Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/feat] Te grote plaatjes automatisch aanklikbaar

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Momenteel checkt de forumsoftware bij submit wat de dimensies van de plaatjes zijn en vult die automatisch in bij een img tag, en bij te grote plaatjes beperkt ie ze tot redelijke afmetingen binnen het forum. Ik zou het wel mooi vinden als in zo'n geval een plaatje bij een muisklik op ware grote bekeken kan worden, bijvoorbeeld in een lightbox of simpelweg door er [img=grootte,breedte,1] van te maken zodat ie aanklikbaar is en in een nieuwe tab opent.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21

MsG

Forumzwerver

Dat is toch al zo, of ben ik nou gek? Als ik klik krijg ik een popup met het ware plaatje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Volgens mij is dit inderdaad al zo.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 21:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toch regelmatig niet. Voor HK-toegangers, kijk maar eens in de grappige plaatjes. Dat zijn regelmatig de hele lange afbeeldingen, die wel gescaled, maar toch niet klikbaar zijn.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft dat niet te maken met de feature "Image resize uitschakelen?" Ik heb die aangevinkt waardoor ik die lelijke melding niet krijg onder plaatjes die ik niet eens zelf geplaatst heb, ik vond dat storend. Bij mijn weten kon je met die feature uit wél op de plaatjes klikken en met de feature aan lukt dat alleen als de gebruiker er zelf een link van heeft gemaakt. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 20-08-2012 17:35 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ja misschien moet die rode melding dan minder obstrusive zijn. Maar goed, dat geldt dan ook alleen maar voor te brede plaatjes, niet voor te lange, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.eatliver.com/2012/9334.jpg

.edit: sowieso raar gedrag, hij maakt er [img=600,5070] van maar echt niet dat dat plaatje zo 600 pixels breed is.

.edit2: 237 bij 2000 om precies te zijn. Blijkbaar zit er dus nog andere code in die te lange plaatjes omlaag schaalt.

[ Voor 90% gewijzigd door .oisyn op 20-08-2012 17:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Agreed met deze request.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

+1

Net ook een resized plaatje (een lange, dus niet een te brede) die niet te lezen is en ook niet klikbaar was. Nu is dat wel op te lossen door rechtermuisknop, view image te doen. Maar normaal gesproken gaan klikbare plaatjes in een nieuwe tab, dus ik sloot die, en weg was GoT. Dat is natuurlijk een fout tussen stoel en keyboard, want ik had op back moeten drukken.

Maar het resizen mag wat mij betreft echt puur op breedte gedaan worden en niet op breedte.

Wellicht ook template-afhankelijk, en dan praat ik over tweakers-template, en niet de ng-versie.

Ging om deze post in de HK.

Plaatjes niet meer resizen levert natuurlijk een niet zo'n fijne layout op. Maar het zou handig zijn als ze dan direct klikbaar zijn.

Ey!! Macarena \o/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RaZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:46:
Maar normaal gesproken gaan klikbare plaatjes in een nieuwe tab, dus ik sloot die, en weg was GoT. Dat is natuurlijk een fout tussen stoel en keyboard, want ik had op back moeten drukken.
Plaatje naar een lege plek op je tab-balk slepen, opent 'ie in een nieuwe tab. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ook +1 voor deze request.

En
.oisyn schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:40:
misschien moet die rode melding dan minder obstrusive zijn.
Want
Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Inclusief suggestieve italics. Maar aangezien het een autoresize is, is er geen sprake van thumbnails. We maken geen (nep)thumbnail ofzo, dus kan dat woordje echte wel weg.

Bovendien, als we dat 'hier op GoT verwachten' zouden modjes en admins toch wel het goede voorbeeld moeten geven. :+ (zie grappige-plaatjes-topic)

M.i. siert het GoT als dat hele zinnetje wat vriendelijker zou zijn. Iets in de trend van
Thumbnails zijn vriendelijker voor de bandbreedte. Lees in de faq hoe je thumbnails kunt maken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 14:27
Is dit idee niet ongeveer hetzelfde als deze?
[feat] Foto's forum op "T.net-manier"

Lijkt me nog steeds erg handig als dit een keer ingevoerd gaat worden :)
Pagina: 1