Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:04
Ik verwacht er nog wel veel van, maar ik vind het gebrek aan terugpraten (in het Engels) en het gebrek aan Nederlandse ondersteuning wel heel irritant.

Volgens Google zelf zou de voice input en output onafhankelijk moeten zijn van de systeemtaal
http://support.google.com...6&topic=2590357&ctx=topic

Language The language you select here for Voice Search input and output can be different from the language displayed by your phone.)
Ik heb mijn telefoon op Nederlands staan, omdat Google Maps Navigation geen eigen taalinstelling heeft. In het Engels zijn de Nederlandse plaats- en straatnamen niet te verstaan.
Nu heb ik Google Now wel in het Engels gezet, maar ik krijg geen gesproken antwoorden. Wat dat betreft maakt Google wel een beetje een zooitje van de taalondersteuningen.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 23:12
Isniedood schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:00:
Ook ik krijg meestal geen gesproken antwoord. Alleen mijn volgende afspraak, voor de rest alle standaard vragen zonder reactie in spraak. Heel jammer!

O en ik deed net: What is this song? waarna ik als reactie kreeg: This action is not supported on this device.
Ja dat deed ik ook met mn HTC One X. Kreeg hetzelfde antwoordt.
Als je vraagt: Turn off WIFI, krijg je ook zo een antwoordt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26
Leuk hoor dat google now maar ze hebben de koptelefoon knop (lang indrukken) gekaapt om GN te activeren.
Nu kan ik mijn volume niet meer regelen als ik muziek luister, baal daar goed van want je kunt het niet uitzetten.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn SGS2 kan al een hele tijd niet meer updaten.

Krijg steeds een card dat er een update is, maar de market zegt dat ie niet compatible is met mijn telefoon.
Meer mensen daar last van?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 15:36
Opvallend bij mij is dat in mijn statusbalk ineens het weerbericht wat onderdeel was van Google Now nu ineens niet meer aanwezig is, een stuk fijner nu. Is dit bij iedereen zo?

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 09:56
Bij mij laat ie wel het weer zien, maar om de zo veel tijd komt ie tevoorschijn en verdwijnt ie weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-07 20:22
heb hem wat geprobeerd op mijn xiaomi mi-two met miui en daar kon ik het op installeren, maar het lukt me tot nu toe enkel internetresultaten te zoeken etc. ik ben er nog niet in geslaagd hem muziek te laten spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Oke, ik geef het op...
Werkt Google now nu wel of niet in Nederland?
Bij mij laat hij alleen alles zien, er wordt niets gesproken. Ik lees hier en daar iets over een hotword maar die instelling heb ik niet bij Google Now staan.
Ik heb gesproken output op always staan en als taal Englisch (UK).
Wat zie ik over het hoofd?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Gesproken tekst kan alleen als de gehele telefoon inclusief alles allemaal in het Engels staat. Alleen gesproken output op Engels is niet genoeg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat heb ik. Heb jij dan wel een hotword?
Ik zal vanavond via fabriek instellingen alles meteen in het Engels zetten.
Misschien scheelt dat.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

Koppensneller

winterrrrrr

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je alles op English (US) zetten in plaats van UK. Probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Aangezien ik erg veel geduld heb... :+ Heb ik net alles al naar fabrieksinstellingen gezet.
Vanaf het begin alles op Engels (UK) gezet en nu werkt het wel.
Ik heb alleen nog steeds geen hotword.
Jammer. Want het lijkt mij ideaal om daarmee te werken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-07 10:44
Wat is een hotword?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als je Google zou roepen dan wordt Google now meteen geactiveerd. Met andere woorden, je bent dan compleet hands free bezig.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 00:06
streamnl schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:13:
Als je Google zou roepen dan wordt Google now meteen geactiveerd. Met andere woorden, je bent dan compleet hands free bezig.
Dat werkt bij mij wel, maar dan moet je eerst google now openen ;) Als je daarna google zegt dan word er een voice search opdracht geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Dat werkt hier ook prima na het openen van Google Now inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik Google Now aan heb staan (HTC OneX) merk ik dat het standby staan van het toestel nogal wat drain heeft.
Als ik kijk bij de app BetterBatteryStats dan zie ik dat Networklocationlocator, Signalcollector.ScannerThread, SignalCollector.Scanner Partial Wakelocks veroorzaken en het toestel dus vaak "wakker"wordt gemaakt.

Zodra ik in het menu bij Location>Google Location Service uitvink dan is het drain probleem voorbij maar werkt Google Now niet (goed) meer...

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is met google now en gewoon een zoekopdracht in Google op google talk inspreken?
Ik kreeg eerst nog een weerkaartje als ik Google now opende maar dat komt nu ook niet meer.
Maar het weer bij mij kan ik met tachtigduizen andere aplicaties ook zien ;)
Wat is er nu zo anders dan gewoon Google en een search opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Google Search =! Google Now

Google Search is gewoon het zoeken in Google, deze balk zit inderdaad in Google Now, maar staat ook op je homescreen.

Google Now is een soort persoonlijke assistent die je kan helpen met reistijden, file informatie, OV informatie, weer informatie, vlieg tickets, hotel reserveringen, pakketten traceren. Zie ook -> YouTube: Introducing Google Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
ex87 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:28:
Google Search =! Google Now

Google Search is gewoon het zoeken in Google, deze balk zit inderdaad in Google Now, maar staat ook op je homescreen.

Google Now is een soort persoonlijke assistent die je kan helpen met reistijden, file informatie, OV informatie, weer informatie, vlieg tickets, hotel reserveringen, pakketten traceren. Zie ook -> YouTube: Introducing Google Now
Ok ik snap het,bedankt.
Klopt het ook dat als ik de weer-tab uit beeld slide dat het erg lang duurt voordat hij weer zichtbaar is?
Ik neem aan dat er meer tabs verschijnen aan de hand van bv mijn agenda afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
MatMich schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Ok ik snap het,bedankt.
Klopt het ook dat als ik de weer-tab uit beeld slide dat het erg lang duurt voordat hij weer zichtbaar is?
Ik neem aan dat er meer tabs verschijnen aan de hand van bv mijn agenda afspraken.
Ligt helemaal aan je eigen instellingen :-), klik maar is rechts onderin op de 3 puntjes. Je kan zelf aangeven hoe vaak ze terug moeten komen, of hij je agenda gebruikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
ex87 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:25:
[...]

Ligt helemaal aan je eigen instellingen :-), klik maar is rechts onderin op de 3 puntjes. Je kan zelf aangeven hoe vaak ze terug moeten komen, of hij je agenda gebruikt etc.
Voorzover ik kan zien is dat zo ongeveer het enige wat je niet in kan stellen (hoe vaak ze terug moeten komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
MatMich schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:50:
[...]

Voorzover ik kan zien is dat zo ongeveer het enige wat je niet in kan stellen (hoe vaak ze terug moeten komen)
Settings -> Google Now -> Weather -> Card appears -> "Always".

Of dus alleen in de ochtend, of in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:07:
Als ik Google Now aan heb staan (HTC OneX) merk ik dat het standby staan van het toestel nogal wat drain heeft.
Als ik kijk bij de app BetterBatteryStats dan zie ik dat Networklocationlocator, Signalcollector.ScannerThread, SignalCollector.Scanner Partial Wakelocks veroorzaken en het toestel dus vaak "wakker"wordt gemaakt.

Zodra ik in het menu bij Location>Google Location Service uitvink dan is het drain probleem voorbij maar werkt Google Now niet (goed) meer...
Klopt, google now houdt constant bij waar je bent..
Zie ook http://www.google.com/latitude/b/0/history/dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13
Heb altijd gps aan... Maar helaas zijn er geen locatiegegevens over mij op deze website.
Heel af en toe is er eens een dag dat hij ziet waar ik ben geweest. Maar dat is maar 1 x per maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 23:35

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb je ook de wifi aan? Latitude werkt meer daarmee dan met je GPS locatie.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:27
Ik heb verschillende afspreken in m'n agenda staan, toch zie ik niks verdienen in m'n statusbalk... card staat nochtans op ON.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 23:35

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik merk de laatste tijd dat niet al mijn afspraken een notificatie geven.

Hebben die afspraken in jouw agenda ook een lokatie? Dat is heel belangrijk voor Google Now om te kunnen werken.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 22:03
Ik heb het idee dat mijn widget niet helemaal meewerkt in android. Als ik de app open, dan heb ik een mooi overzicht van alle dingen die Now me wil laten zien, maar de widget blijft maar op een grootte van 4x2 staan. Dit terwijl ik deze heb geresized naar de volledige groote. Doe ik iets fout?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07 03:02
Google now laat volgens mij alleen afspraken zien waar een locatie bij ingevuld staat. Nu staat mijn agenda vol met repeterende afspraken zoals bijvoorbeeld 'werken'. Ik werk onregelmatig dus verschillende tijden, reisinformatie is voor mij dus interessant maar dit verschijnt niet altijd. Is er een manier om bij bepaalde afspraken met een specifieke titel een vaste locatie automatisch in te laten vullen? Google brengt mij ook niet verder dus ik ben geneigd om te denken dat dit niet kan.

Anders zou ik kunnen overwegen om een contactpersoon 'werken' aan te maken met een adres, misschien dat dat een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 19:00

ralfbosz

xm create bosz -c

Wat jammer bij GoogleNow is dat je maar een transportmiddel kunt instellen. Mijn werk-verkeer is voornamelijk met de fiets (de geluksvogel dat ik ben), maar als ik een keer buiten kantoor moet zijn dan pak ik toch echt mijn auto. Nu geeft GoogleNow mooi aan dat mijn afspraak 2 uur fietsen is, leuk als de baas die reistijd zou vergoeden, maar dat gaan we dus niet doen... Zou mooi zijn als je kunt instellen dat boven de 30 minuten fietsen het een auto moet zijn...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07 03:02
ralfbosz schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:13:
Zou mooi zijn als je kunt instellen dat boven de 30 minuten fietsen het een auto moet zijn...
Of het aangeven als fietsen sneller gaat dan met de auto :+.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:55

ikt

Goh, dat dit topic niet meer replies heeft.

Google Now Voice Search werkt prima zolang ik alles in het Engels doe. Maar als ik bijvoorbeeld snel in de auto de navigatie aan wil zetten naar een Nederlandse plaats, herkent hij vanalles in het woord behalve wat ik bedoel. Alleen met een heel erg letterlijke Amerikaanse uitspraak van de plaats kent hij dat.

Iets wat ik kan doen om het gewoon Nederlands te laten horen zonder dat alle functies verloren gaan?

Eindhoven = Aaindhovven
Plaatsen die klanken bevatten die op Engelse woorden lijken zijn al helemaal hopeloos. Zoals mijn eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
ikt schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:19:
Iets wat ik kan doen om het gewoon Nederlands te laten horen zonder dat alle functies verloren gaan?
Je zou iets als dit kunnen proberen, mits je rooted bent. Niet zelf getest, gooi Now altijd meteen uit :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Idem, Google Now werkt mooi maar kost mij simpelweg teveel batterij. Bij mooi versus batterij wint bij mij de batterij het altijd :)

Wel een handig linkje trouwens, ga er toch even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 10:10
Nu dat Google Now alweer een tijd bestaat ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen; gebruiken jullie het actief? Is het een toevoeging op wat je al met de telefoon doet? Is het pro-actief of heeft het eigenlijk geen toegevoegde waarde voor je?

Zelf heb ik het standaard aan staan op mijn telefoon en tablet, maar ik gebruik het actief eigenlijk zelden. De voornaamste reden; het is compleet onbetrouwbaar of de juiste cards getoond worden.
Mijn aandelen zijn een enkele keer getoond, toen ik ze voor het eerst instelde, daarna nooit meer. Maar het aandeel "Netflix" waar ik 1 keer naar heb gegoogled blijft maar terugkomen, ookal meld ik dat ik er niets van wil weten.

Zo ook mijn reistijd tussen huis en werk. Maandenlang krijg ik elke dag een kaartje met reistijd, route en eventueel file. En toen opeens niet meer. En ook niet meer terug te krijgen. Alleen na het deactiveren en weer activeren van Google Now verscheen de kaart weer.

En als laatste; als ik in de bus zit zie ik regelmatig haltevertrektijden (die vaak niet kloppen, maar dat terzijde) van haltes waar ik langs rij. Maar de informatie van de bushalte op 100 meter van mijn huis heb ik nog nooit zien verschijnen..

Wat is dan wel leuk aan Google Now? Tijdens het WK was het erg handig om de komende wedstrijden te zien, en hier direct op te kunnen doorklikken naar meer uitgebreide informatie. Ook tijdens vakantie wat informatie te krijgen over tijdsverschillen, valuta en dergelijke is een aardige toevoeging op wat mijn telefoon doet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik vind het wel handig. Het staat bij mij altijd aan (Nexus 5), en met het WK zag ik altijd de wedstrijden voor de volgende dag en de scores van gespeelde wedstrijden. Ook heb ik de aandelen er in staan, helaas werken nederlandse aandelen zoals de AEX niet. Maar dit is met meer dingen zo, sportteams uit Europa kan je wel uitkiezen maar je krijgt er geen meldingen over. Echter als je je systeemtaal/locatie naar Engels zet krijg je wel meldingen daarvan.
Verder wordt er vrijwel altijd een verkeerskaart getoond voor de route naar m'n werk. Handig want er staan dingen als vertragingen en ongelukken in de kaart gemarkeerd.

Als ik afspraken in m'n agenda zet krijg ik daar ook netjes meldingen van in Now. Ik kan zelfs nog aangeven met wat voor vervoersmiddel ik ga. Ook kan ik aangeven of bijvoorbeeld 10 minuten van te voren wil arriveren. Dit zijn dingetjs die ik toch wel gebruik. En het weer voor de huidige locatie staat ook aan.

Ik gebruik het regelmatig omdat het een standaard pagina is op m'n telefoon. Ik zou wel graag willen zien dat het ook mogelijk wordt voor de nederlanders om "OK Google" te roepen en dan een commando te geven voor bijvoorbeeld muziek afspelen. Dit is alleen nog maar mogelijk in het Engels.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:54
Grappig hoe de ervaringen verschilt :-) Zelf maak ik er dankbaar gebruik van namelijk.
  • Foto spots, vooral leuk als je in het buitenland natuurlijk
  • Filmpje gepakt toen Google Now met een melding kwam met de bioscoop agenda waar we langs liepen
  • Reistijd vanuit werk naar huis, FILEEEEEE
  • WK natuurlijk
  • Het weer
  • Updates van bezochte websites, werkt lang niet altijd lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
volgens enkele websites (voorbeeld) moet het mogelijk zijn om in google now voice search "flip a coin" en "roll dice" in te spreken en dat hij dat direct uitvoert.
Lukt dit bij jullie? Bij mij namelijk niet (alle andere speciale speech output resulaten - in het Engels uiteraard - lukken wel (bvb "Obama's bacon number" en "beam me up scotty") )

alsook, soms werkt de "okay Google" bij scherm uit tijdens opladen niet, (scherm gaat wel aan en google Now komt te voorschijn, maar er wordt niet geluisterd) maar ik vermoed dat dit is omdat er niet onmiddelijk een verbinding met het internet kan opgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 15:10
efari schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:35:
volgens enkele websites (voorbeeld) moet het mogelijk zijn om in google now voice search "flip a coin" en "roll dice" in te spreken en dat hij dat direct uitvoert.
Lukt dit bij jullie? Bij mij namelijk niet (alle andere speciale speech output resulaten - in het Engels uiteraard - lukken wel (bvb "Obama's bacon number" en "beam me up scotty") )

alsook, soms werkt de "okay Google" bij scherm uit tijdens opladen niet, (scherm gaat wel aan en google Now komt te voorschijn, maar er wordt niet geluisterd) maar ik vermoed dat dit is omdat er niet onmiddelijk een verbinding met het internet kan opgezet worden?
Ik heb juist dat Google Now alleen werkt met scherm uit tijdens opladen, zonder doet hij het alleen tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 27-11-2024
ja, dat is ook wat ik zeg, dat werkt ook zo bij mij, maar niet altijd vlekkeloos.

echter was mijn eigenlijke vraag of "flip a coin" of "roll dice" bij jullie werken, of waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Kijk eens aan, Google Now spreekt nu ook Nederlands :)

http://www.androidplanet....witter&utm_source=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ohja :)
Wat me ook al opviel is dat cards van sport nu ook worden weergegeven als de taal NL is.
Dit was voorheen alleen beschikbaar op z'n Engels.
Gaat de goede kant op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Google now vind ik ondanks dat ik veel artikelen al gelezen heb best handig. Heb het al aan staan sinds de mogelijkheid bestaat op mijn telefoon.

Ik ben verhuisd naar Ethiopie en Google now bleef werken, lokaal weer, navigatie, het werkte goed. Tot ik mijn telefoon i.v.m. update naar lollipop heb gereset.

Wanneer is Google now aan wil zetten krijg ik de melding dat Google Now niet in mijn land beschikbaar is. Dat is dus niet waar want het heeft maanden uitstekend gewerkt.

Iemand enig idee hoe Google Now weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 08:41

CSB

:D

[Roland] schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:29:
Google now vind ik ondanks dat ik veel artikelen al gelezen heb best handig. Heb het al aan staan sinds de mogelijkheid bestaat op mijn telefoon.

Ik ben verhuisd naar Ethiopie en Google now bleef werken, lokaal weer, navigatie, het werkte goed. Tot ik mijn telefoon i.v.m. update naar lollipop heb gereset.

Wanneer is Google now aan wil zetten krijg ik de melding dat Google Now niet in mijn land beschikbaar is. Dat is dus niet waar want het heeft maanden uitstekend gewerkt.

Iemand enig idee hoe Google Now weer aan te zetten?
Probeer je taalinstelling op Nederlands te zetten, maar je landinstellingen op VS.

Ik moet zeggen, dat ik Now vaak gebruik als ik in de auto zit, met name als ik vermoed dat er nog wel eens files zouden kunnen staan. "Show me the current traffic to ..." werkt dan prima. Je kunt ook gewoon "navigate to..." gebruiken, als je tot je eindbestemming gestuurd wilt worden.

Ik zou het wel fijn vinden als je de assistent ook in het nederlands kunt gebruiken, zoals Siri. Ik weet niet of Google daar al inmiddels op heeft ingezet?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 10-07 23:24
Gaaf dat stemcommando's nu ook in het Nederlands werken, maar waarom in godsnaam ga je naar de wifi instellingen als je bijvoorbeeld vraagt "zet wifi aan". Google Now schakelt het dan niet uit voor je maar brengt je alleen naar de instellingen. Ik heb het ook in het Engels geprobeerd, en dan schakelt Google Now wel netjes je wifi uit.

Zelfde verhaal voor "bel (naam)". Dan moet je erna alsnog op die naam klikken. Het is juist zo handig om je toestel niet te hoeven pakken in de auto bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Juist dat vind ik ook.
Hier heb je nog niet veel aan, het helpt wel iets voor bijvoorbeeld in de auto, maar je moet dan alsnog je toestel aanraken. Ook als je een andere app al hebt draaien werkt OKE Google niet. Als ik Waze heb draaien en ik wil iemand bellen via OKE Google, werkt het niet. Eerst moet je terug naar het hoofdscherm. Dit zal waarschijnlijk allemaal wel langzaam door Google geupdate worden, we mogen al blij zijn dat we eindelijk op z'n Nederlands kunnen lullen tegen Now ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 10-07 23:24
PM_Petrol schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:18:
Juist dat vind ik ook.
Hier heb je nog niet veel aan, het helpt wel iets voor bijvoorbeeld in de auto, maar je moet dan alsnog je toestel aanraken. Ook als je een andere app al hebt draaien werkt OKE Google niet. Als ik Waze heb draaien en ik wil iemand bellen via OKE Google, werkt het niet. Eerst moet je terug naar het hoofdscherm. Dit zal waarschijnlijk allemaal wel langzaam door Google geupdate worden, we mogen al blij zijn dat we eindelijk op z'n Nederlands kunnen lullen tegen Now ;).
Dat is zeker waar, het gaat heel interessant zijn om te zien hoe Google dit allemaal verder ontwikkelt. Ik had Google Now tot nu uit staan vanwege de toch wel merkbare batterijverbruik. Maar het is toch een beetje de toekomst (straks in Android M al helemaal), dus heb het weer aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 08:41

CSB

:D

-Edwin- schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:32:
[...]

Dat is zeker waar, het gaat heel interessant zijn om te zien hoe Google dit allemaal verder ontwikkelt. Ik had Google Now tot nu uit staan vanwege de toch wel merkbare batterijverbruik. Maar het is toch een beetje de toekomst (straks in Android M al helemaal), dus heb het weer aangezet :)
Ik merk dat het juist slechter werkt in de preview van M in vergelijking met Android 5.1 op een Nexus 5. Voorheen kon ik, als mijn telefoon in de lader stond, gewoon een "OK Google" voicecommand geven en dan ging mijn display aan en kon ik mijn opdracht (negen van de tien keer is dat "show me current traffic to...") en dan kreeg ik netjes gesproken opdracht en een Maps plaatje met de files op mijn route terug.

Nu blijft het scherm vaak uit maar registreert hij wel de opdracht. Kan een bugje in M zijn natuurlijk.
Is Now volgens jullie nog verder verbeterd in het Nederlands?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:47
Kick :+ (Of is er inmiddels een nieuw topic dat ik niet kon vinden? Volgens mij niet..).

Is er iemand die dit goed werkend heeft gekregen? https://www.droidapp.nl/n...ds-olympische-spelen-rio/

Ik krijg de Google resultaten die betrekking hebben op de kaarten zoals hier afgebeeld alleen als ik incognito ga of als ik bij Google instellingen in activiteitsopties "Web- en App-activiteiten" uitschakel. In Google Now zelf zie ik ze dan overigens nog steeds niet. Dat is toch vreemd? Google beaamt overigens dat dat klopt: https://productforums.goo.../DpbpSu7pACI/mBg61vIuCAAJ

Het vreemde is dat mijn vrouw de kaarten wél krijgt bij Google zoekopdrachten terwijl zij "Web- en App-activiteiten" ook gewoon aan heeft staan. Ook krijgt zij bij Google Now de kaarten te zien welke een handig overzicht zijn voor nieuws, klassementen en komende activiteiten van de lopende OS. Ik heb al onze instellingen vergeleken binnen Google zoeken en Google instellingen en de enige verschillen die ik kan vinden zijn dat zij bij Google Now > Aanpassen ook de Olympische spelen heeft staan onder het kopje "in je stream". Ook staat die interesse vermeld bij "je andere interesses" en onder "sport". Het vervelende is dat je daar zelf niets aan toe kan voegen dat met de OS te maken heeft 8)7

Een ander verschil is dat zij een Nexus 5X heeft en ik een Huawei Mate 8, de versie van de Google zoeken app is bij ons beide wel gewoon gelijk.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Al geprobeerd om in Google now uit te loggen en opnieuw aan te zetten? Ik kreeg ineens toen veel meer kaarten, nieuws etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
janvanduschoten schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:48:
[...]

Al geprobeerd om in Google now uit te loggen en opnieuw aan te zetten? Ik kreeg ineens toen veel meer kaarten, nieuws etc.
Ohja, ik was nog vergeten te vermelden wat ik al had geprobeerd :)

Uit loggen en weer in loggen. Google now kaarten weergeven uitzetten en weer aanzetten. Web- en app activiteit uit en aan te zetten. Kaartvoorkeuren verwijderen en opnieuw aanmaken. Google zoeken uitschakelen (updates worden dan verwijderd), weer inschakelen en updaten vanuit de Play Store. Allemaal met hetzelfde resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 09-08-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik krijg het hier wel gewoon. krijg zelfs de vraag of ik een handige snelkoppeling wil naar alle uitslagen enzo. Nu zullen mijn voorkeuren wel weer door de war zijn want gister heb ik nog hardhandig de kaarten die ik de hele tijd kreeg omtrent olympische spelen compleet verwijderd :-P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
MsG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:10:
Ik krijg het hier wel gewoon. krijg zelfs de vraag of ik een handige snelkoppeling wil naar alle uitslagen enzo. Nu zullen mijn voorkeuren wel weer door de war zijn want gister heb ik nog hardhandig de kaarten die ik de hele tijd kreeg omtrent olympische spelen compleet verwijderd :-P.
Echt irritant dat sommige gebruikers het gewoon niet krijgen (en anderen die er niet op zitten te wachten het wel gewoon krijgen) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik de Google Now launcher als Launcher. Probeer die anders ook eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MsG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:20:
Ik gebruik de Google Now launcher als Launcher. Probeer die anders ook eens?
Geen verschil, doet nog steeds niets anders.

Vanuit de standaard Huawei launcher heb ik wel een soort snelkoppeling / app (die er blijkbaar een keer bij is gekomen toen ik aan heb gegeven Rio te willen volgen??) welke bij aanklikken zoekt op "Olympische Spelen Rio 2016", dan krijg ik wel zo'n card view Google resultaat zoals dit.

Vanuit Google Now en Nova Launcher (welke ik standaard gebruik) zie ik bovenstaande alleen als ik incognito ga. Maar in alle gevallen wordt er niets binnen Google Now zelf weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Die gids is toch ook precies wat je wil? Als je daar opdrukt doet hij onderwater ook alleen maar zo'n zoekopdracht in Google Now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MsG schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:09:
Die gids is toch ook precies wat je wil? Als je daar opdrukt doet hij onderwater ook alleen maar zo'n zoekopdracht in Google Now?
Ik wil die kaarten graag zien ín Google Now én ik wil bij Googlen (vanuit Google now / browser) ook die kaarten zien op Google binnen Chrome (zo heeft mijn vrouw het gewoon).

Het eerste krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Het tweede krijg ik alleen voor elkaar als ik de standaard Huawei launcher gebruik óf als ik "Web- en App-activiteiten" uit vink en werk vanuit Nova / Google Now launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Weet iemand of het volgende mogelijk is?

Ik luister spotify op mijn telefoon/bluetooth headset kom thuis en wil dan dat mijn google home speaker verder gaat met afspelen waar hij gebleven was.

Is hier een zin/phrase voor?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.