kadoendra schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:42:
Ben nu een paar weken bezig met FUT en het is zeer verslavend. Alleen veel schot zit er niet in en ik begin me af te vragen of dat nu komt door mijn capaciteiten of dat dit mede afhankelijk is van het feit dat ik de PC speel en de markt daar toch eigenlijk heel anders werkt dan de PS3 of de Xbox markt.
Er zijn immers legio websites met allerlei handelstips en ook dit topic staat er vol van, maar als ik die toepas op de pc-markt lijken ze vrijwel niet te werken. Het meeste geld verdien ik nog gewoon met wedstrijden spelen, maar ik kom ook teams tegen die zo 1 miljoen kosten. Hoe komen die lui dan aan al die coins? Cheaten? Dat zal EA inmiddels toch wel onmogelijk hebben gemaakt?
Meer mensen die dit gevoel hebben? Of zijn er aparte tips speciaal voor de PC-markt?
Om vanaf het begin een goed team te krijgen is het nodig veel te spelen, het is ook slim om offline seasons/toernooien te spelen. Wanneer je begint is je team waarschijnlijk nog niet goed genoeg om online mee te kunnen komen.
Ik heb zelf ook geprobeerd al die handelstips uit te voeren, maar dit is toch wel een heel tijdrovende activiteit, aangezien je constant de markt in de gaten moet houden op koopjes. Voor veel van de handelstips moet je eigenlijk zelf ook al over veel coins beschikken.
Zelf heb ik er voor gekozen om wat fifa points te kopen, en pakjes te gaan kopen. Als je geluk hebt, heb je een aantal goede spelers gekregen. Het is wel slim om alleen premium gold packs te kopen.
Wanneer je geen geld wilt spenderen aan fifa points, zal je gewoon veel moeten spelen (en winnen).
Uiteindelijk kan je dan je team beetje bij beetje upgraden.
Ik vind het zelf heel erg jammer dat de ps3/xbox/pc niet gezamelijk 1 auction house hebben. Elk platform heeft dezelfde rewards, maar door de grote verschillen in aanbod op de markt is het op de PC veel duurder om spelers te halen. Jammer dat EA er niet voor heeft gekozen om de cards platform onafhankelijk te maken. Het zou database-wise wel iets ingewikkelder zijn, maar niet onmogelijk...