[Multi] Football manager 2013

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Slasher schreef op woensdag 07 november 2012 @ 22:03:
Heeft iemand een link naar goede kits/logo's etcetara voor FM13?
werken de oude logo's niet? die mappenstructuur was lang hetzelfde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45
vinpower schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:58:
Kan het geen leuk idee zijn om eens met zijn allen hier een multiplayer-game in FM gaan starten? Of is het noodzakelijk dat iedereen op hetzelfde moment online moet zijn?
Je moet op hetzelfde moment online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:18
Ben blij met die update gister.
FM bleef namelijk hangen als ik met bepaalde spelers wilde praten.
Gelukkig is dat nu opgelost.
Ik was FMC aan het spelen totdat het opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

Phydomir

Dennis

Anoniem: 295814 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:59:
[...]

werken de oude logo's niet? die mappenstructuur was lang hetzelfde volgens mij.
Die werken gewoon ja.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 09:32
vinpower schreef op donderdag 08 november 2012 @ 08:58:
Kan het geen leuk idee zijn om eens met zijn allen hier een multiplayer-game in FM gaan starten? Of is het noodzakelijk dat iedereen op hetzelfde moment online moet zijn?
Lijkt me nog steeds een keer leuk met een mannetje of 10 een multiplayer game aan te gaan op een vaste avond. Vooral nu de multiplayer via Steam is geintregeerd. Het nadeel is dat, als je een avond niet kan, de game verder gaat waardoor dit lastig is.

Football manager Live heb ik nooit leuk gevonden, omdat dit totaal anders was dan de reguliere FM reeks. Zou wel leuk zijn Footbal Manager ala Hatrick te hebben. (2 keer per week een wedstrijd etc), maar toch de opties welke FM heeft.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Ik wil wel met 1 persoon een netwerkgame spelen inclusief Skype en record ik voor mijn FM13 YouTube kanaal, iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat is nu het verschil tussen Manager Mode en Classic? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 16:03
Angeloonie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:06:
Check de topicstar staat het volgens mij duidelijk uitgelegd wat de classic mode inhoud.

En mijn FM verslaving is ook weer helemaal terug na een paar maanden clean geweest te zijn. :+

[ Voor 15% gewijzigd door S401 op 09-11-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:06:
Hardcore/Normal :) (gewoon wat de spelers van de laatste jaren al kennen) en Simple, voor de nieuwelingen en mensen die de standaard al wat in de war raken van de vele opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:32:
[...]

Hardcore/Normal :) (gewoon wat de spelers van de laatste jaren al kennen) en Simple, voor de nieuwelingen en mensen die de standaard al wat in de war raken van de vele opties :)
Ook dat natuurlijk. Maar het is ook meer tijd besparend.. :)
Ik heb bijvoorbeeld deze periode absoluut geen tijd om heel uitgebreid FM te gaan spelen, dan is een classic mode ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Ik heb ook de key gekocht, voor 25eu. Stond binnen half uurtje in m'n mail.

http://www.gameholds.com/...ger-2013-pc-cd-key-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 22:44
Het is niet mogelijk om je savegames op slaan in de cloud of op m'n WHS of wel?

Dit is dan de beste oplossing denk ik?

http://www.fm-base.co.uk/...-2250mb-free-storage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijmeus schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:37:
[...]

Ook dat natuurlijk. Maar het is ook meer tijd besparend.. :)
Ik heb bijvoorbeeld deze periode absoluut geen tijd om heel uitgebreid FM te gaan spelen, dan is een classic mode ideaal.
Ik zeg het wat lomp :) maar wilde het simpel houden. Laat ik dan zeggen dat classic mode wat sneller speelt :) inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 295814 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:32:
[...]

Je kunt veel opties ook gewoon keihard negeren, kom je er vanzelf achter dat je het moet doen, en dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om ze de gaan gebruiken in je bestaande game. :+

Gisteravond een Classic game begonnen met Arsenal. Ik moet echt wennen aan de interface, waar alles nu zit (zoeken bijv.), maar damn wat is de interface snel en handiger.
Bijv. het zoeken is nu ideaal als je bij een club zit, je zit in de dropdown alle gerelateerde dingetjes, en je kunt zo doorklikken naar andere spelers, clubs, competities etc. :)

Maar echt, die interface is snel! Bij FM12 had ik meestal het idee dat ik via internet aan het spelen was over een trage verbinding. Ik klikte ergens op, en een halve seconde later werd die klik pas echt verwerkt. Het ging allemaal wat log, hier gaat het echt snel, menu's zijn binnen een milliseconde open enzo. :)

Alleen was ik dik een uur bezig om alle irritante adviezen, subscriptions e.d. uit te zetten. Man wat wordt je overspoeld met nutteloze info. (speler X van club Y in competitie Z scoort binnen 2 minuten, BOEIEND!)

De talks met speler/bestuur zijn op het eerste gezicht ook beter. Meer logische antwoorden enzo. :)

Morgen weer verder, kijken of ik nog meer leuks kan ontdekken. En maar eens een game starten mét 3D engine. :+

Alleen bijna per ongeluk een paar spelers gehaald. Zag een knopje "add to transfer targets" staan, alleen gaat dus iemand dan ook echt die spelers halen voor me :P Oeps! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 09-11-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:32
Hebben jullie ook problemen achterin? Ik speel met twente en red het eigenlijk alleen omdat ik makkelijk tot scoren kom. Mandekking is echt nul komma nul, zelfs slechte teams geven erg makkelijk splijtende ballen. Ik heb douglas en donk in de centrum, beiden kunnen ze geen enkele spits bijhouden. Daarnaast gebeurt het heel vaak dat een middelmatige speler van 30-40 meter knalt, mijn keeper pareert en dat een spits simpelweg uit de rebound scoort. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik begin te denken dat vooral de mandekking niet goed is in de ME zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:16
mister_S schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:58:
Hebben jullie ook problemen achterin? Ik speel met twente en red het eigenlijk alleen omdat ik makkelijk tot scoren kom. Mandekking is echt nul komma nul, zelfs slechte teams geven erg makkelijk splijtende ballen. Ik heb douglas en donk in de centrum, beiden kunnen ze geen enkele spits bijhouden. Daarnaast gebeurt het heel vaak dat een middelmatige speler van 30-40 meter knalt, mijn keeper pareert en dat een spits simpelweg uit de rebound scoort. Ik heb van alles geprobeerd, maar ik begin te denken dat vooral de mandekking niet goed is in de ME zelf.
Dat probleem heeft het overgrote deel volgens mij. Gisteren 10 wedstijden gespeeld, en soms met geluk weet ik de 0 te houden. Maar als ik een tegendoelpunt krijg, dan is dat omdat er een steekpass m'n verdediging doet verdwijnen. Wat ik ook vaak heb is dat twee verdedigers op een speler afgaan, waardoor er heel veel ruimte ontstaat en dus ook een doelpunt of grote kans.

Overigens had ik nog een vraag: ik had ooit gelezen dat een keeper met een redelijk hoge stat voor excentriciteit niet heel veel uitmaakt, zolang z'n flair ook niet hoog is. Keeper met hoge excentriciteit en flair zorgt ervoor dat ie of een extreem knappe redding maakt, of de meest knullige tegendoelpunten veroorzaakt. Heb namelijk een keeper met redelijk goede stats voor het keepen, maar z'n excentriciteit is 13 en z'n flair 4. Die keeper bezorgt mij benauwde momenten, want soms maakt ie van die blunder waarbij je zo'n gezicht trekt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
@mister_S: is een bekend probleem met de match engine idd. SI is bezig met een fix. Releasedate is nog niet bekend, maar vorige week lieten ze al doorschemeren dat het "ergens in november, maar vrijwel zeker niet komende week" zal zijn.

@chengbondkwok: dat keeper-probleem is ook bekend als bug, keepers gedragen zich soms erg vreemd (net als defenders overigens). Wordt ook aan gewerkt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Laatst online: 18:35
Ik heb het spel ook tijdelijk aan de kant geschoven. Ik ga hier pas weer mee verder zodra een aantal hele vervelende bugs geplet zijn.

Ik erger me dood aan sommige fouten in de match engine. Het is echt zo zonde. De hele interface ziet er weer prachtig uit en werkt veel lekkerder dan de interface van fm2012.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 11:06
Wat kan je eigenlijk met trainersdiploma's in het spel? Krijgt mijn staff daar betere stats door of worden ze beter in een manager rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

Christiano007

Ich bin der champion

Rorata schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:08:
Wat kan je eigenlijk met trainersdiploma's in het spel? Krijgt mijn staff daar betere stats door of worden ze beter in een manager rol?
Ik denk zelf dat ze dan betere stats krijgen, maar zo'n beetje iedereen bij mij (Ajax) die een cursus doet haalt het niet :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Na een seizoen stop ik met spelen tot een nieuwe patch. Het probleem met de mandekking begint echt zwaar op de zenuwen te werken nu. Defensie is lek als een mandje. Ik hoop dat ze het snel kunnen patchen gezien het een tijdje duurde met FM2012 (verdedigers die aanvallers niet onder druk wilden zetten). Vooralsnog is het een prachtig spel met heel wat (kleine) verbeteringen, maar de ME is iets te irritant nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
net mijn 1e seizoen afgesloten en zoals gezegd moeten de bugs met de keeper en verdediging echt gefixed worden.

Verdedigers lopen gewoon mee en bal veroveren bestaat eigenlijk niet.
Ik heb alle verdedigende instellingen op extreem gezet om het allemaal iets te beperken.
Instellingen die ik in fm12 nooit zou gebruiken.

Ik speel met Ajax en heb afgelopen seizoen met redelijke eenvoud het kampioenschap en de beker gewonnen.
In de CL kwam ik tot de 1e knockout ronde waar ik er tegen Real Madrid uitvloog.
In de groepsfase werd ik met mazzel 2e met 8 punten. Ik ging onderandere 2x flink onderuit in de CL een keer tegen Galatasary en Chelsea.
Tussen die 2 wedstrijden ging ik ook nog eens flink onderuit tegen Feyenoord en na het verlies tegen Chelsea heb ik de settings voor de verdedigers flink aangepast want de tegendoelpunten die ik kreeg waren gewoon belachelijk.

Na de groepsfase mocht ik tegen Real. In de 1e pot (thuis) stonden we na 45 min al met 2-0 voor en we speelden ook zeer sterk en hadden momenten waar we Real weg tikten.
Uiteindelijk maakte Real vlak voor het einde de 2-1 en toen wist ik dat ik het kon vergeten.
In de return werd ik uiteindelijk met 3-0 weg gespeeld.

Aan het begin van het 1e seizoen verlengde ik de contracten met Babel en Sulejmani zodat deze niet gratis weg zouden gaan.
Tevens haalde ik Anderson van ManU voor 6mln (hij werd me aangeboden en het is een goede speler).
Drenthe haalde ik ook nog als backup voor de AML positie en als aanvallende back.
Ook haalde ik Dzagoev gratis (deze kwam er in januarie bij).
Daarnaast nog een paar goedkope jonge talenten via de scouting zoals Propper.
Na een paar maanden haalde ik Grygera er nog gratis bij (had toen een extra verdediger nodig).

Ik verkocht Enoh en Blind. Ik had wat geld nodig en er was interesse voor deze 2 spelers en alhoewel Blind het goed deed zag ik niet veel toekomst in ze.

Nu in mijn 2e zomer heb ik Babel voor 11.5mln verkocht aan Fulham (jammer genoeg grotendeels uitgesmeerd over 4 jaar).
Drenthe is naar Galatasaray voor 8.75mln (toch leuk voor 2 gratis spelers).
Er is interesse voor Eriksen voor 25mln maar dit vind ik te weinig voor deze speler.

Als extra verdediger heb ik er Cicinho bij gehaald voor 1.5mln dit deels omdat er getrokken word aan Alderweireld.

De jeugd spelers van Ajax vind ik in deze FM beter dan de vorige.
Eriksen is een zeer groot talent en laat dit ook zien en zolang hij zelf niet lastig gaat doen vertrekt hij pas bij een bod van 30mln.
Fischer doet het aardig maar heeft nog wat tijd nodig.
Andersen aan de andere kant is gewoon een beest aan het worden. Hij zal zich denk ik nog flink ontwikkelen maar heeft nu al wedstrijden waar hij domineerd.
Tot nu toe heb ik hem vooral controlerend en aanvallend op het middenveld laten spelen.

Denswil en Veltman doen het ook goed en komen in de Ere Divisie gewoon goed mee.
Boilesen doet het zeer wisselvallig en komt te kort en zal dan ook vroeg of laat verkocht worden.

De 2 grote verassingen voor mij zijn toch wel Sigtorsson en Sulejmani.
Sulejmani wilde ik oorspronkelijk verkopen na 1 seizoen maar hij doet het zo goed dat hij pas bij een goed bod weg mag.
Sigtorsson staat na 1 seizoen op 1 goel per 125min. Het klinkt niet als veel maar het maakt niets uit tegen wie hij speelt.

Newcastle is gedegradeerd en ik zit er nu over na te denken om Krul te halen als 1e doelman. Op papier is hij beter dan Vermeer die ik nu gebruik maar ben me nog niet zeker omdat het toch weer 6 tot 8mln zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff heb last van crashes zo nu en dan.. En nu kan ik FM13 niet eens meer opstarten, direct een "stopped working" crash :/ Fijn. Met FM12 nooit problemen gehad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik overweeg deze game te kopen, de Classic-modus lijkt me ideaal. Echter lees ik in de review dat je maximaal 3 competities kunt selecteren, klopt dat? Dat is voor mij een showstopper, als ik een carriere begin wil ik toch minimaal in NL, ENG, SPA, IT en DUI trainer kunnen worden. Is er een manier om later in de game nog competities erbij te selecteren oid?

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aerocivic schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:23:
Ik overweeg deze game te kopen, de Classic-modus lijkt me ideaal. Echter lees ik in de review dat je maximaal 3 competities kunt selecteren, klopt dat? Dat is voor mij een showstopper, als ik een carriere begin wil ik toch minimaal in NL, ENG, SPA, IT en DUI trainer kunnen worden. Is er een manier om later in de game nog competities erbij te selecteren oid?
In de Classic mode niet, maar in de normale mode wel.
Ik zou gewoon met de Classic modus beginnen en een paar seizoenen spelen (bij voorkeur bij een grote club, omdat het dan wat makkelijker gaat), en als je het dan een beetje doorhebt kun je altijd nog de "normal" mode beginnen. Je gaat toch fouten maken in het begin, en dan is opnieuw beginnen met meer opties helemaal niet zo erg als je de basis kent. :)

Dikke faal overigens met die Challenges.. Gisteren de The Savior Cometh gedaan met Arsenal, stelt natuurlijk geen drol voor dan. Best apart dat ze niet een restrictie voor een club met een max reputatie oid hebben ingebouwd. Bijv. dat je in Engeland met Wigan, QPR, Reading oid kunt spelen, en niet met Arsenal, Chelsea of United. Maar goed, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je wilt natuurlijk door zelf de slechtste club te kiezen.

En meteen even aan die interface kunnen snuffelen. Ziet er zeker ook nice uit! Toch wel apart dat knopjes e.d. op andere plaatsen zitten, bijv. tijdens de wedstrijden zitten in de Classic-interface de knopjes rechtsboven, en in de normale interface links. Dat je minder knopjes hebt oid, logisch, maar waarom dan ook van plaats wisselen, niet echt handig voor mensen die willen overstappen van Classic naar Normal.

En Team Talks! :( Ik snap er geen zak van, heb zó vaak dat ik "Looked switched off" krijg bij mijn talks. In vorige FM's maar zelden negatieve reacties, maar nu om de haverklap, terwijl mijn talks toch best logisch zijn IMO.

[ Voor 44% gewijzigd door Angeloonie op 12-11-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
Angeloonie schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:41:
[...]

In de Classic mode niet, maar in de normale mode wel.
Ik zou gewoon met de Classic modus beginnen en een paar seizoenen spelen (bij voorkeur bij een grote club, omdat het dan wat makkelijker gaat), en als je het dan een beetje doorhebt kun je altijd nog de "normal" mode beginnen. Je gaat toch fouten maken in het begin, en dan is opnieuw beginnen met meer opties helemaal niet zo erg als je de basis kent. :)
Het spel speel ik al vanaf 1996, dus ik denk dat ik het wel een beetje doorheb... ;) Alleen heb ik geen zin om trainingen in te stellen en dat soort zaken, om heel erg de details in te gaan. Maar in hoeverre heb je in de Normal mode de gelegenheid om dat soort zaken automatisch door coaches etc. op te laten pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aerocivic schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:48:
[...]

Het spel speel ik al vanaf 1996, dus ik denk dat ik het wel een beetje doorheb... ;) Alleen heb ik geen zin om trainingen in te stellen en dat soort zaken, om heel erg de details in te gaan. Maar in hoeverre heb je in de Normal mode de gelegenheid om dat soort zaken automatisch door coaches etc. op te laten pakken?
Je kunt erg veel aan je coaches overlaten. Trainingen bijv. kun je gewoon standaard laten staan. Alleen moet je wel je spelers soms individuele trainingsdoelen geven a.d.h.v. adviezen van je coaches, maar dat is dan 1 klik. Match Preparation training kun je volledig door je assistent laten doen, dus ook daar hoef je niet naar te kijken.

Je kunt eigenlijk nagenoeg alles door assistenten laten doen, waarbij jij alleen de uiteindelijke goedkeuring hoeft te geven op bepaalde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
Angeloonie schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:52:
[...]

Je kunt erg veel aan je coaches overlaten. Trainingen bijv. kun je gewoon standaard laten staan. Alleen moet je wel je spelers soms individuele trainingsdoelen geven a.d.h.v. adviezen van je coaches, maar dat is dan 1 klik. Match Preparation training kun je volledig door je assistent laten doen, dus ook daar hoef je niet naar te kijken.

Je kunt eigenlijk nagenoeg alles door assistenten laten doen, waarbij jij alleen de uiteindelijke goedkeuring hoeft te geven op bepaalde zaken.
Net zoals eerdere versies dus. Klinkt alsof ik nog steeds met de normal mode prima uit de voeten kan. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aerocivic schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:56:
[...]

Net zoals eerdere versies dus. Klinkt alsof ik nog steeds met de normal mode prima uit de voeten kan. Bedankt! :)
De "normale mode" is gewoon exact zoals FM12 dat was. :) Er zijn wat onderdelen verbeterd/uitgebreid, maar verder is het voor 95% hetzelfde. Verschil is dat je t.o.v. FM12 nu nóg meer automatisch kunt laten doen, bijv jeugdspelers aantrekken of zelfs transfers laten regelen door assistenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben al speler van Football Manager vanaf de eerste generatie, het heette toen nog championship manager.
Vandaag FM 13 aangekocht via Steam.
Ik krijg het echter niet aan de praat.Ik heb alle how-to's op de steam site opgevolgd, drivers geupdate, bestanden hernoemt etc...
Ik krijg elke keer de melding dat het spel al actief is. Staat inderdaad tussen de processen, maar verders ho maar...

Ik ben het nu op een notebook aan het installeren, kijken of het dan wel gaat.

Frustrerend als je wil gaan spelen en je krijgt het niet werkend...

edit: op het notebook werkt het wel; natuurlijk werkt het niet via een remote desktop sessie met beperkte mogelijkheden... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Willianv op 12-11-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ygzzhn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-02-2022
Zijn er meerdere mensen die last hebben van ''fatale error''? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Willianv schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:12:
Ik krijg elke keer de melding dat het spel al actief is. Staat inderdaad tussen de processen, maar verders ho maar...
En dat doet hij ook na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Aerocivic schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:56:
[...]

Je kunt ook de trainingsschema's voor FM12 downloaden. Die werken in FM13 vast ook nog wel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Willianv schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:12:
Ik ben al speler van Football Manager vanaf de eerste generatie, het heette toen nog championship manager.
Vandaag FM 13 aangekocht via Steam.
Ik krijg het echter niet aan de praat.Ik heb alle how-to's op de steam site opgevolgd, drivers geupdate, bestanden hernoemt etc...
Starten vanuit steam werkt vaak wel...
Of via taakbeheer eerst proces beëindigen en dan opnieuw proberen...

[ Voor 91% gewijzigd door Royer op 12-11-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-06 09:32
PauseBreak schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:46:
[...]

Je kunt ook de trainingsschema's voor FM12 downloaden. Die werken in FM13 vast ook nog wel :P
Het gehele training gedeelte is op de schop gegaan, dus dit lijkt mij sterk.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pfff wat vreselijk irritant.. Continue crashes als ik het spel afsluit (FM13 has stopped working), en nu wéér als ik het wil opstarten.. Als ik dan via Steam de gamefiles laat checken doet hij het daarna wel weer, maar dit soort gezeik heb ik nog niet eerder gehad.

En nu dus niet na de check -.- Leuk kan je niet meer spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 13-11-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 18:04

^^0nMe

Got Babana's?

Angeloonie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:39:
Pfff wat vreselijk irritant.. Continue crashes als ik het spel afsluit (FM13 has stopped working), en nu wéér als ik het wil opstarten.. Als ik dan via Steam de gamefiles laat checken doet hij het daarna wel weer, maar dit soort gezeik heb ik nog niet eerder gehad.

En nu dus niet na de check -.- Leuk kan je niet meer spelen.
Ik krijg alleen continu de crash na afsluiten, bij het opstarten heb ik geen probs. Waarschijnlijk lost een reinstall alles op, maar het blijft irritant.

Ik speel FM al sinds de text based Champ Manager versies en voor het eerst heb ik wel wat aanmerkingen op de game en feedback die naar mijn idee het spelplezier nogal vergallen.

Ben begonnen met Chelsea, dat een trainingskamp door Amerika heeft ingepland. Geen idee hoe ik het voorelkaar heb gekregen, maar ik heb iedere match tegen tegenstanders van bedenkelijk niveau weten te verliezen of net aan gelijk te spelen. Nu duurde het in vorige FM versies ook even voordat je team op gang kwam, maar ik heb zelden meegemaakt dat je met zoveel kwaliteitsverschil niet tenminste met 1 of 2 nul wint door wat bevliegingen. Nu scoor ik die goals wel, maar krijg ik ze ook erg makkelijk tegen (vooral uit voorzetten en schoten uit de 2e lijn).

Op zich boeien de resultaten in de voorbereiding niet zoveel, maar het vervelende is dat het elftal volgens de grafiekjes bij tactics zelfs na de hele voorbereiding zich nog niet goed voelt bij de gehanteerde taktiek. Dat terwijl ik geen exotische opstellingen hanteer (4-4-2 en 4-2-3-1) en bovendien de trainingsintensiteit op very high heb staan. Tijdens matches krijg je ook nogal tegenstrijdige feedback van je assistent, die in mijn geval taktisch toch geen koekebakker is (Johan Cruijff). Zo moet ik volgens hem directer spelen en vervolgens krijg ik geklaag dat de passes niet aankomen en we balbezit weggeven. Het enige wat uit de feedback lijkt te kloppen is wat er mis gaat, maar hoe je het oplost...

Daarnaast viel mij nog wat op mbt de coaching staff. Vroeger was het zo dat een 'coach' training voor zowel het eerste als het jeugdelftal kon doen. Nu is het werk van de 'coach' en 'u18 coach' blijkbaar gescheiden, met als uitzondering de goalkeepers coach. Hierdoor is het zelfs als grote club erg lastig om voldoende goede coaches te vinden zonder ze weg te kapen bij andere clubs.

Al met al bevallen mij de veranderingen nog totaal niet. Classic mode is wel erg fijn moet ik zeggen, al lijkt het erop dat je ook stukken minder kansen en gebeurtenissen terugziet in een match dan normaal. Zo krijg ik in de normale modus bizar veel gele kaarten en goals per match (wat gewoon niet erg realistisch lijkt).

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46

On_E

Housemusic

Ik heb pas 1 volledig seizoen in de game erop zitten, maar had daarbij de op 1 club na minste tegendoelpunten van de hele Serie B.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

SirDarkAngel schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:37:
[...]

Het gehele training gedeelte is op de schop gegaan, dus dit lijkt mij sterk.
Volgens mij gebruiken ze voor de schema's zelf nog steeds hetzelfde bestandstype en -indeling. Dus in principe zou het bruikbaar moeten zijn. Je zult alleen wel dingen aan moeten passen ja.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

^^0nMe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:26:
[...]

Ik krijg alleen continu de crash na afsluiten, bij het opstarten heb ik geen probs. Waarschijnlijk lost een reinstall alles op, maar het blijft irritant.
Reinstall heeft helaas ook niet geholpen ;( Ach, kijk vrijdag wel weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-12-2023
Beste mensen. Ik ben vorig jaar begonnen met FM 12 en dit beviel mij wel, dus met een beetje kennis in mijn broekzak ging ik aan de slag met FM 13 (Classic mode; want ik deed een online game met een kameraad - dan wil je graag wel iets meer snelheid in het spel hebben).

Ik ben Heracles Almelo en hij is RKC. Nu ben ik niet het meest grote tactische wonder, maar ik weet er wel wat van af.. Echter na 7 wedstrijden sta ik 17e met maar 6 punten. Terwijl hij met RKC toch 13 punten heeft behaald. Mijn spelersmateriaal is natuurlijk beter.. maar wat doe ik verkeerd? Heeft iemand tips voor betere resultaten en/of het aantrekken van spelers. Waar moet ik op letten bij het maken van tactieken etc.

Ik kan helaas geen screen sturen op het moment van mijn tactiek. Ben op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 10:53
^^0nMe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:26:
[...]

Daarnaast viel mij nog wat op mbt de coaching staff. Vroeger was het zo dat een 'coach' training voor zowel het eerste als het jeugdelftal kon doen. Nu is het werk van de 'coach' en 'u18 coach' blijkbaar gescheiden, met als uitzondering de goalkeepers coach. Hierdoor is het zelfs als grote club erg lastig om voldoende goede coaches te vinden zonder ze weg te kapen bij andere clubs.

Al met al bevallen mij de veranderingen nog totaal niet. Classic mode is wel erg fijn moet ik zeggen, al lijkt het erop dat je ook stukken minder kansen en gebeurtenissen terugziet in een match dan normaal. Zo krijg ik in de normale modus bizar veel gele kaarten en goals per match (wat gewoon niet erg realistisch lijkt).
Kan het nu niet checken, maar volgens mij heb je 3 rollen mogelijk als trainen: Jeugdtrainer, Trainer en Trainer eerste Elftal.
Jeugtrainer voor jeugd
Trainer eerste elftal voor je eerste 11-tal
Trainer voor allebei.

Dat was in de andere versies altijd. Volgens mij is er nu simpelweg een hoofd-jeugdopleiding bijgekomen.

En @Thijmeuss:
Zonder dat we weten welke opstelling, taktiek, blessures e.d. kunnen we moeilijk tips geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Een gewone coach kan geen jeugd trainen kwam ik gisteren achter inderdaad. Dus je moet echt een jeugdtrainer aanstellen hiervoor. M.u.v. van keepers trainers en fitness trainers meen ik (kan het nu even niet controleren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Vos schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:51:
Een gewone coach kan geen jeugd trainen kwam ik gisteren achter inderdaad. Dus je moet echt een jeugdtrainer aanstellen hiervoor. M.u.v. van keepers trainers en fitness trainers meen ik (kan het nu even niet controleren).
Dat hadden ze ergens wel eerder duidelijk mogen maken. Ik had in mijn 1e game net een grote schoonmaak gehouden door alle jeugdtrainers eruit te gooien omdat hun stats matig waren en ik ruimte nodig had om nieuwe coaches bij te halen. Gevolg was dat ik dus geen trainers slots meer over had en de jeugd op eigen houtje mocht trainen. :)

Ik heb het idee dat het een bug is, want keepers en fitness trainers zijn idd uitzonderingen, terwijl er ook specifieke rollen van jeugd keepers/fitness trainers bestaan. Waar Ero-Sensei het aanvullend over heeft zijn first-team coaches, die rol bestaat volgens mij niet meer qua naam (maar blijkbaar wel als functie..)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het is geen bug, het staat in de hints van het spel. Het is nu "trainer" en "trainer jeugd", dus "trainer eerste elftal" is vervallen.

Weten jullie of hoofd jeugdopleiding wel effect heeft? Ik heb dit niet kunnen uitvogelen. Als je logisch denkt zou je zeggen dat die gast betere jeugdspelers aantrekt, maar ik weet niet of dat echt het geval is.

[ Voor 74% gewijzigd door mister_S op 14-11-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Deze versie is al wel wat moeilijker :P Kom ik bij sparta op plek 14 in jupiler, zit ik telkens op het randje omdat ik niet mee doe voor het kampioenschap. Gelukkig weet ik met nog net via de playoffs te promoveren. Krijg ik als minimum keuze mid table finish.

HamburgerHenk schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:01:
Deze versie is al wel wat moeilijker :P Kom ik bij sparta op plek 14 in jupiler, zit ik telkens op het randje omdat ik niet mee doe voor het kampioenschap. Gelukkig weet ik met nog net via de playoffs te promoveren. Krijg ik als minimum keuze mid table finish.
Volgens mij blijf je bij Ajax gewoon aan als coach als je rond plek 5 speelt, tis maar wat je moeilijk noemt :)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 295814 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:49:
[...]

Volgens mij blijf je bij Ajax gewoon aan als coach als je rond plek 5 speelt, tis maar wat je moeilijk noemt :)
Dan zal het aan je reputatie liggen, ik ben begonnen zonder club en zonder reputatie. Alles zelf op moeten bouwen, misschien dat ik er daarom sneller uitvlieg(na 6 wedstrijden bij fortuna bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 18:14
Wat doe ik fout???

Ik speelde vorig jaar met ajax in FM 2012 en nu weer met FM2013.

Ik heb de opstelling met sigthorssen, babel, eriksen, sulejmani, serero, de jong, Blind, Aldeweireld, van Rhijn en Moizander.
Ik win hier helemaal niets mee, alleen van hele kleine ploegen. Ben al eens opnieuw begonnen maar mocht niets helpen. Zware trainingen, probeer nieuwe spelers aan te kopen maar ook geen succes. Ik speel overigens de uitgeklede versie (de makkelijke).

maar wat doe ik fout, ik win echt helemaal niets. Dikke verlies overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 14:58
lremcol schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:45:
Wat doe ik fout???

Ik speelde vorig jaar met ajax in FM 2012 en nu weer met FM2013.

Ik heb de opstelling met sigthorssen, babel, eriksen, sulejmani, serero, de jong, Blind, Aldeweireld, van Rhijn en Moizander.
Ik win hier helemaal niets mee, alleen van hele kleine ploegen. Ben al eens opnieuw begonnen maar mocht niets helpen. Zware trainingen, probeer nieuwe spelers aan te kopen maar ook geen succes. Ik speel overigens de uitgeklede versie (de makkelijke).

maar wat doe ik fout, ik win echt helemaal niets. Dikke verlies overal.
Wat voor tactiek hanteer je en wat voor opdrachten geef je je spelers mee?
Ik speel zelf ook met Ajax en had het het eerste seizoen ook moeilijk. Nadat je alles naar je hand hebt gezet en je spelers jou meer gaan vertrouwen loopt het steeds soepeler.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Zonder je tactiek en opstelling kunnen we weinig doen. Ik ben begonnen met FC Twente en in mijn derde seizoen gaat het perfect. Mooi aanvallend voetbal en net Man City ingemaakt met 2-5. Wat zijn Tadic, Chadli en Guiterez goed zeg.
Ik speel al jaren FM, maar deze evrsie lijkt mij duidelijk moeilijker. Ik moest echt de vastgeroeste routine even vergeten en anders gaan denken. Grootste verandering die ik kan zien is dat de ME heel goed je tactiek kan counteren. Vroeger hield ik zelden rekening met de tactiek van de oppositie, maar deze keer valt er enorme winst te behalen als je daarop inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Leuk, freak resultaten bestaan nog steeds! :P

Gisteren de allesbeslissende wedstrijd om de 1e plek thuis tegen Manchester City gespeeld met Arsenal. De op 1 na laatste wedstrijd, en wie won werd kampioen. Ik zag de bui al hangen, maar niets was minder waar, met 7-0 gewonnen :')

Uiteindelijk Chelsea 9e, Liverpool 12e :') Bayern in de groepsfase er uit, waarbij Ajax die groep wint :') (Ajax, Galatasaray, Valencia, Bayern). Madrid dat 6-0 wint van Man Utd. :')

Kortom: het is weer lekker random allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ook begonnen met FM13. Weer gestart met Figueirense, ik speel nu 2-3-3-2 (waar het spel 442 van maakt?) 2 DC's, 2 Wing backs, met 1 dmc, 2mc's 1 amc en 2 aanvallers.

short passing met counter.

Ik heb de eerste wedstrijd gewonnen, daarna 2 gelijk en 1 verloren. ik heb steeds 65% balbezit ongeveer en ongeveer 25 schoten waarvan 8-10 op goal. Als ik live view doe, zie ik de meest idiote passes.

Ik heb nog geen individuele opdrachten, maar ik ga proberen de wing backs wat meer te laten crossen dat zag er echt niet uit in live view, die balletjes naar elkaar. Wel goed voor het completed pass percentage, maar echt scoren is er niet bij.

Ik had eerst 3 aanvallers, maar zonder AMC onstond er echt een gat. Nu heb ik wel aansluiting maar die AMC (support) passt alleen maar naar achteren. Vind ik beetje vreemd.

Mijn MC's zijn box to box, en die AMCaanvallend ingesteld (maar dat komt er echt niet uit)

Ik probeer het nu eens zelf te doen zonder hulp van tactieken op het internet, maar voor mij steekt het weer onlogisch in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
We zullen nog even moeten wachten tot een patch wordt uitgebracht voor de ME. Volgens berichten op het Sigames forum zouden deze problemen in de aankomende patch opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap het ergens wel, want ze doen precies wat ik ze opdraag, maar soms zie je in live view gewoon zulke ruimtes ontstaan, en dan zit je daar te schreeuwen achter het scherm dat ze moeten gaan en gaan :) en dan komt er een breedtepass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn neef kampt met een XML error op zijn save. Is die error hier al besproken? Vanavond na het werk even uitvogelen wat het kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Mils schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:26:
We zullen nog even moeten wachten tot een patch wordt uitgebracht voor de ME. Volgens berichten op het Sigames forum zouden deze problemen in de aankomende patch opgelost.
Het streven is nog altijd deze week toch ? (19-26 nov)

De voorlopige changelog trouwens:
Match v1313
-----------

- Refined position of d-line and also the lines in front of it when defending
- Brought wingers a bit deeper when defending
- Weaker players more likely to favour direct passes quicker
- Improved short pass accuracy slightly
- Tried to increase number of crosses slightly
- Fine tuned shot accuracy
- Fixed some minor player on ball decision bugs
- Improved trajectory of medium length kicks like free kick shots and corners
- Made players better at offering out ball to team mate
- Tried to improve player reactions to deflected balls or tackles
- Made players more willing to slide tackle when opportunity and need arises
- Fixed some unnatural save directions from keepers
- Fixed keepers trying to save ball at wrong point when its heading for post or bar
- Made players slightly better at turning body while on the run
- Made strongest player stand ground when 2 players collide while going for a header
- Made goal celebration paths a little bit more varied
- Fixed comms saying ball well wide when not really that far wide
- Some ball physics collision tweaks
- Some team talk fixes

Match v1314
-----------

- Further tuned team shape and d-line position when defending
- AM strata now comes back to defend unless set to "all out attack"
- Made d-line shift up when opposing player with ball is successfully pressed
- Made d-line shift back quicker when attacking player is running with pace at them with the ball
- Some tweaks to marking of opponents in own area
- Fixed defenders shifting across as full back engages winger in last third causing bad shape
- Tried to reduce instances of players heading ball they could control a split second later
- Some minor fixes relating to player interception of ball
- Some refinements to off ball movement around ball player
- Some general tweaks to pass choice and on ball decision making
- Some more minor keeper save fixes
- Fixed some instances of woodwork hit not being registered
- Fixed player not waiting to getup before running off to celebrate after scoring a diving header

Match v1315
-----------

- Fixed ultra rare crash when player shoots from close range
- Further small refinements to on ball decisions and pass choice
- Improved direct free kick trajectory slightly
- Improved crossing aim AI
- Fine tuned pass and shot accuracy slightly
- Improved player reaction and awareness of ball generally
- Improved defensive tracking of player running with ball
- Slight reduction of player reaction time to fast curling balls
- Slight reduction of player reaction time when ball a long way away from them especially if not facing it
- Improved defender lateral positioning when defending wide ball
- Fixed winger not staying wide when asked to hug touchline and ball on his side in advanced position
- Goalkeeper should narrow the angle better when a play is running at him at speed
- Goalkeepers should try to move under the ball path even if they think they can't reach it.
- Fixed a bug where the keeper fails to catch a ball if it has just hit the crossbar/post
- Fixed keeper turning ball over bar described as turning it round post
- Fixed some player collision avoidance issues
- Fixed a bug where an offside is given instead of a free kick
for a foul
- Stop a rare teleport bug with goal celebrations
- Fixed animation issues whilst player argues with ref
- Fixed small anomaly in team selection AI

Match v1316
-----------

- Fixed bug causing players to occasionally react too late to pass
- Improved pressing of opponents slightly
- Made players more willing to go for a riskier interception if ball receiver is in a goalscoring position
- Tweaked keeper positioning when facing down attacker
- Reduced pointless passing slightly
- Fine tuned chance of speculative passes slightly
- Refine kick innaccuracy algorithm slightly

Match v1317
-----------

- Fixed defenders not turning quick enough when tracking player running onto through ball
- Reduced likelyhood of players making pass when in clear cut shooting position
Aardig wat dus. :+

[ Voor 86% gewijzigd door On_E op 19-11-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
- Fixed winger not staying wide when asked to hug touchline and ball on his side in advanced position
Hier ben ik heel erg blij mee. Ik heb mezelf echt op lopen vreten wanneer een winger zichzelf weer te pletter liep tegen de doelpaal met de bal. Dit terwijl ik die jongen nadrukkelijk de opdracht had gegeven om langs de zijlijn te dribbelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Mils op 19-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Mooie changelog, ze hebben vrijwel alles kunnen aanpakken die ze "under review" hadden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-06 18:14
Ik speel met de 4-2-3-1 tactiek, dynamische speelstijl en vooral op counteren gericht.
Verder heb ik niets aan opdrachten meegegeven.

Mijn opstelling is dus : sigthorssen, babel, eriksen, sulejmani, serero, de jong, Blind, Aldeweireld, van Rhijn, Moizander en Vermeer.

Het aanvallen gaat wel, maar de verdediging is zo lek als een mandje. De enige partijen die ik win zijn tegen de onderste eredivisie clubs zoals VVV.

Ik sta na een partij of 7 10e in de eredivisie, mijn baan staat nu al op de tocht. Vorige versie van FM werd ik in het eerste jaar al kampioen. Goed het mag wel iets moeilijker maar nu speel ik echt niets klaar. Frustrerend,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

lremcol schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:02:
Ik speel met de 4-2-3-1 tactiek, dynamische speelstijl en vooral op counteren gericht.
Verder heb ik niets aan opdrachten meegegeven.

[...]
Waarom counter je als je spelersmateriaal tot de beste van de competitie behoort? Dit, samen met de bugs betreffende de verdediging lijkt mij al een behoorlijke indicatie waarom je niets wint. Speel gewoon veel aanvallender en zet de tegenstander onder druk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Probeer eens zonedekking voor je hele team behalve de twee vleugelspitsen (die de opkomende backs kunnen afstoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
Ja lijkt me duidelijk idd.. Ajax is geen counterploeg ;)
Controleren/Aanvallen met daarbij druk zetten, kort erop kom je al een heel eind denk ik.
Verder heb je ook wel het spelersmateriaal om ze gewoon de 'voetballende oplossing' te laten zoeken.
Ben benieuwd naar je komende resultaten :)

Hier in 2016 inmiddels megaveel talent weten te strikken. Heb zelfs een 16jarige Zwitser in de basis (5* potential). Uiteindelijk geeft het toch een kick om met een piepjonge ploeg te domineren en tevens financieel dik in de plus te scoren.
Heb nu aanbiedingen gehad van een aantal clubs zoals Roma en Stuttgart maar ik ga dit jaar denk ik voor een Ferguson-termijn bij Ajax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Als je counter aanzet werk je eigenlijk de "pass constant in de breedte of naar achteren" bug in de ME tegen. Tot die patch eraan komt, waarmee dit lijkt te zijn opgelost, zoiu ik adviseren juist wel te counteren gezien je daarmee je ploeg die "trap onder de kont" geeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben inmiddels al aan mijn 3e career game bezig na 2 ontslagen in de vorige games, en eindelijk lijkt het eens een keer goed te gaan.
Ben ‘’best of the rest’’ met Aston Villa in de Premier League na een wedstrijd of 20, 4e plaats net achter de 3 kampioenskandidaten Man U, Man C en Chelsea.

Onlangs Stephen Warnock vervangen door :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D8BuM.png

Verder heb ik spelers als Nicklas Helenius, James McFadden, R Yttergard Jenssen, en Sean Murray gekocht al voor het seizoen.

En het gekke is, ik speel super aanvallend en zeker niet met ‘’counter attack’’ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het eerste wat ik vanavond ga doen is die counter eruit slopen :).

Ik moet 15e worden, en de jeugd een kans geven. Zou met de spelers toch wel moeten lukken. Veel gehuurd dat wel, baal ik een beetje van. En de -20 spelers zijn allen 2 of 3 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

On_E schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:07:

[afbeelding]
Ik begrijp nu waarom Aston Villa zoveel schulden heeft, zulke salarissen kunnen geven 8)7

Overigens wel apart dat zijn waarde maar 4,6 mil is. Deze wordt anders berekend in FM13, en volgens mij is de waarde van het contract nu een veel grotere factor, wat hier dus al heel hoog moet zijn eigenlijk. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 20-11-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4e plaats in Engeland is cashen toch? dan is 200K per maand ook niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Never mind, mijn salarissen staan per week, niet per maand. :P Dan is het niet heel erg uitzonderlijk nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:19:
Never mind, mijn salarissen staan per week, niet per maand. :P Dan is het niet heel erg uitzonderlijk nee. :P
:D

Verder hebben we het hier over een 22-jarige Argentijns international he. ;)

8.75 miljoen euro voor betaald trouwens. (aan Sporting Lissabon)

Wat veel erger is, Stephen Warnock, 31-jarige originele linksback van Villa, verdient evenveel.
Gelukkig verloopt zijn contract deze zomer.

[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 20-11-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

On_E schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:29:
[...]

:D

Verder hebben we het hier over een 22-jarige Argentijns international he. ;)
8.75 miljoen euro voor betaald trouwens. (aan Sporting Lissabon)
Heb schijt aan hoeveel interlands ze gespeeld hebben, ze spelen voor mij, niet voor Argentinië :P Maar 50k per week is best redelijk gezien zijn stats. Verwachten je coaches ook nog flinke groei?
Wat veel erger is, Stephen Warnock, 31-jarige originele linksback van Villa, verdient evenveel.
Gelukkig verloopt zijn contract deze zomer.
Stel je hem überhaupt nog op? Zo nee: dan kun je beter gewoon z'n contract beëindigen, is bijna altijd goedkoper dan een jaar wachten en zijn salaris doorbetalen (en eventuele bonussen). Of desnoods hem voor 100k verkopen oid.

Doe ik altijd met spelers die ik echt kwijt wil, scheelt echt veel.
2.6 mil per jaar aan salaris ben je anders gegarandeerd kwijt. Dan kun je kiezen of 1.5 mil afkoopsom oid door contract te beëindigen (= 1.1 mil minder verlies), of verkopen voor 100k of gratis oid (=2.6+ mil minder verlies). :)

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 20-11-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:35:
[...]

Heb schijt aan hoeveel interlands ze gespeeld hebben, ze spelen voor mij, niet voor Argentinië :P Maar 50k per week is best redelijk gezien zijn stats. Verwachten je coaches ook nog flinke groei?
Zijn CA is 3,5 ster, PA 4,5 ster, aldus mijn coaches/scouts.
Nu al een goede linksback voor de PL, kan een ''leading star'' worden.
Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:35:

Stel je hem überhaupt nog op? Zo nee: dan kun je beter gewoon z'n contract beëindigen, is bijna altijd goedkoper dan een jaar wachten en zijn salaris doorbetalen (en eventuele bonussen). Of desnoods hem voor 100k verkopen oid.
Doe ik altijd met spelers die ik echt kwijt wil, scheelt echt veel.
2.6 mil per jaar aan salaris ben je anders gegarandeerd kwijt. Dan kun je kiezen of 1.5 mil afkoopsom oid door contract te beëindigen (= 1.1 mil minder verlies), of verkopen voor 100k of gratis oid (=2.6+ mil minder verlies). :)
Warnock heeft tot begin januari 2013 alles gespeeld, maar is nu dus bankzitter.
Hou m er wel bij denk ik tot de zomer, als backup.

Zoek voor komend seizoen nu nog een goede linkshalf om te concurreren met McFadden, en ook nog een nieuwe rechtsback aangezien Hutton ook niet echt top is.

Maar eerst maar eens het huidige seizoen afmaken, stiekem hoop ik nu wel op voorronde CL, maar Newcaste o.a. staat maar 5 punten achter me.

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 20-11-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
On_E schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:07:
Ik ben inmiddels al aan mijn 3e career game bezig na 2 ontslagen in de vorige games, en eindelijk lijkt het eens een keer goed te gaan.
Ben ‘’best of the rest’’ met Aston Villa in de Premier League na een wedstrijd of 20, 4e plaats net achter de 3 kampioenskandidaten Man U, Man C en Chelsea.

[afbeelding]

Verder heb ik spelers als Nicklas Helenius, James McFadden, R Yttergard Jenssen, en Sean Murray gekocht al voor het seizoen.

En het gekke is, ik speel super aanvallend en zeker niet met ‘’counter attack’’ aan.
Beetje extreem veel salaris voor zo'n matige speler? :o Heb ook nog niet echt FM 2013 gespeeld. Maar als we nu al 200k per week aan dat soort draken gaan uitgeven. Sneijder met 7 miljoen jaar salaris is de best betaalde speler in de serie A. Dus als 1 of andere gare linksback die er geen peppernoot van kan 200k krijgt. Messi zat een/twee jaar geleden op on 220k per week. Dus niet een beetje dik overbetaald?

Edit: Per maand, fail. 8)7

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom afkopen, warnock is echt wel goed voor een miljoen op de transferlijst. Gewoon even aangeven dat ie zijn best moet doen, of anders transfer lijst. Misschien word ie boos, misschien pakt ie het op...hoe dan ook alleen maar win win. Gaat ie beter spelen heb je er een sub bij die altijd zijn best doet, en anders staat ie op de transferlijst met een goede reden.

edit:

Hoezo matige stats, 22 en dan al dat hele rechterrijtje op 14+. Als die gaat voetballen (lees: een 7 of hoger gemiddeld) Dan is dat een hele goede.

Zal de taal nog wel niet spreken?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 20-11-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 19-06 17:08
Ondertussen een aantal seizoenen onderweg in mijn 1e game. Eerst met Ajax en nu met Barca. Niet echt veel uitdaging maar het enige wat ik leuk vind is scouten, jong kopen en opleiden. Dus wat dat betreft bouw ik er wel wat uitdaging in.

Paar dingen die me opvallen, alle 4,5 of 5 sterren talenten komen uit duitsland en Frankrijk. Er zijn tot 2018 al geen fatsoenlijke backs te vinden. Belgie is met gemak europees kampioen geworden in 2016 :-) en met ajax was het een bijzonder makkelijk begin. 2 seizoenen achter elkaar tot de kwart finale van de CL gekomen en oa Real en City verslagen. Van de verdedigingsbugs heb ik trouwens geen enkele last, maar wellicht komt dat door mijn aanvallende instelling.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 20-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Eerste wat ik altijd doe bij FM games, salaris per maand laten zien. :P

En matig ?
Verre van, heb een hele rits linksbacks tot 23 jaar oud gescout, en dit was toch wel de beste hoor. (ook qua current ability, er waren wat Franse backs met een hogere PA, maar daar heb ik nu nog niet veel aan en hij moest er gelijk staan.)

Warnock zal niet gaan zeuren voorlopig denk ik, die heeft al ong. 20 wedstrijden gespeeld dit seizoen.
En als ie gaat zeuren duurt het vast niet lang meer voor zijn contract verloopt, kan ie gaan en staan waar ie wil. :)

Oh en nee die Argentijn spreek nog geen engels geloof ik.

Ook nog even mijn basis uit 't hoofd:

GK Brad Guzan
DL Marcos Rojo
DR Allan Hutton
DC Ciaran Clark
DC Ron Vlaar
ML James McFadden
MC R Yttergard Jenssen
MC Gary Gardner
MR Shaun Murray
SC Christian Benteke
SC Nicklas Helenius

[ Voor 21% gewijzigd door On_E op 20-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Oh en nog een soort van scoutingsbug gevonden. Als ik een scout ergens naar toe stuur dan wordt de volgende dag gelijk gemeld dat deze weer over is en dat er niks is gevonden. Ik geef geen enkele voorwaarde mee, alleen een land. Of zou dit komen doordat ik zelf niet alle scoutsessies regel maar mijn assistent? Hoop het niet want ik heb geen zin om ze allemaal aan het werk te houden.

2e issue is het vinden van goede trainers. Ik heb een soort dwangneurose om alle trainingen op minimaal 4.5 sterren te hebben. Maar er zijn maar bijzonder weinig coaches die dat behalen. Ik weet hoe de sterren berekend worden en waar ik dus naar moet zoeken. Kwam er op neer dat ik alle coaches die ik naar ajax had gehaald ook weer naar barca moest halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 295814 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:38:
waarom afkopen, warnock is echt wel goed voor een miljoen op de transferlijst.
Ik doe dit ook alleen bij spelers die ik echt niet weg krijg, wat ik ook vraag. ;) Of spelers die ik weg wil hebben, maar vervolgens nog 5 maanden geblesseerd zijn, en dus nergens zijn medical gaat halen.
Hoezo matige stats, 22 en dan al dat hele rechterrijtje op 14+. Als die gaat voetballen (lees: een 7 of hoger gemiddeld) Dan is dat een hele goede.
Stats zijn best aardig ja, Heading/Marking/Tackling nu al best hoog, en de fysieke stats zijn niet onaardig. Als jumping, acceleration en stamina ook nog naar minimaal 17 gaan heb je een leuke speler. :)
On_E schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:53:
Eerste wat ik altijd doe bij FM games, salaris per maand laten zien. :P
Waarom? :P Lijkt mij vreselijk irritant, alles werkt in de voetbalwereld per week qua salarissen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 20-11-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

Is het niks om FM2013 een keer multiplayer te doen met wat tweakers?
Gewoon een, of meerdere avonden in de week even spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is de tweede regel straks dat iedereen maar een x aantal minuten mag sleutelen :) om de flow te behouden. En dan komt er weer tijdsdruk bij. Ik kan echt makkelijk een half uur tussen wedstrijden hebben dat ik alleen maar aan het kijken ben naar stats en aan het bedenken ben hoe ik moet spelen. Zeker nu, in de beginperiode van het spel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:18:
Waarom? :P Lijkt mij vreselijk irritant, alles werkt in de voetbalwereld per week qua salarissen :P
Ik word ook per maand uitbetaald op mijn werk. ;)
En ben het gewend in CM/FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Anoniem: 44492 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:21:
Is het niks om FM2013 een keer multiplayer te doen met wat tweakers?
Gewoon een, of meerdere avonden in de week even spelen.
Ik speel met een vriend van me altijd online, dat werkt goed. heb ook een tijd met 3 man totaal gespeeld, dat werd voor mij al irritant. Laat staan nog meer. Iedereen speelt anders dus daar je moet een bepaalde overeenstemming in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12

Christiano007

Ich bin der champion

Je zou er voor kunnen kiezen dat elke beurt max. 5 min. mag duren. En dat je bij bepaalde periodes een langere duur doet, zoals direct bij het begin max. 15 min. en tijdens het einde van een transferwindow max. 15 min.

Dan gaat het relatief vlot, alleen de eerste keer ben je lang bezig met het opzetten van alles, daarna is het voor de meeste mensen toch al snel doorklikken na wat news gelezen te hebben.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Patch 13.1.3 is gisteren uitgekomen: http://community.sigames....for-Football-Manager-2013

Bevat een heleboel fixes, met name in de match engine, maar ook andere fixes.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 05:20:
Patch 13.1.3 is gisteren uitgekomen: http://community.sigames....for-Football-Manager-2013

Bevat een heleboel fixes, met name in de match engine, maar ook andere fixes.
Zullen we de changelog gewoon hier planten? :)
MATCH ENGINE

v1313
· Refined position of d-line and also the lines in front of it when defending
· Brought wingers a bit deeper when defending
· Weaker players more likely to favour direct passes quicker
· Improved short pass accuracy slightly
· Tried to increase number of crosses slightly
· Fine-tuned shot accuracy
· Fixed some minor player on ball decision bugs
· Improved trajectory of medium length kicks like free kick shots and corners
· Made players better at offering out ball to team mate
· Tried to improve player reactions to deflected balls or tackles
· Made players more willing to slide tackle when opportunity and need arises
· Fixed some unnatural save directions from keepers
· Fixed keepers trying to save ball at wrong point when its heading for post or bar
· Made players slightly better at turning body while on the run
· Made strongest player stand ground when 2 players collide while going for a header
· Made goal celebration paths a little bit more varied
· Fixed commentary saying ball well wide when not really that far wide
· Some ball physics collision tweaks
· Some team talk fixes

v1314
· Further tuned team shape and d-line position when defending
· AM strata now comes back to defend unless set to "all-out attack"
· Made d-line shift up when opposing player with ball is successfully pressed
· Made d-line shift back quicker when attacking player is running with pace at them with the ball
· Some tweaks to marking of opponents in own area
· Fixed defenders shifting across as full back engages winger in last third causing bad shape
· Tried to reduce instances of players heading ball they could control a split second later
· Some minor fixes relating to player interception of ball
· Some refinements to off ball movement around ball player
· Some general tweaks to pass choice and on ball decision making
· Some more minor keeper save fixes
· Fixed some instances of woodwork hit not being registered
· Fixed player not waiting to get up before running off to celebrate after scoring a diving header

v1315
· Fixed ultra-rare crash when player shoots from close range
· Further small refinements to on ball decisions and pass choice
· Improved direct free kick trajectory slightly
· Improved crossing aim AI
· Fine-tuned pass and shot accuracy slightly
· Improved player reaction and awareness of ball generally
· Improved defensive tracking of player running with ball
· Slight reduction of player reaction time to fast curling balls
· Slight reduction of player reaction time when ball a long way away from them especially if not facing it
· Improved defender lateral positioning when defending wide ball
· Fixed winger not staying wide when asked to hug touchline and ball on his side in advanced position
· Goalkeeper should narrow the angle better when a play is running at him at speed
· Goalkeepers should try to move under the ball path even if they think they can't reach it.
· Fixed a bug where the keeper fails to catch a ball if it has just hit the crossbar/post
· Fixed keeper turning ball over bar described as turning it round post
· Fixed some player collision avoidance issues
· Fixed a bug where an offside is given instead of a free kick for a foul
· Stop a rare teleport bug with goal celebrations
· Fixed animation issues whilst player argues with ref
· Fixed small anomaly in team selection AI

v1316
· Fixed bug causing players to occasionally react too late to pass
· Improved pressing of opponents slightly
· Made players more willing to go for a riskier interception if ball receiver is in a goal scoring position
· Tweaked keeper positioning when facing down attacker
· Reduced pointless passing slightly
· Fine-tuned chance of speculative passes slightly
· Refine kick inaccuracy algorithm slightly

v1317
· Fixed defenders not turning quick enough when tracking player running onto through ball
· Reduced likelihood of players making pass when in clear cut shooting position

V1318
· Fixed keepers not reacting to powerful close range shots

GENERAL/PERFORMANCE

· Improved processing speeds
· Fixed rare crash when pressing ‘Set for Release’
· Fixed sole crash using edited database in network game
· Fixed interface slowdown when scouting hundreds of players at once
· Fixed issue where teams were being overcharged Tax

COMPETITIONS

· Fixed Russian Cup final clash with World Cup call-ups
· Fixed Spanish registration window in 2015/16 season
· Fixed user taking control of friendly, when assistant set to

CONFIDENCE

· Fixed board confidence in relation to ‘Give youth a chance’ promise
· Fixed board expectations not reflecting those set in meeting
· Improved international managerial appointments

GUI

· Fixed live league table widget not holding position
· Fixed attribute colour state saving
· Fixed coaching assignment state saving
· Fixed scrollbar reverting top top when adjusting individual training
· Fixed squad depth chart displaying PA over CA
· Fixed up/down keys not responding post-match
· Fixed new position training state saving
· Fixed custom background pictures not showing

NETWORK

· Added ‘Show only friends’ option to network lobby
· Fixed inconsistent behaviour of timers
· Fixed pre-match force continue proceeding too far
· Fixed client scouting assignments
· Fixed client match vs host, when host on holiday
· Fixed flickering/slowdown on client transfer list screens

TRANSFERS & CONTRACTS

· Staff in FMC now signed onto rolling contracts
· Fixed agents offering players for £200m
· Fixed French transfer values
· Fixed rare instance of transfer news with no option to respond
· Fixed loophole allowing Rangers to break transfer embargo
De ''tax bug'' is er ook uit trouwens, maar staat niet in bovenstaande lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat mij overigens opvalt in FM13 t.o.v. FM12, is dat wanneer ik een speler een nieuw contract aanbiedt, hij ineens 2x zoveel salaris gaat vragen. En dan gaan we niet van 10k naar 20k, maar van 40k naar 115k oid 8)7 Dafuq. Voorheen gingen ze ook altijd wel meer vragen, maar dan van 40k naar 90k oid, en kwam je op 70k uit ofzo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Kan zijn dat de speler een stuk belangrijker is voor je elftal dan voorheen en/of dat je team een stuk rijker is.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Angeloonie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:36:
Wat mij overigens opvalt in FM13 t.o.v. FM12, is dat wanneer ik een speler een nieuw contract aanbiedt, hij ineens 2x zoveel salaris gaat vragen. En dan gaan we niet van 10k naar 20k, maar van 40k naar 115k oid 8)7 Dafuq. Voorheen gingen ze ook altijd wel meer vragen, maar dan van 40k naar 90k oid, en kwam je op 70k uit ofzo. :/
Volgens mij nog vrij realistisch ook, tegenwoordig heb je nogal wat getikte ploegen die zulke bedragen makkelijk betalen en zaakwaarnemers zijn ook niet gek. :P
Ik speel met Swansea in FM Classic en mijn spelers verdienen gemiddeld 26k met een enkeling 40k (die speelt niet eens, maar was een paniek free transfer van vorig seizoen. :D) Als ik maar probeer om de contracten van mijn basisspelers te verlengen, willen ze meteen 80-100k zien, omdat hun conculega bij City die er helemaal niks van bakt toch 120k per week krijgt.

Daarentegen vind ik het vrij apart dat een megatalent uit brazilie (4,5* 16-18 jaar) in de premier league wil komen ballen voor 500 knikkers per week. Ik heb die arme jongen maar meteen 5k gegeven, kunnen ze hun dorp ook meteen onderhouden. ;)

Gaat ondertussen wel erg lekker bij Swansea moet ik zeggen. 1e seizoen was doelstelling lijfsbehoud en met paar plekken marge weten te behalen met verzorgd voetbal zoals in het echt. Had Helenius gehaald en die gozer knalt er 22 in in zijn 1e seizoen bij een degradatiekandidaat. _/-\o_
Vervolgens grote opruiming gehouden van brandhout en gasten die hun contract niet normaal willen verlengen. Met een ruime oorlogskas vervolgens de degradanten beroofd van hun voetballende middenvelders en de nederlandse enclave vergroot. >:) Sta nu halverwege het seizoen 5e met spectaculair voetbal, terwijl ik als doelstelling bottom half had. Overigens valt het me op dat sommige topclubs het erg moeilijk hebben. Stoke staat 3e, terwijl Chelsea en Liverpool net niet op degradatie staan :D

Nogal apart trouwens, ik wist eerst niet dat Swansea in Wales lag, totdat ik de spelers in de jeugdopleiding zag. Nu heb ik met een bagger jeugdopleiding (average) volgens de staff de nieuwe Dani Alves in de gelederen. Die speelt dus de komende 20 jaar alles in het Nationale elftal van Wales :P

D3-Monk

• wildhagen
  • Niet online
^^0nMe schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:47:
[...]

Nogal apart trouwens, ik wist eerst niet dat Swansea in Wales lag, totdat ik de spelers in de jeugdopleiding zag.
Swansea is idd een Welshe club, maar komt uit in de Engelse competities. Die zijn er wel meer overigens, Cardiff City FC komt uit in de Championship (dus 1 treetje lager dan Swansea), maar komt ook uit Wales.

Op een wat lager niveau heb je dan nog Newport County AFC en Wrexham FC die beiden in de Engelse Conference National uitkomen (het 5e profniveau dus), ook al komen ze uit Wales.

Virussen? Scan ze hier!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik vraag me toch af waarom ik nooit ben benaderd.

http://www.nu.nl/opmerkel...er-dankzij-videogame.html

• Malt007
Tja als barca nou zou zien dat ik ze binnen een aantal jaar uit de schulden kan halen en daarbij ook nog 3x de CL kan laten winnen in de komende 6 jaar... Ik reken nog elke dag op een belletje van de voorzitter.

• wildhagen
  • Niet online
LOL, da's wel sterk idd...

Paar jaar terug probeerde wel een FM-speler te solliciteren op een baan bij Middlesbrough, waarbij hij in zijn CV nogal nadrukkelijk naar zijn FM-prestaties verweest. Zie o.a. http://www.commonside.eclipse.co.uk/job/managers%20job.htm (ook een scan van zijn brief en CV), maar dit gaat nog een stapje verder :P

Virussen? Scan ze hier!

Sinds de laatste updates merk ik dat mijn tactiek weer eens niet werkt. Ik was aan een soort ajax tactiek begonnen met vleugels en 1 spits. Centraal Middenvelder Pablo Barros schoot er aardig wat in (2 in 1 wedstrijd) en de AML Fernandes had er zelfs een hattrick ingelegd. Helaas heb ik de spits nog niet aan het scoren gekregen. Die nieuwe updates zorgen er echter weer een beetje voor dat het weer een beetje spannend word, en ik zie dat de CCC's serieus lager zijn dan eerst.

Dat word weer even puzzelen om wat leuks te bedenken.

• Vos
De tactiek (4-2-3-1) die ik gebruik is alleen maar beter geworden, speel ook met Ajax. Mij hoor je niet klagen ;).

Mijn basis 11:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                   Sigthorsson

Babel                Eriksen             Enzo Perez

Simao (DM)       De Jong (MC)

Masilela - Ottessen - Alderweireld - Van Rhijn

Viviano

Mijn basis 11:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                                  Abreu/Heber

Fernandes(AML)                                         Júlio César(AMR)

Pablo Barros (MC)       Toro (MC)

Tulio (DM)

Guilherme Santos - Joao Paulo - Ignacio Canuto - Diogo

Wilson

Ik had een hele rits gehuurde spitsen (hele rits is 2-3 extra) die ik even terug gestuurd heb. Baal er een beetje van als straks zou blijken dat 3 spitsen toch de way to go gaat zijn :)

• Deadsy
Gister mijn 2e seizoen met Ajax afgesloten.

Uiteindelijk de Eredivisie en de CL gewonnen.
In de CL finale versloegen we Tottenham na penals.

Het aller gaarste is eigenlijk dat de basis elf waarmee ik de finale won 9 spelers bevat waar je FM ook mee begint. Alleen de keeper en 1 DM zijn door mij erbij gehaald.

Kort verslag:
Het kampioenschap ging bizar zwaar, halverwege het seizoen stonden we 6e 12 punten achter een bizar sterk Groningen.
We speelden zeer goed en domineerden bijna alle wedstrijden maar de bal wilde er gewoon niet in waardoor we vaak met 1-0 onderuit gingen.
Na de winterstop was dit probleem weg en knalden we er gewoon op los waardoor we Groningen vrij snel inhaalden.
in de CL min of meer hetzelfde probleem. We werden 2e in de groepsfase met slechts 8 punten.
We gingen bv flink onderuit tegen Palermo en Real Madrid uit terwijl we gelijkwaardig aan hun waren. Maar waar bij ons geen enkele kans erin ging was bij hun elke kans een goal :/

Na de winter was het in de CL (net als in de competitie) helemaal anders. We domineerden wedstrijden en maakten prachtige goals en speelden tegenstanders volledig weg.
2x Napoli weg gespeeld.

Toen maakte ik de keuze de CL te laten voor wat het was (aangezien we wat conditie problemen hadden).
Daarom stelde ik in de kwartfinale een B elftal op thuis tegen ManCity waardoor we thuis met 2-1 verloren.
Omdat er mensen terug kwamen uit blessures besloot ik tijdens de uit wedstrijd het erop te wagen speelde met de best mogelijke 11 wat zich vertaalde in een snelle 2-0 voorsprong.
Na een zenuw slopend vervolg werd het 3-2 voor ons en gingen we door dankzij de uit doelpunten.

De competitie was op dit moment al zo goed als gewonnen waardoor ik spelers rust gaf voor de halve finale tegen Real Madrid. Uit verloren we met 2-1 en we werden grotendeels weg gespeeld en we hadden mazzel dat de verdediging een uitstekende pot speelde.
Thuis was het totaal anders, 2 ploegen die gelijk aan elkaar waren en na een half uur stond het al 2-1 waardoor het zeer spannend was (want 1 goal van Real en je moet er zelf 2 maken).
Uiteindelijk hadden wij het geluk aan onze kant met 2 late goals en dus 4-1 winst terwijl we niet zoveel beter waren.

De finale was bizar.
Na 90 minuten 3-3 (we maakten een eigen goal in de 92e minuut).
Het rare was de penal serie. We wonnen deze met 2-1 nadat beide ploegen 6 keer op doel geschoten hadden. Dus er gingen maar 3 van de 12 penals in en bijna allemaal paal, lat of over.

Maar nu op zoek naar een nieuwe spits. Sigthorsson is voor 13mln naar Monaco.
Het is een top spits die als hij een heel seizoen fit blijft er met gemak 25 in zal schieten maar dat is het probleem juist hij is gewoon te vaak geblesseerd.
Aan het begin van het seizoen liep hij bijna 1 op 1 maar was toen maanden uitgeschakeld net als vorig seizoen.

Weet iemand nog een goede spits? Geen absurd salaris (max 50 p/w) en het liefst boven de 30. Of een talentvolle spits van onder de 20?
Zal voor mij voor de rest weer een saaie zomer worden aangezien ik behalve een spits niets nodig heb. Bayern bied 13mln voor Sulejmani maar dat is te weinig.

• Tha-PC-Legend
Deadsy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:46:

Maar nu op zoek naar een nieuwe spits. Sigthorsson is voor 13mln naar Monaco.
Het is een top spits die als hij een heel seizoen fit blijft er met gemak 25 in zal schieten maar dat is het probleem juist hij is gewoon te vaak geblesseerd.
Aan het begin van het seizoen liep hij bijna 1 op 1 maar was toen maanden uitgeschakeld net als vorig seizoen.

Weet iemand nog een goede spits? Geen absurd salaris (max 50 p/w) en het liefst boven de 30. Of een talentvolle spits van onder de 20?
Zal voor mij voor de rest weer een saaie zomer worden aangezien ik behalve een spits niets nodig heb. Bayern bied 13mln voor Sulejmani maar dat is te weinig.
Ademilson is echt een baas. Loopt bij mijn Ajax boven de 1:1. Op te halen voor 6 miljoen.
CL winst is nice btw..! Ik kom na 3 seizoenen niet verder dan de kwartfinale :+

[ Voor 57% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 22-11-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tha-PC-Legend schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:44:
[...]

Ademilson is echt een baas. Loopt bij mijn Ajax boven de 1:1. Op te halen voor 6 miljoen.
CL winst is nice btw..! Ik kom na 3 seizoenen niet verder dan de kwartfinale :+
Ademilson heb ik afgelopen winter al gehaald als vervanger voor Siggi (omdat hij weer eens langduring geblesseerd was).
Hij doet het lekker maar wil nog een 2e goede spits.

Ik heb nu iets van 30mln voor transfers maar ik heb raar genoeg echt niets nodig iedereen doet het zelfs zo goed dat ik eigenlijk ook niemand wil verkopen.

Hoe mijn Ajax het zo goed doet begrijp ik zelf eigenlijk ook niet maar met regelmaat is het spel echt super (speelde het echte Ajax maar zo mooi).
Sulejmani (in Fm loopt hij echt regelmatig zijn man voorbij) op links, Eriksen op 10 en op rechts heb ik dit seizoen Andersen (echt een beest).
En de passes die van deze 3 afkomen zijn echt gruwelijk.

Mijn verdediging bestaat meestal uit: Boilesen, Denswil, Alderweireld, v. Rhijn.
Veltman en Moisander spelen ook vaak. Er is niemand die echt vies tegenvalt.

Jammer genoeg komt er wel niet veel soeps door in de jeugd dus daar scout ik nu druk na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik wil met Arsenal altijd mijn eigen spelers zo lang mogelijk houden, maar op een gegeven moment zijn er veel betere spelers te halen. Ook probeer ik op eigen nationaliteit te focussen, maar dat is altijd lastig, er zijn weinig écht goede jeugdspelers in de UK, en regens zijn meestal Brazilianen enzo.

In FM13 zijn Wilshere en Alex Oxlade-Chamberlain echter behoorlijk goed t.o.v. FM12, dus dat kunnen gewoon vaste waarden gaan worden en blijven :D Daarnaast heb ik 2 eigen jeugdspelers die echt ziek goed zijn al, ik verwacht dat 1 van de 2 volgend seizoen zijn debuut in het 1e gaat maken voor een basisplaats met z'n 17 jaar, nu al beter dan Per Mertesacker bijv. *O*

Verder nog een juweeltje gevonden in Duitsland, ene Artur Bekas (regen) die met 16 jaar al beter was dan de gemiddelde 25-jarige middenvelder bij topclubs. Net iets minder nog dan mijn Ramsey/Arteta/M'Vila, maar nog 1 of 2 seizoenen en Arteta is weg, dus kan hij zijn opwachting gaan maken. :D
Ik vind FM13 al een stuk leuker nu, puur omdat mijn eigen spelers op de een of andere manier gewoon meer potentie hebben dan voorheen. Toen kon ik Wilshere/Chamberlain meestal na 2 seizoen al weg doen omdat ik zat geld had voor betere spelers.

Maar goed, voorlopig kan ik met Götze, Jovetic, M'Vila, Johnson en Papadopoulos wel even vooruit en mijn jeugdspelers laten groeien. :P

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste