Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:40:
[...]
Erop aflopen, dan met je RS met een tikje om hem heenspelen, oftwel de keeper echt uitspelen. Daarnaast een geplaatst schot. Je kan niet verwacht dat enkel op schieten drukken een doelpunt in een 1-1 situatie is.
In Divisie 1 online kom je vaak tegen dat ze de keeper een stuk uit laten komen, en dan weer terug laten lopen om je van slag te maken. Zodra je dus de steek-pass hebt gegeven, en je weet dat je vrije doorgang hebt
kijk dan altijd even op je radar. Wat ik dan vaak doe is een hard finesse schot (RB + Schieten), en dan krul ik hem er 7 van de 10 keer over de keeper heen. Let wel op: dit moet je wel doen met spelers met aardige finishing/shooting (bij mij lukt het vrijwel altijd met Aguero/Suarez).
Als je al wat dichterbij de keeper bent (randje 16), dan probeer ik altijd een beetje schuin aan te komen lopen en hem dan gewoon de hoek in te strepen. Wat je ook doet, een beslissing maken is denk ik de sleutel tot een goeie oplossing. Ik heb vaak van die twijfel moment gehad, en dat liep niet goed uit. Maak van te voren een keuze, en voer dat uit.
Of inderdaad je rechter analoge stick een tikkie geven zoals robberdobber1 zegt, als je vlak bij de keeper bent. Als je die goed timed ligt de keeper kansloos op de grond, en schuif je hem er zo in met een finesse shot.
[
Voor 8% gewijzigd door
EricNL op 13-11-2012 11:50
]