Toon posts:

[feat] Foto's forum op "T.net-manier"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:58
Hallo,

Ik heb ooit een productreview gemaakt, en daar de foto's op de T.net manier ingezet, zodat je zo'n venster krijgt waar je verder kunt gaan naar de andere foto's.
Zie: productreview: Olympus µ TOUGH-3000 Blauw review door yannickie111 , en dan onder "inhoud van de doos".

Ditzelfde zou ik ook graag willen bij de foto's in de TS van dit topic: HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1)
En dit topic: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Hier staan best veel foto's in, als thumbnail, en zou ik graag op de T.net manier laten zien, net als op de FP en in productreviews mogelijk is.

Yannick

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zou een leuke feature zijn inderdaad, want iedere keer een thumbnail openen en weer moeten sluiten (ipv door te kunnen stappen) is soms best vervelend :P

[Voor 14% gewijzigd door Hahn op 21-05-2011 10:50]

The devil is in the details.

• yannickie111
Hahn schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:49:
Zou een leuke feature zijn inderdaad, want iedere keer een thumbnail openen en weer moeten sluiten (ipv door te kunnen stappen) is soms best vervelend :P
precies, en zo moeilijk zou het niet moeten zijn lijkt me, want in productreviews kan het al ;)

Deze code gebruik je dan ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[table][tr]
[td][img=64,75,,,"opvuller"]http://tweakers.net/ext/f/x1bSIZCMibBEyrJ7XPv8fUHV/full.jpg[/img][img=36,70,,,"Pijltje Links"]http://tweakers.net/ext/f/FrXStlFjDML7HL82Oy8YY6oW/full.jpg[/img][/td]
[td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/WaJgtEgzNauQTYhe26jAEQD2/full.jpg,"de buitendoos",groep1][img=100,75,,,"olympus though 3000 buitendoos"]http://tweakers.net/ext/f/WaJgtEgzNauQTYhe26jAEQD2/thumb.jpg[/img][/url][/td]
[td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/AnOLGGz5xQUJumNuJMxVvEii/full.jpg,"de doos van de camera",groep1][img=100,75,,,"olympus though 3000 productdoos"]http://tweakers.net/ext/f/AnOLGGz5xQUJumNuJMxVvEii/thumb.jpg[/img][/url][/td]
[td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/JJZNgt0Lmp2Z08DXCWlalMAY/full.jpg,"de doos de eerste keer open",groep1][img=100,75,,,"olympus though 3000 binnenkant doos"]http://tweakers.net/ext/f/JJZNgt0Lmp2Z08DXCWlalMAY/thumb.jpg[/img][/url][/td][/tr]
[tr][td][/td][td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/GKFeV0eFLQl4CjIgXf6heBBZ/full.jpg,"de inhoud",groep1][img=100,75,,,"olympus though 3000 inhoud"]http://tweakers.net/ext/f/GKFeV0eFLQl4CjIgXf6heBBZ/thumb.jpg[/img][/url][/td]
[td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/RD7gYdKAWBCdRYNEc0gd2kyy/full.jpg,"de camera zelf (front)",groep1][img=100,75,,,"olympus though 3000 (camera zelf)"]http://tweakers.net/ext/f/RD7gYdKAWBCdRYNEc0gd2kyy/thumb.jpg[/img][/url][/td]
[td align=center valign=top][url=http://tweakers.net/ext/f/wfej6vUu1pPwnu97UndGEUeI/full.jpg,"de camera zelf (back)",groep1][img=100,75,,,"achterkant camera"]http://tweakers.net/ext/f/wfej6vUu1pPwnu97UndGEUeI/thumb.jpg[/img][/url][/td]
[td][img=36,70,,,"Pijltje Rechts"]http://tweakers.net/ext/f/we3NVAzpPEPeF7D24ugL1uV6/full.jpg[/img][/td]
[/tr][/table]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 18:43
De Imageviewer op het forum dus :Y) Misschien alleen inschakelen voor notepad en topicstarts?

Wiethoofds meuk en 'overige'

• yannickie111
Wiethoofd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:07:
De Imageviewer op het forum dus :Y) Misschien alleen inschakelen voor notepad en topicstarts?
Ja, voor TS's lijkt het me in ieder geval handig.
Maar waarom niet voor alle posts?

Misschien kan een admin/devver vertellen of dit (technisch) mogelijk is, lijkt me wel, maar ik ben geen devver :P

• yannickie111
Ik heb net de foto's (19 stuks!) in het HTC Sensation topic geplaatst.
Ik zou hier graag de imageviewer voor willen kunnen gebruiken...

Een admin/devver die hier wat over kan vertellen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

The devil is in the details.

• yannickie111
Maar laten weten dat ze er mee bezig zijn, of melden dan het moeilijk is, of makkelijk kan toch wel....? ;( :|

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
yannickie111 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Ja, voor TS's lijkt het me in ieder geval handig.
Maar waarom niet voor alle posts?
[...]
Omdat andere mensen dat gruwelijk irritant kunnen vinden :9. zoals ik

Daarnaast vraag ik me af hoe de devvers zoiets willen bereiken met off-site gehoste foto's. Om die allemaal te gaan cachen lijkt mij nogal overkill (voor de Tweakers servers).

• yannickie111
alex3305 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Omdat andere mensen dat gruwelijk irritant kunnen vinden :9. zoals ik

Daarnaast vraag ik me af hoe de devvers zoiets willen bereiken met off-site gehoste foto's. Om die allemaal te gaan cachen lijkt mij nogal overkill (voor de Tweakers servers).
Als het alleen werkt met foto's in T.net foto-albums ben ik al blij :9
Ik gebruik toch altijd mijn foto-album voor foto's onder de 2MB (zijn ze bijna allemaal, op een paar grote gifjes na). Waarom zou je het niet gebruiken, het werkt prima, snel, genoeg ruimte... _/-\o_

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Goed idee! We hadden het toevallig gisteren besproken, dat dit wel een hele mooie oplossing zou zijn.
Een aantal voordelen voor de topics:

+plaatjes kun je makkelijk groot bekijken zonder doorverwijzing
+thumbnailtjes binnen handbereik
+posts zijn compacter, dus overzichterlijker
+ziet er moderner en gelikter uit

Maar goed, als het veel teveel werk en gedoe is voor de devvers, dan moet het idee maar in de ijskast...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• yannickie111
Universal Creations schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:52:
Goed idee! We hadden het toevallig gisteren besproken, dat dit wel een hele mooie oplossing zou zijn.
Een aantal voordelen voor de topics:

+plaatjes kun je makkelijk groot bekijken zonder doorverwijzing
+thumbnailtjes binnen handbereik
+posts zijn compacter, dus overzichterlijker
+ziet er moderner en gelikter uit

Maar goed, als het veel teveel werk en gedoe is voor de devvers, dan moet het idee maar in de ijskast...
Ja, zoals dit topic: HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 1)
En deze: [Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Bij die eerste staan een stuk of 25 plaatjes waar ik dit zou willen gebruiken, en bij die tweede een stuk of 30.

Het moet imho niet moeilijk zijn, want in de productreviews werkt het al!

• Wiethoofd
In de <head> zou de JS voor de imageviewer toegevoegd moeten worden, en de forumparser moet ondersteuning krijgen voor de [url=url,beschrijving,groupname] om die naar een rel=imageviewer[groupname] om te zetten ipv de huidige name=groupname :Y)

• yannickie111
Wiethoofd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:21:
In de <head> zou de JS voor de imageviewer toegevoegd moeten worden, en de forumparser moet ondersteuning krijgen voor de [url=url,beschrijving,groupname] om die naar een rel=imageviewer[groupname] om te zetten ipv de huidige name=groupname :Y)
Dat gaat ff een beetje boven mijn petje O-)
Maar is dat makkelijk te realiseren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat gaat ff een beetje boven mijn petje O-)
Maar is dat makkelijk te realiseren?
Zullen we dat even overlaten aan de devvers? ;)

Ik kan je iig wel al melden dat alles makkelijk te realiseren is voor onze devvers als ze oneindig veel tijd zouden hebben ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• yannickie111
BtM909 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:05:
[...]

Zullen we dat even overlaten aan de devvers? ;)

Ik kan je iig wel al melden dat alles makkelijk te realiseren is voor onze devvers als ze oneindig veel tijd zouden hebben ;)
Ok, ik wacht af ;)
Het zou in ieder geval heel handig zijn, in de TS van dit topic heb ik nu meer dan 60 thumbnails staan.
HTC Sensation: Ervaringen & Discussie (Deel 2)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:21:
Het derde argument voor de [url]-tag is al in gebruik op het forum. Sowieso ben ik niet zo happy met die constructie, ik denk dat iets als:

[imageviewer]
[url=...][img]...[/img][/url]
[/imageviewer]

misschien veel handiger cq logischer is; eventueel uitgebreid met een [imageviewer=set] om 'verspreide' imageviewer-tags toch aan elkaar te kunnen 'koppelen'.

Intentionally left blank

• yannickie111
crisp schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:55:
[...]

[imageviewer]
[/imageviewer]

misschien veel handiger cq logischer is; eventueel uitgebreid met een [imageviewer=set] om 'verspreide' imageviewer-tags toch aan elkaar te kunnen 'koppelen'.
Dat lijkt me ook erg handig! _/-\o_

• Wiethoofd
Zou het niet logischer zijn om de forumversie van de [url]-tag door te trekken naar de frontpage/tweakblogs en er een vierde argument voor de imageviewerset aan toe te voegen?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:06:
Zou het niet logischer zijn om de forumversie van de [url]-tag door te trekken naar de frontpage/tweakblogs en er een vierde argument voor de imageviewerset aan toe te voegen?
Waarom zou dat logischer zijn? Dat is een wijziging die ook niet backwards-compatible is. Ik kies dan liever voor een oplossing die syntactisch gewoon logischer is.

Intentionally left blank

• yannickie111
Een klein, subtiel, schopje, na een maand
Is er al iets meer over bekend?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

een klein, subtiel, quoteje
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is natuurlijk al eerder gevraagd, en we worden ons langzaam aan ook bewust van het feit dat de integratie van het fotoalbum duidelijk voor verbetering vatbaar is, zeker nu het toegankelijk is voor meer mensen dan enkel in origine de abonnees. Daar hoort uiteindelijk ook de presentatie van afbeeldingen binnen het forum bij. We gaan ons dus bezinnen op een verbeterplan, hoewel vooralsnog andere projecten de aandacht opeisen...

Intentionally left blank

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:39
Even als een kleine toevoeging:
Wanneer er een javascript lightbox wordt geïntroduceerd op het forum, dan hoop ik wel dat het om alle foto's gaat, en niet alleen die zijn gehost bij de T.net servers. Dan krijg je (imho) irritante inconsistentie wat niet echt goed is voor de duidelijkheid. Het is voor de gebruiker dan altijd maar weer een verassing wat hij voorgeschoteld krijgt, een lightbox of een nieuw venster :) .

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sowieso zal het aan de poster/gebruiker zijn om te bepalen of hij bepaalde foto's in een imageviewer wil laten openen of niet... Wellicht dat we daar een visuele indicatie voor kunnen geven, maar ik ben eigenlijk niet van plan om alle plaatjes automatisch in een imageviewer te openen.

Intentionally left blank

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:39
Wat misschien een optie is, is een user preference. Dan kan een user zelf bepalen of hij een fancy imageviewer wilt.

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om een imageviewer op een lezer te forceren. Ikzelf open altijd alle afbeeldingen in een apart tabblad en bekijk ze nadat ik de post heb gelezen. Wanneer een user er dan voor kiest om voor bepaalde afbeeldingen een imageviewer te gebruiken, is dat voor mij niet meer mogelijk. Maar misschien valt dit ook op te lossen met een preference :) .

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:02:
Sowieso zal het aan de poster/gebruiker zijn om te bepalen of hij bepaalde foto's in een imageviewer wil laten openen of niet... Wellicht dat we daar een visuele indicatie voor kunnen geven, maar ik ben eigenlijk niet van plan om alle plaatjes automatisch in een imageviewer te openen.
Hey nog even wat anders crisp: wil je het gebruik van die [imageviewer set=""][/] onbeperkt toelaten? Want wat voor performance gaat dat inleveren als mensen bewust die tag gaan gebruiken in bijvoorbeeld Het Grote Grappige Plaatjes Topic - Deel 69 of [Verzamel] Zonsopgangen en -ondergangen?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee