[BBG] High-end gamesysteem november 2012 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou neem nu de hardeschijf, de WD Red is door Madrox aangehaald en waarna er direct al door meerdere mensen is gezegd om dit niet te doen. Allemaal al op de eerste pagina, waarom is er dan wel voor gekozen? Voor meer getrouwbaarheid lijkt het iig geen goede keuze. Swordlord in "WD Red als desktop disk"

Precies hetzelfde geld eigenlijk voor de videokaart. Madrox noemt een dure HD7950 en meerdere mensen stellen een goedkopere voor en vragen om een reden om voor de duurdere te gaan. Maar nergens wordt volgens mij een goede reden genoemd om niet voor een Club3D Royal Queen of MSI Twin Frozr te gaan. Dus again waarom wordt die dan wel gekozen?
PCBaas schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:45:
Kan TS misschien een tussenstand geven hoe het systeem er nu uitziet?
En hierop antwoord geven of zoals de andere BBG's doen, in de TS de stand van zaken bijhouden voorkomt dit soort systemen welke niemand begrijpt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
-The_Mask- schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:55:
[...]

Vrij duidelijk toch?

Eerst kiezen voor geheugen wat niet past, daarna voor 16GB wat gewoon nutteloos voor een gamesysteem is.
Daarnaast een hardeschijf bedoelt voor raid configuratie, waardoor een normale HD een veel betere keuze is.
Waarom een SSD voor caching en een normale SSD? Waarom dan niet gewoon een 256GB SSD?
Waar is de onderbouwing om voor die HD7950's te gaan en niet voor de goedkoperen met goede koeler? Wat is uberhaubt de reden?
Waarom die voeding? En waarom als onderbouwing een review van een hele andere voeding? Zowel serie en vermogen is anders. Daarnaast zijn er natuurlijk veel betere reviews dan die van Hexus.

Eigenlijk is de enige logische keuze de processor, de rest is of een verkeerde keuze. Of een keuze waarmee te leven is maar waar de onderbouwing mist of nergens op slaat.

Wat heeft zo'n topic uberhaubt voor zin, als je de slechtste opties in het systeem gooit?
Ik ben het voor een deel eens met je maar je bent ook een beetje kort door de bocht met je reactie ;)
Wat betreft het geheugen 16GB klopt helemaal...totaal nutteloos als je geen VM's draait of iets doet met foto bewerking. Ik heb 8GB en deze word nooit vol benut.
Wat betreft de Hdd heb je ok gelijk, er zijn meedere forums waar word aangegeven dat deze Hdd niet geschikt is als een standalone desktop Hdd.
De ssd voor caching is een keuze als je het geld hebt waarom niet, als je denkt dat je dat beetje extra snelheid gaat merken moet je het doen.
De videokaart is ook een keuze, ik zou voor een Asus 7970 dc2t zijn gegaan deze is op dit moment meer dan voldoende om alles max te draaien met een goede FPS.
Later kan je hier er nog altijd 1 bijprikken.
De rest van het systeem is niks mis mee en is een mooie setup waar een gamer goed mee vooruit kan.

Misschien moeten we bij de volgende BBG allemaal beter helpen en goede argumenten geven waarom wel of waarom juist iets niet gebruiken ipv er vanuitgaan wat 1 persoon zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Drobanir schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:52:
Misschien heb ik het mis, maar de BBG wordt door jullie samengesteld. Ik schrijf er alleen de verhaaltjes bij. De uiteindelijke configuratie is in de eerste paar pagina's geopperd. En je kunt wel elke keer een standaard en saaie pc maken, maar deze keer waren er een aantal opmerkelijke suggesties gedaan die tot een interessante discussie uitnodigden.

Laten we kijken hoe we het beter kunnen doen. Wellicht kan ik beter communiceren welke componenten die worden aangedragen ik ook echt in het systeem opneem en misschien kunnen jullie meer voor de publicatie meepraten dan achteraf klagen.
Beter communiceren is inderdaad altijd beter, echter mensen moeten ook niet achteraf gaan klagen.
Misschien is het een idee om voor dat de uiteindelijke BBG word samegensteld een pol te houden van de componenten waar we niet uitkomen. Als er een discussie is over bv. 2 Videokaarten waarbij de argumenten ook gelijk zijn de mensen laten kiezen, er zijn genoeg mensen op dit forum die alleen lezen maar nooit willen reageren maar wel hieruit hun beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat de harddisk betreft, zie het probleem niet zo. TLER kan, indien gewenste gewoon uitgeschakeld worden (of aangepast)
http://www.anandtech.com/...-hdds-worth-the-premium/2
Dat de disk robuuster is, is iig zeker. Vooral het loopwerk heeft meer aandacht gekregen om o.a. vibraties tegen te gaan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voor persoonlijk advies kun je terecht in Desktop Aankoopadvies.