Game/workstation €3000

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:32:
Heeft helemaal geen zin voor AMD om een alternatief te maken, want ze weten dat het geen succes wordt. OpenGL en OpenCL kan op zowel nVidia als AMD. Cuda is nVidia only, heeft voor AMD geen zin een AMD only te maken want het zal toch niet aan slaan.
Daar gaat mijn post dan weer niet over, zover ik weet heeft AMD/ATi een inhaalslag gemaakt mbt OpenGL / OpenCL, wat bij nVidia niet zou zijn, daarom is AMD/ATi ook geschikter voor in een workstation tegenwoordig, in vergelijking met enkele jaren geleden, zover ik begrepen heb.
Sommige dingen zijn zo duidelijk en sommigen verspreiden zoveel onzin dat je helemaal geen zin meer krijgt om alles te onderbouwen.
offtopic:
Dan zal ik jouw posts in deze (en soortgelijke topics) ook maar als onzin beschouwen, want ze voegen (zeker omdat het niet onderbouwd is) niets toe. Juist bij dit soort topics is een onderbouwing wenselijk, kan me voorstellen dat iemand graag wil weten waarom iets juist goed of slecht is. Ik wil je best serieus nemen en wil graag dingen hier opsteken (juist als ik verkeerde dingen zeg!), jammer dat je er geen moeite in wilt steken, dan heeft niemand er wat aan.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2012 00:51 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat maakt ze eigenlijk precies? Niet alleen software maar ook workflow en wat je doet kan van invloed zijn.

Die 3960x heeft wel een unlockte multiplier. Die zet je makkelijk iets hoger voor meer snelheid. Overclocken is al lang geen hocus spocus meer met onstabiele systemen als gevolg. Je kunt er rustig een paar 100mhz bij zetten, en dat merk je meteen. Kwestie van een degelijke cooler. Er zijn dat systeembouwers die ge-OCde systemen leveren voor 3D werk.

AMD kan verder niet tegen intel op op dit vlak.

Ik draai al een jaar of 1.5 een i7 860 met HT aan op 3,3ghz zonder problemen, en daar werk en render ik veel op ( 3ds max + vray, photoshop etc)

Puur alleen met vray renderen zal je wat hebben aan je 12 cores, voor de rest heb je er weinig aan. Veel software is multithreaded tijden het werken via de vieuwports maar echt niet voor 12 cores, en heel vaak gebruiken bewerkingen 1 core. Die wil je dan zo snel mogelijk hebben. Een 2ghz xeon met 2,5ghz turbo gaat je dan tegenhouden.

Ik zou ALLEEN voor een dual socket systeem gaan als je er ook 2 snelle xeon's in kan zetten, en dat wordt echt prijzig.

Nee voor de GPU de snelste gamekaart die je kan vinden. Laat SLI en quadro's/FireGL's lekker voor wat ze zijn. Vaak weet je het wel als je er 1 nodig hebt.. :)

Oja je beste investering is een 30" IPS scherm :)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 12-09-2012 00:55 ]

specs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

maratropa schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:52:
Die 3960x heeft wel een unlockte multiplier. Die zet je makkelijk iets hoger voor meer snelheid. Overclocken is al lang geen hocus spocus meer met onstabiele systemen als gevolg. Je kunt er rustig een paar 100mhz bij zetten, en dat merk je meteen. Kwestie van een degelijke cooler. Er zijn dat systeembouwers die ge-OCde systemen leveren voor 3D werk.
Alleen wil je een PC die ook zakelijk gebruikt gaat worden niet overclocken, omdat het risico op instabiliteit gewoon te groot is.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2012 00:56 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
wat maakt ze eigenlijk precies? Niet alleen software maar ook workflow en wat je doet kan van invloed zijn.

AMD kan verder niet tegen intel op op dit vlak.

Ik draai al een jaar of 1.5 een i7 860 met HT aan op 3,3ghz zonder problemen, en daar werk en render ik veel op ( 3ds max + vray, photoshop etc)

Puur alleen met vray renderen zal je wat hebben aan je 12 cores, voor de rest heb je er weinig aan. Veel software is multithreaded tijden het werken via de vieuwports maar echt niet voor 12 cores, en heel vaak gebruiken bewerkingen 1 core. Die wil je dan zo snel mogelijk hebben. Een 2ghz xeon met 2,5ghz turbo gaat je dan tegenhouden.

Ik zou ALLEEN voor een dual socket systeem gaan als je er ook 2 snelle xeon's in kan zetten, en dat wordt echt prijzig.

Nee voor de GPU de snelste gamekaart die je kan vinden. Laat SLI en quadro's/FireGL's lekker voor wat ze zijn. Vaak weet je het wel als je er 1 nodig hebt.. :)

12 cores word ook wel leuk benut door Realflow zoals ik al noemde, als jij een array van laat ik zeggen 10 miljoen particles wil renderen met een simulatie van 10 seconden, dan ben je met een 12 core letterlijk 3x zo snel klaar als mijn i5 760 :)

• maratropa
  • Niet online
Dat is gewoon niet meer waar, ik werk dus als jaren op ge-oc'de system voor dit werk, en bijv. BOXX levert ook gewoon ge-OC'de systemen voor 3D werk (voor "frequency driven applications" noemen ze het). Als je het met beleid doet is er niks aan de hand..

http://www.boxxtech.com/products/3DBOXX/4050_Overview2.asp
CptChaos schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:56:
[...]
Alleen wil je een PC die ook zakelijk gebruikt gaat worden niet overclocken, omdat het risico op instabiliteit gewoon te groot is.

Tuurlijk zijn er plenty geoptimaliseerde functies, maar als je niet precies weet wat ze doet kun je daar ook niet zo veel over zeggen, vandaar ook m'n vraag over haar werkzaamheden..
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:59:
[...]

12 cores word ook wel leuk benut door Realflow zoals ik al noemde, als jij een array van laat ik zeggen 10 miljoen particles wil renderen met een simulatie van 10 seconden, dan ben je met een 12 core letterlijk 3x zo snel klaar als mijn i5 760 :)

[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 12-09-2012 01:11 ]

specs

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 12:45
hardwarejunk schreef op woensdag 12 september 2012 @ 00:25:
[...]

...
Maar wat maakt het jou ineens denken dat je 2 processoren nodig hebt??
Wat maakt mij dat denken? Mensen die zelf veel doen met 3D en zelf veel renders doen geven mij aan dat het beter is om zoveel mogelijk threads te hebben. Uiteraard moet je dan stilstaan bij de CPU zelf wat die kan en niet kan, maar op het moment dat iemand die in een bepaald vakgebied zit mij dit aanraad ga ik hierop in. Daarnaast is er eerder in dit topic ook vermeld dat je tegenwoordig met 2x een Xeon 2620 heel prima andere dingen zoals gamen kan doen. En deze daarnaast enorm geschikt is om renders te doen.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Jeru

Ze maakt voor een bedrijf dat zich bezighoud met de medische sector. In dit geval moet ze dingen laten zien met aderen en hoe dit bedrijf met een bepaalde techniek een bloeding van een ader kan stoppen. Ze maakt hiervan animaties, maar ook gewoon stills. Ze moet dan in de toekomst animaties gaan renderen van een paar minuten. Ze gebruikt op dit moment voor alles Vray. Eerst alles zonder Vray en toen ging ze wel Vray gebruiken dat scheelde al enorm in de render rijd, echt zo enorm dat ik het mij niet kon voorstellen.

Het voelt voor mijzelf heel erg tegendraads om een 2ghz processor in te drukken al, vandaar dat ik zelf aan het kijken was naar die Intel Xeon W3670 die op 3.2ghz werkt omdat die dan naar mijn idee ook geschikter zou zijn voor gamen. Maar dat is volgens een aantal tweakers niet meer het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeru op 12-09-2012 01:27 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Toch blijft 2GHz (E5 2620) heel erg weinig, ook al is het de nieuwste architectuur.

Indien je toch veel aan processorkracht wilt uitgeven..

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA Classified SR-X€ 659,-€ 659,-
1Club3D Radeon HD 7970 royalKing€ 386,-€ 386,-
2Intel Xeon E5-2630 Boxed€ 570,50€ 1.141,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 135,80€ 135,80
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 16,51€ 16,51
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 97,10€ 97,10
2Scythe Katana 4€ 22,10€ 44,20
1Seasonic X-660 80+ Gold€ 123,-€ 123,-
1Samsung 830 series 256GB€ 163,80€ 163,80
1Corsair Vengeance CMZ32GX3M4A1600C9€ 184,80€ 184,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.951,21

• Jeru
Bovenstaande is ongeveer wat ik zou bouwen. Heb je trouwens nog een reden dat je voor de EVGA kiest ipv de Asus?
Het kan trouwens zijn dat ik nog iets meer te besteden heb, ongeveer 500 meer dit stond namelijk in een email die ze ontvangen had "Der Rechner wird maximal €3.000,00 zzgl. MWst kosten." als ik mij niet vergis betekent dat, dat de prijs 3000€ mag zijn exclusief de BTW.

[ Voor 54% gewijzigd door Jeru op 12-09-2012 01:31 ]

Verwijderd

Zo goed kan je daar helemaal niet gamen. De Xeon draait op 2ghz en kan naar 2,5 door de turbo.

Veel games gebruiken slechts 2 cores , en dan is een simpele i3 van 100 euro dus gewoon een stuk sneller. Als een game 4 cores ondersteunt is een i5 een stuk sneller.

Ik zou gewoon voor de 3930x gaan , dat is het beste van alle werelden.

• Jeru
Volgens velen is die 3960x die jij volgens mij bedoelt gewoon een zwaar overprijsde 3930K. Het is leuk dat ik voor 3000€ mag maken, maar om nou compleet onzinnige dingen te kopen daar wil ik niet aan beginnen.

• maratropa
  • Niet online
Maar waarom uberhaupt die xeon als je toch voor 1 socket gaat? :)

Voor een WORKstation/mulifunctionele bak is dual socket leuk MITS je de cores op dezelfde snelheid kan kopen als dat je bij een single socket systeem gehad had.

Als er geen budget is voor die w3670 x2 dan zou ik dual socket laten varen en voor de single 6core X versie gaan, nog ietsje hoger clocken en dan heb je een heel rap systeem. (zelfs zonder clocken)

De kans is groot dat 8 van de 12 cores 80% van de tijd niets staan te doen op zo'n werk-bak...

specs

• mitsumark
Jeru schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:30:
Bovenstaande is ongeveer wat ik zou bouwen. Heb je trouwens nog een reden dat je voor de EVGA kiest ipv de Asus?
Het kan trouwens zijn dat ik nog iets meer te besteden heb, ongeveer 500 meer dit stond namelijk in een email die ze ontvangen had "Der Rechner wird maximal €3.000,00 zzgl. MWst kosten." als ik mij niet vergis betekent dat, dat de prijs 3000€ mag zijn exclusief de BTW.
PCIE3 en een USB3 header.

Als je nog wat meer budget hebt kun je naar de 2640 of zelfs 2670 gaan.

Verwijderd

Ik bedoel de 3930K ja , Dacht dat dat ook een X versie was.

de 3960x is inderdaad alleen iets hoger gelockt en heeft 3mb meer Cpu Cache. Maar is zeker niet de meerprijs van 400 euro waard.

• maratropa
  • Niet online
Die E5 2630 is al wat beter maar dan nog zit je het grootste deel van je tijd te werken op een beperkt aantal cores die veel sneller hadden kunnen zijn. Stel je app heeft even powerrr nodig, bij de xeon heb je dan 2,8ghz, bij de 3930k maar liefst 1000mhz meer, 3,8ghz.. Als jouw vriendin zit te werken is de kans heel erg groot dat ze alleen maar "hinder" ondervind van de xeon dan dat het helpt...

specs

• mitsumark
Je kunt het ook anders bekijken.
Voor (alle) 'normale' taken is een 2,5GHz (3,0 turbo) ivy bridge processor met minimaal 4-6 cores voldoende.
(dan zit je waarschijnlijk al op i5 2300 prestaties...)
Alleen voor het renderwerk is meer rekenkracht nodig en op dat moment is 2x E2640 wel degelijk een stuk sneller dan een i7 3930k.

Misschien verkeerde denkwijze, maar die €3k 'moet' op, het verschil tussen een €1.5k systeem en een €3k systeem is in dit geval €0.
Besparen is dus niet erg nuttig, tenzij je aandelen van het bedrijf hebt :P

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 12-09-2012 02:13 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:36
Jeru schreef op woensdag 12 september 2012 @ 01:25:
[...]

Ze maakt voor een bedrijf dat zich bezighoud met de medische sector. In dit geval moet ze dingen laten zien met aderen en hoe dit bedrijf met een bepaalde techniek een bloeding van een ader kan stoppen. Ze maakt hiervan animaties, maar ook gewoon stills. Ze moet dan in de toekomst animaties gaan renderen van een paar minuten. Ze gebruikt op dit moment voor alles Vray. Eerst alles zonder Vray en toen ging ze wel Vray gebruiken dat scheelde al enorm in de render rijd, echt zo enorm dat ik het mij niet kon voorstellen.

Het voelt voor mijzelf heel erg tegendraads om een 2ghz processor in te drukken al, vandaar dat ik zelf aan het kijken was naar die Intel Xeon W3670 die op 3.2ghz werkt omdat die dan naar mijn idee ook geschikter zou zijn voor gamen. Maar dat is volgens een aantal tweakers niet meer het geval.
Ik denk dat je hier in een situatie loopt waar het beste van 2 werelden niet mogelijk is.

Een dual CPU machine is leuk, maar totaal niet van nut in een gaming station. De meeste games gebruiken nog 2 threads met hier en daar een uitzondering naar 4. Je wil voor gaming dus eigenlijk max 4 threads hebben met een zo hoog mogelijke snelheid per thread.

Voor veel renderwerk wil je echter vaak veel threads hebben die op een iets mindere snelheid mogen draaien. Hier zul je dus een compromis moeten maken. Of bijv een 6 core I7 S2011 waarbij tijdens het gamen maar 2 cores "wasted" zijn, of een dikke dual Xeon build die heel goed is met redenderen, maar die heel duur zijn om dezelfde snelheid per thread te halen als een 6 core "normale" I7.

Profesionele GFX kaart of niet is ook een vraagstuk op zich, hebben ze bij haar op de zaak gegarandeerd correct gerendere images nodig, dan is een professionele kaart haast noodzakelijk. Let hier ook op het punt dat de baas goedkeuring geeft voor een PC die ook kan gamen, echter is deze man technisch van bovenstaand op de hoogte. Wanneer ze nu op de zaak ook renderd op een consumenten GPU zal dit uiteraard geen probleem zijn. Professionele GFX kaarten hoeven trouwens niet slecht te zijn voor games, ze zijn alleen kostbaarder. Een oud klasgenoot van mij heeft ook een dik render systeem, en is ook niet vies van een spelletje. Hij heeft er een AMD FirePro uit de laatste serie inzitten. Deze presteren ongeveer op het niveau van de laatste AMD Radeon Serie in games volgens zijn woorden.

• mitsumark
Echter de meeste huidige/nieuwe games gebruiken 4 threads, met (nu al) uitzonderingen naar 6-8.

Dat laatste klopt inderdaad, 7950<W8000<7970<W9000 (in 3dmark11).

Indien een profi videokaart nuttig kan zijn, dan i7+profi kaart > dual xeon+'game' kaart.

• maratropa
  • Niet online
Maar werken met 3D apps is niet "normaal", die hebben baat bij een hoge frequentie.

NIKS is zo irritant als vertragingen in je interface/interactie terwijl je aan het werk bent.

Grote dingen renderen is een kwestie van plannen, niet snelheid (ok nu chargeer ik :) )

Ik render nu still en animaties op m'n 3,3 x 4core i7 en dat gaat prima. Ja het mag altijd sneller maar bijv. een grote render of animatie doe je in de nacht.

Wat ik vooral mis is extra core snelheid voor die trage interface momenten met grote scenes..

Het lijkt me geen kwestie van "die 3000 moet op" maar hoe werkt ze het lekkerst en meest efficient toch?

Als ze buiten renderen niet frequent functies uitvoert die meer dan 6 cores gebruiken dan staan het grootste deel van de tijd je meeste cores "stil' terwijl je zou willen dat de cores die je wel gebruikt sneller zouden zijn..
mitsumark schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:04:
Je kunt het ook anders bekijken.
Voor (alle) 'normale' taken is een 2,5GHz (3,0 turbo) ivy bridge processor met minimaal 4-6 cores voldoende.
(dan zit je waarschijnlijk al op i5 2300 prestaties...)
Alleen voor het renderwerk is meer rekenkracht nodig en op dat moment is 2x E2640 wel degelijk een stuk sneller dan een i7 3930k.

Misschien verkeerde denkwijze, maar die €3k 'moet' op, het verschil tussen een €1.5k systeem en een €3k systeem is in dit geval €0.
Besparen is dus niet erg nuttig, tenzij je aandelen van het bedrijf hebt :P

specs

• Jeru
Wat je inderdaad zegt is misschien wel het beste argument om voor een zo snel mogelijke single core te gaan, renderen zal inderdaad als het goed is niet belachelijk vaak gedaan worden, van wat ik van haar begreep tenminste. Ik zal nog een keer goed met haar overleggen wat ze zelf ook wil doen op langere termijn.
Ik had gehoopt dat met een budget van 3000€ ik wel een mooie tussenweg zou kunnen vinden tussen game/workstation, maar het begint mij redelijk duidelijk te worden dat dit toch niet echt het geval is en dat ik toch duidelijk moet gaan kiezen voor 1 specifieke kant.
Daarom dacht ik juist door te gaan voor 2 iets oudere CPU's, dat ik met 3,2ghz dan op een prima snelheid zit voor het normale gebruik.

• maratropa
  • Niet online
Nou het verschil is niet zozeer tussen een game/workstation, meer tussen deze 2 en een dedicated renderbak;
Een snelle gamebak is ook een prima werkbak voor dit soort dingen. Qua videokaart zou ik niet voor een profi kaart gaan. Ik heb nu zelf een quadro en mijn volgende wordt gewoon weer een gamekaart.

Wat ik zelf zou doen is dus de 3960x, die iets overclocken, de snelste single gpu gamekaart die je kan krijgen. De rest is dan redelijk standaard, natuurlijk wel 1 of meerdere SSD's.

Maar met de 3930k zit je denk ook al goed, mocht je ook niet willen OC'en. (maar nogmaals, het is veilig en helpt heel veel, zie http://www.boxxtech.com/p...XX/4050x.asp?prodid=4050x die zetten ze op 4,5ghz, natuurlijk wel met leipe koeling )
vergeet ook niet dat door de hogere core snelheid van de single 6-core je niet 2x zo langzaam renderd als bij een dual socket systeem.

Mijn beste aankoop de laatste jaren voor dit soort doeleinden was trouwens dus een 30 inch scherm. Als dat er bij kan, doen! :)
Jeru schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:40:
Wat je inderdaad zegt is misschien wel het beste argument om voor een zo snel mogelijke single core te gaan, renderen zal inderdaad als het goed is niet belachelijk vaak gedaan worden, van wat ik van haar begreep tenminste. Ik zal nog een keer goed met haar overleggen wat ze zelf ook wil doen op langere termijn.
Ik had gehoopt dat met een budget van 3000€ ik wel een mooie tussenweg zou kunnen vinden tussen game/workstation, maar het begint mij redelijk duidelijk te worden dat dit toch niet echt het geval is en dat ik toch duidelijk moet gaan kiezen voor 1 specifieke kant.
Daarom dacht ik juist door te gaan voor 2 iets oudere CPU's, dat ik met 3,2ghz dan op een prima snelheid zit voor het normale gebruik.

specs

• Jeru
Enige wat ik als eventuele tussenweg heb kunnen vinden is de Intel Xeon E5-1650 dit is een quadcore die op 3.2Ghz draait.

-edit- nevermind, schijnt dat die niet in dual cpu opstelling werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeru op 12-09-2012 13:10 ]

• Jeru
Ben inmiddels overgestapt naar een 1CPU systeem

Behuizing: Corsair Graphite 600T Special Edition
Processor: Intel Core i7 3930K
Mainboard: ASUS P9X79 DELUXE
Voeding: Corsair Professional Series Gold AX850
SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC256N - Solid-State-Disk - 256GB
HDD: Seagate Barracuda 3TB ST3000DM001
Geheugen: G.Skill Ripjaws-X 32GB : 4 x 8GB - DIMM 240-PIN DDR3 1600 MHz (F3-1600C9Q-32GXM)
Videokaart: MSI N690GTX-P3D4GD5
Monitor: Fujitsu Display P-Line P27T-6 IPS

De situatie heb ik net even wat duidelijker gekregen van mijn vriendin, namelijk als volgt:
Zij krijgt een budget van 3000€ exclusief btw. Zij maakt hiervoor 5 animaties, dan heeft zij de pc afbetaald. Het is dus in dit geval zaak om zoveel mogelijk uit die 3000€ te halen aangezien ze hiermee akkoord is gegaan. Ik zit nu rond de €2.800,17 dus ik heb nog ongeveer 200€ om te spenderen. Verbeteringen of toevoegingen zijn welkom.

Eventueel zit ik te denken om de videokaart te veranderen naar bijvoorbeeld een 680, waardoor ik nog iets meer budget overhoud voor bijvoorbeeld nog een 256gb ssd en nog een aantal andere dingen of een 2e scherm misschien zelfs.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeru op 12-09-2012 17:35 ]

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Misschien een leuk gaming toetsenbord/muis/headset?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Jeru
Heeft ze allemaal al. Ik denk trouwens dat ik eerder ga voor een 680gtx en dan een 2e monitor. Mobo heeft mogelijkheid voor SLI mocht dat later nodig zijn.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:43

reaL_G

G

laat maar, zit genoeg op het bord.

[ Voor 95% gewijzigd door reaL_G op 12-09-2012 17:53 ]

GiTS

• Jeru
Heb hier een usb headset liggen voor haar al...

• maratropa
  • Niet online
Qua RAM, alles wat je niet gebruikt heeft ook 0% zin, ik acht de kans groot dat ze aan 16GB ook al genoeg heeft. Of doet ze hele lijpe dingen? (te weinig is wel funest) Ik kom hier met flink grote scenes met vray nooit boven de 10GB uit..

[ Voor 24% gewijzigd door maratropa op 12-09-2012 18:50 ]

specs

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:39
Wat jij flink grote scene noemt kan voor iemand anders klein zijn. ;)
Maar de meeste X79 borden hebben 8 geheugensloten. Achteraf er nog wat ram bij in zetten is dus geen enkel probleem.

Ik mis nog een cpu-koeler.

[ Voor 7% gewijzigd door wappiewappie op 12-09-2012 19:04 ]

• Jeru
Maratropa, in dit geval heb ik redelijk extra geld om er 32gb in te doen, lijkt mij in verband met eventuele grote photoshop bestanden niet slecht om misschien wat extra te hebben.

Pagina: 1 2 Laatste