Het Grote Festival topic 2013! Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.504 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
Ik ook

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan tweakerts gaan tegenkomen op Pukkelpop? Lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Mijn keuze is inmiddels bepaald:
Rock Im Park, Glastonbury en LowLands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:19:
Dus ik kan tweakerts gaan tegenkomen op Pukkelpop? Lachen.
Meet and drink stel ik voor

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:45:
[...]

Meet and drink stel ik voor
Daar kan ik mij wel in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bangface Weekender, Awakenings Festival, Mysteryland (beetje een gewoonte) , Edit festival en vast nog veel meer leuke dingetjes ;) = me present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Pukkelpop tickets in de pocket :) Dit jaar geen RW en geen PP, wil de NIN heel erg graag zien en dat gaat er nu dus van komen ook. Happy :D

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er nog Tweakers naar Paaspop?
Lijkt me best koud :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ben er gisteren geweest, had 2 vrijkaartjes gewonnen en het was focking koud kan ik je vertellen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
loewie1984 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:08:
Pukkelpop tickets in de pocket :) Dit jaar geen RW en geen PP, wil de NIN heel erg graag zien en dat gaat er nu dus van komen ook. Happy :D
Nog een voor de Meet & Drink op PP

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
De afkorting PP kan wat verwarrend werken in dit topic :P

spoiler:
Pinkpop

[ Voor 32% gewijzigd door frankivo op 02-04-2013 12:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
frankivo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:12:
De afkorting PP kan wat verwarrend werken in dit topic :P

spoiler:
Pinkpop
Gelukkig is de verwarring met Paaspop inmiddels niet meer mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja ik stel de volgende afkortingen voor:
PP.be
PP.nl
PP.schijndelkutjongûhverrektemongol :)

edit: meet&drink, ik ben voor! 8)

[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 02-04-2013 14:02 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme, waarschijnlijk geen festival voor mij dit jaar.. Niemand wil / kan mee en ik ga neit alleen heen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Dat probleem heb ik af en toe ook, maar mijn zusje heeft daar een hele simpele oplossing voor:
Als ik niet alleen wil gaan, gaat zij mee op voorwaarde dat ik haar kaartje betaal. Dan boeit het haar eigenlijk geen flikker meer wat voor concert/festival het is. Voordeel is dat we deels dezelfde muzieksmaak hebben.

Dat geldt overigens niet voor shows waar ze zelf ook heen wil, die moet ze wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon ik dat maar doen haha, mijn zusje en ik liggen elkaar alleen totaal niet dus lijkt me dat niet echt een goed plan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:15:
Kon ik dat maar doen haha, mijn zusje en ik liggen elkaar alleen totaal niet dus lijkt me dat niet echt een goed plan haha.
Misschien kun je het zusje van AcidBurn leasen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

Snippertje

Light up your life

Ga mijn lijstje ook aanvullen met Dekmantel op 23 en 24 augustus. Gelukkig kaartjes kunnen bemachtigen, gaat tegenwoordig echt bizar snel die voorverkoop.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Met het risico dat het als spam wordt gezien, ik organiseer ook zelf een festival. Tweakers krijgen van mij korting. Zie mijn homepage

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamfields hiero, Graspop natuurlijk! Fortarock XL, misschien dagje Pinkpop voor KOL and 30 sec. to mars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19

Player1S

Probably out in the dark

leuk interview met Eric van Eerdenburg link

Heel belangrijk, er komt hardere muziek dit jaar *O*

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Rock Werchter omdat de affiche van Pukkelpop mij toch wat tegenvalt dit jaar. Voorgaande jaren ben ik altijd naar Pukkelpop geweest (met uitzondering van Pukkelpop 2007) en was tot nu toe altijd tevreden.

Normaal gezien staat het concept van Werchter me niet zo aan. Te weinig podia, te veel mensen die gaan omdat het Werchter is, ...

Ik hoop dat het wat meevalt maar aan de affiche te zien kan dat ook bijna niet anders dan een succes worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:07
Graspop, zoals de afgelopen 9 jaar ;)
Fortarock, beestachtige lineup voor 1 dag
Metal female voices, ook een goede lineup als je er van houdt :)

Maar hoe gaan we tweakers op graspop tegen komen!?

*Al zal ik redelijk goed herkenbaar zijn* Ik ben een malloot die op een gemotoriseerde bolderwagen rondscheurt met een kratradio van hertog jan erop :). Of manamana zit te roepen met 2 handpoppen midden op het pad :P

[ Voor 35% gewijzigd door boombes op 08-04-2013 13:08 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:04:
Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Rock Werchter omdat de affiche van Pukkelpop mij toch wat tegenvalt dit jaar. Voorgaande jaren ben ik altijd naar Pukkelpop geweest (met uitzondering van Pukkelpop 2007) en was tot nu toe altijd tevreden.

Normaal gezien staat het concept van Werchter me niet zo aan. Te weinig podia, te veel mensen die gaan omdat het Werchter is, ...

Ik hoop dat het wat meevalt maar aan de affiche te zien kan dat ook bijna niet anders dan een succes worden :)
Grappig dat heb ik nou andersom. Op pukkelpop komt alles wat ik nog nooit gezien heb, op Werchter komt alles wat ik de afgelopen jaren al meerdere malen gezien heb, m.u.v. Blur maar dat vind ik net als Depeche Mode geen headliner waardig materiaal. Ja ze hebben goede platen maar weten mij weinig te boeien zeker als headliner.

Pukkelpop daarintegen, NIN nog nooit gezien, Neil Young idem en Eminem net zo goed. The XX mag van mij gestolen worden maar dan zoek ik gewoon een dance tent op.

En Werchter is de afgelopen 2 jaar zo massaal geworden terwijl ik het idee heb dat pukkelpop toch nog wat intiemer is en een trouwer publiek heeft. En vooral de onbekende en lokale talenten zijn voor mij gewoon heel erg leuk om mee te pikken :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Pukkelpop ftw! Als ik de line-up van vorig jaar bekijk, dan wou ik dat ik Marty McFly was. Dit jaar staan er ook al wat leuke dingen tussen. Het mooie is dat Pukkelpop meer heavy artiesten programmeert dan Werchter. Wat mij betreft mogen ze dat hele "Rock" uit de naam laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:52

Wom

Verder dan Vestrock (wat voor mij op fietsafstand is) kom ik eigenlijk niet. Alhoewel Defqon of Decibel me ook nog wel trekt, zie ik mezelf daar dit jaar niet geraken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Zijn er tweakers die naar Bospop (Weert) gaan?
Vorig jaar was mijn eerste, op de nieuwe locatie. Vond het een heerlijke sfeer, alleen de line-up viel wat tegen in vergelijking met de jaren ervoor.

Dit jaar gaan ze weer naar de oude locatie (kleiner, intiemer, gezelliger) en is de line-up weer wat meer zoals het was (vooral classic rock dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, pukkelpop gaat voor mij officieel niet door :( Iedereen heeft afgezegd..

Wankers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:32:
[...]

Grappig dat heb ik nou andersom. Op pukkelpop komt alles wat ik nog nooit gezien heb, op Werchter komt alles wat ik de afgelopen jaren al meerdere malen gezien heb, m.u.v. Blur maar dat vind ik net als Depeche Mode geen headliner waardig materiaal. Ja ze hebben goede platen maar weten mij weinig te boeien zeker als headliner.

Pukkelpop daarintegen, NIN nog nooit gezien, Neil Young idem en Eminem net zo goed. The XX mag van mij gestolen worden maar dan zoek ik gewoon een dance tent op.

En Werchter is de afgelopen 2 jaar zo massaal geworden terwijl ik het idee heb dat pukkelpop toch nog wat intiemer is en een trouwer publiek heeft. En vooral de onbekende en lokale talenten zijn voor mij gewoon heel erg leuk om mee te pikken :)
Ik ben het met je eens hoor. De afgelopen jaren is dat telkens voor mij de reden geweest om voor Pukkelpop te kiezen in plaats van Werchter. Nu stond de affiche mij net echt aan en daarom ga ik dit jaar naar Werchter. We zien wel wat er van komt, als het tegenvalt, sta ik volgend jaar terug op Pukkelpop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:46:

Wankers..
Balen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:46:

Wankers..
Misschien zijn er wel leuke Tweakerts in dit topic met wie je mee kan gaan? Of andere mensen op het wijde web die met hetzelfde probleem zitten. Schuim eens een paar fora af op zoek naar andere mensen met wie je mee zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net terug van Chateau Techno, kon er gratis heen want omdat ze te weinig kaarten verkocht hadden kon je per kaartje 2 personen meenemen, vriend van me vroeg of ik mee wilde. Het was leuk, vooral begin middag, toen scheen de zon nog. 'S avonds (21u) begon het te regenen helaas, ben ook wat eerder weggegaan (half 11 i.p.v. 11 uur). Was wel zeer vermakelijk, zeker omdat het "gratis" was (natuurlijk wel weer veel te veel uitgegeven ter plekke :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik was (ook) van plan te gaan, had alleen overdag dat OpCyberpaint en was redelijk op. Nog rondgekeken voor kaartjes voor Edit Festival in Haarlem (omdat het vorig jaar zo TOP was) maar (gelukkig?) begon het keihard te regenen en hoefde ik de deur niet uit. Nu maar op naar AwakeFest. En ja ook al is het gratis, je maakt nog zóveel geld op. Part of the 'job' he.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Als het weer het toelaat, volgende week naar Fortarock XL, voor Rammstein, Hatebreed en Volbeat.
Maat van me vind Rammstein geweldig, ik vind het wel leuk maar veel te theatraal. Ik ga gewoon helemaal los bij Hatebreed, om dan rustig uit te hijgen bij Rammstein ;)

Over 2 weken naar Rock im Park, oa voor Paramore, Jake Bugg, Simple Plan en Prodigy.
Komt nog veel meer spul dat ik interessant vind, maar heb Paramore, Jake Bugg en Simple Plan nog nooit gezien. Prodigy heb ik al zeker 5x gezien, maar verveelt nooit.

En dan 2,5 week later naar Engeland voor het grootste en beste festival ter wereld: Glastonbury :)

En daarna is bij mij ook al het geld op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:19

Player1S

Probably out in the dark

Na een hele reeks goede namen voor Lowlands maken ze afgelopen vrijdag bekent dat de jeugd van tegenwoordig en de opposites hun non-muziek mogen uitvoeren op het festival :N

Gelukkig is er nog genoeg leuks te zien. En nog steeds hoop op Weezer, Gallows, Fucked up en Five Iron Frenzy

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Helaas voor jou, schijnt zowat heel Nederland wel geinteresseerd te zijn in de Jeugd, en vooral Opposites.
Die laatste hebben dat imo wel verdiend, hebben een behoorlijk afwisselend repertoire.
Ik ben absoluut geen hiphop/rap fan, maar zelfs ik kan sommige nummers wel waarderen. Zeker de laatste, samen met Yellowclaw (Thunder), terwijl ik Yellowclaw's vorige nr (Krokobil) echt afschuwelijk vond.

Je zult mij ook absoluut niet in het publiek tegenkomen als die 2 acts spelen, maar het non-muziek noemen gaat me iets te ver. Bij die term denk ik eerder aan acts als BrokenCYDE en zelfs die hebben al eens op LL gestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Waar maak je je druk om ?. Op festivals als LL en PP is ALTIJD wel iets leuks te zien. Ik baal altijd meer dat ik zoveel keuzes moet maken dan andersom

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Komende Zaterdag is het tijd voor Fortarock. Ben benieuwd komt o.a. Five Finger Dead Punch en Airbourne. Nog nooit live gezien dus kijken hoe die bevallen live.
Volbeat kijk ik ook naar uit en Rammstein is ook al weer 5 jaar geleden dat ik die voor het laatst gezien heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Iemand nog tips, do's / don't voor Rock am Ring?

Ga maandag weg, heb een beurs in Munchen en donderdagavond richting Rock am Ring, dus moet vandaag alles verzamelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Gisteren Free Your Mind Festival bezocht. Lekker een 'thuis wedstrijd', 10 minuten lopen van huis. Ik en een vriend waren nummer 5 en 6 die het terrein opliepen, om 12:05. Misschien wel wat heel vroeg maar wel leuk om er vanaf het begin bij te zijn.

Het weer zat dus, zoals wel te merken was, voor het eerst in 10 jaar niet mee. Maar ondanks dat zeker goed vermaakt. Om 14:30 was de eerste €50,- 'verzopen' dus de zin zat er goed in. Het werd rond die tijd ook wat drukker dus waren wij niet -bijna- moeder ziel alleen.

Feest verliep verder echt prettig, werd lekker gedraaid en de sfeer was wel oké. Het zou dit jaar de 10e editie zijn van Free Your Mind, op de Facebook en in filmpjes op YouTube werd een dikke eindshow aangekondigd. Helaas is daar niets van terecht gekomen. De bovenbuurman van mijn vriend maakt voor Free Your Mind de aftermovie en die had een draaiboek ontvangen van de gehele dag. Daarop was te lezen dat die eindshow wel wat moois moest beloven. Hij vertelde dat er een stroomstoring was geweest op de mainstage, 30 minuten voor het einde. Daardoor werkte een aantal lampen niet op de mainstage, wat ook terug te zien. Daardoor kon de eindshow niet in zijn volledigheid doorgaan. Ze hebben wel een aantal onderdelen uitgevoerd, maar dat was echt niet om aan te zien. Het kwam ook over als een flop.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Fortarock was naar mijn idee best geslaagd. Goed, we kwamen pas tegen 18u het terrein op, halvere Motorhead. Maar daar kwamen we toch niet voor :)
Wij kwamen eigenlijk alleen voor 3 bands: Volbeat, Hatebreed en Rammstein.
Ikzelf voornamelijk voor Hatebreed, waar het weer lekker los ging in de pit. Ook al waren die kuilen echt kut, en liep het volk vaak teveel te drukken ipv te moshen.
Volbeat draaide een beetje op de auto-pilot had ik het idee. Heb ze weleens fanatieker zien spelen.
Volgende week herkansing op Rock im Park.

Rammstein, lang geleden dat ik die gezien heb. Rock Werchter 2005 om precies te zijn :o
Dat is geen concert meer, dat is een theater voorstelling. De muziek is een kapstok geworden voor de show ipv andersom. Ze doen hun kunstje perfect, en de oude nummers klonken geweldig. Maar die enorme show er omheen hoeft voor mij absoluut niet.

Dus nu uitbrakken en beginnen met spullen bij elkaar zoeken.
Donderdag avond richting Nuremberg, voor Rock im Park :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Kak had beter voor Rock im Park kunnen gaan als ik het zo zie :P dat is een stuk dichterbij Munchen.

Rammstein is idd een show, en wat dat betreft een geweldige show, daarnaast valt er eigenlijk weinig op de muziek aan te merken, laatste keer was voor mij echter 10 jaar geleden in de HMH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Rock am Ring is voor mij eigenlijk veel dichterbij (3 uur rijden tov 6), maar ten eerste was RaR al uitverkocht toen we besloten om te gaan, ten tweede heb ik niet zo'n goede ervaring met RaR wat sfeer betreft, en vind ik die betonnen/asfalt omgeving niks. Dus nu eens kijken of RiP mij beter gestemd is.
Maar eerlijk gezegd heeft elk Duits festival voor mij al 1 heel groot nadeel: De taal.
Ik ben nog liever in een land wiens taal ik totaal niet spreek, dan dat ik Duits moet praten.
Dan heb ik tenminste een excuus om Engels te praten, wat ik bijna beter spreek en versta dan NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit jaar ook naar Rock Zottegem. Ondermeer dEUS, ZZ Top, Bush, Golden Earring, BlackBox Revelation en Hooverphonic komen.
Het is dus geen heel groot festival maar er staan wel enkele leuke namen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:31
Ga voor de derde keer op rij naar Sziget. In tegenstelling tot vorig jaar, toen ze wegens het 20-jarige bestaan de beste line-up ooit hadden beloofd, is de line-up imho juist dit jaar stukken beter. Franz Ferdinand, Blur, Editors, lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sziget, daar moet ik ook nog eens geraken. Hoe is dat praktisch geregeld? Je pakt het vliegtuig tot Boedapest en gaat vandaar met de bus / taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik ben er 3 jaar geleden geweest, gewoon met de auto gegaan.
Met zn 3en is dat geen enkel probleem, om de 3/4u wisselen dan ben je er in 12 uur.
De terugweg is een ander verhaal, dan ben je zo naar de klote dat je er wat meer tijd voor uit mag trekken.

Zelfde geintje staat me morgen ook te wachten: ga naar Rock im Park met m'n zusje, maar ze heeft nog geen rijbewijs. Dus mag ik 6 uur heen en maandag 6 uur terug rijden. Heb genoeg ervaring met lange ritten (Roskilde, Download) en werk als koerier, dus dat overleef ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Afgelopen weekend Fortarock gehad. Eind deze maand naar Graspop (volledig weekend met camping), daarna nog Bang Your Head (Balingen, Duitsland á 500KM rijden).

Ben benieuwd hoe Bang Your Head gaat worden, voor mij de eerste keer. Schijnt een gezellig festival te zijn (en mooie omgeving).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:08:
Sziget, daar moet ik ook nog eens geraken. Hoe is dat praktisch geregeld? Je pakt het vliegtuig tot Boedapest en gaat vandaar met de bus / taxi?
Je kan vliegen, heb ik afgelopen jaar ook gedaan. Vanaf het vliegveld in Boedapest rijden er pendelbussen van en naar het festival terrein. Maar ik denk dat met de auto gaan een stuk leuker is, kan je onderweg nog her en der stoppen, lekker rustig aan.

Let wel op! Er staat 7 dagen op je ticket, maar de dag 1 op je ticket is dag -2 in Sziget dage. Beetje vaag en verwarrend, maar daar vergisten ik en mijn vriendin zich ook in. Wij kwam op dag -3 aan ofzo dus we moest nog voor 3 extra dagen toegang betalen tot het kampeerterrein.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Afgelopen jaar met enkele vrienden een busje gehuurd en helemaal naar Budapest gereden voor Sziget. Onderweg paar keer stoppen (overnachting in Oostenrijk gehad).

Is prima te doen. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Wij vliegen ook naar Budapest (op zondag) en doen dan een spa-hotel aan. Die -2e, -1e en 0e dag van het festival skippen we (niet geinterresseerd in die Hongaarse singer-songwriter wannabees) en gaan we de stad in. Budapest is erg mooi en je kunt er prima eten, wijntjes/bier drinken en stripclubs aan doen. Dag 1 t/m 5 van het festival ziet er als volgt uit:

Tussen 10 en 12 opstaan
Tussen 12 en 13 ontbijten
Tussen 13 en 15 zwemmen en/of van spa/sauna etc. gebruik maken.
Tussen 15 en 4/5 naar festival

Vervoer allemaal met taxi's. Qua kosten (incl. alle eten/drinken) kom je dan rond de 1000 / 1200 euro uit (voor 8 nachten). De maandag nasluitend weer terug vliegen. Niet om de bralaap uit te hangen, maar op die camping ga ik het geen week volhouden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Paar jaar geleden kregen we Prince op dag0 van Sziget :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ga dit jaar naar zowel Rockwerchter en Lowlands (daarnaast ook nog editors in ziggodome waardoor ik ze lekker 3 keer ga zien, maar dat terzijde)

Voor mij de eerste keer RW de volle 4 dagen, wat is nu een beetje de meest relaxte camping?
Weet dat ze over het algemeen in het verlengde of aan de koopstraat buiten het festivalterrein liggen, maar verder no clue whatsoever.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Rubman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:27:
Ga dit jaar naar zowel Rockwerchter en Lowlands (daarnaast ook nog editors in ziggodome waardoor ik ze lekker 3 keer ga zien, maar dat terzijde)

Voor mij de eerste keer RW de volle 4 dagen, wat is nu een beetje de meest relaxte camping?
Weet dat ze over het algemeen in het verlengde of aan de koopstraat buiten het festivalterrein liggen, maar verder no clue whatsoever.
Vorig jaar hadden ze nog een drietal grote campings en een aantal kleine campings. Dit jaar wilde ze echter één grote camping maken doordat er een deel van het bos weggehaald zou worden. Geen idee of dat gelukt is overigens en of dat het definitieve plan is.

Maar zover ik kan lezen op deze site zijn er in ieder geval weer 3 grote campings (A2, A3, A4) voor de XL Camping tickets en bestaan er ook dit jaar weer B en C campings. Maar nog geen plattegrond gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Daarnaast kan je er natuurlijk ook nog voor kiezen om een echte camping te pakken zoals Camping Klokkeberg, is wel wat verder weg, maar er gaat voor 2 of 3 eu een pendelbus. De camping heeft een eigen kantine en frietkot met in de ochtend verse broodjes en als je 's avonds terugkomt kun je je prima douchen! Geen hond die dan staat te wachten terwijl in de ochtend vanaf half 8 een wachtrij aaneengesloten tot 1 uur staat.

Als je op woensdagavond/middag daarnaartoe gaat ben je misschien 45 eu p.p kwijt (kan je zelf even uitrekenen op de site) maar lig je wel relax. (Mits je persé op een festival camping wilt liggen).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
frankivo schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:24:
Paar jaar geleden kregen we Prince op dag0 van Sziget :9
Mocht zo iets gebeuren koop ik daar ter plekke een dagkaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

loewie1984 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:46:
Daarnaast kan je er natuurlijk ook nog voor kiezen om een echte camping te pakken zoals Camping Klokkeberg, is wel wat verder weg, maar er gaat voor 2 of 3 eu een pendelbus. De camping heeft een eigen kantine en frietkot met in de ochtend verse broodjes en als je 's avonds terugkomt kun je je prima douchen! Geen hond die dan staat te wachten terwijl in de ochtend vanaf half 8 een wachtrij aaneengesloten tot 1 uur staat.

Als je op woensdagavond/middag daarnaartoe gaat ben je misschien 45 eu p.p kwijt (kan je zelf even uitrekenen op de site) maar lig je wel relax. (Mits je persé op een festival camping wilt liggen).
Ach festivalcamping heeft toch wel zijn charme vind ik.
En de rijen voor de douche ben ik met Pinkpop en Lowlands ook wel gewend en heeft ook wel iets.
Je kan op de festivalcampings toch ook gewoon in de avond douchen? of zijn die echt alleen in de ochtend open? Kon me herinneren dat met Pinkpop (was alweer 2008) de douches in de avond ook open waren, maar kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:08:
Eerste jaar ben ik met de Sziget Express (Partytrein) gegaan. Je komt dan aan op het centraal station en vanaf daar kun je gemakkelijk met het openbaar vervoer naar het eiland. Vorig jaar zijn we op ons eigen houtje met de trein die kant op gegaan en dit jaar ga ik met het vliegtuig. We vliegen naar Debrecen en pakken daar de trein naar Budapest, omdat dat toch al gauw een paar tientjes scheelt op het vliegticket. Dat kun je dan weer uitgeven aan goedkoop eten en bier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Ga dit jaar voor het eerst naar PinkPop, maar zijn nog beetje onduidelijikheden over camping:

Als ik het goed begrijp gaan de campings vroeger open dan de aangekondigde tijd van 12 uur, omwille van de drukte?

Wat is de kans dat we nog op Camping B kunnen als we om 10 uur aankomen (met de wagen, dus parkeren op parking Mondo Verde neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Mijn ervaring (5 jaar Pinkpop) leert dat het meestal wel lukt om op Camping B te komen, helemaal als de "achteringang" (bij het spoor) open is.

Meestal was kwam ik rond half 10 aan op de parkeerplaats.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tharulerz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:31:
Ga dit jaar voor het eerst naar PinkPop, maar zijn nog beetje onduidelijikheden over camping:

Als ik het goed begrijp gaan de campings vroeger open dan de aangekondigde tijd van 12 uur, omwille van de drukte?

Wat is de kans dat we nog op Camping B kunnen als we om 10 uur aankomen (met de wagen, dus parkeren op parking Mondo Verde neem ik aan?)
Hoeveel mensen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Negen., 3 wagens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Rubman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Ach festivalcamping heeft toch wel zijn charme vind ik.
En de rijen voor de douche ben ik met Pinkpop en Lowlands ook wel gewend en heeft ook wel iets.
Je kan op de festivalcampings toch ook gewoon in de avond douchen? of zijn die echt alleen in de ochtend open? Kon me herinneren dat met Pinkpop (was alweer 2008) de douches in de avond ook open waren, maar kan het mis hebben natuurlijk.
Wachten voor de douche? dat doe ik al jaren niet meer op festivals. Ga echt geen uur wachten om een bak lauw/koud water over me heen te kunnen gooien.

Gewoon in mn onderbroek een stukje voor mn tent staan, grote fles water boven mn kop leeggooien, afdrogen en schone kleren aan, chemische douche en klaar. Enige uitzondering is als er nagenoeg geen rij voor de douches staan, en ik er niet ver voor hoef te lopen.
Zusje doet inmiddels hetzelfde geintje, al trekt zij dan gewoon ff dr bikini aan ipv dr ondergoed ;)

Als je festivals als Roskilde (warme douche 2,50 en heren/dames apart, koude douche gratis en compleet gemengd) en Sziget gehad hebt (waar ze snachts om 3u nog met 30 man in de rij staan), dan boeit het je allemaal geen klote meer.

En gezien ik het type persoon ben dat meestal in de moshpit te vinden is, heeft douchen zoieso al weinig nut meer.

Moet trouwens zeggen dat Rock im Park me stukken beter bevallen is dan Rock am Ring 4 jaar geleden.
Hebben helaas allebei hetzelfde grote probleem: Die duitse klote taal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

AcidBurn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:16:
[...]

Wachten voor de douche? dat doe ik al jaren niet meer op festivals. Ga echt geen uur wachten om een bak lauw/koud water over me heen te kunnen gooien.
Zoals vrienden van mij altijd roepen "Festivals horen te stinken"

Nou ga ik wel graag douchen, maar dat deed ik tijdens Sziget altijd bij het zwembad op het andere eiland :) (5 jaar aaneengesloten geweest)
Dit jaar sla ik weer eens over. Vaste reismaatje gaat niet (huis gekocht) en ik heb het budget eindelijk ook niet na mijn eigen verhuizing.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

AcidBurn schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 00:16:
[...]

Gewoon in mn onderbroek een stukje voor mn tent staan, grote fles water boven mn kop leeggooien, afdrogen en schone kleren aan, chemische douche en klaar. Enige uitzondering is als er nagenoeg geen rij voor de douches staan, en ik er niet ver voor hoef te lopen.
Zusje doet inmiddels hetzelfde geintje, al trekt zij dan gewoon ff dr bikini aan ipv dr ondergoed ;)

Als je festivals als Roskilde (warme douche 2,50 en heren/dames apart, koude douche gratis en compleet gemengd) en Sziget gehad hebt (waar ze snachts om 3u nog met 30 man in de rij staan), dan boeit het je allemaal geen klote meer.

En gezien ik het type persoon ben dat meestal in de moshpit te vinden is, heeft douchen zoieso al weinig nut meer.

Moet trouwens zeggen dat Rock im Park me stukken beter bevallen is dan Rock am Ring 4 jaar geleden.
Hebben helaas allebei hetzelfde grote probleem: Die duitse klote taal!
Lowlands altijd naar de Sauna toch? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die nog naar Pinkpop gaan oid? Deze site is wel nice voor treinkaartjes.

http://www.treinkaartkorting.nl/

Vanuit Rotterdam scheelt het al wat dus mensen die van verder komen hebben er misschien wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Mensen die van verder komen, zullen waarschijnlijk in Landgraaf of omgeving overnachten omdat ze niet meer thuis komen na het laatste optreden (Utrecht is op zondag het maximaal haalbare als je tot het eind blijft). In dit geval is het voordeliger om 2x niet uit te checken (20 euro boete) dan 2 dagkaarten te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Mijn festivalseizoen begint dit weekend met Pussy Lounge *O*
En dan volgende week een weekend Defqon 1.
Dan in juli naar Electronic Family, welke een heerlijke Trance line-up heeft.
In Augustus staat dan netzoals vorig jaar Dance Valley weer op de agenda. Kijk ik echt super naar uit is vorig jaar super goed bevallen.
En we sluiten het fesitvalseizoen af met Q-Base. oOo

Eigenlijk was het de bedoeling dat ik met een goede maat naar Sziget zouden gaan, maar die moest afhaken, omdat die te weinig geld had... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Sempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:41:
Mensen die van verder komen, zullen waarschijnlijk in Landgraaf of omgeving overnachten omdat ze niet meer thuis komen na het laatste optreden (Utrecht is op zondag het maximaal haalbare als je tot het eind blijft). In dit geval is het voordeliger om 2x niet uit te checken (20 euro boete) dan 2 dagkaarten te kopen. ;)
Gewoon tot maandag op de camping toch? :P

Anyway... Werchter schiet ook al aardig op oOo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Camping is enkel voor weekend-kaarten en aangezien ik enkel op zondag kan :(, dus maar een budget hotel geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Sempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:45:
Camping is enkel voor weekend-kaarten en aangezien ik enkel op zondag kan :(, dus maar een budget hotel geboekt.
Ah.. Tuurlijk. Die optie had ik nog niet aan gedacht :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Tharulerz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:31:

Campings gaan meestal al rond 9 uur open, zoniet eerder. Ik werk er, dus ik weet het.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 14:50

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn programma dit jaar:

Naked Song Festival
Eurosjopper Festival
Rock Werchter
Solar Weekend
Mysteryland

Misschien nog een sneakerz feestje of lakedanceje om t af te leren tussendoor ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:57
Regio Utrecht - iemand die morgen half 11 mee wilt rijden naar Pinkpop met mij + vriendin?

10 euro volstaat wel.

Groeten,
Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Have fun iedereen die gaat dit weekend!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00

Sargan

Filmfreak...

Queens of the Stone Age _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat een helden!!!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
zit nu wel te twijfelen.... heb lowlands kaarten, maar eigenlijk is de line-up van pukkelpop net zo goed, met een paar uitschieters erbij. Prodigy heb ik weliswaar al op Rock im Park gezien, maar is nooit verkeerd om nog eens te zien. Maar vooral Eminem, die staat al een tijdje bovenaan de shortlist van artiesten die ik nog moet zien, en hij komt niet vaak naar Europa.
PP weekend kaarten zijn nog gewoon te krijgen, en zo moeilijk zal het niet zijn om onze LL kaarten kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja, als je je maar bedenkt, dat je je daarna niet meer kan bedenken :P Pukkelpop tickets koop je namelijk op naam, dus letterlijk geregistreerd op naam. En bij binnenkomst moet je bewijzen dat jij, jij bent op basis van een geldig legitimatie bewijs, naar wat ik begrepen heb.

Ik zou sowieso naar Pukkelpop toe gaan, maargoed, ik trek dat multiculti en politieke gedoe van lowlands niet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00

Sargan

Filmfreak...

Was weer een geslaagde Pinkpop, gelukkig niet uitverkocht, scheelt toch bij het bier halen 8)

Toppers voor mij waren, Masters of Reality, QOTSA, Triggerfinger, C2C, Green Day, Blaudzun, The Opposites, Graveyard.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Loewie: Hoe streng zijn ze daarin?
Bij Lowlands hebben ze nog nooit naar id gevraagd voor kaartje, ook niet met die korting voor studenten.
Alleen als ze twijfelden of je 16+ was ivm drank.
Enige festival dat ik ken, waar ze daar serieus op controleren is Glastonbury, maar daar staat ook echt je pasfoto op je toegangskaartje (die heb je vooraf al moeten uploaden bij registratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nouja in principe zo streng dat je het kaartje gewoon niet kan overdragen omdat het op jouw naam staat. Als ze er om vragen en je kunt je niet legitimeren heb ik geen idee wat er dan gebeurt. Het wordt mijn eerste keer pukkelpop en volgens de website is het gewoon niet mogelijk:
Pukkelpoptickets staan op naam en zijn niet overdraagbaar. Dit bekent dat je ze niet kan doorverkopen of doorgeven aan iemand anders.
Identiteitscontrole aan de ingang is mogelijk en de toegang tot het festival kan je worden geweigerd.
zie de faq: http://www.pukkelpop.be/nl/info/faq

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Dat zegt eigenlijk elk festival wel, maar in de praktijk wordt dat niet tot nauwelijks gecontroleerd bij de concerten en festivals die ik bezocht heb (Glastonbury dus als grote uitzondering op de regel).
Maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden met betrekking tot reageren op sites als marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
http://www.festivalinfo.n...derdag-tickets_Pukkelpop/
en
http://www.festivalinfo.n...kkelpop_2013_uitverkocht/

Dus volgens mij kun je ze binnenkort omruilen, als je dat zou willen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Touchdomex schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:41:
[...]

Lowlands altijd naar de Sauna toch? :+
Vorig jaar ben ik de Jacuzzi in gedoken bij de Lowlab, dat was ook niet verkeerd, zeker met die hitte daar :')

Op Lowlands ben ik altijd erg vroeg wakker dus ik ben meestal wel op tijd voor de douche (soms zelfs als eerste) en dan ga ik wel, als er een rij staat.. Ach, op Graspop douchte niemand zich, nog steeds medelijden met de mede treinreizigers :r ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Pukkelpop wordt er wel gecontroleerd bij binnenkomst op id/paspoort. Wat er gebeurt als het niet klopt weet ik niet.

Ik heb enkele jaren geleden eens een kaart via Ebay verkocht van een vriendin aan een Iers meisje. Ik had er een heel schip documenten bij gedaan. van alletwee een kopie van het id/paspoort en een brief dat mijn vriendin hem aan het ierse meisje had verkocht met handtekening etc.

Na het festival heb ik vernomen dat ze zonder problemen is binnengeraakt.

Wat is ook heb meegemaakt is, dat een vriend van mij per ongeluk een e-ticket van het jaar ervoor had uitgeprint.

Hij moest zich dan even zich melden bij de ticket probleem kantoortje en na controle van rekening nr en id kreeg hij gewoon een bandje.

Ze doen op papier (website mail etc) zeer moeilijk maar in de praktijk niet.

Heb al zin in mijn elfde tochtje op rij naar PP

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Zo, mijn 13e Pinkpop zit er op, was weer tof! Nog nooit zo weinig zooi meegenomen, voor het eerst in een Quechua tentje geslapen... beviel prima, volgende keer weer! Hoogtepunten: Paramore en Netsky, owjah, en bier drinken :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier begint RockWerchter toch ook echt te jeuken.
Gaan er met een groep van 8 man heen dus sowieso partytent mee en alle tenten er omheen opzetten.

Zijn er nog tips voor verzamelplaatsen vlakbij campings van RW? Gaan zeer waarschijnlijk niet in colonne rijden en willen natuurlijk niet dat de camping vol zit voordat iedereen aanwezig is. Dus lekker ergens verzamelen en met zijn allen het terrein op om een plaatsje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Rubman schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:46:
Hier begint RockWerchter toch ook echt te jeuken.
Gaan er met een groep van 8 man heen dus sowieso partytent mee en alle tenten er omheen opzetten.

Zijn er nog tips voor verzamelplaatsen vlakbij campings van RW? Gaan zeer waarschijnlijk niet in colonne rijden en willen natuurlijk niet dat de camping vol zit voordat iedereen aanwezig is. Dus lekker ergens verzamelen en met zijn allen het terrein op om een plaatsje te vinden.
Op welke dag ga je? Woensdag? Dan kun je afspreken in Haacht, het dorpje voor de weg naar het terrein.

Maar afspreken op de camping is ook geen probleem toch? Gewoon wachten totdat iedereen er is en dan een plekje pakken. Mochten er mensen laat zijn, dan heb je in ieder geval al een goede plek. Je kan altijd wat ruimte vrijlaten voor dat ene tentje :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
De eerste van de colonne kan toch vlakbij het terrein even een parking vinden (volgens mij is er op 10 min een McDonalds / industriegebiedje, en die geeft de rest instructies via sms waar ze staan.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
volop bezig met voorbereiding, morgenochtend op weg naar Engeland.. Glastonbury, here we come (again) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Straks met een aardig grote groep (10+) naar Graspop. Zojuist nog wat inkopen (bier+energy) gedaan om de camping te kunnen overleven :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cPiRp1Ptc5SpEua8NtPb6yAs/medium.jpg

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag AwakeFest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Rock Werchter 2013 zit er weer op. Mijn tweede jaar en weer goed bevallen ondanks dat de line-up vorig jaar beter was IMO. Waar heb ik van genoten:
- MAJOR LAZER!
- Green Day
- The Bloody Beetroots
- Kings of Leon
- Django Django
- Volbeat (muziek werd gelukkig tegen het einde aan goed gecorrigeerd, afstelling aan het begin was niet denderend)
- Ramstein (eigenlijk meer theater dan muziek, maar wel erg vermakelijk)
- Band of Horses
- Of Monsters and Men
- Het afsluitende feest van Dimitri Vegas/Like Mike

Wat mij tegenviel:
- 30 Seconds to Mars: Wat is Jared Leto toch een belabberd slechte zanger.
- KluB C: Mooi dat de tent groter is geworden, maar de bas was echt veel te hard. Het schoot zijn doel ver voorbij.
- C2C: :r :r :r KluB C had al een veel te harde bas en C2C was het trieste dieptepunt. Liep je daar zonder oordoppen rond dan had je koppijn + permanente gehoorbeschadiging opgelopen. Door de overkill aan bas was midden/hoog niet te verstaan. En dan het principe van de 4 djs die samen "draaien". Het is een leuke gimmick maar het ziet er verschrikkelijk geregistreerd uit en dat moet ook wel want anders wordt het een zooitje. Maar het komt daarom totaal niet spontaan over. Het feit dat er geen cameraman op het podium aanwezig was om wat beelden te schieten deed ook al het vermoeden dat er niet "live" gedraaid werd maar dat ze enkel met wat dummy platen zaten te scratchen. Als de muziek nou nog goed was van C2C, dan had de gimmick misschien nog zin gehad maar dat was ook verre van speciaal. Legio dj's, dj duo's en dj groepen die beter draaien en/of tracks uitbrengen.

Het weer was overigens prachtig. Begin was het een beetje modderen maar na vrijdag was dat voor een groot deel voorbij en heerlijk weer gehad. Major Lazer was overigens prachtig om te zien. Echt een zee aan mensen binnen in de tent, buiten de tent en nog eens een hele sloot mensen aan de zijkant van de tent bij het scherm. Je vraagt je af waarom de organisatie niet Major Lazer als afsluiter op de main heeft gezet op vrijdag of zaterdagavond (ala Netsky op donderdag en Justice/DeadMau5 vorig jaar) want dat had prima gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Mooi dat het goed bevallen is, de line-up (en dan met name de headliners) was voor mij een reden om Werchter over te slaan dit jaar. Daarom ga ik naar pukkelpop, toch hoop ik het volgend jaar weer mee te kunnen maken.

De sfeer lijkt me goed, ondanks dat het nu wel heel erg massaal begint te worden en nu ook weer met die Klub C erbij, het terrein is groot genoeg voor 80.000 man, maar je kan je afvragen of het nog verantwoord is om dat nog groter aan te pakken (alhoewel dat op Glastonburry ook niet echt een probleem schijnt te zijn)

De bands die je noemt als positief had me ook leuk geleken om mee te maken, maargoed, ik vond de headliners niet om naar huis te schrijven. Green Day is over hun top heen, en in 2010 al gezien op RW, Rammstein al gezien op FortaRockXL 2013, Editors ga ik al naar toe in de ziggo dome en Blur (hoe waren die vond je?) vind ik niet headliner waardig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Blur heb ik enkel Song 2 gehoord vanaf de camping en dat klonk erg goed. Blur heb ik nooit echt actief meegemaakt en vind het ook niet zulke boeiende muziek. Sfeer is inderdaad erg goed op Werchter. Dit jaar helemaal geen rare dingen gezien of gehoord.

Qua bezoekersaantallen kan het net aan. Op donderdag was het prima te doen. Op zaterdag was het wel andere koek omdat veel mensen dagkaarten gekocht hadden voor Rammstein. Toen was het erg druk en zaten er wat fouten in het programma. Als je dan enkel Major Lazer of Rudemental op de Klub C hebt en niemand op de Barn of Main, dan wordt het een zooitje. Hopelijk leert de crew hiervan.

Green Day was nog best ok. Vast niet zo goed/vet als in de jaren daarvoor maar gezien de recente problemen/opname van Billy-Joel vind ik dat ze het er vrij aardig vanaf gebracht hebben. Kings of Leon idem. Degelijk optreden en had veel erger gekund als je de verhalen hoort dat ze zwaar beneveld op het podium staan. Rammstein en Editors waren al recent op RW geweest. Volgend jaar mag de organisatie inderdaad wel weer eens groot uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ook alweer 2 dagen terug van Werchter 2013 en heb echt genoten. Was met een vriendengroep van 8 man met verschillende muzieksmaken en heb dus van alles mee gekregen.
Klub C had idd wat moeite met het geluid, maar vond C2C juist wel goed; Misschien helpt het dat ik samen met een vriend was die in dezelfde scene zit en ook optreed en daardoor weet en verteld hoe verdomd moeilijk het is om zo samen te draaien ook als het geregisseerd is. Denk niet dat het van te voren opgenomen en gewoonweg afgespeeld is. Gehoorbeschadiging viel erg mee hoor, ook als je binnen stond (mijn oren doen het nog)

Major Lazer: Was wel echt de verrassing voor mij, helemaal uit je plaat gaan en de hele tent die springt en gek doet.

Green Day: Ze worden wat ouder, maar blijven toch goed en soort van jeugdsentiment denk ik. Ze zetten in ieder geval nog wel een leuke show neer zeker als je de recente problemen van Billy-Joel meeneemt.

Kings of Leon: Echt belabberd optreden (dat die een goede review hebben gekregen) en ben er maar weggelopen, tussen elk nummer een pauze van en halve minuut tot een minuut. Nul interactie met het publiek en gewoon eerder stoppen, duidelijk ruzie in de groep/bezopen op het podium en gewoon maar spelen voor het geld en weer oprotten.

Blur: Zeker leuk om eens te zien, maar zijn stem vond ik vrij slecht klinken, hoewel het naarmate het optreden vorderde steeds beter werd en bij Song #2 prima was eigenlijk.
Rammstein: Niet helemaal mijn muziek, maar de show was wel fantastisch.
Volbeat: Vond ik echt verrassend goed, zeker nadat ze na een nummer of 2 het geluid wat beter op orde hadden.
Django Django: Hier merkte je duidelijk slechte afstelling van het geluid in KlubC want ze waren moeilijk te verstaan. Beetje te rustig begonnen en je kon niet echt snel uit je dak gaan, maar na 2 nummer leek het tempo wat omhoog te gaan en heb ik erg genoten.

Passenger: Eindelijk iemand die wat zei tegen het debiele klapvee wat bij elk nummer (of zomaar uit het niets) moet gaan staan klappen en hee-hoo 8)7 :r gaan roepen en dan ook nog eens op een maat die nergens op slaat. Speelt hij een rustig nummer gaan ze staan klappen alsof Major Lazer staat te draaien. Heerlijk om gewoon te luisteren en een erg leuk en grappig optreden. Hij verontschuldigde en bedankte wel wat teveel, maar dat waren duidelijk zenuwen van zijn eerste keer op een groot festival.

Editors: Blijf ik persoonlijk gewoon erg goed vinden (ga er dan ook nog een keer heen op Lowlands en in de Ziggo Dome) en zijn toch min of meer gelinkt aan Rockwerchter. Stond helemaal vooraan in de Pit en heb prima genoten. Vuurwerk was best overbodig en strookte niet met de muziek, maar vraag me af of dat ook niet gedeeltelijk van Werchter zelf was net als het afsluitende vuurwerk. Het was een wat nerveuzer optreden dan vorig jaar, dat wel.
Biffy Clyro: Wou mijn vriendin echt heen en viel me zeker niet tegen, goed bij stem en gewoon lekker gespeeld.

De sfeer was verder helemaal prima, geen gezeik gezien of gehoord. Zaterdag was het wel erg druk door de vele dagjesmensen voor Rammstein gok ik. Wat ik ook erg frappant vond was dat ze niet meer zeilen opende bij de tenten toen de temperatuur omhoog schoot, hierdoor was het soms niet meer te houden in de tent en heb zelf iemand tegen de vlakte zien gaan van de hitte, werd gelukkig snel door vrienden naar buiten gedragen en iedereen ging snel aan de kant dus wat dat betreft weer een goed beeld van de sfeer en de gemoedelijkheid van iedereen.
Veel drukker moet het echter niet worden, want het terrein zit wel aan de max van wat het aan kan zeker als er dan soms (grote) optredens in bijvoorbeeld KlubC of de Barn zijn en verder nergens anders waardoor alles daarheen stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Het schijnt dat er één jongen onwel geworden was. Had een hartstilstand gekregen in de KluB C, dus mogelijk was dat die jongen. Aldus de Belgische radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Robkazoe schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:47:
Het schijnt dat er één jongen onwel geworden was. Had een hartstilstand gekregen in de KluB C, dus mogelijk was dat die jongen. Aldus de Belgische radio.
Hetgeen wat ik gezien heb was tijdens Django Django (erg warm in de tent) dat er opeens schuin achter ons iemand tegen de vlakte ging. Direct een ruime kring omheen gemaakt en een vrije doorgang gecreëerd naar de dichtstbijzijnde uitgang, heb zelf nog een paar mensen die het niet doorhadden opzij geschoven. Toen degene die neerging langs gedragen werd leek hij wel weer bij; ogen open en bewegend en duidelijk snel ademend.

Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:53
Volgende week vrijdag: Melt!
Ontzettend veel zin in. Nadeel is echter wel dat ik dinsdag al weer om half 6 op moet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Rubman schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Wij hadden als groep allemaal van die cheap ass dolfijn waterpistooltjes die we continu vulden met koud water (ook altijd een paar flesjes mee het terrein op) die werden halverwege het gefeest in de tent zeer gewaardeerd toen we een klein watergevecht tussen onszelf begonnen. Letterlijk iedereen eromheen van alsjeblieft schiet ook op mij.
Toen hebben we maar besloten met zijn allen beetje omhoog en om ons heen te gaan schieten waarbij meteen heel veel handen omhoog gingen, erg leuk effect.
En dat vind ik nou leuk aan RW, zo ook de kinderbadjes etc. moet je eens op Pinkpop proberen... Kunnen ze in Landgraaf nog wat van leren. Maarja met Smeets aan het roer duurt het geen 5 jaar meer...

discogs

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.