Upgrade/Nieuwe Video-edit PC: stabiel? En vragen over lijst

Pagina: 1
Acties:

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 22:49

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop van jullie expertise/ervaring gebruik te kunnen maken. Ik zie door het bos de bomen niet meer en heb me rotgegoogled/gelezen, maar ik wil graag jullie opinie over het volgende:

Ik wil om lekker te kunnen video-editten/renderen een upgrade (nou ja, praktisch een nieuwe PC). Het gaat om Adobe Premiere Pro CS5.5 en After Effects. Ook Lightroom en Photoshop, maar dat gaat wel goed als Adobe Premiere ook draait ;)

Het belangrijkste voor mij is dat het systeem stabiel is! Ik moet er niet aan denken dat ik de PC een nacht laat renderen en er 's ochtends achter kom dat ie na een uur al crashte.

Nu heb ik de volgende wishlist voor ogen:
  • CPU:
    Intel® Core i7-3770K Processor
    (8M Cache, 3.50 GHz (up to 3.90 GHz))
    Socket 1155 DDR3-1333, DDR3-1600 max 32 GB
    Ivy Bridge, HT € 332,50
  • Mobo:
    GigaByte GA-Z77-DS3H
    (want incl. firewire!) € 102,50
  • RAM:
    Corsair Vengeance 16 GB,
    PC3-12800, 1600 MHz, 10, Non-ECC, Kit Of 2 € 97,50
    ...
    OF
    ...
    Corsair Vengeance 16 GB,
    PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 4 € 93,50
  • SSD:
    Intel 330 Series 120 GB, S-ATA III / 600,
    450 MB's, 500 MB's, 2,5 Inch € 99
  • Windows 7 Home Premium 64 bits € 90
  • Optische drive:
    Samsung SH-222BB/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart € 20
  • CPU-koeler:
    onbekend, nog uitzoeken € 40 max?
  • PSU:
    onbekend, nog uitzoeken
    Welke Pin-out? € 130-ish?
Al in bezit:
  • GPU: AMD Radeon HD 6670 PCI Express 2.1 x16
    (Tsja, die heb ik nu eenmaal net nieuw. Later eventueel een Nvidia GTX voor het GPU-renderen)
  • HDD: 2x Samsung HD501LJ 500 GB
    (Voorlopig nog geen RAID-opstellingen, wellicht later. Windows + apps op de SSD, captures/input op Samsung #1 en render/scratch op Samsung #2)
  • Behuizing
  • Monitor/tobo/muis/boxen
Mijn vragen:

1. De CPU, mobo en vooral geheugen: is dat stabiel? Want ik heb me rotgezocht op de QVL's van Gigabyte, maar verder dan 8 GB totaal in je systeem gaan ze niet. Ik wil toch echt 16 GB, maar gaat dat stabiel lukken met één van de twee geheugen-opties? Ik zie wel dat de losse bankjes van bijvoorbeeld 4 GB wel in de QVL genoemd worden, maar kan ik er dan van op aan dat als ik er 4 in plaats, dat het dan ook goed gaat?
En is het slimmer om 2 grote DIMMen te pakken of 4 kleinere? Wat is wijsheid? Ik ga voorlopig niet upgraden, dus ik vind het niet erg als al mijn banken volzitten.

2. Welke CPU-koeler moet ik hebben? Daar ben ik echt de weg in kwijt? Ik ga de i7-3770K dus goed stressen (Is overclocken te doen? En ook met dit moederbord?), dus de CPU koeler moet het goed aankunnen. Welke moet ik hebben?

3. Gezien de onderdelen: Welke PSU/voeding moet ik hebben? Vooral: hoeveel Watt? En wat is een goed/stabiel merk?

Verder hoor ik natuurlijk graag naar jullie mening hierover. Kritiek zeer gewenst. Zie je iets vreemds, roep het. Het is een hoop geld, dus ik wil zoveel mogelijk zekerheid dat ik het goede koop :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• wopie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06-2025
Suggestie voor wat betreft de QVL van Gigabyte, mail ze gewoon eens met je vraag/opmerking. Meestal is een fabrikant best bereid je van advies/extra informatie te voorzien.
Voor wat betreft de overige opmerkingen heb ik niet veel toe te voegen.

Als je zeker weet geen extra RAM op dit bord bij te willen plaatsen op korte termijn (hoe lang is dat?) dan zou ik 2 kits nemen aangezien je dan een marginale performance-winst heb ivm 2x dual-channel ipv 1x dual channel (schijnt iets van 1 tot 3% uit te maken op reads/writes, ook hier geld weer, heb ik ooit ergens gelezen, volgens mij in de tweakers mobo/proc/mem-FAQ).

Ik denk dat wanneer je niet gaat overclocken de boxed-koeler van Intel prima is, maar dit is meer op gevoel aangezien die i7's niet zulke heethoofden schijnen te zijn (laatste tijd ook beetje over gelezen online).

Voor de voeding zou ik een A-merk nemen (ik ben zelf fan van Enermax, zij hebben ook een mooie uitgebreide PSU-calculator op hun website staan).

Succes met de aankoop!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
wopie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:11:
Suggestie voor wat betreft de QVL van Gigabyte, mail ze gewoon eens met je vraag/opmerking. Meestal is een fabrikant best bereid je van advies/extra informatie te voorzien.
Bedankt voor je input d:)b

Dit ga ik doen!
Maar dan nog hoor ik ook graag mensen die ervaringen met dit bord hebben :)
edit:
Best lastig om een e-mailadres te vinden op hun site :S
Voor de voeding zou ik een A-merk nemen (ik ben zelf fan van Enermax, zij hebben ook een mooie uitgebreide PSU-calculator op hun website staan).

Succes met de aankoop!
Kijk, leuk. Ga ik ook even naar kijken :)
edit:
Enermax zegt 480W nodig te hebben (en dan heb ik de CPU overgeclocked (wat ik niet eens weet of ik dat ga doen) en 30% aging toegepast (na 1+ jaar moet het ook nog kloppen)).
En de site van Salland (met veel simpelere keuzes) zegt 600W.

Dus zou deze dan goed zijn?
Corsair Professional Series HX650 650 Watt, 20+24 Pins € 90,50
of deze:
Seasonic M12II-620 Bronze 620 Watt, 20+24 Pins € 89
(ik vind het wel fijn dat ze modulair zijn, dus ongebruikte kabels gaan terug in de doos i.p.v. airflow te verstoren ;))

[ Voor 34% gewijzigd door Twhomp op 13-08-2012 01:56 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:57
Ik wou bijna meteen zeggen dat er geen bal klopt van de uitkomst van al die online psu calculators, maar deze lijkt het wel goed te doen. d:)b (de site van Salland dus niet :X )

Datgene wat je met de psu calc. van Enermax hebt berekent zit al mooie veiligheidsmarge op.
Het is dus niet nodig om daar nog een keer een flinke marge overheen te gooien. (Laat maar. Ik ging er vanuit dat die Enermax ook echt 625W op 12V leverde. Een eerlijk gezegd valt die extra marge ook wel mee. :$ )
Het systeem wat je nu hebt verbruikt max. 200W. Met een 670GTX wordt dat 300W. Dus nog ruim onder de 480W.

Dan zou ik eerder voor zoiets gaan: pricewatch: Seasonic S12II 520W
(review: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=185)
Of als die €130,- op moet: pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold
(review: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=202)
Deze werken wat efficiënter.

Ik weet niet zeker of je die SSD wel kunt vertrouwen. Het is dan wel een Intel, maar tegelijkertijd zit er ook een sandforce controller in.
Omdat je aangeeft dat een stabiel systeem belangrijk is zou ik dan eerder voor een Crucial M4 gaan.
Deze is al wat langer op de markt en heeft zichzelf al bewezen in tegenstelling tot de Intel 330.
En zoals gebruikelijk bij sandforce controllers klopt er geen bal van de opgegeven lees snelheid van de 330.

Dit geheugen is volgens mij iets stabieler dan dat van Corsair: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX

[ Voor 106% gewijzigd door wappiewappie op 12-08-2012 23:57 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
wappiewappie schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:37:
Ik weet niet zeker of je die SSD wel kunt vertrouwen. Het is dan wel een Intel, maar tegelijkertijd zit er ook een sandforce controller in.
Omdat je aangeeft dat een stabiel systeem belangrijk is zou ik dan eerder voor een Crucial M4 gaan.
Deze is al wat langer op de markt en heeft zichzelf al bewezen in tegenstelling tot de Intel 330.
En zoals gebruikelijk bij sandforce controllers klopt er geen bal van de opgegeven lees snelheid van de 330.
Ga ik naar kijken, ik lees wat reviews. Ik heb voorlopig alvast de SSD vervangen voor een Crucial M4 :)
Dit geheugen is volgens mij iets stabieler dan dat van Corsair: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
:'( Die staat niet in de QVL. Wel de KHX1600C9D3K3/12GX en de KHX1600C9D3K6/24GX, waar die tussenin zou moeten vallen. Zit er veel verschil tussen Corsair en Kingston dan? Behalve dat de Corsairs van die belachelijke heatsinks hebben ;)

De geüpdate lijst waar ik nu naar zit te kijken:

i7 3770K
Scythe Mugen 3 PC Gamer Version (vanwege 2 fans)
GA-Z77-DS3H (vanwege de Z77 chipset en firewire)
Kingston HyperX Genesis Quad Channel 16 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, kit of 4

Crucial M4 128 GB, S-ATA III / 600, 175 MB's, 500 MB's
Samsung SH-222BB/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
Seasonic M12II-620 Bronze 620 Watt, 20+24 Pins
Windows 7

en dan mijn huidige kast, 2x SATA HDD en HD 6770 GPU.

[ Voor 20% gewijzigd door Twhomp op 13-08-2012 02:29 ]

• wappiewappie
Het hoeft niet perse één setje van 4x4GB te zijn.
2 losse setjes van 2x4GB gaat net zo goed.
Zolang je er maar voor zorgt dat er identieke geheugenmodules in de juiste geheugensloten komen.

Dat Corsair wat minder stabiel is heb ik ook niet echt harde bewijzen van. Het is meer dat ik het hier en daar wat opgevangen heb van mensen die problemen hebben met Corsair.
Als je niet specifiek had aangegeven dat stabiliteit erg belangrijk is had ik het ook niet genoemd.
gevalletje 'better safe than sorry' dus.
qua prijs maakt het verder ook niet uit.

Je systeem ziet er verder wel goed uit. (al blijf ik erbij dat de voeding best wat minder kan :P)

Ik weet niet hoe groot jouw scratch file is, maar als het past zou ik die absoluut op de ssd zetten.
Dat is nu net één van de taken waarin je het grote snelheidsverschil ziet tussen een hdd en ssd.

[ Voor 21% gewijzigd door wappiewappie op 13-08-2012 19:38 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Net het volgende besteld:

Intel Core i7 3770K, 3,5GHz, 1155
Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX, 16GB, PC3-12800 (DDR3-1600), (Kit of 4)
Crucial m4 CT128M4SSD2, 128GB, 2.5", SATA 600, SSD
Gigabyte GA-Z77-DS3H, 1155, 4x DDR3, 5x SATA 300
Corsair HX650W, 650W, Modulair (ze hadden geen Seasonic waar ik alles bestelde en wilde alles bij 1 tent)
Microsoft Windows 7 Home Premium, 64bit, SP1
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

En een Firewire kaartje, Sata 3 kabeltje, nieuwe boxjes (mijn huidige kraken) en een SATA optische drive. Maar dat is allemaal niet zo spannend.

Kast, GPU, 2x HDD en monitor, tobo en muis heb ik al.

Bedankt voor de input, ik ga er van uit dat het goedkomt :Y
wappiewappie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:
Ik weet niet hoe groot jouw scratch file is, maar als het past zou ik die absoluut op de ssd zetten.
Dat is nu net één van de taken waarin je het grote snelheidsverschil ziet tussen een hdd en ssd.
Bedoel je de swapfile van Windows? Of de scratchdisk van Adobe Premiere?

Dat is nog een interessante afweging om te maken dan.

edit:
De reden dat ik het vraag is omdat ik het volgende schema ga aanhouden (van het Adobe Forum geplukt):

Afbeeldingslocatie: http://forums.adobe.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-2906955-31395/Guideline+Disks.jpg
Vanuit deze thread: http://forums.adobe.com/thread/662972

Ik ga voor de 3 schijven set-up. Raid kan me voorlopig even aan me Raid roesten :+ Ik back-up per project en als er halverwege een schijf uit klapt is het potentieel pech, project weg. Per project back ik het up, onsite en offsite (online) Pas als ik er serieuze knaken mee ga verdienen, of serieuze verantwoordelijkheid ga dragen, dan ga ik met RAID 10 werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Twhomp op 13-08-2012 19:57 ]

• wappiewappie
allebei. Een ssd kan heel goed multitasken.

Dit heb ik ook al eens in een ander topic geplaatst:
If your startup disk is a hard disk (as opposed to a solid-state disk), using a different hard disk for your primary scratch disk can improve performance. If your startup disk is an SSD, there is no benefit to selecting a different disk for your primary scratch disk. Using the SSD for both your system startup disk and your primary scratch volume performs well. And, it's probably better than using a separate hard disk for scratch. See Assigning scratch disks in Photoshop Help for more information.
Dat advies om met een aparte scratch disk te werken komt uit de tijd dat ssd's nog niet zo groot waren.

Alleen effe oppassen dat de ssd niet meteen stampvol komt te staan.

[ Voor 197% gewijzigd door wappiewappie op 13-08-2012 20:07 ]

Verwijderd

Laat ik je eerst melden dat met de setup die je op het oog hebt, het verhaal van een nachtje renderen weleens vergeten tijd zou kunnen zijn.

Ik heb onlangs de volgende keuze gemaakt:
Asrock Z77 Extreme 6 (ook firewire , zelfs 2x)
Core I7 3770K
Corsair CMT16GX3M4X2133C9 4x4GB=16GB met XMP 2333mhz
Samsung 830 SSD 256GB
4 x1 TB WD Black Harddisk

Tot op heden loopt het hele spul zeer stabiel, vooreerst getest met Patriot geheugen dat ik liggen had (1333), en dan vergeleken met het supersnelle Corsair, en dat gaf direct heel goed resultaat in videobewerking, flitsende werking, alles reageert ogenblikkelijk, het renderen met dit systeem gaat echt heel goed vooruit, en is nog geen enkele keer misgelopen.

Wanneer je bv: in het zelfde formaat opslaat als je bron, is het een kwestie van hooguit enkele minuten wachten, en klaar is ie.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
wappiewappie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:52:
allebei. Een ssd kan heel goed multitasken.

Alleen effe oppassen dat de ssd niet meteen stampvol komt te staan.
Dan doe ik Photoshop op de SSD qua scratch en splits ik voor Premiere het volgens het overzichtje. Moet goedkomen dan toch? :)

Aangezien ik zoveel oudere hardware overhoud, ga ik er een dedicated offline edit-machine van maken. En de oude hardware wordt mijn media, internet en download-PC. Dus dichtslibben zal meevallen ;)
Alleen Windows 7, Office en Adobe (Premiere, After Effect, Lightroom, Photoshop) komt er op. Geen games of warez/downloads.

Eventuele benodigde downloads (stockfootage, royalty free muziek) doe ik dan wel via een stickje, externe HDD of via het netwerk. Maar geen internet dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Twhomp op 13-08-2012 20:07 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:58:
Tot op heden loopt het hele spul zeer stabiel, vooreerst getest met Patriot geheugen dat ik liggen had (1333), en dan vergeleken met het supersnelle Corsair, en dat gaf direct heel goed resultaat in videobewerking, flitsende werking, alles reageert ogenblikkelijk, het renderen met dit systeem gaat echt heel goed vooruit, en is nog geen enkele keer misgelopen.

Wanneer je bv: in het zelfde formaat opslaat als je bron, is het een kwestie van hooguit enkele minuten wachten, en klaar is ie.
Dit is echt fijn om te horen, omdat we praktisch gezien dezelfde set-up hebben (jouw geheugen is sneller en je mobo dikker en je hebt meer schijfruimte, maar dat is technisch gezien geen verschil)! :)

Verwijderd

De Taken verdelen over meerdere schijven is een must, zeker doen.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:18:
Hoe heb jij het gedaan?

En ik ga het doen zoals ik schema wat ik gepost heb, de 3 schijven variant (1x SSD, 2x 7200 rpm SATA)

Verwijderd

SSD = Systeemschijf
HDD1 = Capture
HDD2 = Video
HDD3 = Audio
HDD4 = Data

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 10:09 ]

• wappiewappie
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:18:
Kun je dan ook uitleggen waarom?
bij gebruik van een hdd heb 100% gelijk, maar een ssd kan prima meerdere taken tegelijk uitvoeren.
Ik zie daarom behalve evt. ruimtegebrek geen enkele reden om alle taken te gaan zitten verdelen.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:58:
Laat ik je eerst melden dat met de setup die je op het oog hebt, het verhaal van een nachtje renderen weleens vergeten tijd zou kunnen zijn.

Ik heb onlangs de volgende keuze gemaakt:
Asrock Z77 Extreme 6 (ook firewire , zelfs 2x)
Core I7 3770K
Corsair CMT16GX3M4X2133C9 4x4GB=16GB met XMP 2333mhz
Samsung 830 SSD 256GB
4 x1 TB WD Black Harddisk

Met dat Patriot geheugen had je ook 16GB?

De geheugen real world benchmarks die tegen gekomen ben laten nauwelijks een snelheidsverschil zien tussen 1333MHz en sneller geheugen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze bij die benchmarks misschien niet werken met geheugen intensieve bestanden of iets dergelijks.

http://nl.hardware.info/r...tresultaten-cinebench-115
http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/4

[ Voor 65% gewijzigd door wappiewappie op 14-08-2012 22:29 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
wappiewappie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:39:
[...]

Kun je dan ook uitleggen waarom?
bij gebruik van een hdd heb 100% gelijk, maar een ssd kan prima meerdere taken tegelijk uitvoeren.
Ik zie daarom behalve evt. ruimtegebrek geen enkele reden om alle taken te gaan zitten verdelen.
Dat klopt: bij een huge SSD zou je potentieel alles op dezelfde SSD kunnen doen. Maar dat kan ik niet betalen, dus ook SATA-platter-HDD's en aangezien die HDD's slecht zijn in 2 dingen tegelijk doen, ga ik daar wel functies van splitsen. De snelheidwinst (en extra datasecurity) van RAIDs laat ik even voor wat het is.
Met dat Patriot geheugen had je ook 16GB?

De geheugen real world benchmarks die tegen gekomen ben laten nauwelijks een snelheidsverschil zien tussen 1333MHz en sneller geheugen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze bij die benchmarks misschien niet werken met geheugen intensieve bestanden of iets dergelijks.

http://nl.hardware.info/r...tresultaten-cinebench-115
http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/4
Het is weinig winst. Ik heb daarom voor een setje 1600MHz gekozen, waarom ook niet. Maar ik heb geen overclock-moederbord om het geheugen over te clocken. Ik kijk wel heel even aan of er makkelijk (en stabiel) iets meer uit de CPU te halen valt, maar zo niet, dan niet ;) Niks mis met stock/vanilla :+

Verwijderd

Je zal toch XMP moeten instellen in het BIOS om je aangekochte geheugen op de beloofde snelheid te krijgen, anders zal het op de standaard waarde draaien, en die is echt te laag.

De tijd is nog niet rijp om alles op SSD te verwerken (opslag capaciteit & prijzen), om de bottleneck van een HD een beetje te ontzien, laten we zoals ook Adobe voorstelt verschillende taken splitsen over meerder harddisks.

Dit word al vele jaren gedaan, en leidt tot een snellere verwerking van de gegevensstroom.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb de spullen ontvangen en gisteren in elkaar gezet.

Het overtreft mijn verwachtingen. Bij een testje met 1080i AVCHD footage en heb ik lekker gek allemaal filters, effecten en transities er op gegooid (6 lagen) en nog steeds een vloeiende preview. Mijn oude PC was dan spontaan in vlammen opgegaan. Ik ben benieuwd wat de rendertijd zal zijn een gemonteerd project!

Ik ben er verschrikkelijk blij mee, hier kan ik lekker productie op draaien! Dank jullie wel voor alle tips d:)b

Verwijderd

Vandaag het laatste onderdeel in mijn systeem vervangen dat nog aan een upgrade toe was.
pricewatch: Asus GeForce GTX660 TI-DC2-2GD5
Na vele jaren met ATi (AMD) te hebben gewerkt, leek de nieuwe van nVidia een geschikte upgrade,

Net even getest met power Director 10, met hardware gpu versnelling aan, jeetje wat een power heeft dat ding zeg, vliegt door de effecten geen, en achteraf renderen is een pretje geworden.

Met GPU-Z kan je mooi zien dat hij voor 50 to 80 % aan het werk is, en met CPU-z zie je dat de Core I 3770K in de turbo modus draait ( 4200 mhz), en dat schiet echt op.

Dan nog eens Windhoos prestatietest gedraaid met het hele spul nu aanwezig..

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/529Windows_prestatie_inde.jpg

En dat zit aan het plafond, leuke ervaring, al heeft het wel gekost, je krijgt er toch heel wat power voor terug, wat het verwerken van HD Video nu een pretje maakt

Werk jij nog met de ingebouwde Video kaart, of zie ik het over het hoofd ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 19:24 ]

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Lekker late reactie, maar ik werk vooralsnog nog even met de ingebouwde videokaart (HD 4000 van de Ivy Bridge). Zodra ik wat betaald werk heb gedaan met de PC dan koop ik een Nivdia GTX om gebruik te kunnen maken van de GPU versnelling. De computer heeft zich (als ik morgen een klusje afmaak en upload) al terugbetaald.

En ik twijfel heel erg welke GTX ik moet halen. Want de CUDA-cores worden alleen gebruikt voor het renderen van de tijdlijn (en je merkt dan echt een flink verschil). Alleen dan maakt het weer niet zo heel veel uit hoeveel cores je nodig hebt (volgens bijvoorbeeld dit artikel). Voor het exporteren schijnt het niet uit te maken, want daar is de CPU voor? Het artikel spreekt zichzelf een beetje tegen daar in ("Adobe Premiere CS5, CS5.5 and CS6 does NOT use the GPU for encoding or decoding the video, only the CPU is used for that.")

Ik denk dat ik voor een GTX-550 Ti ga zodra ik weer wat investeringsgeld binnen heb: Maar 192 CUDA-cores dus Mpeg2 coderen is dan niet veel sneller dan via de CPU, maar ik heb dan wel flinke winst bij h264 coderen en nog belangrijker: enorme winst op het renderen van de tijdlijn. En daar gaat het om :Y

[ Voor 69% gewijzigd door Twhomp op 02-09-2012 02:13 ]

Pagina: 1