Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik ben van plan een nefit topline cw4 aan te schaffen maar twijfel toch ook naar de cw5 variant, nou heeft de monteur van eneco mij verteld dat de pijpleidingen deze druk niet aankan (zeg maar een Ferrari motor in een Suzuki swift idee)

de pijpleidingen mbt het water zijn 12mm.

daarnaast moest hij dan ook aparte gasleidingen trekken van 22mm naar de nieuwe combiketel aldus de monteur.

Kan iemand mij zijn verhaal verklaren , ik heb er geen verstand van maar ik wil gewoon geen gezeik meer met warmte en watertoevoer, ik heb nu een moederhaard en een boiler van Inventum , 2.7l.

De cw4 zou 7.5 liter leter ten opzichte van de cw5 welke 9 liter leverd.

maar dat zijn allemaal theoretische getallen natuurlijk.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
12mm pijp voor warmwater is niks mis mee, voor koudwater wil je 15mm.
Voordeel van 12mm is dat je minder lang op warm water hoeft te wachten.

Voordeel 12mm:
- minder lang wachten
- 1x15 naar 2x12 verdeelt makkelijker dan alles 15

Nadeel 12mm:
- kan te weinig zijn voor stortdouche of beperkt capaciteit om snel je bad te vullen

Weet niet waarom je cw5 wilt, als dat is om op 2 punten water te kunnen tappen heb je die niet nodig. Vanaf ketel 15mm leggen naar punt waar leiding opsplitst naar 2x12 levert je meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 894891

Ik wil een Atag i36EC of een Remeha Tzerra M28C Plus. Beide zijn volgens de tests uitstekende HR-ketels. Maar wie weet hoe het met de storingsgevoeligheid zit van beide? Ik heb b.v. wel eens gehoord dat standaard bij elke beurt een onderdeeltje vervangen moet worden ter voorkoming van een storing. Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Anoniem: 894891 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:10: