Het Grote Festival topic 2013! Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.504 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
De eerste van de colonne kan toch vlakbij het terrein even een parking vinden (volgens mij is er op 10 min een McDonalds / industriegebiedje, en die geeft de rest instructies via sms waar ze staan.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
volop bezig met voorbereiding, morgenochtend op weg naar Engeland.. Glastonbury, here we come (again) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Straks met een aardig grote groep (10+) naar Graspop. Zojuist nog wat inkopen (bier+energy) gedaan om de camping te kunnen overleven :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cPiRp1Ptc5SpEua8NtPb6yAs/medium.jpg

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag AwakeFest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Rock Werchter 2013 zit er weer op. Mijn tweede jaar en weer goed bevallen ondanks dat de line-up vorig jaar beter was IMO. Waar heb ik van genoten:
- MAJOR LAZER!
- Green Day
- The Bloody Beetroots
- Kings of Leon
- Django Django
- Volbeat (muziek werd gelukkig tegen het einde aan goed gecorrigeerd, afstelling aan het begin was niet denderend)
- Ramstein (eigenlijk meer theater dan muziek, maar wel erg vermakelijk)
- Band of Horses
- Of Monsters and Men
- Het afsluitende feest van Dimitri Vegas/Like Mike

Wat mij tegenviel:
- 30 Seconds to Mars: Wat is Jared Leto toch een belabberd slechte zanger.
- KluB C: Mooi dat de tent groter is geworden, maar de bas was echt veel te hard. Het schoot zijn doel ver voorbij.
- C2C: :r :r :r KluB C had al een veel te harde bas en C2C was het trieste dieptepunt. Liep je daar zonder oordoppen rond dan had je koppijn + permanente gehoorbeschadiging opgelopen. Door de overkill aan bas was midden/hoog niet te verstaan. En dan het principe van de 4 djs die samen "draaien". Het is een leuke gimmick maar het ziet er verschrikkelijk geregistreerd uit en dat moet ook wel want anders wordt het een zooitje. Maar het komt daarom totaal niet spontaan over. Het feit dat er geen cameraman op het podium aanwezig was om wat beelden te schieten deed ook al het vermoeden dat er niet "live" gedraaid werd maar dat ze enkel met wat dummy platen zaten te scratchen. Als de muziek nou nog goed was van C2C, dan had de gimmick misschien nog zin gehad maar dat was ook verre van speciaal. Legio dj's, dj duo's en dj groepen die beter draaien en/of tracks uitbrengen.

Het weer was overigens prachtig. Begin was het een beetje modderen maar na vrijdag was dat voor een groot deel voorbij en heerlijk weer gehad. Major Lazer was overigens prachtig om te zien. Echt een zee aan mensen binnen in de tent, buiten de tent en nog eens een hele sloot mensen aan de zijkant van de tent bij het scherm. Je vraagt je af waarom de organisatie niet Major Lazer als afsluiter op de main heeft gezet op vrijdag of zaterdagavond (ala Netsky op donderdag en Justice/DeadMau5 vorig jaar) want dat had prima gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Mooi dat het goed bevallen is, de line-up (en dan met name de headliners) was voor mij een reden om Werchter over te slaan dit jaar. Daarom ga ik naar pukkelpop, toch hoop ik het volgend jaar weer mee te kunnen maken.

De sfeer lijkt me goed, ondanks dat het nu wel heel erg massaal begint te worden en nu ook weer met die Klub C erbij, het terrein is groot genoeg voor 80.000 man, maar je kan je afvragen of het nog verantwoord is om dat nog groter aan te pakken (alhoewel dat op Glastonburry ook niet echt een probleem schijnt te zijn)

De bands die je noemt als positief had me ook leuk geleken om mee te maken, maargoed, ik vond de headliners niet om naar huis te schrijven. Green Day is over hun top heen, en in 2010 al gezien op RW, Rammstein al gezien op FortaRockXL 2013, Editors ga ik al naar toe in de ziggo dome en Blur (hoe waren die vond je?) vind ik niet headliner waardig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Blur heb ik enkel Song 2 gehoord vanaf de camping en dat klonk erg goed. Blur heb ik nooit echt actief meegemaakt en vind het ook niet zulke boeiende muziek. Sfeer is inderdaad erg goed op Werchter. Dit jaar helemaal geen rare dingen gezien of gehoord.

Qua bezoekersaantallen kan het net aan. Op donderdag was het prima te doen. Op zaterdag was het wel andere koek omdat veel mensen dagkaarten gekocht hadden voor Rammstein. Toen was het erg druk en zaten er wat fouten in het programma. Als je dan enkel Major Lazer of Rudemental op de Klub C hebt en niemand op de Barn of Main, dan wordt het een zooitje. Hopelijk leert de crew hiervan.

Green Day was nog best ok. Vast niet zo goed/vet als in de jaren daarvoor maar gezien de recente problemen/opname van Billy-Joel vind ik dat ze het er vrij aardig vanaf gebracht hebben. Kings of Leon idem. Degelijk optreden en had veel erger gekund als je de verhalen hoort dat ze zwaar beneveld op het podium staan. Rammstein en Editors waren al recent op RW geweest. Volgend jaar mag de organisatie inderdaad wel weer eens groot uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ook alweer 2 dagen terug van Werchter 2013 en heb echt genoten. Was met een vriendengroep van 8 man met verschillende muzieksmaken en heb dus van alles mee gekregen.
Klub C had idd wat moeite met het geluid, maar vond C2C juist wel goed; Misschien helpt het dat ik samen met een vriend was die in dezelfde scene zit en ook optreed en daardoor weet en verteld hoe verdomd moeilijk het is om zo samen te draaien ook als het geregisseerd is. Denk niet dat het van te voren opgenomen en gewoonweg afgespeeld is. Gehoorbeschadiging viel erg mee hoor, ook als je binnen stond (mijn oren doen het nog)

Major Lazer: Was wel echt de verrassing voor mij, helemaal uit je plaat gaan en de hele tent die springt en gek doet.

Green Day: Ze worden wat ouder, maar blijven toch goed en soort van jeugdsentiment denk ik. Ze zetten in ieder geval nog wel een leuke show neer zeker als je de recente problemen van Billy-Joel meeneemt.

Kings of Leon: Echt belabberd optreden (dat die een goede review hebben gekregen) en ben er maar weggelopen, tussen elk nummer een pauze van en halve minuut tot een minuut. Nul interactie met het publiek en gewoon eerder stoppen, duidelijk ruzie in de groep/bezopen op het podium en gewoon maar spelen voor het geld en weer oprotten.

Blur: Zeker leuk om eens te zien, maar zijn stem vond ik vrij slecht klinken, hoewel het naarmate het optreden vorderde steeds beter werd en bij Song #2 prima was eigenlijk.
Rammstein: Niet helemaal mijn muziek, maar de show was wel fantastisch.
Volbeat: Vond ik echt verrassend goed, zeker nadat ze na een nummer of 2 het geluid wat beter op orde hadden.
Django Django: Hier merkte je duidelijk slechte afstelling van het geluid in KlubC want ze waren moeilijk te verstaan. Beetje te rustig begonnen en je kon niet echt snel uit je dak gaan, maar na 2 nummer leek het tempo wat omhoog te gaan en heb ik erg genoten.

Passenger: Eindelijk iemand die wat zei tegen het debiele klapvee wat bij elk nummer (of zomaar uit het niets) moet gaan staan klappen en hee-hoo 8)7 :r gaan roepen en dan ook nog eens op een maat die nergens op slaat. Speelt hij een rustig nummer gaan ze staan klappen alsof Major Lazer staat te draaien. Heerlijk om gewoon te luisteren en een erg leuk en grappig optreden. Hij verontschuldigde en bedankte wel wat teveel, maar dat waren duidelijk zenuwen van zijn eerste keer op een groot festival.

Editors: Blijf ik persoonlijk gewoon erg goed vinden (ga er dan ook nog een keer heen op Lowlands en in de Ziggo Dome) en zijn toch min of meer gelinkt aan Rockwerchter. Stond helemaal vooraan in de Pit en heb prima genoten. Vuurwerk was best overbodig en strookte niet met de muziek, maar vraag me af of dat ook niet gedeeltelijk van Werchter zelf was net als het afsluitende vuurwerk. Het was een wat nerveuzer optreden dan vorig jaar, dat wel.
Biffy Clyro: Wou mijn vriendin echt heen en viel me zeker niet tegen, goed bij stem en gewoon lekker gespeeld.

De sfeer was verder helemaal prima, geen gezeik gezien of gehoord. Zaterdag was het wel erg druk door de vele dagjesmensen voor Rammstein gok ik. Wat ik ook erg frappant vond was dat ze niet meer zeilen opende bij de tenten toen de temperatuur omhoog schoot, hierdoor was het soms niet meer te houden in de tent en heb zelf iemand tegen de vlakte zien gaan van de hitte, werd gelukkig snel door vrienden naar buiten gedragen en iedereen ging snel aan de kant dus wat dat betreft weer een goed beeld van de sfeer en de gemoedelijkheid van iedereen.
Veel drukker moet het echter niet worden, want het terrein zit wel aan de max van wat het aan kan zeker als er dan soms (grote) optredens in bijvoorbeeld KlubC of de Barn zijn en verder nergens anders waardoor alles daarheen stroomt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het schijnt dat er één jongen onwel geworden was. Had een hartstilstand gekregen in de KluB C, dus mogelijk was dat die jongen. Aldus de Belgische radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:47:
Het schijnt dat er één jongen onwel geworden was. Had een hartstilstand gekregen in de KluB C, dus mogelijk was dat die jongen. Aldus de Belgische radio.
Hetgeen wat ik gezien heb was tijdens Django Django (erg warm in de tent) dat er opeens schuin achter ons iemand tegen de vlakte ging. Direct een ruime kring omheen gemaakt en een vrije doorgang gecreëerd naar de dichtstbijzijnde uitgang, heb zelf nog een paar mensen die het niet doorhadden opzij geschoven. Toen degene die neerging langs gedragen werd leek hij wel weer bij; ogen open en bewegend en duidelijk snel ademend.

Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Volgende week vrijdag: Melt!
Ontzettend veel zin in. Nadeel is echter wel dat ik dinsdag al weer om half 6 op moet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Rubman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.
En dat vind ik nou leuk aan RW, zo ook de kinderbadjes etc. moet je eens op Pinkpop proberen... Kunnen ze in Landgraaf nog wat van leren. Maarja met Smeets aan het roer duurt het geen 5 jaar meer...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Extra dag Dekmantel Festival, voor de liefhebbers. Heb een kaartje voor de "weekender", maar nu wordt het dus driedaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

loewie1984 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:31:
[...]

En dat vind ik nou leuk aan RW, zo ook de kinderbadjes etc. moet je eens op Pinkpop proberen... Kunnen ze in Landgraaf nog wat van leren. Maarja met Smeets aan het roer duurt het geen 5 jaar meer...
True Pinkpop is in sommige gevallen wel wat preuts/overbeschermend want er is nog nooit iemand gewond geraakt van een waterpistooltje. Alleen maar leuke reacties op onze watergevechten gehad en eigenlijk iedereen kon het wel waarderen/er om lachen als hij/zij werd geraakt. Op een gegeven moment zelfs een groter gevecht begonnen waarvan we van te voren wisten dat we zouden verliezen tegen mensen met een super-soaker achtig geval.

Lowlands doet er gelukkig ook niet al te moeilijk over dus er gaan gewoon weer waterpistolen mee.

Het enige wat ik eigenlijk echt op RockWerchter heb aan te merken is de karige sanitaire voorzieningen op de campings. Op A4 was er maar 1 plaats met WC's en voor douchen moest je naar A3 wandelen. Wat resulteerde in ofwel end lopen naar A3 en lang wachten of snel op proberen te frissen bij de fonteintjes op A4 op tijden erg lang bij de WC's wachten en er soms ver naar moeten lopen als je aan de andere kant van de camping staat. De wachtrijen bij A3 voor de douches moeten er ook niet minder op zijn geworden, ik heb het niet gecontroleerd want heb mezelf maar opgefrist bij de fonteinen.
Daar hebben zowel Pinkpop als Lowlands het toch beter geregeld dan Werchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Voor mij komt dit weekend eindelijk het eerste festival dit jaar.

Ben ik nog steeds de enige bospop-tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

And now for something completely different...

Eind augustus naar birmingham. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://moseleyvillage.co.uk/sites/default/files/styles/news_large/public/news/MFF2013-3001.jpg?itok=0P0GWwFN

Nee niet veel grote bekende namen, maar ze hebben wel guinness. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Echt festival bier dat guinness.... dat is buiten in de hitte toch niet weg te hakken...

Lijkt me een ontzettende vrolijk festival :D volgens mij kom je daar stoned van de blijheid vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19

Player1S

Probably out in the dark

Morgen nog paar kaarten voor Lowlands in de verkoop
Dinsdag 23 juli 2013 om 10:00u gaan er Lowlandskaarten in de verkoop.
Het betreft 81 ongeldig gemaakte kaarten uit de zwarthandel en enkele honderden kaarten die zijn achtergehouden om de zwarthandel dwars te zitten. Er kunnen maximaal twee tickets per transactie worden gekocht.

De verkoop vindt alleen plaats via Ticketmaster.nl en op 23 juli wordt een rechtstreekse link naar de webshop op lowlands.nl geplaatst.

Heb je zelf een kaart in de zwarthandel gekocht? Dan kun je op www.ticketsenconcertkaarten.nl zelf controleren of jouw kaart nog geldig is. Let op: het ongeldig maken van kaarten uit de zwarthandel gaat door tot aan de start van het festival. Bovendien zijn dit jaar al eerder kaarten ongeldig gemaakt. De ticketnummers hiervan vind je ook op de site.

Meer info over zwarthandel en het veilig kopen van tickets lees je op www.weetwaarjekoopt.nl

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Krijg al erg veel zin in Sziget. Vrijdagnacht rijden en dan zaterdag in de loop van de dag als het allemaal nog rustig is (op de VIP) een plekje uitzoeken in de schaduw voor de tentjes. Ook daar 35graden nu.

Kan ook wel genieten van die Hongaarse bandjes op dag -1 en dag -2. Sta je toch nog een klein deel van het festival niet tussen de brallende Nederlanders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 14:49
Vraagje, over Rock Werchter:

Ik ben er geweest, en het was leuk. Er stonden overal camera's (van Studio Brussel???) opgesteld, dus ik hoopte er op dat ik beelden van enige kwaliteit (GEEN telefoontjes...) zou kunnen downloaden/bekijken/kopen na afloop van het festival.

Het enige dat ik tot nu toe kan vinden is het Youtube kanaal van Stoopienet live! (YouTube: Rock Werchter 2013)

Daar staan wel een paar nummers, maar ik wil natuurlijk meer:-)

Weet iemand waar de beelden van al die camera's gebleven zijn???
Hetzelfde geldt overigens voor Sziget, daar heb ik hetzelfde ook al es meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Studio Brussel doet dat nooit.

Er is wel al een uitzending geweest op canvas (belgie2)

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het schijnt dat de headliners vaak niet eens uitgezonden worden op Canvas. Dit om de mensen naar de festivals zelf te lokken. De overige artiesten worden inderdaad wel uitgezonden, maar enkel live. Ze verschijnen dus niet online op Youtube of de Belgische variant van uitzending gemist. Dus mensen moeten de beelden opnemen van hun TV en dan online plaatsen op Bittorrent of Usenet. En dat schijnt amper te gebeuren. Want de mensen die heel graag de beelden van het festival willen zien, staan vaak op het terrein zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah die line up voor Pukkelpop is awesome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
JimTV maakt ook vaak beelden maar die kunnen we (ik iig) niet ontvangen. Veel artiesten geven ook geen toestemming.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:16
Robkazoe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:44:
Het schijnt dat de headliners vaak niet eens uitgezonden worden op Canvas. Dit om de mensen naar de festivals zelf te lokken. De overige artiesten worden inderdaad wel uitgezonden, maar enkel live. Ze verschijnen dus niet online op Youtube of de Belgische variant van uitzending gemist. Dus mensen moeten de beelden opnemen van hun TV en dan online plaatsen op Bittorrent of Usenet. En dat schijnt amper te gebeuren. Want de mensen die heel graag de beelden van het festival willen zien, staan vaak op het terrein zelf.
Dit hangt af van de artiest, sommigen geven toestemming vooor 2-3 nummers, anderen helemaal niet en weer anderen het hele concert. Vorig jaar was bijv op Lowlands het afsluitende concert in de alpha van de Fooofighters van start tot einde live te zien op TV. Maar bijv. Rammstein geeft voor zover ik weet helemaal geen toestemming om ook maar iets uit te zenden op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 14:49
Betekent dit dat ze dus voor EURXXXXX aan camera's rondgestrooid hebben op het terrein en in de tenten zonder dat de beelden echt gebruikt worden ??? Dan snap ik niet zo goed waarom ze de moeite nemen. En er komt dus ook geen DVDtje oid van uit? Dat lijkt me dan een behoorlijk gat in de markt voor de fans die op het terrein stonden en moesten kiezen tussen twee bands die tegelijk speelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Er komt geen dvd-tje, teminste dat is nog nooit gebeurd. Ik weet niet waar jij die vracht camera's vandaan haalt. Er staan er misschien wel ? tientallen maar die meestal van verschillende partijen die allemaal op hun beurt sfeerbeelden en/of stukje opname van bands. oa JimTv, StuBru, Humo, MTV, en natuurlijk camera's voor op de schermen naast het podium.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:42

koornee

3!

Hmm, Slayer niet op Pukkelpop. http://www.lowlove.nl/201...r-cancelt-pukkelpop-show/
Voor Lowlands nog niks bekend.

En het blokkenschema is er:
http://lowlands.nl/blokkenschema/

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Slayer staat wel op LL hoor, in dat blokkenschema op de vrijdag ;)

Zelf heb ik mijn LL kaart weggedaan. Besefte dat ik na 4 jaar op rij even behoefte heb aan een jaartje niet. Zondag wel op het vliegtuig naar Budapest voor Sziget. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Misschien dat ik volgend jaar weer eens naar Sziget ga, maar het een doen wil bij mij absoluut niet zeggen dat het ander wegvalt :D
Ik heb trouwens een kaartje over voor LL, had het voorgeschoten maar zusje heeft er alsnog geen geld voor.
Dus wie interesse heeft, dm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de voorbije maand al 2 leuke festivals gedaan: Rock Werchter en Rock Zottegem.

De optredens op RW waren echt goed, maar het is echt spijtig dat je als bezoeker zo uitgemolken wordt. 4 euro vragen voor een douche en nergens deftig eten kunnen kopen voor een fatsoenlijke prijs. Op dat gebied is Pukkelpop toch verschillend: als je bij Pukkelpop de weide af gaat, heb je een hele hoop kraampjes van mensen thuis die bijvoorbeeld broodjes verkopen voor 3 euro en een flesje cola voor 1,5 euro. In Werchter vind je deze kraampjes niet en is alles uitbesteed aan cateringservices die zo maar even 12 euro voor een pita gaan vragen.

Rock Zottegem was ook fijn. Een veel kleiner festival maar een hoop interessante optredens. dEUS was mijn persoonlijke favoriet maar ook The Blackbox Revelation, Bush en Golden Earring hebben mij weten te overtuigen.

Binnen 2 weken begint Pukkelpop en voor de eerste keer ga ik daar werken in plaats van als bezoeker te gaan. Mijn shiften vallen behoorlijk goed mee waardoor ik onderandere The Prodigy, Fall Out Boy, Deftones en Steak Number Eight kan meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:40:
Ik heb de voorbije maand al 2 leuke festivals gedaan: Rock Werchter en Rock Zottegem.

De optredens op RW waren echt goed, maar het is echt spijtig dat je als bezoeker zo uitgemolken wordt. 4 euro vragen voor een douche en nergens deftig eten kunnen kopen voor een fatsoenlijke prijs. Op dat gebied is Pukkelpop toch verschillend: als je bij Pukkelpop de weide af gaat, heb je een hele hoop kraampjes van mensen thuis die bijvoorbeeld broodjes verkopen voor 3 euro en een flesje cola voor 1,5 euro. In Werchter vind je deze kraampjes niet en is alles uitbesteed aan cateringservices die zo maar even 12 euro voor een pita gaan vragen.

Rock Zottegem was ook fijn. Een veel kleiner festival maar een hoop interessante optredens. dEUS was mijn persoonlijke favoriet maar ook The Blackbox Revelation, Bush en Golden Earring hebben mij weten te overtuigen.

Binnen 2 weken begint Pukkelpop en voor de eerste keer ga ik daar werken in plaats van als bezoeker te gaan. Mijn shiften vallen behoorlijk goed mee waardoor ik onderandere The Prodigy, Fall Out Boy, Deftones en Steak Number Eight kan meepakken.
Buiten de poort bij Werchter stond het toch ook vol met kraampjes?
Binnen de poort was het schandalig duur inderdaad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Buiten de poort bij werchter moeten de kraampjes zich ook aan de heer Schueremans zijn prijzen houden is me eens verteld.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die prijzen zijn toch over het algemeen hetzelfde? Van 't weekend op de zwarte cross was 1 muntje 2,30 en een halve pizza(jaha een halve, geen kwart!) koste dan 2 muntjes.
Viel me nog alles mee.
Komen ze hem nog brengen op de crossmotor ook!

Sommige dingen gaat echt nergens over alleen, een kopje koffie koste op de camping 1 muntje en bij het centrale verkooppunt richting het festival 1,5 :-/

Er was ook een echt bbq 5 muntjes voor een stuk vlees en wat garnituur en op Lowlands kan ik mij herinneren dat een bord Bami met saté 7 muntjes was. Maar dat zijn echt excessen, als ik dan die prijzen van RW zie... Ik zou het jaar derop niet terugkomen, en dan doe je als festival toch iets fout ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Afvalzak op 02-08-2013 15:36 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Robkazoe schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:44:
- Volbeat (muziek werd gelukkig tegen het einde aan goed gecorrigeerd, afstelling aan het begin was niet denderend)
Dit viel me ff op, afgelopen Fortarock XL was de afstelling van het geluid bij hen ook 10x stront. Telkens hoge piepen, slecht geluid, de geweldige stem van die gast komt amper boven de muziek uit etc. Terwijl ik op Fortarock toch iedere artiest op de mainstage gezien heb, met uitzondering van Motorhead, en iedere keer was het geluid precies goed.

Over 2 weekjes Lowlands :D Zin in. Ik ga van vrijdagavond tot zondagavond vroeg (volgende dag weer werken). En ik slaap niet op de bezoekers camping, maar op onze eigen camping, links van de Alpha tent, aan de andere kant van het dijkje :P

(ik werk al sinds 2005 ieder jaar op Lowlands, pracht ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Laatst online: 09:20
Afvalzak schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:32:
Die prijzen zijn toch over het algemeen hetzelfde? Van 't weekend op de zwarte cross was 1 muntje 2,30 en een halve pizza(jaha een halve, geen kwart!) koste dan 2 muntjes.
Viel me nog alles mee.
Komen ze hem nog brengen op de crossmotor ook!

Sommige dingen gaat echt nergens over alleen, een kopje koffie koste op de camping 1 muntje en bij het centrale verkooppunt richting het festival 1,5 :-/

Er was ook een echt bbq 5 muntjes voor een stuk vlees en wat garnituur en op Lowlands kan ik mij herinneren dat een bord Bami met saté 7 muntjes was. Maar dat zijn echt excessen, als ik dan die prijzen van RW zie... Ik zou het jaar derop niet terugkomen, en dan doe je als festival toch iets fout ;)
Het duurste wat ik op Lowlands voor een enkel gerecht heb meegemaakt is vier consumpties. Dat was dus bami met saté, maar ook paëlla en andere heerlijkheden. ;) Waar je die 7 consumpties vandaan haalt is voor mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Of dat was de massage :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Heeft iemand de Lowlands app al?
Van de week gedownload, allerlei acts aangefinkt als favoriet. Zit ik gister bij mn moeder met m'n zus de lijst door te nemen zijn er opeens allerlei favorieten verwijderd.

Ik weet bijvoorbeeld 100% zeker dat ik de Titty Twister als favoriet had en die was opeens geen favoriet meer.

Hij overlapt wel andere acts maar ik bepaal zelf wel of ik overlappende favorieten heb en beslis ter plekke wel waar ik naar toe ga.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Titty Twister is altijd veel te druk, misschien is dit een manier om crowd control te doen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

merkte het net ook met andere acts. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 15:54
Ik zit nog met een ticket voor Lowlands 2013 in mijn maag, wil ik mijn vriendin een keer verrassen aangezien ze dit jaar niet meer kon werken wegens te weinig plek heeft ze zelf er al voor gezorgd. Is een hardcopy ticket dus geen eticket. Liefst thuis ophalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fugitive2008 op 11-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:32
Schop ik nu een heel oud festival topic omhoog ?

Benieuwd of er tweakers naar een dance festival als Decibel gaan dit jaar ?

Ik ben er iig al jaren elk jaar bij en beschouw het als het beste outdoor feest van NL in 't jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 14:48

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Veel mensen verkopen kaartjes voor lowlands (net als ik, dus als iemand wil ;P )

Is de line up dan zo slecht?! Ik vind hem niet super, maar zeker niet slecht...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Merk het ook in mijn omgeving, heeft meer metbpersoonlijke redenen te maken (2 uit elkaar, paar die niet kunnen etc.) En er zullen er vast genoeg zijn die gewoon dik geld willen verdienen :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 05:59
Hoelaat moet je komen om een fatsoenlijk plekje op camping 1,2 of 3 te bemachtigen? we gingen voorheen elk jaar met een caravan om een uur of 4 op donderdag en hadden altijd een mooi plekje (niet te ver van het washok etc.).

Nu gaan we met twee tenten + partytent. Is 3-4 uur dan een goede tijd? Of eigenlijk al te laat?

edit: Lowlands heb ik het over trouwens :P

[ Voor 6% gewijzigd door Terrz op 12-08-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Geen idee, heb bij mijn weten nog nooit op camping 1, 2 of 3 gestaan.
Wij komen op donderdag avond aan, en zetten onze meuk eigenlijk altijd op camping 5 op.
Daar is het niet zo'n gekkenhuis als op de eerste campings, maar vooral het feit dat we geen zin hebben een bolderkar plus inhoud (ga maar uit van 100kg + 30kg van de kar zelf) over die brug te sjouwen.

Ik had ook een kaartje over, vorige week zaterdag voor de originele prijs op marktplaats gezet.
Was het de volgende middag kwijt aan een plaatsgenoot die em op de fiets op kwam halen en keurig gepast contant aftikte.

Wat ik nu al wel weet: Onze tenten zijn zwaar gehavend van alle festivals dit seizoen, en gaan een Roskilde einde tegemoet op LL.

Een ieder die dat festival weleens heeft meegemaakt, weet wat dat betekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Terrz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:41:
Hoelaat moet je komen om een fatsoenlijk plekje op camping 1,2 of 3 te bemachtigen? we gingen voorheen elk jaar met een caravan om een uur of 4 op donderdag en hadden altijd een mooi plekje (niet te ver van het washok etc.).

Nu gaan we met twee tenten + partytent. Is 3-4 uur dan een goede tijd? Of eigenlijk al te laat?

Wij gaan er meestal donderdag in de ochtend naar toe, zodat je rond 1400 in de rij staat voor de kaart controle.
en dan rustig plekkie uitzoeken op camping 2. Wij staan er meestal wel stuk of 10 tenten, dus moet ook wel.
Afhankelijk van de grote van die 2 tenten kan je het ook wel later maken. meestal kan je die nog wel ergens tussen proppen. Party tent word wss wat lastiger.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terrz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:41:

1, 2 en 3 zijn zeer populair. Gaat iedereen zo'n beetje naar toe. Zou er niet op gokken.
Wij rijden rond half 8 weg, Rond half 9 - 9 uur op de dijk en dan lekker gezellig wachten. Wij duiken altijd camping 4 op en dan hebben we meer dan voldoende plek.

Overigens vind ik het programma niet slecht. Wel wat rare programmeerdingen die ik niet snap.

Seasick Steve in de Alpha gaat niet werken IMHO. Nick Cave als festival afsluiter? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 12-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik ging altijd naar 4, heerlijke camping, genoeg sfeer, je loopt langs de ontbijtzooi als je naar het festival loopt en ndat je die (****)brug over bent wil je niet ver meer lopen.

Vorig jaar was het wel lastig een goed plekje te vinden met 10 man, we waren toen om 5 uur op de camping wegens autopech...

Zwarte Cross
Ben dit jaar voor het eerst naar de cross geweest en wat een verademing was dat vergeleken met Lowlands, ik ergerde me steeds meer aan het pillengebruik op Lowlands, na 22:00 leek iedereen wel met stuiters van hier tot Tokyo rond te lopen en het kaartje voor de Cross was ook nog eens 2* goedkoper (al mag je geen eten/drinken mee nemen op de camping).

Lowlands blijft voor mij een van de beste muziekfestivals, maar voor sfeer ga ik nu naar de Cross (volgende jaar ook Glastonbury eens bekijken overigens) op Lowlands liep je om 12:00 je auto uit, je pakte je spullen en stond 4 uur te wachten voordat je het festival op mocht.
Nu op de Cross waren wij er om een uurtje of 3, lopen zo de camping op (half uurtje gewacht omdat onze steekwagen gecontroleerd moest worden) en vervolgens binnen een uur staat onze tent op de perfect plek, ver genoeg van de WC om er geen last van te hebben en dichtbij genoeg om er 's nachts heen te lopen zonder een half uur weg te zijn het festival terrein zelf was misschien een kwartiertje/20 min lopen, met de modder iets langer helaas...

Vervolgens halen we voor ons kaartje en een tientje aan muntjes 2 six packs gekoeld bier per persoon en
gaan we voor de tent chillen. Komt een pizzabezorger langs op een cross motor, prima gegeten en je kan gelijk beginnen met het festival want op de donderdag speelde Will and the People, Memphis Maniacs,Don Diablo en nog wat artiesten al.

De rest van het weekend vrijwel heel de tijd 's middags tot een uurtje of 4 (1 keer tot 6 uur) de cross bekeken, daarna muziek luisteren en chillen vlakbij het hoofdpodium op vrije stoeltjes :o

Ondanks de strenge regels ging de beveiliging imho goed om met "vandalisme" en gevaarlijke situaties (mensen die bijvoorbeeld stoeltjes op tafel gingen zetten om er op te gaan zitten en dat soort dronken geintjes :P ). Gewoon netjes aanspreken en even blijven staan om nog een beetje bij te kletsen zodat je echt een goed gevoel kreeg bij de beveiliging.

Op Lowlands ben ik een aantal keer eruit gepikt omdat ik iets te vrolijk het terrein op kwam lopen.

Bijvoorbeeld:
"Lowlands hier ben ik weer!"

"Meneer, u moet even meekomen voor controle"
"Pff, alweer, gister ook al bij de kaartjes, ik kom net bij van dat onderzoek (op een lollige toon)"

"Niet zeiken! meekomen"
:o

Lowlands blijft overigens geweldig, en qua nieuwe muziek en hoeveelheid muziek denk ik het beste festival in Nederland, maar ze zouden echt wel eens naar de Cross mogen gaan om te zien hoe het daar gaat ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:26:
[...]

Buiten de poort bij Werchter stond het toch ook vol met kraampjes?
Binnen de poort was het schandalig duur inderdaad.
Buiten de poort stonden inderdaad ook kraampjes maar die waren toch ook duur? Tijdens Pukkelpop organiseren de buurtbewoners op straat ook gewoon eten- en drankverkopen, de bakkers, frituren en buurtwinkels zijn gewoon open en de prijzen zijn daar veel democratischer. 1,5 euro voor een flesje cola en 3 euro voor een lekker broodje. Daar betaal je aan de kraampjes in Werchter bijna het dubbele voor.

Tijdens Rock Werchter worden de frituren en café's in de buurt gesloten en plaatsen ze er nog wat kraampjes voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Afvalzak schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:03:
(volgende jaar ook Glastonbury eens bekijken overigens)
Ik hoop dat je je wel al geregistreerd hebt om kaarten voor Glastonbury te kunnen kopen? Ik ga het in ieder geval ook proberen :) Is de datum van de voorverkoop overigens al eens bekend?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ach we laten eerst de meeste meuk in de auto liggen, enkel de drank en de tenten (en kistradio) mee om het plekje te claimen (drank moet 1e keer mee, eenmaal met bandje mag je geen drank meer meenemen). Daarna een keertje lopen om de rest van de zooi te halen. Denk dat we dan maar vroeg weg gaan (uur of 10-11) zodat we een plekje op 1,2, of 3 kunnen bemachtigen. Zijn er nog meer GoT-ers die gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tiestor schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:27:
[...]

Ik hoop dat je je wel al geregistreerd hebt om kaarten voor Glastonbury te kunnen kopen? Ik ga het in ieder geval ook proberen :) Is de datum van de voorverkoop overigens al eens bekend?
Jup foto en al! Tickets will go on sale in October 2013. Lekker specifiek ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Afvalzak schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Jup foto en al! Tickets will go on sale in October 2013. Lekker specifiek ;)
Top! Haha, lekker specifiek idd. Heb wel ergens gelezen dat ze verwachten dat het zondag 6 oktober om 10 uur in de voorverkoop gaat. We wachten rustig af..

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terrz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:
Ach we laten eerst de meeste meuk in de auto liggen, enkel de drank en de tenten (en kistradio) mee om het plekje te claimen (drank moet 1e keer mee, eenmaal met bandje mag je geen drank meer meenemen). Daarna een keertje lopen om de rest van de zooi te halen. Denk dat we dan maar vroeg weg gaan (uur of 10-11) zodat we een plekje op 1,2, of 3 kunnen bemachtigen. Zijn er nog meer GoT-ers die gaan?
wij hebben allemaal zo'n hiking-rugzak. Alles zit er in of aan. Dus lekker 1x lopen en geen geauwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Terrz schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:
Is dat serieus een nieuwe regel? :X Wij gingen destijds altijd vrijdagochtend nog weer met de bus heen en weer om met de hele groep drank te halen in lelijkstad. Blijkbaar hebben teveel mensen dat gedaan :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Vorig jaar kregen we op zaterdag geen sixpack bier meer mee naar binnen.
Toen werd ons gezegd dat het op vrijdag toegestaan werd omdat het de eerste festivaldag is, en het begrijpelijk is voor de security dat je niet alles in 1x mee krijgt naar het camping terrein.
Maar op zaterdag en zondag was het niet meer toegestaan.
Ik zou er niet heel gek van staan te kijken als ze dit jaar die regel opschroeven naar "met bandje niks meer mee naar binnen", maar vrolijk wordt ik er zeker niet van.
LL is al jaren bezig met aanscherpen van security regels helaas :(

Voor wie Glasto een keer uit wil proberen: Ik ben er 2x geweest (2009 en 2013) en daar blijft het absoluut niet bij.

Mijn voorkeur qua festivals:
Glasto is de absolute winnaar, met Roskilde als sterke runner up.
Lowlands is het beste NL festival.

Wacken, Isle of Wright en Reading/Leeds staat nog op de To-Do lijst
Pinkpop ga ik alleen nog heen als de line-up belachelijk goed is, sfeer kennen ze niet en om 23u wordt je door Jan van het terrein gedirigeert.
Rock am Ring doe ik niet meer, ivm Duitse klote taal.
Als RaR/RiP dan toch en achterlijk goede line-up heeft, ga ik wel naar RiP, betere sfeer imo :)
Sziget krijgt mogelijk volgend jaar een herkansing. Heb me er in 2010 op zich wel vermaakt, maar ergerde me groen en geel aan het grote aantal Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 06-09 20:43
douwe.nl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:25:

Ik ben er iig al jaren elk jaar bij en beschouw het als het beste outdoor feest van NL in 't jaar.
Ik helaas niet, dit jaar te laat voor de kaartjes. Zeker een goed festival, meerdere keren geweest, vind het samen met Defqon1 het beste wat er is qua outdoor feesten. Vooral de jubileum editie was erg tof qua afsluiting en vuurwerk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

AcidBurn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:39:
Sziget krijgt mogelijk volgend jaar een herkansing. Heb me er in 2010 op zich wel vermaakt, maar ergerde me groen en geel aan het grote aantal Nederlanders.
Het aantal Nederlanders wordt echt niet minder. Afgelopen jaar was 1/4e van de bezoekers Nederlands.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Touchdomex schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Is dat serieus een nieuwe regel? :X Wij gingen destijds altijd vrijdagochtend nog weer met de bus heen en weer om met de hele groep drank te halen in lelijkstad. Blijkbaar hebben teveel mensen dat gedaan :/
Ah, nou wij gaan donderdag al heen, dus kunnen we vrijdag nog een voorraad uit de auto trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
jhuiting schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

Ik helaas niet, dit jaar te laat voor de kaartjes. Zeker een goed festival, meerdere keren geweest, vind het samen met Defqon1 het beste wat er is qua outdoor feesten. Vooral de jubileum editie was erg tof qua afsluiting en vuurwerk! :)
Kaarten zijn altijd te regelen, gister nog 1 opgehaald voor een vriend van me.

Defqon ben ik vanaf de eerste bij geweest, 2 keer naar Biddinghuizen geweest maar dat mist toch iets vind ik dus dit jaar laten schieten.

Goed zin in zaterdag iig *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Op naar pukkelpop! Je kan me herkennen aan mijn roze pinkpop hoedje

spoiler:
grapje

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik ga morgen,

Je kan me herkennen aan me fel oranje verkeers kleur rugzak. (goed zichtbaar in het donker). Als je me ziet drinken we er eentje

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
He das goed! :D

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

gelukkig net men kaartje verkocht voor lowlands. Iedereen die wel gaat, veel plezier ;)

[ Voor 72% gewijzigd door TepelStreeltje op 14-08-2013 19:11 ]

Battle.net Spud#2543

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:27
douwe.nl schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:25:
Schop ik nu een heel oud festival topic omhoog ?

Ik ben er bij :)

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Tas gepakt. Klaar voor Lowlands.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Lampie
Sziget was te gek, maar wel snikheet. Meer dan 5 dagen 36 graden of warmer gehad. Geen succes in de Party Arena of de A38.
En The Editors vielen me tegen, waar Mika, Skunk Anansie, Flogging Molly en David Guetta mij positief opvielen. :)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lowlands begint wel te kriebelen. Misschien dat ik nog een kaartje koop en m'n tas vol gooi :')

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Kriebelen? Morgenavond/overmorgenvroeg richting Beekse Bergen met de campert! :D

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• DJTimo
Lampie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:57:
Sziget was te gek, maar wel snikheet. Meer dan 5 dagen 36 graden of warmer gehad. Geen succes in de Party Arena of de A38.
En The Editors vielen me tegen, waar Mika, Skunk Anansie, Flogging Molly en David Guetta mij positief opvielen. :)
Het was inderdaad aardig op temperatuur in Budapest. Regelmatig de schaduw opgezocht en consequent een hoedje dragen (heb geen haar) hebben er voor gezorgd dat ik het nog vol hield. Ben zo blij dat ik in een hotel (met airco en spa/zwembad) verbleef. Had er niet aan moeten denken om met 40 graden in een tent te liggen.

Editors heb ik (bewust) niet gezien.
Mika, veel beter dan ik vooraf had kunnen bedenken!
Skunk Anansie, heb ik wel eens beter gehoord, maar nog steeds een onwijze topact.
Floggin Molly, niet gezien, hoorde van vrienden wel dat die erg goed waren.
David Guetta, wat een topshow. Jammer dat zijn set zo onzettend plat was. Ik had die set ook zelf in elkaar kunnen draaien. Het begon al dat hij vertelde verrast te zijn over het aantal bezoekers. Het kwam er uit alsof hij dachtop een B-locatie even snel zijn kunstje te laten horen en dan snel weg te gaan. Doe je research David, je was DE HOOFDACT op een festval met >350k bezoekers. De mannen van de techniek en de pyrotechneuten hebben de show gemaakt wat mij betreft. Per saldo nog steeds een dikke voldoende.

Wat ik verder gezien heb aan noemenswaardigheden:

Splendid, coole reggea band uit Den Haag. Erg relaxed als 1e show van de dag.
Triggerfinger, tja, al 100x gezien, blijft een geweldige performer/band.
Dizzee Rascal, meest teleurstellende optreden op de Main Stage. Ever. Om mij heen wel mensen die zich vermaakte, dus ik zal die act wel niet 'snappen'.
Alex Clare, onwijs goeie artiest. Veel goede nummers, leuke show. Muziek kwam imho wat te kort in het lage spectrum.
Blur, geen idee waarom dit een headliner was. Niet om aan te horen. Irriteerde me voornamelijk dood aan de zangkwaliteit.
Nero, Dit is een van mijn favorieten. De muziek ligt mij erg goed en ze knalde het dak eraf.
Boys Noize, aangenaam verrast. Helemaal mijn kopje thee.

Helaas Parov Stelar Band gemist. Dit terwijl het de enige act was waar ik vooraf mijn zinnen op had gezet. De tent was vol. Ik was echt zo benieuwd. :/

Lowlands gangers: veel plezier! *O*

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DJTimo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Het was inderdaad aardig op temperatuur in Budapest. Regelmatig de schaduw opgezocht en consequent een hoedje dragen (heb geen haar) hebben er voor gezorgd dat ik het nog vol hield. Ben zo blij dat ik in een hotel (met airco en spa/zwembad) verbleef. Had er niet aan moeten denken om met 40 graden in een tent te liggen.

Editors heb ik (bewust) niet gezien.
Mika, veel beter dan ik vooraf had kunnen bedenken!
Skunk Anansie, heb ik wel eens beter gehoord, maar nog steeds een onwijze topact.
Floggin Molly, niet gezien, hoorde van vrienden wel dat die erg goed waren.
David Guetta, wat een topshow. Jammer dat zijn set zo onzettend plat was. Ik had die set ook zelf in elkaar kunnen draaien. Het begon al dat hij vertelde verrast te zijn over het aantal bezoekers. Het kwam er uit alsof hij dachtop een B-locatie even snel zijn kunstje te laten horen en dan snel weg te gaan. Doe je research David, je was DE HOOFDACT op een festval met >350k bezoekers. De mannen van de techniek en de pyrotechneuten hebben de show gemaakt wat mij betreft. Per saldo nog steeds een dikke voldoende.

Wat ik verder gezien heb aan noemenswaardigheden:

Splendid, coole reggea band uit Den Haag. Erg relaxed als 1e show van de dag.
Triggerfinger, tja, al 100x gezien, blijft een geweldige performer/band.
Dizzee Rascal, meest teleurstellende optreden op de Main Stage. Ever. Om mij heen wel mensen die zich vermaakte, dus ik zal die act wel niet 'snappen'.
Alex Clare, onwijs goeie artiest. Veel goede nummers, leuke show. Muziek kwam imho wat te kort in het lage spectrum.
Blur, geen idee waarom dit een headliner was. Niet om aan te horen. Irriteerde me voornamelijk dood aan de zangkwaliteit.
Nero, Dit is een van mijn favorieten. De muziek ligt mij erg goed en ze knalde het dak eraf.
Boys Noize, aangenaam verrast. Helemaal mijn kopje thee.

Helaas Parov Stelar Band gemist. Dit terwijl het de enige act was waar ik vooraf mijn zinnen op had gezet. De tent was vol. Ik was echt zo benieuwd. :/

Lowlands gangers: veel plezier! *O*
Leuk om te lezen! Ik wil eigenlijk volgend jaar ook naar Sziget, maar weet er eigenlijk maar weinig vanaf.
Als ik ga, zou ik ook een hotel/appartment nemen en vliegtuig pakken.

Kan je wat vertellen over de kosten van het Hotel en taxi's etc?

Battle.net Spud#2543

• DJTimo
TepelStreeltje schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:48:
[...]

Leuk om te lezen! Ik wil eigenlijk volgend jaar ook naar Sziget, maar weet er eigenlijk maar weinig vanaf.
Als ik ga, zou ik ook een hotel/appartment nemen en vliegtuig pakken.

Kan je wat vertellen over de kosten van het Hotel en taxi's etc?
Als je 100% zeker weet dat je gaat, boek dan zsm je ticket en vlucht. Je kunt dan een directe vlucht vanaf A'dam hebben voor 140/150- euro. Festival tickets aanschaffen in early bird periode scheelt 30 euro, heb dus €169 betaald.

Hotel kostte bij ons 39 euro p.n.p.p. Dit was incl gebruik van spa/zwembad. Excl. ontbijt. Wij zaten op Margitsziget, het eiland onder het festivaleiland, midden in de Donau. Taxi naar festival kost, afhankelijk waar je je laat oppikken/afzetten tussen 1500 en 2500 hufjes. Omgerekend 5 - 9 euro. Als je taxi deelt met 3, 4 man kost dat dus geen drol :D

Per saldo kan het natuurlijk veel goedkoper. Maar de trein lijkt me extreem kut en zoals gezegd, ik hou niet van kramperen. Uiteindelijk zijn de kosten van de minibar/ontbijt nog het hoogst, samen met de drank/eetrekening op het festival zelf. Reken daar 100 euro pppd voor.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zoveel nog kwa eten + drinken, verhalen gingen ooit van 1 liter bier voor een 1 euro maar dat is dan ook niet meer zo?
Of eet je heel veel? :P

Op NL'se festivals ga ik meestal van 150 per dag uit (soms zit het mee, soms zwaar tegen;)) maar dacht dat Sziget wel goedkoper was.

Last.fm | Code Talks

• Lampie
Stond zelf op de VIP camping in de schaduw.. dus vanaf een uur of 10 aan het zwembadje. :)
Afvalzak schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:26:
Zoveel nog kwa eten + drinken, verhalen gingen ooit van 1 liter bier voor een 1 euro maar dat is dan ook niet meer zo?

Op NL'se festivals ga ik meestal van 150 per dag uit (soms zit het mee, soms zwaar tegen;)) maar dacht dat Sziget wel goedkoper was.
Ik betaalde bij de meeste tentjes 600 HUF voor een halve liter, omgerekend 2 euro. En als je de hele dag op zo'n warm terrein rond loopt gaat het wel hard. Daarbij betaal je met een festivalcard die je oplaadt. Je haalt hem langs een scanner, waarbij je dus niet echt het 'gevoel' hebt dat je betaald, zeg maar. Het wordt je wel makkelijk gemaakt om je geld uit te geven :o
DJTimo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:06:
[...]

Ik vond de set van Guetta ook niet overal even goed. Maar in de periodes dat hij niet zijn top40 hits draaide, vond ik het best te versmaden. Het vuurwerk en de lasershow hielpen wel enorm ;)

Nero was inderdaad erg gaaf. En warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo maar eens richting Decibel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Afvalzak schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:26:

Inderdaad. Was. Een grote bier voor een euro is niet meer. Een broodje vlees kost ook gemiddeld 4 - 5 euro. Voor festivalprijzen nog wel te doen, maar het oostblokkarakter zie je niet meer terug in de prijzen. Als je daarnaast veel emmers met mojito/baco/long island haalt vliegen de knaken er met gemak doorheen. En vergis je niet in het aantal uren dat je doorbrengt op het terrein. Klokje rond ben je er zo. Dat is dus ook 12 uur lang eten en drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Terug van Lowlands, superverrot, maar dat zal aan het feit liggen dat ik 4 dagen lang niet voor 6-7 uur ben gaan slapen :P. Zo maar even een powernapje doen.

Het was weer een geweldig feest, alleen had ik het idee dat het vrijdag en zaterdag s'nachts veel drukker was dan andere jaren. vorige jaren kon je snachts gemakkelijk de Bravo in lopen en een plekje zoeken, waar het nu stampvol was (zelfs in het midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
DJTimo: Blur geen kut aan? Die waren briljant, laatste keer dat ik ze gezien heb (ik geef toe, dat was Glastonbury 2009)

Ik ben ook net terug van Lowlands, uitstekend vermaakt dit weekend. Terwijl we vooral de zaterdag echt bijna niks gezien hebben. Wat ik me kan herinneren:

Vrijdag: Bullet for my Valentine, Hurts, Nine Inch Nails, en de film This Is The End.
Bullet viel me een beetje tegen, heb ze weleens beter zien spelen. Hoop eigenlijk vooral dat Matt snel weer een tour doet met AxeWound, dat zijproject vind ik veel gaver :)

Hurts doet hun kunstje, en dat doen ze goed. nuff said.

Wat is die Industrial van Trent Reznor toch vaag en apart... van zwaar depri naar uitbundig en alles ertussen in, lekker experimenteren.

Zaterdag: Chrvches en de films Bling Ring en Your Next. Die laatste was een best aardige horror/thriller.
Ik heb al zoveel horrors gezien dat ik nergens meer van schrik en aardig kan raden waar de scare momenten zitten, maar ik lag constant in een deuk om de dames achter me die het bij elk wissewasje uitgilden en serieus met de handen voor het hoofd zaten te kijken :D

Zondag: Jake Bugg, Fallout Boy, Bat For Lashes, Alabama Shakes, Foals en Gojira.
Bat For Lashes had ik allang op weet-ik-hoeveel festivals kunnen zien, jammer dat ik daar niet eerder naar omgekeken heb. Haar muziek en zang is een mooie kruising tussen Bjork en Jewel naar ons idee.

Fallout Boy, had echt niet verwacht dat ze de hele Alpha vol zouden krijgen... valt bij mij toch echt in de categorie Guilty Pleasure met een paar nummers.

Foals vond ik niet zo boeiend, m'n maat vond het duidelijk een stuk beter.

Gojira was wel ff lekker, volop beuken in de moshpit, dat was hoog tijd.
Daarna was ik ook totaal naar de klote :)

Op naar woensdag: System of a Down in de Ziggo Dome :)

Edit: Sorry Tepelstreeltje.... had m'n bril niet op, is gecorrigeerd ;)

Kans bestaat overigens dat ik volgend jaar zelf weer naar Hongarije afdaal voor Sziget.
Moeten we nog ff bekijken. Denemarken weer bezoeken staat hoger op mijn prioriteiten lijstje, maar bij ons is het nooit per se het een of 't ander. Als het allebei kan en interessant genoeg is, doen we ze allebei.

[ Voor 9% gewijzigd door AcidBurn op 19-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

AcidBurn schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:40:
Tepelstreeltje: Blur geen kut aan? Die waren briljant, laatste keer dat ik ze gezien heb (ik geef toe, dat was Glastonbury 2009)
zou het je niet kunnen vertellen, was degene die ik quotte, die het niets vond :P
Ik heb ze nog nooit live gezien.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eläkeläiset was mijn absolute toppunt van Lowlands 2013. Geweldig leuk en trekt je keihard mee in de feestvreugde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Al bijgekomen ? :P

Wat een idioot vet feest was het weer, op naar volgend jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:42

koornee

3!

Nu weer helemaal fris en fruitig na een lang weekend Lowlands.

mijn hoogtepunten:
Slayer! Lekker de pit ingedoken, en heb er nu nog spierpijn van.
John Coffey, wát een energie hebben die gasten, wel wat warm en zweten in de X-ray.
Haim, daar begonnen we de zondag mee, wow, die dames kunnen rocken!

Welke ik wat vond tegenvallen was Nero, maar die was ook wat vroeg op de avond. Stond naast een kerel die was aan het wachten op NERD, die had het programma niet goed gelezen denk ik. :D

Het was weer een goeie! Volgend jaar weer.

[ Voor 21% gewijzigd door koornee op 19-08-2013 19:44 ]

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:03

Nine inch nails op Lowlands. Nog nooit op een festival zo'n originele en verrassende (licht) show gezien! Absolute hoogtepunt!

[ Voor 27% gewijzigd door Bladeslayer op 19-08-2013 23:49 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ dat vond ik nou ook op pukkelpop :D

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond NiN op Pukkelpop echt tegenvallen. Ik heb enkel het eerste half uur gezien maar ben daarna weggegaan om Steak Number Eight te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Oke het is geen festival.. eigenlijk gewoon een concert maar ik kon er geen topic van vinden (idee misschien?)

Maar ik heb zonet nog kaartjes kunnen krijgen voor een concert van Steve Vai voor zondag 8September in Lille. Nu woon ik op een half uur rijden dus ik ben er uiterst gelukkig mee. Ik heb hem al eens gezien een paar jaar geleden in de Melkweg, Amsterdam. Tijdens een G3tour met Satriani en nog iemand. Dat was toen al erg gaaf. Maar nu dan toch eindelijk eens een volwaardig Vai concert :D
En ik moest het even kwijt gezien ik mijn vriendin ermee verras kan ik het moeilijk nu al op Facebook gooien :P
Ik zal nadien ook nog wel een stukje schrijven hier over hoe en wat.

Wat hierboven gezegd wordt over NIN, kan ik me wel in vinden. Ze zijn goed maar de keren dat ik ze gezien heb waren lang niet alle optredens even goed. Datzelfde heb ik met de band 'VnV Nation' Onwijs goed maar een volgende keer kunnen ze toch wat teleur stellen. Jammer, want aan de muziek zelf zou het niet moeten liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel_Elessar op 20-08-2013 15:07 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zijn er hier nog meer mensen die de BBQ-kraam en de Pangsit missen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Mijn festival seizoen zit er zo goed als op:

April: Rebirth Festival
Mei: Emporium, eerste keer maar toch wel het vetste festival van dit jaar (en dat nog wel nuchter als bob). En wat een knaller die afsluiter in de regen, Adara b2b Frequencerz :9~
Juni: Pussy Lounge at the park, derde keer en ik ga nooit meer. Het is onderhand commerciëler dan DefQon.1, sfeer is er niet echt, altijd dezelfde dj's en al helemaaaaaaal dezelfde nummers.
Juli: Daylight Festival, eerste keer, maar volgend jaar wel weer. Lekker op het fietsje en dus poepie zat.
Augustus: Decibel outdoor. Wat een beuker die 5e decibel. Frequencerz, Ran-D, Digital Punk, Dr. Peacock & Mark with a K *;. Maar toch wordt het allemaal wat groot, druk en duur. 5 jaar geleden was een kaartje zo een € 20 goedkoper...

Heel misschien nog naar Dream Village, maar dat hangt van een paar factoren af.

Volgend jaar sowieso weer Emporium & Rebirth. En misschien na 2 jaar gemist te hebben toch maar weer Intents Festival pakken i.p.v. Pussy Lounge atp.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• AcidBurn
Mijn festival seizoen zit er ook op, maar heeft er wel een beetje anders uitgezien ;)
Begon met Rock im Park, in Nuremberg Duitsland.
Daarna gingen we gezellig naar Pilton, Engeland voor Glastonbury.
Om vorig weekend te eindigen met LowLands.

Voor volgend jaar bestaat er nog wat twijfel.
Roskilde in Denemarken is vrijwel zeker wat mij betreft. Zusje en een maat van me zijn nog niet zo zeker.
Sziget in Hongarije krijgt mogelijk een herkansing na 4 jaar.
LowLands is wat mij betreft ieder jaar de afsluiter van het festival seizoen, maar m'n maat kan komend jaar zeker niet en zusje zet ook vraagtekens.

Daarnaast is er het feit dat we op de wachtlijst staan voor de Carbage Run Zomer Editie 2014.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
RickvN schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:04:
Mijn festival seizoen zit er zo goed als op:

Augustus: Decibel outdoor. Wat een beuker die 5e decibel. Frequencerz, Ran-D, Digital Punk, Dr. Peacock & Mark with a K *;. Maar toch wordt het allemaal wat groot, druk en duur. 5 jaar geleden was een kaartje zo een € 20 goedkoper...
Ik heb liever dat de drank prijzen verlaagd worden ipv toegangskaartjes....

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Zaterdag avond naar Ground Zero: Nightfire geweest, te Bussloo Apeldoorn.
Woon zelf in Apeldoorn, dus lekker dichtbij huis.
Normaal gesproken ga ik naar rock festivals, voor mijn doen was dit een uitstapje naar iets nieuws.
Was er binnen een uur al achter dat hardstyle niet mijn ding is. Het klinkt wel aardig, maar ik kan er niks mee. Hardcore en Terror daarintegen bevielen me beter.

Daarnaast is er ook het feit dat het bij hardstyle wel heel duidelijk is dat de artiesten gewoon hun usb stick inpluggen en een vooraf gemaakte mix afspelen. Hooguit af en toe de intensiteit aanpassen, als ze denken dat het leuk is. Als die gasten tijdens stevige scratch sequences gewoon met beide handen in de lucht staan, is voor mij de lol eraf.

Hardcore daarintegen, leek meer echt live te worden gedaan. Kwam binnenvallen bij Ruffneck, later nog Obsidian meegepakt, en ge-eindigd met Unexist. Die laatste valt in de categorie "subtiliteit van een pneumatische voorhamer", en zo hoort het ook bij die muziek, imo :)

Conclusie: Heb me vermaakt, en zal volgend jaar Ground Zero en Misteryland zeker overwegen, naast de grote rockfestivals als Roskilde, Sziget en LowLands.
Feesten als Defqon e.d. sla ik nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

AcidBurn schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:29:
Zaterdag avond naar Ground Zero: Nightfire geweest, te Bussloo Apeldoorn.
Woon zelf in Apeldoorn, dus lekker dichtbij huis.
Normaal gesproken ga ik naar rock festivals, voor mijn doen was dit een uitstapje naar iets nieuws.
Was er binnen een uur al achter dat hardstyle niet mijn ding is. Het klinkt wel aardig, maar ik kan er niks mee. Hardcore en Terror daarintegen bevielen me beter.

Daarnaast is er ook het feit dat het bij hardstyle wel heel duidelijk is dat de artiesten gewoon hun usb stick inpluggen en een vooraf gemaakte mix afspelen. Hooguit af en toe de intensiteit aanpassen, als ze denken dat het leuk is. Als die gasten tijdens stevige scratch sequences gewoon met beide handen in de lucht staan, is voor mij de lol eraf.

Hardcore daarintegen, leek meer echt live te worden gedaan. Kwam binnenvallen bij Ruffneck, later nog Obsidian meegepakt, en ge-eindigd met Unexist. Die laatste valt in de categorie "subtiliteit van een pneumatische voorhamer", en zo hoort het ook bij die muziek, imo :)

Conclusie: Heb me vermaakt, en zal volgend jaar Ground Zero en Misteryland zeker overwegen, naast de grote rockfestivals als Roskilde, Sziget en LowLands.
Feesten als Defqon e.d. sla ik nog even over.
Veel van de CD spelers slikken naast (mp3)cd's tegenwoordig ook een USB stick. De kunst van het draaien is je muziek op het publiek aanpassen en alles live in elkaar mixen zonder merkbare overgangen (fouten :P)
Ben je dan nog wel een artiest? sja, das de discussie. Er zijn gasten die er een enorm feest van kunnen maken (beetje plaatjes mixxen, Armin schijnt er enorm goed in te zijn) maar er zijn er ook die ERG goed in zijn om platen te maken, maar live draaien is meestal premade mix (mede om de lichtshows goed te kunnen aansturen) (denk aan deadmau5) ).

Merkte zelf 2 jaar geleden op Mysteryland dat het toch niet meer mijn ding was. Had het weekend er voor men eerste lowlands gehad. Live bandjes vind ik geweldig. Biffy Clyro bijvoorbeeld of Foo fighters, gewoon wat gasten met gitaren en een drumstel en KNALLEN.
Uurtje knallen op wat stevige bassen is nog steeds leuk, alleen niet hele dag(nacht) lang :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 16:20
TepelStreeltje schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:26:
[...]

Veel van de CD spelers slikken naast (mp3)cd's tegenwoordig ook een USB stick. De kunst van het draaien is je muziek op het publiek aanpassen en alles live in elkaar mixen zonder merkbare overgangen (fouten :P)
Ben je dan nog wel een artiest? sja, das de discussie. Er zijn gasten die er een enorm feest van kunnen maken (beetje plaatjes mixxen, Armin schijnt er enorm goed in te zijn) maar er zijn er ook die ERG goed in zijn om platen te maken, maar live draaien is meestal premade mix (mede om de lichtshows goed te kunnen aansturen) (denk aan deadmau5) ).

Merkte zelf 2 jaar geleden op Mysteryland dat het toch niet meer mijn ding was. Had het weekend er voor men eerste lowlands gehad. Live bandjes vind ik geweldig. Biffy Clyro bijvoorbeeld of Foo fighters, gewoon wat gasten met gitaren en een drumstel en KNALLEN.
Uurtje knallen op wat stevige bassen is nog steeds leuk, alleen niet hele dag(nacht) lang :)
En dan heb je nog de echte live-sets op festivals, waarbij de dj veel dingen live tijdens het nummer moet mixen.

Het verschil in de gewone set en de live set is dan vaak ook te merken, vooral in tijd. Ieder foutje hoor je bijna wel.

Toch maar weer eens een feestje meepakken binnenkort.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 19:09
" maar live draaien is meestal premade mix (mede om de lichtshows goed te kunnen aansturen) (denk aan deadmau5)"

Klopt, de grotere sets zoals bijvoorbeeld de Defcon eindact staan vooraf helemaal vast en de lichtshow is ook helemaal voorgeprogrammeerd. Maar de iets kleinere dingen worden live gedraaid en dan moet je als lichttech heel goed de vibe van de DJ snappen om er goed op in te spelen. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:35

Bas90

Addicted2bass

Eergister naar Qbase geweest, heerlijk zeg! Goeie sfeer, alleen beetje klote weer soms. Maar had er weinig van in de gaten O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Nog op de valreep een postje in 2013 (over 2014)

Gaat er nog iemand naar Noorderslag ? Wij gaan met het bestuur van het festival wat ik zelf organiseer om talentjes te spotten en de woensdag er voor naar de festival awards om de trofee voor best new festival in ontvangst te nemen (hopelijk).

Beste wensen en tot volgend jaar op een van de festivals

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03
Iemand nog een hendige parkeertip voor Pinkpop?
Gewoon de borden volgens en zien waar je uitkomt, of kan je beter ergens buitenaf parkeren (zo ja: waar)?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
pssst ^^ je zit in het verkeerde topic... je moet hier wezen >>> Het Grote Festival topic 2014!

discogs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.