Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Deze discussie is afgesplitst van Het grote Canonmount-objectieven-topic v2012
nero355 schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:47:
[...]

Op wat voor vreemde plekken kom jij dat er zoveel kans is dat iemand je lens wil jatten :?
Ik "sleep" een 70-200 II en een 100-400 constant mee en maak me daar totaal niet druk om eigenlijk...

[...]

Ik ook :*)
Dat je geen opzichtige lens wilt hoeft niet te betekenen dat je bang bent voor stelen. Reacties van mensen op je lens zijn een belangrijkere reden lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 04-09-2012 19:01 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

henkie196 schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:47:
Ignorance is bliss, zullen we maar zeggen.
Nee absoluut niet, maar op de meeste plekken waar ik kom loopt echt IEDEREEN met iets van een dSLR rond of in ieder geval apparatuur die al gauw tussen de 500 en 1000 € waard is.

Je moet dan wel een hele domme dief zijn om een poging tot diefstal te doen ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:21:
[...]

Nee absoluut niet, maar op de meeste plekken waar ik kom loopt echt IEDEREEN met iets van een dSLR rond of in ieder geval apparatuur die al gauw tussen de 500 en 1000 € waard is.

Ik heb gewoon altijd mijn metalen monopod binnen handbereik ... if you know what I mean :X Behalve mijn body krijg je niet snel iets uit mijn tas maar de strap van mijn body heb ik altijd meerdere malen om mijn pols gewikkeld dus die pak je ook niet zomaar mee ... bovendien ook niet bang om iemand met dat ding in zijn lieve gezichtje te kietelen.

Meh loop zo vaak in het publiek tussen mensen met bier en alle zooi in of op evenementen of wat dan ook, maak me er niet druk meer om ;) Toen ik begon met m'n 450D maakte ik me er nog wel eens druk om en was ik heel voorzichtig maar dat werd al steeds minder, je moet gewoon goed opletten en geen domme dingen doen ;)

Als ik echt naar riskante plekken toe ga zorg ik altijd dat ik slotjes op mijn tas heb zitten :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:00
Of ervoor zorgen dat ze moeite moeten doen om iets te stelen.

Zo liep ik gisteren rond :)

Ze moeten echt wel moeite doen >:)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eYLNNaVUfGIF44zY00WmoHj8/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Echt niet, knopje indrukken, lens draaien en weg lens :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n beer van een vent moet je ook zeker moeite doen om het lef ergens vandaan te halen om jou te beroven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Plus dat niemand een nonaC zou willen stelen...
Kom op, een paar halen met een stanleymes en je body + lens is weg. Eén man om je te blokken en één om er met je spul vandoor te gaan, meer is er niet voor nodig, hoe stoer je ook bent. Zat buurten - en delen van de wereld - waar (zelfs) ik niet zomaar met een paar duizend euro aan gear om m'n nek ga rondlopen, maar als je een beetje uitkijkt, zal het zo'n vaart niet lopen. Als het toch gebeurt, mag je hopen om er zonder persoonlijke kleerscheuren van af te komen. Spullen zijn vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ik wens je veel succes met je stanleymes bij mijn nekstrap: zitten namelijk 2 staalkabels in. Daarnaast heb ik ook nog een hand/pols strap. In mijn tas kunnen ze ook al niet komen, want de enige opening is aan de rugzijde (en heeft ook nog buik+borst banden).

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 04-09-2012 00:26 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
tja, dan prik ik eerst met mijn stanleymes tussen je ribben. het is naar mijn idee erg naïef om te denken dat wanneer mensen je spullen willen hebben, dat je dat kunt voorkomen.
nero355 schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:21:
[...]

of juist heel slim, kans op succes is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Royz schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:10:
Echt niet, knopje indrukken, lens draaien en weg lens :+
Dat kost veel te veel tijd. Ik zal zeker zeker pijn doen!
Universal Creations schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:25:
Ik wens je veel succes met je stanleymes bij mijn nekstrap: zitten namelijk 2 staalkabels in. Daarnaast heb ik ook nog een hand/pols strap. In mijn tas kunnen ze ook al niet komen, want de enige opening is aan de rugzijde (en heeft ook nog buik+borst banden).
Ja hier ook. De camera die ik in mijn hand heb is aan mijn nekstrap aangesloten. Daar zitten ook ook 2 staalkabels in :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
lateef schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:44:
tja, dan prik ik eerst met mijn stanleymes tussen je ribben. het is naar mijn idee erg naïef om te denken dat wanneer mensen je spullen willen hebben, dat je dat kunt voorkomen.
of juist heel slim, kans op succes is wel erg groot.
Risico = kans x effect

Het effect van een stanleymes tussen je ribben is groter, maar de kans dat het gebeurt midden tussen de mensen is veel kleiner. Ik ben echt niet naïef, want waar een wil is, is een weg. Ik ben alleen realistisch en verklein gewoon de kans dat het gebeurt, zonder daarbij grote concessies te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Universal Creations schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:15:
[...]

Risico = kans x effect

Het effect van een stanleymes tussen je ribben is groter, maar de kans dat het gebeurt midden tussen de mensen is veel kleiner. Ik ben echt niet naïef, want waar een wil is, is een weg. Ik ben alleen realistisch en verklein gewoon de kans dat het gebeurt, zonder daarbij grote concessies te doen.
Jup, inderdaad, er zijn genoeg opties om gelegenheidsdiefstal te verlagen. Echter is het ook gewoon niet meer dan dat.

Het moment dat iemand met "een grotere stok" voor je neus staat en niemand je zal bijstaan (met een nog grotere stok bijvoorbeeld), is het gewoon over. En dan maakt het heus niet uit of je met een 1100D of een 1DX rondloopt, camera is camera op dat moment. Als het echter wemelt van de mensen met DSLRs, heb je alleen kans dat de georganiseerde en verkoopwaarde kennende lastpakken eerder op het rode-ringen spul afkomen. Of de mensen met de grootste rugtas.

Verzekering > stalenkabels dus wat mij betreft...
En natuurlijk even met tacky-chrome over die rode details heen natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Hamed schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:32:
[...]

Dat kost veel te veel tijd. Ik zal zeker zeker pijn doen!
Zeker nooit echte zakkenrollers gezien?
Die, welke meestal in een 3-groep opereren.
Afleiding, stoten... ander pakt je spul, en binnen 10 seconden komt jouw spul viavia bij een 5e medeplichtige terecht.

Of die mensen die je horloge stelen... je riem... zelfs briefpapier uit je voorste zak kunnen halen zonder dat je het merkt.

Geloof mij, even niet opletten want je probeert iemand te helpen, of ziet een bloedmooie aardige meid (of kerel, zo goed ken ik je niet) en een ander heeft echt wel genoeg tijd om even een lens een kwart slag te draaien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
NeutraleTeun schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:44:
[...]

Afleiding, stoten... ander pakt je spul, en binnen 10 seconden komt jouw spul viavia bij een 5e medeplichtige terecht.

Of die mensen die je horloge stelen... je riem... zelfs briefpapier uit je voorste zak kunnen halen zonder dat je het merkt.

Geloof mij, even niet opletten want je probeert iemand te helpen, of ziet een bloedmooie aardige meid (of kerel, zo goed ken ik je niet) en een ander heeft echt wel genoeg tijd om even een lens een kwart slag te draaien hoor.
Toch loop ik vaak zat met mijn spullen te slepen, afgelopen zomer nog in veel grote en drukke steden in zuid europa. Gewoon zo in nederland ook vaak zat.
De camera hangt dan naast mn heup met een SunSniper (staalkabel).
Nog nooit problemen gehad.

Als je een beetje oplet kun je zakkenrollers voor zijn. Doe bijvoorbeeld je beurs in je voorzak, draag je rugzak op je buik en houdt je camera vast.
Een zakkenroller gaat af op mensen die snel afgeleid zijn, toeristen die niet op hun spullen letten maar op de omgeving etc. Kwestie van alert blijven en niet als slachtoffer eruit zien. Als je gaat zitten je tas tussen je benen en een been door één lus etc.

Tegen een echte straatoverval kun je weinig doen aangezien je vaak te maken hebt met iemand met een wapen. Je kunt hooguit gevaarlijke plekken mijden, dus geen ghetto-steegjes in gaan met meer geld om je nek dan een hele familie in 5jaar verdient...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

djunicron schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:36:
[...]

Jup, inderdaad, er zijn genoeg opties om gelegenheidsdiefstal te verlagen. Echter is het ook gewoon niet meer dan dat.

Het moment dat iemand met "een grotere stok" voor je neus staat en niemand je zal bijstaan (met een nog grotere stok bijvoorbeeld), is het gewoon over. En dan maakt het heus niet uit of je met een 1100D of een 1DX rondloopt, camera is camera op dat moment. Als het echter wemelt van de mensen met DSLRs, heb je alleen kans dat de georganiseerde en verkoopwaarde kennende lastpakken eerder op het rode-ringen spul afkomen. Of de mensen met de grootste rugtas.

Nouja met een 1DX kun je aardig terug slaan hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
sapphire schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:58:
[...]

Nouja met een 1DX kun je aardig terug slaan hoor ;)
Dat lukte met mijn 7D+Grip+Sigma 70/200 F2.8 al.....Das bijna 3 KG slagmateriaal :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Sibylle schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:30:
[...]

Toch loop ik vaak zat met mijn spullen te slepen, afgelopen zomer nog in veel grote en drukke steden in zuid europa. Gewoon zo in nederland ook vaak zat.
De camera hangt dan naast mn heup met een SunSniper (staalkabel).
Nog nooit problemen gehad.

Als je een beetje oplet kun je zakkenrollers voor zijn. Doe bijvoorbeeld je beurs in je voorzak, draag je rugzak op je buik en houdt je camera vast.
Een zakkenroller gaat af op mensen die snel afgeleid zijn, toeristen die niet op hun spullen letten maar op de omgeving etc. Kwestie van alert blijven en niet als slachtoffer eruit zien. Als je gaat zitten je tas tussen je benen en een been door één lus etc.

Tegen een echte straatoverval kun je weinig doen aangezien je vaak te maken hebt met iemand met een wapen. Je kunt hooguit gevaarlijke plekken mijden, dus geen ghetto-steegjes in gaan met meer geld om je nek dan een hele familie in 5jaar verdient...
Nou, tegen echte zakkenrollers kun je meestal ook vrij weinig uithalen.
Een keer in de metro in rome met een studiereis. Docent die al het geld bij zich had om kaartjes te kopen. Portefeuille in zijn jaszak en zijn hand continue in zijn zak en de portefeuille vast houdend. Bij de metro haalt hij z'n hand uit z'n zak om de knop in te drukken, en daarna meteen hand in de zak. Maar portefeulle was al weg. Hooguit 3 seconden niet die portefeuille vastgehad en het was genoeg.
Nou stonden we met 100 studenten om hem heen, maar niemand iets gemerkt en ook nooit gezien wie het geweest is.

Vorig jaar in Barcelona. Telefoon uit de voorste broekzak van een vriend gehaald. Dat merkten we wel dus we zijn achter die gozers aan gegaan. Na wat dreigen heen en weer kwam er een van de zijkant die me een klap gaf waarna ze zijn weggerend.
Had toen trouwens voor zo'n 15000 euro aan fotospul bij me, maar daar keken ze totaal niet naar :) Maar ziet er ook oud uit.

Kortom, even 1 of 2 seconden niet opletten en het is gebeurt.
Enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk je gezond verstand gebruiken, en verder goed verzekeren.
En ga nooit achter die gasten aan, ik heb 2 dagen pijn in m'n kaak gehad.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
djunicron schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:36:
Als het echter wemelt van de mensen met DSLRs, heb je alleen kans dat de georganiseerde en verkoopwaarde kennende lastpakken eerder op het rode-ringen spul afkomen. Of de mensen met de grootste rugtas.

Gelukkig heb ik zelden iets met een rode ring op mijn camera.... Heb meestal van dat "ouderwetse" manueel focus spul op de camera.
NeutraleTeun schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:44:
Afleiding of niet: ze zullen nog altijd die tas of camera van mij af moeten krijgen en daar zit het probleem bij mij. Ik loop niet met 1 of ander schoudertasje rond met een losse camera (à la Kai van DR-TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
En dan is het nog maar de vraag of ze wel op dSLRs uit zien of niet liever voor compactjes gaan.
Het gaat dieven er namelijk ook om dat ze het spul makkelijk kunnen verkopen aan een heler.

Op veldwerk in Spanje meegemaakt dat we beroofd werden. Alle tenten overhoop gehaald, maar de analoge SLRs hadden ze laten liggen. De goedkopere compact cameras waren allemaal gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Hamed schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:32:
[...]Ja hier ook. De camera die ik in mijn hand heb is aan mijn nekstrap aangesloten. Daar zitten ook ook 2 staalkabels in :)
Ik had mijn ogen op die op je buik gericht...
Die staalkabels, daar heb ik ook mijn vraagtekens bij trouwens. Ik heb hier een tangetje dat er gegarandeerd doorheen knipt en dan heb je nog geluk, want stel dat het niet lukt en men loopt weg met je camera, terwijl je nek er nog aan vastzit?
Eén haal met het stanleymes en je rugzak heeft een nieuwe opening aan de achterzijde. Altijd nog beter dan het mes tegen je keel. Veilgheid is een illusie en in grote delen van de wereld is je fotogear meer waard dan je leven. Dat laatste is ook verzekerbaar, maar daar heb je zelf niks meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51
mjtdevries schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:54:
En dan is het nog maar de vraag of ze wel op dSLRs uit zien of niet liever voor compactjes gaan.
Het gaat dieven er namelijk ook om dat ze het spul makkelijk kunnen verkopen aan een heler.

Op veldwerk in Spanje meegemaakt dat we beroofd werden. Alle tenten overhoop gehaald, maar de analoge SLRs hadden ze laten liggen. De goedkopere compact cameras waren allemaal gejat.
Haha, zou mooi zijn als ze iets als een leica m7 laten liggen en 1 of andere el cheapo point en shoot meenemen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RobertJRB schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:00:
Nou, tegen echte zakkenrollers kun je meestal ook vrij weinig uithalen.
Binnenzak met een rits erop. Als je dan ook nog de rits van de jas half dicht hebt.... nou, dan ben je wel een knappe jongen als je die beurs er nog uit krijgt zonder dat de eigenaar dat merkt.

Steel mijn fototas gerust. Je mag hem hebben. Samen met de twee lensdoppen die er nog inzitten. Meestal heb ik tegenwoordig maar één lens bij me, en die zit op de camera die ik vast heb :)
Snuurtje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:41:
Haha, zou mooi zijn als ze iets als een leica m7 laten liggen en 1 of andere el cheapo point en shoot meenemen :-p
Mensen die er niet veel vanaf weten, laten misschien zelfs een M9 liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 05-09-2012 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wel grappig om de overmoedige verhalen hier te lezen, zo van: mij pakken ze niet vanwege mijn postuur (dat zijn dus de eenvoudigste slachtoffers), of met staalkabels de camera aan je nek (ook handig: wurgen ze je gewoon een paar tellen) of met dat ze eerst de tas van je af moeten zien te krijgen.

Verbeelt je niks: ze pakken het gewoon van je af, goedschiks of kwaadschiks! Het is heel eenvoudig, zelfs voor 1 persoon al, laat staan met meerdere personen. Maak je geen illusies, je bent sneller dood of zwaargewond dan je denkt. Doe voorzichtig!

Voordat jij uit kunt halen met een zware camera of statief, lig je al gevloerd, ze zijn dan al te dichtbij en hebben je al te pakken voor je iets kunt heffen. Een camera om je nek of zelf een rugzak maakt je veel minder weerbaar en een heel gemakkelijk slachtoffer. Het verassingseffect maakt het af. Maak je geen illusies. Ongeacht welke vechtsport je beoefent of hoe groot dat mes in je zak is: je bent te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Natuurlijk, als ze echt willen maak je geen enkele kans. Hoe groot is alleen die kans denk je....
Logisch nadenken inderdaad, niet in donkere achterbuurten gaan lopen in je eentje met een fortuin om je nek.

Verder zijn en natuurlijk wat meer risico landen, ik gok dat ik een stuk veiliger ben in een grote toeristenplaats als in een 3e wereldland met georganiseerde eenheden die het land controleren (denk aan een congo, of mali oid).

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
PageFault schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:17:
Wel grappig om de overmoedige verhalen hier te lezen, zo van: mij pakken ze niet vanwege mijn postuur (dat zijn dus de eenvoudigste slachtoffers), of met staalkabels de camera aan je nek (ook handig: wurgen ze je gewoon een paar tellen) of met dat ze eerst de tas van je af moeten zien te krijgen.

Verbeelt je niks: ze pakken het gewoon van je af, goedschiks of kwaadschiks! Het is heel eenvoudig, zelfs voor 1 persoon al, laat staan met meerdere personen. Maak je geen illusies, je bent sneller dood of zwaargewond dan je denkt. Doe voorzichtig!

Voordat jij uit kunt halen met een zware camera of statief, lig je al gevloerd, ze zijn dan al te dichtbij en hebben je al te pakken voor je iets kunt heffen. Een camera om je nek of zelf een rugzak maakt je veel minder weerbaar en een heel gemakkelijk slachtoffer. Het verassingseffect maakt het af. Maak je geen illusies. Ongeacht welke vechtsport je beoefent of hoe groot dat mes in je zak is: je bent te laat.
Moet ik minder spullen meenemen omdat de kans bestaat dat men mij gaat beroven. Bullshit!!

1 - Ik ben nergens bang voor. Daar is leven veel te mooi/kort voor.
2 - Ga zelden alleen fotograferen. Meestal met 5 men.
3 - Hier in NL voel ik me veilig.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Bang zijn is niet per defnitie slecht natuurlijk :)

Maar ben het met je eens, waarom zou ik mijn lenzen thuislaten in de kluis omdat er een kans bestaat dat iemand anders het af wil nemen met geweld.
Als ik zo paranoia wordt is mijn leven niet leuk meer, dan laat je je geld, telefoon, auto en jezelf ook maar in de kluis....

8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nee inderdaad, thuislaten is niet de bedoeling natuurlijk... Maar hoe veilig je je tas / camera strap etc ook maakt, er zijn gewoon tegen de harde lui geen slimme verdedigingsacties uit te halen. De georganiseerde zakkenrollers kan je wellicht nog iets tegen beginnen, de gelegenheidsdief ook, maar dat was het dan ook wel.

Nu kan je op bijzonder veel plaatsen in de wereld gewoon vrijelijk rondlopen zonder al teveel risico. Maar ik blijf erbij, beter verzekeren en overhandigen dan proberen je spul te redden.

Schetsje:

Stap met een kennis, Turkse forse man, jaren Judo en Krav gevolgd, uit z'n nieuwe Mercedes busje, ik stel voor z'n parkeer kaartje te halen. Loop naar de machine, wordt aangestoten door en man met een lange grijze krullende paardestaart. Die met twee vingers het "ik kijk naar jou" gebaar maakt. Ik denk, "oh damn, zakkerollers?" gezien ik naar m'n portomonee greep voor de parkeerkaart. Maar nee, deze man laat zien dat hij een rambomes in z'n binnenzak heeft zitten naar m'n kennis, die daar niet van onder de indruk is en "klaar gaat staan", waarna uit het niets (lijkt het natuurlijk is het niet) een ander opduikt die rakelings een schot lost lang zijn oor. Tijdens de reactie krijgt hij een trap in z'n buik, is z'n autosleutel uit z'n handen gegrist en binnen seconden zijn ze weg met z'n nieuwe Vito.
Nou zou je denken dat men de stampij wel gehoord heeft in de straat en meer mensen deze gezochte slavische harde criminelen wel heeft opgemerkt. Maar nee, zelfs een pistoolschot rond een uur of 19:00 gaat ongemerkt bij de meeste bewoners... En ik twijfel er niet over dat het moment dat mijn kennis directer had gereageerd op de aanvankelijke dreiging, meer dan een waarschuwingsschot en een beurse rib / onderrug had opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Snuurtje schreef op woensdag 05 september 2012 @ 01:41:
[...]

Vaak herkennen ze die ook wel hoor, de chauffeur van m'n oom kreeg een pistool tegen z'n hoofd toen die in de auto voor de deur stond te wachten. Dat was volgens mij in Madrid.
Of die even de leica m6 die op de achterbank lag zou willen aangeven.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55
Zelf maak ik me er niet al te druk om. Met een beetje opletten zorg je er voor dat de gelegenheidsdief geen kans maakt. Je beschermen tegen de 'professionele' zakkerollers en berovers is amper tot niet mogelijk omdat je toch altijd achter de feiten aanloopt, je kunt het ze hoogstens wat lastiger maken. Echt, ik zie soms mensen op vakantie waarvan ik denk 'Je vraagt er om', b.v. in een drukke bus staan met de portemonnee bijna half uit de broekzak. Dat zijn de natuurlijk de meest geliefde prooien :P

100% gefocussed zijn op gespuis dat op mijn eigendommen uit is, is zinloos want dan blijft er 0% over voor het genieten v.d. trip (en dan zal je zien dat je alsnog de sjaak bent 8)7 )

In feite is het net als deelnemen aan het verkeer: er is altijd een kans op een ongeluk, maar toch aanvaard je de risico's. Maar met opletten verminder je die risico's enorm.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
Ik was zelf ook een beetje bang bestolen te worden van m'n dslr toen ik naar Parijs ging, maar heb me geen moment onveilig gevoeld o.i.d. en elke kant die je op kijkt zie je nog 10 andere mensen met dslr's lopen. Gewoon zorgen dat je je verzekering op orde hebt als je op reis gaat, en je gezonde verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Abbadon schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:13:
100% gefocussed zijn op gespuis dat op mijn eigendommen uit is, is zinloos want dan blijft er 0% over voor het genieten v.d. trip

In feite is het net als deelnemen aan het verkeer: er is altijd een kans op een ongeluk, maar toch aanvaard je de risico's. Maar met opletten verminder je die risico's enorm.
Inderdaad. Goed gezegd. Het gaat (altijd) om het verminderen van risico's. Daarbij moet er inderdaad ook nog wat genoten worden. Constant/vaak gespannen om je heen kijkend of niet iemand je achtervolgd brengt geen plezier met zich mee. Ik denk ook dat als ze het willen hebben, ze het wel krijgen. Dat betekend niet dat je maar nonchalant rond moet gaan lopen.

Ik denk dat de vraag dan ook is: hoe verminder je de risico's het best. Het is natuurlijk ook gewoon een stukje gemoedsrust, dat je er in je eigen ogen zoveel mogelijk aan doet het te voorkomen. Dat brengt namelijk ook ontspanning met zich mee en dus genieten. In mijn ogen zijn dan idd dingen die kunnen helpen, en die zijn al 100x genoemd:
- verzekering
- opening aan rugzijde of eventueel slotje
- staalkabeltje

Echt niet alle dieven lopen rond met een stanley mes, laat staan een pistool (dan doel ik iig op noord-west europa). En als ignorance dan een bless is, ben ik graag gezegend. (lees: ik aanvaard dat risico)

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 05-09-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Hamed schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:30:
[...]

Moet ik minder spullen meenemen omdat de kans bestaat dat men mij gaat beroven. Bullshit!!

1 - Ik ben nergens bang voor. Daar is leven veel te mooi/kort voor.
2 - Ga zelden alleen fotograferen. Meestal met 5 men.
3 - Hier in NL voel ik me veilig.
Je leest niet. Ik zeg niet dat je minder mee moet nemen. Je eerste punt is waar ik in dit topic zo om moest lachen. Naieve mensen die denken dat er ech niks kan gebeuren. Zelfs met 5 man zul je perplex staan wat er kan gebeuren (sterker nog: complete toeristenbussen worden omgelegd in Zuid Amerika door die mensen die ogenschijnlijk zo aardig leken).

In de standaard landen zoals West Europa en Noord Amerika zal je redelijk weinig gebeuren, vandaar ook jouw (en mijn gevoel) dat ik daar veilig ben. Sommige oorden in het oostblok (Krakow vond ik vrij safe overigens), Afrika, Zuid Amerika en een stuk van Azie zou ik je arrogantie wellicht wat opzij zetten. Het is maar een tip hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douPel schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:46:
Inderdaad. Goed gezegd. Het gaat (altijd) om het verminderen van risico's. Daarbij moet er inderdaad ook nog wat genoten worden. Constant/vaak gespannen om je heen kijkend of niet iemand je achtervolgd brengt geen plezier met zich mee. Ik denk ook dat als ze het willen hebben, ze het wel krijgen. Dat betekend niet dat je maar nonchalant rond moet gaan lopen.
Als je "de hele tijd" gespannen om je heen loopt te kijken, heb je daar waarschijnlijk een reden voor (zegt mijn dievenbrein). Kortom dan heb je wellicht zaken bij je, die voor mij interessant zijn of die ik kan verpatsen voor goed geld.

Natuurlijk, het is gemakkelijk om een paar voorzorgsmaatregelen te nemen om jezelf te beschermen. Maar vergeet vooral niet dat je eigen gedrag een enorme invloed heeft op de kans om beroofd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:17
Abbadon schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:13:
Met een beetje opletten zorg je er voor dat de gelegenheidsdief geen kans maakt. Je beschermen tegen de 'professionele' zakkerollers en berovers is amper tot niet mogelijk omdat je toch altijd achter de feiten aanloopt, je kunt het ze hoogstens wat lastiger maken. Echt, ik zie soms mensen op vakantie waarvan ik denk 'Je vraagt er om', b.v. in een drukke bus staan met de portemonnee bijna half uit de broekzak. Dat zijn de natuurlijk de meest geliefde prooien :P
Zolang er zoveel van dat soort mensen zijn, hoeven mensen die een beetje opletten zich een stuk minder druk te maken. In een kudde gaat de jager altijd voor de makkelijkste prooi. Zorg er dus voor dat jij die niet bent.

Het helpt ook om niet de vetste prooi binnen de kudde te zijn. Dus onopzichtig materiaal als dat mogelijk is en zo min mogelijk dure sieraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

hypz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:26:
Ik was zelf ook een beetje bang bestolen te worden van m'n dslr toen ik naar Parijs ging, maar heb me geen moment onveilig gevoeld o.i.d. en elke kant die je op kijkt zie je nog 10 andere mensen met dslr's lopen. Gewoon zorgen dat je je verzekering op orde hebt als je op reis gaat, en je gezonde verstand gebruiken.
Dit is ook een beetje de reden waarom ik nog niet in Parijs ben geweest met mijn camera. Ik ben een paar jaar geleden een paar keer geweest met voetbal, en 2x is onze bus opengebroken. Maar goed om jouw ervaring te lezen iig

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:09
Ik heb een half jaar in Parijs gewoond en ben regelmatig in het weekend met cameraspullen op stap geweest. Een klein beetje opletten en er is geen probleem. Misschien helpt het al om er niet al te veel 'toeristt!!!!' te schreeuwen dmv je doen en laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:06

Milo.

klik

Laatst nog in parijs geweest, analoge fm3a uber toeristisch om mn nek en een NEX5n aan een verwaarloosbaar polsbandje in mn hand. Geen moment echt onveilig gevoeld.
Heb me (voor het eerst eens) echt super toeristisch gedragen maar nee niet echt het idee gehad/willen hebben dat ik me onveilig voelde.
Ook een paar keer eerder in parijs met een DSLR geweest, ook gewoon in mn hand, met name s avonds foto's genomen en ook niet echt veel probleem scenario's voorgeschoteld gekregen.

In Zuid Amerika is dat weer anders, daar ben ik wel veel op mn hoede en neem ik s avonds ook niet alle gear maar bijvoorbeeld maar twee lenzen mee (hou van straatshots na zonsondergang).
Daar ben ik ook wel eens berooft (nooit van camera) maar goed, het is daar wel anders dan hier in Europa.

Al bij al, gezond verstand, niks uitsluiten en eigen veiligheid gaat mij voor materialistische attributen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik ben in Londen, Rome, Amsterdam, Barcelona ( waar ik het zelfs een aantal keer heb zien gebeuren diefstal op de ramblas) met me camera spullen geweest.
Heb me nooit onveilig gevoeld en zoals bij vorige berichten ook vermeld is. Goed opletten.

Ze werken vaak met meerdere personen. ( ga maar een keer op de ramblas staan en opletten waar een grote groep mensen naar een show kijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Deze zomer ben ik in Praag geweest, waaronder ook op de "beruchte" Karelsbrug. Zelf heb ik me daar, zowel overdag als 's avonds, geen moment onveilig gevoeld met mij D7000 icm standaard Nikon strap om de nek. Gewoon gezond verstand gebruiken en een beetje opletten wat er om je heen gebeurt (vooral als iemand je aanspreekt of tegen je aan loopt).

Natuurlijk bestaat er altijd een risico dat je beroofd wordt, maar dan zou je nergens meer kunnen fotograferen. Daar in Praag lopen trouwens ook genoeg toeristen rond die wel een heel gemakkelijke prooi vormen voor potentiële zakkenrollers (camera los in de hand, portemonnee duidelijk zichtbaar enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
SlaadjeBla schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:48:
[...]

Zolang er zoveel van dat soort mensen zijn, hoeven mensen die een beetje opletten zich een stuk minder druk te maken. In een kudde gaat de jager altijd voor de makkelijkste prooi. Zorg er dus voor dat jij die niet bent.
Precies. Het gaat er niet om hoe snel je bent, maar dat je niet de langzaamste bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-08 20:03
Ik wens je veel succes met je stanleymes bij mijn nekstrap: zitten namelijk 2 staalkabels in.
Welke strap gebruik je? Ik ken ze van Sun-Sniper met één kabel, maar twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deze: http://www.bhphotovideo.c...ghStrap_SafeGrip_Set.html
Het neopreen zit ook lekker in de nek. Daarnaast heb ik nog een handstrap: http://dx.com/p/matin-neoprene-camera-grip-2324?item=2 (niet helemaal dezelfde, maar lijkt er wel op en zonder glans).

[ Voor 47% gewijzigd door Universal Creations op 10-09-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:53
Algemene tip ivm zakkenrollers (zeker in steden in zuid-europa):

Laat nooit je portefeuille zien. Steek deze ergens veilig in je rugzak of laat ze op hotel in een kluis. (Niet aan de voorkant waar ze eventueel zouden aankunnen. Zakkenrollers hebben het meestal niet gemund op je volledige rugzak)

Steek gewoon los geld in je broekzakken. Als je op voorhand weet dat je een ticket moet kopen steek dan dat geld los in je broekzak. Als je dient te betalen neem dan dat geld uit je broekzak.

1. Zakkenrollers letten op je: een dikke bobbel vooraan of achter je broek waar je portefeuille zit valt op
2. Als je nu eens links uit je zak geld haalt en dan weer rechts weten ze niet waarop de concentreren
3. Een briefje van 10 euro uit je zak halen is een stuk moeilijker dan een portefeuille
4. Als ze dan toch in je zakken zitten zijn ze slechts met een heel klein bedrag aan de haal.

Ik sleep mijn gear overal mee, nog nergens een probleem gehad.1 keer geluk gehad in Parijse metro waar ik een poging tot zakkenrollen door had (afleiden met horloges te koop en tegelijk aan je broekzak proberen zitten)

Geen ervaring in Afrika of Azie of Zuid-Amerika
In Europa en VS nergens een probleem ervaren

• Vhough
Heeft iemand ervaringen met een strap van Black Rapid? Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een goede strap. Ik ga namenlijk over 4 weken naar Barcelone en ik ben best wel bang dat mijn camera gestolen word. Sun Sniper heeft een model met een staalkabel in de draagriem waardoor deze dus moeilijker is door te knippen. Persoonlijk lijkt het mij sterk dar de riemen van Black Rapid ook 1,2,3 zijn door te knippen maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier ideeën over?

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
SunSniper pro heb ik, met de staalkabel. De staalkabel geeft wel wat extra gevoel van veiligheid, maar de main reden dat ik hem kocht is dat het maximale draaggewicht groter was (ik geloof 10kg ipv 5kg).
Er zit ook een klein stuk elastiek in waardoor de normale loopbeweging wordt gedempt en het geheel prettiger voelt.

Met een goed rescue knife Afbeeldingslocatie: http://www.darleydefense.com/media/catalog/product/cache/1/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/4/l470.jpg kom je een flink eind door elke stof. Maar als je dat soort types achter je aan hebt, dan hebben ze vast ook iets op de staalkabel. Die is zo doorgeknipt met een goede tang. Echte beveiliging biedt het niet, maar wellicht genoeg om ze net een ander slachtoffer te laten kiezen.

Het is niet zo gerelateerd in de materiaal zin, maar wel in het gevoel van veiligheid:

Moraal: materiaal beschermt maar minimaal. De grootste beveiliging is door zelf goed op te letten. Wat boven al is verteld: beurs niet zichtbaar bijv.
Camera goed vasthouden, aan de voorkant van je heup dragen met een hand die altijd erop rust (of vast heeft). als je gaat zitten en je doet je strap af, altijd je arm door de strap halen etc.
En natuurlijk niet met je €6029,- aan spulletjes door een ghetto lopen :P

Zelf nooit problemen gehad in Europa (incl.griekenland), china of USA.

[ Voor 69% gewijzigd door Sibylle op 22-09-2012 16:13 ]

Ctrl+k

• Vhough
Ja, dat denk ik ook inderdaad. Vooral het voorzichtig zijn is belangrijk. In ieder geval bedankt!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Hou het wel nog wat netjes he :p :D _O-.

Mensen die neck straps met stanley messen / tangetjes kapotsnijden
Mensen die gaten in rugzakken maken met een stanley mes
Mensen die ribben doorprikken met een stanleymes
Mensen die met metalen monopotten slaan
Mensen die wurgen met neck straps waar staalkabels in zitten
Mensen die met bodies (o.a. 5D mkII's, 1Dx's, 7D's) slaan
Mensen die op knopjes drukken en lens draaien
Mensen die pijn doen door te slaan
Mensen die met stokken slaan
Mensen die messen voor de keel houden
Mensen die met pistolen schieten
Mensen die met recue messen snijden

:+

Ik maak me er niet druk om. Sinds wanneer zijn camera's de prooi van dieven? Hun weten niet eens hoeveel dat waard is (="het is toch gewoon iets om foto's mee te maken :? "). Alleszins niet van lenzen. Dus waarom met een stanley mes in de rugzak snijden? Voor hetzelfde geld is het iemand met een 1000d en kitlensje. Die body is denk ik het enige wat ze dan nog zouden willen. Maar die hangt gewoon aan je nek.
Alleen van die witte, grote, zware telefotolenzen kunnen misschien wel opvallen.

En trouwens, daarna moet je nog moeite doen om het te verkopen (en dus opzoeken hoeveel al dat stuff waard is maar als ze niet weten wat het eigenlijk is...).

Maar opletten en paar voorzormaatregelen nemen kan nooit kwaad ofc.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Hahn
  • Laatst online: 06:56
PageFault schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:17:

Mooi pleidooi om vooral maar binnen te blijven en nooit op pad te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 22-09-2012 21:36 ]

The devil is in the details.

• Toff

Toff

FP ProMod
witeken schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:28:
En trouwens, daarna moet je nog moeite doen om het te verkopen (en dus opzoeken hoeveel al dat stuff waard is maar als ze niet weten wat het eigenlijk is...).
Ja, vandaar dat er ook nooit in auto's wordt ingebroken enzo... Natuurlijk weet de gemiddelde junk niet wat het spul waard is. Die kijkt niet verder dan het volgende bolletje, maar jij bent je dure spulletjes gewoon kwijt.
Hahn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:31:
[...]
Mooi pleidooi om vooral maar binnen te blijven en nooit op pad te gaan.
Zo lees ik PageFault toch niet. Hij schrijft alleen, dat er weinig aan te doen is, als men het op je spullen voorzien heeft, en dat het beter is om niet de held uit te hangen.

Een goede verzekering is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Toff schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:40:

Zo lees ik PageFault toch niet. Hij schrijft alleen, dat er weinig aan te doen is, als men het op je spullen voorzien heeft, en dat het beter is om niet de held uit te hangen.

Een goede verzekering is nooit weg.
Een aantal zijn hier inderdaad erg overmoedig. Desalnietemin hoop ik dat die personen nooit iets overkomt, dat zijn gewoon ellende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vhough schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:55:
Heeft iemand ervaringen met een strap van Black Rapid? Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een goede strap. Ik ga namenlijk over 4 weken naar Barcelone en ik ben best wel bang dat mijn camera gestolen word. Sun Sniper heeft een model met een staalkabel in de draagriem waardoor deze dus moeilijker is door te knippen. Persoonlijk lijkt het mij sterk dar de riemen van Black Rapid ook 1,2,3 zijn door te knippen maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier ideeën over?
Ik ben net terug van vakantie en heb voor het zelfde gestaan.

Ik heb een RS-5 Cargo maar vooral dat cargo gedeelte vind ik veel te groot/bulky. Had al bijna een RS-7 gekocht maar dat ding heeft gewoon een clip-sluiting aan de achterkant zitten ! Leek mij een nogal overduidelijk diefstal gevoelig punt dus ben op het laatste moment maar snel voor een 2e hands Sunsniper pro gegaan.

Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een schoudertas+ zo'n strap voor geen meter zat dus veelal met een schoudertas + camera los in de hand rond gelopen :)

Ben tot de conclusie gekomen dat je uitstraling/houding/lichaamstaal echt bizar veel uitmaakt. Namelijk 3 dagen achter elkaar in het zelfde stad(je) geweest in Griekeland.

Dag 1 in gewone eigen kleding (wit shirt, korte broek, slippers) en fototas om ( Domke F5X-Z) en camera in de hand gegaan. Met schoonfamilie dan wel dus daar straalt het toerist-zijn vanaf, maar vaak loop ik een stuk achter ze omdat ik foto's maak en dus wat langzamer ben. Maargoed overal aangesproken bij restaurantjes/winkels/ect.. Gewoon als standaard toerist behandeld.

Dag 2 in m'n uppie die stad in gegaan. Had de kleding van de locals wat bestudeerd en zij lopen zga. altijd gewoon op schoenen, lange broek en vaak donkere/niet felle/lichte bovenkledij. Lange broek trek ik gewoon echt niet dus gewoon voor de korte gegaan. Donker shirt erop, baard van 3 dagen, schoentjes aan. Heb zelf al donker haar+ aardig kleurtje opgebouwd dus kon wel aardig voor Griek door qua uiterlijk.
Serieus geen enkele keer aangesproken door die toeristentrekkers, zeker 10x spontaan door locals in het Grieks aangesproken dat ze hele verhalen begonnen te vertellen ( om dan vervolgens te zeggend at je geen Grieks spreekt en een verbaasde blik krijgt).

Dag 3, weer met schoonfamilie en lichte kleding/slippers en geschoren....ja hoor weer als standaard toerist behandeld :+

Gabriël AM5

• Vhough
@Sapphire

Leuke tips! Ga ik zeker uit proberen :D

Wat je zegt over de RS-7 verbaasde mij ook al, niet alleen om het stelen, maar ook qua stevigheid. Ik hang daar liever geen 70-200 f2.8 aan!

Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van schoudertassen dus zal zo'n strap me denk ik ook gaan irriteren op den duur.

Ik heb nog vier weken de tijd om wat uit te kiezen :D Sun Sniper heeft ook een model die je aan de schouderriemen van bijvoorbeeld je rugtas vast maakt: http://www.sun-sniper.com...-bps-back-pack-strap.html

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

• Hahn
  • Laatst online: 06:56
Vhough schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:26:

Wat je zegt over de RS-7 verbaasde mij ook al, niet alleen om het stelen, maar ook qua stevigheid. Ik hang daar liever geen 70-200 f2.8 aan!
Ik heb zelf de RS-7 en een 7D met grip en zelfs met m'n Sigma 150-500 erop (die toch wel wat zwaarder/groter is dan een 70-200 f/2.8) maak ik me totaal geen zorgen qua stevigheid ;)

The devil is in the details.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

OW dat ze stevig zijn heb ik alle vertrouwen in :)

Alleen het is toch echt gewoon dom om een clipje achterop je schouder te plaatsen. Even in knijpen, goeie ruk aan de band en weg is je camera.....

Gabriël AM5

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In mijn tas kunnen ze ook al niet komen, want de enige opening is aan de rugzijde (en heeft ook nog buik+borst banden).
Is dat de LowePro Flipside?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
Hahn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:33:
[...]

Ik heb zelf de RS-7 en een 7D met grip en zelfs met m'n Sigma 150-500 erop (die toch wel wat zwaarder/groter is dan een 70-200 f/2.8) maak ik me totaal geen zorgen qua stevigheid ;)
Misschien qua stevigheid valt het dan wel mee :P, maar inderdaad wat Sapphire zegt, clipje los maken en weg.
Maar hoe bevalt deze strap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruson
  • Laatst online: 09:54
Vandaag de Pacsafe Carrysafe 100 neckstrap binnen gekregen. (via http://www.cuffcrazy.com/...n-anti-theft-camera-strap) Ziet en voelt er degelijk uit en zit goed, alleen is hij niet erg flexibel (door de twee staaldraden in de neckstrap). De bevestiging aan de body kan of via een ringetje en dan aan een karabijnhaak met vergrendeling of via een gewoon lusje en dan aan de karabijnhaak. Nadeel van het laatste is dat je dan nog een stukje neckstrap hebt zonder staaldraad, alhoewel je daar een soort schuimrubber mofje overheen kunt schuiven zodat je dat niet echt ziet. Nadeel van de eerste methode is dat het een beetje rinkelt.

7DII | Canon 10-18 IS STM | Sigma 18-35 1.8 | Canon 100L | Canon MP-E 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:24

Aight!

'A toy robot...'

Een fotograaf die ik ken, deed bij zijn 5D mkII de 5D logo afplakken met een stukje zwarte tape, en ook de mark II onderaan. Hij zij dat veel overvallers in Zuid-Amerika juist kijken naar de type nummertjes en zo weten welke ze wel en/of niet moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:25:
Een fotograaf die ik ken, deed bij zijn 5D mkII de 5D logo afplakken met een stukje zwarte tape, en ook de mark II onderaan. Hij zij dat veel overvallers in Zuid-Amerika juist kijken naar de type nummertjes en zo weten welke ze wel en/of niet moeten pakken.
Mijn idee is dat ze dat geen zier uitmaakt. Wat ze zien is een tourist met een grote camera, en als ze die willen, zullen ze hem krijgen ook.
De truc die ik het meest heb gehoord is dat de boeven met een brommer van achter het spul proberen van je schouder te rukken. Ook verhalen gehoord van mensen die hun spul dan niet los (kunnen) laten en over de straat worden getrokken...

Maar goed, dat zijn verhalen die ik heb gehoord. Mij is nog nooit wat overkomen in de vele landen die ik heb bezocht met mijn camera gear (vooral behoorlijk arme landen, waar je rare verhalen hoort). Ik maak me er ook niet echt druk om, en blijf er zeker niet voor thuis. Wel heb ik een rugtas met de camera opening aan de rugkant, en zo'n stevigere Black Rapid strap. Weet niet of dat wat uitmaakt. Oh, wel heb ik vrijwel nooit mijn portemonnee mee, mijn vriendin heeft een klein geldtasje met genoeg voor de dag wat ze in haar BH stopt :) Beste tip ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41
Vorig jaar in Praag is al mijn fotoapparatuur gestolendat ik meehad. Waarde: 5700 euro. In de jaren daarvoor nooit problemen gehad, met gewoon rondsjouwen van het spul. Nu was het dus gestolen, en hoe? Toen het in mijn rugzak zat, en het voor me had liggen. Het is ook niet een doorsnee fototas, dus daar konden ze het ook al niet aan zien.

Goed verzekerd gelukkig, een paar weken later had ik al de apparatuur weer aangeschaft. Ben ik er nu bang voor dat het nog eens gebeurd? Nee. Gewoon opletten. En mocht het dan toch gebeuren? Verzekering. Ik kan er niet zo mee zitten. Het blijft gebruiksapparatuur, en het werkt imo niet als je maar minder meeneemt, om de kans op dit soort dingen te verminderen. Dan ben je gewoon fout bezig.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:42:
[...]
Oh, wel heb ik vrijwel nooit mijn portemonnee mee, mijn vriendin heeft een klein geldtasje met genoeg voor de dag wat ze in haar BH stopt :) Beste tip ooit...
En bij alles wat er betaald moet worden: Ik betaal het wel... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door TranceSetter op 09-10-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gruson schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:01:
Vandaag de Pacsafe Carrysafe 100 neckstrap binnen gekregen. (via http://www.cuffcrazy.com/...n-anti-theft-camera-strap) Ziet en voelt er degelijk uit en zit goed, alleen is hij niet erg flexibel (door de twee staaldraden in de neckstrap). De bevestiging aan de body kan of via een ringetje en dan aan een karabijnhaak met vergrendeling of via een gewoon lusje en dan aan de karabijnhaak. Nadeel van het laatste is dat je dan nog een stukje neckstrap hebt zonder staaldraad, alhoewel je daar een soort schuimrubber mofje overheen kunt schuiven zodat je dat niet echt ziet. Nadeel van de eerste methode is dat het een beetje rinkelt.
Ik denk dat als ze hem echt willen dat je dan blij mag zijn dat ze hem makkelijk kunnen lossnijden. Straks proberen ze hem met geweld van je nek te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:24

Aight!

'A toy robot...'

TranceSetter schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:44:
Vorig jaar in Praag is al mijn fotoapparatuur gestolendat ik meehad. Waarde: 5700 euro. In de jaren daarvoor nooit problemen gehad, met gewoon rondsjouwen van het spul. Nu was het dus gestolen, en hoe? Toen het in mijn rugzak zat, en het voor me had liggen. Het is ook niet een doorsnee fototas, dus daar konden ze het ook al niet aan zien.

Goed verzekerd gelukkig, een paar weken later had ik al de apparatuur weer aangeschaft. Ben ik er nu bang voor dat het nog eens gebeurd? Nee. Gewoon opletten. En mocht het dan toch gebeuren? Verzekering. Ik kan er niet zo mee zitten. Het blijft gebruiksapparatuur, en het werkt imo niet als je maar minder meeneemt, om de kans op dit soort dingen te verminderen. Dan ben je gewoon fout bezig.
Waar ben je eigenlijk verzekerd? Jij gebruikt je camera toch ook voor je werk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
witeken schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:28:
Sinds wanneer zijn camera's de prooi van dieven? Hun weten niet eens hoeveel dat waard is (="het is toch gewoon iets om foto's mee te maken :? "). Alleszins niet van lenzen. Dus waarom met een stanley mes in de rugzak snijden? Voor hetzelfde geld is het iemand met een 1000d en kitlensje. Die body is denk ik het enige wat ze dan nog zouden willen. Maar die hangt gewoon aan je nek.
Alleen van die witte, grote, zware telefotolenzen kunnen misschien wel opvallen.

Daar maak je volgens mij toch een belangrijke denkfout. Voor een crimineel is diefstal zijn beroep, net zoals jij een bepaalde beroep hebt en waarschijnlijk voldoende verstand hebt van de materie. Naast tactieken om iets te kunnen stelen zijn dit soort gasten goed op de hoogte van de waarde van apparatuur die veel op straat voorkomt (camera's, telefoons, tablets, laptop's, etc). Je hoeft geen genie te zijn om te weten dat een dslr al snel begint vanaf de 300 euro tot flink hogere bedragen... Wanneer jij een portomonee steelt is de kans dat daar 300 euro in zit vrij klein. Volgens mij zijn dit soort gasten maar al te goed op de hoogte van merken/types camera's/lenzen en wat bijvoorbeeld typische camera tassen zijn.
AntonV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:53:
Deze zomer ben ik in Praag geweest, waaronder ook op de "beruchte" Karelsbrug. Zelf heb ik me daar, zowel overdag als 's avonds, geen moment onveilig gevoeld met mij D7000 icm standaard Nikon strap om de nek. Gewoon gezond verstand gebruiken en een beetje opletten wat er om je heen gebeurt (vooral als iemand je aanspreekt of tegen je aan loopt).

Natuurlijk bestaat er altijd een risico dat je beroofd wordt, maar dan zou je nergens meer kunnen fotograferen. Daar in Praag lopen trouwens ook genoeg toeristen rond die wel een heel gemakkelijke prooi vormen voor potentiële zakkenrollers (camera los in de hand, portemonnee duidelijk zichtbaar enz.)
Zelf heb ik op vakantie vaak ook mijn D7000 bij me, plus meestal een 2-tal lenzen (groothoek, superzoom). Soms gaat er nog een derde lens, flitser of statief mee. Nog nooit heb ik me ergens onveilig gevoeld of was ik bang dat er iets zou gebeuren. Ben toch wel liefhebber van nachtfotografie, maar ook 's nachts in brooklyn(NYC), Amsterdam, Rome of welke andere grote stad dan ook, heb ik echt nog nooit het gevoel gehad dat ik een risico liep.

Volgens mij moet je gewoon enigszins alert zijn, maar niet anders dan normaal (anders heb je ook geen lol aan je hobby). Volgens mij is het zo dat wanneer je een beetje voorbereid/alert bent, je al snel afvalt. Volgens mij pakken dit soort gasten namelijk juist de wat tragere/onoplettende types die makkelijk voor de gek te houden zijn. Liever een snelle 300 euro basic camera van een onopvallende toerist, dan 1000 euro aan materiaal van een hobbyfotograaf die er alert op is. Volgens mij is het wel verstandig om in bepaalde situaties even extra opletten (drukke metro in de spits of een grote menigte). Zelf heb ik een schoudertas die ik vaak op m'n rug draag. Als ik in de metro wil stappen of iets dergelijks schuif ik m vaak onder m'n arm of iets naar voren, zodat ik er net iets meer zicht op heb.

Volgens mij moet je je er vooral niet TE druk om maken, anders raak je alle plezier kwijt. Als je slachtoffer wordt van diefstal ben je vaak prima verzekerd door je reisverzekering/inboedel en kun je wel weer iets nieuws kopen. Misschien zelfs een mooi moment om dan toch maar te gaan upgraden :P. Het enige waar ik me druk over maak is dat iemand die mijn spullen steelt, ook de geheugenkaartjes waarop je je reis/dag hebt vastgelegd meeneemt. Kwestie van iedere avond in het hotel je kaartje naar een tablet/laptop overzetten en wat je kwijtraakt is maximaal het beeldmateriaal van 1 dagje.

Ik maak me er vooral niet zo druk om, hoewel ik toch wel wat huiverig ben voor een rugtas.. Denk er wel over na, omdat een schoudertas toch niet ideal is qua belasting van je schouders / grote stukken lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door ReneDD op 09-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Aight! schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Waar ben je eigenlijk verzekerd? Jij gebruikt je camera toch ook voor je werk of niet?
Ik gebruik mijn camera niet voor werk. Het is een serieuze hobby voor me. En als je met een leuke body + een aantal lenzen rondloopt zit je al snel aan een hoog bedrag.
Verzekerd ben ik bij InterPolis, via de kostbaarhedenverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
TranceSetter schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Ik gebruik mijn camera niet voor werk. Het is een serieuze hobby voor me. En als je met een leuke body + een aantal lenzen rondloopt zit je al snel aan een hoog bedrag.
Verzekerd ben ik bij InterPolis, via de kostbaarhedenverzekering.
Wordt een camera niet gewoon vergoed door een inboedelverzekering (Ook buitenshuis)? Ik werk zelf bij een verzekeraar waar dat in ieder geval wel het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01

Wish

ingwell

ReneDD schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

Wordt een camera niet gewoon vergoed door een inboedelverzekering (Ook buitenshuis)? Ik werk zelf bij een verzekeraar waar dat in ieder geval wel het geval is...
Nee volgens mij niet. Ik heb in ieder geval bij mijn verzekering een extra onderdeel afgesloten zodat bij het gris- en smijtwerk al mijn spullen verzekerd zijn. Ik geloof dat alles gedekt is behalve (en dat vind ik dan nog wel weer ironisch) als het uit de afgesloten achterbak van mijn auto word gehaald. Rij ik in de auto en slaan ze bij een stoplicht een ruitje in en graaien de tas mee, dan is het wel verzekerd.

Voor mij geldt dan ook dat mijn eigen veiligheid voor gaat. Wil een onverlaat de spullen mee hebben.. hier, aub, ik doe wel aangifte van diefstal/beroving en krijg dan de waarde terug van de verzekering. Ik ben niet echt een scharminkel, ben niet onder indruk van messen, maar het is me het gewoon niet waard.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dit wordt inderdaad niet gedekt onder de inboedelverzekering. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik geloof dat het doel van de apparatuur icm. de waarde ervoor zorgt dat deze buiten de inboedelverzekering valt.
De kostbaarhedenverzekering die ik heb dekt trouwens niet alleen diefstal, maar ook schade (zelf veroorzaakt of niet). En geloof me, ik betaal die jaarlijkse premie graag. Betekent dat ik op het moment dat er iets gebeurd me geen zorgen hoef te maken of ik wel alles terugkrijg. Zo werd bij mij op dag 2 van mijn 5 daagse trip naar Praag mijn foto-apparatuur gestolen. Jammer dat ik die foto's ie ik had gemaakt kwijt ben en dat ik de andere dagen ook geen foto's meer kon maken, maar ik zat er verder niet mee dat alles gestolen was. Heb nog steeds genoten van mijn trip in Praag en zou zo weer terug gaan. Ik kan me voorstellen dat dat anders is als het niet vergoed wordt. Dan hou je daar toch een nare nasmaak aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TranceSetter: Ik weet niet hoe de spullen je afhandig zijn gemaakt, maar ik denk dat ik aan een overval zowiezo een nare nasmaak aan zou overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je zal het je blijven herinneren, maar als het gebeurd en je krijgt je spullen niet vergoed door een verzekering dan is het erger natuurlijk.

• Toff

Toff

FP ProMod
Hoe het flink mis kan gaan, al is me niet duidelijk of hij zijn fotospullen bij zich had op het moment:
Natuurfotograaf-Adri-de-Visser-neergeschoten.

• Universal Creations
Sorry, maar volgens mij heeft dit weinig te maken met het onderwerp van dit topic.
De camping waar hij met een groep zit, is overvallen. Ik vind het vreselijk voor hem en de anderen dat zoiets is gebeurd, maar staat los van de discussie hier.

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

De beste bescherming tegen boefjes is oplettendheid, dus als je met je dure spullen ergens rondloopt altijd goed uit je doppen kijken. Boefjes zijn heel vaak een bepaald type die nonchalant op een plek staan waar ze geen flikker te zoeken hebben. Als je ze spot naar ze blijven kijken tot ze gezien hebben dat jij ze gezien hebt. Dit laat de lust van het boefje om wat te proberen een stuk afnemen; ze kiezen liever een slachtoffer dat niet oplet. Ook een houding die aangeeft dat je (in het geval van een potje knokken) niet zomaar gewonnen geeft (rechtop lopen, goede houding) schrikt het standaard boefje af.

Draai (zoals eerder gezegd) aan het einde van je dag je backup in het hotel en zorg dat je op locaties blijft waar mensen rondlopen. Ga niet in je eentje afgelegen plekken opzoeken of plekken waar je geen vluchtmogelijkheid hebt (bijv. steegjes). Komen ze met een vuurwapen gewoon je spullen afgeven en niet de held uit gaan lopen hangen. Zorg dat je goed verzekerd bent.

Een voorbereid mens telt voor 2: ga er bij toeristische attracties altijd van uit dat er lui rondlopen met maar één doel - jouw zut stelen - en handel daar naar ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:17
Toff schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:25:
Hoe het flink mis kan gaan, al is me niet duidelijk of hij zijn fotospullen bij zich had op het moment:
Natuurfotograaf-Adri-de-Visser-neergeschoten.
Op het moment dat iemand op je af komt en direct begint te schieten, heeft geen enkele tip in dit topic nog enige zin. Behalve wellicht de tip om als "rijke, blanke westerling" niet naar arme landen te gaan waar jouw camera of trouwring een jaarloon vertegenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Universal Creations schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:33:
Sorry, maar volgens mij heeft dit weinig te maken met het onderwerp van dit topic. De camping waar hij met een groep zit, is overvallen. Ik vind het vreselijk voor hem en de anderen dat zoiets is gebeurd, maar staat los van de discussie hier.
Hij was daar wel om foto's te maken en ik kan uit het artikel niet opmaken dat "de hele camping" is overvallen, of dat men het op de fotograaf (en zijn spullen) voorzien had. Het lijkt, uit het artikel, dat hij de enige is, die is beschoten. Dat kan "domme pech" zijn, of te maken hebben met zijn spullen. Feit is, dat je minder risico loopt in een dierenpark in Nederland. Als je dat niet ziet, stop je - sorry - toch je kop een beetje in het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Toff schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:17:
Hij was daar wel om foto's te maken en ik kan uit het artikel niet opmaken dat "de hele camping" is overvallen, of dat men het op de fotograaf (en zijn spullen) voorzien had. Het lijkt, uit het artikel, dat hij de enige is, die is beschoten. Dat kan "domme pech" zijn, of te maken hebben met zijn spullen. Feit is, dat je minder risico loopt in een dierenpark in Nederland. Als je dat niet ziet, stop je - sorry - toch je kop een beetje in het zand.
Als je een statement wil maken, neem dan even de moeite om meer informatie over de toedracht van de overval te vinden. Ik heb (nadat ik het zand uit mijn ogen heb gehaald) dit artikel gevonden en daarin staat een situatie geschetst die in mijn ogen niets te maken heeft met een overval vanwege camera-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@UC: Je hebt gelijk, als je de info uit het door jou aangehaalde - mij niet bekende - artikel in ogenschouw neemt, voor wat betreft het fotograaf zijn. Desalniettemin valt ook hieruit een wijze les te leren:
Blind en deels verlamd

Afgelopen zaterdagavond verlieten de twee rond 20.45 uur een restaurant. Aangekomen bij de poort doken twee jongens op. Een daarvan greep direct naar Adri's zakken. De ander schoot hem twee keer in zijn buik. "Adri voelde die schoten niet en greep één van de jongens beet om hem te schoppen", aldus zijn vrouw.

De jongens drukten Adri tegen de grond en schoten nogmaals. Eén kogel raakte zijn nek waardoor de fotograaf vrijwel geheel is verlamd. Een andere kogel raakte zijn oog. Regine: "Het was nog zijn enige goede oog. Aan de ander was hij al blind. Nu kan hij niets meer zien."
Dat je spullen minder belangrijk zijn dan je gezondheid of zelfs je leven dus. Voor mij voldoende relevantie om het bericht hier te melden. Verder betreft het een fotograaf, waardoor mijn (c.q. onze) betrokkenheid met hem groter is, dan wanneer het om een willekeurige toerist zou gaan. Hopelijk komt het zo veel mogelijk goed met hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:17:
Dat kan "domme pech" zijn, of te maken hebben met zijn spullen. Feit is, dat je minder risico loopt in een dierenpark in Nederland. Als je dat niet ziet, stop je - sorry - toch je kop een beetje in het zand.
Ja, zo kan je alles wel bemeten en bematen. Feit blijft dat je ook gewoon in Nederland op de verkeerde plek kunt zijn - denk aan Ridderkerk of een ander willekeurig incident. Wees niet te bang in het leven, want zelfs als de voorzichtigheid zelve kun pech hebben en at random kapotgeschoten worden. Dan kan je er maar beter voor die tijd een beetje plezier in hebben, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Camacha: "Ridderkerk" zegt mij niets, maar er is hier niet echt sprake van "at random kapotgeschoten worden". Adri heeft zich, na twee schoten in de buik die waarschijnlijk niet al te ernstig waren, zodanig verzet, dat de overvallers het nodig vonden om hem nog een aantal malen te beschieten, met als gevolg dat hij nu het zicht in zijn enig overgebleven oog kwijt is en dat hij waarschijnlijk vanaf de nek voor de rest van zijn leven verlamd blijft. Ik ben zelf niet al te bang uitgevallen, maar soms is angst geen slechte raadgever...
Mensen die in dit topic vertellen dat ze met hun monopod gaan meppen, hun gewicht in de strijd gooien, of onkwetsbaar zijn, omdat ze een of twee staaldraadjes in hun neckstrap hebben, die beseffen in mijn ogen onvoldoende, dat hun leven voor een ander vaak helemaal niets waard is. Als je ook na en overval nog een beetje plezier wilt hebben, kan je maar beter meewerken (en vantevoren een goede verzekering afsluiten), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Toff schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 02:30:
@Camacha: "Ridderkerk" zegt mij niets, maar er is hier niet echt sprake van "at random kapotgeschoten worden". Adri heeft zich, na twee schoten in de buik die waarschijnlijk niet al te ernstig waren, zodanig verzet, dat de overvallers het nodig vonden om hem nog een aantal malen te beschieten, met als gevolg dat hij nu het zicht in zijn enig overgebleven oog kwijt is en dat hij waarschijnlijk vanaf de nek voor de rest van zijn leven verlamd blijft. Ik ben zelf niet al te bang uitgevallen, maar soms is angst geen slechte raadgever...
Mensen die in dit topic vertellen dat ze met hun monopod gaan meppen, hun gewicht in de strijd gooien, of onkwetsbaar zijn, omdat ze een of twee staaldraadjes in hun neckstrap hebben, die beseffen in mijn ogen onvoldoende, dat hun leven voor een ander vaak helemaal niets waard is. Als je ook na en overval nog een beetje plezier wilt hebben, kan je maar beter meewerken (en vantevoren een goede verzekering afsluiten), toch?
Dat probeerde ik dus ook tevergeefs enkele malen aan te halen, maar hier lopen nog steeds genoeg mensen die denken dat zij een dergelijke situatie wel de baas zouden kunnen met hun statief of grote verschijning. Gebruik je verstand, let goed op zoals eerder gezegd en hang niet de held uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
2 staaldraadjes in mijn nekstrap zorgen er niet voor dat ik de situatie aan kan, maar wel dat iets minder makkelijk wordt gejat tussen publiek. Dat is ook de reden dat ik niet zomaar steegjes en dergelijke in ga, want dan helpen de staaldraadjes je ook geen zier en geef ik mijn spullen gewoon weg als ik bedreigd wordt.
Juist door op te letten, geen donkere steegjes in lopen en je apparatuur niet voor de grijp te hebben, maak je de kans dat je berooft wordt veel kleiner.
Disclaimer: een kleinere kans is nog altijd een kans, dus je hebt gewoon geen garanties.

Pagina: 1