[GC] Themafora...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Topicstarter
De (sport)zomer is voorbij, de verkiezingen gedaan, de examens achter de rug... Wat gaat er nu met de themafora gebeuren? Samenvoegen met NSTM en WI lijkt mij logisch. Wellicht is het een idee om Werk en Inkomen uit te breiden tot Werk, Opleiding en Inkomen of zoiets.

En NSTM mag van mij juist wel opgesplitst worden in een aantal delen: 'Nieuws en Politiek', 'Sport', en 'TV, Film en Muziek' of iets in die richting, ik vind het nu een beetje een vergaarbak geworden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Met een beetje mazzel beginnen we vanavond met de eerste stappen van wat je hierboven schetst :)

NSTM -> Afbeeldingslocatie: http://www.axclub.net/phpbb3/images/smilies/slotje.gif
-> ASP
-> FTM
TFE -> WI
TFV -> ASP
TFSZ -> ASP

Dit zit al lang in de voorbereidingsfase, maar werd door duizend en een andere zaken opgehouden in de uitvoering.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is ASP? Wat is FTM?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wilde gok: Actualiteit, Sport en Politiek en Film, TV en Muziek? :P

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 03-10-2012 13:20 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:12:
Met een beetje mazzel beginnen we vanavond met de eerste stappen van wat je hierboven schetst :)
[...]
Het wordt bijna eng... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
NMe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:19:
Wilde gok: Actualiteit, Sport en Politiek en Film, TV en Muziek? :P
LOL @ HTML

Maar jij had sowieso voorkennis (kunnen hebben) :+

Het klopt overigens wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

Maar jij had sowieso voorkennis (kunnen hebben) :+
Onderschat nooit mijn luiheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
En mijn suggestie om het woord 'Opleiding' toe te voegen aan WI...?

Overigens zou ik 'Sport' helemaal apart zetten denk ik, maar dit is al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Is Opleiding niet direct gerelateerd aan werk en inkomen? Daarbij wordt er al regelmatig gepost over opleidingen in WI. Rond examentijd is er alleen zo veel gebrabbel over die grappen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
MueR schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:10:
Is Opleiding niet direct gerelateerd aan werk en inkomen? Daarbij wordt er al regelmatig gepost over opleidingen in WI. Rond examentijd is er alleen zo veel gebrabbel over die grappen.
Ik bedoel ook geen inhoudelijke verandering, alleen een toevoeging in de naam van dat forum, voor de duidelijkheid. Nu verdwalen er nog wel eens studie/onderwijs/opleiding gerelateerde topics in SG of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit is intern ook aan de orde gekomen met als uitkomst dat we de naam laten voor wat het is. Opleidingen horen in WI thuis, wordt daar ook al besproken (evt na move), etc, waardoor er eigenlijk geen goede reden is om een stukje historie en esthetiek overboord te gooien. Het is gewoon een beperking van een naam die uit opgesomde elementen bestaat. Huis- en woongerelateerde zaken volgen ook niet uit de forumtitel. Dus ja, we zijn ons bewust van de beperkingen van de huidige naam, maar het toevoegen van een enkel woord lost het onderliggende punt niet op waardoor we het liever laten zoals het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
OK, ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:37:
Na jaren als 'extra' forum te hebben bestaan zal Nieuws, Sport, TV & Muziek vanaf heden verdergaan in de fora Film, TV & Muziek en Actualiteit, Sport & Politiek.

Met deze wijziging volgen we een trend waarbij media een steeds belangrijkere rol is gaan spelen. Met de creatie van Film, TV & Muziek willen we nog meer ruimte geven voor discussies over je favoriete TV series, films, muziek, concerten en entertainmentmedia in brede zin.

Actualiteit, Sport & Politiek biedt ruimte aan alle onderwerpen rond actualiteiten, nieuws, politiek en wedstrijdsport. De recente themafora hebben laten zien dat deze onderwerpen meer verdienen dan een enkel verzameltopic en de nieuwe indeling nodigt hopelijk uit tot meer discussie. De recente SportZomer en Verkiezingen thema fora zijn opgegaan in het nieuwe forum.

In tegenstelling tot NSTM en in lijn met de themafora en andere fora op het forum zullen beide nieuwe fora publiek zijn en geen postgrens kennen. Het NSTM forum zal binnenkort als alleen-lezen forum gearchiveerd worden. Topicstarters van topicreeksen en actieve topics worden uitgenodigd in het toepasselijke nieuwe forum een nieuw deel te openen. Beide fora zullen gemodereerd worden door de huidige NSTM crew: Argro, Ramzzz en Brons.

Mocht een en ander vragen of reacties oproepen dan is er in Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic en Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic ruimte voor discussie :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Is het niet eenvoudiger om bestaande actieve topics naar de nieuwe fora te verplaatsen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
We willen zoveel mogelijk de privacy van de posters in NSTM beschermen. En zoveel werk is het niet om van enkele tientallen topics topicstarters te vragen een nieuw deel te openen in het nieuwe forum. Bij nieuwe topics zullen we wel direct moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Ik zie nu dat er al een boel topics verplaatst zijn naar de nieuwe fora dus mijn vraag was voorbarig, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat zijn de topics uit de themafora. Die waren al publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

En wordt deze bug dan wel binnenkort opgelost?

Topicreeks buiten 'zelfde forum'

Lijkt me handig de 'vorige topic'-functionaliteit werkend te krijgen tussen de nieuwe subfora en de oude ('read only').

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

krvabo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:03:
En wordt deze bug dan wel binnenkort opgelost?

Topicreeks buiten 'zelfde forum'

Lijkt me handig de 'vorige topic'-functionaliteit werkend te krijgen tussen de nieuwe subfora en de oude ('read only').
Vziw kunnen mods wel topics uit een ander forum toevoegen aan een reeds bestaande reeks, dus dat zou sowieso slechts een tijdelijke issue zijn waar wij even een handje bij moeten helpen. Verzoeken daartoe mogen dan wel gewoon via Het fout gekoppelde topics meldpunt NU OOK MET REQUESTS!!!11 :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
Wat is precies de gemene deler in Actualiteit, Sport & Politiek? Komt zo een beetje over al GC>OT(Overige topics :p )

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stiekem zijn het dezelfde onderwerpen die je ook in de krant tegenkomt. Zullen we kranten dan ook maar betitelen als "overige onderwerpen"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:27:
Dit is intern ook aan de orde gekomen met als uitkomst dat we de naam laten voor wat het is. Opleidingen horen in WI thuis, wordt daar ook al besproken (evt na move), etc, waardoor er eigenlijk geen goede reden is om een stukje historie en esthetiek overboord te gooien. Het is gewoon een beperking van een naam die uit opgesomde elementen bestaat. Huis- en woongerelateerde zaken volgen ook niet uit de forumtitel. Dus ja, we zijn ons bewust van de beperkingen van de huidige naam, maar het toevoegen van een enkel woord lost het onderliggende punt niet op waardoor we het liever laten zoals het is :)
offtopic:
Is het niet handig om opleiding wel even in het begeleidende tekstje te verwerken wat onder de titel van de categorie staat als je deze hebt aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

NMe schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:40:
Stiekem zijn het dezelfde onderwerpen die je ook in de krant tegenkomt. Zullen we kranten dan ook maar betitelen als "overige onderwerpen"? :P
Plus, het is wat er overblijft van NSTM als je FTM een eigen forum geeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:53:
We willen zoveel mogelijk de privacy van de posters in NSTM beschermen...
Zouden er echt gebruikers zijn die daar problemen mee hebben? Kan het me haast niet voorstellen, ik wist niet eens dat NSTM besloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fiber schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:03:
[...]

Zouden er echt gebruikers zijn die daar problemen mee hebben?
De kans is zeker aanwezig. NSTM is altijd tot op zekere hoogte besloten geweest en onze opvatting is dat mensen erop mogen vertrouwen dat er zorgvuldig met hun postings wordt omgegaan. Uiteraard is er geen garantie dat een topic geplaats in een besloten subforum daar ook blijft staan, maar deze wijziging gaat nogal veel topics en gebruikers aan. Denk ook aan mensen die niet meer actief zijn op het forum en waarvan hun postings nu ongevraagd publiek zouden worden. In het kader van zorgvuldigheid is besloten dat een verse start de meest nette oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
SmartDoDo schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:15:
[...]
De kans is zeker aanwezig. NSTM is altijd tot op zekere hoogte besloten geweest en onze opvatting is dat mensen erop mogen vertrouwen dat er zorgvuldig met hun postings wordt omgegaan. Uiteraard is er geen garantie dat een topic geplaats in een besloten subforum daar ook blijft staan, maar deze wijziging gaat nogal veel topics en gebruikers aan. Denk ook aan mensen die niet meer actief zijn op het forum en waarvan hun postings nu ongevraagd publiek zouden worden. In het kader van zorgvuldigheid is besloten dat een verse start de meest nette oplossing is.
Tenzij alle posters uit een topic dat schriftelijk in drievoud verklaren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 23:37

Steffie

Opaque

Het duurde even, maar dan komt het er toch van. Ook goed dat er gedacht is aan reacties die geplaatst zijn in de relatieve beslotenheid van NSTM. :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:53:
We willen zoveel mogelijk de privacy van de posters in NSTM beschermen. En zoveel werk is het niet om van enkele tientallen topics topicstarters te vragen een nieuw deel te openen in het nieuwe forum. Bij nieuwe topics zullen we wel direct moven.
De kleinere serietopics zou ik toch wel moven naar FTM, de tag tv-serie in nstm langslopen is eitje :P

Goed voorbeeld is: [Serie] Once Upon a Time (2011) << die is nog niet zo groot (inmiddels op slot, maar had gewoon gemoved kunnen worden).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wiethoofd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

De kleinere serietopics zou ik toch wel moven naar FTM, de tag tv-serie in nstm langslopen is eitje :P

Goed voorbeeld is: [Serie] Once Upon a Time (2011) << die is nog niet zo groot (inmiddels op slot, maar had gewoon gemoved kunnen worden).
We hebben er lang over gepraat en toch besloten om dat niet te doen. Je weet maar nooit wie gepost heeft met in het achterhoofd dat NSTM besloten is (en blijft). Daarom maken we gewoon een nieuwe start met die topics. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toch wel appart dat er voor ASP is gekozen terwijl het niets met ASP te maken heeft :P Had dat niet beter PSA kunnen zijn om de verwarring tegen te gaan? (Gezien SAP en PAS wellicht ook niet alles is)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@zeef, Zelfs met de kleinere serietopics met zo'n 15-40 reacties...? Dat is redelijk simpel screenen van de reacties lijkt me (zie aangehaalde voorbeeld).

Ik snap ergens de beslissing, maar het niveau in de serietopics is altijd goed geweest, dus geen HK-reacties of meuk die niet naar FTM zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:03:
[...] maar het niveau in de serietopics is altijd goed geweest, dus geen HK-reacties of meuk die niet naar FTM zou kunnen.
Zou wel eens minder kunnen worden, nu de postgrens opgeheven is... :z

Wat is de reden eigenlijk om de boel open te gooien voor zoekmachines en de postgrens op te heffen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

RaZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:03:
Toch wel appart dat er voor ASP is gekozen terwijl het niets met ASP te maken heeft :P Had dat niet beter PSA kunnen zijn om de verwarring tegen te gaan? (Gezien SAP en PAS wellicht ook niet alles is)
Wat dacht je van MS? :)
@zeef, Zelfs met de kleinere serietopics met zo'n 15-40 reacties...? Dat is redelijk simpel screenen van de reacties lijkt me (zie aangehaalde voorbeeld).

Ik snap ergens de beslissing, maar het niveau in de serietopics is altijd goed geweest, dus geen HK-reacties of meuk die niet naar FTM zou kunnen.
Het respecteren van de beslotenheid van NSTM is voor de crew een principiële beslissing en ondanks dat er waarschijnlijk voldoende topics zijn die zo de openbaarheid in kunnen willen wij deze beslissing niet voor andere mensen maken.

Heeft een topic een klein aantal posts en de TS+de andere posters melden zich in DM wil ik topics wel gaan moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dit had gewoon beter getimed moeten worden :P Gewoon met het nieuwe tv seizoen de boel opsplitsen ipv net na de start :>

* Wiethoofd gaat eens kijken of hij topics heeft die gemoved kunnen worden en meldt zich met een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Brons schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:20:
[...]
Het respecteren van de beslotenheid van NSTM is voor de crew een principiële beslissing...
Maar waarom is die beslotenheid opgeheven in de nieuwe fora? Zie ook mijn vorige vraag... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Even een vraag naar de keuze om non-tech fora public te gooien.

Als je voor je userbase ook off-topic of off-doelgroep fora hebt is dat natuurlijk prima, maar ik mijn optiek zou je die dan niet public moeten zetten. Je wil immers een userbase adhv je doelgroep lijkt me.

Of is het de bedoeling dat het hier een soort Fok!Forum moet gaan worden om zoveel mogelijk users te genereren zodat ads duurder verkocht kunnen worden en/of meer pageviews te krijgen?

Je trekt op deze manier ook veel users aan onder het mom van "someone is wrong on ze interwebz", en die dan niet echt veel meerwaarde leveren voor de community.

Of wordt T.net gewoon een algemene nieuwssite a la Fok! waar we straks ook voetbaluitslagen en politiek nieuws gaan krijgen op de frontpage?

Ik krijg een beetje het idee dat T.net steeds verder van haar doelgroep af komt te staan. Juist door het opengooien van non-tech fora, waardoor je ook totaal andere mensen gaat aantrekken natuurlijk.

In 2009 had ik al het idee dat de doelgroep allang niet meer om tech ging:
RaZ schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 06:20:
[...]

Zoals ik al zei, het hoge niveau van een paar jaar terug wordt bedolven door 'helpdesk' achtige taferelen. Tweakers.net De tech-site van Nederland is het allang niet meer.

Meer van: Tweakers.net: voor alles met een stekker of batterij.

[..]
En kijk eens wat er nu in de pricewatch staat..

Misschien ook maar een sexualiteit fora neerzetten voor de pubers met gierende hormonen? ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

RaZ schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:40:
Misschien ook maar een sexualiteit fora neerzetten voor de pubers met gierende hormonen? ;)
Daar hebben de HK toch voor? Maar zonder dollen.. men wil ook over non-tech spul kunnen praten. Om dan mensen weg te gaan jagen naar andere sites "omdat het hier niet past" is toch ook gek?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
MueR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:04:
[...]
Om dan mensen weg te gaan jagen naar andere sites "omdat het hier niet past" is toch ook gek?
Het past wel hier, maar wellicht passen 'die mensen' niet hier... :z

Het probleem is dat de doelgroep van GoT aan het verwateren is en dat daardoor het USP (Nerds en Techies onder elkaar.) verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MueR schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Daar hebben de HK toch voor? Maar zonder dollen.. men wil ook over non-tech spul kunnen praten. Om dan mensen weg te gaan jagen naar andere sites "omdat het hier niet past" is toch ook gek?
Dan heb je mijn post niet begrepen.

Want er is altijd al ruimte geweest voor non-tech zaken, maar die lagen wel achter een login. Dus iemand die niets met it/tech te maken heeft, zou niet zo snel een account aanmaken.

Nu je algemene fora wel publiek open gooit, trek je op die topics, die normaal niet te zien waren, ook weer users aan. En die users zullen dan geen affiniteit hebben met IT dan wel tech.

Je gaat wellicht van 400k+ users, naar 4.000.000 users, maar als je nu 1 user op de 10 users hebt die niets met de it / tech hebben, krijg je daar een verschuiving. Dan heb je straks nog maar 1 IT/Techy op 10 users.

Ik vind het daarom een rare keuze om niet gerelateerde zaken aan IT / Tech publiek open te knallen wat een totaal andere soort gebruikers zal aantrekken.

Mijn vermoeden is dan ook dat Tech-topics (puur kijkend op de active topics pagina) straks zoeken woord naar een spelt in een hooiberg.

Users komen af op content. En als die content straks merendeels niet meer tech zijn...

Ik vind het dan ook een pausibele ontwikkeling, en ben ik zeer sceptisch of dit wel positief gaat uitpakken. Tijd zal het leren.

Edit:
Wat ik dan zorgelijk vind, is dat ik op sommige plekken redelijk prive informatie heb geplaatst door de jaren heen. Als de userbase vertienvoudigd zal de toegang voor die fora dus ook daar 10x zoveel mensen gezien kunnen worden.

Want als heel Nederland straks een Tweaker is, dan is de SG bijvoorbeeld al totaal niet meer een besloten fora. Om nog maar over de HK te zwijgen, gezien daar ook redelijk gevoelige informatie staat.

Of dat de community ten goede zal komen, i do not know. Maar dat ik de keuze zorgelijk vind, dat zeker. Vooral het privacy aspect kijkend naar een wellicht explosieve groei van users in de toekomst. Want bij de volgende verkiezingen, met een politie forum wat pulic staat, zal dat denk ik zeker gaan gebeuren.

Edit2:
Je jaagt mensen dus niet weg, je trekt totaal een ander soort nieuwe user aan. Kwaliteit gaat dan ten koste van kwantiteit.

Nog even los van de moderators die zo'n groei misschien niet meer in goede banen kunnen leiden.

Edit3:
Google eens op "huil en juich", en je ziet direct het topic op nr 1 in Google staan. Je gaat nu dus ajax-fanboys aantrekken, pvv-fanboys, rtl-fanboys, groenlinks-extremisten, etc..etc..
Dat trekt een slag mensen die niets met tech danwel ICT te maken heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door RaZ op 04-10-2012 16:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef

Dat was het struikelblok maar uiteindelijk hebben we gezegd : we houden het simpel en doen gelijke monniken, gelijke kappen. Anders blijf je bezig om te bepalen wanneer wel en wanneer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Zoals ik al eerder zei in de thread: als alle posters van een thread bij mij in een DM aangegeven dat een topic in de openbaarheid mag zal ik 'm moven. Maar dan ook alle posters. Wij gaan individuele posts niet screenen om te kijken of ze het daglicht kunnen verdragen. Dat kunnen wij niet beoordelen, dat is aan de users zelf.

Tweakers.net en GoT zijn met de jaren veel breder geworden. Werk en Inkomen staat ook ver van Overclocking & Tweaking maar WI is wat mij betreft wel een aanwinst voor het forum. Natuurlijk is er een kans dat mensen zich registreren puur voor General Chat maar zolang ze zich aan de gedragsregels en voorwaarden van GoT houden zal het niet zo'n groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Brons schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:20:
[...]
Het respecteren van de beslotenheid van NSTM is voor de crew een principiële beslissing...
Weten de gebruikers van de nieuwe ASP en FTM fora eigenlijk wel dat precies dezelfde draadjes als in NSTM nu opeens een stuk minder besloten zijn dan voorheen...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Weten de gebruikers van de nieuwe ASP en FTM fora eigenlijk wel dat precies dezelfde draadjes als in NSTM nu opeens een stuk minder besloten zijn dan voorheen...? O-)
Ik plaats de MED even als alias daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:14:
[...]
Ik plaats de MED even als alias daar.
Ik schat dat 99 procent van de gebruikers dat niet leest... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

Wat wil je dan dat we eraan doen? Een popup? Als mensen zelf niet de moeite doen om dit soort spul te lezen houdt het ook een keer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:01:
[...]

Tsja, dat is dan het probleem van de gebruikers toch? Wat wordt er dan verwacht, dat de crew iedere t.net-user persoonlijk gaat opbellen of langs de deur gaat om te informeren over wijzigingen? Dat lijkt me wat onpraktisch ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:14:
[...]
Wat wil je dan dat we eraan doen? Een popup? Als mensen zelf niet de moeite doen om dit soort spul te lezen houdt het ook een keer op...
Zou kunnen, dan weet je in ieder geval zeker dat het gelezen wordt. Of wellicht zo'n mooie waarschuwing boven het reageer-vak. Als je zoiets niet doet dan snap ik die grote woorden over bescherming van privacy van gebruikers van de 'oude ' topics niet helemaal. Dan is dat niet meer dan je 'juridisch' indekken. Beetje hetzelfde als algemene voorwaarden die je moet accepteren bij het installeren van software en zo. Die leest ook (vrijwel) niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry hoor, maar stickies van een subforum zijn doorgaans nogal wat beknopter dan algemene voorwaarden en we gaan er toch echt zonder uitzondering vanuit dat mensen die gewoon netjes lezen. Verder klopt je vergelijking niet. Als we oude topics gewoon blind publiek zouden plempen, dan hadden wij iets fout gedaan. Als iemand nu blind, zonder de regels te lezen, een topic post in de nieuwe fora, dan is dat zijn eigen fout. Wij bieden alle info aan die je nodig hebt, als jij er vervolgens voor kiest om die niet te lezen is dat jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:03:
[...] Als we oude topics gewoon blind publiek zouden plempen, dan hadden wij iets fout gedaan. Als iemand nu blind, zonder de regels te lezen, een topic post in de nieuwe fora, dan is dat zijn eigen fout. Wij bieden alle info aan die je nodig hebt, als jij er vervolgens voor kiest om die niet te lezen is dat jouw probleem.
Precies, Tweakers is nu van de verantwoordelijkheid af, dat is m.i. het enige verschil. En ik heb het ook niet zo zeer over de topic starters, maar meer over de gewone 'reaguurders' die nu al regelmatig in bijvoorbeeld het voetbaldraadje of zo postten. Die zien een slotje, klikken door naar de nieuwe versie en posten vrolijk verder. Voor mij geen probleem hoor, maar in dat kader vind ik die bezorgdheid over de privacy van de oude topics een beetje gemaakt, dat is alleen om Tweakers in te dekken, maar eigenlijk boeit het Tweakers niks. De enige bezorgdheid was over de aansprakelijkheid en/of verantwoordelijkheid en die is nu netjes afgedekt met een sticky die verder 'niemand' leest, maar dat is eigen verantwoordelijkheid, niet die van Tweakers, dus Tweakers doet inderdaad niks fout, technisch gezien. Maar moreel rijmt het één niet helemaal met het ander vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er staat op diverse plekken alle informatie die nodig is. Zowel in MED, als in het subforum zelf als ook hier in het topic. Je omschrijft het nu als het afschuiven van de verantwoordelijkheid, maar ik ben het daar niet mee eens. De GC-crew heeft zijn eigen verantwoordelijkheid genomen en alle mogelijkheden aangegrepen om gebruikers te informeren. Voor jouw oplossing is een hack in de forumsoftware nodig die een stapel mensen behoorlijk gaat irriteren. En waarom? Alleen omdat een paar users de moeite niet nemen om een paar paragrafen aan tekst te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Precies, Tweakers is nu van de verantwoordelijkheid af, dat is m.i. het enige verschil. En ik heb het ook niet zo zeer over de topic starters, maar meer over de gewone 'reaguurders' die nu al regelmatig in bijvoorbeeld het voetbaldraadje of zo postten. Die zien een slotje, klikken door naar de nieuwe versie en posten vrolijk verder. Voor mij geen probleem hoor, maar in dat kader vind ik die bezorgdheid over de privacy van de oude topics een beetje gemaakt, dat is alleen om Tweakers in te dekken, maar eigenlijk boeit het Tweakers niks. De enige bezorgdheid was over de aansprakelijkheid en/of verantwoordelijkheid en die is nu netjes afgedekt met een sticky die verder 'niemand' leest, maar dat is eigen verantwoordelijkheid, niet die van Tweakers, dus Tweakers doet inderdaad niks fout, technisch gezien. Maar moreel rijmt het één niet helemaal met het ander vind ik.
Het enige wat hier niet rijmt is jouw reactie.

* Rukapul heeft zich uit principiele overwegingen hard gemaakt voor het respecteren van de privacy van eenieder die in het verleden in NSTM heeft gepost en dan met name de gevoeligere topics. * Rukapul weet zelf ook niet meer wat hij 10 jaar geleden in een toen besloten forum heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat had jij 'moreel gezien' dan gewild dat Tweakers.net deed? Massa DM/PM of notificatiebar voor iedereen die ooit binnen NSTM gereageerd heeft? :) Of juist wanneer je voor het eerst reageert in ASP/FTM? Waarschuwingen boven het reageer-vak staan ook niet echt bekend om het hoge % reads van gebruikers hoor.

En volgens mij valt het reuze mee; in de topics die nu opnieuw gestart worden komt vaak even kort de vraag naar voren 'waarom nieuw topic?'. En die wordt elke keer weer keurig beantwoord voor de geïnteresseerden. Zelfs bij blind doorklikken zie je dat de naam van het subforum veranderd is. Er staan feedback topics, er is een MED gelinked. Het houdt een keer op toch? :)

Oude topics zijn niet gemoved zonder toestemming, dus wat besloten was, blijft besloten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Topicstarter
Nou, ik ben blijkbaar de enige die nooit stickies, gebruiksaanwijzingen, algemene voorwaarden, etc. leest... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vast niet, maar als je ze niet leest is dat toch echt jouw verantwoordelijkheid, niet de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:35:
[...]

Dan is dat niet meer dan je 'juridisch' indekken. Beetje hetzelfde als algemene voorwaarden die je moet accepteren bij het installeren van software en zo. Die leest ook (vrijwel) niemand.
Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:25:
[...]

Precies, Tweakers is nu van de verantwoordelijkheid af, dat is m.i. het enige verschil.
[...]
Voor mij geen probleem hoor, maar in dat kader vind ik die bezorgdheid over de privacy van de oude topics een beetje gemaakt, dat is alleen om Tweakers in te dekken, maar eigenlijk boeit het Tweakers niks. De enige bezorgdheid was over de aansprakelijkheid en/of verantwoordelijkheid en die is nu netjes afgedekt met een sticky die verder 'niemand' leest, maar dat is eigen verantwoordelijkheid, niet die van Tweakers, dus Tweakers doet inderdaad niks fout, technisch gezien. Maar moreel rijmt het één niet helemaal met het ander vind ik.
Ik wil je een compliment geven want je reactie heeft me aan het hippen op m'n stoel gekregen :P

Kort gezegd is het echte onzin wat je suggereert. Het lange antwoord is dat aansprakelijkheid in het geheel niet aan de orde is gekomen bij de interne discussie. Ik en mijn collega's zijn van mening dat een subforum dat nú besloten is, niet zomaar opeens een plek mag worden waar alle (lees: 1.164.008) postings voor de hele wereld leesbaar zijn. Dit in het kader van verwachtingen die zijn gewekt in het verleden en een stuk vertrouwen waarvan wij vinden dat de gebruikers van T.net op moeten kunnen bouwen. Niets meer en niets minder.

Overigens zie ik graag het dwangbevel op de mat vallen voor die topics die al zijn en nog zullen worden verplaatst van besloten naar open subfora. Dat is, hoe kan het ook anders, compleet kansloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:39:
Nou, ik ben blijkbaar de enige die nooit stickies, gebruiksaanwijzingen, algemene voorwaarden, etc. leest... :)
Dat is niet zo slim, want je verklaart jezelf wel akkoord met die algemene voorwaarden. Hoe kan je zoiets verklaren, als je niet weet waarméé je akkoord gaat? ;)

Als jouw baas je een contract geeft, lees je dat dan wel door, of teken je dat ook ongezien? Zelfde concept namelijk ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat contract komt redelijkerwijs als een pop-up recht in je face natuurlijk, daar kan je niet omheen.

Dan is het idee van NMe helemaal niet zo'n gek idee :P

Goed argument wildhagen ;)

* RaZ rent :P

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 05-10-2012 18:15 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RaZ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:14:
Dan is het idee van NMe helemaal niet zo'n gek idee :P
Ik distantieer me van mijn eigen idee, niet in de laatste plaats omdat ik dat als hyperbool bedoelde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik kan weinig toevoegen aan de post van SmartDoDo. De huidige oplossing komt niet uit de koker van juristen die zich bezighouden met aansprakelijkheid, de GC-crew heeft dit zelf gedaan.

Met een post in Med en 3x een alias naar Med hebben we wat mij betreft voldoende gedaan om iedereen te informeren. Bovendien wekken wij nergens de verwachting dat de nieuwe fora wel besloten zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Steffie schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:45:
Het duurde even, maar dan komt het er toch van. Ook goed dat er gedacht is aan reacties die geplaatst zijn in de relatieve beslotenheid van NSTM. :)
absoluut waar. Netjes dat GoT het op deze manier doet!

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1