Toon posts:

[Ervaringen] Lenovo IdeaPad Y580

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
Ik was blijkbaar iets te optistisch in m'n kopen, want ik merk net dat ik via Amazon een 1366x768-model heb gekocht. Ik ging er dus van uit dat elke Y580 beschikte over een FullHD-paneel. Oh well, als het blijkt niet lekker te werken kan hij terug (Photoshop, Illustrator, InDesign, ...). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 07:06
Volgens de Lenovo website komt er ook een Windows 8 variant van de Y580 getuigen de nieuwe handleiding die op de website is geplaatst. Daarbij is vermeldt Windows 8 preinstalled. Betreft handleiding van 23 oktober.

http://download.lenovo.co...g_v2.0_jul_2012_dutch.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Volgens de Duitse Amazon komen de Windows 8 modellen eind november aan, dus als nog graag een Windows 7 model wilt raad ik je aan om ze nu te kopen, want het prestatieverschil tussen de 3610QM en de 3630QM is niet wereldschokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlueLed schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:43:
De Y500 heeft ook een usb-poort minder dan de Y580. En een GT655M? Niemand weet nog hoe deze zich tot een GTX660M verhoudt.
Persoonlijk heb ik nog steeds liever een officiele W7-licentie dan een W8.
Hoe verhoud de GT650M zich t.o.v. de GTX660? Is dat vergelijkbaar? De GTX heeft namelijk ddr3 en de GT ddr5. Ik begrijp dat de GTX ietsjes sneller is als de GT, maar heft dit elkaar op door het verschil in ddr geheugen?

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik de Y580 uit duitsland ga bestellen, of nog even wacht en de y500 koop hier in nederland.

Of zijn beide geschikt voor de nieuwste spellen uit 2012?

alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT650m *kan* DDR3 hebben.

In feite is de GT 650m in de inspiron 17R exact hetzelfde aan de GTX660m op de wat lagere kloksnelheid na. De asus versies gebruiken wel DDR3 en zijn dus trager. Nochtans vind ik het gat tussen de GT 650m en GTX 660m te klein om de X in te naam te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.a.w.

Als ik de y500 en y580 vergelijk. Is het qua interne hardware vrijwel hetzelfde met een uitzondering dat de y580 een iets betere videokaart heeft (maar in principe verwaarloosbaar).

De y500 heeft een kleinere ssd waardoor hij goedkoper is, en de rest (behalve het uiterlijk) is nagenoeg hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik moet eerst eens duidelijke bronnen zien over wat de Y500 nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Volgens Komplett.be hebben de Y500 een 768p scherm ...

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paradigit heeft de specs op de site aangepast naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Komplett.nl en .be inmiddels ook naar fullhd/1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote vraag voor mij is nu waar je die swappable bay en zijn varianten kunt kopen. De populairste zal de extra GPU zijn, die rond de 150 zou moeten kosten als ik dit omreken vanaf de Y500 op webhallen.se die fabriek-af met SLI wordt geleverd.

Zou, als de prestaties echt naar behoren zijn, perfect het gat opvullen qua GPU prestaties tussen de Y580 en de Alienware M17x R4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het. Ik roep serieus al 2 jaar "je kan kiezen om €800 uit te geven of €1600. Daartussen zit niets."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:13:
Ik hoop het. Ik roep serieus al 2 jaar "je kan kiezen om €800 uit te geven of €1600. Daartussen zit niets."
Puur en alleen op GPU-gebied ja, maar er zijn ook andere zaken belangrijk aan een laptop. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het statement is wel iets aangedikt, maar echt niet veel, hoor. Wat we vorig jaar hadden was veel sterker dan de inspiron 17R voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Heeft iemand het nou al voor elkaar gekregen om een andere wlan kaart in de Y580 aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 21:49
Cinemaskoop schreef op woensdag 14 november 2012 @ 20:24:
Heeft iemand het nou al voor elkaar gekregen om een andere wlan kaart in de Y580 aan de praat te krijgen?
Heb nog nergens een whitelisted bios gezien.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Waar kan ik de quad core versie kopen? Kan alleen 1 vinden op Amazon.de en dan krijg je natuurlijk zo'n QWERTZ toetsenbord. Kan best gewend raken aan een Engels toetsenbord, maar niet aan een Duitse denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Wolfos op 15-11-2012 18:18 ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Bij Komplett hebben ze de i5 versie weer op voorraad zag ik net. Ik wilde eerst ook heel graag de i7 maar qua prestaties heb je aan de i5 versie echt bijna net zoveel.
Ik heb deze nu een week en hij is echt super. Top scherm, goed toetsenbord, heerlijke gpu, mooie en krachtige speakers etc, Qua prijs/prestatie vind je geen betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heeft er iemand al een upgrade van Windows 8 erop gezet, ik kan via paradigit voor 15 euro een licentie kopen en ik weet niet of het de moeite is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:37:
Heeft er iemand al een upgrade van Windows 8 erop gezet, ik kan via paradigit voor 15 euro een licentie kopen en ik weet niet of het de moeite is..
Ik draai al een paar weken windows 8, werkt prima! De drivers worden vrijwel allemaal automatisch via windows update geïnstalleerd. Alleen de energy manager niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Heeft het een meerwaarde? Ik bedoel is het sneller? Heb je een upgrade gedaan of full install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 00:25
Zoek een i7 15" 1920x1080 laptop. Kwam uit bij de Lenovo Y580, die kort daarna ook hier bij de best buy stond.
Maar niet leverbaar, dus verder zoeken en kwam toen uit bij de ASUS N56VZ-series. Eentje geprobeerd bij BCC en dat ging niet verkeerd, mooie bak. Toch lees ik wel over problemen met de ASUS zoals plop-geluid, wifi, na een paar weken kapot.
Nu zie ik hier een bericht over de Lenovo Y500, en die blijkt bij Paradigit te koop te zijn voor 999,-
De specs en prijs lijken helemaal wat ik wil. Heeft iemand ervaring met deze nieuwe Y500 of weet iemand reviews?

Van de Paradigit site:
Beeldscherm: 1920 x 1080 Pixels
SSD/HD: 16GB/1TB
Processor: i7-3630QM
On-board videokaart: GeForce GT650M
Intern geheugen: 8 GB
1x HDMI
2x USB 2.0
1x USB 3.0
1x VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk hier eens, zou ik zeggen: [Ervaringen] Lenovo IdeaPad Y400 en Y500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 00:25
Had ik idd al gevonden, dank je. Zijn er nog mensen die kunnen aangeven of er problemen zijn met deze of vergelijkbare Lenovo laptops en die iets kunnen zeggen over het kwaliteitsverschil tussen ASUS en Lenovo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik denk dat niemand de y500 in handen heeft gehad nu toe, dus dat valt moeilijk te zeggen.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Net de Lenovo Y580 gekocht via Cyberport, met i7-3610QM, 8GB RAM, 1TB HDD, 1080p-paneel en Windows 8. Komt binnen een dag of vijf binnen, dan laat ik mijn ervaringen wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

AppliArt schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:50:
Net de Lenovo Y580 gekocht via Cyberport, met i7-3610QM, 8GB RAM, 1TB HDD, 1080p-paneel en Windows 8. Komt binnen een dag of vijf binnen, dan laat ik mijn ervaringen wel weten!
Mooi hij is er dus nog wel. Maar misschien domme vraag maar is de taal van de laptop/software nu niet in het duits?

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat er een QWERTZ toetsenboord opzit. Dit is software matig makkelijk op te lossen maar de meeste leestekens staan wel op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:15:
[...]

Mooi hij is er dus nog wel. Maar misschien domme vraag maar is de taal van de laptop/software nu niet in het duits?
Het lijkt mij dat je net als in NL kunt kiezen welke taal je wilt hebben. Overigens zul je je dit niet af hoeven te vragen als je de FreeDOS-versie koopt. Voor alle duidelijkheid: die komt geleverd zonder OS en kost maar 899 EUR. Behoorlijk goedkoop als je het mij vraagt, zeker als je al een Windows-licentie hebt liggen.

Hier kopen: http://geizhals.de/852693

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
QWERTZ-toetsenbord is niet onoverkomelijk, softwarematig valt alles op te lossen. En de FreeDOS versie lijkt wel een eeuwigheid weg te blijven; Amazon.de meld drie tot vier weken, maar die status staat er nu ook al meer dan twee weken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Maar wat een irritant wifi-kaartje zit er in deze laptop zeg. Ik haal hooguit 2,8MB/s naar nas. Terwijl mijn 3 jaar oude budget laptop dik het dubbele doet. Begrijp niet dat daar geen ontwikkeling in zit maar een achteruitgang. Gelukkig is de ethernetpoort wel gigabit maar dat is anno 2012 nog lang niet vanzelfsprekend op elke nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Zal de Y580 i7 versie nog ooit op voorraad komen in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Karakartal schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 03:33:
Zal de Y580 i7 versie nog ooit op voorraad komen in Nederland ?
Waarschijnlijk niet, het wordt vervangen door de nieuwe Y. Ik heb ook liever de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Y580 is weer beschikbaar, nu met Windows 8. Vooralsnog alleen bij Lenovo zelf via Lenovoshop.com

Helaas wel een flinke klap duurder voor met name het i7-model (1199, voorheen 1099).

PW-links:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M7789MH
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M778AMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 09:18

Denhomer

Doh !

Opgelet, bij Lenovoshop is het niet Lenovo, maar MEDION die de shop uitbaat...

Verwijderd

AppliArt schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:50:
Hallo,
Ik heb enkele vragen, hebt u deze laptop ontvangen ? Is alles ermee inorde ? Kunt u vertellen hoelang het geduurt heeft tot de laptop bij u aangekomen is ?
Ik ben ook van plan om via deze site Y580 te kopen.
Ik heb nog een vraag over Y580. Als ik Y580 met Windows 7 Home Premium 64 Bit koop. Welke win 8 moet ik hebben om te upgraden, win 8 pro ? Kan het zonder problemen lukken ? en kan het voor 15 euro met windows upgrade offer ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zit er een qwerty toetsenbord of een qwertz? (niet software, maar hardware natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:21:
[...]

Hallo,
Ik heb enkele vragen, hebt u deze laptop ontvangen ? Is alles ermee inorde ? Kunt u vertellen hoelang het geduurt heeft tot de laptop bij u aangekomen is ?
Ik ben ook van plan om via deze site Y580 te kopen.
Ik heb nog een vraag over Y580. Als ik Y580 met Windows 7 Home Premium 64 Bit koop. Welke win 8 moet ik hebben om te upgraden, win 8 pro ? Kan het zonder problemen lukken ? en kan het voor 15 euro met windows upgrade offer ?
De notebook heeft er een kleine week overgedaan om bij mij te komen. Alles is in orde, hij werkt als een droom. Ik draai de Y580 momenteel met een zelfgeplaatste SSD en Windows 8, en draait supergoed. Bij Cyberport heeft men de Y580 met 3630QM en Windows 8 op voorraad, want de Windows 7-versies zijn bijna allemaal uitverkocht.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:45:
En zit er een qwerty toetsenbord of een qwertz? (niet software, maar hardware natuurlijk ;))
QWERTZ-toetsenbord, waar ik als Belg even moest aan wennen maar je leert alles. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmarv
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-03 15:43
Heeft iemand een slimme oplossing of goede tip wat betreft het switchen tussen de intel 4000 en de GTX660M?

Als ik het uitvoerbestand van GTA IV koppel aan de GTX660M, wordt de game gewoon met de 4000 uitgevoerd.
Pas wanneer ik kies om alles vanaf de GTX660M te draaien, lukt het om GTA IV daarmee te draaien.

Maar nu gaat natuurlijk het energieverbruik omhoog, is de laptop warmer, enz.... (tijdens overig gebruik, internet enzo...)
Wie heeft de gouden tip?

[ Voor 4% gewijzigd door madmarv op 04-12-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 20:28
madmarv schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:45:
Heeft iemand een slimme oplossing of goede tip wat betreft het switchen tussen de intel 4000 en de GTX660M?

Als ik het uitvoerbestand van GTA IV koppel aan de GTX660M, wordt de game gewoon met de 4000 uitgevoerd.
Pas wanneer ik kies om alles vanaf de GTX660M te draaien, lukt het om GTA IV daarmee te draaien.

Maar nu gaat natuurlijk het energieverbruik omhoog, is de laptop warmer, enz.... (tijdens overig gebruik, internet enzo...)
Wie heeft de gouden tip?
In de Nvidia control center kan je kiezen welk programma welke GPU moet gebruiken.

Ik had het probleem ook tussen mijn GTX660m en HD4000.

Wat je ook kan doen is rechtermuisknop op het programma dat je wilt starten en dan ''uitvoeren met grafische processor'' kiezen, dan zie je de 2 GPU's en kies je de GTX660m

Bij bovenstaande 2e optie hoef je niet in de Nvidia control center te lopen neuzen :P

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ik wil mijn GTX660M graag overclocken om wat betere prestaties te halen in FC3. Heeft dit uberhaupt zin? Zoja, kan iemand mij vertellen waarmee ik dat het beste kan doen? (Omni (a))
Ik ben nieuw in die business. Heb wel een cooling pad waar de laptop op staat voor wat extra koeling, maar ook dan is het vast mogelijk de boel te slopen!

EDIT:

Inmiddels de core overgeklokt naar 1085, is het uberhaupt verstandig/nodig de memory clock ook te verhogen?

[ Voor 15% gewijzigd door iAdema op 07-12-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadewich
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024
Beste Allen,

Ik was bijna over de streep, en wilde een Y580 M7789MH gaan bestellen, met een I7, een 66m en een 64G ssd er bij in. Wat schetst mijn verbazing....... volgens de specs op de site van de Lenovoshop zit er nog maar 16 G in. Na tel contact blijkt dit idd de waarheid te zijn. Toch vreemd........

groeten van Ha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb vandaag gebeld over hetzelfde, wel raar dat die schijven ineens "gekrompen" zijn in die Y580 i7 laptops. Hier maken die Lenovo lui geen vrienden mee.

Ik heb ze maar even een mail gestuurd, nadat ik werd afgestoffeerd door zo'n telefoniste die bij hoog en bij laag bleef beweren dat er een 16GB SSD schijf in zou zitten.
Apart was wel dat ik een kopie van mijn mail kreeg vanuit een MEDION server, Lenovo = Medion????
Ik hoop wel dat de hardware /support van de Lenovo ietwat meer "High End" is dan dat van Medion.
Misschien koop je wel gewoon een Medion laptop voor een (voormalig IBM) Lenovo prijs?

Wel leuk om, zolang deze nog in de cache van google staat, deze link even te vergelijken met de link die ze nu op de site hebben staan:
http://webcache.googleuse...--Y-Serie/laptop_y_series

als het inderdaad klopt dat ze zomaar de specificaties aan kunnen passen voor de te leveren goederen (met hetzelfde type nummer), dan ga ik hier niets bestellen.
Koop je dadelijk een vette laptop, krijg je een low end ding thuisgestuurd met de mededeling "Sorry is het nieuwe downgraded model met hetzelfde typenummer". Nee Lenovo, daar heb maar 1 ding op te zeggen: "Foei Lenovo!! know your products!!

Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn vanuit Lenovo, MEDION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:45:
Apart was wel dat ik een kopie van mijn mail kreeg vanuit een MEDION server, Lenovo = Medion????
Lenovo is eigenaar van Medion(gekocht in 2011). De lenovowebshop wordt zoals onderop de pagina te zien is uitgebaat door de Medion tak. Of de service in het geval er iets mis mee is ook door de medion tak wordt afgehandeld ben ik niet zeker van.

De laptops zijn daarentegen wel Lenovo laptops, de merken blijven naast elkaar bestaan(voor hoelang is de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:45:

Koop je dadelijk een vette laptop, krijg je een low end ding thuisgestuurd met de mededeling "Sorry is het nieuwe downgraded model met hetzelfde typenummer".
Hier ga je wel erg hard. Sinds wanneer is een kleinere SSD in eens het verschil tussen high-end en low-end?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:59:
Ik wil mijn GTX660M graag overclocken om wat betere prestaties te halen in FC3. Heeft dit uberhaupt zin? Zoja, kan iemand mij vertellen waarmee ik dat het beste kan doen? (Omni (a))
Ik ben nieuw in die business. Heb wel een cooling pad waar de laptop op staat voor wat extra koeling, maar ook dan is het vast mogelijk de boel te slopen!

EDIT:

Inmiddels de core overgeklokt naar 1085, is het uberhaupt verstandig/nodig de memory clock ook te verhogen?
Kom een keer naar Rotterdam, dan laat ik het wel zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ga je wel erg hard. Sinds wanneer is een kleinere SSD in eens het verschil tussen high-end en low-end?
[/quote]

Misschien wel een beetje kort door de bocht, hierin moet ik je gelijk geven
Laten we wel even voorop stellen dat wanneer ik, of iemand anders, iets uitzoek(t) en op het punt staat van bestellen, het niet zo zou moeten zijn dat de configuratie per dag zou kunnen/mogen verschillen.

Verder is het vreemd dat wanneer ik daar een email over stuur, telefonisch contact over opneem, er gezegd wordt dat de informatie op de site correct is.

krijg ik een "mooi" mailtje terug met een bla bla verhaal dat ik mijn aanvraag niet goed heb ingevuld, dat ik een support-formulier moet invullen. Oftewel, geen reactie vanuit Lenovo buiten deze standaard mail met een disclaimer dat ik de gegevens niet mag kopieren/doorsturen.

Helaas kan ik niet opnieuw reageren door het support formulier in te vullen, zoals zij dat graag willen, omdat de website van lenovoshop op dit moment niet meer in de lucht is. ;)

Misschien is er toch iemand bij Lenovo die mijn mail gelezen heeft?
we zullen het zien wanneer de site weer in de lucht is. :)
Hopelijk is de SSD weer gegroied naar 64GB. 8)

[edit - 15:51]
om 15:45 was de site weer toegankelijk, helaas is de schijf niet gegroeid... dus, mensen, wie er vanaf vandaag nog een Y580 - M7789MH met een 64GB SSD wil kopen.. die heeft dus duidelijk pech. (Volgens de Lenovo site). De "Daredevils" onder ons zouden natuurlijk zo'n ding kunnen bestellen en dan vol blijdschap concluderen dat de SSD magisch "gegroeid" is tot een 64GB SSD... oh, joepie!!! _O-

Jeetje Lenovo.... wat een farce!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Omni schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:13:
[...]
Kom een keer naar Rotterdam, dan laat ik het wel zien :+
Zal het onthouden als ik een keer in de buurt ben. scheelde wel 10% in 3DMark dus ik ben al een heel eind ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:38:
[/quote]

Misschien wel een beetje kort door de bocht, hierin moet ik je gelijk geven
Laten we wel even voorop stellen dat wanneer ik, of iemand anders, iets uitzoek(t) en op het punt staat van bestellen, het niet zo zou moeten zijn dat de configuratie per dag zou kunnen/mogen verschillen.

Verder is het vreemd dat wanneer ik daar een email over stuur, telefonisch contact over opneem, er gezegd wordt dat de informatie op de site correct is.

krijg ik een "mooi" mailtje terug met een bla bla verhaal dat ik mijn aanvraag niet goed heb ingevuld, dat ik een support-formulier moet invullen. Oftewel, geen reactie vanuit Lenovo buiten deze standaard mail met een disclaimer dat ik de gegevens niet mag kopieren/doorsturen.

Helaas kan ik niet opnieuw reageren door het support formulier in te vullen, zoals zij dat graag willen, omdat de website van lenovoshop op dit moment niet meer in de lucht is. ;)

Misschien is er toch iemand bij Lenovo die mijn mail gelezen heeft?
we zullen het zien wanneer de site weer in de lucht is. :)
Hopelijk is de SSD weer gegroied naar 64GB. 8)

[edit - 15:51]
om 15:45 was de site weer toegankelijk, helaas is de schijf niet gegroeid... dus, mensen, wie er vanaf vandaag nog een Y580 - M7789MH met een 64GB SSD wil kopen.. die heeft dus duidelijk pech. (Volgens de Lenovo site). De "Daredevils" onder ons zouden natuurlijk zo'n ding kunnen bestellen en dan vol blijdschap concluderen dat de SSD magisch "gegroeid" is tot een 64GB SSD... oh, joepie!!! _O-

Jeetje Lenovo.... wat een farce!!
...en wat is nu het probleem? Als je een grotere SSD wilt dan koop je die toch? Of heb je liever dat het bij de prijs inbegrepen zit? Tenzij je natuurlijk dacht dat ze het je gratis geven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Hoe draait farcry3 op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Op High is hij zeer goed speelbaar hoger krijg je de iets minder fijne framerates. (heb de GTX wel 135mhz hoger draaien)
AA niet eens geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

iAdema schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:48:
[...]

Op High is hij zeer goed speelbaar hoger krijg je de iets minder fijne framerates. (heb de GTX wel 135mhz hoger draaien)
AA niet eens geprobeerd.
Ok dan, heb ik wat te doen in de kerstvakantie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de i5 versie y580 M778AMH online via de lenovoshop te bemachtigen. Ik vermoed dat deze versie op de windows 8 uitvoering wijst, ik kan fout zitten. Via pricewatch geeft het aan dat deze nog alleen via lenovoshop wordt aangeboden. Eerder heb ik nog nooit ervaring gehad met een laptop online te halen. Graag wil ik weten wat de voor-/ nadelen/ verschillen zijn van het een online aankoop met betrekking op garantie. (in dit geval weliswaar bij de shop van de fabrikant maar dan nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Voor tweakers die graag nog de Y580 willen, maar een Duits keyboard (qwertz) niet zien zitten:
http://download.lenovo.co...tion_mar_2012_english.pdf
pagina 48 van de pdf.

Het keyboard zelf vind je voor zo'n 25 euro op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

bertp1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:37:
Voor tweakers die graag nog de Y580 willen, maar een Duits keyboard (qwertz) niet zien zitten:
http://download.lenovo.co...tion_mar_2012_english.pdf
pagina 48 van de pdf.

Het keyboard zelf vind je voor zo'n 25 euro op ebay.
Dat is zeker een nette oplossing. Helaas zijn de Y580's ook in Duitsland niet echt leverbaar. Ik volg het al best een tijdje, maar ik heb het idee dat er al tijden geen uitgeleverd worden en de termijn steeds opschuift. Al staat er nu op sommige sites week 51.

Mocht iemand van plan zijn deze te bestellen, let wel heel goed op wat je koopt. Op een vergelijkingssite als www.geizhals.de zie je dat er onder het zelfde typenummer verschillen in specs zitten, sommige aanbieders leveren (volgens hun eigen sites) met 720P en anderen met 1080P. Dus pas op dat je niet per ongeluk iets met een 720P scherm besteld.

edit: waar vind je die keyboards op ebay? Het enige wat ik zag is een Russische versie. Dan ben je dus nog verder van huis van met QWERTZ :P

[ Voor 6% gewijzigd door wph op 11-12-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Of je gaat naar de MM in eindhoven. Daar stonden gisteren nog een aantal Y580's. Welke versies en uitvoeringen het precies waren zou ik niet met zekerheid durven te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Heeft iemand al eens WUBI (Ubuntu) geinstalleerd op zijn y580? Ik weet dat het niet snel werkt, maar ik het nodig omdat een VM niet voldoende is. Ik ben bang dat het misschien mis gaat met de SSD.

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Om een vage reden het verkeerde topic geklikt :P

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:20:
Wat mij na een week gebruik ook al is opgevallen dat hij wel van krasgevoelig is op de achterkant van het beeldscherm.
Tsja, het is geen thinkpad, maar ik ben tevreden. Zit maar 1 krasje na 2 maanden gebruik bij mij (elke dag naar school)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
wph schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:15:
[...]

Dat is zeker een nette oplossing. Helaas zijn de Y580's ook in Duitsland niet echt leverbaar. Ik volg het al best een tijdje, maar ik heb het idee dat er al tijden geen uitgeleverd worden en de termijn steeds opschuift. Al staat er nu op sommige sites week 51.

Mocht iemand van plan zijn deze te bestellen, let wel heel goed op wat je koopt. Op een vergelijkingssite als www.geizhals.de zie je dat er onder het zelfde typenummer verschillen in specs zitten, sommige aanbieders leveren (volgens hun eigen sites) met 720P en anderen met 1080P. Dus pas op dat je niet per ongeluk iets met een 720P scherm besteld.

edit: waar vind je die keyboards op ebay? Het enige wat ik zag is een Russische versie. Dan ben je dus nog verder van huis van met QWERTZ :P
http://www.ebay.ca/itm/Le...balls&hash=item4abb05a13a
bijvoorbeeld. Tenzij ik er keihard naastzit hebben de y570 en y580 hetzelfde keyboard.

Ik vermoed zelfs dat al die accutype keybaords identiek zijn.

Btw, er zijn nog verschillende versies leverbaar. De goedkoopste is 900, met 1gb hdd en 8gb ram. http://geizhals.de/eu/852...va=b&vl=de&v=k#filterform

[ Voor 8% gewijzigd door bertp1 op 16-12-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden in de Y580 met 256GB SSD, wit verlicht toetsenbord, i7 processor, notebook cooler, QWERTY toetsenbord en Windows 7: met een beetje pijn in het hart verkoop ik mijn fijne Ideapad Y580.

Advertentie hier: V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Omni schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:35:
Voor de geïnteresseerden in de Y580 met 256GB SSD, wit verlicht toetsenbord, i7 processor, notebook cooler, QWERTY toetsenbord en Windows 7: met een beetje pijn in het hart verkoop ik mijn fijne Ideapad Y580.

Advertentie hier: V&A aangeboden: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH
Helaas maar goed. Ik houd me aanbevolen voor de tips om het meeste uit de laptop te halen. Het cooling pad heb ik al ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op woensdag 19 december 2012 @ 02:11:
[...]

Helaas maar goed. Ik houd me aanbevolen voor de tips om het meeste uit de laptop te halen. Het cooling pad heb ik al ^^
Je weet het, meld het maar als je een keer in Rotterdam bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Omni schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:10:
[...]
Je weet het, meld het maar als je een keer in Rotterdam bent. ;)
Haha niet mogelijk om dit per mail te doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:11
Mensen mijn y580 lagt bij Assasins creed 2, ik heb van alles geprobeerd met energiebeheer en dergelijke maar geen succes, fraps noteer 60 frames maar hij lagt 2/3 keer per minuut. Hebben jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
sedad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:51:
Mensen mijn y580 lagt bij Assasins creed 2, ik heb van alles geprobeerd met energiebeheer en dergelijke maar geen succes, fraps noteer 60 frames maar hij lagt 2/3 keer per minuut. Hebben jullie advies?
Toevallig een programma wat je processor af en toe flink gebruikt? Werkt het als je al je programma's uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
Nee ik heb niks open, heb beetje op internet gezocht en toen heb ik paar dingen aangepast bij energiebeheer maar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
sedad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:10:
Nee ik heb niks open, heb beetje op internet gezocht en toen heb ik paar dingen aangepast bij energiebeheer maar dat heeft ook niet geholpen.
Dan ga ik het ook maar eens downloaden om te zien wat er hier gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
iAdema schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:13:
[...]

Dan ga ik het ook maar eens downloaden om te zien wat er hier gebeurd.
Zou egt top zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ik zie helaas nergens een goede download. Gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sedad schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:51:
99% zeker dat het je GPU is die throttlet. Hoe fix je dat?

Lees hier: productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

En daar: http://www.overclock.net/...-clock-speed-undervolting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
Ga ik ff proberen. Ik had je review gelezen dat stuk heb ik over het hoofd gezien ;)
Dus ik moet hem per se overclockken?

[ Voor 3% gewijzigd door sedad op 03-01-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sedad schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:04:
[...]

Ga ik ff proberen. Ik had je review gelezen dat stuk heb ik over het hoofd gezien ;)
Dus ik moet hem per se overclockken?
Nee, je moet de clock speeds vastzetten. Of je dan meteen overklokt (of onderklokt) is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
De Lenovo y580 met i5, full hd scherm, 2gb gddr5 nvidia gtx660m videokaart, 8gb werkgeheugen en 750gb HDD is bij de saturn in de aanbieding voor 799! Hij staat in de online folder van amsterdam oosterdok. Zag het net staan en dacht, mss heeft iemand hier er wat aan :)

[ Voor 53% gewijzigd door carolien89 op 06-01-2013 23:47 . Reden: model wat specifieker omschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-09 15:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Is die van de saturn beter dan de y500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4b!er
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 19:37
Die y580 heeft een betere videokaart.

Maar, let op als je hem op internet wilt bestellen. Want dan staan er andere specificaties bij. Zoals een GeForce GT 630 en een 1366x768 scherm. Zelfs als je de QR code scant om hem direct uit de folder te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:53
4b!er schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:31:
Die y580 heeft een betere videokaart.

Maar, let op als je hem op internet wilt bestellen. Want dan staan er andere specificaties bij. Zoals een GeForce GT 630 en een 1366x768 scherm. Zelfs als je de QR code scant om hem direct uit de folder te bestellen.
Inmiddels zijn de specificaties van het model dat op de site aangepast naar wat er ook in de folder staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4b!er
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 19:37
carolien89 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:57:
[...]

Inmiddels zijn de specificaties van het model dat op de site aangepast naar wat er ook in de folder staat :)
Ik zie het inderdaad. Als je het zelf opzoekt in ieder geval. Als je via die QR code scant staat de verkeerde specs er nog bij. Maarja, ik zal wel ongeveer de enige zijn die dat wel eens doet :+

Komt verder wel goed uit, ik twijfel er nog over om hem aan te schaffen. Maar heb niet de kans om nog langs een Saturn te gaan voor mijn wintersport. (Wat een leven 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de y580 bij mediamarkt besteld voor 799, specs lijken goed! pak de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:47:
net de y580 bij mediamarkt besteld voor 799, specs lijken goed! pak de actie!
Heb hem 2 uur geleden bij de MM gekocht voor 899. Voel me wel bekocht nu. Bij de specificaties in de MM stond ook dat hij werd geleverd met Windows 8. Er blijkt Windows 7 bij te zitten, zoals ook op de site staat.
Ga maandag dus mooi terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
boe.i schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:35:
[...]

Heb hem 2 uur geleden bij de MM gekocht voor 899. Voel met wel bekocht nu. Bij de specificaties in de MM stond ook dat hij werd geleverd met Windows 8. Er blijkt Windows 7 bij te zitten, zoals ook op de site staat.
Ga maandag dus mooi terug...
Je kunt het prijsverschil zonder moeite terugkrijgen bij de MM. Maar het besturingssysteem weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Ik wil graag de Lenovo Y580met de i7 versie. Waarom is die nergens meer te krijgen? En de i5 wel... :(
Is het in het buitenland nog leverbaar? Ik koop het liever in NL maar dit is voor mij wel de ideale laptop voor deze prijs. Geen mat scherm helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door 10K op 13-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Mijn i7 versie uit augustus laad helaas niet meer op. Ik vermoed dat het deel van de laptop waar je de adapter in prikt kapot is. Vandaag maar eens terug naar de winkel. Ik ben benieuwd.

TIP: Nooit accu kalibratie stopzetten als deze bezig is, en het werkt blijkbaar niet als je bitlocker gebruikt op je C schijf -.-.

Heb hem weer aan de praat gekregen, maar zodra hij draait en ik trek de stroomkabel eruit, wil hij die niet meer herkennen totdat ik hem opnieuw opstart zonder accu, en de stroomkabel uit het stopcontact is geweest. Ik ga voor een herinstallatie.

[ Voor 54% gewijzigd door iAdema op 14-01-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22

uppie8374

Sousousou

Gisteravond de I5 versie besteld bij de MM, ben benieuwd :)

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z4dii
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo Allen,

Mijn hard disk is recentelijk gecrashed, daarbij zijn de partitie tabellen verloren gegaan.
Is er hier iemand zo vriendelijk om 5 mins vrij te maken om een screenshot van zijn partitie tabellen te maken en die hier te posten, zodat ik enig herstel kan beginnen? (Via PowerQuest Partion table editor ftp://ftp.symantec.com/pu...pq/utilities/PTEDIT32.zip)

Het gaat dus om de Y580 I7 1Tb+64Gb ssd (Y580-M772CMH)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkEetBijen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 14:43
Denk je toch een mooie Lenovo ideapad y580 op hun site te bestellen met $400 korting, blijken ze ineens niet wereldwijd te verschepen. Dat is toch ook eeuwig zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de i7 of i5 op dit moment nog ergens te verkrijgen is?

• madmarv
De specs voor de videokaart zouden als volgt moeten zijn:
"De kaart wordt standaard geklokt op 805MHz Shader clock en 2500MHz Memory clock. Bij intensief gebruik wordt de Shader clock geboost naar maximaal 950MHz"

Heeft iemand enig idee waarom 3DMark bij mij aan geeft dat de Shader clock op 405MHz draait?

• iAdema
madmarv schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:49:
De specs voor de videokaart zouden als volgt moeten zijn:
"De kaart wordt standaard geklokt op 805MHz Shader clock en 2500MHz Memory clock. Bij intensief gebruik wordt de Shader clock geboost naar maximaal 950MHz"

Heeft iemand enig idee waarom 3DMark bij mij aan geeft dat de Shader clock op 405MHz draait?
Heb je de prestaties op dynamic graphics staan? 405mhz is de onbelaste kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmarv
Jazeker, dat heb ik.
Zodra ik met nvidiaIncpector de clock aanpas geeft 3DMark overeenkomstig de waardes aan.

Blijkbaar blijft hij geklokt op 405MHz tijdens het draaien van 3DMark...
Ik ga even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ik heb even een vraagje:

Is het mogelijk om via de HDMI aansluiting een scherm aan te sturen met een resolutie van 2560x1440 pixels?
Mits de juiste kabel wordt gebruikt uiteraard. Maar tot hoe ver gaat de aansluiting?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Laatst online: 23:36
Hangt enorm van de mogelijkheden van je scherm af. Met mijn TV thuis krijg ik de HDMI niet werkend, een kleinere TV op de slaapkamer echter wel ( iets nieuwer model ). De aansluiting zelf weet ik niet zeker, aangezien ik geen hogere resolutie schermen thuis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik heb gisteren via de lenovo energy management tool de "Batterijemter opnieuw instellen" gerund, en sinds dien heb ik problemen.
Ik kan m'n laptop alleen maar opstarten door eerst de accu er uit te halen, en de AC adapter in en uit het stopcontact te doen en dan de adapter in de laptop te steken.
Het is precies dit dit probleem.
Iemand misschien tips? Of enig idee hoe lang ik mijn laptop kwijt ben straks?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nou dit dus: Waterschade Lenovo Y580
Iemand een overig moederbordje? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Gromba schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:18:
Ik heb gisteren via de lenovo energy management tool de "Batterijemter opnieuw instellen" gerund, en sinds dien heb ik problemen.
Ik kan m'n laptop alleen maar opstarten door eerst de accu er uit te halen, en de AC adapter in en uit het stopcontact te doen en dan de adapter in de laptop te steken.
Het is precies dit dit probleem.
Iemand misschien tips? Of enig idee hoe lang ik mijn laptop kwijt ben straks?
Je Cmos is kaput. Had ik ook aantal weken terug. Gewoon opsturen, ben je hem twee weken kwijt. Wordt gratis gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:48:
Ja nou dit dus: Waterschade Lenovo Y580
Iemand een overig moederbordje? (A)
Ik zou ze gewoon bellen en vragen of ze het kunnen repareren. Ding is niet makkelijk uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde topic gepost

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmarv
Heb EINDELIJK de Crucial M4 256GB mSATA SSD in m'n i5 laptop gepropt.
Opstarten na verse instal in 15 seconden.

Bij deze mijn dank aan iedereen in dit topic voor het beschikbaar stellen van alle kennis :)
I'm a happy fellow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
madmarv schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:46:
Heb EINDELIJK de Crucial M4 256GB mSATA SSD in m'n i5 laptop gepropt.
Opstarten na verse instal in 15 seconden.

Bij deze mijn dank aan iedereen in dit topic voor het beschikbaar stellen van alle kennis :)
I'm a happy fellow :)
Probeer windows 8 eens, dan kom je onder de 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Hallo allemaal,

Ik stuitte gisteren op een klein probleempje. Ik kan mijn schermhelderheid niet meer aanpassen.
Ik kan de windows 8 slider bewegen wat ik wil en er gebeurd niks, ook de toetsenbord combinatie doet het niet.
In de energiesettings is de scherm helderheid slider verdwenen. Ik meen dit een half jaar geleden ook al te hebben gehad maar weet niet meer hoe ik het heb opgelost toen. Ik heb Lenovo Energy Management en alle display drivers opnieuw geïnstalleerd maar het werkt allemaal niet. Ik heb niet erg veel trek in een complete herinstallatie. Heeft iemand anders nog ideeën?
Pagina: 1 2 3 Laatste