Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:23

Acer Cloudmobile S500

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/30d87xc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/34qvbeq.jpg

Inleiding
De Acer CloudMobile is een compact toestel met een strak minimalistisch design. De CloudMobile heeft een 4,3-inch 720p S-IPS display met Android 4.0 Ice Cream Sandwich als besturingssysteem. De medialiefhebber kan met dit toestel goed uit de voeten. De CloudMobile heeft namelijk een 8-megapixelcamera waar in full-hd mee gefilmd kan worden, panorama foto's mee kunnen worden gemaakt en de camera heeft nog vele andere handige functies. Achter het strakke design van de Acer CloudMobile schuilt een krachtige Krait 8260A dual core processor met een kloksnelheid van 1,5 GHz en de CloudMobile heeft een intern geheugen van 1 GB. De NFC-ondersteuning maakt het mogelijk om via Android Beam video's, apps, muziek, foto's en contactpersonen te delen zonder apps te openen of apparaten te koppelen. Tenslotte bevat de Acer CloudMobile ook WiFi (b/g/n), GPS met A-GPS support en een HDMI out aansluiting waarmee je de Acer CloudMobile kunt aansluiten op een groot scherm.

Apparaat & afmetingen
De Acer Cloudmobile is een 4.3-inch smartphone-tablet met een gewicht van 140 gram. De afmetingen van de smartphone zijn (LBH) 127 mm x 65.8 mm x 9.9 mm.

Bel- & datafuncties
De Acer Cloudmobile ondersteunt GSM 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz en 2100 MHz netwerken. Met de Cloudmobile kan je razendsnel mobiel internetten dankzij de HSDPA en UMTS ondersteuning. De snelheid van HSDPA heft het verschil tussen thuis en onderweg op. Tevens heb je verbinding met de Cloudmobile service van Acer, waarmee afbeeldingen, documenten, video's en muziek gesynchroniseerd worden met je desktop pc.

Geheugen en connectivity
De Cloudmobile heeft 8 GB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar (maximaal 32GB). Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. De Cloudmobile heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). Tevens bevat de Acer Cloudmobile ondersteuning voor NFC.

Multimedia
De Acer Cloudmobile heeft twee ingebouwde camera's. De hoofdcamera heeft een resolutie van 8.00 megapixel, waar je ook video's mee kan opnemen. De frontcamera, bijvoorbeeld voor videogesprekken, heeft een resolutie van 640x480. Foto's maken in het donker is mogelijk dankzij de aanwezige flitser.

Scherm & bediening
De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). Dit scherm heeft een resolutie van 1280 x 720 pixels. De Acer Cloudmobile draait op Android 4.0. Acer heeft een verbeterd notificatiesysteem geïntegreerd, waardoor er meer informatie getoond kan worden en bijvoorbeeld meteen een wekker gezet kan worden, muziek gepauzeerd en gestart kan worden en snel de instellingen bereikt kunnen worden.

Specificaties
Acer Cloudmobile S500
Scherm: 4.3 inch S-IPS LCD
1280 x 720 pixels 341 PPI
Besturingssysteem: Android ICS 4.0 met Acer toevoegingen
Processor: 1.5 Ghz Dual core Snapdragon S4 Krait 8260A
Camera: 8 MP met LED flits (achter) 640x480 (voor)
1080p Full HD video opnemen en afspelen
Geheugen: 1 GB RAM
8 GB Opslagcapaciteit
Micro-SD kaart slot
Verbindingen: Bluetooth 4, USB 2.0 Host, WiFi Direct, NFC, RGB notificatie LED, MHL
Sensors: Accelerometer, gyroscoop, Kompas, Nabijheidsensor, Lichtsensor, A-GPS
Batterij: Li-on 1460 mAh
Afmetingen (lxbxh): 127 mm x 65.8 mm x 9.9 mm
Gewicht: 140 gram
Links
Acer Website
Engelstalige handleiding

reviews
PhoneArena
PhoneArena Youtube review

Ik zag dat er nog geen topic was over dit toestel. Ik ben er vanwege zijn beoogde prijskaartje van ~320 euro erg in geïnterresseerd. Minpunten zijn imho de kleine hoeveelheid ruimte van 8GB, maar er zit tenminste een micro SD slot in. Volgens de phonearena review is het scherm in het zonlicht niet goed te lezen en de accu van slechts 1460 mAh kan ook een flink minpunt zijn. Verdere reviews afwachten maar...
Is er iemand die al ervaringen heeft met dit toestel? Of weet waar het toestel al leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
Ik ben ook wel geinteresseert in dit toestel. Bij een (goedkoop) abonnement kan ik dit toestel erbij kopen voor 170E, terwijl je bijvoorbeeld ook een Xperia S kan kopen voor 200E of een One S voor 230E. Die Cloudmobile is beter dan beide andere, maar aan de andere kant wel van Acer, waar ik niet altijd goede dingen over hoor.
Maar het lijkt me toch een zeer interessant toestel.
Ach, scherm niet goed te lezen in de zon, volgens mij is dat met elk scherm wel zo.

Wel een review gevonden: http://www.phonearena.com...CloudMobile-Review_id3147
Enige wat ze niet behandelen is de batterij duur!? Juist dat is wat ik wil weten van dit toestel, want een 1460mAh schrikt mij toch wel erg af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste userreview hier: http://www.gsmarena.com/a...ile_s500-reviews-4542.php bevestigd de eerdere review van Phonearena dat de kwaliteit van het bellen te wensen overlaat. Maar dit is dan weer iets wat iedereen anders ervaart, het zou handig zijn moest iemand hier effectief het toestel in handen kunnen krijgen om te testen.

*edit* in België is hij trouwens veel goedkoper verkrijgbaar dan voorlopig in de pricewatch staat. Vandenborre komt met een prijs van rond de € 290

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Ja, ach, dat bellen doe ik misschien een 5x per week maximaal, en dan heb ik het over misschien 5 minuten max. Dus dat maakt me dan niet zoveel uit. Gaat mij eigenlijk meer om de batterij, lage capaciteit, maar misschien erg goed geoptimaliseerd?

Edit: Net even de review gelezen, de bel kwaliteit is nog wel een stuk erger dan ik dacht. Helaas ook niets over de batterij. Mooi en goedkoop telefoontje, maar de eerste berichten zijn niet goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Goudstalen op 08-10-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
DGonlag2 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:21:
Ja, ach, dat bellen doe ik misschien een 5x per week maximaal, en dan heb ik het over misschien 5 minuten max. Dus dat maakt me dan niet zoveel uit. Gaat mij eigenlijk meer om de batterij, lage capaciteit, maar misschien erg goed geoptimaliseerd?

Edit: Net even de review gelezen, de bel kwaliteit is nog wel een stuk erger dan ik dacht. Helaas ook niets over de batterij. Mooi en goedkoop telefoontje, maar de eerste berichten zijn niet goed.
Ik heb hetzelfde, ik wil graag weten hoe de batterij het volhoudt, dat bellen doe ik vrijwel nooit, alles gaat over data. Maar nergens een vermelding hoe of wat! De prijs is wel gunstig, als dat echt rond de 290 euro komt te liggen is de belkwaliteit misschien wel geen onoverkomelijk probleem bij een goede accu-duur (Zuinige krait, ICS is ook zuiniger).

Ach, ik kom nu van een HTC Desire, dus alles is al beter dan dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydeman
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb deze telefoon vorige week gekocht bij vandenborre.be voor een prikje! €289 voor een telefoon met deze specs is ongezien weinig! Ik dacht dat het een fout was van de winkel aangezien pdashop.be het toestel toen aanbood voor €389...
Ik ben er zeer tevreden over, zeer snelle gsm met een prachtig scherm. Batterij was voor mij ook wel een minpunt, maar dat neem ik er voor zo'n prijsje wel bij. (heb alvast mugen power gemaild om een batterij te ontwikkelen voor dit model :p) Ik heb de gsm tot nu toe vaak gebruikt en veel mee online gezeten en hij gaat een dag mee...wat ik ongeveer verwachtte. Ik heb net even quadrant gedraaid, hier een screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/54250024/Screenshot_2012-10-09-19-07-51.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 10:09
Kan je wat meer info bezorgen over de gesprekskwaliteit? In de weinige reviews die er zijn komt dit als zeer slecht naar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydeman
Ik heb hier tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad...heb momenteel nog niet naar veel verschillende nummers gebeld, maar de geluidskwaliteit is goed en duidelijk naar mijn mening.
Ik kan dit echter niet vergelijken met andere toestellen buiten mijn vorige toestel (samsung Wave 1).
Het lijkt mij alleszins geen reden om dit toestel links te laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Dat maakt het apparaatje een stuk interessanter. Een dag online is wel normaal voor een gsm, maar toch vreemd dat ze er zo'n batterij in stoppen. Ik hoop nog meer reviews te zien in de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Mjah zoals ik al zei, dat ligt dan waarschijnlijk aan ICS en krait, vergeet niet dat deze twee factoren een grote rol spelen. De HTC One S heeft ook 'slechts' 1650 mAh, wat helemaal niet zo'n groot verschil is.

reviews: HTC One S: als de gesmeerde bliksem

Daar wordt wel continu gezegd; kleiner scherm, maar ik denk dat de CPU architectuur een grotere rol speelt dan hier wordt toegedicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Misschien wel, maar aan de andere kant moet de CPU toch ook iets harder werken bij zo'n hoger resolutie scherm. Kost ook weer iets meer energie, maar het ligt inderdaad veel aan optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hydeman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:15:
Ik heb hier tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad...heb momenteel nog niet naar veel verschillende nummers gebeld, maar de geluidskwaliteit is goed en duidelijk naar mijn mening.
Ik kan dit echter niet vergelijken met andere toestellen buiten mijn vorige toestel (samsung Wave 1).
Het lijkt mij alleszins geen reden om dit toestel links te laten liggen...
Kan je iets vertellen over leesbaarheid in direct zonlicht?? Of heb je misschien tijd voor een wat uitgebreidere review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydeman
Hey MoiZie, ik ben er net mee in de tuin gaan staan aangezien er momenteel geen wolkje aan de lucht is.
Ik heb hem recht tegen de zon in gehouden en ik moet zeggen dat ik enorm verrast ben over de leesbaarheid in het zonlicht...zelfs met een schuine view angle kon ik nog perfect mijn berichten lezen.
De helderheid staat tevens redelijk laag aangezien deze op besparend ingesteld staat door mijn battery saver...
Vergeleken met mijn oude wave 1 is er ook veel minder scherm reflectie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik heb hem ook besteld bij Vanden Borre voor EUR 289,99 en hij wordt a.s. maandag door Belgische vrienden bij me afgeleverd. Vanden Borre levert namelijk alleen in Belgie.... Ze zijn wel bereid een factuur bij te voegen die op jouw Nederlandse adres staat. Heb nu al zin in maandag ;)

Binnenkort trouwens ook te bestellen bij http://www.multiconnect.be/nl/acer voor dezelfde prijs. Zij verzenden voor EUR 15,- naar Nederland. Wellicht makkelijk als je niemand kent in Belgie.

[ Voor 25% gewijzigd door nathalia op 11-10-2012 17:29 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
MoiZie schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:42:
[...]

Kan je iets vertellen over leesbaarheid in direct zonlicht?? Of heb je misschien tijd voor een wat uitgebreidere review?
Het scherm is zo goed in zonlicht omdat er Zero Air Gap technology op zit. Dit minimaliseert licht reflectie.

Bron: http://www.tapscape.com/c...e-2-alternative-from-acer

[ Voor 37% gewijzigd door nathalia op 11-10-2012 17:41 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hydeman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:05:
Hey MoiZie, ik ben er net mee in de tuin gaan staan aangezien er momenteel geen wolkje aan de lucht is.
Ik heb hem recht tegen de zon in gehouden en ik moet zeggen dat ik enorm verrast ben over de leesbaarheid in het zonlicht...zelfs met een schuine view angle kon ik nog perfect mijn berichten lezen.
De helderheid staat tevens redelijk laag aangezien deze op besparend ingesteld staat door mijn battery saver...
Vergeleken met mijn oude wave 1 is er ook veel minder scherm reflectie aanwezig.
Dat klinkt goed! En hoe zit het met wat regelmatiger gebruik met de batterijduur? Haal je makkelijk een dag bij relatief intensief gebruik of moet je dan echt bijtanken.

Ook; heb je wat rondgesnuffelt mbt het rooten e.d. van de telefoon? Bijvoorbeeld met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1746794 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Eerste ervaring: http://www.allaboutphones...-de-acer-cloudmobile.html

Eerste hands-on: http://www.allaboutphones...loud-mobile-hands-on.html

Review: http://www.phonearena.com...CloudMobile-Review_id3147

Benchmark: http://www.androidbenchma...one=Acer+CloudMobile+S500

De Cloudmobile komt bij de bovenstaande benchmarktest op plaats 50 terwijl een populaire telefoon als de HTC One S op plaats 53 staat.

Dat ze ongeveer gelijk zijn, kan je opmaken uit het volgende: "The processor under the phone’s hood has been confirmed as a 1.5 GHz dual-core Snapdragon S4 unit: it’s a MSM8260A unit. That’s the same CPU powering the HTC One S, but it’s not as snappy as the MSM8960 featured by the international One X and S3 or the Droid Razr HD. On the other hand, that might help out a bit with the battery problem, considering that it doesn’t drain as much “juice” as the MSM8960.

Dus wat hierboven al is gezegd: het is een iets zuinigere processor waardoor de lagere batterij capaciteit iets wordt gecompenseerd.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
PredatorBE schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:37:
Kan je wat meer info bezorgen over de gesprekskwaliteit? In de weinige reviews die er zijn komt dit als zeer slecht naar voor.
Acer zegt op haar site het volgende: "Met het HD-spraakgeluid lijkt uw gesprekspartner zich haast in dezelfde ruimte te bevinden en hoe u de smartphone ook vasthoudt, het volume blijft goed gebalanceerd dankzij de eigen VRHP-technologie van Acer."

Maar ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal zijn....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
Ik heb de telefoon intussen ook gekocht. Ik heb maar besloten om het risico op slechte belkwaliteit erbij te nemen en heb hier ondertussen nog zeker geen spijt van.

Eerste bevindingen:
Batterijtijd
- In standby is dit laag, gisteren avond opgeladen en vanmorgen was die na bijna 7 uur standby + WiFi op (wel geen apps die er gebruik van maakten!!!) nog maar 6% batterij kwijt.
- 2u en 50 minuten screentijd verder heb ik nog 30% batterij over; 63% van mijn drain is te wijten aan scherm, 13% op standby, WifI heeft heel de dag opgestaan en verbonden geweest
- Voor alle duidelijkheid, ik heb dus nog 30% over 18 uur nadat hij opgeladen is en door er ongeveer 3 uur mee te werken. Batterij is ook nog maar de eerste keer opgeladen dus ik vermoed dit nog wel wat zal verbeteren.

Snelheid
- Toestel reageert enorm snel, de eerste benchmarks bevestigen dit ook

Gesprekskwaliteit
- Voorlopig slechts een 5 tal gesprekken gedaan, allemaal vlot verlopen.
- De speaker is goed, de andere kant is dus goed te horen
- Microfoon geeft inderdaad een iet of wat minder luide indruk dan dat je zou verwachten, maar naar mijn mening meer dan aanvaardbaar.
- Gekoppeld met mijn ingebouwde carkit (Ford Mondeo), geen problemen met pairing, alles verloopt vlot.

Look & feel
- Achterkant en zijkanten zijn niet van hard plastiek maar hebben een rubber-achtig gevoel

Dit is mijn eerste smartphone dus ik mis mogelijk nog wat dingen die anderen als slecht ervaren, als er nog vragen zijn shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Ben benieuwd of de batterij na een paar keer opladen verbeterd. 30% na 3 uur is wel erg snel op... Ik gebruik mijn mobiel dan ook zeker wel 3 uur per dag, en zou dan graag nog wat batterij over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
Iemand vandaag de update binnen gekregen? Deze is bij mij niet gelukt om te installeren, ik heb ook geen idee hoe ik de foutmelding moet achterhalen zonder te rooten. (android update mannetje ligt met rode uitroepteken tegen de grond)

Factory reset uitgevoerd => zelfde resultaat.
Verder zie ik wel dat de versie bijgewerkt zou zijn naar 4.0.4, waarbij dit vroeger toch wel 4.0.3 was dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Ik heb ook een melding dat er een update is, maar na het vorige bericht durf ik het even niet te installeren. Overigens stond er bij mij al 4.0.4 op hoor, dus ik vraag me af wat er geupdate wordt.....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
Ok, misschien stond hij dan al wel op 4.0.4. Dan hoop ik dat ze snel met een bijgewerkte patch komen die wel wil installeren, gezien deze ook maar 25 MB groot is, denk ik dat de aanpassingen niet enorm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Maar jouw telefoon doet het dus nog wel gewoon? Alleen de update lukt dus niet? Ik dacht eerst dat jouw hele telefoon het niet meer deed! Gelukkig maar. Dan probeer ik het zo ook gewoon.

Ik zag de Cloudmobile trouwens ook met een witte achterkant:

Afbeeldingslocatie: http://mobimg.sulekha.com/acer/cloudmobile-s500/stills/acer_cloudmobile_s500_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mobimg.sulekha.com/acer/cloudmobile-s500/stills/acer_cloudmobile_s500_01.jpg

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
nathalia schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:06:
Maar jouw telefoon doet het dus nog wel gewoon? Alleen de update lukt dus niet? Ik dacht eerst dat jouw hele telefoon het niet meer deed! Gelukkig maar. Dan probeer ik het zo ook gewoon.

Ik zag de Cloudmobile trouwens ook met een witte achterkant:
Ja hoor, werken doet die nog als voorheen. Als de update zou falen, gewoon wachten, hij herstart automatisch. Zorg wel dat hij aan de netspanning zit voor je start met je update. Laat maar weten moest het bij je wel lukken, dan hoor ik bij acer wat het probleem is met mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Update zojuist gedaan. Het is gelukt zonder problemen! Android versie is nog steeds 4.0.4 dus wat er veranderd is, is me niet duidelijk. Laten we er maar van uit gaan dat het toestel nóg beter is geworden :)

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Voor de mensen die de Cloudmobile als hebben, wat valt er te zeggen over de batterij? Daar ben ik toch erg benieuwd naar.
Ik heb wel een paar reviews opgezocht, maar geen een behandeld de batterijduur!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Ik vind de accu 100% meevallen. Het was het enige punt waar ik me zorgen over maakte voordat ik het toestel kocht. (en het update beleid van Acer..... wanneer zullen ze met Jellybean of een opvolger komen?)

De accu gaat bij mij net geen 2 dagen mee als ik er af en toe op Internet, wat spelletjes speel en 2 keer per dag mee bel of SMS. Ik ging er van uit dat ik hem iedere nacht aan de lader zou moeten hangen en dat klopt dus. Maar mocht ik het een keer vergeten, dan kan ik hem 's morgens toch gewoon gebruiken en laad ik het toestel op m'n werk op.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
PredatorBE schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:52:
Iemand vandaag de update binnen gekregen? Deze is bij mij niet gelukt om te installeren, ik heb ook geen idee hoe ik de foutmelding moet achterhalen zonder te rooten. (android update mannetje ligt met rode uitroepteken tegen de grond)

Factory reset uitgevoerd => zelfde resultaat.
Verder zie ik wel dat de versie bijgewerkt zou zijn naar 4.0.4, waarbij dit vroeger toch wel 4.0.3 was dacht ik.
Update vandaag gelukt. Mijn SD-kaart had ik overgestoken van mijn oude nokia rechtstreeks in het nieuwe toestel. Blijkbaar gebruikt nokia niet het bestandsformaat dat nodig is om tijdens de boot de SD kaart te kunnen zien. Met andere SD geprobeerd en de update is direct gelukt. Niet de fout van het toestel dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:16
Wat een schitterende telefoon!!

Kan iemand de aanwezigheid bevestigen van de nabijheidssensor en een lichtsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Dit was echt DE perfecte telefoon geweest als het een grotere batterij had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Deze telefoon heeft ondanks de 1460 mAh accu toch goede batterij-prestaties. Blijkbaar is alles goed afgesteld op Android en het scherm. Ik haal tegen de twee dagen met een volle accu en dan gebruik ik de telefoon vrij regelmatig om mail te checken, te bellen, games te spelen, etc.

Je weet gewoon dat je met een smartphone eigenlijk dagelijks moet opladen en dat is met deze telefoon niet anders aangezien je net niet de 48 uur haalt. Een vriend van me heeft een HTC One S en die haalt anderhalve dag. Een collega heeft een Samsung Galaxy III en die haalt ruim 1 dag. We moeten alledrie dus iedere dag voordat we het bed in duiken de telefoon aan de lader hangen.

Het belangrijkste aan een smartphone accu is dat deze het meer dan 24 uur op een lading doet. Het maakt dan dus niet uit of het een 1460 mAh accu of een 1650 mAh accu of een 1800 mAh accu is. Uiteindelijk zijn ze allemaal gelijk als je ze iedere dag moet opladen...

Kortom: die 1460 mAh is echt geen probleem hoor!

[ Voor 33% gewijzigd door nathalia op 16-12-2012 22:02 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een upje

Werkt bij jullie app2sd ook niet, ik probeer wat games en programma's op de externe kaart te zetten, maar app2sd zegt dat de telefoon dat niet ondersteund?? iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muddie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2022
In de opening post staat bij de specificaties een `RGB notificatie LED` genoemd.
Zoiets zat ook op mijn oude Motorola Milestone. Het LEDje gaat branden als je een oproep mist of als je een SMS hebt gehad.
Ik heb dat op mijn nieuwe Acer nog niet zien gebeuren.
Ik heb het ook met een LED test appje geprobeerd, maar daarmee zie ik ook geen LED aangaan.

Is mijn LEDje kapot, of zit er helemaal geen notificatie LED op dit toestel? Ik kan er in de gebruiksaanwijzing en in de telefoon menu`s niks over vinden.
Werkt bij iemand de notificatie LED wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampsie1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-03-2022
App2sd werkt bij mij ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb eind november dit toestel aangeschaft en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was op de fotokwaliteit na, maar daar is een telefoon ook niet voor. Nu na ongeveer een maand gebruik zie ik eens in de rechterknderhoek, maar oom aan de rechter zijkant bovenaan in het scherm een grote hoeveelheid van heldere pixels. Net alsof er stof onder het glas zit, maar pixeltest laat duidelijk onjuist werkende pixels zien. Ik heb het dan over tientallen. Het toestel is niet gevallen of verkeerd gebruikt. Dus na enige tijd ontstaat dit probleem gewoon. Nu maar afwachten hoe De leverancier studentmobiel en Acer hierop reageren.

Erg jammer voor een anders toch wel goed toestel.
Momenteel raad ik het dus af deze te kopen. Zie ook meerdere vergelijkbare ervaringen op andere forums.

Update 17/1/13
Afgelopen maandag toestel teruggestuurd naar Acer. Wordt netjes op hun kosten opgehaald door UPS. Vandaag toestel al retour gekregen. Ze hebben er een nieuw display ingezet. Op zich supersnelle service. Nu maar afwachten of het goed blijft gaan. Had geen zin om naar studentmobiel te sturen gezien de slechte reacties op internet. Blij toe dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 19:40 . Reden: Statusupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 08:02
Ik heb sinds een week ook de cloudmobile gekocht maar heb een probleem, mijn toestel wil onder geen omstandigheden trillen als ik een bericht ontvang, heeft nog iemand hier problemen mee? Verder wel een super toestel!

EDIT:
Net opgemerkt, als ik een update krijg van een applicatie dan krijg ik wel het berichtsignaal + trillen te horen, enkel bij een normale SMS niet.

[ Voor 26% gewijzigd door wouzke op 13-01-2013 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
Nieuwe OTA update beschikbaar en geïnstalleerd zonder problemen. Wat er juist veranderd is, is mij niet duidelijk. Ik heb wel de indruk dat alles nog wat vlotter gaat en de foto's met flits nu wel doenbaar zijn.
Verder nog steeds zeer tevreden van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Zat mij ook al af te vragen wat die update nou precies deed. batterijduur is in ieder geval niet verbeterd athans bij mij niet.

Verder ook super tevreden, super snel, prachtig schermpje, foto kwaliteit soms enorm goed soms 3x niets. Ultieme budget phone.
PredatorBE schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:01:
Nieuwe OTA update beschikbaar en geïnstalleerd zonder problemen. Wat er juist veranderd is, is mij niet duidelijk. Ik heb wel de indruk dat alles nog wat vlotter gaat en de foto's met flits nu wel doenbaar zijn.
Verder nog steeds zeer tevreden van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Zoek de verschillen. Eerste afbeelding is van vóór de update en de tweede van ná de update:

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/12031207/480/Anonymous/Screenshot-2013-01-23-23-08-14.png Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/12031209/480/Anonymous/Screenshot-2013-01-23-23-20-17.png

De volgende zaken zijn gewijzigd:
  • Smallbandversie
  • Imageversie
  • Build-nummer
  • Afbeelding P/N
Nog steeds Android 4.0.4

Weet iemand of Acer nog met een update komt naar Android 4.1 of zelfs 4.2?

[ Voor 27% gewijzigd door nathalia op 24-01-2013 10:51 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-08 22:31
Normaal zou die midden januari moeten komen, maar ja.
Onlangs las ik nog een support mail van orange uit roemenië waarin stond dat zei de update in februari zouden doorvoeren.
De update zou er wel moeten komen want er is op hier http://www.modaco.com/top...-and-unlocked-bootloader/ al een gelekte versie beschikbaar.
Wanneer de officiele versie komt valt nog af te wachten dus...
Edit: We spreken hier wel degelijk over android 4.1

[ Voor 6% gewijzigd door aropop op 24-01-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Weinig accessoires te verkrijgen die precies passend zijn voor de Cloudmobile. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede autohouder.

Alleen een paar goede hoesjes gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3BACS5B41pc2.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3BACS5F41pc2.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.siemshop.com/ebay/image/item_pic/pd3BACS5V01pc2.jpg

Mazda MX-30

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Hoe ervaren jullie de batterijduur van de Cloud Mobile? De specificaties spreken mij wel aan en het toestel is, naar mijn mening, een van de betere opties qua prijs-kwaliteitverhouding. Blijf het echter jammer vinden dat Acer maar een batterij van 1460mah erin heeft geplaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door emporio81 op 14-02-2013 15:47 ]

• wouzke
Dit is mijn eerste smartphone en ik vind het goed meevallen, de eerste dagen hing hij drie keer per dag aan de oplader, nu doe ik er ongeveer twee dagen mee, rustig sms'en bellen en een beetje spelletjes spelen, brightness wel redelijk laag gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
muddie schreef op maandag 24 december 2012 @ 01:03:
In de opening post staat bij de specificaties een `RGB notificatie LED` genoemd.
Zoiets zat ook op mijn oude Motorola Milestone. Het LEDje gaat branden als je een oproep mist of als je een SMS hebt gehad.
Ik heb dat op mijn nieuwe Acer nog niet zien gebeuren.
Ik heb het ook met een LED test appje geprobeerd, maar daarmee zie ik ook geen LED aangaan.

Is mijn LEDje kapot, of zit er helemaal geen notificatie LED op dit toestel? Ik kan er in de gebruiksaanwijzing en in de telefoon menu`s niks over vinden.
Werkt bij iemand de notificatie LED wel?
Ik heb exact hezelfde 'probleem'. Zelfs tijdens het laden geen enkel lampje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Er is weer een FW update:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimage.org/bijycq907/device_2013_03_01_135149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Heb hem ook gedownload, merk dat vooral het geheugenverbruik wat minder is bij mij, ook lijkt die wat sneller aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Acer heeft volgens mij al twee updates uitgebracht voor dit toestel. Wat zijn de merkbare veranderingen/verbeteringen?

[ Voor 6% gewijzigd door emporio81 op 08-03-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Ik zie dat bij de screenshot van Bredend een kernelversie 3.4.0+, op mijn gsm staat er 3.0.8+.
Zijn er al mensen met mijn kernel versie die de update ontvangen hebben? Als ik laat zoeken naar updates zegt hij dat mijn toestel up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Zijn er nog mensen die de update naar Android 4.1 ontvangen hebben?
Of zijn er überhaupt mensen die ook deze telefoon gebruiken? :D verschiet er van dat er zo weinig mensen dit toestel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze batterij en/of algemene ervaring met deze webshop?

http://www.mugen-power-ba...00-with-battery-door.html

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:00:
Iemand ervaring met deze batterij en/of algemene ervaring met deze webshop?

http://www.mugen-power-ba...00-with-battery-door.html
iemand? Wil hem nl ook bestellen ;)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Geen ervaringen met die batterij, maar als dat een bekend batterij fabriekske is die goede producten levert zou je de "regel-van-drie" kunnen toepassen op de gebruiksduur.

Andere vraag, heeft iemand in België al de Android 4.1 update gekregen waarover gesproken wordt op het Acer forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredatorBE
Ik draai al geruime tijd 4.1.2 zonder problemen (zie screenshot van iemand anders op pagina 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
wouzke schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:03:

Andere vraag, heeft iemand in België al de Android 4.1 update gekregen waarover gesproken wordt op het Acer forum?
Ik heb mijn Cloudmobile gekocht bij VandenBorre in Belgie en ik had de update al op 28 februari. Dus als jij ook een Belgische versie hebt, dan zou je de update eigenlijk allang moeten hebben.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:23
Voor wie nog zou twijfelen: bij Vandeborre (België) vind je het toestel nu voor € 249, nog € 4 goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch: pricewatch: Acer CloudMobile S500 Zwart

Ik schafte het me deze week aan nadat mijn HTC Incredible S het voor bekeken hield. Voor die prijs vind ik het een geweldig toestel en een geweldige upgrade in vergelijking met de HTC.

Het scherm is echt geweldig (1280*720) en alles werkt gewoon vlot & zonder haperen.

Na het initiële (beperkte) configuratiewerk kon ik meteen updaten naar Android 4.1.2. Loopt als een trein ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Aegir81 op 20-04-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
nathalia schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:16:
[...]

Ik heb mijn Cloudmobile gekocht bij VandenBorre in Belgie en ik had de update al op 28 februari. Dus als jij ook een Belgische versie hebt, dan zou je de update eigenlijk allang moeten hebben.
En heb jij ge-update via je telefoon om updates te vragen of door de image van de site te downloaden?

Mijn Image versie is: Acer_AV043_S500_RV13RC01_EMEA_MBSD

Terwijl op de Acer site staat:

"This image only can upgrade from Acer_S500_AV043.RV16RC05_WW_GEN1 "

Heb jij dit gewoon genegeerd of had jij de juiste versie?
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:23
wouzke schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:43:
[...]

En heb jij ge-update via je telefoon om updates te vragen of door de image van de site te downloaden?

Ik updatete via de image van de site op http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/drivers

Ik had de keuze tussen 2 versies van 4.1 en ik zorgde ervoor dat ik de juiste versie installeerde.

[ Voor 8% gewijzigd door Aegir81 op 27-04-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
wouzke schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:43:
[...]

Ik heb de nieuwe versie op 28 februari gewoon OTA (over the air) binnengekregen. Er kwam een melding op m'n scherm dat er een nieuwe versie beschikbaar was en de vraag of ik die wilde downloaden. En ik heb dus op OK gedrukt. Ik wist niet eens dat je ook iets via de site kon doen!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Goed nieuws!
Sinds 25 April staat er op de Acer site een update voor diegene met image versie: Acer_AV043_S500_RV13RC01_EMEA_MBSD

Deze update staat onder 4.0 ICS en betreft 507MB, nadat ik deze geïnstalleerd heb via de computer, startte mijn telefoon moeiteloos op en laadde alle applicaties zoals het ervoor was, en als ik dan via de telefoon om een update vroeg bood hij er mij wel één aan, deze is 250MB groot en wordt op deze moment geïnstalleerd. Ik hou jullie op de hoogte!

EDIT:
Na deze update Jelly Bean!
Kernel versie is ook van 3.0.8 naar 3.4.0 gegaan.
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/7045/screenshot2013050200114.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door wouzke op 02-05-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Ff vraagje... Ik zie 1 os download op de acer website met als melding: dat het en upgrade van 4.0 naar 4.1 is. Als ik het commentaar van Wouzke wel alleen is dit een andere versie op het eerste gezicht.

Moet je deze dus downloaden want via de reguliere upgrade manier is mijn toestel al op 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Post anders even de Image code die je op je toestel hebt staan, zal eens kijken welke je nodig hebt, heb precies ook gemerkt dat niet op alle sites van acer (Fr, Be, ...) de zelfde images staan, ik heb ook eerst een update van versie 4.0 gedownload via de site, die geinstalleerd, en daarna via de telefoon zelf de 4.1 update kunnen utivoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Dat is acer_av051_s500_rv04rc09_ww_gen1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De Acer CloudMobile lijkt me echt een hele goede keuze. Vooral als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhouding. Echter twijfel ik over de batterij van 1460mah. Je hebt de CloudMobile nu gratis bij een sim only abonnement van Hollandsnieuwe. Je krijgt 275 belminuten in combinatie met 500mb internet voor 16.75p/m. Maar jah, die batterij he. Wat zijn de ervaringen? Hoe is de stabiliteit?

[ Voor 4% gewijzigd door emporio81 op 11-05-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Super toestel is het... Ik ben van een iPhone afgekomen en ik wil niet meer terug. Scherm is briljant scherp en lekker snel alles.

Betreft de battery, hij is niet super maar gaat net zolang mee als mij oude iPhone 4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Thanks voor je terugkoppeling. Hoe ervaar je Jelly Bean op de CloudMobile?

[ Voor 26% gewijzigd door emporio81 op 11-05-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
@Rikoos: jij hebt dan reeds Jelly Bean ;-)

@emporio81: Ik vind het een super toestel, soms kleine onstabiliteiten met ICS, maar sinds JB super, en veel betere reactie snelheid. De batterij kan ik niet vergelijken omdat dit mijn eerste degelijke smartphone is, maar ik kom er met normaal gebruik tot 2 dagen met toe, sms'en, bellen en een beetje internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Het scherm en wifi is de grootste energie slurper op mijn toestel. Zit ik op 3g te surfen en staat wifi uit dan lijkt het of hij bijna 2 zo lang mee gaat. Zet wel je scherm op een lage brightnes want anders is je batterij heel snel leeg.

Heb hem nu ruim 3 weken en wat is dit toestel tot nu toe zijn geld dubbel en dwars waard! Ik heb alles apps die ik op mijn iphone had (muv Tomtom) en ze werken als een zonnetje allemaal.

@wouzke thnx ik dacht dat jullie 4.2 bedoelde ipv 4.1 vandaar mijn twijfels :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Zo te lezen heeft acer een goede job gedaan. Ik ben alleen van mening dat ze een grotere batterij erin hadden moeten zetten. Was het een nog betere keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
emporio81 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:35:
Zo te lezen heeft acer een goede job gedaan. Ik ben alleen van mening dat ze een grotere batterij erin hadden moeten zetten. Was het een nog betere keuze geweest.
Dat is idd het echte minpunt van deze phone MAAR eerder in dit topic staat ook dat je een andere batterij van MUGEN kan kopen welke ongeveer 3x meer inhoud heeft dan de stock batterij. Okay hij is duur (geloof 85) maar het toestel is "slechts" 240 euro dus voor ruim 300 euro heb je een top telefoon met een goede batterij.

Nog steeds minder dan de meeste "top" toestellen van andere merken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:41:
[...]

Dat is idd het echte minpunt van deze phone MAAR eerder in dit topic staat ook dat je een andere batterij van MUGEN kan kopen welke ongeveer 3x meer inhoud heeft dan de stock batterij. Okay hij is duur (geloof 85) maar het toestel is "slechts" 240 euro dus voor ruim 300 euro heb je een top telefoon met een goede batterij.
krijg je echt alleen een huuuuge telefoon van... dat wil ook niet iedereen.

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Heeft iemand dit toestel reeds geroot? Het rooten is me gelukt, een rootchekker geeft full root aan, en superuser werkt ook, maar als ik busybox probeer te installeren zegt hij steeds dat de installatie mislukt is en dat ik een andere versie of installatie plek moet proberen, geen van deze lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
verkeerslicht schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:33:
[...]

krijg je echt alleen een huuuuge telefoon van... dat wil ook niet iedereen.
Wordt die toch niet groter van? Alleen zwaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
evilpin0 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:54:
[...]
Wordt die toch niet groter van? Alleen zwaarder
Geen idee, ik heb hem ook net bestelt. Als ik het goed las krijg je ook een nieuwe achterkant erbij omdat de batterij idd dikker is. Voor mij geen probleem want hij is behoorlijk dun dus een beetje dikker moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Hoe ervaren jullie de stabiliteit van de CM? Met Ice Cream Sandwich kwamen er meerdere meldingen dat het toestel toch last had van stabiliteitsproblemen. Hoe is dat met Jelly Bean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Trotse eigenaar van een s500! Had een lg nexus maar die lag bereslecht in de hand. Over dit toestel ben ik tevreden alleen de accu kon beter.... Na de eerste dag kreeg ik al direct een update naar jellybean maar met een grote ergernis! Als ik swype afzet en het stock android keyboard gebruik doet hij geen autocorrectie meer en geeft hij geen woordvoorspellingen meer. Wie kan mij helpen? Alle instellingen staan goed denk ik. Ik moet het echt in orde krijgen want ben echt een voorstander van het standaard jelly bean keyboard ( veel mooier dan de rest). Alvast bedankt en hopelijk krijg ik spoedig een feedback!

Grtz,

Kenneth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
  • Laatst online: 20-05 18:55
ik twijfel of ik deze telefoon zal kopen.
Omdat de batterij toch wel matig is en ik ook lees dat de gespreks kwaliteit niet goed is.

De telefoon is nu al 1 jaar uit. Een andere welke ik op het oog heb is de acer liquid E2, deze is net uit gekomen. Daarvan is het scherm wat minder, maar batterij weer beter en heeft een quadcore ( mocht dat wat uitmaken) . Ook standaard de nieuste android versie 4.2 al ingeladen.

Kunnen jullie mij overtuigen welke ik zou moeten kiezen gezien jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Fr3d27 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:32:
ik twijfel of ik deze telefoon zal kopen.
Omdat de batterij toch wel matig is en ik ook lees dat de gespreks kwaliteit niet goed is.
Betreft de gesprekskwaliteit, ik heb hier geen last van en alles klinkt goed ALLEEN wanneer je het gesprek op de speaker zet is het behoorlijk matig en verstaan mensen je slecht. Verder buiten de batterij ben ik zeer tevreden en zeker icm met de prijs ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Fr3d27 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:32:
Een andere welke ik op het oog heb is de acer liquid E2, deze is net uit gekomen. Daarvan is het scherm wat minder, maar batterij weer beter en heeft een quadcore ( mocht dat wat uitmaken) . Ook standaard de nieuste android versie 4.2 al ingeladen.

Kunnen jullie mij overtuigen welke ik zou moeten kiezen gezien jullie ervaringen.
De prijs is ongeveer gelijk, de voor- en nadelen van de specs kan je tegen elkaar wegstrepen. Lastig inderdaad. Het is maar net waar zelf jouw voorkeuren naar uitgaan.

Voordelen Cloudmobile t.o.v. E2: schermresolutie van 1280x720 i.p.v. 960x540, hogere ppi, bluetooth 4.0 i.p.v. 3.0, wel NFC, gewicht 125 gram i.p.v. 140 gram, meer opslaggeheugen (8 GB i.p.v. 4 GB), HDMI via micro-USB (MHL), hij is mooier, etc.

Voordelen E2 t.o.v. Cloudmobile: Android 4.2 out of the box, betere camera aan voorkant voor videobellen, accu 2000 mAh i.p.v. 1460 mAh, dual-sim mogelijkheid.

Wat betreft de processor: De Cloudmobile heeft een 1,5 Ghz dual core Qualcomm Snapdragon S4 Plus (MSM8260A) en de E2 heeft een 1,2 quadcore MediaTek MT6589. Volgens mij is de dual core van de cloudmobile een betere processor hoor. Kijk maar eens naar de benchmarks!

Al met al blijft de Cloudmobile het toptoestel van Acer en wordt de E2 daar net onder gepositioneerd. Als ik de keuze zou moeten maken, zou ik voor de Cloudmobile gaan. Maar ik ben natuurlijk niet geheel objectief ;)

Kijk voor een review van de E2 eens op http://www.allaboutphones...22723/acer-liquid-e2.html

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 23:06
De enkel sim Liquid E2 heeft dacht ik wel NFC. Ik dacht dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer terug vinden. De dual sim variant in ieder geval niet. Bij onze ooster buren bestel je voor € 179,- (+ € 14,95 voor verzending naar NL) overigens al een Cloudmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Wat? Voor € 179,- een Cloudmobile? Heb je een link voor me? Dan bestel ik die meteen voor m'n pa. Heeft ie én een goede telefoon en meteen een nieuw navigatie-apparaat.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
nathalia schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:31:
Wat? Voor € 179,- een Cloudmobile? Heb je een link voor me? Dan bestel ik die meteen voor m'n pa. Heeft ie én een goede telefoon en meteen een nieuw navigatie-apparaat.
Ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54
Ik heb hem vandaag gekocht. Na een paar uurtjes om het naar mijn eigen smaak in te richten ga ik merken of het echt zo'n fijne telefoon is wat de diverse reviews beweren. Omdat ik bijna altijd stroom in de buurt heb met laptop of auto en ik geen zware gebruiker ben durfde ik de gok wel aan met de niet zo ruim bemeten accu.

Na het opstarten waren er enkele updates, nu is de telefoon Android 4.1.2. Hij is een stuk sneller dan mijn Desire S, meer geheugen en een mooier scherm. Het toestel ligt lekker in de hand en hij zit niet vol met allerhande software die niemand leuk vindt behalve de fabrikant. En omdat het scherm 4,3" is, past hij ook nog gewoon in mijn broekzak.

De lokale Phonehouse heeft mijn oude simkaart met een tangetje naar een microsim geknipt (gratis!).

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Heeft iemand Busybox reeds geinstalleerd op de telefoon? Bij mij blijft hij zeggen dat de installatie mislukt, terwijl een rootchecker wel een succesvolle root weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
wouzke schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 05:05:
Heeft iemand Busybox reeds geinstalleerd op de telefoon? Bij mij blijft hij zeggen dat de installatie mislukt, terwijl een rootchecker wel een succesvolle root weergeeft...
Zelfde hier..... ik ben gestopt tot iemand het gelukt is en kan vertellen hoe het WEL moet....

(om eerlijk te zijn ik mis het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
Je krijgt geen busybox geïnstalleerd omdat je wel root bent, maar je de stock kernel draait. Deze is beveiligd zodat je geen RW (read-write) toegang krijgt op de /system/ partitie (waar je busybox installeert, maar ook stock apps verwijderd).
Het slechte nieuws: er is geen kernel compatibel met de stock 4.1.2 van acer. Je kan bij deze deze versie van de OS namelijk de bootloader niet unlocken (wat nodig is voor het flashen van een nieuwe kernel).
Dus zolang de bootloader gelocked is, is volledige root toegang onmogelijk. (er is een manier waarbij je telkens boot vanop een aangepaste kernel maar deze manier is niet permanent).
Meer info: http://www.modaco.com/forum/671-acer-cloudmobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Hmm, dus eigenlijk heeft het geen nut dat ik mijn toestel "half" geroot heb dan...
Wat me wel opvalt is dat ik bij Root Explorer kan kiezen om R/W te zetten, en dat deze dat dan ook weergeeft als "Mounted R/W"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
Heb je al eens geprobeerd dit te doen in de /system/ folder?
Zo ja probeer dan een app te verwijderen uit /system/app/ (de muziek app van acer vermits die toch op niks trekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele tijd geleden heb ik hier al eens gepost. Het is en blijft een fijn toestel. Alleen heb ik vorige keer al aangegeven dat het display al na een maand bundels van heldere pixels had. Het display is toen onder garantie vervangen. De service van Acer was super. Ophalen en retour in exact 4 dagen tijd. Het display werkte vlekkeloos.
Echter na enkele weken waren alweer enkele heldere pixels te zien. En nu zijn het alweer hele bundels.
Het lijkt op een ontwerpfout waarbij er intern druk op het display ontstaat. Het is ook weer op dezelfde plek.

Dit valt mij dan toch enorm tegen. Heb nu de neiging het toestel weer terug te sturen voor reparatie en daarna in de verkoop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Het is me uiteindelijk gelukt, met de sofware waarmee je de gsm geroot hebt, kan je hem laten heropstarten in R/W modus, dan kan je Busybox gewoon installeren. Heb er reeds véél standaard apps verwijderd, en werkt nog steeds perfect!
rikoos schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Zelfde hier..... ik ben gestopt tot iemand het gelukt is en kan vertellen hoe het WEL moet....

(om eerlijk te zijn ik mis het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:40:
Een hele tijd geleden heb ik hier al eens gepost. Het is en blijft een fijn toestel. Alleen heb ik vorige keer al aangegeven dat het display al na een maand bundels van heldere pixels had. Het display is toen onder garantie vervangen. De service van Acer was super. Ophalen en retour in exact 4 dagen tijd. Het display werkte vlekkeloos.
Echter na enkele weken waren alweer enkele heldere pixels te zien. En nu zijn het alweer hele bundels.
Het lijkt op een ontwerpfout waarbij er intern druk op het display ontstaat. Het is ook weer op dezelfde plek.

Dit valt mij dan toch enorm tegen. Heb nu de neiging het toestel weer terug te sturen voor reparatie en daarna in de verkoop te gooien.
Ik denk dat jij gewoon ECHT pech hebt want ik heb er één zelf en één voor mijn ouders gekocht en beide blijven het perfect doen. Lijtk dus echt een geval van echte pech.

Wat ik wel steeds meer als een ergenis heb, is de batterij. ik had een sterkere in eerste instantie bestelt maar daar zijn geen hoesjes (de gsm wordt dikker) voor dus heb ik hem gecanceld. Ik ben soms half de dag al door de prik heen. "Gelukkig" zit ik veel in de auto dus dan hangt hij aan de kabel en laad hij weer een beetje op maar dat is echt wel een probleem.

Iemand suggesties om deze batterij duur te verlenging? Scherm staat al laag en energy stand staat aan. Draai op de laatste firmware/OS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
rikoos schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Ik denk dat jij gewoon ECHT pech hebt want ik heb er één zelf en één voor mijn ouders gekocht en beide blijven het perfect doen. Lijtk dus echt een geval van echte pech.

Wat ik wel steeds meer als een ergenis heb, is de batterij. ik had een sterkere in eerste instantie bestelt maar daar zijn geen hoesjes (de gsm wordt dikker) voor dus heb ik hem gecanceld. Ik ben soms half de dag al door de prik heen. "Gelukkig" zit ik veel in de auto dus dan hangt hij aan de kabel en laad hij weer een beetje op maar dat is echt wel een probleem.

Iemand suggesties om deze batterij duur te verlenging? Scherm staat al laag en energy stand staat aan. Draai op de laatste firmware/OS versie.
Ben bang dat het niet beter gaat/kan worden, het is het grootste nadeel van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
wouzke schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:18:
Het is me uiteindelijk gelukt, met de sofware waarmee je de gsm geroot hebt, kan je hem laten heropstarten in R/W modus, dan kan je Busybox gewoon installeren. Heb er reeds véél standaard apps verwijderd, en werkt nog steeds perfect!

[...]
Betekent dit dat je dan permanent geroot bent,of heb je alleen tot de eerstvolgende reboot root rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
wouzke schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 22:18:

[...]
Kan je de volledige methode eens geven?
Ook vanop welke firmware je geroot hebt (JB of ICS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
stroom schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:40:
[...]

Betekent dit dat je dan permanent geroot bent,of heb je alleen tot de eerstvolgende reboot root rechten?
Dit is inderdaad tot de eerstvolgende reboot. Ook heb je de roottoegang nodig om via Busybox een tijdelijke unroot te doen om updates te ontvangen (die er meestal toch niet zijn, want dit is Acer :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
aropop schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:51:
[...]

Kan je de volledige methode eens geven?
Ook vanop welke firmware je geroot hebt (JB of ICS)?
Ik heb gewacht op de JB update om daarna pas te rooten. Niet geprobeerd bij ICs, maar dit programma zou beide moeten kunnen.

Zorg ervoor dat je de nieuwste USb drivers van de Acer Support site installeerd.
Je download de Acer Cloudmobile Tool 0.3a.
-> Installeren en openen.
Dan via het programma optie 1 selecteren om te rooten en dan de stapjes volgen die het programma weergeeft.
Als dit gebeurd is zou een Rootchecker die je via de Playstore kan downloaden moeten weergeven dat je geroot bent, maar nog geen Busybox geinstalleerd hebt.

Dan open je het programma terug, en kies je optie 4 (Opstarten in R/W modus), als dit gebeurd is kan je een Busybox installer succesvol uitvoeren. (De Busybox installer vind je ook gewoon in de Playstore)

Ik heb zelf tijdens een poging om definitief te Unrooten in een Loop gezeten tijdens de opstart, en heb ik de batterij er moeten uithalen, nadien normaal opgestart en niks geen noppes problemen gehad, als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
Ander vraagje, zou het mogelijk zijn om Cyanogenmod op deze telefoon te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
Dank u voor de info,
En ja maar er zijn een paar problemen (gps, headset,..) http://www.modaco.com/top...412-unofficial-builds-v7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzke
http://forum.xda-develope...p?p=43542732#post43542732

Hier is een nieuwe ROM voor de Cloudmobile, ik ga hem ergens volgende week eens testen wanneer ik zeker weet ofdat de GPS werkt en of ik terug zou kunnen gaan naar de Acer JB Rom wanneer nodig...
Pagina: 1 2 Laatste