Toon posts:

Game / photoshop / render desktop systeem Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben aan het kijken voor een nieuwe desktop en heb dit al samen opgesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Green WD20EARX, 2TB€ 95,-€ 95,-
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 416,99€ 416,99
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Corsair Builder CX600 V2€ 59,90€ 59,90
1Samsung 830 series 256GB€ 169,-€ 169,-
1Asus P8Z77-V€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.207,76

Ik wil graag video kunnen editen( adobe premiere pro, source film maker, 3D modeling ), photoshop intensief gebruiken en mee willen gamen( TF2 en HL3 wanneer die uiteindelijk uitkomt, + als er iets nieuws uitkomt zou ik dit graag kunnen spelen ). Qua gaming heb ik een breed zicht, het hoeft van mij niet op ultra high settings te staan. Als het kon zou het wel fijn zijn :)

Ik zou graag onder de 1000 euro zien te komen, mocht dit niet lukken, dan liefst zo dicht mogelijk bij dit bedrag.

Ik heb een 32" LED TV staan. Hierop staan momenteel mijn PS3 en televisie op aangesloten (duh :)) Ik ben aan het twijfelen om deze te gebruiken voor mij PC. Aangezien ik dan op een bank moet zitten, geen leuning heb en geen tafeltje heb voor mijn muis / toetsenbord, (welke ik wel kan kopen natuurlijk), maar gaat mijn houding dan wel goed zijn? Is dit gezond voor mijn rug ? Want een 32" TV en 1 of 2 monitoren op dezelfde kamer gaat er wel wat over niet ? :)

Kan ik dan goed werken op deze TV vroeg ik me ook af, ik werk nu op een 17" en daar continue tussen tools werken en dan mijn werkblad in photoshop word wel irritant, en ik zou graag ruimte hebben om zonder al dat minimaliseren te kunnen werken.

Mijn voorkeuren gaan naar Asus qua moederborden en videokaarten, en Nvidia chipset vanwege de CUDA. Antec kasten heb ik altijd gebruikt om pc's van klanten in elkaar te steken (ik werkte in een pc-winkel), en deze waren altijd wel van goede kwaliteit vond ik. Ik heb ook nog anti-geluid matjes om in de computer te plakken.

Ik zou graag zo energiezuinig willen blijven. Ook liefst een eenvoudige maar degelijke kast zodat deze makkelijk ergens weggestopt kan worden of verplaatst kan worden, dus liefst geen overbodige lichten of koffiezetapparaten aan mijn tower :)
Een dvd-rom heb ik ook niet nodig, ik installeer alles via USB of via installaties op mijn harde schijf. Indien mogelijk kan ik aan een externe dvd-lezer komen mocht ik toch nog de dvd nodig hebben voor een installatie

Over de vga ben ik niet zeker, er is zoveel keus en zoveel verschillen. Ik vind persoonlijk 400 euro wel veel voor een vga, maar de tijden zijn veranderd, als dit nodig is dan is dit nodig. Maar zou er een andere vga zijn die goedkoper is en goed genoeg voor mijn doen ?
Deze VGA heb ik ook al bekeken : pricewatch: Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5

Ik heb ook het gevoel dat ik iets gemist heb in mijn setup, maar ik kan dit niet vinden, of zit ik hier met mijn inbeelding in de war ? :p

Mijn vorige thread is niet meer op gereageerd na herhaalde edit's, daarmee dat ik nu even een nieuwe heb opgezet, alvast excuses omdat dit eigelijk niet de bedoeling is, maar ik zou graag tot een goede eindsetup geraken

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je bent de RAM vergeten :+
+ aftermarket cpu cooler -> je overklokt dan wel niet, maar als je die cpu onderdruk gaat zetten met adobe enz. ;)

Dit is een goedkopere oplossing, inclusief de RAM

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,75€ 27,75
1Gigabyte GV-N66TOC-2GD€ 300,-€ 300,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 88,45€ 88,45
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,80€ 78,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.130,77

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02 23:35
Heb je geen geheugen, voeding en case nodig?
Ga je overclocken?

Als je budget slechts 1000€ is waarom gooi je dan voor 1200€ onderdelen samen zonder voeding en case waar je zeker nog eens 120€ aan kwijt bent...

Misschien toch iets meer research doen...

Als je gewoon op Full HD speelt en je moet niet persé alles op ultra hebben (verschil tussen high settings en ultra zie je in het midden van de actie toch bijna niet...) dan moet je zeker niet 400€ aan een gfx kaart uitgeven... Zonet is de gtx660 reeks uitgekomen, van AMD staan de HD7850 en 7950 ook goed geprijsd.

Je kiest ook voor een heel duur mobo, enige reden?

Kijk anders hier even ---> [BBG] Mainstream gamesysteem september 2012
Met dat systeem ga je alles kunnen doen wat je wil + overclocken + het past in je budget.

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:53:
Je bent de RAM vergeten :+
+ aftermarket cpu cooler -> je overklokt dan wel niet, maar als je die cpu onderdruk gaat zetten met adobe enz. ;)

Dit is een goedkopere oplossing, inclusief de RAM

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,75€ 27,75
1Gigabyte GV-N66TOC-2GD€ 300,-€ 300,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 88,45€ 88,45
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 78,80€ 78,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.130,77
Dit ziet er wel een goede setup uit. Ik had gelezen dat de Z chipset veel beter was dan de H, daarom dat ik deze had gekozen. En idd de ram :), kzal hem niet in mijn wenslijst hebben gezet, maar ik had hem wel opgezocht. Is het mss niet voordeliger om 4x4GB te nemen ipv 2x8GB ?
Inrage schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:56:
Heb je geen geheugen, voeding en case nodig?
Ga je overclocken?

Als je budget slechts 1000€ is waarom gooi je dan voor 1200€ onderdelen samen zonder voeding en case waar je zeker nog eens 120€ aan kwijt bent...

Misschien toch iets meer research doen...

Als je gewoon op Full HD speelt en je moet niet persé alles op ultra hebben (verschil tussen high settings en ultra zie je in het midden van de actie toch bijna niet...) dan moet je zeker niet 400€ aan een gfx kaart uitgeven... Zonet is de gtx660 reeks uitgekomen, van AMD staan de HD7850 en 7950 ook goed geprijsd.

Je kiest ook voor een heel duur mobo, enige reden?

Kijk anders hier even ---> [BBG] Mainstream gamesysteem september 2012
Met dat systeem ga je alles kunnen doen wat je wil + overclocken + het past in je budget.
Antec One is een case, Corsair builder CX600 V2 is voeding, en de geheugen was ik idd vergeten

Overclocken ben ik geen held in, Ik doe dit niet graag maar als het mogelijk is kan ik me er altijd in verdiepen en zo toch wat meer uit mijn computer halen.

De reden waarom ik voor Nvidia ben gegaan is ook CUDA, zoals ik in mijn 1st bericht had gezegd, is dit super handig voor video rendering

De GTX660 zoals smokingcrop ook had voorgesteld ziet er zeker een goede alternatief uit. Ik zal nog wat rondkijken bij deze modellen.

Mogelijk dat ik de 256GB SSD kan vervangen voor een 125GB ?

Alvast bedankt voor de antwoorden

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
als je wilt overclocken dan neem je een K processor (bv 3770K), anders is dit moeilijker om te doen en zeker als je geen ervaring er mee hebt :+

je kan idd voor een 128gb ssd gaan

ondertussen zijn er ook meer 660 ti 's op de pricewatch gekomen
pricewatch: Gigabyte GV-N66TWF2-2GD lijkt me wel mooi (slechts in 3 winkels verkrijgbaar, maar Afuture komt meestal als goedkoopste/bij de goedkoopste uit :*) )

[ Voor 46% gewijzigd door SmokingCrop op 24-08-2012 14:13 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:39:

De reden waarom ik voor Nvidia ben gegaan is ook CUDA, zoals ik in mijn 1st bericht had gezegd, is dit super handig voor video rendering
Adobe Premiere ondersteunt ook OpenCL. Een Amd kaart kan dus ook prima. Welke kaart dan beter is in gpgpu weet ik zo niet. Dat zul je zelf even moeten bekijken. Dat is dacht ik wel behoorlijk programma afhankelijk.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Volgens mij houd Photoshop wel van een beetje vlotte harddisk. OF ga je dat op je SSD doen/zetten ?

De ene chipset is niet perse "beter" dan de andere, de ene chipset ondersteunt CF/SLi of overklokken beter dan de andere bijv. Doe je beide niet, is de goedkope chipset in principe net zo goed. "beter" omdat je dan knaken overhoud.

[ Voor 54% gewijzigd door Madrox op 25-08-2012 20:51 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:31
Voor photoshop is dat niet zo'n probleem. Programma en scratch file op ssd. Fotobestanden op hdd.
Met een trage hdd duurt alleen het openen en opslaan van grote bestanden een paar seconden langer.

Voor videobewerking is een snelle hdd (of nog beter. meerdere hdd's) wel handig. zie ook dit topic: Upgrade/Nieuwe Video-edit PC: stabiel? En vragen over lijst
En in deze de uitgebreide reactie van mijn bovenbuurman: Videobewerkings systeem

[ Voor 13% gewijzigd door wappiewappie op 26-08-2012 22:48 ]

Pagina: 1