Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:28:
Even los van het feit dat het kan of dat je graag tweakt: Waarom wil iedereen zo graag de Technicolor uit het proces laten? Is dat ding net zo erg als een Experiabox van KPN?
Dat is een Experiabox de versie van KPN is echt slecht en is zeker niet te vergelijken met de ZTE bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Zo. De internet assign methode gekozen.

Vrouwtje heeft weer televisie. Mannetje heeft zijn eigen router met een extern IP adres.

[edit]

Ik kan gelukkig mijn slimme switch blijven gebruiken. Ik loopt maar 1 kabel richting de woonkamer naar een tweede slimme switch waar de decoder, smart tv en appletv aanhangt.

[ Voor 41% gewijzigd door 4POX op 29-12-2013 23:04 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:28:
Even los van het feit dat het kan of dat je graag tweakt: Waarom wil iedereen zo graag de Technicolor uit het proces laten? Is dat ding net zo erg als een Experiabox van KPN?
Eerlijk gezegd, werkt het apparaat prima.
Nooit gedonder mee gehad.

Dat je er niet heel veel in kunt configureren lijkt me logisch, omdat het apparaat ook streams moet doorgeven aan de STBs.

Met de tijd wil ik internet traffic op een eigen router uit laten komen, maar dit is puur omdat ik een VPN wil opzetten. Aan de performance van het apparaat ligt het in ieder geval niet.

Minpuntje is wel dat hij alleen 2.4Ghz doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Gravit0n op 30-12-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Apart. Vanavond ging de decoder weer met een zwart scherm aan. Er is geen vlan hack meer aanwezig. Hoop dat het een incident was.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Hoe zet ik dat publieke IP adres door naar m'n eigen router? Vind die functie nergens in de Technicolor TG789vn v3. Ingelogd met user/user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
xost schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:13:
Hoe zet ik dat publieke IP adres door naar m'n eigen router? Vind die functie nergens in de Technicolor TG789vn v3. Ingelogd met user/user
Home Network > Devices > Assign the public IP address of a connection to a device (helemaal onderaan) > Edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Gravit0n schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:23:
[...]

Home Network > Devices > Assign the public IP address of a connection to a device (helemaal onderaan) > Edit.
Een beetje verstopt dus, maar gevonden nu :) Thanks voor je hulp, 't werkt prima. De Technicolor doet dan helemaal geen NAT meer? Geweldig!

(ZyXEL bijv heeft de naam om in bridge toch NAT te doen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Een week of twee geleden begon de tv-decoder raar te doen in de opstelling zoals ik die hier eerder had gepost (met een switch, DD-WRT en de toegespitste VLAN-configuratie). Net zoals anderen ook aangaven, werd óf de besturing heel traag, óf kreeg ik een melding dat de decoder niet was aangesloten. Na een tijdje troubleshooten had ik Tele2 gebeld en zou een monteur langskomen om de 'kapotte' decoder te vervangen. Vlak voordat hij zou arriveren (vanmiddag) kwam ik er echter achter dat dit te maken had met mijn specifieke setup. Na een tijdje rommelen moest ik me er toch echt bij neerleggen dat ik de oplossing die voor een paar weken had gewerkt in de prullenbak kon gooien. Toen ik dit topic weer opende zag ik dat inmiddels meer mensen hier last van hadden, maar ook het feit dat je inmiddels DMZ kon instellen op het Tele2 modem. Blijkbaar heeft Tele2 een firmwareupgrade gedaan waardoor de VLAN-oplossing niet meer werkt, maar waardoor je nu wel DMZ kunt instellen. En dat is eigenlijk veel beter, want nu kan je dus op een normale manier je eigen router aan het modem hangen. Omdat het me toch wel weer even tijd kostte om dit uit te vogelen zal ik nog even toelichten hoe het uiteindelijk is gelukt.

Ik gebruik nog steeds de NETGEAR WNDR3700v2 met de DD-WRT firmware, maar ik denk dat met de volgende uitleg ook wel is op te maken hoe het op andere routers werkt.
Voor de duidelijkheid: het is dus niet meer nodig om een switch o.i.d. te gebruiken. Je kunt gewoon de Technicolor modem op het glasvezelmodem aansluiten en de Netgear op het Technicolor modem.

DD-WRT instellen
1. Klik op het tabje ‘Setup’ en selecteer ‘Automatic Configuration – DHCP’ in de dropdown in in de groep ‘WAN Connection Type’.
2. Ga op dezelfde pagina naar de groep 'Router IP' en verander daar het 'Local IP Address' in '192.168.2.1'. Deze subnetwijziging is nodig omdat de DHCP-server van het Tele2-modem anders gaat interfereren met de DHCP-server op de Netgear. Ik weet niet of het nodig is, maar stel voor de zekerheid ook nog de Gateway in op ‘192.168.1.1’.
3. Ga op dezelfde pagina naar de groep ‘Network Address Server Settings (DHCP)’ en klik daar DHCP Type ‘DHCP Server’ aan. Klik daaronder ook op ‘Enable’. Vul bij ‘Start IP Address’ ‘192.168.2.2’ in. Sla de configuratie op (‘Apply Settings’).
4. Klik op het subtabje ‘Advanced Routing’ en selecteer bij ‘Operating Mode’ ‘Gateway’. Sla de configuratie op.
5. Exporteer je configuratie voor de zekerheid (Administration->Backup), zodat je deze kunt herstellen als je de instellingen mocht kwijtraken.

Technicolor modem instellen (zorg ervoor dat de Netgear vanuit de Internet-poort (WAN) is aangesloten op één van de LAN-poorten van het modem)
1. Ga naar Home Network > Devices > Assign the public IP address of a connection to a device (helemaal onderaan) - thanks Gravit0n
2. Klik op Edit en selecteer hier de Netgear router die je zojuist hebt ingesteld. Deze heeft bij ‘Devices’ je externe IP-adres.

Als het goed is heb je nu weer verbinding met internet en daarnaast gewoon tv. Omdat je vanuit het Technicolor modem met DMZ al het verkeer doorverwijst naar de Netgear, werken de port forwardings e.d. die je hierop instelt gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door peaceful_turing op 02-01-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

xost schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:39:
[...]

Een beetje verstopt dus, maar gevonden nu :) Thanks voor je hulp, 't werkt prima. De Technicolor doet dan helemaal geen NAT meer? Geweldig!

(ZyXEL bijv heeft de naam om in bridge toch NAT te doen :+)
Deze manier is niet helemaal transparant. VPN PPTP lijkt niet door te komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
xost schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Deze manier is niet helemaal transparant. VPN PPTP lijkt niet door te komen :X
Nee, het is zelfs zo dat de DMZ-functionaliteit helemaal niet goed is geïmplementeerd door Tele2. Als ik de DMZ instel op m'n eigen router, kan ik nog steeds geen enkele service routeren zonder eerst de poort in het Technicolor modem te forwarden. Dus in theorie is het de oplossing, nu moet het nog op de juiste manier worden geïmplementeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

exofes schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:45:
[...]

Nee, het is zelfs zo dat de DMZ-functionaliteit helemaal niet goed is geïmplementeerd door Tele2. Als ik de DMZ instel op m'n eigen router, kan ik nog steeds geen enkele service routeren zonder eerst de poort in het Technicolor modem te forwarden. Dus in theorie is het de oplossing, nu moet het nog op de juiste manier worden geïmplementeerd...
Ach, je moest eens weten hoeveel routers slechte/enge NAT implementaties e.d. hebben, of in bridge modus alsnog stiekem NAT dingen doen 8)7

Is er een manier om dit aan te kaarten bij de helpdesk? Had van de week een dame aan de lijne en die gaf aan dat ze de functionaliteit niet eens kende |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
xost schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:21:
[...]

Is er een manier om dit aan te kaarten bij de helpdesk? Had van de week een dame aan de lijne en die gaf aan dat ze de functionaliteit niet eens kende |:(
Ik weet dat er momenteel iemand van Tele2 zelf aan het proberen is om het probleem aan te kaarten bij de technische dienst (de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn). Ik denk dat dat onze beste kans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

exofes schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:16:
[...]

Ik weet dat er momenteel iemand van Tele2 zelf aan het proberen is om het probleem aan te kaarten bij de technische dienst (de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn). Ik denk dat dat onze beste kans is.
Dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:27
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, aangezien het topic 'oud' is.

Voor de mensen die dit lezen en geïnteresseerd zijn in Glasvezel van Tele2:

Je kan geen internet meer los kopen; ze hebben nu het €2.50 TV pakket verplicht gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Help, hoe doe ik NAT forwards met Tele2 modem ervoor?

Ik heb nu in m'n Technicolor "Assign public IP" naar m'n router gedaan, en dan heb ik op m'n Vigor 2820 gewoon een publiek IP adres. Maaaaaarrrr dit is niet transparant, want ik kan geen enkele device benaderen die ik dmv port redirection heb open gezet in m'n 2820. Alles wat via de andere WAN binnenkomt werkt wel, die forwards slikt ie gewoon. Moet iknu in m'n technicolor ook nog forwards toevoegen??

[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 12-03-2014 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist Tele2 glasvezel geactiveerd door technicus. Internet doet het rechtstreeks prima zo. Ga router er op een later momen ertussen hangen.

Alleen vraag ik me wel af waarom de router niet gewoon de portforwarding doet. Ik heb port 80 open gezet (incl Windows firewall) maar volgens http://www.canyouseeme.org/ staat ie nog steeds dicht :S

Klopt dat? En zo ja, wat kan ik er dan aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Per 19 december ga ik verhuizen. Ik heb nu Tele2 ADSL, eerst zei Tele2 dat ze niet konden leveren op het nieuwe adres, maar ik kon mijn contract niet zomaar opzeggen.
Vandaag kreeg ik toch een bevestigingsbrief dat Tele2 op 19 december Glasvezel installeert.

Nu zie ik dat het topic al oud is, maar zijn er nog Tele2 glasvezel gebruikers hier en wat zijn de ervaringen met verhuizing, nieuwe aansluiting?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

HereIsTom schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:01:
Per 19 december ga ik verhuizen. Ik heb nu Tele2 ADSL, eerst zei Tele2 dat ze niet konden leveren op het nieuwe adres, maar ik kon mijn contract niet zomaar opzeggen.
Vandaag kreeg ik toch een bevestigingsbrief dat Tele2 op 19 december Glasvezel installeert.

Nu zie ik dat het topic al oud is, maar zijn er nog Tele2 glasvezel gebruikers hier en wat zijn de ervaringen met verhuizing, nieuwe aansluiting?
Nieuwe aansluiting? 90% kans dat het meteen werkt op de 19e als de monteur is geweest, ik zie op m'n werk maar weinig verbindingen waar niet meteen licht op zit (bij ADSL is aantal test & labels wel 20%) dus je hebt grote kans dat 't meteen werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
xost schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:46:
[...]

Nieuwe aansluiting? 90% kans dat het meteen werkt op de 19e als de monteur is geweest, ik zie op m'n werk maar weinig verbindingen waar niet meteen licht op zit (bij ADSL is aantal test & labels wel 20%) dus je hebt grote kans dat 't meteen werkt!
Nou de huidige bewoners hebben al Glasvezel alleen van KPN, dus echt nieuw is het niet.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1 2 3 Laatste