Zojuist klaar met het kijken van het laatste seizoen van Covert Affairs. Die andere spionnen-serie van USA Networks (momenteel mijn favo US network met White Collar, Suits, Burn Notice en Common law (die helaas wel gecanceled is) gevolg door CBS met Blue Bloods, Person of Interest en Hawai 5-0).
Anyways, kijkt prima weg, al is het geen geen grote topper (maar ook zeker geen flop). Acteurs zijn prima en het verhaal is misschien wel wat rustig, maar zit prima in elkaar. Ze gaan (of lijken te gaan) naar veel verschillende locaties en het is ook niet echt een actieserie, al zit dat er zeker in. Het is echt zo'n serie voor tussendoor, maar verveelt eigenlijk niet.
Was ergens halverwege seizoen 2 gebleven, maar helemaal vergeten verder te kijken. Toch blij dat ik het gedaan heb want de 2e helft van seizoen 2 is al een stuk beter en seizoen 3 is eigenlijk best wel tof. Het is jammer dat seizoen 1 toch wat braafjes is en redelijk weinig verhaal heeft (ook iets teveel soap wat later toch wel minder of minder irritant wordt).
Helemaal leuk is dat ze voor de laatste aflevering van seizoen 3 een aantal scenes in Nederland hebben opgenomen, waarvan een paar ook echt herkenbaar in Amsterdam (voor en in het centraal station en naast een aantal grachten).
Voor de tweakers die niet de hele serie willen kijken, maar wel even willen zien hoe ze dat gedaan hebben is dit filmpje nog wel geinig:
YouTube: PIPER PERABO EN ODED FEHR IN AMSTERDAM VOOR FILM OPNAMES COVERT AFFAIRS (al zijn dit niet echt de meest spannende scenes overigens maar wel leuk dat ze het echt lokaal hebben gefilmd). Ik kom daar niet uit de buurt maar ben er wel eens geweest dus herken wel wat locaties, al weet ik niet precies waar ze allemaal zijn geweest. Leuk vind ik het in ieder geval wel.
Het helpt overigens ook wel dat het hoofdpersonage er wel lekker uit ziet:
Dus zoek je nog een aardige serie voor tussendoor, nu er weer een aantal series gestopt zijn en het nog even duurt voordat de zomerseries weer beginnen, kijk dan zeker even of je
Covert Affairs misschien toe wilt voegen aan de kijklijst.
[
Voor 4% gewijzigd door
Martinspire op 23-03-2013 02:45
]