Mini-itx voor in de bioscoop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik zoek een Mini-itx voor in mijn nog aan te leggen thuisbioscoop

Ik heb niet heel veel eisen. Ik wil eigenlijk een platte kast voor op mijn versterker.
Dus daar heb ik deze voor gezien en komt uit het zicht in een kastje.

LC-Power LC-1320MI Mini-itx Case 75W

Verder komt er een Corsair SSD 120GB in, die heb ik hier nog ergens liggen als ik me niet vergis.

Moederbordje twijfel ik een beetje:

Intel Gigabyte GA-H61N-USB3 Mini-ITX
of kant en klaar

Intel Asus AT5IONT-I Mini-ITX

Geheugen moet er dan ook nog bij:

Kingston HyperX Blu 2x2GB DDR3 1600

En eventueel processor.

Processor Intel Core i3 2100 (3,1GHz)

Max besteding 330 euro, goedkoper en sneller mag altijd. Uiteindelijk zit alles in 1 bioscoop budget!

Doelstelling HD (eventueel 3D) moeiteloos afspelen. Weinig warmte ontwikkeling.

Dit kan vast beter, maar ik heb weinig kaas gegeten van hardware.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Even een compleet andere richting, waarom een HTPC en niet het gemak van een goede mediaspeler? Ik ben uitermate te spreken over mijn Boxee Box (wat met zijn Intel chipset ook een klein pc'te is). Spleet alles af, is snel, werkt goed, goedkoop, en is stil.

Ik neem trouwens aan dat je alles streamt van een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
DjVe schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:23:
Even een compleet andere richting, waarom een HTPC en niet het gemak van een goede mediaspeler? Ik ben uitermate te spreken over mijn Boxee Box (wat met zijn Intel chipset ook een klein pc'te is). Spleet alles af, is snel, werkt goed, goedkoop, en is stil.

Ik neem trouwens aan dat je alles streamt van een NAS?
Yep, ik heb hier een DS410J staan, dus wordt allemaal gestreamed.

Tjsa waarom. Ik wil eigenlijk sowieso W7 draaien icm Mediaportal. Ik heb op al mijn htpc's Mediaportal draaien en wil dat graag zo houden! Maar dat kan op een Boxee ook. Als de performance goed is, vind ik het prima!

Maar ik lees ook wat ontevreden reacties over de Boxee.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 20-08-2012 21:39 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Goed een Boxee box is een voorbeeld en voor €300 is meer te halen dan een scheve kubus, maar nadelen heeft elk product...ook een HTPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb een NAS samengesteld op basis van een Intel bordje (De asus die ik wilde was uitverkocht) en een G630T. Draait inmiddels met 8GB geheugen ook Plex via een Virtual Machine, en heb helemaal geen klachten. Ding stuurt met de IGP prima 1080P uit. Verbuik ongeveer 35W idle, maar dat komt door de vier schijven die erin hangen. Als je een (kleine) SSD koopt van ongeveer 30 GB zou je het verbruik kunnen reduceren naar 15 tot 20W. Zuinig en relatief goedkoop.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630T Boxed€ 68,-€ 68,-
1Fractal Design Array R2 Mini ITX NAS Case€ 123,80€ 123,80
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,50€ 24,50
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 39,95€ 39,95
1Intel Desktop Board DH67CF (B3)€ 103,50€ 103,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,75

Combineer bovenstaande met een goedkoper moederbord en 4GB ipv 8GB geheugen, en je zit aan budget. De kast die ik heb is voor jou ook overkill (want schijven komen er niet in, begrijp ik). Maar zo heb je een beetje een idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 20-08-2012 21:54 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb al een NAS 8)7

LEZEN! :X

Ik ga wellicht toch voor een Zotac of zoiets dergelijks. Is wat kleiner. Verhuis ik mijn oude HTPC wel naar de kelder (Antec Fusion) en pak ik de Zotac voor in de woonkamer. Is dat bakbeest daar ook weg!

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/zotac-zbox-nano/hand.jpg

Dit lijkt me wel een mooi formaatje. SSD-tje en RAM erin en gaan? Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 126% gewijzigd door Mystikal op 20-08-2012 23:18 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mystikal schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:58:
Ik heb al een NAS 8)7

LEZEN! :X

Ik ga wellicht toch voor een Zotac of zoiets dergelijks. Is wat kleiner. Verhuis ik mijn oude HTPC wel naar de kelder (Antec Fusion) en pak ik de Zotac voor in de woonkamer. Is dat bakbeest daar ook weg!

[afbeelding]

Dit lijkt me wel een mooi formaatje. SSD-tje en RAM erin en gaan? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat is ook een mooi kastje! En inderdaad lekker klein voor in de woonkamer. Kun je desnoods nog achter je TV hangen ;)

Heb je een linkje naar dat apparaat? (ik ben ook wel benieuwd).

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
U vraagt, wij draaien.

pricewatch: Zotac ZBOX ID80

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36

Jrz

––––––––––––

pricewatch: Gigabyte MIB T5140

Staat bij mij boven mijn versterker

Past in:
2x 3.5" disk en 1 5.25" drive

Passief gekoeld, 0 fans, ook niet bij de voeding

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Met dank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Jrz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:24:
pricewatch: Gigabyte MIB T5140

Staat bij mij boven mijn versterker

Past in:
2x 3.5" disk en 1 5.25" drive

Passief gekoeld, 0 fans, ook niet bij de voeding
Ook een leuk kastje, echter...
Ik heb alleen een SSD erin zetten. Ik hoef geen dvd-speler erin, aangezien ik geen dvd's meer heb.
Dus ik ga voor een kleiner modelletje. Hij is WEL mooi strak!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb toevallig voor mijn opa dit lijstje besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 30,45€ 30,45
1Zotac ZBOX ID80€ 262,60€ 262,60
1Samsung geheugen (2x2GB 1333mhz sodimm)€ 25€ 25
1Crucial v4 SSD 2.5" 128GB€ 80,99€ 80,99

Aan het einde van de week kan ik je dus meer vertellen over geluidsproductie, prestaties en wat je maar wilt :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Als OS is OpenELEC ook leuk.

Dat is XBMC welke draait op een achterliggende mini Linux distributie. Boot vanaf een USB stickje, dus geen SSD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:02:

Dat is XBMC welke draait op een achterliggende mini Linux distributie. Boot vanaf een USB stickje, dus geen SSD nodig.
Scheelt toch een hoop geld van een SSD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb de SSD nog thuis liggen. Ik heb inmiddels in elke pc een SSD (4stuks :X), en nog eentje op de plank liggen. Dus dat zijn de kosten niet...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

ThinkPadd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:02:

Heb ik ook, en draait van een SSD... heerlijk dat binnen 2 a 3 seconde na aanzetten XBMC al draait ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
Een zotac is zeker een optie lijkt me. Doet wel redelijk wat je ervan vraagt.
Maar je kan ook eens kijken naar de nieuwe Android-based devices die nu ook XBMC kunnen draaien. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar het zou misschien iets zijn voor de huiskamer?
Als dat allemaal af valt zou ik toch voor de eerste configuratie gaan, namelijk een ITX-bordje. Persoonlijk ben ik wel liefhebber van de Asus-producten, dus de keuze voor mij zou snel gemaakt zijn wat dat betreft. Een media-spelertje in een thuis-bioscoop zou ik niet doen. Is een beetje een vlag op een modderschip als je het mij vraagt...

Overigens zou ik met het oog op een thuis-bioscoop het budget hiervoor niet te krap maken. Immers zal een device als een HTPC het hart van je systeem zijn. Het is de bron voor alles wat je gaat zien en horen. Lijkt me juist niet het aangewezen onderdeel dan om op te bezuinigen. Hoeft ook geen kapitalen natuurlijk te kosten, maar dan zou ik wel aanraden om behuizing e.d. aan te schaffen die met oog op de toekomst zijn gekocht zodat je nog eens een upgrade kan gaan doen. (daarom zou ik dus ook niet voor een miniITX kiezen, omdat je dan al wel redelijk jezelf vast zet in de mogelijkheden).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die GT520 wel zo goed? Bij Anandtech hadden ze eens zo'n review waarbij ze verschillende HTPC kaarten aan de tand voelden (http://www.anandtech.com/...screte-htpc-gpus-shootout). Volgens mij werden in het vorige grote HTPC topic de laatste periode vooral veel AMD A4/A6 systemen als HTPC geadviseerd.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Voor zelfbouw zijn AMD Llano CPU's inderdaad het beste voor veel situaties. Omdat alles in 1 APU zit heb je voordelen op het gebied van stroomverbruik, ruimte en dus koeling enz. Maar zo'n Z-box met een GT520 is dan ook een prima alternatief. De problemen die bij het artikel van anandtech naar voren komen zijn én driver gerelateerd én alleen bij zwaar gebruik (zwaar post-processen). Hij zal iets meer verbruiken dan een E450 setup, maar als voordeel heb je een betere ondersteuning onder linux. Ook lijkt het mij (heb zo geen benchmark bij de hand) dat die Atom qua cpu iets sneller is dan een E450.

Voor in de woonkamer zou ik ook een relatief simpel kastje houden. Dan kun je die antec fusion kast in de HT kamer zetten.
Pagina: 1