Ik speel zelf met een 4-2-3-1 systeem sinds kort. En ik behaal eigenlijk altijd ~15 punten in divisie 1. Het lukt me telkens net niet om voor de 2e keer de titel te pakken, ooit wel hoop ik
Het belangrijkste is dat je in ieder geval begint met defensief of ultra defensief in te stellen. Probeer met je CDM's de gaten dicht te lopen en dan druk te zetten met een 2e man.
Aanvallend is het belangrijk dat je de bal veel rondspeelt en snel. Bijvoorbeeld je begint bij je aanvallende linksback. Speelt de bal naar de CDM's (met LB, zodat het een 1-2tje wordt), de CDM kaatst terug naar de back en de back speelt naar de CAM en je zet voor.
Je kunt ook voor de 1-2 gaan tussen je CF en ST. Maar dit is wat minder makkelijk, want vaak lopen fatsoenlijke verdedigers mee met je ST. Dus hier moet je wat bij dribbelen en vervolgens op het juiste moment de steekpass geven. Je kunt ook wanneer de ST ruimte maakt.. kappen en schieten met je CF. Hier heb je wel een CF met goede schotcapaciteiten voor nodig. Een type Sneijder.
Hopelijk heb je hier wat aan.