[Serie] Boardwalk Empire

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Had iemand dat verhaal met Pinkerton Agency zien aankomen? Ik had wel het idee dat die man iets anders van plan was, ik dacht meer dat hij dat huis goedkoop wilde kopen of achter haar geld aan zat.

Verder is het jammer dat er zoveel interessante verhaallijnen in de serie zitten en je telkens maar een klein stukje ervan ziet of een groter stuk maar dan van de andere verhaallijnen die aflevering even niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:35:
Had iemand dat verhaal met Pinkerton Agency zien aankomen? Ik had wel het idee dat die man iets anders van plan was, ik dacht meer dat hij dat huis goedkoop wilde kopen of achter haar geld aan zat.

Verder is het jammer dat er zoveel interessante verhaallijnen in de serie zitten en je telkens maar een klein stukje ervan ziet of een groter stuk maar dan van de andere verhaallijnen die aflevering even niets.
Jammer? dat vind ik juist prachtig, elke serie vind ik even interessant als de ander, bij series als the walking dead of breaking bad ( ben pas s1 daarin tho ) heb ik afentoe echt momenten waar mijn aandacht wegvliegt, vooral bij TWD vaker last van

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 15:35
Nee, ik zag dat niet aankomen. Inderdaad eerder dat zij of hij er een slaatje uit de relatie wilde slaan. Maar dit?! Wel slim uitgespeeld.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:13

Barbas

Gallego!

Nee! Ik dacht dat hij de vader was van de jongeman die zij vermoord heeft en wraak wilde nemen. Maar niet gedacht dat hij van Pinkerton zou zijn! Was die aanval in de garage dan in scene gezet of heeft hij die vent echt vermoord?

Mejor así

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:14
Ik dacht dat die van de overheid zou zijn. FBI of zo ^^

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

Resteleiro schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:00:
[...]

Nee! Ik dacht dat hij de vader was van de jongeman die zij vermoord heeft en wraak wilde nemen. Maar niet gedacht dat hij van Pinkerton zou zijn! Was die aanval in de garage dan in scene gezet of heeft hij die vent echt vermoord?
In scene gezet, je zag die vent ook op de trap staan later.

• Barbas

Barbas

Gallego!

Lol! :D Dat is me niet eens opgevallen. Wat ik ook vaag vond is dat de vriendin van Chalky opeens weg was. Zelf op de vlucht gegaan of werkt ze toch nog samen met Dr. Narcisse?

Mejor así

• Caelorum
Weggegaan, omdat ze zag dat Chalky nog wraak moet nemen en niet voor haar koos, lijkt me.

• Barbas

Barbas

Gallego!

Dat klopt toch niet? Chalky gaf volgens mij aan dat ze de volgende ochtend samen zouden vluchten met z'n tweeën? Daarom mijn verbazing dat ze toch weg was..

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^Klopt was wel vreemd idd, moet dat nog ff een keer terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

;'(

harrow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 15:50
NOOOOOOOOOOO! HARROOOOOOOOW! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Jammer van Harror maar ook wel weer vet, ben wel benieuwd hoe het met eli gaat aflopen!

wachten op volgende seizoen, altijd huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Ik vond het feit dat Eli in Chicago werd opgehaald door Nelson Von Alden wel briljant XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wow, heftig einde weer, narcisse blijft in play, bleef nucky nu uiteindelijk wel in atlantic city?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-06 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn vriendin en ik waren helemaal blij toen 'ie daar bij dat huis aan kwam lopen, had ook echt zoiets van NOOO op het moment dat je hem daar met een compleet gezicht zag staan, toen wist ik al dat het mis was.. Was eigenlijk bang dat hij er zelf een einde aan zou maken toen de aanslag op Narcisse mislukte, wat een chaos was dat :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The_Scarabial schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:34:
wow, heftig einde weer, narcisse blijft in play, bleef nucky nu uiteindelijk wel in atlantic city?
ja natuurlijk want hij wordt toch opgepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evil Cowman schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:30:
Ik vond het feit dat Eli in Chicago werd opgehaald door Nelson Von Alden wel briljant XD
Kenden die elkaar dan toen hij nog agent was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:18:
[...]

Kenden die elkaar dan toen hij nog agent was?
volgens mij moeten die ongetwijfeld wel met elkaar te maken gehad hebben ja? Ik weet het niet precies zeker maar volgens mij kennen ze elkaar zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Geweldige aflevering. De scene tussen Nucky en Eli en het gevecht tussen Eli en de fbi agent waren echt super intens. Wat een topcast. Het verschil in belevenis tussen deze serie en anderen is echt heel groot.

Voor seizoen vijf gaat Capone dus aan de macht komen. Ben benieuwd hoe dat gaat in onderhandelingen met de andere bazen die wel van de etiquette zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:20
Gevecht tussen Eli en FBI agent was episch! Gesprek tussen Narcisse en Hoover op het eind vond ik ook tof. Al hoop ik echt dat Narcisse heel snel door Chalky aangepakt wordt.
Boardwalk Empire volg ik al vanaf het begin, altijd een aardige serie gevonden maar was nooit de nr 1 serie voor mij.... tot de laatste weken, echt geweldig, elke week beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Evil Cowman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:29:
[...]

volgens mij moeten die ongetwijfeld wel met elkaar te maken gehad hebben ja? Ik weet het niet precies zeker maar volgens mij kennen ze elkaar zeker wel
hmm ja goede vraag, kan het me niet meer herinneren maar nelson was toch van de FBI ofzo en eli was gewoon politie officier dus hoeft niet perse.

Idd echt superspannend die gevechten, echt mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik vond het een beetje een anti-climax eigenlijk... vorig seizoen was fantastich toen Capone uiteindelijk binnen kwam stormen en samen met Nucky orde op zaken stelde, nu voelde het voor mij een beetje als 'nog niet af'... en wat had Harrow met zijn hand dat ie plotseling niet meer kon schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Harrow had al een tijdje last van schietangst, al sinds voor die hond die die ook niet kon neerschieten. Denk dat dat weer even opspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 11:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Klote dat Harrow dood is, vond het een mooi karakter. Mooie season finale weer, Op naar het volgende season!

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 08:29

krvabo

MATERIALISE!

HBO announced today that the upcoming fifth season of Boardwalk Empire will be its last. The decision to conclude the award-winning drama after five seasons was made jointly between the network and the showrunners.
HBO gaat ook aan Boardwalk Empire een einde breien dus. Zal wel een slok op een borrel schelen qua budget :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Ja dat vermoeden heb ik ook. Ik kwam een tijd geleden een keer een filmpje tegen met een Making-Of. Pas dan zie je wat er allemaal komt kijken bij zo'n serie. Ik meende dat het zelfs meer was dan Game of Thrones.

Natuurlijk wel erg jammer dat er niks meer komt na seizoen 5, maar het is altijd maar de vraag hoe lang ze een serie kunnen rekken voordat er niemand meer kijkt omdat het verhaal achteruit holt.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:13

Momentumlol

Car Fanatic

Mr. Thompson, Mayor Bader on zhe line.

Thank you Eddie.

Eddie ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Momentumlol op 17-01-2014 15:31 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben dat budget zeker nodig om Woody Harrelson te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 14:41
Hmm heb ik sinds kort HBO, om beetje series te kijken en af toe een film.
Zie ik dat Boardwalk Empire seizoen 4 binnenkort niet meer beschikbaar is op HBO, het is hun eigen serie en heel seizoen 2 staat er niet op.

Seizoen 1 en 3 wel.

Hoe kan dit en wat is de achterliggende gedachten hiervan dan?
Ook alleen maar bijvoorbeeld The Wire seizoen 1 staat er alleen op en The Sopranos helemaal niet.

Hoe kan ik die series dan nu nog legaal kijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Laatst online: 28-05 13:13

Momentumlol

Car Fanatic

Joostje123 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:13:
Zie ik dat Boardwalk Empire seizoen 4 binnenkort niet meer beschikbaar is op HBO, het is hun eigen serie en heel seizoen 2 staat er niet op.

Seizoen 1 en 3 wel.

Ook alleen maar bijvoorbeeld The Wire seizoen 1 staat er alleen op en The Sopranos helemaal niet.

Niet, en hieruit blijkt maar weer dat de mediasector nog lang niet creatief genoeg is geweest om een goed legaal alternatief te bieden naast de illegale wegen.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Seizoen 5 begint eindelijk as zondag :)

IMDB: Boardwalk Empire (TV Series 2010– ) - Episodes

[ Voor 68% gewijzigd door calsonic op 03-09-2014 21:04 ]

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Oeh wat een fijne verrassing, ik had verwacht dat dat nog wel even op zicht zou laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hevig begin :)

Nucky met de morgan freeman in the shawshank redemption impressie. Nailed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ow lord, was weer een mooie ep. wordt nog wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

En we zijn weer los. Mooi rustig begin weer, zoals de voorgaande seizoenen.

Greetings from havana :)

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat was Charles 'Lucky' Luciano met dat ansichtkaartje op zijn rug of niet?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 18:56

KoffieNT

banaan

spoiler:
Nee dat was Tonino Sandrelli; die gozer waarmee Nucky dat gesprek had in het cafe.
Je ziet hem aan het einde van de scene ook op een bepaalde manier kijken naar de bodyguard van Nucky.

[ Voor 37% gewijzigd door KoffieNT op 17-09-2014 16:43 ]

:D

Diezelfde trouwens die Gip Rosetti heeft neergelegd ;) Hoeft toch niet in spoiler tags ?

Heerlijk hoe Joe Kennedy er wel in geïntroduceerd werd

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 384763 op 18-09-2014 13:30 ]

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

O dat was ik alweer vergeten zelfs. Hoeft inderdaad niet in spoilers, mag natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat vinden jullie van de flashbacks?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waardeloos, ik skip ze. Zit totaal daar niet op te wachten en zie het als aflevering vulling. Opeens zouden we interesse moeten hebben waarom Nucky is zoals hij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik kijk ze gewoon uit, wellicht dat het later in het seizoen nog van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43
Joostje123 schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:13:

Seizoen 1 en 3 wel.

Ik ben het helemaal met je eens, sinds kort ook HBO maar het valt me vies tegen. De 3 zenders heb je nix aan alleen maar herhalingen.

De interface vind ik waardeloos vergeleken met Netflix en het aanbod is ook niks beter. Ik had veel meer van HBO verwacht.

Betaal nu 7,50 euro per maand (aanbieding) voor een jaar, het aanbod is zeer matig net als bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 18:56

KoffieNT

banaan

Anoniem: 16328 schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:44:
Waardeloos, ik skip ze. Zit totaal daar niet op te wachten en zie het als aflevering vulling. Opeens zouden we interesse moeten hebben waarom Nucky is zoals hij is?
Ik kijk ze ook gewoon uit, maar ik vind het inderdaad ook een soort van opvulling voor de serie, toch wel jammer.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

zo weer bij, ik kijk de scene's van nucky in jongere jaren ook gewoon uit, heeft wel wat, vind de serie lichtelijk tam, tot nu toe, maar volgende week staat er geloof ik weer wat te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was een wat slappe uitzending. Misschien had ik ook wel gewoon geen geduld :P.

Ik vind de flashbacks eigenlijk wel nog goed. Leuk om te zien van waar hij komt en met wie hij opgegroeid is (waarden & voorbeelden). Verder vond ik het ook een leuke aflevering, iets minder aangenaam om narcisse terug te zien, maar die gaat het seizoen volgens mij niet overleven.

Vond ook de scene met Kennedy terug prachtig. Dat accent. Spot on gewoon. De details maken deze serie zo hard.

• Scrtz
Vind het ook heerlijk, geniet echt van elke seconde bij deze serie, geen enkel stukje voelt aan als een filler of iets dergelijks.

• vinom
  • Laatst online: 22:41
Meh, ik vind dit seizoen nog bijzonder matig. Ik mis de spanning die in de vorige seizoenen erg goed aanwezig was. En erg jammer dat ze over Rothsteins dood skippen.

• Scrtz
vinom schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:05:
Meh, ik vind dit seizoen nog bijzonder matig. Ik mis de spanning die in de vorige seizoenen erg goed aanwezig was. En erg jammer dat ze over Rothsteins dood skippen.
Ja dat vond ik ook wel jammer, had voorheen al op wikipedia het een en ander doorgelezen, hij is dus door een weddenschap die die oneerlijk vond oid doodgeschoten omdat die weigerde te betalen.

Snap wel een beetje waarom het niet erin zit, omdat het niet echt een spectaculaire toevoeging zou zijn aan de serie.

Abe Redstone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Zojuist 4 gekeken, vond wel aardig, je voelt hem alweer gaan opbouwen richting eind. Jammer dat Sally zo simpel aan haar eind kwam. Scene's met Margareth vond ik erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja was weer lekker. Vind het een heerlijk seizoen.
We got a problem, his name is Charlie
& Van Alden was ook weer goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matige aflevering. Eigenlijk alleen de scene's met Al Capone waren goed. Margareth en zijn jeugd zijn voor mij fillers die worden geskipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^das leuk kijken dan, vind het juist erg goed die stukken uit zijn jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 13:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Misschien beter een andere serie te gaan volgen als je meer dan de helft skipt?

Ik vind het wel leuk om wat achtergrond te krijgen over Nucky en de commodore.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Vind dit seizoen ook maar matig tot nu toe in vergelijking met de voorgaande seizoenen, je voelt inderdaad dat het richting het einde aan het kruipen is.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BWE is dan ook veel meer dan een simpele actie serie.

Als je weinig interesse hebt in karakterontwikkeling, decor, details & geschiedenis is het waarschijnlijk niet je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Precies, je kijkt hier vooral naar voor het verhaal en in mindere mate voor actie.

[ Voor 3% gewijzigd door Anthirian op 03-10-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wie zegt dat het een actieserie is dan? Ik ben het wel mee eens dat ze een behoorlijk andere richting op zijn gegaan. Er is bijna geen screentime voor Nucky en so far is er ook niet echt een bad guy zoals eerdere seasons dat wel hadden.

Maar het gebrek van Nucky wordt goed gemaakt door Charlie en Capone :).

[ Voor 77% gewijzigd door MrVegeta op 04-10-2014 18:16 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Erg matig seizoen tot nu toe. Jammer dat ze niet even één aflevering gebruikt hadden om de major events in de periode tussen het laatste seizoen en het huidige seizoen te laten zien in plaats van de flashbacks die nog saaier zijn dan het kijken van testbeeld.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Die flashbacks zijn juist mega, ik verwacht dat er komende episode ook iets komt hoe zijn vriendin aan haar einde komt, wat misschien wel major invloed heeft gehad op zijn doen en laten. Zitten ook best veel historische zaken in die best interessant zijn. (bv. die geschifte dokters in de jaren '30/'40)
Volgens de preview krijgen we volgende week vuurwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. Werd zelfs ergens op reddit geopperd dat Jimmy het kind v Nucky & Maybelle is. Lijkt me onmogelijk wel.

Ik vind het net een leuk seizoen. Lekkere drama nu ook met Chalky en zijn ex-minares op het eind. En Eli die de andere zijn vrouw verkracht werd. Geniaal. Capone lijkt me wel een basket case te zijn nu en je voelt dat het niet de goede kant op gaat. Benieuwd wel hoe het nu verder moet met Lucky & zijn joodse compagnon. Niet verwacht dat Torrio er zou tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede uitzending. Paar keer goed kunnen lachen en op het laatst mooi hoe de twee dienaren van de wet tegelijk werden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
Ik vind de acteur die Nucky speelt als jonge agent erg goed qua mimiek en trekjes.

Mooi gecast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Inderdaad, en hij heeft ook nog eens een vergelijkbaar gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

De neptanden vallen wel enorm op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

nog maar 2 episodes te gaan :'(
Vrij rustige episode, hoop toch echt nog wel op vuurwerk in de laatste twee episodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Noppesnada schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:03:
Ik vind de acteur die Nucky speelt als jonge agent erg goed qua mimiek en trekjes.

Mooi gecast !
Ja erg netjes inderdaad, De jonge Eli heeft ook wel wat weg van de oudere variant, niet verkeerd gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

The_Scarabial schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:18:
nog maar 2 episodes te gaan :'(
Vrij rustige episode, hoop toch echt nog wel op vuurwerk in de laatste twee episodes.
Hee ja, ik dacht dat we er 12 zouden krijgen maar zie nu dat het er maar 8 zijn. Dat is even jammer, maar dan moeten er inderdaad de komende twee weken een hoop verhaallijnen afgerond worden. Ik vond het nou niet echt een trage aflevering. Een aflevering waarin zowel Van Alden als Chalky, twee hoofdpersonen, overhoop geschoten wordt noem ik niet rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Eindelijk weer bij met dit seizoen. Vind vooral de scenes met Eli en Van Alden zeer sterk. Die scene in die lift waar er steeds mensen bij stappen en ze moeten ophouden met over gangsterzaken praten is een van de geniaalste die ik in tijden gezien heb. Die hoed met die veer :P. De scenes met Margareth zijn ook erg goed.

Vind ook de flashbacks wel jammer, even kort was prima geweest maar het is nu wel heel uitgebreid terwijl de lopende zaken veel interessanter zijn. Wel een hele goede vondst die acteur voor 20er nucky, hij lijkt echt veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nou, nog één episode te gaan. Hoe krijgen ze al die verhaallijnen van de meeste main characters afgerond in 1 episode? Is dat een dubbele episode? Anders moeten er een hoop snel afgeknald worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Volgens mij gaan er niet zoveel afgeknald worden, gezien het feit dat ze ongeveer naspelen wat er in die tijd gebeurde, capone wordt opgepakt voor die belastingontduiking, luciano blijft vlgs mij gewoon in play.

Verder gave episode weer, mickey doyle die zichzelf wederom moeilijk heeft gemaakt en dit keer definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enorm mooie aflevering. Die eerste scene alleen al. De dood van de maffia boss, de dood van de irritante sidekick die de bar openhield. Going out with a bang fo sho.

Zo erg jammer dat dit maar 5 seizoenen gekregen heeft. Toch een van de beste voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik vind het eigenlijk wel een tof seizoen tot nu toe :/.

En Mickey Doyle was geniaal man, ik ga dat lachje missen :D

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Ja ik ga Mickey Doyle echt missen :( hij was gewoon briljant irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
En het is afgelopen ;(
spoiler:
Ik had wel gelijk met dat afknallen. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Arsenius op 27-10-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Was een mooie serie, erg van genoten! Overigens gaat Nucky in het echt helemaal niet dood, hij heeft 10 jaar vastgezeten en is nog 85 jaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

We zullen het dan maar op artistieke vrijheid gooien. Ik ben ook wel tevreden met dit einde, al had ik natuurlijk graag wat langer naar een serie van deze kwaliteit gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
heb de eerste 3 afleveringen gezien en vind t ook erg tegenvallen. een hoop geouwehoer. wellicht is het een build-up voor latere afleveringen, maar voorlopig kan ik mn aandacht er maar nauwelijks bijhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Ondanks dat ik het laatste seizoen het minste vind zaten er nog aardig wat verrassingen in die ik niet aan zag komen. Aan de ene kant wel mooi dat het zo afgesloten wordt, geweldige serie.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Matig einde op een matig seizoen. Blij dat het over is zoals dit seizoen was.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:02

Ypho

Allround Nerd

Phyxion schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:05:
Matig einde op een matig seizoen. Blij dat het over is zoals dit seizoen was.
Ik kon dit seizoen wel waarderen. Je zag eigenlijk het begin, de opkomst en het einde van Nucky. Op zich erg mooi gedaan. Ja, er zat minder actie in dat de voorgaande seizoenen, maar het is ook geen actieserie maar een drama ;)

Zelf zat ik na het einde van seizoen 2 en 4 te wachten op de dood van Nucky (ook gezien de opbouw van dit seizoen), echter gedurende de laatste aflevering zat ik wat te Wikipedia'en, en las daar dat de "echte" Nucky nog lang leefde. Eigenlijk ging ik er (teleurgesteld) van uit dat hij het zou overleven. Uiteindelijk toch een mooi einde, en ook hoe het gegaan is (de schutter), had ik niet verwacht...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scrtz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:37:
Was een mooie serie, erg van genoten! Overigens gaat Nucky in het echt helemaal niet dood, hij heeft 10 jaar vastgezeten en is nog 85 jaar geworden.
Is ook niet diezelfde Nucky ;) Hij is er grotendeels op gebaseerd maar niet dezelfde persoon en daarom kon het dat Nucky neergeschoten werd.

Wikipedia: Enoch L. Johnson

Enoch L Johnson (irl) vs Enoch Thompson (boardwalk)

Vind het zo jammer dat deze topserie gedaan is. Van alle seizoenen genoten, mss 3 & 4 iets minder, maar deze was ook weer prachtig. Die details zijn zo schitterend.

Het gedichtje dat de studenten van Princeton aan het zingen waren (waar Jimmy trouwens ook nog geweest is voor de oorlog...)

"I wanted the gold, and I sought it; I scrabbled and mucked like a slave. Was it famine or scurvy-I fought it; I hurled my youth into a grave. I wanted the gold, and I got it- Came out with a fortune last fall- Yet somehow life's not what I thought it, And somehow the gold isn't all."

En die scene met Capone & zijn zoon. Schitterend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo. Lang genoten van de serie. "Blij" dat ze een vrij definitief einde aan de serie hebben geschreven in plaats van Sopranos. Ook blij dat ze er een einde aan hebben gemaakt, het is vrij lastig om elk seizoen een interessante bad guy neer te zetten waar Nucky het van moet winnen. Erg goede serie die goed wist wanneer het moest ophouden (dan wel verplicht, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 09:52
Mooi seizoen weer, erg mooi einde ook.. vooral als je zoals ik niet wist dat je naar de laatste ep zit te kijken!

Dit seizoen was toch ook weer pareltje, Nucky's hele geschiedenis: Hoe is hij geworden wie hij is?
En dan hoe de de machtige Nucky eindelijk van z'n voetstuk valt, zo vaak aan de dood ontsnapt al en nu echt niet meer opgewassen tegen een paar slimme jonge honden.

Kwalitatief zo goed, qua regie en dialogen..wat kunnen veel andere series hier wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit laatste seizoen was uiteindelijk toch vrij matig. De serie is niet afgesloten zoals dat hoort bij een goede gangsterserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas

Barbas

Gallego!

Hoe hoort volgens jou een goede gangsterserie af te sluiten?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar goede gevechten op zijn minst :). Nucky was verwikkeld in een oorlog, daar hebben we nauwelijks iets van gezien. Die terugblikken vond ik ook weinig toevoegen. Dat heeft waarschijnlijk iets 1/3 / 1/4 van het seizoen gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:20:
Dit laatste seizoen was uiteindelijk toch vrij matig. De serie is niet afgesloten zoals dat hoort bij een goede gangsterserie.
Het is ook niet zomaar een 'gangsterserie' het is voor een groot gedeelte gebaseerd op waargebeurde verhalen, personen en gebeurtenissen.

En ja man, iedereen die elkaar kapot schiet was 'cool' in 1990, anno 2014 hou ik toch wel van wat meer diepte in een film/serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 22:41
Ik heb erg genoten van deze serie! Ondanks dat dit seizoen matig op gang kwam, heb ik er tegen het einde toch erg van genoten. Ik heb eigenlijk gewoon weer zin om bij seizoen 1 te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Top serie erg mooi. Mooi afgesloten einde, ook het verhaal nucky van jong naar oud, erg goed.
Anoniem: 16328 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:51:
Een paar goede gevechten op zijn minst :). Nucky was verwikkeld in een oorlog, daar hebben we nauwelijks iets van gezien. Die terugblikken vond ik ook weinig toevoegen. Dat heeft waarschijnlijk iets 1/3 / 1/4 van het seizoen gevuld.
Dan heb je in de voorlaatste aflevering niet opgelet, daar geeft nucky alles aan luciano en wil hij niks meer met ze te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op precies dezelfde plek een kogel als James Darmody en dan door zijn zoon. Uiteindelijk draait alles dus om Gillian en Nucky die toen heel bewust haar uitgehoerd heeft en zo zijn pad om mensenlevens te vernielen begonnen is. De cirkel is rond, zijn eerste (en zeer heftige) misstap zorgt voor zijn einde. Mooie serie, al keek dit laatste seizoen heel anders weg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
James Darmody Werd niet op de boardwalk dood geschoten. Maar ergens bij een fabriek als ik het me goed herinner.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Donstil schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:08:
James Darmody Werd niet op de boardwalk dood geschoten. Maar ergens bij een fabriek als ik het me goed herinner.
De zin van Hoijong is misschien niet het allerbeste geformuleerd, maar hij doelde dus op het feit dat de kogels op dezelfde plekken zijn geschoten als bij Jimmy het geval is, niet dezelfde moordplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juistem, kogel onder het oog. Die plek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-06 16:30

Niku

Alagaesii

Ben gisteren aan deze serie begonnen (HBO on demand :) ), heb nu drie afleveringen gezien, vind het erg gaaf. Straks de volgende aflevering eens checken.
Pagina: 1 2 3 Laatste