Deze spookt nu a sinds je hem gepost hebt in m'n hoofd. Ik ga heel goed op die combi klassiek en dnb
Als je die klassieke toets goed vind moet je eens het origineel uit 1995 luisteren.ChokingHazard schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:00:
[...]
Deze spookt nu a sinds je hem gepost hebt in m'n hoofd. Ik ga heel goed op die combi klassiek en dnb
Zelf dezelfde set in de Melkweg gezien toendertijd. Weinig actieve herinneringen aan, behalve "legendarisch"
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
[ Voor 28% gewijzigd door danoam op 31-01-2024 09:38 ]
[ Voor 37% gewijzigd door danoam op 31-01-2024 16:48 ]
zeker een lekker setje!
DJ Marky altijd lekker, zelfde met Makoto. Tune met die twee samen? GENIETEN!
TeeBee zijn laatste release vind ik heel fris. Zijn producties hebben me altijd weten te vangen. Sterker nog, TeeBee - Blue Rose is de tune die het drum and bass vuur in mij deed aanwakkeren.
Hieronder gewoon wat lekkere wegluister tracks
Deze al eerder gedeeld denk ik, maar het waard voor een replay:
Eens, als ik dit zo zie zijn de enige namen die mij iets doen Camo & Krooked, Sasasas, Primate b2b Captain Bass en Murdock. De rest ken ik niet of ik vind er niks aan.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:26:
Vrij matige line up dit jaar?
[Afbeelding]
Blijf het gek vinden om dit samen met dubstep te mixen als je 2 dagen hebt. Heb net de stream na 10 minuten afgezet, wat een herrie die dubstep anno 2024ChokingHazard schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:32:
[...]
Eens, als ik dit zo zie zijn de enige namen die mij iets doen Camo & Krooked, Sasasas, Primate b2b Captain Bass en Murdock. De rest ken ik niet of ik vind er niks aan.
Rhythm For Reasons - The Smokers Rhythm (DJ SS Remix)
Goeie, die glitches in die amen vind ik altijd vet ookPalingDrone schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:46:
[YouTube: Unknown Artist - Skazka]
Unknown Artist - Skazka
Lekker laag
Zulke tracks mis ik echt, met zo'n lange opbouw met al die subtiele veranderingen. Echt alsof je een reis maakt. LTJ Bukem was daar echt master in met zijn Good Looking Records label.wauskoek schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:40:
Ik heb dit altijd een chilled DnB nummer gevonden.![]()
[YouTube: TMF - 5 Miles High (1996)]
[ Voor 12% gewijzigd door danoam op 01-03-2024 23:28 ]
[ Voor 49% gewijzigd door danoam op 01-03-2024 23:28 ]
Wellicht interessant om meer nummers te luisteren van de compilatiealbum waar het nummer op staat.danoam schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 23:24:
[...]
Zulke tracks mis ik echt, met zo'n lange opbouw met al die subtiele veranderingen. Echt alsof je een reis maakt. LTJ Bukem was daar echt master in met zijn Good Looking Records label.
https://www.discogs.com/r...6-Session-One-Drum-N-Bass
Youtube playlist:
YouTube: Kenny Larkin - Loop 2 (Alex Reece Remix)
Staan echt heerlijke nummers tussen.
Wellicht is dit ook interessant om te zien. Gyu Beats probeert op zijn kanaal gave nummers her te creëren. En in dit geval een nummer van LTJ Bukem.
Big time Alex Reece fan hier, hou wel van die wat jazzy achtigere DnBwauskoek schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Wellicht interessant om meer nummers te luisteren van de compilatiealbum waar het nummer op staat.
https://www.discogs.com/r...6-Session-One-Drum-N-Bass
Youtube playlist:
YouTube: Kenny Larkin - Loop 2 (Alex Reece Remix)
Staan echt heerlijke nummers tussen.
Wellicht is dit ook interessant om te zien. Gyu Beats probeert op zijn kanaal gave nummers her te creëren. En in dit geval een nummer van LTJ Bukem.
[YouTube: The TRUTH about "Atlantis" - LTJ Bukem]
https://youtube.com/playl...QYHcR&si=9-TES6t8MUUTj6R_
[ Voor 20% gewijzigd door ViPER_DMRT op 05-03-2024 02:10 ]
How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.
Ben er geweest en die dubstep klinkt zo'n beetje allemaal hetzelfde. Sommige sets gingen wel, maar dat had ik na een kwartier ook wel gezien. De 2022 editie blijft echt tien keer beter. Toch was dit wel de highlight voor mij:Chelseamarre123 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:39:
[...]
Blijf het gek vinden om dit samen met dubstep te mixen als je 2 dagen hebt. Heb net de stream na 10 minuten afgezet, wat een herrie die dubstep anno 2024
Gewoon fijne/leuke nummers om op weg te dansen. Had toch het idee dat het grootste gedeelte daar op
dnb zit te wachten gezien het bij deze wel opeens helemaal los ging. Geluidskwaliteit voor Youtube is trouwens ook uitstekend.
Hier toevallig ook! Voor ons is de Maassilo lekker dichtbij, en een mooie locatie om weer eens naar toe te gaan (voor corona daar voor het laatst geweest).Ricmaniac schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:23:
Kaartje gekocht voor Liquicity springfestival 6 aprillaatste festival/feestje was vorig jaar Juli ofzo dus kijk er flink naar uit
[ Voor 30% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 21-03-2024 12:29 ]

Kleine selectie van nieuwe liedjes die ik leuk vind:
[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 30-05-2024 21:08 ]
Ierse schoolkinderen die DnB hitje hebben gemaakt. Gaat nog best hard haha.
Als je hier een andere stem op gooit zoals Tampa T ofzo als in Hypest Hype van Chase & Status dan is die ook gewoon nog hard denk ik.
Basstripper was echt mega dik.
De prijzen op een festival though zijn echt niet normaal meer he van eten en drinken
[ Voor 36% gewijzigd door danoam op 24-08-2024 16:17 ]
Bop b2b Synkro @ WDDS & Friends 3, Old Abbey Taphouse / 24.05.24
Lekker nummertje maar vind hem persoonlijk iets te generiek.wauskoek schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:49:
Ik heb weer een juweeltje gevonden![]()
[YouTube: Theory - Heartbreak in Paradise]
[ Voor 9% gewijzigd door danoam op 28-01-2025 18:23 ]
Mickey Finn featuring Lisa May Wishing On A Star
Wat is dit lekker zeg. Ik had nooit verwacht dat ik DnB leuk zou vinden. De laatste keer dat ik het geluisterd heb was vroege 00's en toen zaten er rauwe randjes aan. Met sets als deze kom ik zo in een werk flow. Heerlijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
The REAL S**T from 1994 - No DnB || VINYL ONLY Jungle mix <-- zit toch echt wel DnB door
Was * PalingDrone in z'n early 20's nog jeugd? Anyway toch een beetje jeugdsentiment dit, Jungle is was massive
Cassette-Only Drum & Bass Set by BOP | Live at SK1 Records
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja ga ik volgende week heenRoom42 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:04:
Nieuwe Drum & Bass on the Bike, dit keer in Berlijn! Hij schijnt ook naar Amsterdam te komen.![]()
[YouTube: Drum & Bass On The Bike - BERLIN]
12 Juli doet die een boat party en 13 Juli de DnB on a Bike rit
DnB on a bike gaat niet door. samenvatting via chatgpt:
in het kort: De rit in Amsterdam gaat niet door omdat de gemeente Amsterdam last-minute geen toestemming heeft gegeven voor de demonstratie (die nodig is om legaal door de stad te fietsen met muziek). Hoewel er eerder telefonisch overleg is geweest en er toen geen grote bezwaren waren (op één route-aanpassing na), werd de organisatie de dag erna per e-mail afgewezen door de Demonstratieafdeling. De reden zou te maken hebben met veranderde vergunningsregels.
De afwijzing komt erg laat, terwijl het evenement al meer dan twee maanden geleden is aangemeld. Hierdoor is het te kort dag om het nog goed om te gooien.
De Boat Party op zaterdag, omdat die al betaald en vastgelegd is.
– Dom (organisator)
Sja Amsterdam...Ricmaniac schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:07:
ah noooo
DnB on a bike gaat niet door. samenvatting via chatgpt:
in het kort: De rit in Amsterdam gaat niet door omdat de gemeente Amsterdam last-minute geen toestemming heeft gegeven voor de demonstratie (die nodig is om legaal door de stad te fietsen met muziek). Hoewel er eerder telefonisch overleg is geweest en er toen geen grote bezwaren waren (op één route-aanpassing na), werd de organisatie de dag erna per e-mail afgewezen door de Demonstratieafdeling. De reden zou te maken hebben met veranderde vergunningsregels.
De afwijzing komt erg laat, terwijl het evenement al meer dan twee maanden geleden is aangemeld. Hierdoor is het te kort dag om het nog goed om te gooien.
De Boat Party op zaterdag, omdat die al betaald en vastgelegd is.
– Dom (organisator)
Megavertrutte bedoeling al jarenlang, ze teren nog wat op de oude naam van vrijheid blijheid maar zolang je niet wat linkser van antifa zit kun je het wel vergeten om toestemming te krijgen voor zoiets onschuldigs als DnBoaB.
Ambtenarenafdeling pesten en dwarsliggen heeft het er maar druk mee.
De halve wereld denkt nog dat Amsterdram zo leuk is maar die hebben de nimby vertrutting van de laatste 25 jaar niet meegemaakt, Vond het al vrij tekenend dat Dom werkelijk nog nooit iets leuks heeft mogen doen in Amsterdam of werd afgeserveerd met Noord voor een sponsorevent, het liefst drukken ze hem het westelijk havengebied in als het dan toch zover komt dat ze bestuurlijk niets meer kunnen blokkeren.
Gewoon niks aanvragen en beginnen met fietsen, een last minute oproepje op FB plaatsen en dan maar "illegaal", want dat woord bestaat toch niet binnen de ring als het om demo's gaat.
Zelf zou ik beginnen bij Rijkshemelvaart en dan maar niet het centrum in, Utrecht zou ook nog kunnen of Haarlem al mag er overal al vrij weinig meer wanneer je alles netjes officieel probeert te regelen.
Bizar, echt bizar dat DnBoaB werkelijk overal kan plaatsvinden behalve hier.
Berlijn gaat wat ver maar mocht het Ruhrgebied of België eens op de agenda komen bij Dom dan ga ik daar wel heen, vast veel leuker dan het kansloze gedoe altijd hier in NL.
Re:Frame – Recall
[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 29-07-2025 18:42 ]
OffbeatDooter - Liquid Drum & Bass DJ Mix, July'25
Tnx voor deze tip, hou wel van lange sets om ff een tijdje op door te gaan.Rembock schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:41:
Volg sinds kort OffBeatDooter op Youtube (en streaming op Twitch), heerlijke liquid dnb om o.a. op te werken. Hoor hem ook vaak de wat oudere tracks draaien (van een jaar of 10 - 15 geleden) wat ik kan waarderenOffbeatDooter - Liquid Drum & Bass DJ Mix, July'25
[YouTube: Liquid Drum & Bass DJ Mix, July'25]
Heb ooit heel wat vierkante meters gesaust op uren aan lange techno sets/podcasts van Thomas Schumacher, precies het juiste tempo voor mij om lang op door te blijven beuken.
Dubtechno van S C I E N I D E 1995 [dEEP & dUB] vind ik ook heerlijk om chill op te hebben staan als achtergrond of tijdens een lange nachtelijke kilometervreetsessie in de auto. Vast wel meer DnB liefhebbers die dit soort diepe bassen dubtechno kunnen waarderen vermoed ik.
Kushsessions blijf ik ook erg prettig vinden met hun liquid sets al zit deze jammer genoeg niet meer in m'n favoriete podcast app. Die OffbeatDooter, als ik dan toch moet terugvallen op YT, gaan we zeker eens wat setjes proberen, klinkt lekker iig.
Oeeeh, Shumacher! Heerlijk! Zijn sets op Mayday van de afgelopen 3 jaren jaar staat hier nog geregeld aan
Dubtechno ook wel lekker, al ben ik in die richting meer fan van Bicep e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door Rembock op 29-07-2025 21:27 ]