[Multi] Football manager 2013

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
@Angeloonie
Wat heb je betaald voor M'Vila?
Ik wilde hem vorig seizoen halen maar ze wilden 37mln en ik kreeg ze absoluut niet omlaag gepraat.
Ik had wel 37mln maar ik wil met Ajax niet zoveel betalen voor een speler.

De enige 2 zwakke plekken in mijn team zijn de backs dus ik ging deze zomer rond kijken voor 2 backs en dan vooral eentje voor links.
Kwam al snel uit bij Santon en kon hem na wat onderhandelen voor 17mln krijgen en na nog wat onderhandelen hadden we een deal en dan kiest hij opeens voor ManU :(.

Omdat de jeugd me tegenviel haalde ik de rapporten erbij van de scouting voor jonge talentvolle spelers en heb een hele reeks Brazilianen gehaald (welke over 1 tot 3 jaar pas komen :( ).

En ik vond 2 absurd talentvolle Franse middenvelders van 16 (bijna goed genoeg voor de basis).
Na absurd lang onderhandelen kwam ik op 20 en 15mln uit en aangezien ze echt absurd goed zijn ging ik hiermee akkoord.
Jammer genoeg zal de mindere van de 2 (20mln) niet komen omdat zijn makelaar niet wilde onderhandelen over het salaris van 50k.
De ander ging na lang onderhandelen akkoord met 30k (nog steeds teveel) en 50k na 10 wedstrijden.

Kan me niet herinneren dat de echt goede talenten zoveel salaris wilden in FM12

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 26-11-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:36

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Deadsy schreef op maandag 26 november 2012 @ 00:48:
@Angeloonie
Wat heb je betaald voor M'Vila?
Ik wilde hem vorig seizoen halen maar ze wilden 37mln en ik kreeg ze absoluut niet omlaag gepraat.
Ik had wel 37mln maar ik wil met Ajax niet zoveel betalen voor een speler.
36 mil :P

[ Voor 34% gewijzigd door Angeloonie op 26-11-2012 00:49 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 09:46

On_E

Housemusic

Gisteren het eerste seizoen met Aston Villa afgerond, waar het bestuur mikte op een plek in het linkerrijtje, ben ik uiteindelijk 4e geworden en heb ik dus voorronde CL gehaald.
Was net niet goed genoeg om te strijden voor het kampioenschap, dat heb ik aan Man U, Man C en Chelsea over moeten laten, maar dus wel ‘’best of the rest’’.

Beste spelers waren Christian Benteke (27 goals), Shaun Murray (12 assists) en Ciaran Clark. (7.30 rating)

Inmiddels alweer een begin gemaakt met het tweede seizoen, was op zoek naar een nieuwe rechtsback en een linkermiddenvelder voor in de basis, en die heb ik gevonden met Nathaniel Clyne van Southampton (6m euro) en Pablo Sarabia van Getafe (16m euro).
Sarabia is eigenlijk een linksbuiten, maar die ga ik trainen als linkshalf. Wilde een dribbelaar daar hebben en daar is ie een ster in.

In de CL tegen Shakthar geloot, eerste wedstrijd er al op zitten en 3-1 winst in de thuiswedstrijd.
Eerste wedstrijd PL ging wel al verloren, 2-3 tegen Wigan.

Huidige basis:

GK Brad Guzan
DL Marcos Rojo
DC Ciaran Clark
DC Ron Vlaar
DR Nathaniel Clyne
ML Pablo Sarabia
MC Ruben Yttergaard Jenssen
MC Gary Gardner
MR Shaun Murray
SC Christian Benteke
SC Gabby Agbonlahor

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337411

Heb de game nu ook een weekje in huis en ben zeer tevreden. Betere interface en op de een of andere manier boeit het me meer dan vorig jaar. FM12 had ik snel gezien.

Ik ben een seizoen met Tottenham begonnen en het gaat niet slecht.Zit nu in maart 2013. Ik moet Europees voetbal afdwingen, eigen jeugd een kans geven en het liefst de halve finale van de EURO Cup halen.
Ik sta 3e in de Premier League, met een vrij grote achterstand op Man Utd en Chelsea. Arsenal hijgt in mijn nek, dat wel.

Bekersuccessen zitten er niet meer in, ben in beide nationale bekercompetities uitgeschakeld rond de kwartfinale.

In de EURO Cup sta ik in de kwartfinale tegen mijn grote vijand Arsenal. Eerste wedstrijd (uit) gewonnen met ik dacht 1-2 dus dat biedt perspectief. Ik hoop de EURO Cup te kunnen winnen.

Ik speel meestal controlerend en tegen zwakkere tegenstanders aanvallend. In uitwedstrijden tegen Man Utd, Arsenal, City en Chelsea pak ik soms de counter. Arsenal daarmee met 5-1 afgeslacht.

Qua aankopen: ik heb mijn standaardaankoop Cardozo gehaald voor zo'n 8 miljoen dacht ik. Doet het prima, en naast Defoe en Adebayor heb je absoluut nog een spits nodig. Staat meestal basis. Probleem is echter dat hij geen Engels spreekt. Kun je hem dit laten leren? De enige Spaanstalige speler is Gomes en die gaat naar Real Madrid.
Ik heb ook de linksback Martin Olsson gehaald van Blackburn Rovers, omdat Assout-Ekkoto naar de Afrika Cup is.

Zoek nu nog een redelijke rechtsback voor op de bank en als stand in (Walker ernstig geblesseerd).

Grote ster in mijn team is Younes Kaboul, de centrale verdediger. Wat een beest. Haalt regelmatig een 8 en scoort ook veel uit dode spelmomenten.

Beste opstelling: 4-2-3-1

----------------------Lloris-------------------------

Walker- Kaboul - Vertonghen - Olsson

----------Sandro---Huddlestone-------------

--Lennon-------Dembele---------Bale--------

--------------------Cardozo-----------------------

Cardozo als Targetman is heerlijk. Dempsey en Parker spelen ook regelmatig. Merk dat nu de vermoeidheid begint toe te slaan en het aantal geblesseerden stijgt. Even rouleren dus.

Oja, heb Victor Fisher ook gekocht. 12 miljoen, beetje spijt van. Die komt volgend seizoen binnenwandelen. Wil een van mijn AMC's verkopen ter compensatie.

Iemand nog toptalenten of directe versterkingen voor een leuk prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik betaalde 13.75m meteen aan het begin van het spel ;)
Anoniem: 337411 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:41:
Beste opstelling: 4-2-3-1

----------------------Lloris-------------------------

Walker- Kaboul - Vertonghen - Olsson

----------Sandro---Huddlestone-------------

--Lennon-------Dembele---------Bale--------

--------------------Cardozo-----------------------
Mijn Spurs team ziet er na een half seizoen spelen al heel anders uit dan die van jou, grappig..

GK Lloris
DR Walker
DC Kaboul
DC Vertonghen
DL Fuchs
MC Sando
MC M'Vila
AMR Douglas Costa
AMC Sigurdson
AML Bale (al ligt die er nu 4 maanden uit, dus speelt of Lennon of Fuchs hier)
FC Cavani

Alleen Cavani was echt duur (10M cash, 27,5M in 48 maanden en 2,5M na 30 goals dus totaal 40M), maar is het wel waard. Sta nu (halverwege december) 1e, iets van 7 punten los van de nr 2 (Man City).
Het bestuur is me wel erg goed gezind, na een week vroeg ik om een nieuw stadion, meteen gekregen. In oktober nog een keer om extra transferbudget gevraagd, ook geen enkel probleem. Dus ondanks dat ik nu al voor 50-60M aan toekomstige uitgaven heb staan mag ik gewoon nog 10M extra uitgeven. Nu alleen nog bedenken aan wie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn maar dat was me nog steeds teveel geweest.
Als ik geen spelers verkoop krijg ik 10mln voor transfers per jaar dus ik ga niet verder dan 20mln en dan moet een speler al echt goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337411

toolkist schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:11:
[...]

Ik betaalde 13.75m meteen aan het begin van het spel ;)

[...]

Mijn Spurs team ziet er na een half seizoen spelen al heel anders uit dan die van jou, grappig..

GK Lloris
DR Walker
DC Kaboul
DC Vertonghen
DL Fuchs
MC Sando
MC M'Vila
AMR Douglas Costa
AMC Sigurdson
AML Bale (al ligt die er nu 4 maanden uit, dus speelt of Lennon of Fuchs hier)
FC Cavani

Alleen Cavani was echt duur (10M cash, 27,5M in 48 maanden en 2,5M na 30 goals dus totaal 40M), maar is het wel waard. Sta nu (halverwege december) 1e, iets van 7 punten los van de nr 2 (Man City).
Het bestuur is me wel erg goed gezind, na een week vroeg ik om een nieuw stadion, meteen gekregen. In oktober nog een keer om extra transferbudget gevraagd, ook geen enkel probleem. Dus ondanks dat ik nu al voor 50-60M aan toekomstige uitgaven heb staan mag ik gewoon nog 10M extra uitgeven. Nu alleen nog bedenken aan wie >:)
Fuchs wilde ik ook halen, maar Schalke wilde er niet aan. Alleen voor 28 miljoen, vond ik wat overdreven hehe.

Ik heb nog om niets extra´s gevraagd, ga ik wel doen aan het einde van het seizoen. Heb ook goede resultaten.
Ik lijk 4e te worden en sta in de finale van de EURO Cup. Heb al een nieuw contract getekend.

Ga een grote schoonmaak houden qua spelers en kijken of ik een topper kan aantrekken. Heb al wat talenten aangetrokken, en dat vind het bestuur in ieder geval leuk.

Hoe dan ook, Bale en Kaboul verkoop ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 18:04

^^0nMe

Got Babana's?

In mijn game met Swansea leid ik de club op zijn Nederlands, aka als een aasgier de goede spelers van degradanten afpakken en mooie transfervrije spelers met doorverkoopwaarde binnenhalen. Zo houd je op die manier wel een zakcentje over om eens een leuke speler binnen te halen.

Nu was mijn oog gevallen op de kroonjuweel voor mijn Nederlandse enclave, Adam Maher. Waar ik van schrok was niet de vraagprijs (AZ vroeg en kreeg 20m van me), maar het salaris. Hij verdiende bij AZ een paar k per week, maar wou bij mij na uitonderhandelen 130k ontvangen, wat ik resoluut afwees. Een week later ging hij naar Atletico Madrid voor een weeksalaris van 89k, nog steeds teveel maar wel een stuk minder dan bij mij. Wat mij achteraf opviel was dat ik zwaar bonje had met zijn zaakwaarnemer, die ik vlak daarvoor toevallig bij onderhandelingen met een andere speler de deur uit had geschopt. Het zou dus kunnen dat de zaakwaarnemer voor een andere speler dan om een veel hoger salaris gaat vragen dan normaal als ie wel bevriend was. :D Iemand anders met dezelfde ervaringen? Ik heb er nooit op gelet bij de vorige versies, maar kwam daar nu toevallig achter op een vrij grappige manier.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb zoiets zelf nog niet meegemaakt, maar ik geloof dat het inderdaad wel zo is dat je een 'relatie' opbouwt met een zaakwaarnemer. En een zaakwaarnemer waarmee je een slechte relatie hebt zal minder makkelijk zijn in de onderhandelingen dan een zaakwaarnemer waarmee je relatie erg goede relatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 19-06 17:08
Ik vind het onderhandelen erg slecht geregeld in fm13. De gevraagde salarissen zijn echt achterlijk hoog, iedere speler die ik wil verlengen wil een verdubbeling hebben van het salaris. Vaak kan daar bijna niks vanaf bij een tegenbod.
Daarnaast vind ik het bloedje irritant dat je alle onderdelen 1 voor 1 moet uit onderhandelen. Dus bijvoorbeeld salaris en looptijd lukt niet als 1 vd 2 hem niet bevalt. Dan reset i gelijk beide waardes. Opzich geen probleem, maar vaak nokken ze de onderhandelingen na een poging of 5. En als je stuk voor stuk doet, dan worden ze weer woest omdat ze dachten dat het al akkoord was.

Ik irriteer me ook ernstig aan de bedragen voor de zaakwaarnemers, wellicht reeel maar nagenoeg geen onderhandelingsruimte.

[ Voor 7% gewijzigd door Malt007 op 27-11-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Malt007 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:55:
Ik vind het onderhandelen erg slecht geregeld in fm13. De gevraagde salarissen zijn echt achterlijk hoog, iedere speler die ik wil verlengen wil een verdubbeling hebben van het salaris. Vaak kan daar bijna niks vanaf bij een tegenbod.
Daarnaast vind ik het bloedje irritant dat je alle onderdelen 1 voor 1 moet uit onderhandelen. Dus bijvoorbeeld salaris en looptijd lukt niet als 1 vd 2 hem niet bevalt. Dan reset i gelijk beide waardes. Opzich geen probleem, maar vaak nokken ze de onderhandelingen na een poging of 5. En als je stuk voor stuk doet, dan worden ze weer woest omdat ze dachten dat het al akkoord was.

Ik irriteer me ook ernstig aan de bedragen voor de zaakwaarnemers, wellicht reeel maar nagenoeg geen onderhandelingsruimte.
Verschilt wel per zaakwaarnemer. De 1 wil nog geen euro schuiven met geen enkele eis, de ander is daar flexibeler in.
Het prettigste is om gewoon met de speler zelf te onderhandelen; dan haal je veel betere deals.
Als er een bericht verschijnt dat een speler die ik volg weg is bij zijn zaakwaarnemer dan start ik meteen de onderhandelingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Naast het feit dat sommige zaakwaarnemers van nature al meer gaan vragen dan de ander, heb je inderdaad ook nog je eigen relatie met die zaakwaarnemer. Verpest je wat deals met een bepaalde zaakwaarnemer, dan zal deze meer gaan eisen. Als je dus een boze geldwolf hebt ga je al snel 2x zoveel geëist krijgen :P

Ben het wel eens met Malt007: de salarissen die spelers eisen zijn echt belachelijk. Ik krijg van mijn assistent ook constant de melding dat ik speler X een beter contract aan moet gaan bieden. Voorheen deed ik dat wel, ging hij er iets op vooruit en ik had hem weer een seizoen langer vastliggen.

Nu vragen ze echter 2x zoveel salaris, en krijg ik dit advies zelfs als ze nog geen half jaar daarvoor al een nieuw contract hebben gekregen 8)7.
Ja dáááág! Ze bekijken het maar, ik ga geen 130.000 per week neerleggen voor een 20 jarige jeugdtalent dat nog niet eens een vaste basisspeler is. :w Met 50.000 per week mag hij tevreden zijn, als hij dan gaat zeuren om een beter contract tussentijds kan hij de pot op en krijg ik hem op een andere manier wel weer happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dat is inderdaad ook een bug, in die backroom advice meetings geven ze constant aan dat er nieuwe contracten aangeboden moeten worden. Daar hoef je nooit op in te gaan want als ze een nieuw contract willen dan kunnen ze er zelf om vragen ;-)

Wat ik ook een echte bug vind is het aankopen van 15 a 16 jarige talenten. Als ik eindelijk weer een 4,5 of 5 sterren talent vind kosten ze altijd meer dan 15m. In real life worden deze vaak voor een prikkie (lees <1m) weggehaald.

Als iemand me de link wil geven hoe hier een foto te plakken dan zal ik de beste regen ooit even laten zien vanavond. Kon het zo gauw niet vinden met de zoekfunctie van het forum.

Deze speler komt uit de jeugd van Barca, waar ik zelf trainer ben. Alles op 5 sterrentraining en de best mogelijk trainingfacilities. Vanaf zijn 15e alles laten spelen en nu op zijn 20e is hij beter dan messi denk ik. In ieder geval de hoogste waarde die ik ooit bij een speler gezien heb, 54 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:38:
Als iemand me de link wil geven hoe hier een foto te plakken dan zal ik de beste regen ooit even laten zien vanavond. Kon het zo gauw niet vinden met de zoekfunctie van het forum.
[ img ]<link naar plaatje>[ /img ] (maar dan zonder de spaties tussen de [ en ] ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
wildhagen schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:01:
[...]

[ img ]<link naar plaatje>[ /img ] (maar dan zonder de spaties tussen de [ en ] ;)
En waar ik kan het makkelijkste een plaatje uploaden? 8)7

Sorry voor mijn domheid, maar beloof dat het het waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Malt007 op 28-11-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kan op je eigen fotoalbum als je die hebt: https://secure.tweakers.net/my.tnet/fotoalbum

Anders op www.imageshack.com bijvoorbeeld, of op de webspace van je provider :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
http://img231.imageshack.us/img231/159/naamloosch.png

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/159/naamloosch.png

[ Voor 3% gewijzigd door Malt007 op 28-11-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik speel het al heel wat jaartjes en speel ook graag met geniescout maar ik kan me geen betere speler dan deze herinneren. Denk dat hij de maximaal PA heeft en omdat ik hem zo op heb geleid ook de maximale CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Wel meer een type C. Ronaldo dan Messi, maar je mag natuurlijk niet klagen met zo'n speler. :)
Met wat voor stats begon ie eigenlijk?

Net ook een bizarre wedstrijd achter de rug die ik in al die jaren FM nog nooit heb meegemaakt. Ik verlies uit kansloos bij de promovendus (Burnley) en kan helaas (Classic mode) geen donderspeech geven. Een dramatische seizoensstart met 3 uit 12 waarvan 2 wedstrijden tegen matige teams. De volgende wedstrijd is Spurs thuis, nogal hopeloos met zo'n laag moraal zou je zeggen.

Ik weet niet wat er achter de schermen is gebeurd, maar hierna ontvouwt zich een beginfase waar René vd Gijp nog trots op zou zijn geweest. Meteen vanaf de aftrap via 3 passes een goal en in de eerste 10 minuten letterlijk 10 een op een of zelfs open doel kansen. Helaas gaan hiervan maar 5 raak, echt gek wordt je ervan als coach... Uiteindelijk de wedstrijd gewonnen met 5-1, terwijl het wel 20-1 had kunnen en moeten zijn.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tss.... waardeloze tackling en agressiviteit, heb je niks aan die speler! Kan niet eens tacklen...

Nah, wel een supertalent zeg, zo goed heb ik ze ook nog maar zeer zelden gezien ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 13:45
Wtf haha, die is goed :). Eigen jeugd of ergens weggeplukt?

• Malt007
Eigen jeugd :-) Heb hem alles laten spelen sinds zijn 15e. Tot zijn 18e was hij altijd het slechtste qua rapportcijfer, ondanks zijn toen al superstats. Toen hij 18 werd ging de knop om ofzo en begon hij boven de 1 op 1 te lopen. Nu hij 20 is heeft eindelijk zijn gouden bal verdiend.Gisteren nog half seizoen gespeeld en hij is toch nog wat beter geworden, ben benieuwd waar het ophoudt. Iemand ooit een betere speler gezien met een hogere waarde? Ben wel benieuwd naar pics.

Heb ook 2 super zieke verdedigers gevonden trouwens, allebei 200cm en 90+ aan kilo's. Beide 4.5 sterren dus ik neem aan dat ze heel goed worden.

Hoe spelen jullie trouwens? Bekijk je iedere wedstrijd helemaal of neem je een dagje vakantie op de wedstrijddag? Dat doe ik namelijk altijd, al speel ik soms de belangrijke wedstrijden wel. Ik zorg gewoon altijd eerst dat al me trainers maximaal zijn, een assistent manager die goed man management en tactisch is en dan vertrouw ik het boeltje wel. Maak wel altijd zelf de opstelling en de tactiek.

[ Voor 31% gewijzigd door Malt007 op 29-11-2012 12:58 ]

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 11:45
ik vind het altijd mooi om te zien hoe en wat ze in de wedstrijd spelen, kan ik ook mooi op anticiperen in deze FM versie, af en toe wat toeroepen, en soms de tacktiek wat aanpassen.
werkt tot nu toe prima.

ik speel zelf met Western Sydney Wanderers in australie, is een nieuwe club daar sinds 2012.
eerste seizoen eerste geworden en daarna de play-offs ook gewonnen.

2e seizoen is nu bezig en het begin ging erg zwaar, maar het begint nu eindelijk te lopen en kijk weer naar de top3 plekken in ieder geval.

• Malt007
Ik speel meestal met gevallen clubs zoals Leeds of Nottingham ofzo. Of clubs met potentieel die in een lage divisie spelen (zoals hoffenheim in FM2008 ofzo). Ik blijf normaal altijd bij dezelfde club omdat ik alles naar mijn hand zet en dat duurt al snel een seizoen of 3 voor alles goed staat (trainers enzo). Ieder begin ik echter met Ajax, dat is de enige club die ik in reallife goed ken dus dat is een mooie referentie. Dit jaar voor het eerst een aanbod van barca aangepakt tijdens mijn ajax game.

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Inderdaad geen slecht spelertje - die komt er wel ;)

Wat wel flink uit maakt is dat hij stijf rechts is - bij tweebenige spelers (either of zelfs right en left footed) worden de stats 'gecorrigeerd' (naar beneden). Dit zou ze in de match engine anders te sterk maken o.i.d.
Heb hier even geen bron voor - heb de login gegevens van mijn SI account ook sowieso niet @work...

Neemt nog steeds niet weg dat señor Mur echt bizar goed is. Beter nog dan 'mijn' Gregory Peters, de jeugdspeler die Ajax de Champions League en het NL-elftal de wereldtitel in Rusland bezorgde. En die kan er ook echt wel wat van...

Butt-kicking! For goodness!

• Vos
Malt007 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:54:
.......

Hoe spelen jullie trouwens? Bekijk je iedere wedstrijd helemaal of neem je een dagje vakantie op de wedstrijddag? Dat doe ik namelijk altijd, al speel ik soms de belangrijke wedstrijden wel. Ik zorg gewoon altijd eerst dat al me trainers maximaal zijn, een assistent manager die goed man management en tactisch is en dan vertrouw ik het boeltje wel. Maak wel altijd zelf de opstelling en de tactiek.
Ik speel altijd 'commentary only', anders duurt het mij te lang :).

Anoniem: 295814

Vos schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:17:
[...]

Ik speel altijd 'commentary only', anders duurt het mij te lang :).
Tenzij ik gigantisch verlies OF win :) dan wil ik weten wat er mis is (anders dan 2-3 rode kaarten ofzo)

• wildhagen
  • Niet online
Ik speel altijd op "key highlights", vind ik het beste compromis tussen de diverse mogelijkheden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Iemand hier die Hoesen van Ajax als basis speler gebruikt?
Heb hem op het moment (halverwege 3e seizoen) als reserve spits en na 4 wedstrijden in de basis en 5 als invaller in de competitie heeft hij er toch al 8 in liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Doelpunt vanaf 58 meter :D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8wCpVY6odSs]

En zag dat Jari Litmanen transfervrij was dus heb hem gelijk gehaald met bedoeling voor mijn staff, maar hij kan nog aardig mee in de Schotse Second Division. Hij heeft nu 3 wedstrijden gespeeld met een gemiddeld cijfer van een 8.07. En hij scoorde bij zijn debuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
net mijn 3e seizoen afgesloten en behalve de Europese Supercup en de Wereld Beker geen prijzen gewonnen.
In de 1/8 finale van de CL eruit tegen Real Madrid (2x 2-1 verloren maar er had meer in gezeten) en in het kampioenschap 2e achter Twente tot de laatste wedstrijd hadden we een realistische kans om het kampioenschap te winnen maar hun wonnen en wij gingen ten onder tegen Utrecht.

Ajax speelde het hele seizoen super maar in de eerste seizoens helft verloren we 4x.
Telkens wedstrijden waar wij volledig domineerden en waar we 15 keer op doel schieten en 1 goal maken en waar de tegenstander 3x een steek pas geeft en 3x sccoord.

Zie ik net een transfer langs komen Anita naar ManU voor 37mln :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troqdog
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben nu in mijn 6de seizoen met rotherham. laatste seizoen was ik 4de geworden in de league en had de europa league gewonnen. Ik zit op een gemiddelde van 99% attendance met dit seizoen 12 sellouts van de 15 wedstrijden.

Echter wil ik mijn stadion uitbreiden maar alle opties om het aan te vragen bij de board zijn greyed out.
Ik heb tevens ongeveer 30 miljoen in mijn kas dus vanwege geld kan het ook niet echt zijn.

Laatste uitbreiding was 2 seizoenen terug en het ging toen van 10k stoelen naar 16k.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
troqdog schreef op maandag 03 december 2012 @ 00:17:
Ik ben nu in mijn 6de seizoen met rotherham. laatste seizoen was ik 4de geworden in de league en had de europa league gewonnen. Ik zit op een gemiddelde van 99% attendance met dit seizoen 12 sellouts van de 15 wedstrijden.

Echter wil ik mijn stadion uitbreiden maar alle opties om het aan te vragen bij de board zijn greyed out.
Ik heb tevens ongeveer 30 miljoen in mijn kas dus vanwege geld kan het ook niet echt zijn.

Laatste uitbreiding was 2 seizoenen terug en het ging toen van 10k stoelen naar 16k.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb ditzelfde probleem bij Roda. Stadion 2 seizoenen geleden vergroot geworden, maar zit nu nog altijd vol. Dus wil graag uitbreiden. Geld is er... Alleen al 2 seizoenen alle opties onder stadion greyed out... Ben benieuwd wanneer die opties weer actief worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik heb heel vaak als ik de game afsluit een error. Tevens kreeg ik van het weekend ook een xml error tijdens de game waardoor de game afsloot en ik 4 games kwijt was. Heeft iemand hier meer last van en hoe kan dit verholpen worden? Een check van de files in steam gaf geen errors.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hier hetzelfde probleem met crashes. Ik krijg nagenoeg iedere keer als ik het spel afsluit een crash, en heb een paar dagen lang het spel niet eens kunnen opstarten omdat hij ook direct crashte. Wat reinstalls later doet hij opstarten nu wel continu goed, maar de afsluit-crash is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deadsy schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:27:
Zie ik net een transfer langs komen Anita naar ManU voor 37mln :/
Die is zonder dollen in FM serieus goed (voor 23 jaar), en in mijn spel ging die weg voor 25 geloof ik, en toen waren de fans een beetje boos.... Tis sowieso uitverkoop bij newcastle, Cabaye stond ook in de belangstelling. Pas in het tweede seizoen nu maar geloof dat Ba en die andere spits al weg waren gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 295814 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:20:
[...]

Die is zonder dollen in FM serieus goed (voor 23 jaar), en in mijn spel ging die weg voor 25 geloof ik, en toen waren de fans een beetje boos.... Tis sowieso uitverkoop bij newcastle, Cabaye stond ook in de belangstelling. Pas in het tweede seizoen nu maar geloof dat Ba en die andere spits al weg waren gekocht.
ja zijn stats zijn zeer goed maar hij speelt (vind ik als ik de ratings bekijk) niet echt goed.

En in mijn game is er jammer genoeg geen uitverkoop bij Newcastle. Toen ze degradeerden probeerde ik diverse spelers op te halen maar ze mochten of niet weg of alleen tegen 30+.

Deze zomer flink bezig geweest op de transfer markt omdat ik niet weer wil afgaan met een 2e plek in de competitie.
Vooral in de verdediging heb ik flink ingegrepen.
Veltman 4.3mln (deed het goed maar er zat geen verbetering in)
Serrero 6.5mln Deed het zeer goed en was multifunctioneel maar ik had gewoon teveel opties.
Boilesen 3.9mln Deed het aardig maar zakte soms flink door de mand en werd ook gewoon niet beter.
Anderson 4.2mln (dus met verlies verkocht) hij deed het soms zeer goed maar had wedstrijden waar hij gewoon onzichtbaar was en Dzagoev en Eriksen zijn gewoon flink beter.
Moisander 3.5mln zelfde probleem als met de restelijke verdedigers. Hij deed het aardig maar niet goed genoeg.
Hoessen 4.3mln Een goede bankzitter en scoorde best veel maar er komt een braziliaan aan en dus zou zijn speeltijd weg gaan.

Dus behalve Alderweireld en v. Rhijn is bijna de hele verdediging weg.
De nieuwe verdedigers zijn grotendeels al op leeftijd dit omdat ik hun als tijdelijke oplossing zie (vanwege jonge Z-Amerikaanse talenten die komen).
Pepe (ja de Pepe) gratis, qua snelheid is hij wat minder maar voor de rest is het nog steeds top.
Alex voor hem heb ik 3mln betaald (te veel) maar nog steeds een top verdediger.
Ben Foster gratis. Ik heb hem voor de basis maar hij gaat roteren met een jong talent van Koln.
Kana Biyik van Stade Rennes gratis. Een zeer goede verdediger en doet het beter dan ik verwacht had, ik kan niet geloven dat hij naar Ajax wilde.
Tabanou gratis van Toulouse. Hij kan op de hele linker flank spelen en is snel en geeft geregeld perfecte passes over 40 meter. Ik haalde hem als reserve maar hij is nu al basis.

En 6mln betaald voor een 15 jarige regen waar al mijn scouts 4.5 sterren geven. Lichamelijk is hij al goed en de rest van de stats zit er ook te komen.
En nog 6mln voor Carranza een 18 jarige speler die over de hele rechter flank kan en Andersen zal opvolgen wanneer deze vertrekt.

Door de kwalificatie van de CL gekomen door Cluj met 4-2 en 5-1 weg te spelen. Daarna tegen Metalist met 0-0 en 3-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Angeloonie schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:42:
Hier hetzelfde probleem met crashes. Ik krijg nagenoeg iedere keer als ik het spel afsluit een crash, en heb een paar dagen lang het spel niet eens kunnen opstarten omdat hij ook direct crashte. Wat reinstalls later doet hij opstarten nu wel continu goed, maar de afsluit-crash is er nog steeds.
De afsluit crash heb ik ook. Spel doet het verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:23:
[...]

De afsluit crash heb ik ook. Spel doet het verder prima.
Idem.
Denk dus dat het gewoon aan het spel ligt.

Man City heeft net balotelli aangeboden voor 750k en ik wilde ervoor gaan maar de beste man wilde 150k p/w dus het ging niet door maar de gast speelt bij City nu al 2 seizoenen in het 2e.
Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Deadsy schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:21:
[...]

ja zijn stats zijn zeer goed maar hij speelt (vind ik als ik de ratings bekijk) niet echt goed.

En in mijn game is er jammer genoeg geen uitverkoop bij Newcastle. Toen ze degradeerden probeerde ik diverse spelers op te halen maar ze mochten of niet weg of alleen tegen 30+.

Deze zomer flink bezig geweest op de transfer markt omdat ik niet weer wil afgaan met een 2e plek in de competitie.
Vooral in de verdediging heb ik flink ingegrepen.
Veltman 4.3mln (deed het goed maar er zat geen verbetering in)
Serrero 6.5mln Deed het zeer goed en was multifunctioneel maar ik had gewoon teveel opties.
Boilesen 3.9mln Deed het aardig maar zakte soms flink door de mand en werd ook gewoon niet beter.
Anderson 4.2mln (dus met verlies verkocht) hij deed het soms zeer goed maar had wedstrijden waar hij gewoon onzichtbaar was en Dzagoev en Eriksen zijn gewoon flink beter.
Moisander 3.5mln zelfde probleem als met de restelijke verdedigers. Hij deed het aardig maar niet goed genoeg.
Hoessen 4.3mln Een goede bankzitter en scoorde best veel maar er komt een braziliaan aan en dus zou zijn speeltijd weg gaan.

Dus behalve Alderweireld en v. Rhijn is bijna de hele verdediging weg.
De nieuwe verdedigers zijn grotendeels al op leeftijd dit omdat ik hun als tijdelijke oplossing zie (vanwege jonge Z-Amerikaanse talenten die komen).
Pepe (ja de Pepe) gratis, qua snelheid is hij wat minder maar voor de rest is het nog steeds top.
Alex voor hem heb ik 3mln betaald (te veel) maar nog steeds een top verdediger.
Ben Foster gratis. Ik heb hem voor de basis maar hij gaat roteren met een jong talent van Koln.
Kana Biyik van Stade Rennes gratis. Een zeer goede verdediger en doet het beter dan ik verwacht had, ik kan niet geloven dat hij naar Ajax wilde.
Tabanou gratis van Toulouse. Hij kan op de hele linker flank spelen en is snel en geeft geregeld perfecte passes over 40 meter. Ik haalde hem als reserve maar hij is nu al basis.

En 6mln betaald voor een 15 jarige regen waar al mijn scouts 4.5 sterren geven. Lichamelijk is hij al goed en de rest van de stats zit er ook te komen.
En nog 6mln voor Carranza een 18 jarige speler die over de hele rechter flank kan en Andersen zal opvolgen wanneer deze vertrekt.

Door de kwalificatie van de CL gekomen door Cluj met 4-2 en 5-1 weg te spelen. Daarna tegen Metalist met 0-0 en 3-1.
Altijd leuk om je verslagen te lezen deadsy! Hoe is het uiteindelijk afgelopen met manchester fc (ofzo)? Heb je ooit nog een nieuw stadion mogen bouwen, je zat al in 2030 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Malt007 schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:18:
[...]

Altijd leuk om je verslagen te lezen deadsy! Hoe is het uiteindelijk afgelopen met manchester fc (ofzo)? Heb je ooit nog een nieuw stadion mogen bouwen, je zat al in 2030 toch?
Het was Fc United of Manchester maar was ermee gestopt ergens in 204x waar ik nog steeds geen nieuw stadion mocht bouwen terwijl dat kleine ding dat we hadden al jaren lang elke wedstrijd vol zat.
Een groot stadion hebben (zodat je qua inkomsten lekker zit) was eigenlijk doel van mijn tijd bij FC United maar als dat doel niet bereikt kan worden dan is het plezier snel weg.
Tevens irriteerde het me dat mijn sponsor inkomsten absurd laag bleven terwijl we qua aanzien enzo in de top 3 van de wereld stonden.

Heb nu in Fm2013 hetzelfde doel als elke FM. Een nieuw Ajax stadion dat naar mij vernoemd word (Bad Muts Arena).
Het doel daarna zal denk ik worden om naar 1860 Munchen te gaan en deze club naar de top te helpen zodat ze groter dan Bayern zijn.

Ik speel graag erg lange games waardoor ik denk na 2020 ofzo mijn games voor de meeste mensen saai worden omdat ik denk de meesten toch wel graag met echte spelers spelen en niet met alleen regens.

Zal denk ik wel eens wat vaker pics moeten posten want een lange tekst word na een tijdje ook wat saai.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 04-12-2012 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 12:04
Ik ben inmiddels al een tijdje met een game bezig waar ik trainer kan worden in Zweden, Australie en Nederland.

In het begin kreeg ik een leuke aanbieding van Wanderers FC. Een nieuwe club in de Australische competitie. Ik volg deze competitie vrij veel en weet redelijk wat van de clubs.
Heb een aantal oude spelers opgehaald zoals Jason Culina en ene Franca (Braziliaan, 36 jaar) als spits.
Verder nog een aantal spelers om de breedte wat te versterken. Wat me opviel is dat Hersi toch wel een van de betere spelers is van dit team; helaas ook veel geblesseerd dus heb niet veel van hem mogen genieten. Ook Ono (oud-Feyenoord) doet het uitstekend maar heeft weinig conditie.
Het seizoen begon met een dipje maar na een tijdje won ik een aantal wedstrijden en klom ik langzaam richting de "nacompetitieplaatsen". Aan het eind van het seizoen won ik bijna alles en ook de nacompetitie ging goed! Totaal onverwachts won ik deze en kreeg ik een nieuw aanbod van het bestuur.
Helaas heb ik deze niet geaccepteerd (wtf? Ik wou echt nog wel een seizoen Aziatische CL spelen!) en werd ik clubloos aan het eind van het seizoen. Ene kant wel balen want had de club al naar de CL geleid maar kon hier niet mee verder..)

Het tweede seizoen begon ik dus clubloos. Ik zag dat Peter Bosz bij Heracles onder druk stond en ben daar gaan solliciteren met nog een aantal andere kandidaten. Helaas ben ik het daar niet geworden en al gauw heeft er opnieuw een club uit Australie belangstelling in me; Central Coast Mariners.
Deze hebben een belabberd eerste seizoen gehad maar gelukkig wel geplaatst voor voor een Aziatische cup. Mijn keuze was natuurlijk snel gemaakt.
Met een paar gerichte aankopen zoals Bulykin van FC Twente (wat een beest!) en Peter van Ooijen van PSV (komt nog tekort) doe ik dit jaar mee om het kampioenschap. Na 13 wedstrijden sta ik op de tweede plaats achter Adelaide United met 3 punten verschil. Nathan Coe is toch wel een wereldkeeper. Deze heeft me toch wel minimaal 4 punten gepakt.
Over een maand of 2 start de Aziatische cup waar ik de naam even van kwijt ben en ik hoop hier ook hoge ogen te gooien. Maar denk dat het lastig gaat worden omdat er veel goede clubs meedoen..
Misschien dat ik na dit seizoen nog een jaar bij de Mariners blijf, maar ik heb ook wel zin om in Zweden aan de slag te gaan.. ben benieuwd of ik nog een leuk aanbod krijg binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Die zogenoemde journey games vind ik erg leuk om over te lezen maar niet geschikt voor mij om te spelen. Ik vorm een team naar mijn wensen en leid spelers op, dus ik ben meer een ferguson dan een mourinho :-) Maar wel erg gaaf om onervaren coach te beginnen en je dan op te werken.

Mijn langste game is denk ik met leeds geweest in fm2009 toen kwam ik ook tot 204x. Vind het sowieso leuk om een club op alle facetten weer naar de top te brengen, dus zowel sportief, technisch als financieel. Daarom ga ik ook nog ff door met Barca, aangezien de schulden in 2025 zijn afgelost. Dat scheelt 2.5mio per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Idem, ik kies ook voor 1 club en blijf daar bij. Als ik een andere club wil start ik een nieuwe carrière. Lijkt mij echt verschrikkelijk irritant toch? Heb je een leuk team staan en toptalenten gevonden, moet je vervolgens je spelers weer mee gaan nemen.

Ik speel meestal ergens tot 2025, daarna vind ik het te eentonig worden. Tegen die tijd heb ik vaak zulke goede regens bij elkaar verzameld dat je toch zowat alles wint, dus tsja, wat is het doel dan nog? Ik heb dan vaak een transferbudget van 100+ mil waar ik niets mee kan omdat mijn spelers al de besten zijn.
Heb nog nooit een nieuw stadion gehad, dus misschien moet dat mijn doel worden, al wordt dat met Arsenal wel lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
Vind je het niet leuk om ook de Aziatische CL en andere cups te winnen in dezelfde carriere?
De vorige FMs bleef ik ook altijd één club maar dat begint sneller te vervelen denk ik. Ik probeer nu eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Als je de verschillende fora een beetje leest kan je ook erg leuke uitdagingen vinden trouwens. Bijvoorbeeld in 1 game de champions leagues van alle continenten winnen, wereldkampioen worden met San Marino etc.

Ik moet zeggen dat ik het op een gegeven moment ook erg eentonig begin te vinden, maar als ik dan weer een talent vind met super potentie dan vermaak ik me al snel weer door deze op te leiden en vooruit te zien gaan. Nu is het bij barca (hoe simpel de game verder ook is) mijn doel om ze schulden vrij te maken. Heb nu al een salarisbudget van 8+ miljoen per week en een transferbudget van +200mln :-)
Ik koop trouwens vanaf het 3e seizoen zelden spelers van meer dan 20mln. Dat zijn alleen talenten die ik gemist heb, verder haal ik alle grote talenten al voor die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ronzz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:52:
Vind je het niet leuk om ook de Aziatische CL en andere cups te winnen in dezelfde carriere?
De vorige FMs bleef ik ook altijd één club maar dat begint sneller te vervelen denk ik. Ik probeer nu eens wat anders.
Niet in dezelfde carrière, wat voegt het toe? Een cup winnen is niet zo spannend in mijn ogen. Ik bouw liever een goed elftal en help een club naar een hoger niveau dan dat ik een cupje win.
Als ik dan toch die cup wil start ik gewoon een nieuwe game met een club die daar mee doet, om vervolgens die club groot te maken.

Ik ben meer een type manager dat gewoon 1 club kiest en daar bij blijft, net zoals sommige voetballers gewoon altijd bij 1 club blijven (Gerrard, Giggs). Dat clubhoppen trekt mij totaal niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubeo38
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 11:45
Managen in australie :D

2e seizoen, 2e keer kampioen met Wanderers FC

Afbeeldingslocatie: http://img831.imageshack.us/img831/8683/8242742528e314eda6fab.jpg
dit is nu mijn team, zijn ondertussen nog wel weer een paar transfers gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/7169/8233337598cfd812f449b.jpg

nu hopelijk nog een beetje leuk doen in de ACL en in de play-offs natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Rubeo38 op 04-12-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 19-06 12:41
Ik ben een game in Duitsland begonnen met Dynamo Dresden. Het begin van het seizoen ging uitstekend. Maar daarna kreeg ik een terugval naar de 14 plek. Inmiddels heb ik me sterk herpakt en zit ik zelfs ongelofelijk genoeg in de halve finale van de Duitse Beker door teams zoals HSV, Leverkusen en Werder Bremen te verslaan. Ik snap niet hoe mijn team het elke keer flikt deze grote teams te verslaan... het team bestaat alleen uit matige spelers met een maximum salaris van 140k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ben nu een nieuwe game begonnen met Southampton met de bedoeling om een soort veredelde vorm van pompvoetbal te spelen. Heb als doel gesteld dat alleen mijn wingbacks en wingers klein mogen zijn, de rest moet minimaal 1.85 of langer zijn. :P

Ik blijf daarom een beetje balen van die salarisperikelen, waardoor je als kleine club moeilijk aan 'normale' spelers kan komen ipv alleen maar 4,5* talenten te halen die geen drol aan salaris kosten. Als je aan boomlange spitsen denkt, dan kom je al snel bij Andy Caroll uit. Hij heeft een seizoen lang amper gespeeld en Liverpool wil hem daarna lozen voor 11m (wat een afschrijving :P). Ik besluit die arme jongen een kans te geven, maar dan blijkt ie tijdens de onderhandelingen 100k per week te willen hebben, terwijl ie geen pepernoot heeft geraakt (bij Liverpool kreeg ie 60k per week).

Aangezien er nog geen euro vanaf kon, heb ik maar grof geld neergelegd voor Lukaku. Sowieso zijn er voor mijn gevoel maar weinig lange spitsen over die een beetje niveau hebben. Iemand nog tips?

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Helenius is ook lang meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Llorente? Is nog transfervrij ook aan het eind van het 1e seizoen. Al betwijfel ik dat die naar Southampton wil komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bedankt voor de tips. Helenius had ik ook aan gedacht, maar zit opeens in mijn nieuwe Classic game niet in de database, terwijl ik hem met Swansea wel had.

Llorente is wel een goeie, ik vraag me af of ie wil komen idd. Ik kon me trouwens herinneren dat je in de normale modus kon zoeken op lengte, in Classic mode lijkt deze filter nergens te bekennen of ik moet mij dus vergist hebben. Nu doe ik het nogal omslachtig met lengte aflopend sorteren en minimale value van x aantal miljoen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
Gisteravond had ik tijd over dus weer een leuk moment om verder te gaan met de Central Coast Mariners.
Na 13 westrijden stond ik op de tweede plek achter Adelaide en de daaropvolgende wedstrijden kwam ik verassend goed door. Ik had een zwaar programma tegen de nummer 3, 4 en 5 en met 6 punten uit deze 3 wedstrijden was ik erg tevreden. Het leverde me zelfs een eerste plek op!
Het team had dus wat vertrouwen opgebouwd wat helaas niet helemaal goed uitpakte. Met 2 nederlagen zakte ik af naar de 4e plek en gelukkig na die tijd nog wel een aantal overwinningen gepakt zodat ik de competitie eindigde op de 2e plek, achter Adelaide wat met één punt kampioen werd.

Met het idee in het achterhoofd dat het team erg wisselvallig is en last heeft van onderschatting ging ik met een raar gevoel de nacompetitie in. Ik speelde in de halve finale tegen Melbourne Victory en ging kansloos onderuit met 0-2. Weg nacompetitie, weg Champions League.
Daarbij zijn er nu veel spelers einde contract dus ik hoop dat ik volgend seizoen wat sterkere spelers kan binnenhalen zodat het team wat stabieler word. Ik typ dit uit frustratie want ik baal als een stekker.

Vanavond na werktijd maar weer spelen en hopen op betere tijden, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het spel (of de 'fouten' erin) begint me steeds meer tegen te staan, heb nu 3 avonden op rij dat ik afsluit en eigenlijk het liefst op de uninstall knop druk.
Centrale verdedigers blijven nog steeds weglopen bij hun man, ondanks mandekking, ondanks de positionele kwaliteiten van de speler (Pique krijgt het ook steeds weer voor elkaar bij Barcelona).
Spelers waarvan ik instel dat ze niet van afstand mogen schieten blijven vanaf de meest vreemde posities schieten, zo zullen m'n vleugelspelers als ze op de achterlijn staan liever direct op goal schieten i.p.v. de bal naar de vrijstaande spits te spelen (instelling is voorzetten richting targetman).
"Play out of defence" staat schijnbaar voor "geef de bal een ram naar voren en zie maar waar ie uitkomt".
Speler ratings zijn veel te hoog, krijg gisteren met Barca tegen Barca B geen schot gelost (nou ja, 1 dan die uiteraard niet op goal was), m'n verdediging krijgt 3 ballen te verwerken die er alle 3 ingaan en nog heeft heel m'n team minimaal een 6,5 als rating.
Als ik dan een donderspeech geef na afloop zijn ze nog boos ook...

Transfer onderhandelingen slaan ook nergens op. Ik bied vaak met een deel (vaak de helft) van de transfersom op 48 maanden afbetaling, afgelopen maandag bijvoorbeeld voor Douglas Costa. Eerste bod: 10m direct en 10m in 48 maanden. Krijg een tegenvoorstel voor 30m direct en 15m in 48 maanden.
Bied ik vervolgens 15m direct, wordt het bod meteen geaccepteerd... Geen clausules in zijn contract ofzo en het gebeurt me bij verschillende spelers en clubs.
Talentvolle jeugdspelers van andere clubs hebben er geen enkel probleem mee om aan mij 1miljoen per jaar te vragen, wat ik uiteraard weiger (en zij weigeren lager te gaan), om vervolgens voor 50k per jaar bij te tekenen bij de huidige club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 19-06 12:41
^^0nMe schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:43:
Bedankt voor de tips. Helenius had ik ook aan gedacht, maar zit opeens in mijn nieuwe Classic game niet in de database, terwijl ik hem met Swansea wel had.

Llorente is wel een goeie, ik vraag me af of ie wil komen idd. Ik kon me trouwens herinneren dat je in de normale modus kon zoeken op lengte, in Classic mode lijkt deze filter nergens te bekennen of ik moet mij dus vergist hebben. Nu doe ik het nogal omslachtig met lengte aflopend sorteren en minimale value van x aantal miljoen.
Fellaini halen! Beresterk en ook nog een super groot. Je kan hem denk ik wel omtrainen naar ST of AMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
In mijn game is Southampton echt een topclub geworden en ik zit pas in 2020. Nog geen kampioen geworden in de PL maar wel CL gehaald. Dit komt voornamelijk door 3 of 4 wereldspelers die uit de eigen opleiding komen, wel regens dus ik weet niet of het toeval was of dat ze een goede opleiding hebben?

Met Barca heb ik in ieder geval 3 van de 4 gehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:44:
[...]

Fellaini halen! Beresterk en ook nog een super groot. Je kan hem denk ik wel omtrainen naar ST of AMC
Ook dat is een goeie tip, al ben ik bang dat hij al naar een Chelsea of City is vertrokken. Bij Llorente was Barca bijvoorbeeld al als de kippen bij om hem gratis weg te plukken. Waarschijnlijk had ik zijn salaris, 80k per week, niet kunnen betalen maar toch klote.

Southampton heeft een geweldige jeugdopleiding ja, onder andere Theo Wallcot en Alex Oxlade-Chaimberlain komen daar vandaan. Ik heb ook bewust gekozen voor de club omdat ik hoopte dat er ieder jaar een paar goeie regens van 1.90m+ zouden doorkomen , maar helaas kreeg ik een 4,5* spits van 1.70m. :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 11:11
Dit heb ik inderdaad ook al vaker terug zien komen.... Wazig inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Na lang wikken en wegen toch ook maar besloten om FM13 aan te schaffen. En direct maar een game begonnen en dit keer wel anders dan normaal waarbij ik eerst met grote clubs begin nu maar eens een lekkere uitdaging voor mezelf gesteld.

Ik ben begonnen met Sparta Rotterdam en wil hier een stabiele topper in de eredivisie van maken welke elk jaar de EL/CL haalt. Ook wil in van Sparta een financiele gezonde club maken die jaarlijks goed winst maakt.

Om meteen maar schoon schip te maken heb ik een aantal 'overbodige' spelers geloosd en hier wat goedkope (huur met 100% betaling door moederclub) vervangers voor gehaald. Hierbij is de Ajax jeugd de hofleverancier met Hoesen, Fisscher, Klaassen. Denswil en van Dijk ook geprobeerd maar deze mochten van Ajax niet naar Sparta toe want ze moesten op een 'hoger' niveau spelen :P

Echter wil ik dan nog meer opruimen en wat eredivisie waardige spelers halen. Deze moeten echter wel goedkoop zijn aangezien ik weinig ruimte heb om veel geld uit te geven voor nieuwe spelers. Hebben jullie hier misschien nog wat tips om dit te bewerkstelligen of goedkope spelers die hier klaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
Ansjo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:40:
Echter wil ik dan nog meer opruimen en wat eredivisie waardige spelers halen. Deze moeten echter wel goedkoop zijn aangezien ik weinig ruimte heb om veel geld uit te geven voor nieuwe spelers. Hebben jullie hier misschien nog wat tips om dit te bewerkstelligen of goedkope spelers die hier klaar voor zijn.
Huur Nelson Oliveira van Benfica _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
Ik zal zo meteen even kijken... ook nog goedkope verdedigers ;) kan wel een jonge centrale verdediger en een rechter vleugel verdediger gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
jonge centrale verdediger: Roderick Miranda (ook bij Benfica)
rechter vleugel verdediger: Romário (braziliaantje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Hmm, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Een speler wordt verhuurd aan Charlton Athletic (zitten in London), waarbij je normaal de reactie krijgt dat ie hoopt speelminuten te maken of dat het een mooie club is voor zijn ontwikkeling. Nu zei hij iets in de zin van: "Looking forward to the cosmopolitic life that fits my image".
Dat jochie denkt nu al dat hij de nieuwe David Beckham is ofzo, als dat maar goed gaat. :D
Overigens is dat die 4,5* potentieel spits van 1.70m, mag van mij lekker uitgaan en mislukken aangezien ik hem toch kwijt moest.

Verder heb ik een bizar keepersprobleem. Aan het begin van het seizoen op aanraden van mijn scout een Engels keeperstalentje met 3,5* current skill aangetrokken die oa erg uitblinkt op uittrappen en uitgooien. Fysiek ook dik in orde, alleen mentaal aan de zwakke kant (stats rond de 10). Prima voor mijn lange ballen elftal zou je zeggen, ware het niet dat ie er in het seizoen maar liefst 65 keer moest vissen..... Nadat ie was uitgeroepen tot 1 na slechtste aankoop van het seizoen zegt diezelfde scout nu opeens dat zijn current skill slechts op 2* ligt. Uit woede heb ik hem meteen de deur uit getrapt. :D

Ik ben hierna met de nieuwe scout rustig op zoek gegaan naar een nieuwe keeper, maar het blijkt dat er niemand van naam naar mijn clubje wil komen (ben vorig seizoen 7e geeindigd, had veel hoger gekund...). Degene die willen komen hebben een 3* current ability rating, maar zijn qua keeperstats echt niet beter dan die grabbelaar. Weet iemand of die mental stats echt zoveel uitmaken voor een keeper? Het is namelijk niet alsof die jongen een mentaal wrak is, stats van rond de 10 en geen uitschieters naar 5 ofzo.

Ik was nog van plan om navraag te doen bij Buffon omdat zijn contract afliep, maar verrassend genoeg gaat ie al op zijn 36e met pensioen. :'(

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Ik wil me eigen ook gaan verwennen met een manager , maar de vraag gaat zijn welke van de 2 .
Zonder een discussie tussen de 2 bestaande games te krijgen , voor een newbie welke is beter om mee te beginnen ?
Ik heb zelf het idee FiFa, omdat het meer oppervlakkig blijft over de verschillden dingen binnen de game waar Footbaal manager wat dieper gaat op bepaalde vlakken .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

FIFA Manager ga je spijt van krijgen. Koop FM, dankzij de FM Classic mode kun je in een vereenvoudigde omgeving kennis maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Na 10 seizoenen wachten op een keeper denk ik dat ik de volgende bug gevonden heb. Ik scout al seizoenen lang tientallen keepers maar er komt er maar geen enkele met meer dan 2.5 sterren. Denk dat ik er nu meer dan 200 gescout heb ondertussen. Gelukkig is mijn 1e keeper pas 28 en als reserve keeper kan ik voorlopig nog wel uit de voeten met keepers die bijna met pensioen gaan, maar ik wil er toch snel 1 signen en opleiden voor het grote werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ik kom toch echt wel goede regen keepers tegen.
MaFFia schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:16:
Ik wil me eigen ook gaan verwennen met een manager , maar de vraag gaat zijn welke van de 2 .
Zonder een discussie tussen de 2 bestaande games te krijgen , voor een newbie welke is beter om mee te beginnen ?
Ik heb zelf het idee FiFa, omdat het meer oppervlakkig blijft over de verschillden dingen binnen de game waar Footbaal manager wat dieper gaat op bepaalde vlakken .
Probeer de demo's uit?

[ Voor 84% gewijzigd door Vos op 10-12-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 10:04
Angeloonie schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:22:
FIFA Manager ga je spijt van krijgen. Koop FM, dankzij de FM Classic mode kun je in een vereenvoudigde omgeving kennis maken.
Dankje
Damn voel me eigen nu heel dom 8)7 mjah tegenwoordig zie je niet zoveel demo's meer :X
Dankje voor je antwoord.

Edit* Fm manager net even bekeken , klopt het als de game totaal geen menu geluiden heeft ?
Alleen geluiden bij de wedstrijd .

[ Voor 15% gewijzigd door MaFFia op 10-12-2012 19:44 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
MaFFia schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:31:
Edit* Fm manager net even bekeken , klopt het als de game totaal geen menu geluiden heeft ?
Alleen geluiden bij de wedstrijd .
Klopt helemaal. FM gaat niet voor de hoofdprijs qua geluid. Gelukkig is al het andere prima-de-luxe in orde ;)

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
FM heb ik nog nooit met geluid gespeeld. Speelt juist heerlijk met eigen muziekje erbij of TV (met voetbal ;)) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zit er geluid bij fm dan? Ohja, merk ik 1x per jaar als ik het vergeten ben uit te zetten bij een nieuwe versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
Malt007 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:14:
Zit er geluid bij fm dan? Ohja, merk ik 1x per jaar als ik het vergeten ben uit te zetten bij een nieuwe versie :-)
Inderdaad, dan hoor je dat klote stadiongeluid weer eens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
Het eerste wat ik altijd doe bij een nieuwe FM is het rottige geluid uitzetten ;)

Eigen muziekje speelt veel fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 23:32

Sebastiaan

....

Instellen op windowed, geluid uitzetten en lekker eigen muziek en tussendoor browsen enzo. Perfecte manier om FM te spelen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Sebastiaan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:26:
Instellen op windowed, geluid uitzetten en lekker eigen muziek en tussendoor browsen enzo. Perfecte manier om FM te spelen voor mij.
Zo speel ik het al jaren. Het is inderdaad echt de manier van FM spelen.

En het is me gelukt om weer te promoveren met de Rangers. Was volgens mij 10 of 11 wedstrijden voor het einde van het seizoen al kampioen. Nog een seizoen promoveren dan heb ik mijn eerste doelstelling bereikt en dat is weer terug komen op het hoogste niveau van Schotland. Tweede doelstelling is de jeugdopleiding verbeteren en mijn derde is weer mee doen op Europees niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Weet iemand of die mental stats echt zoveel uitmaken voor een keeper? Het is namelijk niet alsof die jongen een mentaal wrak is, stats van rond de 10 en geen uitschieters naar 5 ofzo.
Je hebt voor een goede keeper maar een paar mentale stats nodig, de rest mag allemaal bagger zijn.
- Positioning
- Decisions
- Concentration
- Composure
- Anticipation
Mooi meegenomen:
- Bravery
- Work Rate
- Determination

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik vind keepers altijd lastig te beoordelen. Bij verdedigers kun je simpel vergelijk door de radargrafiekjes over elkaar heen te leggen, zo kun je snel zien of ze gelijkwaardig of beter zijn. Bij keepers is het echt compleet anders soms. Ik heb nu 2 échte goede keepers, maar als ik ze vergelijk, zijn ze allebei echt totaal anders qua grafiek. De een zit linksboven/linksonder, de andere midden/rechtsonder. Qua potentie zijn ze identiek (4 sterren vs 4 sterren) en ook qua performance merk ik nauwelijks verschil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:20:
[...]

Je hebt voor een goede keeper maar een paar mentale stats nodig, de rest mag allemaal bagger zijn.
- Positioning
- Decisions
- Concentration
- Composure
- Anticipation
Mooi meegenomen:
- Bravery
- Work Rate
- Determination
Flair en Teamwork imho ook nog. Flair wil ik zo laag mogelijk hebben bij een keeper (hij moet geen rare fratsen uithalen)

Teamwork juist weer zo hoog mogelijk. Wel zo handig dat je keeper een beetje goed met de verdediging samenwerkt, ipv de einzelgänger uit te hangen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

PauseBreak schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:20:
[...]

- Positioning
- Decisions
- Concentration
- Composure
- Anticipation
Mooi meegenomen:
- Bravery
- Work Rate
- Determination
Ik zal straks eens even kijken wat de pijnpunten waren. Ik dacht dat ie vooral slecht scoorde op agressiviteit, bravery. De rest van de stats die je noemt scoorde ie rond de 10. Ik heb ondertussen toch maar die keeper bijgehaald die niet veel beter was qua sterren. Het is een 27-jarige keeper van Valencia die de concurrentiestrijd heeft verloren en moest oprotten. Op papier dus een keeper met ervaring in de top. Mentaal is ie een stuk sterker, maar fysiek en qua distributie legt ie het (flink) af tegen mijn Engelsman.

Zo'n maand voor de winterstop heb ik heel andere problemen waarbij dit in het niet valt... Net een week na het sluiten van de transfermarkt brak Lukaku zijn been en ligt er voor 5-7 maanden eruit. In theorie niet veel aan de hand, aangezien ik vaak maar met 1 spits speel en ik een backup van vergelijkbaar niveau heb. In de praktijk kan die backup de druk niet aan ofzo, mijn pompvoetbal taktiek valt nu als een kaartenhuis in elkaar... Sta nu net boven de degradatiestreep terwijl ik wanhopig mijn taktiek probeer om te gooien.

Overigens had ik toevallig in een andere game nog een mooie speler ontdekt voor mijn taktiek. Lacina Traore (speelt bij Anji van Guus) is blijkbaar 2.02m en heeft als boomstam nog wel wat snelheid en techniek.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gister seizoen 2015/16 afgesloten.
Het seizoen ervoor was ruk aangezien we 2e werden in het kampioenschap dus dit seizoen moesten er prijzen gepakt worden en dat deden we.
1e in de Eredivisie (wel pas op de laatste dag), de beker en de CL gewonnen.

De oude rotten die ik erbij haalde om de jeugd te steunen (Pepe, Alex) deden het super vooral als je bekijkt dat er geen gezeur was.
Achteraf had ik ze minder nodig dan verwacht aangezien de gratis DC die ik uit Frankijk haalde (Kana-Biyik).
Ook Tabanou deed het super als AML (ook gratis).

Het gare in de Eredivisie was wel dat we na 12 wedstrijden 1e stonden met 10 punten meer dan de nr2 en daarna volledig in elkaar zakten en op de 2e/3e plek zaten en uiteindelijk pas 3 wedstrijden voor het einde de 1e plek terug pakten.

btw doet bij jullie Groningen het ook absurd goed? Doen hier elk jaar sterk mee in de top.

De beker wonnen we puur toevallig tegen ADO.
Toen de finale kwam had ik niet door dat de komende wedstrijd voor de beker was, ik dacht dat het een competitie wedstrijd was en speelde dus met mijn beste 11 en won.
Als ik geweten had dat het de beker was dan had ik een B team laten spelen aangezien we aardig wat blessures hadden en spelers die onder de 90% zaten en de beker toch wel het minst belangrijk is van de 3 prijzen.

De CL was (behalve de halve finale) vrij simpel.
In de knockout fase 2x verloren en alleen de verloren partij tegen Juventus in de halve finale was spannend.
De eerste pot wonnen we met 1-0 thuis, ik was blij dat er geen uit doelpunt gevallen was maar nadat ik Matri en Destro bezig had gezien wist ik dat ik uit moest oppassen.

Ik was van plan defensief te starten uit tegen Juve maar vanwege blessures en spelers die niet fit waren was ik gedwongen met 5 aanvallers te starten en inplaats van een nr10 een 2e spits te gebruiken.
Dit resulteerde in een 3-1 rust waarin Juve veel beter was dan Ajax.
We kwamen wel diverse keren in kansrijke counter positie maar de aanvallers die ik liet spelen waren allemaal te traag om er iets mee te doen.
Dus in de rust haalde ik er 3 aanvallers uit en gooide er 3 nieuwe in. 2 van deze wissels bleken goed te zijn en de 3e was perfect.

Ik gooide Carranza erin als spits. Hij is eigenlijk een AMR maar was veruit de snelste speler die ik beschikbaar had en deze wissel bleek perfect te zijn.
Juve kwam in de 2e helft nog snel op 4-1 maar met 2 late goals van Carranza werd het 4-3 en waren we door naar de finale.
Achteraf had Juve het verdient om te door te gaan maar wie kijkt daar nu naar.
Stats Juventus - Ajax
Shots 22 - 8
On target 11 - 4
Balbezit 59 - 41

City werd in de finale weg getikt met 4-2.

Deze zomer kwam de optie beschikbaar om het bestuur om een nieuw stadion te vragen welke uiteraard geweigerd werd.
Ik neem aan dat de reden hiervoor is dat we maar 70mln op de bank hebben.

Om het bedrag op de bank omhoog te krijgen ben ik flink bezig geweest op de transfer markt.
Eriksen weg voor 36mln (24 over 48 maanden) naar Tottenham. Tevens nog wat bankzitters weg om ruimte te maken voor de jeugd.

Tevens Handanovic verkocht voor 2.3mln terwijl ik deze 3 maanden ervoor gratis gehaald heb.

Tevens 23mln uitgegeven aan 8 talentvolle spelers waaronder 11mln voor een 15 jarige Franse DM die er goed uitziet en 7mln voor een 15 jarige Franse AMC.
Beide zullen misschien na de winter bij het 1e komen als ze genoeg groeien.

Hopelijk gaat dit goed :P

Carranza mijn AMR en held van de CL.
Ik haalde hem voor 6mln toen hij geloof ik 16 was op aanraden van al mijn scouts. Vaak heb ik spijt van zulke vroege transfers (aangezien ze pas op 18e komen) maar bij deze gaat er denk ik wel winst komen.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=112967205

Tabanou mijn koopje.
Hij is geen topper ofzo maar voor een gratis speler doet hij het super.
Dit seizoen heeft hij vanwege een blessure de hele voorbereiding gemist en speelt tot nu toe matig maar ik hoop dat hij zijn vorm weer terug vind.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=112967099

Kana-Biyik
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=112967150

Tabanou en Biyik zullen misschien na dit seizoen alweer weg gaan omdat ik denk op beide flink te kunnen cashen. Ik heb een 19 jarige Nederlander bij het 1e gehaald (regen eigen jeugd) die het misschien voor Biyik gaat overnemen maar dan moet hij dit seizoen wel iets doorgroeien.

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 10:34
Heeft iemand enig idee of de handheld versie die vandaag voor android/iOS uitkomt een beetje okay is? Met snel google werk kan ik geen recensies vinden.

• Vos
Zal in grote lijnen niet heel anders zijn dan FM12. Ik heb FM12 een keer op de iPad geprobeerd, drama als je de normale versie gewend bent.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

wildhagen schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:15:
[...]

Flair en Teamwork imho ook nog. Flair wil ik zo laag mogelijk hebben bij een keeper (hij moet geen rare fratsen uithalen)

Teamwork juist weer zo hoog mogelijk. Wel zo handig dat je keeper een beetje goed met de verdediging samenwerkt, ipv de einzelgänger uit te hangen...
Flair kijk ik alleen naar voor veldspelers (laag bij CD, iets hoger bij FB's en hoog bij AMRL). Bij keepers kijk ik ipv naar Flair, naar eccentricity, dat moet dan zo laag mogelijk zijn, anders krijg je een Bartez :P
Teamwork is wel een goede, daar kijk ik eigenlijk ook nooit naar. Ik zal eens kijken of dat nog verschil maakt.

@ ^^0nMe: Dat lijstje wil je het liefst alle stats (maar sowieso concentration) 15 of hoger hebben.

Nee, merp!

• wildhagen
  • Niet online
Eccentricity moet bij een keeper idd ook zo laag mogelijk zijn. En liefst de "Tendency to punch" ook, om te voorkomen dat de keeper de bal wegketst en er een tegenstander mee aan de haal gaat.

Bij Physical stats zijn voor een keeper vooral Agility en Jumping van belang, met Pace en Accelaration er vlak achter. Strength en Stamina zijn voor een keeper van minder belang.

Virussen? Scan ze hier!

pace en acceleration voor een keeper? zijn daar voorbeelden van, anders dan ben ik het daar graag mee oneens.

• wildhagen
  • Niet online
Als je keeper een rush moet doen voor de bal, omdat er geen defender in de buurt is, is het wel handig als hij dat met een beetje snelheid kan doen, en niet pas medio volgende week bij de bal aankomt ;)

Ik zeg dus niet dat het het belangrijkste is voor een keeper, dat is het nu ook weer niet, maar ik plaats ze wel op de 3e en 4e plek qua physical stats die ik verlang van een keeper.

Virussen? Scan ze hier!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

PauseBreak schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:18:
[...]

Flair kijk ik alleen naar voor veldspelers (laag bij CD, iets hoger bij FB's en hoog bij AMRL). Bij keepers kijk ik ipv naar Flair, naar eccentricity, dat moet dan zo laag mogelijk zijn, anders krijg je een Bartez :P
Teamwork is wel een goede, daar kijk ik eigenlijk ook nooit naar. Ik zal eens kijken of dat nog verschil maakt.

@ ^^0nMe: Dat lijstje wil je het liefst alle stats (maar sowieso concentration) 15 of hoger hebben.
Dat is nogal een dure grap als alle stats ook nog eens hoog moeten zijn. ;) Het is wel een 24-jarige keeper die nog veel moet en kan groeien (nog 1,5* tot zijn volledige potentieel).

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steampowered.com/ugc/882968411969324310/C89CAE0B036E2BFE6A9D5913FE79C8F758F1C96E/

Het is echt een beest in de lucht en zijn distributie is geweldig.Ik hoopte bij aanschaf dat zijn mental stats nog wel doorontwikkelen in de loop der tijd. Ik heb het gevoel dat zijn agression en bravery hem parten speelt. Af en toe komt hij bij 1 op 1's als een oud wijf erin (ala Isaksson van PSV ;)) en maakt hij aan de bal nog blunders wat eventueel nog toe te schrijven is aan zijn leeftijd.

D3-Monk

• Malt007
Weer Southampton :-), in FM2013 is die club echt te goed qua talenten. Ik heb daar al 3 wereldspelers vandaan. Oa één met een PA van 200. Southhampton is in mijn game trouwens ook subtop geworden in de premierleague, ze eindigen de laatste jaren rond de 4e plek. Aangezien ze geen geweldige financiele middelen hebben zal dit ongetwijfeld komen door de jeugdopleiding.

De geniescout is weer beschikbaar, dus voor de mensen die dat leuk vinden om te gebruiken lees lekker verder. Als je niks wil weten dan hier stoppen met lezen.

Wat wel bleek is dat mij scouting bij barca top was, had eigenlijk al 8 van de 10 spelers met een PA >185. Wat ik wel frapant vond is dat 1 van mijn spelers maar een 4 sterrenrating had ondanks reports van meerdere scouts die allemaal 20/20 voor scouting abilities hebben. Wat bleek, deze speler had een PA van 200, vandaar dat ik me steeds afvroeg hoe hij zo goed kon zijn met slechts 4 sterren. Deze gast komt trouwens ook van Southhampton.
De speler die ik op de vorige pagina heb laten zien (carmelo mur) blijkt ook een PA van 200 te hebben. Hij is sinds die printscreen ook niet meer vooruitgegaan dus hij zat al aan zijn max.

Ik speel al vele jaren met de geniescout en eingelijk pas 1 of 2 keer een PA van 200 gezien hiervoor en nu heb ik er 2 in mijn game waar ik hem nog niet gebruikt had :-)

Voor de haters, ik vind het gewoon leuk om met de geniescout te spelen. Opleiden van spelers, nooit meer hoeven kopen en voor veel geld verkopen vind ik leuk aan FM.

Wat overigens ook bleek uit de geniescout is dat er geen 5 sterrencoaches zijn in 2021. Wel een aantal fitnesscoaches en 1 manager (Conte).

En ik merkte eerder op dat er geen fatsoenlijke keepers werden geregent en dat blijkt ook zo te zijn. 1 met een PA van 185 maar daarna helemaal niks.

[ Voor 88% gewijzigd door Malt007 op 13-12-2012 15:18 ]

• Popovic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 13:56
Welke skin is dit? Ziet er overzichtelijk uit!

• Vos
Popovic schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:09:
[...]

Welke skin is dit? Ziet er overzichtelijk uit!
Is de spelmodus FM classic meen ik.

Klopt dus :p.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 13-12-2012 15:59 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:56:
[...]

Is de spelmodus FM classic meen ik.
;)

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Yup classic mode, moet zeggen dat zowel de interface als gameplay mij heel erg goed bevalt.

Heb tot nu toe nog geen seizoen in de normal mode afgerond. Iets lijkt bugged met de formatie ervaring daarin, of het ligt aan mij. Speel in die modus met Chelsea en heb training op very high staan met 3 formaties. Als ik zelf de friendlies speel, dan zijn voor de seizoensstart bijna alle formatiebalkjes vol op hier en daar een klein stukje na. Laat ik ze over aan de assistent, dan heb ik bij seizoensstart niet 1 bruikbare formatie, waardoor je spelers als zoutzakken presteren.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Hebben jullie ook wel eens dat van een speler nagenoeg alle atrributes met 1 punt naar beneden gaan op twee attributes na ofzo? En dan niet na een lange blessure. Ook de coaches zijn prima.

Merk het vooral bij regens.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 14-12-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Vos schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 18:49:
Hebben jullie ook wel eens dat van een speler nagenoeg alle atrributes met 1 punt naar beneden gaan op twee attributes na ofzo? En dan niet na een lange blessure. Ook de coaches zijn prima.

Merk het vooral bij regens.
Hoevaak spelen die regens? En hoe goed spelen ze? Ik merk dat het spel spelers die weinig of niet spelen wel heel hard (te hard) afstraft qua stats. bv Andy Caroll (26 jaar. 4* current potentieel) ging dankzij zijn salariseisen nergens heen, maar uiteindelijk huurde ik hem in de winterstop toch van Liverpool omdat mijn taktiek zonder targetman niet liep en mijn backup spits ook voor 2 maanden geblesseerd is. :( Toen bleek echter dat zijn current potential nog maar 2* was en inderdaad was hij qua stats ook flink achteruitgegaan. Kaka (32) kwam weinig aan de bak en mag nu gratis weg bij Real Madrid, maar daar is echt helemaal niks meer van over.

In mijn eigen team merk ik bij een regen dat ie qua stats nauwelijks beter wordt, terwijl hij toch vrij vaak aan spelen toe komt. Volgens mij komt dat omdat ie altijd rond de 6 scoort en nooit een 7,5 of hoger speelt. Op zich is het ook vrij lastig om goed te spelen op de wingback positie, waar mijn basis backs vaak ook maar net boven een 7 scoren. Een andere regen (die kleine 4,5* spits) die ik als poacher laat spelen en tikt de een na de andere goal in makkelijke wedstrijden die ik hem laat starten of invallen. Wordt door de media beschouwd als de nieuwe Michael Owen en is in 1 volledig seizoen van 1,5* naar 3,5* current potential gegaan. Met name zijn technische en mentale stats zijn als kool gegroeid, fysiek was het al een usain bolt . :P

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nebur86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-10-2023
Vos schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:08:
Zal in grote lijnen niet heel anders zijn dan FM12. Ik heb FM12 een keer op de iPad geprobeerd, drama als je de normale versie gewend bent.
heb hem op de android, helemaal geen drama als je CM 01/02 nog gewend bent

sowieso vond ik oldschool CM veel leuker dan FM, gewoon text commentaar en maar aankloten :)
Vind daarom FM classic ook fijn, eindelijk weer een stuk minder uitgebreid, zonder dat geneuzel van team talks en weet ik veel wat allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Malt007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:07:
Als je de verschillende fora een beetje leest kan je ook erg leuke uitdagingen vinden trouwens. Bijvoorbeeld in 1 game de champions leagues van alle continenten winnen, wereldkampioen worden met San Marino etc.
Daar ben ik mee bezig :D. Ik moet alleen nog de AFC Champion's League winnen. Ik wacht nu op een geschikte club om dat continent een beetje vlot af te ronden. Ik heb een aflopend contract bij mijn huidige club en nu gebruik ik hun scoutingsapparaat om Azië in kaart te brengen (ik shortlist een hoop spelers >:)). Ik speel overigens nog steeds FM12 en ik switch pas als ik deze challenge heb afgerond.

Hele journeyman gedoe bevalt me wel. Speelde tot FM12 eigenlijk altijd volgens het principe, kleine club uit random land opbouwen en dan alles winnen wat je kan winnen. Als journeyman begin je elke keer helemaal opnieuw en je trapt ook niet in de val dat je elke keer dezelfde spelers haalt omdat je startsituatie compleet anders is. Bij een new career kies je snel voor vertrouwde talenten / proven spelers, in een journeyman-carreer kan dat niet omdat je bij een start in 2020 geen referentiepunt hebt, je moet veel meer vertrouwen op je eigen scouts en je shortlists. En je hebt veel meer mogelijkheden qua doelen (ik heb een doel nodig)
Ik heb ook al een idee voor FM13, de Champion's League winnen met clubs uit Parijs, Berlijn en Rome (grootste europese steden zonder een CL-winnaar) met de gebruikelijke unemployed start.

Nadeel, je ziet clubs die je hebt opgebouwd helemaal kapot gaan ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
In mijn huidige game ben ik bij ajax begonnen en ze zijn zelfs doorgegroeid nadat ik ben weggegaan. Ik kwam ze zelfs een keer tegen in de finale van de CL :)

De basis van hun succes zijn de aankopen die ik gedaan heb en het behoud van alle spelers die er nu spelen zo'n beetje. Zelfs Eriksen en Aldeirwereld spelen er in 2022 nog steeds. Daarnaast kopen ze ook fantastisch in en verkopen ze voor veel geld waardoor ze nu iets van 10e staan bij het lijstje rijkste clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Net seizoen 16/17 afgesloten en weer de competitie en CL gewonnen met Ajax :D.
In de CL had ik nergens echt moeite om door te komen en dit dank ik grotendeels aan de jonge spelers die ik bij het eerste gehaald had.

Een paar zijn super talenten de ik jong gehaald heb en dus met 17 of 18 al regelmatig mochten invallen in een geval zelfs al op hun 16e en ze deden het zo goed dat het geven van speeltijd aan hun mij geen punten gekost heeft.
Ook 2 regens uit de eigen jeugd mogen met hoge regelmaat spelen en doen het goed alhoewel ik betwijfel dat hun tot het niveau uitgroeien wat ik van mijn basis verwacht.

Ademilson mag weg voor 25-30 omdat ik net Glasovic gekocht heb van Frankfurt. Hij heeft leuke stats en is pas 22 en vanwege een clausule mocht hij voor 9.75mln weg :D.
Glasovic en de jonge talenten die ik voor de spits positie heb zouden genoeg moeten zijn.

Kijken of ik Alderweireld nog voor een leuk bedrag kwijt kom om zo de kas wat te spekken.

Uitbreiding van het stadion werd weer geweigerd omdat het bestuur niet denkt dat we als club genoeg gegroeid zijn om een groter stadion vol te krijgen :/

edit:
Wilde net Release All gebruiken om spelers met aflopende contracten vrij te zetten maar net als vorig seizoen crashed het spel hierdoor ;/
Gelukkig kun je ze ook 1 voor 1 releasen en crashed het spel dan niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 17-12-2012 19:59 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste