Voor eeuwen...
Ach, aan de andere kant bedenk je je wel twee keer als je een graf gaat roven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Snake schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:45:
http://fashionablygeek.co...lking-dead-zombie-makeup/

Ik denk dat het wat moeite kost.

Wel verschrikkelijk einde deze keer, mijn vriendin en ik keken echt naar elkaar van: "WTF. Wat een gek einde". Dat doods moment, en dan het zwarte scherm...
Ja fantastisch shot. Heel mooi. Ik kreeg voor het eerst heel veel meelij en sympatie voor Lori. Zo zielig stukje hoe blij (beetje :') ) ze was met de aanraking van hem

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dreanor schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:01:
[...]

Ach, aan de andere kant bedenk je je wel twee keer als je een graf gaat roven. ;)
De oplossing voor necrofielen. Toch? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Snake schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

De oplossing voor necrofielen. Toch? :P
Misschien dat Necrofielen wel hele geile zombies worden 8)7

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

afvalzak schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:37:
[...]

Misschien dat Necrofielen wel hele geile zombies worden 8)7
Schiet ze in het kruis ipv het hoofd :P

Enigzins ontopic: er is ook een korte comic waarin de achtergrond van Michonne wordt uitgelegd. Bevat natuurlijk wel spoilers maar voor diegenen die de comic lezen is het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Is het heel erg duidelijk dat ze eigenlijk Liam Neeson hadden willen hebben als Governor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466206

Haha, valt mee? Waar doel je op?

Ik vond dit een wat mindere aflevering, maar zag dat deze aflevering eigenlijk nodig was voor de volgende. Ben meer interested in Rick's groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
kan iemand mij uitleggen waarom de governor in godesnaam die militairen moest afmaken ? juist dat soort type's kan hij toch goed gebruiken in zijn kamp ?

(of gaat het hem alleen om de spullen en eventuele angst voor een overname)

en waarom heeft hij in godesnaam al die hoofden verzameld ik bedoel wat moet ie ermee ? levend houden ?

ook dat stuk dat ze die hoofden weer levend krijgen hoe de fuck ? en waarom ?

Ik vond deze aflevering echt heel wazig en me met teveel vragen overhouden..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 09:41

Eijkb

Zo.

Die hoofden zijn van de 2 zombies die aan de ketting zaten. Ze zoeken uit waarom die gedwee meeliepen en niet die zwarte vrouw aanvielen. Omdat ze geen armen hebben om te krabben en geen monden om te eten. Blijkbaar neemt dan de eetlust af.

Waarom hij die militairen afmaakt blijft gissen, dat zullen we nog wel te weten komen. Ik vermoed iets met een totalitair regime, geen grote groepen die zijn positie kunnen bedreigen binnen laten enzo verder.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

AjDuLion schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:01:
kan iemand mij uitleggen waarom de governor in godesnaam die militairen moest afmaken ? juist dat soort type's kan hij toch goed gebruiken in zijn kamp ?

(of gaat het hem alleen om de spullen en eventuele angst voor een overname)
Dat zal het voornamelijk zijn, een groep militairen kan makkelijk zijn kamp overnemen en hem reduceren tot een inwoner of onderdaan. Het feit dat hij iedereen hem maar de Governor laat noemen geeft wel aan dat hij dat hij dat eigenlijk helemaal niet erg vindt.
en waarom heeft hij in godesnaam al die hoofden verzameld ik bedoel wat moet ie ermee ? levend houden ?

ook dat stuk dat ze die hoofden weer levend krijgen hoe de fuck ? en waarom ?

Ik vond deze aflevering echt heel wazig en me met teveel vragen overhouden..
Die hoofden weer levend gekregen? Die zijn nooit dood geweest, een Walker gaat 'dood' als je het breid vernield, het afhakken van het hoofd heeft geen effect anders dan dat het lichaam niks meer doet, het hoofd blijft gewoon opzoek naar voedsel ;)
spoiler:
Die aquaria met hoofden waren wel een beetje een anti-climax zeg -O-
Dat hij in de comics zijn dochter vastgeketend heeft in zijn huis en haar voert met onderdelen van mensen die hij doodt is veel gaver :D
Was ook een leuke link naar Michonne geweest.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Eijkb schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:08:
Die hoofden zijn van de 2 zombies die aan de ketting zaten. Ze zoeken uit waarom die gedwee meeliepen en niet die zwarte vrouw aanvielen. Omdat ze geen armen hebben om te krabben en geen monden om te eten. Blijkbaar neemt dan de eetlust af.

Waarom hij die militairen afmaakt blijft gissen, dat zullen we nog wel te weten komen. Ik vermoed iets met een totalitair regime, geen grote groepen die zijn positie kunnen bedreigen binnen laten enzo verder.
dat stuk begreep ik maar ze hadden ook de buizen in hun hoofden gepompt om iets naar binnen/buiten te krijgen ? ging mij meer om het einde..
Spike_wolf schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Dat zal het voornamelijk zijn, een groep militairen kan makkelijk zijn kamp overnemen en hem reduceren tot een inwoner of onderdaan. Het feit dat hij iedereen hem maar de Governor laat noemen geeft wel aan dat hij dat hij dat eigenlijk helemaal niet erg vindt.

[...]

Die hoofden weer levend gekregen? Die zijn nooit dood geweest, een Walker gaat 'dood' als je het brein vernield, het afhakken van het hoofd heeft geen effect anders dan dat het lichaam niks meer doet, het hoofd blijft gewoon opzoek naar voedsel ;)
spoiler:
Die aquaria met hoofden waren wel een beetje een anti-climax zeg -O-
Dat hij in de comics zijn dochter vastgeketend heeft in zijn huis en haar voert met onderdelen van mensen die hij doodt is veel gaver :D
Was ook een leuke link naar Michonne geweest.
ja dat laatste stuk vond ik ook maar wazig zou het comic einde ''beter'' gevonden hebben, in feite zoekt hij dus gewoon naar een cure..

was het niet zo dat ze bij dat research lab bijna een cure hadden gevonden maar daarna de lucht inging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 09:41

Eijkb

Zo.

@AjDuLion Had net voor het eindshot de uitzending even op pauze gezet dus ik sprak voor mijn beurt gezien ik die aquaria nog niet gezien had :X

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vond het wel heel erg jammer dat deze aflevering 100% over de govenour en zijn settlement ging. Had graag wat afwisseling met Rick zijn groep gezien. Al ben ik wel heel erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen als ze Rick vinden.

En dan in het bijzonder, hoe de verhouding met Darell en broer gaan ivm met de hele situatie. :D

Gezien de "next time promo" kijk ik weer uit naar de volgende aflevering. Al deed ik dit ook voor deze aflevering ding ik toch wat minder vind.

Deze aflevering is vooral minder omdat het niet over Rick e.d. ging, ik had totaal geen band met die hele settlement, de doodgeschoten soldaten of enig ander persoon in die aflevering (afgezien van Michone, darells broer en die blonde uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Laatst online: 06-06-2023
[b][message=39191995,noline]
En dan in het bijzonder, hoe de verhouding met Darell en broer gaan ivm met de hele situatie. :D
Daar ben ik ook benieuwd naar, dat gaat nog interessant worden.

Verder miste ik wel een beetje de actie van eerste twee afleveringen, je raakt snel verwend :).

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat mij opviel is dat het hoofd van die piloot die het ongeluk overleefde ook in het aquarium zat.in het aquarium zat (bovenste aquarium). :?

Al met al een leuke episode, kan het wel waarderen.

[ Voor 16% gewijzigd door dreester op 29-10-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

dreester schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:57:
Wat mij opviel is dat het hoofd van die piloot die het ongeluk overleefde ook in het aquarium zat.in het aquarium zat (bovenste aquarium). :?

Al met al een leuke episode, kan het wel waarderen.
Uiteraard moest die dood. Hij weet hoe zijn maten/leger was en zou wel eens in twijfel kunnen trekken dat ze door zombies doodgegaan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sodermieters zeg, wat zijn die episodes snel om.

Ik heb deze serie pas later "ontdekt", ongeveer halverwege seizoen 2. Op aanraden van een collega heb ik maar eens de eerste aflevering van seizoen 1 gekeken. Ik verwachtte eigenlijk niet veel.
Echter was ik bij de eerste aflevering meteen om en kon dus achter elkaar (binnen een week) alle afleveringen tot halverwege seizoen 2 kijken. Tot midden in de nacht.

Elke keer denk ik, zal ik gewoon niet meer elke nieuwe aflevering gaan kijken zodat ik dit seizoen in één keer doe. Maar elke week moet ik de drang om te kijken stillen.
Die 45 minuten lijken wel slechts 10 minuten te duren...
ja dat laatste stuk vond ik ook maar wazig zou het comic einde ''beter'' gevonden hebben, in feite zoekt hij dus gewoon naar een cure..
Einde? Ik neem aan dat we nog veel meer te zien krijgen en is deze aflevering slechts het begin.
Dus wellicht komen de zaken uit de comic in een bepaalde vorm ook wel terug in de TV serie.

Het mooie van deze aflevering vind ik toch wel de relatieve rust die genomen wordt. De laatste twee was veel actie en veel walker-kills. Op een gegeven moment wordt het dan wat normaler en is het effect van de walkers een beetje weg door "over-kill". Deze aflevering geeft weer wat balans.

Wat ik mij nu afvraag wie die twee ontarmde walkers nu precies waren in relatie met Michonne. Ze lijkt mij iemand met een trauma. Maar eh, iedereen zal wel een trauma hebben in een zombieland zoals deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Xymox schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:16:
[..]

Wat ik mij nu afvraag wie die twee ontarmde walkers nu precies waren in relatie met Michonne. Ze lijkt mij iemand met een trauma. Maar eh, iedereen zal wel een trauma hebben in een zombieland zoals deze...
Mjah, lijkt mij ook iemand die 'geleerd' heeft dat vertrouwen in zo'n wereld echt geen zin heeft en dat ze met 'blondy' al teveel binding naar haar zin heeft.

Overigens had ik ook wel wat afwisseling tussen de Gouvernour en Rick's groepje gezien, maar er zaten best veel wat WTF moment tussen dus ik heb me wel vermaakt en het duurde veel te kort inderdaad. :(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ze hebben dus die 'dokter' (vind ḿ net zoń nazi-experimentieren) , maar wat hij doet lijken ze geheim te willen houden. Althans die indruk kreeg ik; weet de rest van het dorp er van?

Omtrent het neerschieten van die soldaten.. kan er maar 2 redenen voor bedenken;
- soldaten in dorp, die ondermeinen zijn functie/gezag
- world domination; veel is er niet meer, maar als jij dan het enige leger bent/hebt....

Blondie had ik al afgeschreven, maar ze is weer heerlijk naief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

himlims_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:
ze hebben dus die 'dokter' (vind ḿ net zoń nazi-experimentieren) , maar wat hij doet lijken ze geheim te willen houden. Althans die indruk kreeg ik; weet de rest van het dorp er van?
Dat is natuurlijk een mooie troef. Je houdt je onderdanen bang terwijl je er voor zorgt dat je een held en weldoener lijkt.

spoiler:
Ik verwacht dat hij ook bezig is om een oplossing voor zijn dochter te zoeken, net als in de comic

Michonne spoiler:
spoiler:
Die twee zombies zijn haar vriend en zijn beste maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
himlims_ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:31:
Denk het niet. Ze zijn erg strikt met "geen zombies in het dorp" dus dat ze een paar levende daarbinnen hebben (alleen de hoofden, maargoed) zullen ze wel niet erg tof vinden.
Omtrent het neerschieten van die soldaten.. kan er maar 2 redenen voor bedenken;
- soldaten in dorp, die ondermeinen zijn functie/gezag
- world domination; veel is er niet meer, maar als jij dan het enige leger bent/hebt....
Nou, hij heeft op dit moment maar ene handjevol mannen en veel vrouwen. Dat handjevol mannen heeft hij in de pocket. Hij heeft natuurlijk geen behoefte aan een nieuwe groep mannen met gevechtservaring die, als ze erachter komen hoe hij echt is, de hele boel overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben wel benieuwt wat die Governer nu heeft om die mannen in bedwang te houden. Zelfs Merle leek bang voor hem.
Ik zie echter 123 geen aanleiding hiertoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik had zo iets van; geen leger (uitschakelen daarvan) en met hun experimenten een leger van zombies maken .... world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

L1nt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:53:
Ben wel benieuwt wat die Governer nu heeft om die mannen in bedwang te houden. Zelfs Merle leek bang voor hem.
Ik zie echter 123 geen aanleiding hiertoe.
Wat mij ook wel opviel is dat niet iedereen zomaar wapens mag bijhebben. Slechts kleine groep mag wapens dragen. Zal ook wel weer te maken hebben om de governer een groter man te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik zat meer aan world-domination maar ook het reviven van doden te denken.
Om zijn vrouw en kind beter te maken, er werd zo duidelijk ingezoomd op die foto en dat was volgens mij iemand anders dan in zijn bedje lag :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het is wel een mooi opzetje voor het vervolg van het verhaal (hoop ik), maar ik vond het een vrij saaie aflevering.
Alle gebeurtenissen omtrent de Governor en zijn handlangers waren IMHO ontzettend voorspelbaar en cliché. En omdat je als kijker met geen van de karakters, behalve Andrea, al een band hebt, doet het je ook eigenlijk allemaal vrij weinig.

Dat Andrea en Michonne al 7 maanden met elkaar optrekken voel je ook echt totaal niet. We hebben 2 of 3 korte scenes met ze gezien. Als Andrea dan zegt dat ze (en de kijker ook) nog amper wat van Michonne weet, en Michonne (en de kijker ook) wel bijna alles van haar, voelt dat ook een beetje aan als een goedkope manier om de kijker het gevoel te geven wat Andrea ook heeft. Maar dat we niks van Michonne weten komt doordat we pas 3 scenes met haar gezien hebben! :+

Afwisseling door er wat scenes met de groep van Rick tussendoor te gooien was wel welkom geweest.
Hopelijk is de volgende ep er weer één in de lijn van de afleveringen hiervoor.

Oh, en dan vergeet ik nog de enorm slechte scene waar de Governor met Merle en een paar mannen een groep goed getrainde, op hun hoede zijnde, zwaargewapende soldaten volledig overrompelt. Zoiets verwacht je in een film met Steven Seagal of zo, maar niet in een kwaliteitsserie.

[ Voor 12% gewijzigd door Zamorano op 30-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Zamorano schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:17:
Het is wel een mooi opzetje voor het vervolg van het verhaal (hoop ik), maar ik vond het een vrij saaie aflevering.
Alle gebeurtenissen omtrent de Governor en zijn handlangers waren IMHO ontzettend voorspelbaar en cliché. En omdat je als kijker met geen van de karakters, behalve Andrea, al een band hebt, doet het je ook eigenlijk allemaal vrij weinig.

Dat Andrea en Michonne al 7 maanden met elkaar optrekken voel je ook echt totaal niet. We hebben 2 of 3 korte scenes met ze gezien. Als Andrea dan zegt dat ze (en de kijker ook) nog amper wat van Michonne weet, en Michonne (en de kijker ook) wel bijna alles van haar, voelt dat ook een beetje aan als een goedkope manier om de kijker het gevoel te geven wat Andrea ook heeft. Maar dat we niks van Michonne weten komt doordat we pas 3 scenes met haar gezien hebben! :+

Afwisseling door er wat scenes met de groep van Rick tussendoor te gooien was wel welkom geweest.
Hopelijk is de volgende ep er weer één in de lijn van de afleveringen hiervoor.

Oh, en dan vergeet ik nog de enorm slechte scene waar de Governor met Merle en een paar mannen een groep goed getrainde, op hun hoede zijnde, zwaargewapende soldaten volledig overrompelt. Zoiets verwacht je in een film met Steven Seagal of zo, maar niet in een kwaliteitsserie.
dat vond ik ook totaal nergens opslaan, zodra hij zijn eerste schot doet is er niemand van het legerkamp dat terug schiet en de enige overlevende rent weg.. ik had verwacht dat er minimaal een paar doden waren gevallen aan hun eigen kant.

wat ik ook raar vind is dat de 2 meiden in 7/8 maanden tijd niemand anders zijn tegengekomen en blijkbaar nog helemaal wereldvreemd zijn dat zodra er mensen natuurlijk doodgaan dat ze ook turnen.

is het trouwens niet zo dat er nog 1 survivor is van de heli crash ? of is iedereen gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nope, allemaal dood; 1 meneer die door midden was gehakt en zombified werd, de piloot (welke zijn hoofd later in het aquarium te vinden is) en nummer 3 die in de helikopter zelf een messteek kreeg omdat hij ook zombified werd :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er zaten er toch 4 in?? 2 in de cockpit en 2 voorin??

idd slecht dat ze eventjes die soldaten neerschoten. In een normale situatie kan ik me nog voorstellen dat je ze overrompeld maar tijdens een zombie apocalypse?? dan ben je als soldaat toch 24/7 enorm scherp.

Overigens verwacht ik nog wel een soort flashback aflevering. Andrea en Michone zijn dus al 7 maand bij elkaar maar uit de eerste aflevering maak ik uit dat Rick en z'n posse ook al maanden onderweg zijn sinds de laatste aflevering van seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

AFAIK, 3; 1 piloot, 2 grunts achterin :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
L1nt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27:

idd slecht dat ze eventjes die soldaten neerschoten. In een normale situatie kan ik me nog voorstellen dat je ze overrompeld maar tijdens een zombie apocalypse?? dan ben je als soldaat toch 24/7 enorm scherp.

Overigens verwacht ik nog wel een soort flashback aflevering. Andrea en Michone zijn dus al 7 maand bij elkaar maar uit de eerste aflevering maak ik uit dat Rick en z'n posse ook al maanden onderweg zijn sinds de laatste aflevering van seizoen 2.
dat dacht ik ook 2 voorin en 2 achterin.

dan zou er dus nog 1 levend moeten zijn ?

en die soldaten hadden inderdaad altijd op scherp moeten hebben gestaan maar toch worden ze eventjes door wat simpele mensen afgeknald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gaaf eindshot... Toen ik de Governor zag zitten verwachtte ik eigenlijk dat hij naar zijn vrouw en kind zat te kijken, achter glas, zombified :D
En dat hij dus experimenten uitoefend op zombies om ze te domesticeren, omdat hij geen afscheid kan nemen van zijn vrouw en kind.
Maar gaaf ook die hoofden... Zijn familie gaan we nog wel terug zien natuurlijk.
Heb overigens de comics niet gelezen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ben ik het niet mee eens
Zo zie je maar, iedereen kijkt anders naar deze serie.
Eerstens waren ze wel op hun hoede, de geweren in aanslag toen de auto kwam aangereden.
Ook bij het uitstappen waren ze scherp.
Echter nadat de Governor vertelde dat hun maat bij hem was (hij zei zijn naam) en dat ze mee moesten komen, zag je dat er een soort opluchting door de soldatengroep ging. Hun maatje leefde nog.
Dat ene momentje van verslapping was voldoende voor de Governor om te gaan schieten waarbij tegelijkertijd van andere kanten waar men niet op rekende geschoten werd.
Ik zou zeggen, een prima geslaagde partizanen truukje.

Slecht vond ik het dus zekers niet, die scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Xymox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:49:
Ah, ik dacht al dat ik de enige was. Ik ben het met je eens. Ze waren bovendien volledig omsingeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Xymox schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:49:
[...]

Ben ik het niet mee eens
Zo zie je maar, iedereen kijkt anders naar deze serie.
Eerstens waren ze wel op hun hoede, de geweren in aanslag toen de auto kwam aangereden.
Ook bij het uitstappen waren ze scherp.
Echter nadat de Governor vertelde dat hun maat bij hem was (hij zei zijn naam) en dat ze mee moesten komen, zag je dat er een soort opluchting door de soldatengroep ging. Hun maatje leefde nog.
Dat ene momentje van verslapping was voldoende voor de Governor om te gaan schieten waarbij tegelijkertijd van andere kanten waar men niet op rekende geschoten werd.
Ik zou zeggen, een prima geslaagde partizanen truukje.

Klopt zeker wat jij zeg, echter het enige punt waardoor velen het wel een slechte scene vond is dat elke soldaat als een dummy neergeschoten werd.

Elke shot was van een soldaat die niks deed, als je gewoon wat beelden ertussen gegooit hadden van soldaten die duiken, willekeurig schieten en alsnog doodgeschoten worden komt het al heel wat beter (realistischer?) over.
L1nt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:27:

1 piloot, 2 gunners. En dat Rick en zijn buddies ook al zo lang onderweg waren is/was ook al bekent gemaakt in vorige afleveringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:07

wontcachme

You catch me? No you wont

Dreanor schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:15:

Elke shot was van een soldaat die niks deed, als je gewoon wat beelden ertussen gegooit hadden van soldaten die duiken, willekeurig schieten en alsnog doodgeschoten worden komt het al heel wat beter (realistischer?) over.
En jij denkt dat je nog ver kan wegduiken wanneer je omsingelt bent en iedereen schiet tegelijk? Waarom zou je een complete shootout ervan maken als de tegenstander niet weet dat je ze hebt omsingelt? Zeker ook wanneer munititie en manschappen spaars zijn.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het blijft gewoon een slechte scene.
Ik vind het totaal niet geloofwaardig dat een groep getrainde soldaten, die al maanden overleeft in een post-apocalyptische wereld, een man die ze niet kennen zomaar vertrouwt als hij de naam noemt van die piloot.

Ze laten hun wapens zakken en gaan elkaar staan aankijken als een stelletje tieners die horen dat de wereld gered is, terwijl ze op het moment dat de Governor aankwam, nog tegen elkaar riepen 'stay alert'.

Daarnaast vind ik het heel apart dat de Governor zoveel risico neemt. Er hoeft er maar één door te hebben dat hij gaat schieten, en de kans is groot dat hij ook onder vuur genomen wordt.
Die soldaten staan er echt maar een beetje bij alsof ze nog nooit hebben meegemaakt dat er een wapen wordt afgevuurd, maar dat kan de Governor ook niet van tevoren weten. Als het burgers waren geweest had het er nog net mee door gekund, maar dit vond ik gewoon slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vraag mij af waarom sommige mensen nog kijken met al dat overgeanalyseer :/

Je kan de scene zo zien: de soldaten werden vrijwel tegelijk neergeschoten, ook al zag je dit in opeenvolgende scenes. Dit is toch makkelijk te begrijpen...
Dat er 1 man in een auto aankomt en meldt dat hij een overlevende heeft, geeft hoop... En dan is de alertheid er even af. Ik kon mij in ieder geval wel in de soldaten verplaatsen.
En ja, dat de Governor een risico neemt... Hij moest het natuurlijk ook overtuigend spelen zodat de hinderlaag lukt. En hij oogt gewoon zelfverzekerd.
En als jet het eindshot ziet van die aflevering zou je toch moeten begrijpen waarom hij al dat risico neemt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:07

wontcachme

You catch me? No you wont

Nog afgezien of het wel soldaten waren. Als het een groep nationale reserves waren zouden die al een stuk minder voorbereid (kunnen) zijn.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Let op:
Aflevering uitgezonden op televisie (in de US)? Dan is een spoiler-tag niet noodzakelijk. Anders wel. Dezelfde tijdlijn geldt voor de comics.