Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Maandag 4 maart komen ze 's middags de boel installeren bij mij :) m'n telefoonnummer is ook bekend (al ga ik dat helemaal niet gebruiken :+ ), nu hopen dat alles meteen werkt. Ik heb een hele wazige oude glasvezel aansluiting

[ Voor 54% gewijzigd door WoBBeL op 25-02-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mooi, hopelijk gaat het idd gelijk werken. Had je keuzes qua tijdstip van de installatie, en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

musicfreak schreef op maandag 25 februari 2013 @ 17:27:
Mooi, hopelijk gaat het idd gelijk werken. Had je keuzes qua tijdstip van de installatie, en zo ja welke?
Ja, verschillende data en tijdstippen. Tijden waren (als ik het goed onthouden heb) van 08:00-13:00 en van 13:00-18:00. Er waren wel veel data beschikbaar :Y vrijdag was de 1e beschikbare datum al, maar toen kon ik geen vrij meer krijgen :(

Nog meer mensen met deze rare oude aansluiting?
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezel.nu/files/images/modem.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 26-02-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xost schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:32:
[...]

Ja, verschillende data en tijdstippen. Tijden waren (als ik het goed onthouden heb) van 08:00-13:00 en van 13:00-18:00. Er waren wel veel data beschikbaar :Y vrijdag was de 1e beschikbare datum al, maar toen kon ik geen vrij meer krijgen :(

Nog meer mensen met deze rare oude aansluiting?
[afbeelding]
Die heb ik in 2009 ook gekregen bij de glasvezel aansluiting van KPN, maar is 2 jaar geleden vervangen door een nieuwe type. (nr 2)

https://kpn-glasklanten.c...-nt%29-afbeelding,-uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand of bij Tele2 Sport1 ook een HD kanaal heeft? Ik heb er naar gezocht maar kon het antwoord niet vinden. Zelfde vraag heb ik ook bij Telfort, betreft in beide gevallen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 08:59:
Weet iemand of bij Tele2 Sport1 ook een HD kanaal heeft? Ik heb er naar gezocht maar kon het antwoord niet vinden. Zelfde vraag heb ik ook bij Telfort, betreft in beide gevallen glasvezel.
Telfort gebruikt KPN streams volgens mij Tele 2 ook en KPN heeft geen HD kanaal.

https://forum.kpn.com/t5/...n-maar-geen-HD/td-p/51840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb via de virtuele assistent van Tele2 de zenderindeling van Sport 1 gevonden, maar ook daar staat nergens HD bij. Zou toch echt zonde zijn om Sport 1 voor Formule 1 te nemen, daar 12,50 euro per maand te betalen en weer a la jaren 90 in SD te gaan kijken. NB: ik moet voor 1/3 glasvezel bestellen om te helpen de 30% te halen in m'n wijk en ik wil eigenlijk best wel Formule 1 zien.

Aargh wordt waarschijnlijk toch gewoon UPC voor TV en glasvezel voor internet combo.

[ Voor 10% gewijzigd door Quantor op 26-02-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanv18
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
ik heb glasvezel van tele2 besteld. Ik heb nu XS4ALL glasvezel. Mij werd verteld dat het overstappen van glasvezel naar glasvezel niet zonder down-time kan. Dit kan oplopen dat 4 á 6 weken. Weet iemand of dit altijd zo is? En zijn er andere glasvezelproviders waar dit misschien niet zo is?

Heb de bestelling gedaan op http://www.glasvezel-bestellen.nl/tele2/
Bij tele2 zelf gaf de klantenservice aan dat er ook altijd down-time zal zijn omdat er nog geen goede overstapservice voor geregelt is. Nu wil ik mijn bestelling eigenlijk annuleren als er een beter alternatief is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Om een lang verhaal kort te maken: Als jij nu bij XS4ALL zit kan je in principe binnen een dag overgestapt zijn naar naar alles behalve Tele2, tweak Groen en KPN Glasvezel.
Deze drie tezamen met XS4ALL maken gebruik van dezelfde operator (KPN WBA) en dat schijnt toch wel een probleem te zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Barre73 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:08:
Om een lang verhaal kort te maken: Als jij nu bij XS4ALL zit kan je in principe binnen een dag overgestapt zijn naar naar alles behalve Tele2, tweak Groen en KPN Glasvezel.
Deze drie tezamen met XS4ALL maken gebruik van dezelfde operator (KPN WBA) en dat schijnt toch wel een probleem te zijn.
Van WGDO naar WBA schijnt ook drama te zijn aldus Tele2, Reggefiber en Tweak 8)7 ach, bij ADSL was het vroeger ook een horror om te migreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanv18
@Barre73
Ok bedankt voor het antwoord. Wellicht dat ik dan beter naar Fype kan overstappen, die zijn ook vrij goedkoop (http://www.glasvezel-bestellen.nl/fype/) en daar hoor ik goede verhalen over.

Weet iemand anders nog goede glasvezelproviders (zonder down-time vanaf een overstap XS4ALL)? Ik zie ook nog Lijbrandt maar las dat die over gaan naar Telfort en dat is weer van KPN dus zal ook wel down-time hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt /Vodafone /Telfort is WMP+ en geen WBA ( Tele2, tweak Groen en KPN Glasvezel. )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjanv18
Oké dan ga ik ook eens naar Vodafone kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Vriendin heeft tijd gevonden om de documentatie door te lezen. Krijg ik een SMS "wat, geen BBC" :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:38:
Lijbrandt /Vodafone /Telfort is WMP+ en geen WBA ( Tele2, tweak Groen en KPN Glasvezel. )
Tweak doet toch ook al WBA+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
WBA+ bestaat niet. Ik neem aan dat je WMP+ bedoelt? Niet dat ik weet. Tweak groen is WBA, Tweak blauw is via WGDO netwerk en ik heb een gerucht gehoord dat tweak ook gaat leveren via Glasoperator. Maar dat was een gerucht (hier op tweakers trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:54:
WBA+ bestaat niet. Ik neem aan dat je WMP+ bedoelt? Niet dat ik weet. Tweak groen is WBA, Tweak blauw is via WGDO netwerk en ik heb een gerucht gehoord dat tweak ook gaat leveren via Glasoperator. Maar dat was een gerucht (hier op tweakers trouwens)
Ik volg 't allemaal niet meer met die rare benamingen. WGDO is lang niet overal leverbaar (ene deel enschede wel, andere niet :X ) en ik bedoel idd WMP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Op poort 1 van de Genexis zit op VLAN6 geen PPPoE of DHCP helaas....jammer :+ Op VLAN 1135 zoals eerder gehint in dit topic ook nog niks...maar misschien ligt dat aan het feit dat m'n verbinding nog niet up is (fysiek)

[ Voor 47% gewijzigd door WoBBeL op 27-02-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op 12 maart in de ochtend komt iemand van imtech (daar kreeg ik de e-mail van) de installatie uitvoeren. Ik kreeg een e-mail die mij naar een website bracht. Daar kreeg ik allemaal vragen als.

1. Moet de monteur boren, 2. Moet er kabels langer dan 10 meter aangelegd worden. 3. Moet de monteur de kruipruimte in.

Bij meerwerk zal ik de monteur vriendelijke vertellen om de aansluiting zonder extra kosten op te leveren of alles weer in te pakken. .

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Want het is normaal dat een monteur voor het geld dat jij betaalt (of mss niet betaalt?) twee uur bezig is en, tegen de arbo-regels in, in z'n eentje een kruipruimte in moet?

Klein beetje inlevingsvermogen mag wel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Barre73 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:11:
Want het is normaal dat een monteur voor het geld dat jij betaalt (of mss niet betaalt?) twee uur bezig is en, tegen de arbo-regels in, in z'n eentje een kruipruimte in moet?

Klein beetje inlevingsvermogen mag wel hoor..
Dan weet jij door jouw inlevingsvermogen dat ik helemaal geen kruipruimte heb.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

De monteur was hier met 10 minuten weer weg ;) ik werk zelf wel alles netjes weg, dus monteur ook blij :)

Mensen, erg belangrijk: internet werkt op VLAN 32 met PPPoE! De username is GEBRUIKERSNAAM@3p.versatel.nl en het wachtwoord is het (originele) wachtwoord welke op de brief staat.

Na 5x de melding PPP username/password incorrect was hij ineens online :) niet vergeten MAC te klonen van je enge Tele2 modem.

Nu nog een kwestie van TV doorzetten en klaar >:)

WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router

[ Voor 20% gewijzigd door WoBBeL op 04-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:47:
De monteur was hier met 10 minuten weer weg ;) ik werk zelf wel alles netjes weg, dus monteur ook blij :)

Mensen, erg belangrijk: internet werkt op VLAN 32 met PPPoE! De username is GEBRUIKERSNAAM@3p.versatel.nl en het wachtwoord is het (originele) wachtwoord welke op de brief staat.

Na 5x de melding PPP username/password incorrect was hij ineens online :) niet vergeten MAC te klonen van je enge Tele2 modem.

Nu nog een kwestie van TV doorzetten en klaar >:)

WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router
De vlan optie. Dat heb ik nooit eerder gezien op een router? Welke router/modem gebruik jij ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
4POX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:01:
Vriendin heeft tijd gevonden om de documentatie door te lezen. Krijg ik een SMS "wat, geen BBC" :D
Hoezo geen BBC? Tele2 heeft toch via glasvezel en IPTV gewoon BBC 1,2 in basis pakket door en BBC 3 en BBC Entertainment via Extra pakket? Alleen HD versies van 1,2 en BBC 4 ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

funrider schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Hoezo geen BBC? Tele2 heeft toch via glasvezel en IPTV gewoon BBC 1,2 in basis pakket door en BBC 3 en BBC Entertainment via Extra pakket? Alleen HD versies van 1,2 en BBC 4 ontbreken.
Daar kwam ik ook achter toen ik het rustig nalas. Motto van dit verhaal. Luister nooit naar ...... ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:10:
[...]

De vlan optie. Dat heb ik nooit eerder gezien op een router? Welke router/modem gebruik jij ?
Bijna alle Drayteks ondersteunen VLAN op de WAN kant, en sommige zelfs het doorzetten van VLANs :) Ik ga er vanuit dat er vast wel meer routers zijn die dat ondersteunen. Ikzelf gebruik een VLAN switch waar ik VLANs 32, 33, 34 en 35 tagged laat binnen komen, untagged 32 naar m'n Draytek laat gaan en de rest gewoon tagged door naar het originele modem. Moet nog even uitzoeken of dat ding echt nodig is voor de TV ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 07-03-2013 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:10:
[...]

is voor kpn maar staat wel info op

http://netwerkje.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ook voor Tele2 ;) zie paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

vlan32 is best wel pesterij ;) Ik heb me verdiept in routers. Nu kan elke huis, keuken en tuin router met tomato of dd-wrt vlan 1 - 15 doen. Maar tele2 is volgens dit topic vlan vid 32. Nu krijg ik dat maar niet stabiel op mijn Linksys. Er is wel een Tomato firmware die vlan's boven vid 16 kan doen. Maar ik raak hierdoor mijn complete ethernetpoorten kwijt. De wifi blijft wel doorwerken. Na een reset werkt de ethernet weer.

Nu denk ik erover om een managed switch aan te schaffen. Deze net zo te configgen zoals staat beschrijven in de KPN howto's. Maar ik ben bang dat het internet gaat werken, maar dat ik de telefoon en televisie verlies.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 01:18:
vlan32 is best wel pesterij ;) Ik heb me verdiept in routers. Nu kan elke huis, keuken en tuin router met tomato of dd-wrt vlan 1 - 15 doen. Maar tele2 is volgens dit topic vlan vid 32. Nu krijg ik dat maar niet stabiel op mijn Linksys. Er is wel een Tomato firmware die vlan's boven vid 16 kan doen. Maar ik raak hierdoor mijn complete ethernetpoorten kwijt. De wifi blijft wel doorwerken. Na een reset werkt de ethernet weer.

Nu denk ik erover om een managed switch aan te schaffen. Deze net zo te configgen zoals staat beschrijven in de KPN howto's. Maar ik ben bang dat het internet gaat werken, maar dat ik de telefoon en televisie verlies.
Werkt allemaal nog :) heel makkelijk te doen

Uplink Genexis naar VLAN switch, daar tagged 32, 33, 34 en 35 opzetten
VLAN 32 (internet) untagged naar je eigen router
Overige VLANs allemaal tagged naar de Tele2 modem/router...opgelost ;)

Ik heb deze switch gebruikt: http://nl.tp-link.com/pro...oryid=222&model=TL-SG3210 (maar dat was meer omdat ie op voorraad was bij de leverancier en de leverancier 1 minuut lopen is :+ en TP-link is een ondergeschoven merk welke superstabiel is :) )

[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 18-03-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:02:
[...]

Werkt allemaal nog :) heel makkelijk te doen

Uplink Genexis naar VLAN switch, daar tagged 32, 33, 34 en 35 opzetten
VLAN 32 (internet) untagged naar je eigen router
Overige VLANs allemaal tagged naar de Tele2 modem/router...opgelost ;)

Ik heb deze switch gebruikt: http://nl.tp-link.com/pro...oryid=222&model=TL-SG3210 (maar dat was meer omdat ie op voorraad was bij de leverancier en de leverancier 1 minuut lopen is :+ en TP-link is een ondergeschoven merk welke superstabiel is :) )
Mooi antwoord. En die switch staat ook hoog op mijn verlanglijstje :p

Als ik er meteen de netgear GS105E 5 poorts bij doe dan kan ik met 1 kabel de woonkamer voorzien van iptv en lan :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:32:
[...]

Mooi antwoord. En die switch staat ook hoog op mijn verlanglijstje :p

Als ik er meteen de netgear GS105E 5 poorts bij doe dan kan ik met 1 kabel de woonkamer voorzien van iptv en lan :p
Ah, ik zie student in je profiel. Ja dan is 85 euro een hoop geld ;) wel raar dat je router geen hoge VLAN's aankan, da's toch standaard :X :?

[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 18-03-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:04:
[...]

Ah, ik zie student in je profiel. Ja dan is 85 euro een hoop geld ;) wel raar dat je router geen hoge VLAN's aankan, da's toch standaard :X :?
Broadcom chips kunnen uit de doos vlan vid 0 - 16 doen. Als ik de verhalen goed ken. Dus met tomato en dd-wrt heb je zo de keuze uit die vlans. Maar wil je hoger dan gaat het via een hack. Nu heb ik een tomato firmware gevonden met die hack. gisteravond 8 uren mee bezig geweest, maar ik kreeg maar geen ip op de lan0

Ik ben geen student meer, maar ben toch zuinig vanwege "between jobs"

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:07:
[...]

Broadcom chips kunnen uit de doos vlan vid 0 - 16 doen. Als ik de verhalen goed ken. Dus met tomato en dd-wrt heb je zo de keuze uit die vlans. Maar wil je hoger dan gaat het via een hack. Nu heb ik een tomato firmware gevonden met die hack. gisteravond 8 uren mee bezig geweest, maar ik kreeg maar geen ip op de lan0

Ik ben geen student meer, maar ben toch zuinig vanwege "between jobs"
Bij KPN werkt de GS105E ook, deze is een stuk goedkoper moet je alleen even zoeken in het KPN topic welke firmware je moet gebruiken. Namelijk niet alle versies werken goed voor de tv streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Bij KPN werkt de GS105E ook, deze is een stuk goedkoper moet je alleen even zoeken in het KPN topic welke firmware je moet gebruiken. Namelijk niet alle versies werken goed voor de tv streams.
Ik heb de tp-link besteld. De netgear lees ik iets te veel ellende over het instellen. Het moet vanuit Windows gebeuren met een Air applicatie. Ik heb een Apple en Adobe heeft air al dood verklaart. Dan geef ik liever wat meer uit aan een product waarvan ik jaren plezier ga hebben :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:12:
[...]

Ik heb de tp-link besteld. De netgear lees ik iets te veel ellende over het instellen. Het moet vanuit Windows gebeuren met een Air applicatie. Ik heb een Apple en Adobe heeft air al dood verklaart. Dan geef ik liever wat meer uit aan een product waarvan ik jaren plezier ga hebben :D
Als je een voorbeeld config nodig hebt roep je 't maar hoor ;) TP-Links zijn redelijk makkelijk in te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 18-03-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Als je een voorbeeld config nodig hebt roep je 't maar hoor ;) TP-Links zijn redelijk makkelijk in te stellen.
De koffie staat altijd klaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

tp-link is vanochtend bezorgd. Wat is het makkelijk om hiermee vlans in te stellen. Ik internet nu via mijn Tomato router en de telefoon/televisie gaat nu via de experiaboxding.

Erg blij :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
tp-link is vanochtend bezorgd. Wat is het makkelijk om hiermee vlans in te stellen. Ik internet nu via mijn Tomato router en de telefoon/televisie gaat nu via de experiaboxding.

Erg blij :D
:) wel even de firmware geupdate eerst? zo nee, na een update is je complete config weg dus backup hem ff :+ kwam ik ook achter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:57:
[...]

:) wel even de firmware geupdate eerst? zo nee, na een update is je complete config weg dus backup hem ff :+ kwam ik ook achter _O-
Kwam ik achter. Ik kwam er ook achter dat je de instellingen moet opslaan. Anders vergeet dat ding alles na een stroomonderbreking :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:58:
[...]

Kwam ik achter. Ik kwam er ook achter dat je de instellingen moet opslaan. Anders vergeet dat ding alles na een stroomonderbreking :D
Had op het werk even de switch netjes geconfigureerd en alles getest...neem hem mee naar huis, was ik vergeten het save knopje in te drukken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 07:54:
[...]

Had op het werk even de switch netjes geconfigureerd en alles getest...neem hem mee naar huis, was ik vergeten het save knopje in te drukken ;(
Wanneer krijgt Tweakers een like knop :D ? LIKE

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even voor de mensen met Tele2 glasvezel in huis: Wat voor NT wordt er op de FTU geplaatst? Is dat er eentje zoals KPN die gebruikt met alleen een Ethernetpoort zodat je met een UTP kabel naar een uitgegeven router gaat?
Of eentje zoals Lijbrandt, Vodafone etc.. gebruiken met alle functies direct in de NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Barre73 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:37:
Even voor de mensen met Tele2 glasvezel in huis: Wat voor NT wordt er op de FTU geplaatst? Is dat er eentje zoals KPN die gebruikt met alleen een Ethernetpoort zodat je met een UTP kabel naar een uitgegeven router gaat?
Of eentje zoals Lijbrandt, Vodafone etc.. gebruiken met alle functies direct in de NT?
Een genexis met één 100Mbit ethernetpoort. Er komt 1 glasvezel op binnen voor zowel voor RX signaal als het TX signaal. De ethernet kabel loopt naar de router met een poort voor de iptv en een poort voor de telefoonlijn.

De monteur kwam met drie doosjes en een ethernetkabel.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
OK, thanks!

Dat vermoeden had ik al gezien de vermelding op hun website dat je een Technicolor TG789vn-v3 in bruikleen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
4POX schreef op maandag 18 maart 2013 @ 01:18:

Vlan32 is geen pesterij hoor. Vlan's lopen nu eenmaal van 1 tot +/- 4096. Ik vind het eerder raar dat er modems bestaan die daar een beperking op hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Sinds een poosje heeft ons woonproject internet en TV via Tele2, met de Amino A132 decoder. Als ik de Amino aanzet (koude start, niet vanuit standby) dan krijg ik na enige tijd de melding 'TV gids wordt geladen'. Het scherm blijft hierna een poos zwart. Ook krijg ik af en toe de melding 'Kon niet afstemmen op de zender'. Met een druk op OK krijg ik beeld.

Via Twitter heb ik contact gezocht met Tele2, men geeft aan dat de enigste oplossing is de decoder in standby te laten staan. Zelf heb ik internet en TV via XMS. Mijn Amino M140 heeft bovenstaand probleem niet. 's Nachts trek ik de stekker eruit maar bij het opstarten krijg ik gewoon gelijk beeld, niks geen TV gids laden of andere problemen.

Hebben jullie wellicht een alternatief voor het standby laten staan van de A132?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Zijn er mensen die misschien weten wanneer overstappen naar Tele2 vanuit een andere aanbieder naadloos kan binnen 2 weken? Nu kan het alleen op een "donkere" lijn, die helemaal vrij is, en dat duurt soms tot 6 weken.

Zou graag overstappen. Tele2 is toch wel heel goed betaalbaar. Ik was met mijn ADSL van Tele2 ook wel tevreden, vond alleen 12 Mbit een te lage snelheid, en wilde daarom glasvezel. Nu zie ik dat Tele2 het ook heeft, maar dan 17,50(!!) per maand goedkoper met een vergelijkbaar abo, en dan ook nog met een sim only abo (ter waarde van 3 euro per maand) gratis een jaar!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:08:
Zijn er mensen die misschien weten wanneer overstappen naar Tele2 vanuit een andere aanbieder naadloos kan binnen 2 weken? Nu kan het alleen op een "donkere" lijn, die helemaal vrij is, en dat duurt soms tot 6 weken.

Zou graag overstappen. Tele2 is toch wel heel goed betaalbaar. Ik was met mijn ADSL van Tele2 ook wel tevreden, vond alleen 12 Mbit een te lage snelheid, en wilde daarom glasvezel. Nu zie ik dat Tele2 het ook heeft, maar dan 17,50(!!) per maand goedkoper met een vergelijkbaar abo, en dan ook nog met een sim only abo (ter waarde van 3 euro per maand) gratis een jaar!
Tussenoplossing is je oude provider opzeggen, Tele2 ADSL aanvragen, zodra de glaslijn vrij is over naar Tele2 Glas (T2 DSL -> T2 Glas = upgrade = gratis) wat binnen een maand tot 2 maanden rond kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:12:
[...]

Een genexis met één 100Mbit ethernetpoort. Er komt 1 glasvezel op binnen voor zowel voor RX signaal als het TX signaal. De ethernet kabel loopt naar de router met een poort voor de iptv en een poort voor de telefoonlijn.

De monteur kwam met drie doosjes en een ethernetkabel.
Hier een Gbit FTU, maar in de POP zit je slechts gepatcht op 100 Mbit poort. Maar de FTU is 'n gieg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:53:
[...]

Tussenoplossing is je oude provider opzeggen, Tele2 ADSL aanvragen, zodra de glaslijn vrij is over naar Tele2 Glas (T2 DSL -> T2 Glas = upgrade = gratis) wat binnen een maand tot 2 maanden rond kan zijn.
Dat is waar. Maar ik heb niet genoeg vertrouwen in Tele2 dat dit naadloos gebeurt. Dus zonder onnodige downtime, en zonder onnodige kosten. Daarnaast moet mijn telefoonnummer 2x over van Glas naar ADSL naar Glas. Das wel heel lastig.

Maar bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Sinds een week tele2 glasvezel 60. De verbinding werkte na installatie van de monteur direct en de snelheden ben ik ook tevreden mee
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2706670406.png

Het enige dat niet werkt is mijn televisie. Op het moment van installatie was er nog geen televisie beschikbaar dus de monteur gaf aan dat dit na het weekend zou werken. Vervolgens staat de mediabox continu op "loading" en is dus doa. Op zich wel jammer want dit is voor mij de reden om UPC digitale TV eruit te gooien, alleen maar problemen met mediaboxen(heb er nu 5 versleten in 1 jaar). Tele2 heeft beloofd mijn een nieuwe toe te sturen, dus even afwachten.

Wat mij wel stoort is dat portforwarding niet werkt op de TG587n. Ik krijg met geen mogelijkheid poorten open, terwijl dat bij het Fiberspeed direct werkte. Dat is toch wel een groot minpunt, gezien ik Black Ops 2 speel en nu geen party's kan joinen/starten.

[ Voor 3% gewijzigd door codex op 14-05-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reemprive schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:19:
Sinds een week tele2 glasvezel 60. De verbinding werkte na installatie van de monteur direct en de snelheden ben ik ook tevreden mee
[afbeelding]

Wat mij wel stoort is dat portforwarding niet werkt op de TG587n. Ik krijg met geen mogelijkheid poorten open, terwijl dat bij het Fiberspeed direct werkte. Dat is toch wel een groot minpunt, gezien ik Black Ops 2 speel en nu geen party's kan joinen/starten.
Ik heb zelf bij KPN glas ook 3 jaar met dat onding (TG789vn-v3) moeten werken.

Oplossing staat wel in dit topic een vlan switch en dan kun je eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Ik heb zelf bij KPN glas ook 3 jaar met dat onding (TG789vn-v3) moeten werken.

Oplossing staat wel in dit topic een vlan switch en dan kun je eigen router gebruiken.
WoBBeL: Tele2 Glasvezel met eigen modem/router :)

Maar ik ben te lui om dat met de TV nog eens uit te zoeken, en mijn kennis is daarvoor denk ik ook niet goed genoeg :$ maar met een VLAN switch werkt 't gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 14-05-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Op zich wel jammer want dit is voor mij de reden om UPC digitale TV eruit te gooien, alleen maar problemen met mediaboxen(heb er nu 5 versleten in 1 jaar).
Blijkbaar dan erg pech gehad of toch echt problemen gehad die niets van doen hadden met mediabox maar met wandcontactdoos of bekabeling/connectoren. Ik heb hier ook vorig jaar een nieuwe wandcontactdoos laten plaatsen door UPC (kosteloos) waardoor alle Ned 1,2,3 HD zenders ook prima eruit zien. Ik zit al sinds 2005 bij UPC en heb tot 2012 2 grijze Thomson mediaboxen versleten dus dat valt wel mee. En sinds een jaar heb ik een prima Pace HD mediabox staan. Het enige irritante van de oude mediaboxen wat ik heb ervaren is dat je niet zelfs zenders kunt sorteren in je favorietenlijst (kan nu wel met Horizon maar die heeft weer andere bugs) en dat je de rode knop weergave niet uit kunt zetten. Qua beeld/stabiliteit ben ik zeer tevreden over digitale tv van UPC en sinds kort ook DVB-C (in slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Ik weet niet of ik hier ook ervaring over Tele2 Glasvezel mag plaatsen, maar ik kon geen beter topic vinden.

Ik ben er op zijn zachts gezegd niet over te spreken. Op 16 maart heb ik een glasvezelabonnement aangevraagd (gemeente Meerssen). Er stond toen aangegeven dat het even zou kunnen duren, rond 22 april zou ik worden aangesloten. Dit is uiteindelijk 13 mei geworden. De monteur heeft alles aangesloten, echter zat er nog geen signaal op de lijn, dit zou volgens de monteur binnen 3 dagen opgelost zijn. Ik zou dezelfde dag nog opgebeld worden, wat niet is gebeurd. Ik heb de dag erna zelf gebeld, en toen werd me verteld dat de hele bestelling opnieuw werd gedaan. Ik kreeg wederom de welkom-bij-Tele2-mails toegestuurd etc. Nog een dag later werd ik gebeld door het hoofdkantoor, met de mededeling dat het product helemaal niet meer geleverd kon worden 'wegens problemen in een wijkcentrale'. Het contract wordt ontbonden en met een simpele 'sorry' werd ik afgewimpeld.

Het is nu inmiddels precies 2 maanden na bestelling en zolang zit ik ook al zonder internet en TV. Ik ben echt ontzettend boos op de manier waarop dit allemaal verlopen is. Ik vraag me ook af of hier iets nog tegen te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Kun je niet snel bij een andere een pakket bestellen? Tele2 is vast niet de enige leverancier op het gasvezelnetwerk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Er zijn ondertussen meerdere leveranciers inderdaad, dus ik ga morgen eens langs de lokale Reggefiber glasvezelwinkel om te vragen of niet dezelfde problemen gaan optreden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Succes! :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:49
[afbeelding]

Het enige dat niet werkt is mijn televisie. Op het moment van installatie was er nog geen televisie beschikbaar dus de monteur gaf aan dat dit na het weekend zou werken. Vervolgens staat de mediabox continu op "loading" en is dus doa. Op zich wel jammer want dit is voor mij de reden om UPC digitale TV eruit te gooien, alleen maar problemen met mediaboxen(heb er nu 5 versleten in 1 jaar). Tele2 heeft beloofd mijn een nieuwe toe te sturen, dus even afwachten.

Hi,

Heb zelf sinds +- een maand ook tele2 glasvezel, en heb portforwarding-mogelijkheid in de router. Het enige punt is dat het niet zo heet, maar ergens anders staat weggestopt.

Ik zal even screenshots bij dit topic plaatsen zodra ik weer thuis ben. Heb zelf nu port forwarding naar nog een router, die weer forwardt naar een minecraft server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
- Log in op de TG789vn.
- Klik op Toolbox
- Ga naar Game & Application Sharing
- Klik op Create a new game or application
- Geef de dienst een naam, en klik op 'Manual entry of Port Maps'
- 'Next'
- Selecteer het type protocol en vul de port range in, bv '80 to 80' en de 'translate to' op hetzelfde, of de poort die je wilt sturen.
- Laat trigger poort en protocol leeg, tenzij je weet wat je doet.
- Klik op 'Add'
- Als je tevreden bent, klik onderaan op "Assign a game or application to a local network device"
- In het selectielijstje, selecteer de dienst die je net hebt aangemaakt. Het lijstje is waarschijnlijk niet gesorteerd op alfabet. Selecteer daarna het device (=ip) waar de poort naar wordt doorgestuurd.
- Klik op 'Add'
- Klaar!

Er staan trouwens standaard al een aantal diensten in de lijst. Mocht het dus niet duidelijk zijn wat de standaard diensten doen, dan adviseer ik je om ze te modifyen/bekijken of bovenstaande stappen te volgen om een nieuwe aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verhuizen is leuk! Ook bij Tele2.

Wij gaan binnen dezelfde gemeente verhuizen. Maar verhuizen met glasvezel is technisch nog niet mogelijk. Dus Tele2 stopt de oude aansluiting. Ik moet alles terug sturen. En over drie weken krijg ik weer de monteur op bezoek die in het andere huis weer een aansluiting gaat maken. Met een een nieuwe modem, decoder etc.

Ook weer tien euro gratis filmtegoed :p

Voordeel. Ik betaal geen verhuiskosten, alleen de aansluitkosten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:25:

Wij gaan binnen dezelfde gemeente verhuizen. Maar verhuizen met glasvezel is technisch nog niet mogelijk. Dus Tele2 stopt de oude aansluiting. Ik moet alles terug sturen. En over drie weken krijg ik weer de monteur op bezoek die in het andere huis weer een aansluiting gaat maken. Met een een nieuwe modem, decoder etc.

Ik was nog vergeten iets te melden over de verhuizing. Nummerbehoud is niet mogelijk omdat het een nieuwe aansluiting betreft. Gelukkig hecht ik geen waarde aan een vaste telefoonnummer.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

4POX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Ik was nog vergeten iets te melden over de verhuizing. Nummerbehoud is niet mogelijk omdat het een nieuwe aansluiting betreft. Gelukkig hecht ik geen waarde aan een vaste telefoonnummer.
Dat is zo krom 8)7 dat kan alleen niet omdat zij het administratief niet in hun systeem kunnen verwerken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

4POX schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:48:
[...]

Telefoonnummer porteren naar een voipprovider en na een paar maanden terugporteren naar Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Speedmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:54:
[...]

Telefoonnummer porteren naar een voipprovider en na een paar maanden terugporteren naar Tele2
Even het nummer aanpassen in de telefoon van mijn ouders is veel makkelijker.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Weet iemand hoe je als admin in kunt loggen op de TG789vn? Je kunt inloggen als user/user maar dan krijg je erg gelimiteerde opties.
Ik kan namelijk niet eens DHCP uitzetten of aangeven dat een IP permanent moet zijn voor m'n server... da's nogal bagger aangezien die server niet 24/7 aan staat en dus een ander IP kan krijgen als ie uit sleep komt. Dan moet ik opnieuw gaan lopen portforwarden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTD8
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
4POX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 07:25:

hmmm,bij mij zit het anders omdat de glasvezel kabel nog niet op de nieuwe woning is aangesloten,Ik neem mijn ADSL pakket mee en stap daarna over als alles gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Destralak schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:56:
Weet iemand hoe je als admin in kunt loggen op de TG789vn? Je kunt inloggen als user/user maar dan krijg je erg gelimiteerde opties.
Ik kan namelijk niet eens DHCP uitzetten of aangeven dat een IP permanent moet zijn voor m'n server... da's nogal bagger aangezien die server niet 24/7 aan staat en dus een ander IP kan krijgen als ie uit sleep komt. Dan moet ik opnieuw gaan lopen portforwarden :/
Helaas, geen admin mogelijk.
Maar je kan ook met een actieve DHCP server een ip statisch maken.
Kies dan wel een ip adres heel hoog in de DHCP pool. Dan is de kans op ip conflicten erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Dit topic eens in de gaten gaan huoden aangezien ze aan het graven zijn voor de deur. En ik straks ook een Tele2 glas verbinding aangevraagd heb.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

MaNdM

1000-dingen-doekje

Open vraag aan de Tele2 ervaringsdeskundigen. Hoe bevalt het bij Tele2? En dan met name, wat zijn in jullie ogen de voordelen van Tele2 en wat de nadelen?

Is de hardware die verstrekt wordt goed en "open" genoeg? (lees: je kan de belangrijkste zaken zelf instellen)

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Vooral de prijs vond ik aantrekkelijk, 42,50 voor 40/40 Mbit internet plus een basis TV dienst. Wil je ook kunnen opnemen en uitzending gemist dan zijn andere aanbieders wellicht aantrekkelijker. Ik hoef geen open router, de meegeleverde router is vrij beperkt maar voldoet voor mij. Zelfs het bereik is voor mij afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Mijn ervaring is dat als het eenmaal werkt, je net zo goed af bent dan een veel duurdere provider. Zijn er problemen met aansluiten of omzetten van een andere provider zijn ze niet zo best.

Ik heb vrienden geholpen die waren verhuist naar een gebied waar geen ADSL mogelijk was vanwege het ontbreken van een telefoonlijn in de nieuwbouwflat, en om dat uit te zoeken ben ik enorm van het kastje naar de muur gestuurd voordat het contract kon worden ontbonden. Ik moest er continue achteraan blijven zitten, tele2 deed niets.

Ik wilde eigenlijk van Concepts(glas) naar Tele2(glas), maar las hier in dit topic over verhalen van de helpdesk dat je makkelijk 6 weken zonder diensten kan komen te zitten. Vodafone krijgt het wel voor elkaar om vrijwel direct over te stappen naar hun. Ook op dit punt maakt het dus veel uit hoe goed een helpdesk is en hoe ervaren.

Maar nogmaals, als het eenmaal werkt, blijft het gewoon werken en zit je goed. Een enkele keer een storing, een enkele keer je router resetten. Zelfde eigenlijk wat bij iedere provider wel eens gebeurd, no biggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

Ik heb ervaring met een nieuw Mobiel abonnment voor mijn vriendin maar ik wordt erg gefrustreerd van Tele2. Heb het nu sinds twee weken maar heb er nu al spijt van. Wij kunnen ook Glas van Tele2 krijgen maar daar bedank ik vriendelijk voor.
Helpdesk kan je niet helpen weet niets, op het forum stikt het van de vriendelijke medwerkers met de opmerkingen van "Oh wat leuk dat je op deze mannier hier reageerd" "oh wat jammer voor je joh" overdreven vriendelijk maar vervolgens gebeurd er weer niets. Nee, goedkoop is in dit geval duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

MaNdM, niks mis mee :) minder storing dan Tweak tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.totaaltv.nl/ni...h-op-4g-en-glasvezel.html
[

Opvallend is dat Tele2 heeft aangekondigd via een eigen glasvezel-backbone alle diensten op glasvezel in eigen beheer gaat aanbieden.
Ben benieuwd na de kwaliteit van iptv streams

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een eigen modem? Ik heb nu een VLAN switch, VLAN 32 naar eigen modem (voor internet) en de overige VLAN's tagged door naar dat Tele2 geval.

Nu wil ik die VLAN switch eruit en dat Tele2 geval, en ik wil daarvoor een Vigor 2130 gebruiken die beide taken op zich neemt, en dus ook het IPVT gebeuren regelt. Iemand bekend met de config daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
Ik kan ook voor Tele2 kiezen (glasvezel) Wat ik me afvraag: Wat is de kwaliteit van de TV streams? Is dat de 8 mbps variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 18:31
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het zo dat Tele 2 bezig is met eigen apparatuur te plaatsen in centrales wat hier de status/dekking van is weet ik niet. Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat dit gewoon de streams zijn van het KPN IPTV platform (waar je ook naar kijkt als je ADSL hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Zelf maar een Genexis ombouwkit op m'n glasvezelaansluiting gezet. Kon Tele2 niet regelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
### EDIT: IN DEZE OPSTELLING WERKT TV NIET MEER NA DE DMZ-UPDATE VAN TELE2 ###

Na een tijd lang zweten is het me gelukt om internet via m'n eigen router te laten lopen (met alle vrijheden die daarbij komen kijken 8)), terwijl tv en telefoon gewoon via het Technicolor modem gaan.

Hiertoe heb ik eerst het signaal uit het glasvezelmodem gesplit via een normale gigabit-switch. Eén kabel heb ik in het Tele2-modem gestopt, de andere in de router (in de WAN-poorten). Vanuit het Tele2-modem loopt er een kabel naar m'n tv en een kabel naar m'n telefoon en vanuit de router lopen de netwerkkabels naar de internetapparaten. Zie onderstaande afbeelding voor de duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/RLLGy.jpg

Ik heb zelf een Netgear WNDR3700v2, waarop ik DD-WRT (gratis, open source routerfirmware) heb kunnen installeren. Een deel van de uitleg hieronder is router-specifiek en ik weet niet of dit voor andere routers ook op deze manier mogelijk is. DD-WRT is wel voor heel wat merken en modellen beschikbaar, maar qua functionaliteit weet ik niet of de vereiste opties altijd aanwezig zullen zijn. Ik heb ook nog een distributie (een aftakking van DD-WRT, speciaal voor dit merk en dit model), waar het meeste werk al voor je is gedaan. Mocht je nou een router hebben waar ook een distributie voor beschikbaar is, én heb je dezelfde functionaliteit als mijn router, dan kunnen onderstaande stappen je wellicht ook een dienst bewijzen.

DD-WRT installeren (stappen voor een Netgear WNDR3700v2). Bron: http://goo.gl/wGsDF7
1. Download de firmware: http://goo.gl/f1MmS7
2. Firmware upgraden via webinterface (kopje ‘Router upgraden’). Onderbreek het proces niet en wacht tenminste 2 minuten nadat 100% is bereikt.
3. De LEDs van het draadloze netwerk zouden nu moeten branden. Als je dit ziet, dan is het upgradeproces klaar.
4. Houd de resetbutton achterop de router voor 30 seconden ingedrukt en laat het niet los. Trek, terwijl je de resetknop ingedrukt blijft houden, de stroomkabel los en wacht weer 30 seconden. Stop, terwijl je de resetknop nog steeds ingedrukt blijft houden, de stroomkabel weer terug en wacht weer 30 seconden. Haal de stroomkabel nu los en daarbij ook de resetknop. Stop de stroomkabel er weer in en wacht nu minstens 2 minuten. Dit is heel belangrijk, omdat je router nu de NVRAM instellingen aan het opbouwen is.
5. Herhaal stap 4.
6. Haal de stroomkabel eruit voor 30 seconden en doe hem er dan weer in (power cycle). De installatie is nu compleet.
7. Wacht tot alle lampjes weer normaal branden. Je kunt de router nu benaderen op 192.168.1.1 in je browser. Hier zou je de webinterface van DD-WRT moeten zien.

'Disconnect' eerst je internetverbinding via de webinterface op het Tele2-modem zolang je die nog kunt benaderen.

DD-WRT configureren
1. Verander, als hierom wordt gevraagd, eerst het wachtwoord en/of gebruikersnaam. Klik op het tabje ‘Setup’ en vul de volgende gegevens in in de groep ‘WAN Connection Type’:
Connection Type: PPPoE
Username: [GEBRUIKERSNAAM_UIT_AANMELDBRIEF]@3p.versatel.nl
Password: [BIJBEHORENDE_WACHTWOORD]
Selecteer onder ‘Advanced settings’ bij Connection Strategy de optie ‘Keep Alive’ met een ‘Redial Period’ van 30 seconden.
2. Ga op dezelfde pagina naar de groep 'Router IP' en verander daar het 'Local IP Address' in '192.168.2.1'. Dit is nodig omdat de DHCP-server van het Tele2-modem anders gaat interfereren met de DHCP-server op de Netgear.
3. Ga op dezelfde pagina naar de groep ‘Network Address Server Settings (DHCP)’ en klik daar DHCP Type ‘DHCP Server’ aan. Klik ook op ‘Enable’ achter DHCP Server. Sla de configuratie op (‘Apply Settings’).
4. Klik op de subtab ‘MAC Adress Clone’ en klik op ‘Enable’. Vul bij ‘Clone WAN MAC’ vervolgens het MAC-adres van het Tele2 modem in (te vinden in de webinterface). Vul bij ‘Clone Wireless MAC’ hetzelfde MAC-adres in, alleen met het laatste teken één opgehoogd (bijv. B->C). Ik weet niet overigens niet of dit laatste echt nodig is. Sla de configuratie op.
5. Klik op het subtabje ‘Advanced Routing’ en selecteer bij ‘Operating Mode’ ‘Gateway’. Sla de configuratie op.
6. De belangrijkste stap: de VLAN configuratie. Het signaal komt op verschillende VLAN’s binnen en we gaan er nu voor zorgen dat de WAN-poort alleen het internet-VLAN (VLAN 32) en niet ook die van tv of de telefoon binnenkrijgt. Klik hiertoe op het subtabje ‘Networking’ en selecteer in de groep ‘Tagging’ bij ‘VLAN0 Interface’ eerst ‘eth1’, als ‘Tag Number’ 32 en laat de prioriteit op 0 staan. Sla de configuratie op.
7. Selecteer op dezelfde pagina onder de groep ‘Port setup’ bij ‘WAN Port Assignment’ de optie ‘eth1.32’. Je hebt bij de vorige stap als het ware een nieuwe netwerkinterface aangemaakt die alleen signalen van VLAN 32 ontvangt, die je nu aan de WAN-poort toewijst. Sla de configuratie op.
8. Als het goed is heb je nu verbinding met internet zonder tussenkomst van het Tele2-modem! Exporteer je configuratie voor de zekerheid (Administration->Backup), zodat je deze kunt herstellen als je de instellingen mocht kwijtraken.

Ik hoop dat ik hier meer wat meer mensen dan mezelf blij mee maak; die aftimmering van het modem heb ik als enorm hinderlijk ondervonden. Nu kan ik tenminste m'n webserver draaien omdat ik poort 80 gewoon kan forwarden, ik kan WOL instellen, VPN, etc. etc. :).

[ Voor 4% gewijzigd door peaceful_turing op 03-01-2014 14:21 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik clone het mac adres niet eens meer. Het werkt bij mijn thuis ook over het mac adres van mijn Linksys.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:47
Mmmm, zo had ik het ook ingericht, alleen werkt het nog niet zo.
Alleen welke poorten gebruik je op de switch. Gaat de UTP kabel van de Glasvezelmodem naar de Switch op poort 1? en tele2 modem en netgear op poort 2 en 3?
Heb je bij beiden DHCP aangezet?

Nu heb ik Solcon als provider met een Thompson TGN789vn.
Moet ik hierbij internet uizetten? Ik kan namelijk nu alles doen met de Thomson router. Alleen krijgt mijn Netgear nu geen internet. Er is geen conflict, want op beide kan ik lokaal inloggen.

Ik verloor het internet op de Netgear toen ik de setting op PPPoE zette en daarbij de gebruikersnaam en wachtwoord invoerde.

Zelfs wanneer ik de Thompson modem ontkoppel van het setje, heeft de Netgear alsnog geen internet.

[ Voor 8% gewijzigd door DJustin op 20-11-2013 13:05 ]

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Aangezien je Solcon hebt, kan ik niks zeggen over hoe je de boel (PPPoE bijv.) moet instellen en of het gaat werken, zoals ik ook in m'n post aangaf.

Wat betreft de poorten op de switch; dat maakt niet uit, zou met alle mogelijke combinaties moeten werken. Bij het Tele2-modem gaat deze geloof ik in de WAN-poort, en bij de NETGEAR ook. DHCP moet je uitzetten op het modem van Solcon, als je dat kan instellen, op de NETGEAR aan. Internet kan je uitzetten op het modem, maar ik weet niet of dit nodig is dit is wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
*DJustin slaat zichzelf op het hoofd. 8)7
Moet is maar het verschil gaan kennen tussen een switch en een hub...

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Voor de 2e keer in twee weken komt de 100/100 verbinding niet boven 5 Mbit uit...zucht

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Ik begrijp er niks meer van. Een vriend van me heeft ook Tele2 Glas met zo'n Technicolor TG789 v3. Zodra ik iets anders in de Genexis steek (Genexis heeft maar 1 UTP poort) dan zet hij de poort uit.

Op m'n managed switch van D-Link gaat er geen port lampje branden en op mijn laptop ook niet, Windows ziet 'm ook gewoon als Unplugged. Als ik het MAC kloon van de Technicolor op mijn laptop dan blijft de link wel up maar gebeurt er alsnog vrij weinig qua DHCP aan de kant van Tele2. (Edit: Nu blijft de link ook niet up met mac cloning)

Op de switch heb ik port 16 tagged 32,33,34,35 meegegeven en port 15 untagged 32. Daar heb ik dan mijn laptop ingeprikt, ook dat doet niets. Ook niet met MAC cloning.

Doe ik iets fout of heeft Tele2 nog meer security maatregelen toegevoegd?

Net ook even gecheckt met een domme Sitecom switch, dan blijft de link tussen switch en genexis wel up 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door bento1 op 26-12-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Doet je D-Link autosensing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vergeet PPPoE niet, zonder PPPoE geen IP adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
xost schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:58:
Vergeet PPPoE niet, zonder PPPoE geen IP adres ;)
PPPoE = layer 2, een poortje die niet up komt = layer 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Autosensing... Daar heb ik niet aan gedacht. Ik heb gisteren ook nog wat geprobeerd met een Netgear WNDR4500 met DD-WRT v24-sp2 mega.

Maar als ik dus een simpel sitecom switchje aan de Genexis hang en daar het Tele2 modem (WAN port) aan (Internet in webiface gedisconnect) en in de 2e poort dan mijn Netgear WNDR4500 (WAN port) met DD-WRT geconfigureert zoals de instructies van exofes dan krijg ik maar geen verbinding met PPPoE.

Die vriend van me heeft dus geen brief gekregen maar wel een username en password van de monteur. Daarmee kan hij ook inloggen op zijn webmail. Die usersname@3p.versatel.nl heb ik dus gebruikt met dat password.

PPPoE:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2274925/pppoe.png

VLAN (Heb ik alles default gelaten):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2274925/vlan.png

Networking, heb hier ook eth0 en eth1 geprobeerd. Staat nu even VLAN2 in de screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2274925/networking.png

Verder heb ik ook de MAC van de Technicolor gekloond. Opzich moet dit niet kunnen volgens mij want de Technicolor is op deze manier ook nog aangesloten op hetzelfde netwerkje.

Schiet mij maar lek. Heb ik wel de juiste poort eth0, eth1, vlan2 enz. als WAN poort?

[EDIT]

Heb nu een nieuwere versie van DD-WRT. Na installatie en reset staat de WAN Port Assignment al op VLAN2. Dus zit zal volgens DD-WRT de WAN poort zijn. Ik maak hier nu even VLAN32 van en probeer het dan van de week nog eens. Tenzij iemand een beter idee heeft :)

[ Voor 9% gewijzigd door bento1 op 27-12-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Gravit0n schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:27:
[...]

PPPoE = layer 2, een poortje die niet up komt = layer 1. :)
Ik had begrepen dat hij met MAC cloning wel up bleef, vandaar :)

Sinds vorige week gaat het hele VLAN verhaal bij mij niet meer goed in combinatie met m'n televisie kastje. Zodra het internet VLAN weg is van de technicolor, moppert m'n televisie kastej regelmatig dat hij niet verbonden is of het zappen gaat gigantisch traag.

Heb nog geen manier gevonden om het televisie kastje zonder technicolor te laten verlopen. Had op een Vigor 2130 ooit wel de IPTV als WAN werkend gekregen, maar vervolgens het televisie kastje niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 27-12-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Nou dat PPPoE verhaal is kansloos. Ik heb nu wel DMZ kunnen activeren in de Technicolor en mijn Netgear met DD-WRT heeft nu direct het externe IP. Ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb de situatie exact nagemaakt zoals Exofes het heeft omschreven.
Helaas gaat bij mij de TV dan niet werken. Als ik eventjes het internet aanzet op de Technicolor, dan uitzet, blijft de Tv wel werken en kan ik ook van zenders verwisselen. TV-Gids ophalen duurt dan 4 minuten. :O

Internet werkt wel prima. Ik denk dat ik nu de situatie via DMZ ga neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

DJustin schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:07:
Ik heb de situatie exact nagemaakt zoals Exofes het heeft omschreven.
Helaas gaat bij mij de TV dan niet werken. Als ik eventjes het internet aanzet op de Technicolor, dan uitzet, blijft de Tv wel werken en kan ik ook van zenders verwisselen. TV-Gids ophalen duurt dan 4 minuten. :O

Internet werkt wel prima. Ik denk dat ik nu de situatie via DMZ ga neerzetten.
Ik ook sinds kort? Erg vreemd...Hiervoor heeft t altijd goed gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Heb onlangs Tele2 glasvezel gekregen. Ik ben nu echter wat poortjes voor mijn server aan het openen, allen ik kan SSH (poort 22) niet open krijgen... Iemand hier toevallig ervaringen mee? Ik heb verder geen enkel ander (zichtbaar) apparaat gekoppeld aan poort 22. Met de melding: "The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible." kan ik dan ook niet zoveel... Hetlfde geldt voor HTTPS op 443...

Ik heb een Technicolor TG789vn v3 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet SSH zelf dan op een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
xost schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:41:
[...]

Ik ook sinds kort? Erg vreemd...Hiervoor heeft t altijd goed gewerkt
En hoe ga je het nu oplossen. Een idee van het forum van Tele2 was de TV al op de Switch zetten.
Anders ga ik maar gebruik maken van de DMZ. Alleen weet ik niet of ik dan de WAN poort van de Netgear kan gebruiken, of dat ik hem gewoon op een 1gb poort moet zetten.

Ben momenteel niet bij mijn broer, dus kan het niet testen. Ga het binnenkort wel weer ff testen.
De reden waarom ik hem Tele2 heb aangeboden, was dat het idee wat jij opperde werkte. Vind het erg vervelend dat het nu niet voor hem werkt! :(

TV op de Netgear werk soiso niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

xost schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:58:
[...]

Sinds vorige week gaat het hele VLAN verhaal bij mij niet meer goed in combinatie met m'n televisie kastje. Zodra het internet VLAN weg is van de technicolor, moppert m'n televisie kastej regelmatig dat hij niet verbonden is of het zappen gaat gigantisch traag.

Heb nog geen manier gevonden om het televisie kastje zonder technicolor te laten verlopen. Had op een Vigor 2130 ooit wel de IPTV als WAN werkend gekregen, maar vervolgens het televisie kastje niet meer.
Hier sinds vorige week ook veel problemen met de televisie. Even de vlan spul er tussen uit en de televisie werkt weer voor een paar dagen. Langzaam zappen is hier ook een symptoon. Ik wilde bijna de decoder laten omwisselen bij tele2

Als het klopt van de DMZ instellen dat je eigen router dan een extern IP nummer krijgt klinkt ook goed. Werkt dit goed? Ik heb een NAS waar ik regelmatig van buiten contact mee maak.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Even los van het feit dat het kan of dat je graag tweakt: Waarom wil iedereen zo graag de Technicolor uit het proces laten? Is dat ding net zo erg als een Experiabox van KPN?

Pagina: 1 2 3 Laatste