Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:13
Was een mooie serie, erg van genoten! Overigens gaat Nucky in het echt helemaal niet dood, hij heeft 10 jaar vastgezeten en is nog 85 jaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

We zullen het dan maar op artistieke vrijheid gooien. Ik ben ook wel tevreden met dit einde, al had ik natuurlijk graag wat langer naar een serie van deze kwaliteit gekeken.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
vinom schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:05:
Meh, ik vind dit seizoen nog bijzonder matig. Ik mis de spanning die in de vorige seizoenen erg goed aanwezig was. En erg jammer dat ze over Rothsteins dood skippen.
heb de eerste 3 afleveringen gezien en vind t ook erg tegenvallen. een hoop geouwehoer. wellicht is het een build-up voor latere afleveringen, maar voorlopig kan ik mn aandacht er maar nauwelijks bijhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20

Barbas

Gallego!

Ondanks dat ik het laatste seizoen het minste vind zaten er nog aardig wat verrassingen in die ik niet aan zag komen. Aan de ene kant wel mooi dat het zo afgesloten wordt, geweldige serie.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Matig einde op een matig seizoen. Blij dat het over is zoals dit seizoen was.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:22

Ypho

Allround Nerd

Phyxion schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:05:
Matig einde op een matig seizoen. Blij dat het over is zoals dit seizoen was.
Ik kon dit seizoen wel waarderen. Je zag eigenlijk het begin, de opkomst en het einde van Nucky. Op zich erg mooi gedaan. Ja, er zat minder actie in dat de voorgaande seizoenen, maar het is ook geen actieserie maar een drama ;)

Zelf zat ik na het einde van seizoen 2 en 4 te wachten op de dood van Nucky (ook gezien de opbouw van dit seizoen), echter gedurende de laatste aflevering zat ik wat te Wikipedia'en, en las daar dat de "echte" Nucky nog lang leefde. Eigenlijk ging ik er (teleurgesteld) van uit dat hij het zou overleven. Uiteindelijk toch een mooi einde, en ook hoe het gegaan is (de schutter), had ik niet verwacht...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:37:
Was een mooie serie, erg van genoten! Overigens gaat Nucky in het echt helemaal niet dood, hij heeft 10 jaar vastgezeten en is nog 85 jaar geworden.
Is ook niet diezelfde Nucky ;) Hij is er grotendeels op gebaseerd maar niet dezelfde persoon en daarom kon het dat Nucky neergeschoten werd.

Wikipedia: Enoch L. Johnson

Enoch L Johnson (irl) vs Enoch Thompson (boardwalk)

Vind het zo jammer dat deze topserie gedaan is. Van alle seizoenen genoten, mss 3 & 4 iets minder, maar deze was ook weer prachtig. Die details zijn zo schitterend.

Het gedichtje dat de studenten van Princeton aan het zingen waren (waar Jimmy trouwens ook nog geweest is voor de oorlog...)

"I wanted the gold, and I sought it; I scrabbled and mucked like a slave. Was it famine or scurvy-I fought it; I hurled my youth into a grave. I wanted the gold, and I got it- Came out with a fortune last fall- Yet somehow life's not what I thought it, And somehow the gold isn't all."

En die scene met Capone & zijn zoon. Schitterend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo. Lang genoten van de serie. "Blij" dat ze een vrij definitief einde aan de serie hebben geschreven in plaats van Sopranos. Ook blij dat ze er een einde aan hebben gemaakt, het is vrij lastig om elk seizoen een interessante bad guy neer te zetten waar Nucky het van moet winnen. Erg goede serie die goed wist wanneer het moest ophouden (dan wel verplicht, maar goed).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Mooi seizoen weer, erg mooi einde ook.. vooral als je zoals ik niet wist dat je naar de laatste ep zit te kijken!

Dit seizoen was toch ook weer pareltje, Nucky's hele geschiedenis: Hoe is hij geworden wie hij is?
En dan hoe de de machtige Nucky eindelijk van z'n voetstuk valt, zo vaak aan de dood ontsnapt al en nu echt niet meer opgewassen tegen een paar slimme jonge honden.

Kwalitatief zo goed, qua regie en dialogen..wat kunnen veel andere series hier wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit laatste seizoen was uiteindelijk toch vrij matig. De serie is niet afgesloten zoals dat hoort bij een goede gangsterserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:20

Barbas

Gallego!

Hoe hoort volgens jou een goede gangsterserie af te sluiten?

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar goede gevechten op zijn minst :). Nucky was verwikkeld in een oorlog, daar hebben we nauwelijks iets van gezien. Die terugblikken vond ik ook weinig toevoegen. Dat heeft waarschijnlijk iets 1/3 / 1/4 van het seizoen gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:20:
Dit laatste seizoen was uiteindelijk toch vrij matig. De serie is niet afgesloten zoals dat hoort bij een goede gangsterserie.
Het is ook niet zomaar een 'gangsterserie' het is voor een groot gedeelte gebaseerd op waargebeurde verhalen, personen en gebeurtenissen.

En ja man, iedereen die elkaar kapot schiet was 'cool' in 1990, anno 2014 hou ik toch wel van wat meer diepte in een film/serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik heb erg genoten van deze serie! Ondanks dat dit seizoen matig op gang kwam, heb ik er tegen het einde toch erg van genoten. Ik heb eigenlijk gewoon weer zin om bij seizoen 1 te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

The_Scarabial

MTB for life!

Top serie erg mooi. Mooi afgesloten einde, ook het verhaal nucky van jong naar oud, erg goed.
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:51:
Een paar goede gevechten op zijn minst :). Nucky was verwikkeld in een oorlog, daar hebben we nauwelijks iets van gezien. Die terugblikken vond ik ook weinig toevoegen. Dat heeft waarschijnlijk iets 1/3 / 1/4 van het seizoen gevuld.
Dan heb je in de voorlaatste aflevering niet opgelet, daar geeft nucky alles aan luciano en wil hij niks meer met ze te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op precies dezelfde plek een kogel als James Darmody en dan door zijn zoon. Uiteindelijk draait alles dus om Gillian en Nucky die toen heel bewust haar uitgehoerd heeft en zo zijn pad om mensenlevens te vernielen begonnen is. De cirkel is rond, zijn eerste (en zeer heftige) misstap zorgt voor zijn einde. Mooie serie, al keek dit laatste seizoen heel anders weg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
James Darmody Werd niet op de boardwalk dood geschoten. Maar ergens bij een fabriek als ik het me goed herinner.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Donstil schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:08:
James Darmody Werd niet op de boardwalk dood geschoten. Maar ergens bij een fabriek als ik het me goed herinner.
De zin van Hoijong is misschien niet het allerbeste geformuleerd, maar hij doelde dus op het feit dat de kogels op dezelfde plekken zijn geschoten als bij Jimmy het geval is, niet dezelfde moordplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juistem, kogel onder het oog. Die plek dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ben gisteren aan deze serie begonnen (HBO on demand :) ), heb nu drie afleveringen gezien, vind het erg gaaf. Straks de volgende aflevering eens checken.
Pagina: 1 2 3 Laatste