Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450333

Topicstarter
beste mensen,

mijn vraag is aan jullie hoe het zit met verschilen tussen woer en hboer op lange termijn gemiddeld genomen. ik begrijp dat iemand die op wo heeft gestudeerd meer kansen heeft op een hogere functie.

maar misschien kunnen jullie mij iets meer vertellen uit jullie eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Je kunt beter kijken naar je eigen ambities/talenten. Als het bij jou alleen draait om "die hoge functie" heb je weinig kans van slagen. Er vanuitgaande dat je Havo hebt - en niet met 2 vingers in je neus VWO, want dan zul je je sierlijk vervelen op het HBO ;).
Ken ook zat WO'ers die "gewoon" een HBO baan hebben, gebrek aan ambitie of niet abstract genoeg kunnen/willen denken.

Om even een persoonlijk voorbeeld te geven, ik ben 3 jaar geleden begonnen met werken zonder diploma's (letterlijk onderaan de ladder, ik mocht facturen archiveren :D), toendertijd wel gestart aan deeltijd HBO. Nu 3 jaar en een paar promoties en werkgeverswitches later stroomt er een collega in die is net zo oud, met WO-achtergrond en we doen dezelfde werkzaamheden. Hij als starter met theoretische kennis en ik met 3 jaar werkervaring en HBO. Salaris van hem weet ik niet, maar ik vermoed dat ik op dit moment iets hoger zit, al zal hij de komende jaren er veel bij krijgen en ben ik weer afhankelijk van goede functioneringsgesprekken en cursussen (post HBO, Hofam).

[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 05-10-2012 22:10 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik kom van VWO en ben toch HBO gaan doen. Puur voor de praktijkervaring. Als je die topfunctie wil hebben kom je er heus wel met een hoop carrière maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

ICT , verschil WO en HBO loon

De waarde van een HBO-diploma

hbo en consultancy

Zomaar een greep uit de topics die je recent hebt opgestart (de gesloten topics niet meegerekend). Ik begin eerlijk gezegd een beetje moe te worden van de herhalende vraagstelling (al zei het in verschillende vorm), en -vooral- de gemakzucht van je posts.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.