Inleiding
Dit is het ervaringentopic voor de Lenovo IdeaPad Y580. Het is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en te beantwoorden en eventuele problemen met elkaar te bespreken en op te lossen. Ik zal de informatie in deze startpost aanvullen en bijwerken. Aanvullingen, suggesties en opmerkingen zijn daarom altijd welkom!
Versies
De Y580 is beschikbaar in twee versies met de volgende kenmerken:
Y580-M772LMH
• Intel Core i5 3210M
• 750GB HDD 5400rpm
• DVD+/-RW DL
Y580-M772CMH
• Intel Core i7 3610QM
• 1TB HDD 5400rpm
• 64GB mSATA caching SSD
• Blu-Ray / DVD+/-RW DL
Specificaties
Beide modellen hebben de volgende overige specificaties:
Reviews
Omni heeft een uitgebreide en duidelijke review geschreven over de Y580-M772CMH. Deze is hier te vinden.
Drivers en software
Drivers and software - IdeaPad Y580 Notebook (Lenovo.com)
Documentatie
Lenovo Ideapad Y580 Datasheet (Lenovo.com)
Lenovo Y480/580 Hardware Maintenance Manual (Lenovo.com)
Beschikbaarheid en prijzen
De Y580-M772CMH was verkrijgbaar voor een prijs van € 1.099,=. Dit model is al wekenlang niet meer leverbaarbeperkt leverbaar in Nederland. Zie eerste reactie onder deze post.
De beschikbaarheid van de Y580-M772LMH lijkt dezelfde kant op te gaan. Sinds 8 oktober 2012 staat dit model niet meer met actuele prijzen in de Pricewatch. De Y580-M772LMH kostte € 899,=.
Vraag en antwoord
Kan ik in de Y580-M772LMH ook een mSATA SSD inbouwen?
- Ja, dat kan. De M772LMH heeft net als de M772CMH een mSATA slot. Deze clean-install guide laat zien hoe je Windows installeert op een (nieuwe) SSD.
Is het mogelijk om de caching SSD die standaard in de M772CMH zit in te zetten als primary disk?
- Ja, dat is mogelijk. In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.
Ik wil een mSATA SSD inbouwen. Kan ik een image van Windows (van de HDD) installeren op de SSD?
- Bij mijn Y580 is dit niet gelukt, maar dit zegt niet dat het onmogelijk is. Een clean install lijkt toch de beste oplossing te zijn.
Ik wil een clean install van Windows doen. Zijn alle applicaties die af-fabriek zijn geïnstalleerd als installer beschikbaar in de map "Application" op de D: partitie?
- Nee, dat is helaas niet het geval. Onder andere Intelligent Touchpad, Lenovo EE Boot Optimizer en Power2Go staan niet op deze partitie. Je kunt ze downloaden van Lenovo.com.
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, nu de drivers nog. In welke volgorde kan ik dit het beste doen?
- Hier staat een stap-voor-stap instructie voor installatie van de drivers.
Dit is het ervaringentopic voor de Lenovo IdeaPad Y580. Het is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en te beantwoorden en eventuele problemen met elkaar te bespreken en op te lossen. Ik zal de informatie in deze startpost aanvullen en bijwerken. Aanvullingen, suggesties en opmerkingen zijn daarom altijd welkom!
Versies
De Y580 is beschikbaar in twee versies met de volgende kenmerken:
Y580-M772LMH
• Intel Core i5 3210M
• 750GB HDD 5400rpm
• DVD+/-RW DL
Y580-M772CMH
• Intel Core i7 3610QM
• 1TB HDD 5400rpm
• 64GB mSATA caching SSD
• Blu-Ray / DVD+/-RW DL
Specificaties
Beide modellen hebben de volgende overige specificaties:
Geheugengrootte | 8GB |
Geheugentype | DDR3 (SODIMM) |
Schermdiagonaal | 15,6" |
Videochip | GeForce GTX 660M |
Video uit | D-Sub (VGA), HDMI |
Schermresolutie | 1920x1080 (Full HD 1080p) |
Backlight | Led: Edge-lit |
Verbinding (USB/FW) | 2x USB 2.0, 2x USB 3.0 |
Verbinding (wlan) | 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n |
Verbinding (Ethernet) | Ethernet 1Gbps |
Verbinding (Bluetooth) | Bluetooth 4.0 |
Laptoptype | Desktop-replacement |
Multitouch touchpad | Ja |
Laptop extra's | Cardreader, Webcam |
Besturingssysteem | Windows 7 Home Premium |
Gewicht | 2,8kg |
Accucapaciteit Wattuur | 72Wh |
Kleuren | Zwart |
Bijzonderheden | Verlicht toetsenbord, mSata slot |
Fabrieksgarantie | 2 jaar carry in |
Indeling | Qwerty |
Taal | Meertalig |
Reviews
Omni heeft een uitgebreide en duidelijke review geschreven over de Y580-M772CMH. Deze is hier te vinden.
Drivers en software
Drivers and software - IdeaPad Y580 Notebook (Lenovo.com)
Documentatie
Lenovo Ideapad Y580 Datasheet (Lenovo.com)
Lenovo Y480/580 Hardware Maintenance Manual (Lenovo.com)
Beschikbaarheid en prijzen
De Y580-M772CMH was verkrijgbaar voor een prijs van € 1.099,=. Dit model is al wekenlang niet meer leverbaarbeperkt leverbaar in Nederland. Zie eerste reactie onder deze post.
De beschikbaarheid van de Y580-M772LMH lijkt dezelfde kant op te gaan. Sinds 8 oktober 2012 staat dit model niet meer met actuele prijzen in de Pricewatch. De Y580-M772LMH kostte € 899,=.
Vraag en antwoord
- Ja, dat kan. De M772LMH heeft net als de M772CMH een mSATA slot. Deze clean-install guide laat zien hoe je Windows installeert op een (nieuwe) SSD.
- Ja, dat is mogelijk. In deze tutorial wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.
- Bij mijn Y580 is dit niet gelukt, maar dit zegt niet dat het onmogelijk is. Een clean install lijkt toch de beste oplossing te zijn.
- Nee, dat is helaas niet het geval. Onder andere Intelligent Touchpad, Lenovo EE Boot Optimizer en Power2Go staan niet op deze partitie. Je kunt ze downloaden van Lenovo.com.
- Hier staat een stap-voor-stap instructie voor installatie van de drivers.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 11:39 ]