Reactie >24uur en nog geen mod? Wat nu?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 11:50
Beste mede-mods,

Wellicht is dit een goede ontwikkeling dat gezien er mensen zich lichtelijk ergeren aan het feit dat hun reacties niet gemod worden, dat wij een topic maken waarin mensen dat kunnen aangeven.

Zodoende kunnen wij er extra aandacht op besteden mocht iemand het erg van belang vinden dat zijn topic een score krijgt.

PS: Mocht deze topic ongewenst zijn of verkeerd geplaatst zijn, mijn excuus, ik kon even geen betere plek vinden.

Een aanzetje:

Het kleine-ikwilgemodwordentopic I

In dit topic worden reacties aangedragen, waarvan gewenst is dat deze voorzien worden van een score. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van reacties die helaas geen aandacht hebben gekregen, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie nog niet gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie ontstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

Klachtafhandeling:
Modstatus klachtenloket
[/quote]

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

PS: Mocht deze topic ongewenst zijn of verkeerd geplaatst zijn, mijn excuus, ik kon even geen betere plek vinden.
Waarom niet eerst vragen en dan plaatsen? Waarschijnlijk moet dit meer gepromote woden onder de moderators :) http://tweakers.net/reacties/?Action=Modoverzicht

Maar worden ze niet gemod aangezien je laat reacties plaatst eventueel? Op een actief artikel staat gewoonlijk 90%+ wel gemod.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
Het idee is eigenlijk gekomen uit een ander topic hier in de TMF forum. Mensen gaven aan dat ze het irritant en ontmoedigend vinden als er geen score wordt uitgegeven terwijl ze veel moeite erin steken een goede reactie neer te zetten.

Daarnaast heb ik op IRC hierover gesproken met Dirk, en grofweg kunnen we het altijd eens uitproberen. Dirk verwachtte dat het een zeurtopic zou worden, die zorg deel ik enigzins wel maar denk dat het zal meevallen.

Modoverzicht is leuk, maar 48 uur en de hoeveelheid reacties, kan niet altijd goed gaan. Als extra mogelijkheid krijgen ze dan hier de kans het verzoek in te dienen.

Mocht er misbruik gemaakt worden, zodra iemand iets post, het gelijk hier vermeld, kun je altijd de eis stellen dat de post minimaal 24 uur oud moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik wil het wel eens aankijken. Het klopt dat er soms weinig gemodereerd wordt op bepaalde artikelen (zoals reviews) en ontmoedigend kan werken. Ik zou het ook geen probleem vinden als die gewoon in het moderatietopic gemeld worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik vraag me af of dit wel een goed idee is, ik heb het gevoel dat hier heel veel gezeur gaat komen van nieuwe leden. Maar uiteindelijk (behalve alle crewleden) zijn we vrijwilligers die posts modereren. En dat kost moeite, je moet de reactie lezen en beoordelen of het gerelateerde content heeft en of het niet tegen de regels is.
Mocht er misbruik gemaakt worden, zodra iemand iets post, het gelijk hier vermeld, kun je altijd de eis stellen dat de post minimaal 24 uur oud moet zijn.
Het lijkt me inderdaad goed om er regels bij te stellen. Maar voor ons als normale wordt de moderatie na 48 uur (correct me if I'm wrong) gesloten. Dus dan heb je nog één dag dat je mag modereren. Lijkt mij genoeg als dit topic wat bekender wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Martindo op 20-08-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik vind het wel een handig idee eigenlijk, al is het alleen maar om het algemene mismoderatie-topic 'schoon' te houden van deze vragen/wensen.
Als iemand hier fatsoenlijk vraagt om een beetje extra aandacht voor zijn reactie (na een gepaste tijd), dan vind ik het prima om er even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
We kijken het gewoon aan. Tot op heden is er nog geen gebruik van gemaakt, dat scheelt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Edit: @ hieronder: je hebt gelijk.

[ Voor 98% gewijzigd door Asgaro op 27-08-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Je reactie is 20 minuten oud op het moment dat je deze hier meldde. Een beetje geduld kan dan geen kwaad. Een reactie kan 48 uur gemod worden na het plaatsten van een reactie. Wacht dan de volgende keer een dagje.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Cool topic!

Mijn reactie is nog niet gemod. Moet denk ik +1 zijn :).
witeken in 'nieuws: Activision onthult Care Package-editie Call of Duty: Black Ops II'

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dacht eerder aan +2 zelf

☻/
/▌
/ \

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat het wel belangrijk is om te beseffen dat het posten van een link naar de losse reactie ook problemen met zich meebrengt. Je kan de reactie niet in context lezen en soms is de context belangrijk.

Een reactie link zou eigenlijk zo moeten zijn:
nieuws: Activision onthult Care Package-editie Call of Duty: Black Ops II

Helaas is dit iets minder makkelijk op te vragen (mogelijk feature request, of gewoon de r_ weglaten?).

Edit: de link dus zo:
code:
1
http://tweakers.net/nieuws/84037/activision-onthult-care-package-editie-call-of-duty-black-ops-ii.html#r_5758225

[ Voor 11% gewijzigd door Aloys op 30-08-2012 15:52 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De meeste moderators hier weten wel dat ze naar de context moeten kijken en hoe je gemakkelijk daar naartoe gaat (klikken op "Terug naar de hoofd-thread (Activision onthult Care Package-editie Call of Duty: Black Ops II)" in zijn link) :)

☻/
/▌
/ \

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Mag ook natuurlijk :D ! Bedankt om te modden!

[ Voor 12% gewijzigd door witeken op 30-08-2012 16:21 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Pagina: 1