www.weitjerock.com
Rock Im Park, Glastonbury en LowLands.
Meet and drink stel ik voorVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:19:
Dus ik kan tweakerts gaan tegenkomen op Pukkelpop? Lachen.
www.weitjerock.com
Verwijderd
Nog een voor de Meet & Drink op PPloewie1984 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:08:
Pukkelpop tickets in de pocketDit jaar geen RW en geen PP, wil de NIN heel erg graag zien en dat gaat er nu dus van komen ook. Happy
www.weitjerock.com
[ Voor 32% gewijzigd door frankivo op 02-04-2013 12:12 ]
Gelukkig is de verwarring met Paaspop inmiddels niet meer mogelijk.frankivo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:12:
De afkorting PP kan wat verwarrend werken in dit topic
spoiler:Pinkpop
PP.be
PP.nl
PP.schijndelkutjongûhverrektemongol
edit: meet&drink, ik ben voor!
[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 02-04-2013 14:02 ]
Verwijderd
Als ik niet alleen wil gaan, gaat zij mee op voorwaarde dat ik haar kaartje betaal. Dan boeit het haar eigenlijk geen flikker meer wat voor concert/festival het is. Voordeel is dat we deels dezelfde muzieksmaak hebben.
Dat geldt overigens niet voor shows waar ze zelf ook heen wil, die moet ze wel betalen.
Verwijderd
Misschien kun je het zusje van AcidBurn leasenVerwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:15:
Kon ik dat maar doen haha, mijn zusje en ik liggen elkaar alleen totaal niet dus lijkt me dat niet echt een goed plan haha.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
www.weitjerock.com
Verwijderd
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Normaal gezien staat het concept van Werchter me niet zo aan. Te weinig podia, te veel mensen die gaan omdat het Werchter is, ...
Ik hoop dat het wat meevalt maar aan de affiche te zien kan dat ook bijna niet anders dan een succes worden
Fortarock, beestachtige lineup voor 1 dag
Metal female voices, ook een goede lineup als je er van houdt
Maar hoe gaan we tweakers op graspop tegen komen!?
*Al zal ik redelijk goed herkenbaar zijn* Ik ben een malloot die op een gemotoriseerde bolderwagen rondscheurt met een kratradio van hertog jan erop
[ Voor 35% gewijzigd door boombes op 08-04-2013 13:08 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Grappig dat heb ik nou andersom. Op pukkelpop komt alles wat ik nog nooit gezien heb, op Werchter komt alles wat ik de afgelopen jaren al meerdere malen gezien heb, m.u.v. Blur maar dat vind ik net als Depeche Mode geen headliner waardig materiaal. Ja ze hebben goede platen maar weten mij weinig te boeien zeker als headliner.Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:04:
Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Rock Werchter omdat de affiche van Pukkelpop mij toch wat tegenvalt dit jaar. Voorgaande jaren ben ik altijd naar Pukkelpop geweest (met uitzondering van Pukkelpop 2007) en was tot nu toe altijd tevreden.
Normaal gezien staat het concept van Werchter me niet zo aan. Te weinig podia, te veel mensen die gaan omdat het Werchter is, ...
Ik hoop dat het wat meevalt maar aan de affiche te zien kan dat ook bijna niet anders dan een succes worden
Pukkelpop daarintegen, NIN nog nooit gezien, Neil Young idem en Eminem net zo goed. The XX mag van mij gestolen worden maar dan zoek ik gewoon een dance tent op.
En Werchter is de afgelopen 2 jaar zo massaal geworden terwijl ik het idee heb dat pukkelpop toch nog wat intiemer is en een trouwer publiek heeft. En vooral de onbekende en lokale talenten zijn voor mij gewoon heel erg leuk om mee te pikken
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Vorig jaar was mijn eerste, op de nieuwe locatie. Vond het een heerlijke sfeer, alleen de line-up viel wat tegen in vergelijking met de jaren ervoor.
Dit jaar gaan ze weer naar de oude locatie (kleiner, intiemer, gezelliger) en is de line-up weer wat meer zoals het was (vooral classic rock dus).
Verwijderd
Ik ben het met je eens hoor. De afgelopen jaren is dat telkens voor mij de reden geweest om voor Pukkelpop te kiezen in plaats van Werchter. Nu stond de affiche mij net echt aan en daarom ga ik dit jaar naar Werchter. We zien wel wat er van komt, als het tegenvalt, sta ik volgend jaar terug op Pukkelpoploewie1984 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:32:
[...]
Grappig dat heb ik nou andersom. Op pukkelpop komt alles wat ik nog nooit gezien heb, op Werchter komt alles wat ik de afgelopen jaren al meerdere malen gezien heb, m.u.v. Blur maar dat vind ik net als Depeche Mode geen headliner waardig materiaal. Ja ze hebben goede platen maar weten mij weinig te boeien zeker als headliner.
Pukkelpop daarintegen, NIN nog nooit gezien, Neil Young idem en Eminem net zo goed. The XX mag van mij gestolen worden maar dan zoek ik gewoon een dance tent op.
En Werchter is de afgelopen 2 jaar zo massaal geworden terwijl ik het idee heb dat pukkelpop toch nog wat intiemer is en een trouwer publiek heeft. En vooral de onbekende en lokale talenten zijn voor mij gewoon heel erg leuk om mee te pikken
BalenVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:46:
Nou, pukkelpop gaat voor mij officieel niet doorIedereen heeft afgezegd..
Wankers..
Verwijderd
Misschien zijn er wel leuke Tweakerts in dit topic met wie je mee kan gaan? Of andere mensen op het wijde web die met hetzelfde probleem zitten. Schuim eens een paar fora af op zoek naar andere mensen met wie je mee zou kunnen gaan?Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:46:
Nou, pukkelpop gaat voor mij officieel niet doorIedereen heeft afgezegd..
Wankers..
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 09:42 ]
Maat van me vind Rammstein geweldig, ik vind het wel leuk maar veel te theatraal. Ik ga gewoon helemaal los bij Hatebreed, om dan rustig uit te hijgen bij Rammstein
Over 2 weken naar Rock im Park, oa voor Paramore, Jake Bugg, Simple Plan en Prodigy.
Komt nog veel meer spul dat ik interessant vind, maar heb Paramore, Jake Bugg en Simple Plan nog nooit gezien. Prodigy heb ik al zeker 5x gezien, maar verveelt nooit.
En dan 2,5 week later naar Engeland voor het grootste en beste festival ter wereld: Glastonbury
En daarna is bij mij ook al het geld op

Gelukkig is er nog genoeg leuks te zien. En nog steeds hoop op Weezer, Gallows, Fucked up en Five Iron Frenzy
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die laatste hebben dat imo wel verdiend, hebben een behoorlijk afwisselend repertoire.
Ik ben absoluut geen hiphop/rap fan, maar zelfs ik kan sommige nummers wel waarderen. Zeker de laatste, samen met Yellowclaw (Thunder), terwijl ik Yellowclaw's vorige nr (Krokobil) echt afschuwelijk vond.
Je zult mij ook absoluut niet in het publiek tegenkomen als die 2 acts spelen, maar het non-muziek noemen gaat me iets te ver. Bij die term denk ik eerder aan acts als BrokenCYDE en zelfs die hebben al eens op LL gestaan
www.weitjerock.com
Volbeat kijk ik ook naar uit en Rammstein is ook al weer 5 jaar geleden dat ik die voor het laatst gezien heb.
Ga maandag weg, heb een beurs in Munchen en donderdagavond richting Rock am Ring, dus moet vandaag alles verzamelen
Het weer zat dus, zoals wel te merken was, voor het eerst in 10 jaar niet mee. Maar ondanks dat zeker goed vermaakt. Om 14:30 was de eerste €50,- 'verzopen' dus de zin zat er goed in. Het werd rond die tijd ook wat drukker dus waren wij niet -bijna- moeder ziel alleen.
Feest verliep verder echt prettig, werd lekker gedraaid en de sfeer was wel oké. Het zou dit jaar de 10e editie zijn van Free Your Mind, op de Facebook en in filmpjes op YouTube werd een dikke eindshow aangekondigd. Helaas is daar niets van terecht gekomen. De bovenbuurman van mijn vriend maakt voor Free Your Mind de aftermovie en die had een draaiboek ontvangen van de gehele dag. Daarop was te lezen dat die eindshow wel wat moois moest beloven. Hij vertelde dat er een stroomstoring was geweest op de mainstage, 30 minuten voor het einde. Daardoor werkte een aantal lampen niet op de mainstage, wat ook terug te zien. Daardoor kon de eindshow niet in zijn volledigheid doorgaan. Ze hebben wel een aantal onderdelen uitgevoerd, maar dat was echt niet om aan te zien. Het kwam ook over als een flop.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Wij kwamen eigenlijk alleen voor 3 bands: Volbeat, Hatebreed en Rammstein.
Ikzelf voornamelijk voor Hatebreed, waar het weer lekker los ging in de pit. Ook al waren die kuilen echt kut, en liep het volk vaak teveel te drukken ipv te moshen.
Volbeat draaide een beetje op de auto-pilot had ik het idee. Heb ze weleens fanatieker zien spelen.
Volgende week herkansing op Rock im Park.
Rammstein, lang geleden dat ik die gezien heb. Rock Werchter 2005 om precies te zijn
Dat is geen concert meer, dat is een theater voorstelling. De muziek is een kapstok geworden voor de show ipv andersom. Ze doen hun kunstje perfect, en de oude nummers klonken geweldig. Maar die enorme show er omheen hoeft voor mij absoluut niet.
Dus nu uitbrakken en beginnen met spullen bij elkaar zoeken.
Donderdag avond richting Nuremberg, voor Rock im Park
Rammstein is idd een show, en wat dat betreft een geweldige show, daarnaast valt er eigenlijk weinig op de muziek aan te merken, laatste keer was voor mij echter 10 jaar geleden in de HMH
Maar eerlijk gezegd heeft elk Duits festival voor mij al 1 heel groot nadeel: De taal.
Ik ben nog liever in een land wiens taal ik totaal niet spreek, dan dat ik Duits moet praten.
Dan heb ik tenminste een excuus om Engels te praten, wat ik bijna beter spreek en versta dan NL
Verwijderd
Het is dus geen heel groot festival maar er staan wel enkele leuke namen
Verwijderd
Met zn 3en is dat geen enkel probleem, om de 3/4u wisselen dan ben je er in 12 uur.
De terugweg is een ander verhaal, dan ben je zo naar de klote dat je er wat meer tijd voor uit mag trekken.
Zelfde geintje staat me morgen ook te wachten: ga naar Rock im Park met m'n zusje, maar ze heeft nog geen rijbewijs. Dus mag ik 6 uur heen en maandag 6 uur terug rijden. Heb genoeg ervaring met lange ritten (Roskilde, Download) en werk als koerier, dus dat overleef ik wel
Ben benieuwd hoe Bang Your Head gaat worden, voor mij de eerste keer. Schijnt een gezellig festival te zijn (en mooie omgeving).
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Je kan vliegen, heb ik afgelopen jaar ook gedaan. Vanaf het vliegveld in Boedapest rijden er pendelbussen van en naar het festival terrein. Maar ik denk dat met de auto gaan een stuk leuker is, kan je onderweg nog her en der stoppen, lekker rustig aan.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:08:
Sziget, daar moet ik ook nog eens geraken. Hoe is dat praktisch geregeld? Je pakt het vliegtuig tot Boedapest en gaat vandaar met de bus / taxi?
Let wel op! Er staat 7 dagen op je ticket, maar de dag 1 op je ticket is dag -2 in Sziget dage. Beetje vaag en verwarrend, maar daar vergisten ik en mijn vriendin zich ook in. Wij kwam op dag -3 aan ofzo dus we moest nog voor 3 extra dagen toegang betalen tot het kampeerterrein.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Is prima te doen. :-)
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Tussen 10 en 12 opstaan
Tussen 12 en 13 ontbijten
Tussen 13 en 15 zwemmen en/of van spa/sauna etc. gebruik maken.
Tussen 15 en 4/5 naar festival
Vervoer allemaal met taxi's. Qua kosten (incl. alle eten/drinken) kom je dan rond de 1000 / 1200 euro uit (voor 8 nachten). De maandag nasluitend weer terug vliegen. Niet om de bralaap uit te hangen, maar op die camping ga ik het geen week volhouden.
Voor mij de eerste keer RW de volle 4 dagen, wat is nu een beetje de meest relaxte camping?
Weet dat ze over het algemeen in het verlengde of aan de koopstraat buiten het festivalterrein liggen, maar verder no clue whatsoever.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Vorig jaar hadden ze nog een drietal grote campings en een aantal kleine campings. Dit jaar wilde ze echter één grote camping maken doordat er een deel van het bos weggehaald zou worden. Geen idee of dat gelukt is overigens en of dat het definitieve plan is.Rubman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:27:
Ga dit jaar naar zowel Rockwerchter en Lowlands (daarnaast ook nog editors in ziggodome waardoor ik ze lekker 3 keer ga zien, maar dat terzijde)
Voor mij de eerste keer RW de volle 4 dagen, wat is nu een beetje de meest relaxte camping?
Weet dat ze over het algemeen in het verlengde of aan de koopstraat buiten het festivalterrein liggen, maar verder no clue whatsoever.
Maar zover ik kan lezen op deze site zijn er in ieder geval weer 3 grote campings (A2, A3, A4) voor de XL Camping tickets en bestaan er ook dit jaar weer B en C campings. Maar nog geen plattegrond gevonden.
Als je op woensdagavond/middag daarnaartoe gaat ben je misschien 45 eu p.p kwijt (kan je zelf even uitrekenen op de site) maar lig je wel relax. (Mits je persé op een festival camping wilt liggen).
Mocht zo iets gebeuren koop ik daar ter plekke een dagkaart.frankivo schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:24:
Paar jaar geleden kregen we Prince op dag0 van Sziget
Ach festivalcamping heeft toch wel zijn charme vind ik.loewie1984 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:46:
Daarnaast kan je er natuurlijk ook nog voor kiezen om een echte camping te pakken zoals Camping Klokkeberg, is wel wat verder weg, maar er gaat voor 2 of 3 eu een pendelbus. De camping heeft een eigen kantine en frietkot met in de ochtend verse broodjes en als je 's avonds terugkomt kun je je prima douchen! Geen hond die dan staat te wachten terwijl in de ochtend vanaf half 8 een wachtrij aaneengesloten tot 1 uur staat.
Als je op woensdagavond/middag daarnaartoe gaat ben je misschien 45 eu p.p kwijt (kan je zelf even uitrekenen op de site) maar lig je wel relax. (Mits je persé op een festival camping wilt liggen).
En de rijen voor de douche ben ik met Pinkpop en Lowlands ook wel gewend en heeft ook wel iets.
Je kan op de festivalcampings toch ook gewoon in de avond douchen? of zijn die echt alleen in de ochtend open? Kon me herinneren dat met Pinkpop (was alweer 2008) de douches in de avond ook open waren, maar kan het mis hebben natuurlijk.
Eerste jaar ben ik met de Sziget Express (Partytrein) gegaan. Je komt dan aan op het centraal station en vanaf daar kun je gemakkelijk met het openbaar vervoer naar het eiland. Vorig jaar zijn we op ons eigen houtje met de trein die kant op gegaan en dit jaar ga ik met het vliegtuig. We vliegen naar Debrecen en pakken daar de trein naar Budapest, omdat dat toch al gauw een paar tientjes scheelt op het vliegticket. Dat kun je dan weer uitgeven aan goedkoop eten en bierVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:08:
Sziget, daar moet ik ook nog eens geraken. Hoe is dat praktisch geregeld? Je pakt het vliegtuig tot Boedapest en gaat vandaar met de bus / taxi?
Als ik het goed begrijp gaan de campings vroeger open dan de aangekondigde tijd van 12 uur, omwille van de drukte?
Wat is de kans dat we nog op Camping B kunnen als we om 10 uur aankomen (met de wagen, dus parkeren op parking Mondo Verde neem ik aan?)
Meestal was kwam ik rond half 10 aan op de parkeerplaats.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Hoeveel mensen?Tharulerz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:31:
Ga dit jaar voor het eerst naar PinkPop, maar zijn nog beetje onduidelijikheden over camping:
Als ik het goed begrijp gaan de campings vroeger open dan de aangekondigde tijd van 12 uur, omwille van de drukte?
Wat is de kans dat we nog op Camping B kunnen als we om 10 uur aankomen (met de wagen, dus parkeren op parking Mondo Verde neem ik aan?)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wachten voor de douche? dat doe ik al jaren niet meer op festivals. Ga echt geen uur wachten om een bak lauw/koud water over me heen te kunnen gooien.Rubman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:47:
[...]
Ach festivalcamping heeft toch wel zijn charme vind ik.
En de rijen voor de douche ben ik met Pinkpop en Lowlands ook wel gewend en heeft ook wel iets.
Je kan op de festivalcampings toch ook gewoon in de avond douchen? of zijn die echt alleen in de ochtend open? Kon me herinneren dat met Pinkpop (was alweer 2008) de douches in de avond ook open waren, maar kan het mis hebben natuurlijk.
Gewoon in mn onderbroek een stukje voor mn tent staan, grote fles water boven mn kop leeggooien, afdrogen en schone kleren aan, chemische douche en klaar. Enige uitzondering is als er nagenoeg geen rij voor de douches staan, en ik er niet ver voor hoef te lopen.
Zusje doet inmiddels hetzelfde geintje, al trekt zij dan gewoon ff dr bikini aan ipv dr ondergoed
Als je festivals als Roskilde (warme douche 2,50 en heren/dames apart, koude douche gratis en compleet gemengd) en Sziget gehad hebt (waar ze snachts om 3u nog met 30 man in de rij staan), dan boeit het je allemaal geen klote meer.
En gezien ik het type persoon ben dat meestal in de moshpit te vinden is, heeft douchen zoieso al weinig nut meer.
Moet trouwens zeggen dat Rock im Park me stukken beter bevallen is dan Rock am Ring 4 jaar geleden.
Hebben helaas allebei hetzelfde grote probleem: Die duitse klote taal!
Zoals vrienden van mij altijd roepen "Festivals horen te stinken"AcidBurn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:16:
[...]
Wachten voor de douche? dat doe ik al jaren niet meer op festivals. Ga echt geen uur wachten om een bak lauw/koud water over me heen te kunnen gooien.
Nou ga ik wel graag douchen, maar dat deed ik tijdens Sziget altijd bij het zwembad op het andere eiland
Dit jaar sla ik weer eens over. Vaste reismaatje gaat niet (huis gekocht) en ik heb het budget eindelijk ook niet na mijn eigen verhuizing.
sudo apt-get rekt
Lowlands altijd naar de Sauna toch?AcidBurn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:16:
[...]
Wachten voor de douche? dat doe ik al jaren niet meer op festivals. Ga echt geen uur wachten om een bak lauw/koud water over me heen te kunnen gooien.
Gewoon in mn onderbroek een stukje voor mn tent staan, grote fles water boven mn kop leeggooien, afdrogen en schone kleren aan, chemische douche en klaar. Enige uitzondering is als er nagenoeg geen rij voor de douches staan, en ik er niet ver voor hoef te lopen.
Zusje doet inmiddels hetzelfde geintje, al trekt zij dan gewoon ff dr bikini aan ipv dr ondergoed
Als je festivals als Roskilde (warme douche 2,50 en heren/dames apart, koude douche gratis en compleet gemengd) en Sziget gehad hebt (waar ze snachts om 3u nog met 30 man in de rij staan), dan boeit het je allemaal geen klote meer.
En gezien ik het type persoon ben dat meestal in de moshpit te vinden is, heeft douchen zoieso al weinig nut meer.
Moet trouwens zeggen dat Rock im Park me stukken beter bevallen is dan Rock am Ring 4 jaar geleden.
Hebben helaas allebei hetzelfde grote probleem: Die duitse klote taal!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
http://www.treinkaartkorting.nl/
Vanuit Rotterdam scheelt het al wat dus mensen die van verder komen hebben er misschien wat aan!

En dan volgende week een weekend Defqon 1.
Dan in juli naar Electronic Family, welke een heerlijke Trance line-up heeft.
In Augustus staat dan netzoals vorig jaar Dance Valley weer op de agenda. Kijk ik echt super naar uit is vorig jaar super goed bevallen.
En we sluiten het fesitvalseizoen af met Q-Base.

Eigenlijk was het de bedoeling dat ik met een goede maat naar Sziget zouden gaan, maar die moest afhaken, omdat die te weinig geld had...

Gewoon tot maandag op de camping toch?Sempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:41:
Mensen die van verder komen, zullen waarschijnlijk in Landgraaf of omgeving overnachten omdat ze niet meer thuis komen na het laatste optreden (Utrecht is op zondag het maximaal haalbare als je tot het eind blijft). In dit geval is het voordeliger om 2x niet uit te checken (20 euro boete) dan 2 dagkaarten te kopen.
Anyway... Werchter schiet ook al aardig op

Ah.. Tuurlijk. Die optie had ik nog niet aan gedachtSempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:45:
Camping is enkel voor weekend-kaarten en aangezien ik enkel op zondag kan, dus maar een budget hotel geboekt.

Campings gaan meestal al rond 9 uur open, zoniet eerder. Ik werk er, dus ik weet het.Tharulerz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:31:
Ga dit jaar voor het eerst naar PinkPop, maar zijn nog beetje onduidelijikheden over camping:
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Naked Song Festival
Eurosjopper Festival
Rock Werchter
Solar Weekend
Mysteryland
Misschien nog een sneakerz feestje of lakedanceje om t af te leren tussendoor
¯\_(ツ)_/¯
10 euro volstaat wel.
Groeten,
Harm
Wat een helden!!!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
PP weekend kaarten zijn nog gewoon te krijgen, en zo moeilijk zal het niet zijn om onze LL kaarten kwijt te raken.
Ik zou sowieso naar Pukkelpop toe gaan, maargoed, ik trek dat multiculti en politieke gedoe van lowlands niet.
Toppers voor mij waren, Masters of Reality, QOTSA, Triggerfinger, C2C, Green Day, Blaudzun, The Opposites, Graveyard.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Bij Lowlands hebben ze nog nooit naar id gevraagd voor kaartje, ook niet met die korting voor studenten.
Alleen als ze twijfelden of je 16+ was ivm drank.
Enige festival dat ik ken, waar ze daar serieus op controleren is Glastonbury, maar daar staat ook echt je pasfoto op je toegangskaartje (die heb je vooraf al moeten uploaden bij registratie).
zie de faq: http://www.pukkelpop.be/nl/info/faqPukkelpoptickets staan op naam en zijn niet overdraagbaar. Dit bekent dat je ze niet kan doorverkopen of doorgeven aan iemand anders.
Identiteitscontrole aan de ingang is mogelijk en de toegang tot het festival kan je worden geweigerd.
Maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden met betrekking tot reageren op sites als marktplaats.
en
http://www.festivalinfo.n...kkelpop_2013_uitverkocht/
Dus volgens mij kun je ze binnenkort omruilen, als je dat zou willen
Vorig jaar ben ik de Jacuzzi in gedoken bij de Lowlab, dat was ook niet verkeerd, zeker met die hitte daar
Op Lowlands ben ik altijd erg vroeg wakker dus ik ben meestal wel op tijd voor de douche (soms zelfs als eerste) en dan ga ik wel, als er een rij staat.. Ach, op Graspop douchte niemand zich, nog steeds medelijden met de mede treinreizigers

Ik heb enkele jaren geleden eens een kaart via Ebay verkocht van een vriendin aan een Iers meisje. Ik had er een heel schip documenten bij gedaan. van alletwee een kopie van het id/paspoort en een brief dat mijn vriendin hem aan het ierse meisje had verkocht met handtekening etc.
Na het festival heb ik vernomen dat ze zonder problemen is binnengeraakt.
Wat is ook heb meegemaakt is, dat een vriend van mij per ongeluk een e-ticket van het jaar ervoor had uitgeprint.
Hij moest zich dan even zich melden bij de ticket probleem kantoortje en na controle van rekening nr en id kreeg hij gewoon een bandje.
Ze doen op papier (website mail etc) zeer moeilijk maar in de praktijk niet.
Heb al zin in mijn elfde tochtje op rij naar PP
www.weitjerock.com
By each crime and every kindness, we birth our future
Gaan er met een groep van 8 man heen dus sowieso partytent mee en alle tenten er omheen opzetten.
Zijn er nog tips voor verzamelplaatsen vlakbij campings van RW? Gaan zeer waarschijnlijk niet in colonne rijden en willen natuurlijk niet dat de camping vol zit voordat iedereen aanwezig is. Dus lekker ergens verzamelen en met zijn allen het terrein op om een plaatsje te vinden.
Op welke dag ga je? Woensdag? Dan kun je afspreken in Haacht, het dorpje voor de weg naar het terrein.Rubman schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:46:
Hier begint RockWerchter toch ook echt te jeuken.
Gaan er met een groep van 8 man heen dus sowieso partytent mee en alle tenten er omheen opzetten.
Zijn er nog tips voor verzamelplaatsen vlakbij campings van RW? Gaan zeer waarschijnlijk niet in colonne rijden en willen natuurlijk niet dat de camping vol zit voordat iedereen aanwezig is. Dus lekker ergens verzamelen en met zijn allen het terrein op om een plaatsje te vinden.
Maar afspreken op de camping is ook geen probleem toch? Gewoon wachten totdat iedereen er is en dan een plekje pakken. Mochten er mensen laat zijn, dan heb je in ieder geval al een goede plek. Je kan altijd wat ruimte vrijlaten voor dat ene tentje
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
www.weitjerock.com

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
- MAJOR LAZER!
- Green Day
- The Bloody Beetroots
- Kings of Leon
- Django Django
- Volbeat (muziek werd gelukkig tegen het einde aan goed gecorrigeerd, afstelling aan het begin was niet denderend)
- Ramstein (eigenlijk meer theater dan muziek, maar wel erg vermakelijk)
- Band of Horses
- Of Monsters and Men
- Het afsluitende feest van Dimitri Vegas/Like Mike
Wat mij tegenviel:
- 30 Seconds to Mars: Wat is Jared Leto toch een belabberd slechte zanger.
- KluB C: Mooi dat de tent groter is geworden, maar de bas was echt veel te hard. Het schoot zijn doel ver voorbij.
- C2C:

Het weer was overigens prachtig. Begin was het een beetje modderen maar na vrijdag was dat voor een groot deel voorbij en heerlijk weer gehad. Major Lazer was overigens prachtig om te zien. Echt een zee aan mensen binnen in de tent, buiten de tent en nog eens een hele sloot mensen aan de zijkant van de tent bij het scherm. Je vraagt je af waarom de organisatie niet Major Lazer als afsluiter op de main heeft gezet op vrijdag of zaterdagavond (ala Netsky op donderdag en Justice/DeadMau5 vorig jaar) want dat had prima gekund.
De sfeer lijkt me goed, ondanks dat het nu wel heel erg massaal begint te worden en nu ook weer met die Klub C erbij, het terrein is groot genoeg voor 80.000 man, maar je kan je afvragen of het nog verantwoord is om dat nog groter aan te pakken (alhoewel dat op Glastonburry ook niet echt een probleem schijnt te zijn)
De bands die je noemt als positief had me ook leuk geleken om mee te maken, maargoed, ik vond de headliners niet om naar huis te schrijven. Green Day is over hun top heen, en in 2010 al gezien op RW, Rammstein al gezien op FortaRockXL 2013, Editors ga ik al naar toe in de ziggo dome en Blur (hoe waren die vond je?) vind ik niet headliner waardig.
Qua bezoekersaantallen kan het net aan. Op donderdag was het prima te doen. Op zaterdag was het wel andere koek omdat veel mensen dagkaarten gekocht hadden voor Rammstein. Toen was het erg druk en zaten er wat fouten in het programma. Als je dan enkel Major Lazer of Rudemental op de Klub C hebt en niemand op de Barn of Main, dan wordt het een zooitje. Hopelijk leert de crew hiervan.
Green Day was nog best ok. Vast niet zo goed/vet als in de jaren daarvoor maar gezien de recente problemen/opname van Billy-Joel vind ik dat ze het er vrij aardig vanaf gebracht hebben. Kings of Leon idem. Degelijk optreden en had veel erger gekund als je de verhalen hoort dat ze zwaar beneveld op het podium staan. Rammstein en Editors waren al recent op RW geweest. Volgend jaar mag de organisatie inderdaad wel weer eens groot uitpakken.
Klub C had idd wat moeite met het geluid, maar vond C2C juist wel goed; Misschien helpt het dat ik samen met een vriend was die in dezelfde scene zit en ook optreed en daardoor weet en verteld hoe verdomd moeilijk het is om zo samen te draaien ook als het geregisseerd is. Denk niet dat het van te voren opgenomen en gewoonweg afgespeeld is. Gehoorbeschadiging viel erg mee hoor, ook als je binnen stond (mijn oren doen het nog)
Major Lazer: Was wel echt de verrassing voor mij, helemaal uit je plaat gaan en de hele tent die springt en gek doet.
Green Day: Ze worden wat ouder, maar blijven toch goed en soort van jeugdsentiment denk ik. Ze zetten in ieder geval nog wel een leuke show neer zeker als je de recente problemen van Billy-Joel meeneemt.
Kings of Leon: Echt belabberd optreden (dat die een goede review hebben gekregen) en ben er maar weggelopen, tussen elk nummer een pauze van en halve minuut tot een minuut. Nul interactie met het publiek en gewoon eerder stoppen, duidelijk ruzie in de groep/bezopen op het podium en gewoon maar spelen voor het geld en weer oprotten.
Blur: Zeker leuk om eens te zien, maar zijn stem vond ik vrij slecht klinken, hoewel het naarmate het optreden vorderde steeds beter werd en bij Song #2 prima was eigenlijk.
Rammstein: Niet helemaal mijn muziek, maar de show was wel fantastisch.
Volbeat: Vond ik echt verrassend goed, zeker nadat ze na een nummer of 2 het geluid wat beter op orde hadden.
Django Django: Hier merkte je duidelijk slechte afstelling van het geluid in KlubC want ze waren moeilijk te verstaan. Beetje te rustig begonnen en je kon niet echt snel uit je dak gaan, maar na 2 nummer leek het tempo wat omhoog te gaan en heb ik erg genoten.
Passenger: Eindelijk iemand die wat zei tegen het debiele klapvee wat bij elk nummer (of zomaar uit het niets) moet gaan staan klappen en hee-hoo

Editors: Blijf ik persoonlijk gewoon erg goed vinden (ga er dan ook nog een keer heen op Lowlands en in de Ziggo Dome) en zijn toch min of meer gelinkt aan Rockwerchter. Stond helemaal vooraan in de Pit en heb prima genoten. Vuurwerk was best overbodig en strookte niet met de muziek, maar vraag me af of dat ook niet gedeeltelijk van Werchter zelf was net als het afsluitende vuurwerk. Het was een wat nerveuzer optreden dan vorig jaar, dat wel.
Biffy Clyro: Wou mijn vriendin echt heen en viel me zeker niet tegen, goed bij stem en gewoon lekker gespeeld.
De sfeer was verder helemaal prima, geen gezeik gezien of gehoord. Zaterdag was het wel erg druk door de vele dagjesmensen voor Rammstein gok ik. Wat ik ook erg frappant vond was dat ze niet meer zeilen opende bij de tenten toen de temperatuur omhoog schoot, hierdoor was het soms niet meer te houden in de tent en heb zelf iemand tegen de vlakte zien gaan van de hitte, werd gelukkig snel door vrienden naar buiten gedragen en iedereen ging snel aan de kant dus wat dat betreft weer een goed beeld van de sfeer en de gemoedelijkheid van iedereen.
Veel drukker moet het echter niet worden, want het terrein zit wel aan de max van wat het aan kan zeker als er dan soms (grote) optredens in bijvoorbeeld KlubC of de Barn zijn en verder nergens anders waardoor alles daarheen stroomt.
Hetgeen wat ik gezien heb was tijdens Django Django (erg warm in de tent) dat er opeens schuin achter ons iemand tegen de vlakte ging. Direct een ruime kring omheen gemaakt en een vrije doorgang gecreëerd naar de dichtstbijzijnde uitgang, heb zelf nog een paar mensen die het niet doorhadden opzij geschoven. Toen degene die neerging langs gedragen werd leek hij wel weer bij; ogen open en bewegend en duidelijk snel ademend.Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:47:
Het schijnt dat er één jongen onwel geworden was. Had een hartstilstand gekregen in de KluB C, dus mogelijk was dat die jongen. Aldus de Belgische radio.
Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.
Ontzettend veel zin in. Nadeel is echter wel dat ik dinsdag al weer om half 6 op moet staan..
En dat vind ik nou leuk aan RW, zo ook de kinderbadjes etc. moet je eens op Pinkpop proberen... Kunnen ze in Landgraaf nog wat van leren. Maarja met Smeets aan het roer duurt het geen 5 jaar meer...Rubman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.
Dit topic is gesloten.