Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
Dit is het ervaringentopic voor de Lenovo IdeaPad Y580. Het is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en te beantwoorden en eventuele problemen met elkaar te bespreken en op te lossen. Ik zal de informatie in deze startpost aanvullen en bijwerken. Aanvullingen, suggesties en opmerkingen zijn daarom altijd welkom! :)

Versies
De Y580 is beschikbaar in twee versies met de volgende kenmerken:

Y580-M772LMH
• Intel Core i5 3210M
• 750GB HDD 5400rpm
• DVD+/-RW DL

Y580-M772CMH
• Intel Core i7 3610QM
• 1TB HDD 5400rpm
• 64GB mSATA caching SSD
• Blu-Ray / DVD+/-RW DL

Specificaties
Beide modellen hebben de volgende overige specificaties:
Geheugengrootte8GB
GeheugentypeDDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal15,6"
VideochipGeForce GTX 660M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie1920x1080 (Full HD 1080p)
BacklightLed: Edge-lit
Verbinding (USB/FW)2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Verbinding (wlan) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 4.0
LaptoptypeDesktop-replacement
Multitouch touchpadJa
Laptop extra'sCardreader, Webcam
BesturingssysteemWindows 7 Home Premium
Gewicht2,8kg
Accucapaciteit Wattuur72Wh
KleurenZwart
BijzonderhedenVerlicht toetsenbord, mSata slot
Fabrieksgarantie2 jaar carry in
IndelingQwerty
TaalMeertalig

Reviews
Omni heeft een uitgebreide en duidelijke review geschreven over de Y580-M772CMH. Deze is hier te vinden.

Drivers en software
Drivers and software - IdeaPad Y580 Notebook (Lenovo.com)

Documentatie
Lenovo Ideapad Y580 Datasheet (Lenovo.com)
Lenovo Y480/580 Hardware Maintenance Manual (Lenovo.com)

Beschikbaarheid en prijzen
De Y580-M772CMH was verkrijgbaar voor een prijs van € 1.099,=. Dit model is al wekenlang niet meer leverbaarbeperkt leverbaar in Nederland. Zie eerste reactie onder deze post.
De beschikbaarheid van de Y580-M772LMH lijkt dezelfde kant op te gaan. Sinds 8 oktober 2012 staat dit model niet meer met actuele prijzen in de Pricewatch. De Y580-M772LMH kostte € 899,=.

Vraag en antwoord
:? Kan ik in de Y580-M772LMH ook een mSATA SSD inbouwen?
- Ja, dat kan. De M772LMH heeft net als de M772CMH een mSATA slot. Deze clean-install guide laat zien hoe je Windows installeert op een (nieuwe) SSD.

:? Is het mogelijk om de caching SSD die standaard in de M772CMH zit in te zetten als primary disk?
- Ja, dat is mogelijk. In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.

:? Ik wil een mSATA SSD inbouwen. Kan ik een image van Windows (van de HDD) installeren op de SSD?
- Bij mijn Y580 is dit niet gelukt, maar dit zegt niet dat het onmogelijk is. Een clean install lijkt toch de beste oplossing te zijn.

:? Ik wil een clean install van Windows doen. Zijn alle applicaties die af-fabriek zijn geïnstalleerd als installer beschikbaar in de map "Application" op de D: partitie?
- Nee, dat is helaas niet het geval. Onder andere Intelligent Touchpad, Lenovo EE Boot Optimizer en Power2Go staan niet op deze partitie. Je kunt ze downloaden van Lenovo.com.

:? Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, nu de drivers nog. In welke volgorde kan ik dit het beste doen?
- Hier staat een stap-voor-stap instructie voor installatie van de drivers.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed initiatief.

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de Y580-M772CMH nog steeds verkrijgbaar is in Nederland, maar niet via de Pricewatch opduikt.

1. Paradigit heeft nog enkele exemplaren liggen in een paar van hun filialen.
2. Verder kun je het ook bij je lokale MediaMarkt nog eens proberen
3. Otto heeft hem ook.
4. Duitse webshops bieden verschillende versies aan, kijk goed naar de specificaties en of ze ook naar Nederland verschepen. Let op garantievoorwaarden.
5. Vergeet ook niet internationale veilingsites en eventuele andere shops in de EU die ook naar Nederland verzenden. Let op garantievoorwaarden en importtaks!

[ Voor 8% gewijzigd door Omni op 30-09-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliekens
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 01:46
Ik zou graag deelnemen aan dit topic, maar in België lijkt dit Lenovo model al helemaal nergens te vinden. |:( Zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik ga dit topic zeker volgen, heb deze laptop al een tijdje op het oog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop (met de i5) besteld.

MediaMarkt noteerde echter 1366 x 768 als schermrolutie en een andere videokaart.
Dat mediamarkt een foutje maakte met de videokaart lijkt me vrij zeker. Maar de lage schermresolutie schijnt internationaal wel voor te komen.
Zo laat de datasheet voor de US de 1366 x 768 ook als mogelijkheid zien. Dus wat dat betreft zit ik nog even in onzekerheid.
http://www.lenovo.com/pro...s/y580/y580-datasheet.pdf

MediaMarkt bleek inderdaad de verkeerde specs op hun site gezet te hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:18
Wat is eigenlijk de reden dat de i7 variant zo slecht leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 13:52
Danielson schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:51:
Wat is eigenlijk de reden dat de i7 variant zo slecht leverbaar is?
Omdat ze op zijn. Er zijn maar twee productieruns van geweest en die waren door de populariteit van dit product snel op. Geen enkele fabrikant produceert momenteel nog met windows 7. Alle huidige productieruns zijn voor Windows 8 en komen dus pas weer beschikbaar met de launch van windows 8. Ik kan je wel uit betrouwbare bron vertellen dat de Y580 end of life is verklaard door Lenovo Nederland en dus ook niet in een W8 variant zal komen.

Helaas. Als je dus nog een Y580 wil.. wees snel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
mediamarkt enschede had hem afgelopen weekend voor 755,-.

vriend van mij heeft hem gekocht en ik wilde hem zelf ook maar bedacht me ineens dat ik geld beter kon gebruiken.. lees nu spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Cinemaskoop schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

Omdat ze op zijn. Er zijn maar twee productieruns van geweest en die waren door de populariteit van dit product snel op. Geen enkele fabrikant produceert momenteel nog met windows 7. Alle huidige productieruns zijn voor Windows 8 en komen dus pas weer beschikbaar met de launch van windows 8. Ik kan je wel uit betrouwbare bron vertellen dat de Y580 end of life is verklaard door Lenovo Nederland en dus ook niet in een W8 variant zal komen.

Helaas. Als je dus nog een Y580 wil.. wees snel :-)
end of life ? Was die niet nog maar pas uit ? Komen ze met een opvolger met vergelijkbare configuratie ? Ik had er wel een interesse naar (alhoewel mijn ervaring met Lenovo catastrofaal was dit voorbije jaar). Hopelijk eentje met een mat scherm :P

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over mijn Y580. Ik heb de Y580-M772LMH met de I5 processor sinds afgelopen donderdag. Dat ik niet voor de I7 heb gekozen, heeft een aantal redenen. Ten eerste is de Y580-M772CMH zeer beperkt verkrijgbaar. Inmiddels weet ik (dank je, Omni) dat er nog enkele exemplaren beschikbaar zijn bij sommige winkels. Wil je per se de I7, dan is dat dus nog mogelijk.

Verder heb ik voor de I5 gekozen vanwege de prijs. 200 euro goedkoper vond ik de moeite waard, zeker als ik bedenk dat een I5 wel snel genoeg is voor de dingen die ik met de laptop doe.

Ik heb een aantal laptops (waarvan enkele met I7 processor) gehad waar ik niet tevreden over was. De voornaamste reden was dat de ventilator snel aansloeg, wat ik erg storend vind. De I5 zal (naar ik verwacht) minder snel warm worden dan de I7, waardoor de ventilator minder snel zal aanslaan. Ik merk nu al dat mijn Y580 fluisterstil is. De ventilator zit aan de linker zijkant. Ik heb hem nog nauwelijks gehoord. Bij zware bewerkingen hoor je hem heel zachtjes, maar dat is echt verwaarloosbaar. Echt een verademing vergeleken bij mijn voorgaande laptops (o.a. een HP DV9700, een Asus N53SV en een Dell XPS 15) die vaak al bij de minste inspanning begonnen te blazen. Ik weet niet hoe het geluidsniveau is van de Y580 met I7 processor, misschien kan iemand daar iets over zeggen?

Verder ben ik zeer tevreden met het verlichte toetsenbord. Het kan alleen aan en uit worden geschakeld, dus niet zoals bij Dell in twee standen (helder en gedimd).

Bij het terugzetten van een image via OneKey Recovery heb ik laatst iets vreemds meegemaakt. OneKey Recovery is het bijgeleverde backup/recovery programma van Lenovo. Er zijn in OneKey Recovery drie opties voor het maken van recovery dvd's:
1- Recovery disc with existing backup image.
2- Recovery disc with current system.
3- Factory default recovery disc.

Ik heb gekozen voor de laatste optie. Nadat ik de bootpartitie had beschadigd bij het rommelen met partities, besloot ik om via de OneKey Recovery dvd's (vier stuks) de gehele harddisk terug te brengen na Factory default. Dat lukte, ook al duurde het erg lang. Alle partities stonden er weer op, maar de D:\ partitie was zijn naam kwijt (heette eerst LENOVO), en een van de mappen die er op stonden was ook weg. Er stonden twee mappen: Drivers en Applications. De map Applications was na de recovery verdwenen. Houd er dus rekening mee dat dit kan gebeuren als je de laptop gaat recoveren. Maak bijvoorbeeld een backup van de mappen Drivers en Applications voordat je de recovery opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 12:00
Ik mag me ook eigenaar noemen van de Lenovo Y580 (I7)
Ben er zeer over te spreken, behalve over de WIFI van de Y580.
Ik haal maximaal 10mbps, past helaas geen andere kaart in (Bios whitelisted)

Helaas geen garantie meer, doordat ik een clean install van Windows heb gedaan, zo zegt de helpdesk.
Voor de rest, prima ding en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henky87 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:10:
Helaas geen garantie meer, doordat ik een clean install van Windows heb gedaan, zo zegt de helpdesk.
Kan je hem niet via OneKey Recovery naar de originele staat brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Werkt alleen als je er ook daadwerkelijk een backup van hebt gemaakt.

Daarnaast heb ik geen enkel probleem met het draadloos internet. (i7-versie)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img685/7907/knipsel5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
Dat is stukken beter, ik haal dat niet eens al zit ik naar de router.
Ik schommel tussen de 4 en de 10 mbps, diverse locaties getest, andere antennes.

Drama, ik zit er zelfs over te denken om hem weer te verkopen. Of wachten totdat ze de bios open zetten.
Voor de rest perfect hoor, snelle ssd, super scherm (ook in de zon) genoeg kracht voor de nieuwste spellen.
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

Alle schijven geformatteerd, clean install van Ultimate die ik nog had liggen. Helaas

[ Voor 30% gewijzigd door Henky87 op 01-10-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henky87 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:10:
Voor de rest, prima ding en snel.
Dit is absoluut niet waar. Garantie is geldig ongeacht het OS, zo is het bij ieder merk en zo is het ook bij Lenovo. Zeggen ze van niet, dan zijn er verschillende wetsartikelen te citeren die op Europees niveau geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Henky87 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:52:
[...]

Dat is stukken beter, ik haal dat niet eens al zit ik naar de router.
Ik schommel tussen de 4 en de 10 mbps, diverse locaties getest, andere antennes.

Drama, ik zit er zelfs over te denken om hem weer te verkopen. Of wachten totdat ze de bios open zetten.
Voor de rest perfect hoor, snelle ssd, super scherm (ook in de zon) genoeg kracht voor de nieuwste spellen.

[...]

Alle schijven geformatteerd, clean install van Ultimate die ik nog had liggen. Helaas
Ligt het niet gewoon aan je router die snelheid? Ik zit namelijk zowat aan de andere kant van het huis en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
iAdema schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 06:58:
[...]
Ligt het niet gewoon aan je router die snelheid? Ik zit namelijk zowat aan de andere kant van het huis en het werkt prima.
Nee, diverse locaties bedoel ik diverse verschillende netwerken.
Oftewel school, thuis, bij ouders, buren, werk.
Tevens getest met een andere netwerkkaart ( laptop in slaapstand en dan vervangen, zodat ik niet in de bios kom )
Dan heb ik wel een behoorlijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Henky87 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

Nee, diverse locaties bedoel ik diverse verschillende netwerken.
Oftewel school, thuis, bij ouders, buren, werk.
Tevens getest met een andere netwerkkaart ( laptop in slaapstand en dan vervangen, zodat ik niet in de bios kom )
Dan heb ik wel een behoorlijke snelheid.
Apart zeg, wel alle drivers geïnstalleerd die waren meegeleverd? Ik heb me laten vertellen dat de drivers op de website minder actueel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
[b]
end of life ? Was die niet nog maar pas uit ? Komen ze met een opvolger met vergelijkbare configuratie ? Ik had er wel een interesse naar (alhoewel mijn ervaring met Lenovo catastrofaal was dit voorbije jaar). Hopelijk eentje met een mat scherm :P
Nee geen mat scherm. En ook geen gtx660m meer helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 19:57
Omni schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:07:
Goed initiatief.

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de Y580-M772CMH nog steeds verkrijgbaar is in Nederland, maar niet via de Pricewatch opduikt.

1. Paradigit heeft nog enkele exemplaren liggen in een paar van hun filialen.
2. Verder kun je het ook bij je lokale MediaMarkt nog eens proberen
3. Otto heeft hem ook.
4. Duitse webshops bieden verschillende versies aan, kijk goed naar de specificaties en of ze ook naar Nederland verschepen. Let op garantievoorwaarden.
5. Vergeet ook niet internationale veilingsites en eventuele andere shops in de EU die ook naar Nederland verzenden. Let op garantievoorwaarden en importtaks!
KOOP DEZE LAPTOP NIET BIJ OTTO.NL. dit is echt een grote ellende ik ben al een paar dagen aan het klooien de order kon alleen met ideal betaald worden, de order bestond niet meer, tegenstrijdige antwoorden van de klantenservice, na activatie van de order was die opeens met acceptgiro besteld en kreeg nu net weer ene mailtje dat mij verzocht word op het geld over te maken na een ander rekeningnummer :'( :'( :'(

bij deze bent u gewaarschuwd ! :)

Update 03-10-12 : ik heb wederom met otto gebeld en moet ik een week wachten voordat ze het geld kunnen zien volgens hun, en mijn order wordt nog steeds geanuleerd. ik hou men hart vast |:(
Met vriendelijke groet,

Update 05-10-12: Heb vanmorgen gebeld met otto.nl het geld was eindelijk te zien op hun rekening. Nu nog afwachten of de levering binnen de termijn van een week gedaan word....

Update 14-10-12: ik ze wederom opgebeld bleek mijn order geanuleerd te zijn, want de laptop was beschadigd tijdens transport en was verder niet meer leverbaar. hiervan heb ik geen bericht gekregen hoe dan ook. ik mocht een andere laptop kiezen wilde ik mijn geld terug moest ik maar een klachten formulier invullen . dit gedaan in afwachting van mijn geld.

Peter

[ Voor 17% gewijzigd door pwghost op 14-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Cinemaskoop schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:48:
[...]

Nee geen mat scherm. En ook geen gtx660m meer helaas...
Schakelen ze over naar een 650M dan? En hoe weet je dit als ik mag vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij op dat er op de Y580 nogal wat (Lenovo-) software is geïnstalleerd die ik niet kan terugvinden in de mappen Drivers of Application op de D partitie. Het gaat o.a. om:

SugarSync Cloud Storage
Lenovo EE Boot Optimizer
Lenovo Intelligent Touchpad
Lenovo EasyCamera
Power2Go
Bluetooth with Enhanced Data Rate Software
LockKey
NSD
UserGuide
Windows Driver Package - Lenovo (ACPIVPC) System (12/15/2011 7.1.0.1)

Staan deze apps ergens in een recovery partitie of moeten ze bij een clean install apart worden gedownload? Of zijn ze onderdeel van een andere applicatie of driver?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19
hoogstwaarschijnlijk zal je deze van de lenovo website af moeten halen.

http://support.lenovo.com...ault.page?selector=expand

1) Vul je modelnummer.
2) bijbehorende drivers worden getoond.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:29
Iemand nog een update over waar de i7 variant nog te krijgen is? :P

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
birdie25 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:28:
Ik kan hem nergens vinden. Probeer eens wat websites uit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
birdie25 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 01:28:
Heb je het al geprobeerd bij Paradigit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een Crucial m4 128GB mSATA SSD in mijn Y580 ingebouwd. Vervolgens heb ik enkele pogingen gedaan om met Acronis True Image een image van de C: partitie (van de HDD) op de SSD te zetten. Dit is niet gelukt. De restore leek succesvol, maar na het Windows opstartscherm volgden enkele foutmeldingen, o.a. over VeryFace (kon niet worden gevonden). Daarna bleef hij minutenlang hangen op "preparing desktop". Het leek er op dat mijn gebruikersprofiel beschadigd was. Er volgde daarna een BSOD en toen was voor mij de maat vol.

Volgens velen hier is een clean install van Windows de beste oplossing. Had ik daar maar meteen naar geluisterd, dat had een hoop tijd bespaard. Ik heb nu dus een clean install gedaan van Windows met de SSD als primary disk. De HDD heb ik compleet opnieuw gepartitioneerd tot één drive, met uitzondering van de OEM partitie, die kon ik niet verwijderen. OneKey Recovery zal ik nu misschien niet meer aan de praat krijgen, maar dat maakt niet uit. Voor backup en recovery gebruik ik Acronis True Image.

Windows draait nu sneller dan ooit. Ik kan het iedereen aanraden om een (mSATA) SSD te installeren in de Y580.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de reden dat je niet direct hebt gekozen om een clean install te doen? Zoveel makkelijker om na backup van drivers/apps een complete format te doen, alle partities te verwijderen en de SSD als bootdisk in te stellen.

OEM partitie niet verwijderbaar, hoe heb je dat geprobeerd te doen? Het was met Disk Manager of hoe dat ook heet zo gepiept bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omni schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:28:
Wat is de reden dat je niet direct hebt gekozen om een clean install te doen?
Pure gemakzucht, geen zin om alle drivers, apps en updates opnieuw te installeren. Ik had de laptop namelijk al behoorlijk ingericht.
Omni schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:28:
OEM partitie niet verwijderbaar, hoe heb je dat geprobeerd te doen?
Met Windows Disk Management lukt het mij niet. Bij een rechtermuisklik op de partitie heb ik alleen de optie "help", verder niets. Met GParted zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om hem te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:37:
[...]

Pure gemakzucht, geen zin om alle drivers, apps en updates opnieuw te installeren. Ik had de laptop namelijk al behoorlijk ingericht.

[...]

Met Windows Disk Management lukt het mij niet. Bij een rechtermuisklik op de partitie heb ik alleen de optie "help", verder niets. Met GParted zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om hem te verwijderen.
Klopt, ik heb het via een linux boot gedaan.
Maar ik draai mijn windows op de standaard 64G SSD, en dat is prima.
Is zo'n grotere SSD een echte aanwinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:38:
[...]

Klopt, ik heb het via een linux boot gedaan.
Maar ik draai mijn windows op de standaard 64G SSD, en dat is prima.
Is zo'n grotere SSD een echte aanwinst?
Gefeliciteerd :+

Het ligt eraan wat je doet of groter dan 64GB de moeite waard is. Ik weet dat ik een hoop applicaties en games heb die bij elkaar meer dan 128GB aan ruimte innemen, ikzelf vind 256GB derhalve een handig formaat. Voor de meeste mensen zal het echter prima voldoen om alleen het OS en de belangrijkste applicaties op de 64GB SSD te zetten, de rest op de vaste harde schijf.

Sinds ik SSD's ben gebruiken voelt echter alles wat niet-SSD is traag aan. Ik zie mezelf nooit meer booten of programma's opstarten van een vaste harde schijf als het computers/laptops wat persoonlijk gebruik betreft. De prestatie- en tijdwinst is enorm met SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Omni schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:45:
[...]

Gefeliciteerd :+

Het ligt eraan wat je doet of groter dan 64GB de moeite waard is. Ik weet dat ik een hoop applicaties en games heb die bij elkaar meer dan 128GB aan ruimte innemen, ikzelf vind 256GB derhalve een handig formaat. Voor de meeste mensen zal het echter prima voldoen om alleen het OS en de belangrijkste applicaties op de 64GB SSD te zetten, de rest op de vaste harde schijf.

Sinds ik SSD's ben gebruiken voelt echter alles wat niet-SSD is traag aan. Ik zie mezelf nooit meer booten of programma's opstarten van een vaste harde schijf als het computers/laptops wat persoonlijk gebruik betreft. De prestatie- en tijdwinst is enorm met SSD's.
Ja die tijdswinst had ik inderdaad gemerkt, maar ik heb geen 200 euro over voor een grotere SSD. Misschien over een jaartje. Ik zal er zeker over nadenken!

EDIT: Thanks voor de felicitatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Zijn er meer mensen met deze laptop waarvan de downloadsnelheid lager is dan verwacht?
Op mijn 3 jaar oude laptop haal ik thuis als ik met sabnzbd download 6mb/s, met deze laptop haal ik thuis maar 4mb/s.
Nu haal ik met deze laptop op de universiteit snelheden van 8mb/s dus de laptop kan het wel gewoon aan.
Of is er een instelling voor draadloos netwerk die ik over het hoofd zie zodat de downloadsnelheid thuis ook hoger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Silent1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:26:
Zijn er meer mensen met deze laptop waarvan de downloadsnelheid lager is dan verwacht?
Op mijn 3 jaar oude laptop haal ik thuis als ik met sabnzbd download 6mb/s, met deze laptop haal ik thuis maar 4mb/s.
Nu haal ik met deze laptop op de universiteit snelheden van 8mb/s dus de laptop kan het wel gewoon aan.
Of is er een instelling voor draadloos netwerk die ik over het hoofd zie zodat de downloadsnelheid thuis ook hoger wordt?
Wat het meest waarschijnlijk is, is dat de router thuis niet de snelste is. Ik kom thuis ook aan de limiet van de router. Het is geen instelling, puur kwaliteit van je hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
ik heb thuis een netgear WNDR 3700, toch niet zo'n heel slechte router lijkt me ;)

aan de router ligt het zowiezo niet, aangezien ik zoals al eerder gezegd met de oude laptop met deze router thuis 6 mb/s haal en met de y580 met dezelfde router maar 4 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

met mijn ziggo all in pakket 120mb down 10mb up haal ik bedraad 15mbp/s met grabit , en met de Y580 draadloos tussen de 10 en 11 mbp/s.. Zit ik er een verdieping tussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
Ik zit er toch nog sterk aan te denken de i5 variant te bestellen. Ik heb eigenlijk geen andere laptop kunnen vinden die dezelfde specs voor hetzelfde geld aan kan bieden. Maar het blijft toch moeilijk om de knoop door te hakken wetende dat er voor ~150e meer een i7+ssd te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Whoohoo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:51:
Ik zit er toch nog sterk aan te denken de i5 variant te bestellen. Ik heb eigenlijk geen andere laptop kunnen vinden die dezelfde specs voor hetzelfde geld aan kan bieden. Maar het blijft toch moeilijk om de knoop door te hakken wetende dat er voor ~150e meer een i7+ssd te krijgen was.
Het verschil was 200€ voor de i7 en SSD. Maar ook de i5's komen niet meer.. dus alles wat er nu nog in de markt is is het laatste. Dus als je lang genoeg wacht hoef je niet meer te twijfelen want dan zijn ze ook op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik ben nieuw op het forum en niet echt een tweaker. Nu heb ik deze laptop gekocht met de i7. Ik heb daarbij ook die crucial 256 ssd. Nu wilde ik deze graag er in zetten, maar zelfs met de tutorials kom ik er niet uit.. (het erin zetten wel) maar het werkend krijgen niet. Ik heb voorderest nog niets gedaan met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:37:
Hee, ik ben nieuw op het forum en niet echt een tweaker. Nu heb ik deze laptop gekocht met de i7. Ik heb daarbij ook die crucial 256 ssd. Nu wilde ik deze graag er in zetten, maar zelfs met de tutorials kom ik er niet uit.. (het erin zetten wel) maar het werkend krijgen niet. Ik heb voorderest nog niets gedaan met de laptop.
In deze review van Omni wordt het hele proces beschreven, inclusief foto's ;)
productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

EDIT: Zie nu dat je hem er wel inkrijgt. Misschien even een DM naar hem sturen?

[ Voor 5% gewijzigd door iAdema op 06-10-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAdema schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:42:
[...]

In deze review van Omni wordt het hele proces beschreven, inclusief foto's ;)
productreview: Lenovo IdeaPad Y580-M772CMH review door Omni

EDIT: Zie nu dat je hem er wel inkrijgt. Misschien even een DM naar hem sturen?
Zal ik even doen idd, bedankt voor de tip. Ik snap eigenlijk niets van software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:37:
Omdat je aangeeft dat je verder nog niets hebt gedaan, neem ik aan dat je alleen de originele SSD hebt verwijderd en de 256GB hiervoor in de plaats hebt geplaatst. En dus nog geen gegevens hebt overgezet van oud naar nieuw. Als dat zo is, dan klopt het dat het niet werkt. Je zult eerst datgene wat er nu op de 64GB staat moeten overzetten naar de nieuwe SSD. Dit kan je doen door er een image van te maken met bijvoorbeeld Acronis True Image en vervolgens dit image op de nieuwe SSD te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Omdat je aangeeft dat je verder nog niets hebt gedaan, neem ik aan dat je alleen de originele SSD hebt verwijderd en de 256GB hiervoor in de plaats hebt geplaatst. En dus nog geen gegevens hebt overgezet van oud naar nieuw. Als dat zo is, dan klopt het dat het niet werkt. Je zult eerst datgene wat er nu op de 64GB staat moeten overzetten naar de nieuwe SSD. Dit kan je doen door er een image van te maken met bijvoorbeeld Acronis True Image en vervolgens dit image op de nieuwe SSD te zetten.
Okee, dit snap ik wel. Maar het lukt mij niet om van die orginele ssd een primary disk te maken, of hoeft dat niet als je Acronis true image gebruikt? Ik hoef geen clean install van windows, het enige wat ik graag wil is een grotere ssd met windows erop.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:08:
[...]
Okee, dit snap ik wel. Maar het lukt mij niet om van die orginele ssd een primary disk te maken, of hoeft dat niet als je Acronis true image gebruikt?
OK, ik ging er vanuit dat je de nieuwe SSD op dezelfde manier wilde gebruiken als de standaard 64GB SSD, namelijk als caching SSD. In dat geval zou het simpelweg op te lossen zijn met een image.

Om van de originele SSD een primary disk te maken, is een ander verhaal. Je zult dan (voor zover ik weet) een clean install van Windows moeten doen op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:08:
[...]
Ik hoef geen clean install van windows, het enige wat ik graag wil is een grotere ssd met windows erop.
Maar je wilt de SSD ook als primary disk inzetten, toch? Volgens mij is dit alleen mogelijk als je Windows opnieuw installeert. Af-fabriek is de I7 namelijk zo geconfigureerd dat de SSD niet als een apart station wordt gezien in Windows. Het vervangen van de SSD is in deze configuratie wel mogelijk zodat je meer ruimte hebt voor Windows en applicaties, maar je hebt dan nog steeds geen SSD als aparte primary disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

Maar je wilt de SSD ook als primary disk inzetten, toch? Volgens mij is dit alleen mogelijk als je Windows opnieuw installeert. Af-fabriek is de I7 namelijk zo geconfigureerd dat de SSD niet als een apart station wordt gezien in Windows. Het vervangen van de SSD is in deze configuratie wel mogelijk zodat je meer ruimte hebt voor Windows en applicaties, maar je hebt dan nog steeds geen SSD als aparte primary disk.
Klopt, ik wil inderdaad een grotere ssd erin zetten, waar ik windows en games op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:20:
[...]

Klopt, ik wil inderdaad een grotere ssd erin zetten, waar ik windows en games op kan zetten.
Doe er een bootable USB stick in, en start hem daar vanaf op. Daarna gewoon selecteren dat je het op de SSD wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmarv
  • Laatst online: 10-03 15:43
Ik ben tot nu toe erg blij met m'n Y580-i5 :)

Helaas heeft de pakketjescourier me weer genaaid door niet langs te komen en wél te zeggen dat ik niet thuis was... (hele dag voor de deur gelegen :+ ), dus heb m'n Crucial M4 mSata 128GB nog steeds niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:28

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Vind het wel slecht dat ze een bios whitelist hebben, kan ik mijn dual band wifi kaart er niet inzetten...
Even wachten op een gemodificeerde bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Iemand al toevallig borderlands2 geprobeerd op deze laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
  • Laatst online: 23:36
De LMH is NIET meer vekrijgbaar bij Komplett.nl, volgens mij heb ik net de laatste gekocht ( hoop ik ), na mijn aankoop ging die eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:41:
De LMH is NIET meer vekrijgbaar bij Komplett.nl, volgens mij heb ik net de laatste gekocht ( hoop ik ), na mijn aankoop ging die eruit.
Ik hoop het voor je. Ben echt heel blij met mijn CMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
iAdema schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Ik hoop het voor je. Ben echt heel blij met mijn CMH
Ik had eerst de CMH gekocht bij mediamarkt tijdens de actie maar die kreeg ik kapot in de bus. Na veel gehannes (7 weken!) mijn aankoop bedrag cash (!) teruggekregen. Nu dus vanochtend de LMH besteld met een losse Crucial M4 SSD.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Ik had eerst de CMH gekocht bij mediamarkt tijdens de actie maar die kreeg ik kapot in de bus. Na veel gehannes (7 weken!) mijn aankoop bedrag cash (!) teruggekregen. Nu dus vanochtend de LMH besteld met een losse Crucial M4 SSD.

Dankjewel!
Jammer dat je niet de i7 hebt kunnen krijgen. Ik heb hem ook via mediamarkt besteld, maar helaas en week(!) voor die actie. Geen problemen gehad voor de rest. Die SSD twijfel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
iAdema schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:48:
[...]

Jammer dat je niet de i7 hebt kunnen krijgen. Ik heb hem ook via mediamarkt besteld, maar helaas en week(!) voor die actie. Geen problemen gehad voor de rest. Die SSD twijfel ik nog over.
Ja inderdaad, hoe bedoel je twijfel je over? Ik heb de mSata versie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:49:
[...]

Ja inderdaad, hoe bedoel je twijfel je over? Ik heb de mSata versie besteld.
Die 64Gig erin werkt prima, en de meest belangrijke applicatie's passen er op. Om die te vervangen voor 256 vind ik momenteel zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
iAdema schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:04:
[...]

Die 64Gig erin werkt prima, en de meest belangrijke applicatie's passen er op. Om die te vervangen voor 256 vind ik momenteel zonde van het geld.
Een 128, ik vond de 256 ook een beetje te veel van het goede. Standaard zit er geen SSD in de LMH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Een 128, ik vond de 256 ook een beetje te veel van het goede. Standaard zit er geen SSD in de LMH :)
Ah, dan is het zeker de moeite waard! nou goed, eerst maar eens een nieuwe telefoon. De lumia 920 ziet er errug goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer ander half week geleden de CMH bij otto.nl besteld. Hier heb ik verder weinig van gehoord. Ze hebben laten weten dat de CMH niet meer op voorraad is en ze claimen dat er nog nieuwe binnen komen. Ze durven alleen niet te zeggen hoelang dit nog gaat duren.

Nou heb ik het idee dat ik niet de enige ben die een bestelling open heeft staan bij otto, zijn er nog mensen die hier meer vanaf weten of misschien zelfs een geschatte leverdatum hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:11:
Ik heb nu ongeveer ander half week geleden de CMH bij otto.nl besteld. Hier heb ik verder weinig van gehoord. Ze hebben laten weten dat de CMH niet meer op voorraad is en ze claimen dat er nog nieuwe binnen komen. Ze durven alleen niet te zeggen hoelang dit nog gaat duren.

Nou heb ik het idee dat ik niet de enige ben die een bestelling open heeft staan bij otto, zijn er nog mensen die hier meer vanaf weten of misschien zelfs een geschatte leverdatum hebben?
Ik weet wel dat er inderdaad heel weinige geleverd worden nu. Naar wat ik heb vernomen komen ze pas zodra windows 8 uit is, meteen met W8 erop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAdema schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:02:
[...]

Ik weet wel dat er inderdaad heel weinige geleverd worden nu. Naar wat ik heb vernomen komen ze pas zodra windows 8 uit is, meteen met W8 erop geïnstalleerd.
Als je inderdaad gelijk hebt dan gaat dat dus nog wel een tijdje duren denk ik?
Ik heb echter ook al van meerdere mensen gehoord dat er geen windows 8 versie uit komt.
Maar ik denk dat het enige wat ik kan doen is afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Als je inderdaad gelijk hebt dan gaat dat dus nog wel een tijdje duren denk ik?
Ik heb echter ook al van meerdere mensen gehoord dat er geen windows 8 versie uit komt.
Maar ik denk dat het enige wat ik kan doen is afwachten?
Ik denk het wel.
Op de pagina voor de lenovo y580 drivers staan al wel aankondigingen voor windows 8 drivers.
Ondersteuning komt er zeker wel. Het lijkt me sterk dat hij niet komt met windows 8, gezien de korte tijd dat hij uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Even een vraagje: Is het mogelijk om deze laptop via HDMI aan te sluiten op de versterker zodat ik film kan kijken op mijn TV met HD audio?? Welk programma is het beste geschikt om film te kijken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:09:
Even een vraagje: Is het mogelijk om deze laptop via HDMI aan te sluiten op de versterker zodat ik film kan kijken op mijn TV met HD audio?? Welk programma is het beste geschikt om film te kijken??
Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar via VLC media player kun je elke film afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik gebruik nu het standaard van Lenovo PowerDVD ook niet slecht.. VLC maar eens bekijken heb ik wel als APP op mij galaxy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:13:
Ik gebruik nu het standaard van Lenovo PowerDVD ook niet slecht.. VLC maar eens bekijken heb ik wel als APP op mij galaxy..
Ik ga vanavond even proberen of ik audio over m'n hdmi kabel krijg. Kan elke hdmi kabel dit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Gisteren getest, icm een Onkyo versterker die HD audio aan kan. Laptop opgestart, HDMI kabel in de versterker perfect beeld en geluid. Al moet je wel een paar settings omzetten in PowerDVD, voor geluid te krijgen. Kon ik ook gelijk Fifa13 spelen op hoogste settings, 10x beter dan de console versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:27:
Gisteren getest, icm een Onkyo versterker die HD audio aan kan. Laptop opgestart, HDMI kabel in de versterker perfect beeld en geluid. Al moet je wel een paar settings omzetten in PowerDVD, voor geluid te krijgen. Kon ik ook gelijk Fifa13 spelen op hoogste settings, 10x beter dan de console versie..
geluid werkt idd, ik kreeg het wel meteen (windows media player). Heeft denk ik te maken met het device waar je het op afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een mailtje gehad van otto:

U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
Wij kunnen u een vervangend artikel aanbieden nl: artikel nummer 71240377.

Beschrijving: Notebook Lenovo Y500-MBG2BMH
Prijs: 999,99
Belangrijkste verschil met de bestelde artikelen:
-replacer : Windows 8 instead of Windows 7 Home Premium
-replacer : Processor Intel Core i7 3630QM instead of Intel Core i7 3610QM
-Replacer 100,-€ cheaper

Wij vernemen graag of u dit artikel wilt bestellen via de mail of telefonisch.

Ze verwachten het artikel begin november en dan zal het artikel ook op de site komen.
Het lijkt er dus op dat Lenovo inderdaad met een reeks windows 8 notebooks komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Aantrekkelijke prijs voor deze top laptop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
unlocked bios is er,
tevens zijn ze druk bezig met de whitelist

Unlocked bios: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Henky87 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:59:
unlocked bios is er,
tevens zijn ze druk bezig met de whitelist

Unlocked bios: hier
Kan mij iemand duidelijk maken wat dat inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henky87
Frank1973 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:37:
[...]

Kan mij iemand duidelijk maken wat dat inhoudt?
Dat kan.

Whitelist wil zeggen dat lenovo maar bepaalde hardware goedgekeurd heeft voor gebruik in de Y580. Oftewel je kan geen hardware upgrade doen met hardware die niet in de whitelist staat.
Voorbeeld:
Ik wil graag een 5ghz wifi kaart er in (intel 6235 wifi) dat gaat nu niet, omdat die niet wordt ondersteund.

Unlocked BIOS, daar kun je instellingen veranderen die je normaal niet kunt veranderen. Denk aan:
Cpu instellingen , voltage, tempratuur, fan instellingen.
Gewoon veel meer instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas77
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 10:42
Hey, ik denk een bios gevonden te hebben waarin de "whitelist" uitgezet zou zijn.
Op dit forum kan je zien dat men blijkbaar "whitelist" heeft uitgezet en een andere gebruiker heeft het bevestigd.

Is er een tweaker die dit ook kan bevestigen. Ik heb nl. geen andere kaartjes hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ok bedankt, dus voor mij niet van toepassing.. Hoe die nu werkt is voor mij goed genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:28

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heeft iemand al een no whitelisted bios ergens vandan gehaald/getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Is die site van Lenovo ook zo tergend traag bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:35:
Is die site van Lenovo ook zo tergend traag bij jullie?
Ja verschrikkelijk. Drivers downloaden kost alleen maar lang omdat de pagina's zo langzaam laden.
downloadsnelheid is dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ok.. Dan ligt het niet aan mijn verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Henky87 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:25:
[...]

Dat kan.

Whitelist wil zeggen dat lenovo maar bepaalde hardware goedgekeurd heeft voor gebruik in de Y580. Oftewel je kan geen hardware upgrade doen met hardware die niet in de whitelist staat.
Voorbeeld:
Ik wil graag een 5ghz wifi kaart er in (intel 6235 wifi) dat gaat nu niet, omdat die niet wordt ondersteund.

Unlocked BIOS, daar kun je instellingen veranderen die je normaal niet kunt veranderen. Denk aan:
Cpu instellingen , voltage, tempratuur, fan instellingen.
Gewoon veel meer instellingen.
Wees wel voorzichtig. Ik heb even niet direct een bron, maar zo'n unlocked BIOS wil soms je laptop 'bricken'.

Verder, als je een 6235 wifi gaat gebruiken, pas op voor conflicten met de reeds aanwezige Broadcom bluetooth chip. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je helemaal geen bluetooth gebruikt :)

Je kan bijv ook de 6205 kaart bestellen, zonder Bluetooth. Verder volgensmij hetzelfde als de 6235.

Ik hou het zelf voorlopig bij de stock BIOS, omdat ik geen dualband Wifi nodig heb, omdat m'n eigen router alleen op de 2,4 GHz band werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
De drivers voor windows 8 zijn beschikbaar. Heeft iemand ze al gedownload? werkt alles naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Heeft er iemand ervaring met Genius driver / driver checker?? Die geeft aan dat ik 8 drivers moet vervangen omdat ze verouderd zijn.. Maar ik durf het niet goed aan om via dat progje te doen?

Of gewoon zo laten, omdat toch alles naar behoren werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:51:
Heeft er iemand ervaring met Genius driver / driver checker?? Die geeft aan dat ik 8 drivers moet vervangen omdat ze verouderd zijn.. Maar ik durf het niet goed aan om via dat progje te doen?

Of gewoon zo laten, omdat toch alles naar behoren werkt..
Kun je eventueel doen, maar zijn geen zeer grote updates. Het kan wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:30:
Zojuist een mailtje gehad van otto:

U heeft bij Otto een Notebook besteld met artikel nummer 81686980 maar deze is helaas uitverkocht.
Wij kunnen u een vervangend artikel aanbieden nl: artikel nummer 71240377.

Beschrijving: Notebook Lenovo Y500-MBG2BMH
Prijs: 999,99
Belangrijkste verschil met de bestelde artikelen:
-replacer : Windows 8 instead of Windows 7 Home Premium
-replacer : Processor Intel Core i7 3630QM instead of Intel Core i7 3610QM
-Replacer 100,-€ cheaper

Wij vernemen graag of u dit artikel wilt bestellen via de mail of telefonisch.

Ze verwachten het artikel begin november en dan zal het artikel ook op de site komen.
Het lijkt er dus op dat Lenovo inderdaad met een reeks windows 8 notebooks komt
Zou misschien deze kunnen zijn? http://www.lenovo.com/pro...op/ideapad/y-series/y500/

Ben heel benieuwd of Otto hier mee komt ja/nee en per wanneer dat zou zijn. Kwam zelf iets te laat tot de ontdekking dat de Y580 misschien wel een model voor mij zou zijn geweest, maar dit ziet er wel veelbelovend uit.

Update:
Zie net op theVerge dat hij een resolutie heeft van slechts 1366*768 en dat op 15,6". Misschien dat dat nog wel een upgrade kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

Zou misschien deze kunnen zijn? http://www.lenovo.com/pro...op/ideapad/y-series/y500/

Ben heel benieuwd of Otto hier mee komt ja/nee en per wanneer dat zou zijn. Kwam zelf iets te laat tot de ontdekking dat de Y580 misschien wel een model voor mij zou zijn geweest, maar dit ziet er wel veelbelovend uit.
Lijkt een soort opvolger van de y580...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Ik heb net windows 8 geïnstalleerd, maar zie nu dat er in de uitgang voor geluid (waar een mini jack kabel ingaat) een rode LED zitten. Deze staat ook aan. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
iAdema schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:48:
Ik heb net windows 8 geïnstalleerd, maar zie nu dat er in de uitgang voor geluid (waar een mini jack kabel ingaat) een rode LED zitten. Deze staat ook aan. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
EDIT: Opgelost, de windows 8 drivers van Lenovo werken niet allemaal.
Met de win7 audio driver werkt alles nu weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAdema schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:12:
[...]

Lijkt een soort opvolger van de y580...
De Y500 komt zonder dedicated graphics volgens de tabel op lenovo.com. Geen opvolger, dat blijft de Y580 heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:47:
[...]

De Y500 komt zonder dedicated graphics volgens de tabel op lenovo.com. Geen opvolger, dat blijft de Y580 heten.
Ik zei ook een soort. Het is zeker geen opvolger, en hij is ook niet even goed. Maar het is geen zielige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie: Toch een GT655M volgens de lenov site.Vreemd. Want een ander tabelletje gaf aan dat hij geen switchable graphics heeft. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
Hallo allen!

Ik heb mijn Lenovo Y580-LMH al een tijdje en die werkt geweldig. Echter, als ik hem aansluit op mijn TV met HDMI zit ik met het probleem dat het scherm van de laptop er niet helemaal op past. De TV is een Pioneer PDP-R05E.

Om te laten zien wat ik bedoel (Het zwarte is dus wat buiten het scherm valt):
http://imageshack.us/a/img801/6238/schermvoorbeeld.png

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft/toevallig de oplossing heeft?
Ik weet wel wat van computers af maar ik snap hier helemaal niks van. Ik heb al wat geprobeerd met custom resolutions maar dat werkte ook niet. De TV ondersteund bij VGA maar tot 1240x768.

Ik weet dat de kabel en de HDMI poort het doen aangezien onze HD-tuner van UPC ook daarop aangesloten is. Ik moet dus steeds van apparaat wisselen met de kabel :P

Met vriendelijke groeten,

Matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:52:
Hallo allen!

Ik heb mijn Lenovo Y580-LMH al een tijdje en die werkt geweldig. Echter, als ik hem aansluit op mijn TV met HDMI zit ik met het probleem dat het scherm van de laptop er niet helemaal op past. De TV is een Pioneer PDP-R05E.

Om te laten zien wat ik bedoel (Het zwarte is dus wat buiten het scherm valt):
http://imageshack.us/a/img801/6238/schermvoorbeeld.png

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft/toevallig de oplossing heeft?
Ik weet wel wat van computers af maar ik snap hier helemaal niks van. Ik heb al wat geprobeerd met custom resolutions maar dat werkte ook niet. De TV ondersteund bij VGA maar tot 1240x768.

Ik weet dat de kabel en de HDMI poort het doen aangezien onze HD-tuner van UPC ook daarop aangesloten is. Ik moet dus steeds van apparaat wisselen met de kabel :P

Met vriendelijke groeten,

Matthijs
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn TV. Alleen geen zwarte randen, maar gewoon stukjes eraf gesneden. Zou aan de uitgang kunnen liggen, maar heb de instelling niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
Nee, ik krijg geen zwarte randen, dit valt gewoon buiten het scherm, het was even om aan te geven wat miste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Shadeblast schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:04:
Nee, ik krijg geen zwarte randen, dit valt gewoon buiten het scherm, het was even om aan te geven wat miste :)
Oke, ik had ook precies dit dan. Geen idee hoe op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadeblast
iAdema schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:53:
[...]

Oke, ik had ook precies dit dan. Geen idee hoe op te lossen.
Er word op het Intel forums iets aangeraden over het aanpassen van het kwantisatie bereik, maar als ik dit doe gebeurt er nop. (In het Intel programma onder TV/Monitor instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:59:
....
Hele lap nuttige tekst
....

Vraag en antwoord
:? Kan ik in de Y580-M772LMH ook een mSATA SSD inbouwen?
- Ja, dat kan. De M772LMH heeft net als de M772CMH een mSATA slot. Deze clean-install guide laat zien hoe je Windows installeert op een (nieuwe) SSD.

:? Is het mogelijk om de caching SSD die standaard in de M772CMH zit in te zetten als primary disk?
- Ja, dat is mogelijk. In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.

.....
Linkje uit de tweede Q&A is dood. Linkje uit eerste Q&A is ook prima te gebruiken voor de tweede Q&A, toch? Of waren er stappen in het tweede linkje benoemd die niet in de eerste vermeld worden? (moet het zelf nog uitvoeren met mijn CMH)

Edit: voor wie nog per se een CMH wil: Mediamarkt Arnhem heeft nog een showroom modelletje te koop (alsmede 1 in reservering)

[ Voor 5% gewijzigd door Sapstengel op 25-10-2012 16:16 . Reden: Aankoopadvies ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Iemand enig idee wanneer deze lenovo (of iets soortgelijk) weer beschikbaar is? Aangezien Windows 8 uit is verwacht/hoop ik dat er een hele nieuwe lading laptops uitkomt.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
10K schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:50:
Iemand enig idee wanneer deze lenovo (of iets soortgelijk) weer beschikbaar is? Aangezien Windows 8 uit is verwacht/hoop ik dat er een hele nieuwe lading laptops uitkomt.
Deze wordt niet meer beschikbaar, er komt weer een nieuwe lijn windows 8 lenovo laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Wij hebben een zeer zeldzame über laptop...

Ontopic: ik had het probleem van geen volledig beeld ook op mijn Panasonic 42" opgelost bij de instellingen van de TV, daar heb ik een beetje liggen zoeken.. Dus het ligt niet aan de laptop, maar aan je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Frank1973 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:12:
Wij hebben een zeer zeldzame über laptop...

Ontopic: ik had het probleem van geen volledig beeld ook op mijn Panasonic 42" opgelost bij de instellingen van de TV, daar heb ik een beetje liggen zoeken.. Dus het ligt niet aan de laptop, maar aan je tv.
Thanks, ga ik ook maar eens naar kijken dan. Heb op hetzelfde kanaal op de tv met mijn Xbox overigens geen problemen...
Pagina: 1 2 3 Laatste