Erwin1967 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:03:
We geven hier veel geld uit aan een "high end" game systeem. Als ik zo naar de specs kijk is dit niet zo veel bijzonders. Ik mis zaken als 16GB geheugen, extra stille fans, geluidsdemping, kleine compacte kast. Wat is hier nou high end aan de hier neergezette systemen? High end != meeste fps. High end is in mijn ogen luxe door extra functionaliteit en design.
16GB geheugen ga je nooit nodig hebben bij het spelen en de meeste andere applicaties. Voorbereid zijn op de toekomst is ook niet echt een kwestie, want geheugen heb je er zo bijgeprikt en kost nauwelijks wat. De discussie over de stilte van het systeem is al een tijdje aan de gang, maar we kijken toch vooral naar de prestaties eerst en gaan niet speciaal investeren om stillere, maar mindere prijs/prestatie componenten te gebruiken.
Ook de kast hangt veel af van waar je het gaat gebruiken, of je er nog veel in gaat tweaken, wat je belangrijk vind (looks, modbaarheid, airflow, geluidsdemping,...) en gaat ook samen met persoonlijke smaak. Omdat we hier nog altijd op GoT zitten, denk ik dat mensen meer de voorkeur gaan geven om een grotere kast te gebruiken waar het wat gemakkelijker is om in te werken en waar dikwijls het kabelmanagement wat beter op orde is. Niets houd je natuurlijk tegen om zelf een andere kast te nemen.
Tenslotte wil ik er nog op wijzen dat het een Best Buy
Guide blijft. Niets staat vast en het is echt maar een richtlijn om je eigen systeem samen te stellen. Als je het gewoon klakkeloos wil overnemen, ben je eigenlijk op T-net aan het verkeerde adres. In de inleiding van de gepubliceerde BBG's is het duidelijk dat high-end vooral slaat op high-end prestaties. Iedereen is natuurlijk vrij om die term in te vullen zoals hij wil, maar dikwijls gaan vb. extra functionaliteit en een duurder systeem wel samen. Dan denk ik aan meer USB3-aansluiting of meer PCIe-slots.
Edit: hoe kom je er eigenlijk bij dat de specs "niet veel bijzonders zijn" ? Bij mijn weten kenmerken de BBG's zich door behoorlijk wat
bang-for-the-buck te geven op moment van schrijven en ga je sowieso nooit een volledig geassembleerd systeem vinden in een gewone hardwarewinkel zoals MediaMarkt. Het staat je natuurlijk ook altijd vrij om zelf met een beter voorstel af te komen, alle input is welkom!
[
Voor 23% gewijzigd door
Aertsvijand op 12-10-2012 01:47
]